Diskuze

Lidem bez střechy pomůže stát

Lidé, kterým vzala velká voda střechu nad hlavou, mají šanci získat během pár týdnů za výhodnějších podmínek milion korun na nový byt či dům. Připravovaný balíček opatření pro oběti povodní - jednorázovou dotaci a zvýhodněné úvěry - posvětila vláda.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

DeCourcy

22. 8. 2002 16:38
Zase budeme doplacet na lidskou neschopnost!
Na povodnovy konto nedam ani korunu. Uz tak to bude stat strasny penize na danich! Tohle by mela resit pojistovna a ne stat. A kdo se nepojistil, ma holt smulu, me taky neda nikdo nic zadarmo. Statni byt nemam, od rodicu nic nedostanu, majitel domu v Praze me odira o lichvarsky najemny a jeste budu platit lidem to aby si stavely luxusni vily (viz Troubky 5 let po povodnich)? Me nikdo hypoteku na 2% neda! A co soucit s tema lidma - ze by nemeli kde bydlet - ptal se me nekdo jestli mam kde bydlet? Pokud se dnes majitel rozhodne ze uz me tam nechce nezbyde mi nic jinyho nez si najit neco novyho, dekret na byt nemam, protoze nemam dost penez abych uplatil statni uredniky, ani mi rodice "nedrzi" byt po babicce. Jenze v tomhle state to jinak nejde, furt budu doplacet na chudacky co nemaji praci (a pritom na cerno vydelavaji tisice nezdanenych penez), na duchodce co si bydli na Praze 1 (ja bych si to dovolit nemohl) nadavaji na neustaly zdrazovani a s radosti skupuji obecni byty na Parizske ulici za 1/10 jejich trzni ceny (ja si muzu za milion koupit tak max. garsonku ve Slanym nebo v Kladne). Preji hezke pristi 4 roky V SOCIALISTICKEM STATE, ktery si tu lide, kterym se uz zaclo nostalgicky styskat, znovu zvolili.
0 0
možnosti

Libor

22. 8. 2002 12:52
A je to tady
Mám dům, mám peníze, jsem snad úspěšný v zaměstnání, tak by se možná dalo říct ať se každý stará o sebe. Ale o tom to přece není. Život je přece o tom, abychom pomohli tomu kdo to potřebuje. Ať jsou to naše děti,naše rodiče, chudáci, kteří nemají střechu nad hlavou nebo někdo v Africe. O tom je život a takto se chová každý rozumný člověk nezkažený 40 lety komunismu. Vždyť přece komunisti se o lidi nestarali, Ti to pouze předstírali a nutili nás abychom nevěděli a nestarali se o druhé. Jestli toto ještě někdo nechápe tak to má stále v sobě. Tak že názory pánů xaverů a alfonsů jsou naprosto úžasné a páchnou komunismem. Pánové nepřeji Vám nic zlého pouze to až budete staří a opět Vám poteče polévka po bradě, aby se Vaše děti k Vám chovali v duchu Vašich dnešních myšlenek.
0 0
možnosti

XAVER

22. 8. 2002 13:47
Re: A je to tady
Probůh, to snad ne?Co má můj názor společného s komunismem? Kolik Vám je, 15 nebo 18? Jestli víc, tak jste zralý na ústav. Právě naopak spoléhání se na stát, je pozůstatek komunismu. To, jestli někomu pomůžu nebo ne (a buďte si jist, že už 9 let přispívám na dvě konta dobročinných organizací), je jen na mé vůli a nepřeji si, aby byli z mých daní dotováni ti, kteří se svoji hloupostí dostanou do potíží. A za hloupost považuji právě to, když si nepojistím majetek na kterém jsem závislý. A bláboly o polívce na bradě dokresluje pouze fakt, že máte asi pohnuté dětství.
0 0
možnosti

