Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kulhánek: Nová octavia bude za dva roky

Téměř dvě hodiny odpovídal na otázky čtenářů iDNES předseda představenstva Škody Auto Vratislav Kulhánek. Prozradil, že nové modely nahrazující současné octavie přijdou na trh ve druhém čtvrtletí 2004. Další otázky se točily kolem silné koruny, kvality a ceny vozů i automobilového sportu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hm

df
hm, nekecal hoch, je 2004 a nová octávka je tu...
0/0
3.3.2004 13:30

Maradona

Re:
nová vlna se starým obsahem
0/0
4.3.2004 0:50

Ondra

škoda=volvo
je to alkoholik
0/0
8.8.2002 10:19

Gaskot

Cilovy konkurent - Volvo??
Nevim, jestli si z nas p. Kulhanek dela srandu, nebo mu vymyli mozek na marketingovych skolenich. Jako patriot bych se opravdu velice rad dozil okamziku, kdy pri stejne cene da kupujici prednost skodovce pred volvem!! No, kdyz bude skodovka na sobe pilne pracovat tak mozna deti nasich deti... 
0/0
7.8.2002 13:20

Speedy

Re: Cilovy konkurent - Volvo??
No to je taky dobrej vtip. Ale jinak to působí, jako kdyby se za komačů srovnával Trabik s Tatrou 613.
0/0
7.8.2002 16:22

Jožo

PO KOREJCICH NEJVETSI SHIT NA CESKYM TRHU.
0/0
7.8.2002 11:38

0/0
7.8.2002 9:22

Honza

Podle nekterych odpovedi by se klidne mohl tento pan prejmenovat.
Treba na Ulhanek.
0/0
6.8.2002 16:12

jirkal

at nebreci, ze mu klesaji zisky.
U felicie byl pomerne znacny podil subdodavatelu z CR, a tomu dopovidala vyse zisku. Od Oktavky vetsinu ceskych subdodavatelu vyhnali a nahradili je (prevazne) nemeckymi.A to nebylo kvuli kvalite, timto zpusobem proste stehuji zisk domu a jeste vytvareji v Nemecku pracovni prilezitosti. Tim padem maji procentualne a asi i absolutne z prodeje oktavky mensi zisk. Pan Kulhanek to velmi dobre vi, tak at nam nevesi buliky na nos. Misto pomoci od statu by za takove lhani zaslouzil pres drzku.
0/0
6.8.2002 13:22

BURŠ od Švejka

Re: at nebreci, ze mu klesaji zisky.
Pane Jirkal Děkuji. Svatá pravda co jste napsal. Souhlas přes držku to chce  !
0/0
7.8.2002 8:36

ds

Škodovka = drahé auto
Asi před 14 dny jsem brousil po netu a hledal nějaké auto do 300 000 (sbíral info pro naše) a zjistil jsem, co už je v titulku. Díky různým akcím (a mnohdy ani akcí netřeba) je škodivka Fóbie (jak někdo někde vtipně poznamenal) poměrně drahým automobilem ve srovnání s konkurencí. Počet prodaných kusů u nás je pravděpodbně ovlivněn setrvačností v myšlení nakupujících (Škoda= levné auto s všudypřítomným servisem) ale opak je pravdou. Čím více lidí bude mít přístup k informacím (web) tím méně bude moci Škoda s tímto operovat a budou muset začít opravdu MAKAT. Už se na to těším!!!
0/0
6.8.2002 12:51

David Vít

Re: Škodovka = drahé auto
Copak někdo čekal, že by připustil, že jde o předražené auto?
Hlavní problém je, že je předražené a mizerné ve srovnání s francouzskými vozy,
0/0
6.8.2002 13:21

Sketch

Re: Re: Škodovka = drahé auto
Mizerny neni. Rekl bych, ze Frantici jsou s kvalitou oproti skode pozadu... Ale je to predrazeny, za tu cenu bych do toho nesel.
0/0
6.8.2002 13:42

Speedy

Re: Re: Re: Škodovka = drahé auto
Tak to je vtip dne, že je škodovka kvalitnější než frantíci. Fakt jsem se nasmál.
0/0
6.8.2002 14:47

