Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Starým škodovkám hrozí v EU vysoké daně

Po českých silnicích se v současné době pohybuje přes 800 tisíc škodovek a dalších nejméně 40 tisíc především trabantů a wartburgů starších dvaceti let. Předseda Sdružení drobných dovozců automobilů Jan Slawisch varuje, že tyto vozy s nadměrnými emisemi budou zatíženy po vstupu do Evropské unie drastickou daní. Sdružení loni bojovalo blokádou Prahy za povolení dovozu starších vozů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Sparťanská šlechta

To je klasický příklad lobbingu
Podle mně MF Dnes dostala zaplaceno (ve formě inzerce apod) za uvedení takového článku. Jedná se o lobbing importérů auťáků a debata, která se otevřela ohledně neekologičnosti versus nemajetnosti českých řidičů, jenom nahrává do kapes těmto šejdířům. Importéři jsou v podstatě stejný šmejd jako pražští taxikáři.
0/0
9.8.2002 11:15

Pavel

Re: To je klasický příklad lobbingu
 Vidim, ze tady zase nekdo nepochopil. Myslis si, ze omezeni stari dovazenych automobilu na osm let neni vysledkem lobingu Skody MB a dovozcu novych automobilu??
0/0
9.8.2002 12:52

laco

Dotkli jste se citlivého místa
Při výpadech některých čitalů vůči starším Škodovkám se musí ozvat nejenom sociálně slabší ale i sportovně naladění jedinci. Řekněte mi, které auto z těch dovážených zahraničních pekáčů má zadní náhon. Pokud nejste žena s varlatami a umíte prohnat auto se zadním náhonem na šotolině nebo na sněhu víte o čem hovořím. Pouze šulini umějící tlačit plyn na rovině na podlahu a v zatáčce stát na brzdě mohou se otírat o Škodovky se zadním náhonem. O tom, že jste šuliny jasně hovoří statistika dopravních nehod. A neznamená, že když jste řemeslní analfabeti a neumíte si na autě sami nic opravit, že i ti ostatní jsou stejně leví jako Vy.
0/0
9.8.2002 10:57

Tom

Skodovky
Me osobne nejde jen o emise, ale myslim, ze tyto stare vozy jsou nebezpecne, neodpovidaji narokum na dnesni provoz, pri narazu jsou jistymi rakvemi a hlavne vetsina jezdi v dezolatnim stavu.
0/0
9.8.2002 9:15

Honza

Re: Skodovky
Souhlas. Zkuste si pohrat se zazitou predstavou, ze kazdy musi mit auto. Podle me je to blbost - nemas prachy, jezdi vlakem. Vzdycky to tak fungovalo, pouze v poslednich 10 letech se tady rozvinul nazor, ze kazdy musi necim jezdit, i kdyz je to vrak, ktery ohrozuje ostatni.
0/0
9.8.2002 10:34

taky občan

Re: Re: Skodovky
a vůbec je blbá představa, že každý musí jezdit, ať už má prachy nebo ne, - smrdíš, hlučíš, kazíš vzduch .... myslíš, že se to prachami platí? Ohledně vraků, ani nejlepší auta neudělí nic s tím, usedne-li za volant vrak z neumětel - naopak, o to dobeé auto je to horší.....
0/0
12.8.2002 9:39

Velký Vezír

EKOLOGIE
Vazeni a mili prispevatele do teto diskuse!
Take bych chtel vyjadrit svuj nazor. Mam pocit, ze mnoho lidi projevuje svoji touhu po zdravem zivotnim prostredi ne uplne spravnym smerem. Myslim si, ze zdrave zivotni prostredi neni jenom o tom, kolik se po lesich vali odpadku, jake splodiny produkuji auta na silnicich, ale - a to povazuji za mnohem dulezitejsi - kolik je mezi lidmi tolerance, ohleduplnosti, ucty, slusnosti. Mrzi me, ze prave v prispevcich takovych, kteri dbaji na cistotu ovzdusi, nachazim nejvice vulgarnich vyrazu, ktere znecistuji nitro prispevatele a jejich okoli. Rovnez se nemohu ubranit dojmu, ze zastanci novych aut chteji jezdit mnohem rychleji. Se starym autem se da jezdit maximalni povolenou rychlosti, tzn. v obci 50, mimo obec 90 a po dalnici (se S 120) i 130 km/h. Jestli nekomu vadi, ze je brzden ridicem starsiho auta, ktery jede podle predpisu, povazuji jeho nazor za nebezpecny.
0/0
9.8.2002 9:08