VeK

22. 8. 2002 9:41
Pražákům to přeju!
Nedávno jsem seděla v restaurantu s jedním známým, který mi asi dvě hodiny povídal, jak kde v minulosti pomáhal při povodních a nakonec dodal, že je vlastně dobře, že to konečně smetlo i Prahu a že to těm Pražákům vlastně přeje. Nestačila jsem se divit. On, který mi ty dvě hodiny předtím říkal jak si mají lidi pomáhat. Byl prý pomáhat i v Praze, ale většina dobrovolníků byli prý mimopražští. Nechce se mi to věřit, lidi v Praze jsou stejní jako všude jinde, jen tady je jich prostě víc. Sama o víkendu samozřejme půjdu pomáhat a bude mi jedno, jestli budu pomáhat někomu z Pardubic nebo z Karlína. Pomáhat by se mělo všem a ne vést jen plané řeči. Budete se divit, až si vyjedete někam na venkov a někdo vám poškrábe auto? Já už ne.
0 0
možnosti

MartyB

22. 8. 2002 0:46
Stát nás nechal utopit, stát nás odškodní a my to zaplatíme 3x...
Kvalitní, vodu absorbující krajina s listnatými a lužními lesy místo smrkových monokultur bez přehrad, bez průmyslového zemědělství sovětského typu mohla letošní povodně podstatně zmírnit nebo úplně eliminovat. To je obecná pravda, dokonce i ministr životního prostředí souhlasí. Bohužel u toho zůstane. Je velmi nevýhodné pro politika prosazovat zdravou ekologickou krajinu. Výhodnější je rozdávat z cizího. Výhodnější je na úrovni komunálu za tučný bakšiš povolovat firmám výstavbu domů a průmyslových objektů v zátopových oblastech. Výhodnější je nechat stavět přehrady. Katastrofální následky povodní jsou v tomto kontextu důsledkem nezodpovědné politiky státu. Nepatrný podíl na tom samosebou má i svatý Petr, ale ten letos do senátu nekandiduje, tak nemá důvod nikoho odškodňovat. Odškodnit poškozené je třeba, je to neoddiskutovatelné a morálně nezbytné. Vtip je v tom, že to zaplatíme my všichni, včetně samotných poškozených 3x. Z jedné koruny, kterou věnujete do státní pokladny zbyde po "přerozdělovacím procesu" cca 30 haléřů. V praxi to znamená, že dostane li odškodněný od státu 1 korunu, je k tomu zapotřebí vložit do státní pokladny koruny 3. Absurdní že? Ale funguje to. Už ve Starém Římě to fungovalo. Jenže socíci rozhazují tak, že mají li ve státní pokladně koruny tři, bezostyšně vydají korun sedum. A to mě děsí. Jestli to takhle půde dál, nebudou povodně zdaleka tou největší katastrofou. Skončíme jako Argentina. BTW: Myslím že by socíci měli  změnit hymnu. Místo Internacionály by měli na sjezdech zpívat: " Don`t cry for me Argentina..."  Možná by z ekonomického hlediska poškozeným více pomohlo, kdyby dostali na 10 let daňové prázdiny = při celkovém daňovém zatížení přímými i nepřímými daněmi cca 85 platů....
0 0
možnosti

Standa

22. 8. 2002 0:05
Jsem sokovany!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jsem sokovany,kdyz ctu tyhle prispevky ke clanku.Povoden je tragedie pro kazdeho,kdo o neco prijde.Jsem hrozne rad,ze ctu v novinach,jak se stat snazi pomoci obetem,ale jsem znechucen frajerama,kteri se rozkrikuji"at jsi kazdy pomuze sam"To asi sveci,jaci jsou sobci.Moji rodice prisli o kus majetku pri povodni a zpravuji si dum do dnesniho dne od roku 1997.Stat tehdy nepomahal jako dness financemi.Je ale na kazdem cloveku,aby pomohl nekomu v nouzi,kdyz to druzi potrebuji.Pro lidi,kteri prisli o vse,nebo o krasnou zahradu ci jenom Trabanta pred domem,je to dozivotni tragedie.Kdyz jim pomuzeme kazdy trosku,tak se jim zase veseleji bude zacinat a jednou muzou pomoct lidem taki.Tot asi vse Standa
0 0
možnosti