Sketch

Re: Re: Re: Re: Škodovka = drahé auto
Na hodnoceni kvalita aut je koncernu VW pouzivana stejna metodologie. Takze auto smontovanech v cechach, pouziva stejne dily a stejne montazni postupy jako u Audi v Madarsku tak u VW na Slovensku ci v Belgii. Tudiz dostanes stejny vyrobek at uz je fyzicky motovan kdekoliv. Jestlize tedy tvrdis, ze francouzka auta jsou kvalitnejsi nez Skoda, znamena to tedy, ze jsou kvalitnejsi nez VW i Audi. Stejne tu, ale plkame blbosti protoze frantici i VW jsou znacky pro socky a mele kluciny. Skutecna auta maji znacku Meredes, nebo BMW ... (takhle jsem to alespon slysel od meho kolegy ze Stuttgartu ;-)
0/0
8.8.2002 10:08

Speedy

Re: Re: Re: Re: Re: Škodovka = drahé auto
Tak ja jeste malej klucina jsem, takze jsem s Peugeotama spokojnej. A kdybych mel prejit na jinou znacku, tak Jaguar nebo Alfa Romeo. Ony ty BMW a zas tak dobry nejsou. Sice se tak tvari, ale nic extra dokonalyho to neni. To je aspon zkusenost kamose, co si koupil tri roky jety 320d, nikdy nebourany a nadsenej z toho neni. Pry Oktavka TDI byla lepsi. Tak nevim.
0/0
9.8.2002 8:08

Kubatech

Re: Re: Re: Škodovka = drahé auto
Máte pravdu, Ďkodovky jsou drahé. Mám nové auto - nemyslete si, že jsem snob, ale zkrátka jsem našetřil a nakonec koupil auta na leasing za bezmála 600 000,- A myslíte že je to škodovka?? Měla být. Chtěl jsem luxusně vybavenou Fabii - s plnou výbavou, nejdražší model. Stala by 550 000. Potom jsem náhodou narazil na vůz Seat Cordoba - za 580 000 mám vůz, který má základní výbavu bohatší (!!!) než Škodovka výbavu na přání... Když si Škodováci uvědomí, že auto není jen obal v něm volant, airbag a posilovač, ale že je třeba i víc věcí do základní výbavy, pak to bude lepší...
0/0
10.8.2002 0:18

Ladislav Dvořák

Re: Re: Škodovka = drahé auto
Mizerné není. Byli jsme nedávno ve Francii na dovolené s Fabií, ujeli jsme 6000 km naprosto v pohodě. Bez klimatizace bychom asi jižní Francii nepřežili. Předtím jsme měli Felicii. Proti ní je Fabia řádově lepší. Cena je ovšem vysoká. Pokud tato cenová politika půjde dál, tak asi lidé začnou nakupovat lacinější asijská auta.
0/0
6.8.2002 15:22

vita

Re: Re: Škodovka = drahé auto
ten člověk co chválí francouzský auta je fakt moc zábavnej
0/0
6.8.2002 15:54

Trucker

Re: Re: Re: Škodovka = drahé auto
Jo, taky jsem se nasmal, kdyz se ohanel "kvalitou" francouzskych aut.
0/0
6.8.2002 23:30

David Slavíček

Re: Re: Škodovka = drahé auto
Nevím s jakými francouzkými vozy děláš to srovnání, ale předpokládám, že se jedná o model Peugeot 206. Doporučuji aby jsi navštívil  stránky magazínu Auto Bild, kde bylo minulí rok v červnu uskutečněno porovnání vozů. Toyota(Yaris), Škoda(Fabia), Peugeot(206), VW(Polo) a Renault(Clio). Jenom aby jsi věděl. Tak Fabie z toho vyšla vítězně a nejhůř na tom byl ten tvůj "frantík" o kterém redaktoři napsali, že jediné čím může zaujmout je tvar karoserie. Jinak jde o zastaralé auto.
A ještě jedna věc nevím kdy jsi byl naposledy ve Francii? Ale zrovna v této zemi je pomalu největší koncentrace sarších vozů. I v Polsku se mi zdálo, že jezdí víc novinek než v proklamované Francii.
0/0
7.8.2002 7:03

Tomík

Re: Re: Re: Škodovka = drahé auto
No já jsem úplně spokojenej když 206 drtí konkurenci v rally. A pak se svým HDI natřu každou oktávku TDI, a může mít červený i pneumatiky!!!! Chichi. Hoši se v těch mladoboleslavskejch popelnicích akorát smutně podívaj když jim zamávám.
0/0
7.8.2002 11:22

Kubatech

Re: Re: Re: Re: Škodovka = drahé auto
Ale tak o bych se divil... Mám Seat Cordoba 1.9 TDi - 110hp, to je stejný TDi, jaký se montuje do Octavií (koncern VW) a myslím, že bych té tvoji 206 natrhnul prdel i z kopce...
0/0
10.8.2002 0:20