Štajmík

Re: EKOLOGIE
Dobrý den, souhlasím s Vámi ve všem, co píšete, ale asi nemáte mé špatné zkušenosti s řidiči stodvacítek. Kraj, kde často jezdím, je plný úzkých silnic, kopců a nepřehledných zatáček a špatně se tam předjíždí. Pokud dojedete škodovku, jste většinou nucen ty zplodiny čichat dost dlouho. A že škodovkáři jezdí dle předpisů ? Mám jiné zkušenosti. Já o nich říkám, že jezdí takzvaně konstantní rychlostí: v obci sedmdesátkou, takže vám ujedou a když je za obcí dojedete, jedou zase svou sedmdesátkou a v terénu, kde nejsou delší přehledné úseky na předjíždění máte opět smůlu i když byste jinak jel devadesát.
0/0
10.8.2002 22:45

Martin

Re: Re: EKOLOGIE
Souhlasím s tvrzením, že s novým autem se dá jezdit rychleji, ale vše je v nás řidičích, jak rychle jedeme, nikoliv v autě. Nedovedu si představit 120ku škodofku, jak se řítí jako neřízená střela po dálnici rychlostí 130 km/h, nedejbože, že by musela rychle zastavit.Teď se ozve zarytý příznivec tuningu starých škodovek, že to není pravda, ale naprostá většina těchto aut se dostává do kategorie vraků, neb nemá cenu utrácet peníze za drahé opravy na autě, jehož tržní hodnota je 10 tisíc Kč.
0/0
21.8.2002 11:17

Feďa

Š 105,120 - paskvil socialismu
Vždycky mě udiví, když si někdo koupí Š 105 či 120. Nejen, že tyto "vozy" ukrutně smrdí, ale také různě povrzávají a většinou bez zásahu do motoru nedojedou tam, kam potřebujeme. Nemluvě o estetické stránce, kdy nádherně zvednutý "čumák" evokuje vzpomínky na film o Fantomasovi - jako by se Škodovky chystaly přímo vzlétnout.....
0/0
9.8.2002 7:26

FanTomik

Re: Š 105,120 - paskvil socialismu
Nechápu, jak se někdo může divit tomu, že se ještě stále kupují staré škodovky.
Pracuji ve státní správě a můj plat je 7 tisíc čistého, mám ženu, která pracuje taktéž ve státní správě, ale má 5500 čistého. Každý měsíc po zaplacení inkasa, nájmu a základních životních potřeb zůstane na našem účtu přibližně 2000,- Kč dohromady. COPAK JDE TAKHLE UŠETŘIT NA POŘÁDNÝ AUTO? Známý mi prodal starou Š 105 za tři tisíce! Má rezavé prahy, vrže i smrdí, ale JEZDÍ. Najel jsem s ní už 3000 km po celých Čechách - naprosto bez problémů. Vím, že příští STK už neprojde, ale až tento moment nastane, budu prostě zase chodit pěšky, protože na NOVÉ či OJETÉ LEPŠÍ ZAHRANIČNÍ AUTO PROSTĚ NEMÁM A ANI NIKDY MÍT NEBUDU! Připadá možná v úvahu malé ojeté starší auto, např. Ford Fiesta do 30 tisíc, na které bych si mohl vzít půjčku. ALE JÁ O TOM VÍM, ŽE V TOMHLE STÁTĚ ŽIJÍ LIDÉ, KTEŘÍ TAKOVÉ STAROSTI PROSTĚ NEZNAJÍ. TAK SE NEDIVTE, ŽE SI LIDÉ STÁLE KUPUJÍ STARÉ ŠKODOVKY! hergot! :-)
0/0
9.8.2002 7:50

Dalibor

Re: Re: Š 105,120 - paskvil socialismu
to je asi ten hlab´vni duvod proc jezdi stara auta. Ja jsem taky zacinal jezdit s zigulikem. Dneska uz to neplati, ale pokud se nezmeni misto tak se asi nic nezmeni. Neexistuje jen statni sprava.
0/0
9.8.2002 8:21

Tom

Re: Re: Re: Š 105,120 - paskvil socialismu
mam 2 auta, felicii a 120. 120 je o neco malo poruchovejsi, nicmene i presto jsou pri 30000 km za rok naklady  polovicni nez servisni prohlidky  a udrzba felicie. Treba kdyby znackove servisy tak nekradly, ...
0/0
9.8.2002 8:37

