Chci být odborářem nebo managerem u Českých drah
Je velice potěšující každý rok, alespoň třikrát se pobavit nad požadavky našich spolehlivých a moderních železnic. Myslím, že tento podnik by mohl být ve všech ekonomických učebnicích dáván za vzor všem ostatním podnikatelským subjektům. Uz leta neprodukuji, žadný zisk na co take? Vždyť existuje spoustu dalších důvodů proč podnikat a nevydělávat, bohužel mě žádný nenapadá. Dnes se divíme hospodaření Enronu a spol., ale co kdyby jsme se světu pochlubily co je možné v ČR. Management má nadprůměrné mzdy, podle čeho je asi hodnocen? Třeba, že přijde ráno do práce, může používat služební vozidlo i pro soukromé účely, neboť na veřejnou dopravu není spolehnutí. Možná je kritériem hodnocení kolik dotací získají od státu.
Asi nelze vyčítat řadovým zaměstnancům, že chtějí dostat zaplaceno za svojí kvalitní práci, neboť kdo by neocenil špínu ve vlaku, asertivní průvodčí a jejich smysl pro dochvilnost. Ještě, že za nimi stojí, tak mocné odbory, které chtějí jenom to na co mají nárok a princip solidarity s ostatními chápou poněkud jednstranně.
Az budu mít nejaké děti, tak z nich budou železničáři, protože budou mít vždy nárok na veškeré prebendy bez ohledu na hospodářské výsledky, a to se jim asi nikde jinde v ČR a zahraničí nepodaří.
Určitě se upřímně chci omluvit všem zaměstnnacům, železnic, kteří odvádějí poctivě svojí práci a přistupují odpovědně ke svému povolání. Myslím, že oni nejlépe porozumí a budou chápat to co se mi nelíbí a považuji u železnic za prohnilé.