Speedy

Re: Re: Re: Re: Re: Škodovka = drahé auto
No z kopce asi jo, to umí jet rychle kazdej blbec, ale do kopce nemáš šanci. Je to vyzkoušený. Můžeš s tím nesouhlasit, můžeš proti tomu protestovat, ale to je asi tak všechno, co s tím můžeš dělat.
0/0
12.8.2002 14:54

Speedy

Re: Re: Re: Re: Re: Škodovka = drahé auto
No z kopce asi jo, to umí jet rychle kazdej blbec, ale do kopce nemáš šanci. Je to vyzkoušený. Můžeš s tím nesouhlasit, můžeš proti tomu protestovat, ale to je asi tak všechno, co s tím můžeš dělat.
0/0
12.8.2002 14:56

Speedy

Re: Re: Re: Škodovka = drahé auto
Aspoň je vidět, jak to jsou kvalitní auta, když vydrží jezdit tak dlouho. Kdežto němci to musí každý čtyři roky měnit, jinak se jim ty shity VW rozpadnou pod rukama, ne?
0/0
7.8.2002 11:24

Josef

Ceny aut v Německu
Jak se ptal v on-line rozhovoru jeden člověk na ty ceny v Německu, tak jsem se na to díval. Mají to tam opravdu minimálně srovnatelné s našimi cenami. Octávka 1.9TDi 66kW Ambiente u nás stojí asi 490 000. Tam výjde něco málo přes 19000 euro což je asi 580000 při dnešním kurzu. Taklhle to vypadá, že tam je velký cenový rozdíl, ale oni v tom mají započítané navíc: manuální klima, boční airbagy vepředu, hliníková kola, výškově  nastavitelná sedačka spolujezdce, el. ovládání předních oken, 8 repráků a kazeťák, opěrky na ruce vepředu i vzadu, dálkově ovládaný centrál, vyhřívané sedačky, zadní stěrač a ASR.
Takže když to člověk sečte, tak to tam mají asi opravdu levnější (asi o 10000Kč). Možná, když vezmu jejich nižší DPH (MWSt) 16%, tak se to srovná.
Takže to co je v Deutschu Ambiente, je u nás nejvyšší model Elegance.
Na jiné modely jsem se radši už nedíval.
Takové perličky z ceníku příslušenství: CD měnič za 14000 - člověk koupí v obchodě značkový kazeťák s měničem za 8000. Tažné 9500 - člověk koupí a nechá si namontova za 4600 s bajonetem a schovávací zásuvkou. To se vyplatí
0/0
6.8.2002 12:50

V.

Re: Ceny aut v Německu
Predpokladam, ze cena 19000 eur je cena stanovena vyrobcem. V Nemecku je zcela bezne, ze u kazdeho prodejce (zarucene VW, Ford, Opel) ziskate pri nakupu bez leasingu slevu ve vysi minimalne 10% z ceny stanovene vyrobcem. Nevim, jestli to plati take u teto ceny Octavie. (pracuji v D a kolegove si kupovali v posledni dobe nova auta se slevou MINIMALNE 10%) A to je pry automobilovy trh v Nemecku nejdrazsi v Evrope. Preji dobry nakup v D a zadne trzby prodejcum v CZ. V.
0/0
6.8.2002 18:57

Lord Helma

Re: Ceny aut v Německu
Jestež cicokem, cicoku.
0/0
7.8.2002 15:34

rdvorak@centrum.cz

Re: Ceny aut v Německu
Ceny Fabii v CR jsou opravdu silene. Elegance TDI se da porodit  v  EU za 14900 EUR * 31 = 461 tis oproti asi 530 tis v CR (vcetne bocnich airbagu) a podobne ostatni modely.  Obdivuju nestoudnost toho chlapa, ze ma tu drzost prijit. A stejne na to ten Kulhanek neodpovedel!
0/0
7.8.2002 17:55

Jan

Re: Re: Ceny aut v Německu
Je to pravda. Budiž nám ale "útěchou", že ceny už neporostou. Šroubovali to nahoru tak dlouho až narazili na horní mez tj. cenu srovnatelných západních aut z dovozu.  Jestli to je horizont slávy škodovky z nás nevím, sám ale po zkušenostech bych do této domácí značky už nešel. Šetřím, šetřím ale za takový prachy chci fakt západní kvalitu.
0/0
7.8.2002 19:44

EXPERT

Celkové náklady lze jen těžko rozpočítávat
Nic takového jako náklady na jedno auto neexistuje. AHOJ.
0/0
6.8.2002 11:55

