Je to jeste horsi
Problem spociva v tom, ze firmy radi vyuzivaji posilovani koruny k marketingovym ucelum, aniz by se to skutecne odrazilo v cenach - preborniky v tomto smeru jsou cestovni kancelare nabizejici letos vyjimecne "vyhodne" ceny, coz jim taky novinari pekne "zerou". Kdyby se totiz jenom namatkove podivali do ceniku napr. CK Fischer (jelikoz nabizi totozne zajezdy ve vice zemich soucasne), zjistili by, ze ceny na Slovensku jsou vynasobeny koeficientem 1,3, neodpovidajicim realnemu kursu 1,46 - ano, idealni cas k nakupu dovolene, ale doporucuji si zajezd koupit na Slovensku (pripadne v Polsku). Podobne dovozci promitaji posilovani koruny vice ve svych ziscich, nez cenach - opet staci chvile brouzdani na internetu a zjistite, ze nova Mazda 6 byla v CR uvedena na trh za cenu v prepoctu vyssi nez v Nemeck, Belgii, nemluve jiz o Slovensku, kde opet funguje "lonsky" kurs 1,3 (napr. 620tis Kc vs 804 tis Sk). Uvital bych, kdyby nekteri novinari komentujici s oblibou toto okurkove tema stale dokola, zacali pouzivat krome klavesnice a telefonu i hlavu ci kalkulacku, a treba by vzniklo i neco, co by mohlo vytvorit i pripadny tlak na realny pokles cen bez zbytecnych PR kecu kolem. Zatim totiz posilovani Kc znamena prusvih pro ceske exportery a zlaty dul pro vetsinu dovozcu. Bezni lide si ho mohou uzit pouze, kdyz strcej do kapsy platebni kartu a vyrazi na nakupy za hranice...