Hugo

Re: Re: Š 105,120 - paskvil socialismu
Na to se dá ríci jen, najděte si lepší práci...za tuto mzdu nemůžete přeci kvalitně žít.
0/0
9.8.2002 9:11

Honza

Re: Re: Š 105,120 - paskvil socialismu
Problém je v tom, že většina Š105, 120 atd. nesplňuje (!!!!!!!!!!!) technické předpisy ani emisní limity. Na stanicích STK a emisí se běžně uplácí a policie radši měří rychlou jízdu, než aby postihovala podvodníky, co nechají projít emisemi dvacet let starou avii, která když projede ulicí, nemůžete se minutu nadechnout.
Kdyby se novináři občas zajímali o tuto oblast, snad by se někdo rozhýbal.
0/0
9.8.2002 10:30

Fire

Re: Re: Š 105,120 - paskvil socialismu
Tak uz vim, proc na uradech jde vsechno tak pomalu. Urednicci brousi v pracovni dobe ZA MOJE DANE po netu a breci, ze nemaji na lepsi auto nez 120ku. Vase povolani je VASE SVOBODNA VOLBA, region ve kterem zijete je VASE SVOBODNA VOLBA. Tak prestante brecet a chopte se razitka.
0/0
9.8.2002 11:09

bugs

...
jen do toho...to by se bazaristum libilo, tahat sem ty stary krapy...raci budu jezdit stodvacitkou, nez kupovat ty srace z bazaru, do kterych se stejne jenom cpou prachy
0/0
8.8.2002 23:47

george

š 120 - lidový vůz
takovými kecy o tom jak by se měly škodovky vyřadit,jsou nebezpečné,neekologické,pomalé apod. mě oblažuje sousedka,která prodala restituční les nastojato za pul milionu a koupila si oktávii,já jako člověk s rodinou a platem 10 litrů /měs. se zmůžu tak akorát na š 120 za 16 tis.takže mě neserte...
0/0
8.8.2002 22:59

Fire

Re: š 120 - lidový vůz
A co takhle pohnout prdeli a zkusit si najit lepe placenou praci, abys nezamoroval ovzdusi a neohrozoval spoluucastniky silnicniho provozu?
0/0
9.8.2002 0:01

Kódl

Re: Re: š 120 - lidový vůz
Tobě se ta prdel pohla až do lebky :-(
0/0
9.8.2002 7:56

FanTomik

Re: Re: š 120 - lidový vůz
Ty máš asi dobrý koryto a hafo známých, co tě odtamtud nevykopnou, ani kdyby ti bylo 150, že? Jak říkáš "hýbal jsem prdelí" asi 2.5 roku, než jsem sehnal v našem kraji práci. Mám maturitu + nástavbu, ovládám jazyky, PC, mám pár státnic a ty mi tady vyprávíš, jak stačí pohnout prdelí! Nikomu nic zlého, ale každý by si měl občas zkusit hledat práci a nespoléhat jen na TLAČENKU, která brání najít dobrou práci lidem, jako jsem já!
0/0
9.8.2002 7:57

Alex

Re: Re: š 120 - lidový vůz
Takovýhle reakce mě fakt serou, všichni tobě podobní jste vymakaný palice.Rodiče pracují poctivě,denně chodí do práce,bohužel mají obyčejný, průměrný příjem, takže jezdí ve staré 120.A když podle tvý rady všichni hnou zadkem, kdo pak bude učit tvoje děti,magore? Kdo bude denně vyřizovat haldy lejster na úřadech,který tam nosí tisíce lidí tobě podobných? Kdo se bude starat za almužnu o nemocné a opuštěné děti, důchodce? Uvažuj trochu,než vypustíš takový kecy na veřejnost!!! A mimochodem- já dělám ve státní správě vedoucí funkci a teprve před 4mi lety jsem si koupil 10let starou Ladu 2105.Jezdí skvěle,je prostorná.Na nové nemám a mít nebudu - promiň - poctivě pracuju.
0/0
9.8.2002 8:04

Fire

Re: Re: Re: š 120 - lidový vůz
Tak uz vim, proc na uradech jde vsechno tak pomalu. Urednicci brousi v pracovni dobe ZA MOJE DANE po netu a breci, ze nemaji na lepsi auto nez 120ku nebo zigula 2105. Vase povolani je VASE SVOBODNA VOLBA, region ve kterem zijete je VASE SVOBODNA VOLBA. Tak prestante brecet a chopte se razitka.
0/0
9.8.2002 11:13