Pepa

Re: Celkové náklady lze jen těžko rozpočítávat
A ty si myslíš, že Škodovka nemá zpracované odhady na náklady vyrobení jednoho auta?
0/0
6.8.2002 12:05

Cartman

Re: Celkové náklady lze jen těžko rozpočítávat
Slyseli jsme slovo EXPERTa ...
0/0
6.8.2002 12:20

Pepa

Výrobní náklady na jedno auto
Určitě tuhle diskuzi čte někdo i ze Škodovky. No tak pánové a dámy, ven s tím. Nás to zajímá. Já to odhaduju základní verze Fábie 1.4 Classic tak 170000 a základní verze Octávky tak 250000.
0/0
6.8.2002 11:47

Manažer cha cha - koukněte sem
Jakej manažer když si ani nedokáže ohlídat svoje podžízený ? Achválně se koukněte co se objevíkdyž napíšete do seznamu (www.seznam.cz)slovo "Skoda" a zmáčknete hledat. A při tom je to naprosto legální... Jinak souhlasim s nazorem jednoho kolegy, kazdej byznysmen musi pocitat s rizikem. Jen Kulhos porad breci, ze je koruna silna... Kokotieur ...
0/0
6.8.2002 11:37

Cartman

Re: Manažer cha cha - koukněte sem
A co se ma jako objevit na tom seznamu? Ja tam nic zvlastniho nevidim...
0/0
6.8.2002 12:24

Věřící kráva páté Církve

Bože můj
Už se modlím a kaju.
0/0
6.8.2002 11:17

Šafařík BLB z LEA

Díky pane Michale Kozáku !!
Otázku pana Michala Kozáka řadím na 1 místo. SUPER. Přesně lidové nic není, fábie se tváří jak vůz střední třídy a přitom je to menší a drahý nákupní vozík pro ženy a jedno ditě vzádu.
Kam si dán nohy dospělý člověk nevím. To si radši koupím starou dobrou Feldu či něco cizího z Bazaru a budu mít větší kufr, větší prostor a ušetřím. Inu pan Kulhánek nemá obyčejný průměrný plat 10-13.000 kč, takže neví co je to mít rodinu, platit inkaso a pak si jít koupit " lidový " vozík Fábii, přeci 210.000 ká či i více je prd....Možná pro něho.
Takže ať jde celá Německá škoda do prdele a taková minivozítka za X tisíc EURO dělají pro Němce ! Ti by je hnali za takovou cenu.
Šafařík BLB z LEA Šafařík BLB z LEA
0/0
6.8.2002 11:11

Šafařík BLB z LEA

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
6.8.2002 10:59

Mgr. Větrný Josef

Re: Kulhánek
Zdar prde.
0/0
6.8.2002 12:06

frank

Jenom produktivita nedosahuje hodnot jako v menších firmách.
Zisk Škody MB rozpočítaný na zaměstnance nedosahuje ani zdaleka hodnot, kterých je dosahováno v daleko menších společnostech. Ale jsou hvězdy s ohledem na jejich obrat. Produktivitu mají ale jak "Za Jakeše". Obvykle uvádějí, že mají asi 25000 zaměstnanců, neustále jsou v rámci hospodářství vyzdvihováni, bodejť by neměli největší obrat, když vyrábějí ten nejlepší strojírenský výrobek neinvestiční povahy, který si kupují lidé pro své potřeby. Ale rozpočítejme kolik že to vyprodukuje v čistém zisku jeden jejich zaměstnanec korun za rok. Podle mě ušmudlaných 116800,- Kč. To když dosáhnou v roce na 2 miliardy zisku. Pokud měli loni jen 1, pak to bylo jen 58400,-. Děsná tragédie a slabota. Být panem Kulhánkem, tak se stydím tak, že před televizní kameru nevylezu a domů chodím kanálama. Ať se nemontuje do kurzu koruny, když z toho profituje, poněvadž nakupuje levněji plech, u kterého, pokud nakupuje v eurech, jako že určitě ano, klesly výrazně ceny na světovém trhu, a ještě tomu navíc asi ten kňukna ani nerozumí, protože za míň korun pořídí euro a za euro, i z US Steel Košice, ale nejen tam, nakoupí levnější plech. Stejně tak s výhodou nakupuje i další komponenty pro výrobu vozů bez rozdílu typu. ČNB mu taky nekecá do toho, jak se vyrábějí auta. Chtělo by to být méně nenasytný. Moc by jim to slušelo. Rezervy by měli hledat především uvnitř své společnosti. Kolik přepočítaně jejich pracovník vyrobí za rok vozů? Podle hodnocení, které je pravidelně prováděno v rámci automobilového průmyslu Mitsubishi cca 470, pak v USA velká trojka cca 200, automobilky v západní Evropě cca 180. Hádejte kolik ve Škodě MB. Celých 18 ks. To jsou borci, že? Co Vy na to pane Kulhánku?
0/0
6.8.2002 8:55