Xaver

22. 8. 2002 8:01
Re: Jsem sokovany!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Šokovaný Stando, k čemu existuje pojištění? Myslíte si, že pojištění okolo 2.000,- Kč ročně je taková částka, která zrujnuje finanční rozpočet rodiny? Stát má zajišťovat chod a správu státu a ne suplovat pojišťovny. Víte, že většina nových domků v Troubkách není opět pojištěna? To pak ti, co jsou pojištěni jsou opět jen ustrašení hlupáci. Nechci se podílet na dotování tupců, kteří nejsou pojištěni, ukládají v kampeličkách, pracují v krachujících státních firmách....
0 0
možnosti

Kapitalista

21. 8. 2002 23:15
Kumunisticke manyry v kapitalismu
Nic proti statni pomoci, ale pomoc  bude zase na ukor druhych. Stat pomuze pri odklizeni skod, stat pomuze s pujckou, stat pomuze s jednorazovym prispevkem, stat pomuze s nahradnim bydleni, stat pomuze s cimkoli..... Jo a kdo pomuze me? Nebo zebych radsi neplatil dane a pomohl si sam? No nemate se lidi spatne, kdyz se zase o Vas nejaka pecovatelka "stat" postara. Uz vlastne nemusite chodit ani do prace, kdyz udelate hromadnou revoluci ze nemate praci a ze "maminka stat" vam neda podminky k ziskani prace, potom nemusite ani pracovat a vydemonstrujete si treba tucnou mzdu zanic. Zkurvene komunisticke manyry ktere ve svete nemaji obdobu.
0 0
možnosti

amanda

19. 8. 2002 18:59
..jte naky chytry...!!!???
..bych Vam pral byt na jejich mistech... ..to jste zase Vy cechacci co si zavidej kazdou korunku...pane boze...a nikdo zabrany a skrupule natoz nevi co je moralni v tuhle chvili..ze Josifku? ..a ze to stat dela az kdyz musi je Vase chyba..mam namysli volby (mate to co jste si zvolili)tak neknourejte!!!!
0 0
možnosti

fff

19. 8. 2002 16:52
souhlas az na 1 nepresnost
"at to financuje majitel bytu" - to je v pripade obecnych bytu vicemene stat, takze i tu "nebydici"
0 0
možnosti

Rubaninská

19. 8. 2002 15:21
príspevok len pre majiteľov bytového fondu?
Neviete mi niekto povedať ako je to s príspevkom v prípade prestavanej chaty danej do trvalého užívania? V roku jej rekolaudácie totiž nebolo možné kvôli zákonom zaradiť ju do bytového fondu.
0 0
možnosti

Petr

19. 8. 2002 13:39
A kdy se dostane také na nebydlící
K obsahu článku není dle mého názoru co dodat. Je možné pouze ocenit rychlé řešení vzniklé situace, které postiženým lidem umožní rychlejší start k návratu do normálního života (zde nelze říci k návratu do normálního života, neboť sám o sobě dům všechny problémy neřeší). Co mne však zaráží a to ne jen nyní, ale již i po povodních před 5 lety je skutečnost, že tato řešení přichází vždy pouze v krizové situaci. Je všem dobře známo, kolik občanů této republiky nemá vlastní bydlení a jak obtížně se toto získává. Proto jsem toho názoru, že by dané řešení nemělo být pouze pro případy katastrof, ale v modifikované formě by mělo být běžně dostupné. Modifikovanou formou se rozumí zejména jiná sazba úroku z úvěru (ne tak nízká jak nyní, ale ne komerční)a možná změna i menší úprava lhůty splatnosti (zjeména s ohledem na věk žadatele)atd. Tímto by se spolu s dalšími nástroji bytové politiky (zejména deregulace nájemného, úprava vztahů nájemce vs. nájemník) posunulo řešení bytové otázky značně kupředu. Ve výsledku by toto vedlo k tvorbě volného trhu s byty, kdy by na trhu bylo k dispozici více bytů, než je třeba. V případě, že by tohoto stavu bylo dosaženo, nebylo by po takových živelných katastrofách potřeba provádět krizová a mimořádná opatření v tak velkém rozsahu.
0 0
možnosti

s.k.

19. 8. 2002 15:59
Re: A kdy se dostane také na nebydlící
Ja teda zasadne nesouhlasim. Lidi maji mit domy pojistene a ne cekta na to , ze se stat postara. To je Spidlismus nejvyssiho stupne a jsem znechucen.
0 0
možnosti