Hnidopich

Re: Re: Re: Re: š 120 - lidový vůz
Ačkoliv nejsem úředník, který "za tvé daně" brousí po internetu, musím nicméně konstatovat, že jsi naprostý idiot.
0/0
11.9.2002 9:46

Brňák

Re: Re: š 120 - lidový vůz
Mám pocit,že největším nebezpečím není Š120,ale takový paka jako jsi ty. Sotva čerstvý papíry,hned sednout do silnýho auta a dělat machra.Nezvládá to a havárka je hned. Jak to že za komunistů bylo tak málo nehod ? Ha, všichni jezdily 120kama,trabantama a žigulíkama a nikdo nezávodil jako dnes.
0/0
12.8.2002 8:24

Standa

ode dneska nejezdit bez katalizatoru!!
Ja jsi myslim,ze by mela platit nejaka emisni norma a za ni ani rana.Zadne vyssi dane,nebo neco podobneho.Kazde auto musi mit v dnesni dobe katalizator,a nebo by mely splnovat vsecky emysni normy.Jestli ma nekdo starou 120,ale neznecistuje mu ovzdusi,tak at si s ni klidne jezdi ctyricitkou a dojede s ni bezpecne.Takovy novy Mercedes,je ekologicky,bezpecne a tak ruzne dobre auto,ale mozna ,ze zrovna v takovych autech je tezke kontrolovat rychlost a tim ohrozujou ridici i ostatni.Tot vse Standa
0/0
8.8.2002 22:39

Novak

Re: ode dneska nejezdit bez katalizatoru!!
..problém s emisema je u nás ten, že každej známej, který má kulaté razítko, Ti udělá "kontrolu" za láhev Ferneta nebo za 3 kila..... to je bohužel realita. Potřebuješ technicko nebo emise? Tady máš číslo na Frantu, ten ti to zařídí..... Takže na silnicích stále potkáváme a budeme potkávat kouřící smrdící auta a náklaďáky. Když jedu 100 km, zavírám větrání, abych to nemusel čichat, asi tak 10x.....prostě hrůza. EU v tom nepomůže...je to o přísné kontrole Policie....když už ne o morálce. Už končím, jdu spát. Dobrou noc všem.
0/0
8.8.2002 23:08

Lumír

K čertu s EU
Už zase nějaká pakárna ...Co bude příště.
0/0
8.8.2002 20:54

aha!
0/0
8.8.2002 20:31

Ozzy

Škodovky
Tak teda nevim jestli za Octávií nebo Superbem (132kW) někdo bude jezdit padesátkou. Ale budiž, i to se může klidně stát...
0/0
8.8.2002 19:29

jiné pohledy

chceme rychlejší cestování po silnici?
tak ten náš dovoz respektujme. nebo snad vám nikomu nevadí jezdit za skodovkou do kopce padesátkou, za avií tricitkou a za watburgem/trábošem dvacítkou a ve smradu? EU EU EU!
0/0
8.8.2002 18:49

Mirek Dušín

Re: chceme rychlejší cestování po silnici?
se 120citkou z roku 1981 do dalnicniho kopce 110 km/h, po rovince 140 km/h...ydryuji vas cestou do unie ?
0/0
8.8.2002 23:46

Sketch

Re: Re: chceme rychlejší cestování po silnici?
Stodvacitkou 140?!? A co vam rika bezpecnost jizdy !!! Ohrozujte si svuj zivot, kdyz vas to bavi, ale doufam, ze vas na silnici nepotkam...
0/0
9.8.2002 11:08

Jarda

¨jděte se bodnout
běžte někam s celou EU
0/0
8.8.2002 18:41

Pepa

pětka z češtiny
"... a proto jsme zcela zbytečně omezily stáří dovážených vozů maximálně na osm let, prohlašuje Slawisch...."
Naše ženy omezilY, nebo jsme omezení my redaktoři iDnes a neumíme shodu podmětu s přísudkem?
0/0
8.8.2002 18:37