J&B

sportovni auta
Myslite si, ze je by se na trhu "uchytila" sportovni verze Skody, jejiz STUDIE "TUDOR" jiz byla predvedena.
0/0
5.8.2002 12:42

NEG4

Re: sportovni auta
Téměř 100procentně... Stačí se kouknout na minulost škody .. Ať už v rally, nebo v luxusních limuzínách... Pokud jste si někdo v německu všimnul kolik tam jezdí oktávií RS? Já Vám to řeknu... hodně ... Dokonce jsem tam viděl na jedný napsáno: "Viele Mauschen, fur wenig Geld"... Myslim si, že seat to bude mít těžší se prosadit jako sportovní značka, než by měla škoda... ... Co si myslíte Vy?
0/0
5.8.2002 16:05

Dalibor

Re: Re: sportovni auta
ja jsem Tudora videl, to auto bylo vyrobeno jen jako studie, ale je za tu vyrobenou cenu proste neprodejne. Kdyz se aut dela jen par kousku tak proste stoji hodne penez. Tudor kolem 8 mil CZK. Za tuto cenu je asi neprodejny. Po nemecku jezdi opravdu hodne octavii, hlavne 4x4. Ale nevim jestli novy Superb je tim pravym. Podle me skoda presla az moc rychle na ceny aut obykle v zahranici. Bylo jiste udelano hodne prace, ale v tom nejlevnejsim modelu by melo byt vice veci a mel by byt o 20-30% levnejsi. Pak by byl uspech skody jeste vetsi.
0/0
5.8.2002 16:11

Edmir Dizdarevič

Re: Re: Re: sportovni auta
Tudor za 8 milionů? To myslíš asi cenu prototypu, ale pochybuji že by tolik stála seriová výroba. No a pokud ano, tak by to bylo pochopitelně neprodejné, protože za tu cenu máš Ferrari.
0/0
6.8.2002 0:08

Speedy

Re: Re: Re: Re: sportovni auta
Cena takového kupéčka by měla být kolem 1,5 mega, což odpovídá Volvu C70, Peugeot 406 Coupe nebo kupé od Báva trojkové řady. Pár kousků by se určitě prodalo, ale výroba by se určitě nevyplatila, což v dnešní situaci škodovky asi není dost dobře možné.
0/0
6.8.2002 9:46

Dalibor

Re: Re: Re: Re: Re: sportovni auta
problem je v tom, ze vyvoj kazdeho auta neco stoji. Nejsou to zrovna male penize. A taky testy noveho auta. Pokud se udela "jen" studie, ktera vlastne vystavi co dana automobilka umi tak je to proni relativne levne. A muze si to dovolit, ale pokud se to auto melo prodavat tak se musi splnit kriteria pro hologaci a to uz neni sranda. Pak je treba zapociat to, ze kazdo hodina vyvoje je rozpoctena na pocet kusu no a kdyz se jich vyrobi a proda malo tak jsou vlastne skoro vsechny prototypy. Taky se musi brat v uvahu prestaveni linek. Takze proto vychazi studie tak "draha".
0/0
6.8.2002 10:31

Pavel Kucera

........ na sucho
Haloooo. Probudte se. To jste nepostrhely, ze Skoda jiz nespadava v ramci politiky koncernu VW do sportovne ladenych vozu?
0/0
6.8.2002 12:07

Edmir Dizdarevič

Re: Re: Re: Re: Re: Re: sportovni auta
Bylo by asi nyivni čekat že se bude prodávat Škoda za cenu Porsche nebo Ferrari. Kdyby udělali něco ve stylu Renault Megane, Ford Puma, Hyunday Coupe nebo Toyota Celica, tak by se to možná prodávalo. Jak typ auta (vzhled, motor, ...), tak cenovou relaci. Ona Fábie dvoudveřák se sportovním nádechem by asi taky byla o něčem jiném, o kabriu ani nemluvím. Mladý člověk, který nemá rodinu si za ty peníze raději koupí dvoudveřák třeba od Francouzů.
0/0
6.8.2002 22:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.