Káně lesní

Re: pětka z češtiny
B je správně.
Ledaže by Slawisch byla ženská a omezily to s jejíma kámoškama :-)
Na iDnesu jsou prostě negramoti.
0/0
8.8.2002 18:50

iDNES

Re: pětka z češtiny
Díky za upozornění, redakce iDNES.
0/0
8.8.2002 19:44

Martin

Prehlasit auto na veterana a jezdit jen v lete!
0/0
8.8.2002 18:31

Fire

Uz aby to bylo!
Tesim se na ten den, kdy ze silnic a dalnic zmizi stodvacitky, ziguly, warburgy, dvanactsettrojky apod. Nejen ze produkuji smrad ("emise"), ale lezou na nervy narusovanim plynulosti dopravy ve meste i mimo. Zvlaste ty, za jejichz volanty sedi ridici "kloboucnici". Muj nazor se jiste nebude libit socialne slabsim skupinam, ale jen proto ho nezmenim :-) Takze pryc s tema popelnicama - a "drasticka" dan je asi ten nejlepsi zpusob, jaxe jich rychle zbavit.
0/0
8.8.2002 18:04

kviiik@quick.cz

Re: Uz aby to bylo!
Jasne. Nazor nemen. Ti socialne slabsi muzou (na rozdil od Tebe) chodit pesky, ze? Nebo jim hodlas prispivat na nova auta? Plynulosti dopravy mnohem vic nez stara auta vadi neukaznenost a bezohlednost ridicu. Tvuj prispevek mi, mimochodem, taky zrovna ohleduplne nezni. Verim,  ze na silnici je to lepsi.
0/0
8.8.2002 21:21

Kukunda

Re: Uz aby to bylo!
Hmmmm podivej se co se prodava v bazarech za sracky!! a pak bez nekomu neco povidat o 120tkach.  tyhle kukundy uz nevedi jak ten srot u nas prodat a Vy jim to zerete!!!!!!!! radeji budu jezdit stodvacou u ktere si brzdy dam dohromady sam nez se zabit v nejakem kramu z bazaru.
0/0
8.8.2002 21:48

Fire

Re: Re: Uz aby to bylo!
Fajn, kdyz si to myslis, taxi v tom nebezpecnym kramu jezdi a treba se v nem sesrotuj. Hlavne se ale NESER do levyho pruhu na dalnici. Dik.
0/0
8.8.2002 23:54

Liborek

Re: Uz aby to bylo!
Co Ti na to mám říct?...jsi netolerantni clověk, který nemá mozek na přemýšlení na krok dopředu. Zas to postihne Ty lidi, který na to prostě nemaj a je jich dost...ne že bych mezi ně patřil, ...jinak jsi u mě mimochodem slušný prase....z lidí jako jsi TY je mi na nic...možná takový pacienti jako Ty by měli platit za tupost!!!!...jseš chudák....a chudákem zůstaneš hlavinko vybraná:))
0/0
9.8.2002 0:15

Alex

Re: Re: Uz aby to bylo!
Připojuji se.
0/0
9.8.2002 8:13

taky občan

Re: Re: Uz aby to bylo!
...souhlas, i když něco bych řekl i jinak...A hlavně, největším nebezpečím na silnicích jaous takováto paka, jejichž rozum - pokud je - sídlí v palci u pravé nohy... jenom za roh to už pořádně zatočit nedovede....
0/0
12.8.2002 9:49

Bubák1

Malá nesrovnalost.
"Zatímco do ČR lze od letoška dovézt vozy staré maximálně osm let, v SRN přihlásí úředníci podle Slawische vůz libovolného stáří (i trabanta), který splňuje všechny technické podmínky platné v době jeho výroby. ". Z této věty vyplývá, že všechny škodovky, trabanty a wartburgy by byly přihlášeny, protože dané podmínky splňovaly.
0/0
8.8.2002 18:03

briza

Re: Malá nesrovnalost.
Ja v tom nesrovnalost nevidim. V Nemecku sice prihlasi vse, ale zaroven stanovi vysi dane, kterou clovek zaplati. A ta dan se bude odvijet od toho jake ma to auto emise a bude patricne "progresivni" u tech starych aut. A u nas se stat administrativnim opatrenim brani tomu aby ty stare sunky putovaly z Nemecka a dalsich zemi EU sem.
0/0
8.8.2002 18:09

nikim

Re: Re: Malá nesrovnalost.
Tak nevim, jak si ty "popelnice" predstavujes ty, ale kdyz jsem manzelce nabidnul, ze jeji Subaru r.v.1990 nahradime novou skodovkou, tak se mi vysmala, ze do takove popelnice nesedne ( a najezdila se v ruznych Skodovkach,vcetne Felicii, Fabii a Octavii celkem dost).Tak mi to prosim jeste jednou vysvetli... ;o)
0/0
8.8.2002 19:07

Re: Re: Re: Malá nesrovnalost.
Tak to manželce odpusť, zjevně neví o čem je řeč. Je to (snad) ženská.
0/0
9.8.2002 11:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.