Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha hledá, jak zaplatit obrovské škody

Ničivá povodeň za sebou zanechala spoušť v pražských ulicích. Podle prvních odhadů pražského magistrátu bude město potřebovat 5,5 až šest miliard korun, aby opravilo svůj zpustošený majetek. Tvrdí to Radovan Šteiner, šéf finanční komise magistrátu. "Je to ale s velkým otazníkem u kategorie dopravy," říká s ohledem na to, že čerpání vody z metra pořád běží a až pak bude zřejmý skutečný rozsah škod. Podle některých odhadů to mohou být až čtyři miliardy korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Petruška

Jo, jo
Nenávidím Železného, ale prý řekl v sobotu, že když byly v 97 povodně na Moravě, tak volali Pražáci do studia, ať vysílají ty jejich oblíbené seriálky, protože je nějaké povodně na Moravě nezajímají. A když jsem sledovala zpravodajství z povodní, tak to bylo Praha, Praha, Praha a potom tři věty o zbytku světa, do kterého se musely vlézt celé Jižní i Severní Čechy a ještě malinký kousek Moravy. A když jsem před chvílí volala do Prahy kamarádce jak to tam vlastně skutečně vypadá a jaká konkrétní pomoc je třeba, dostalo se mi info, že ti pražáci (typičtí pražáci), kterých se nedotkly povodně vyplavením bytu, jsou stejně vychlamaní jako vždycky a navíc naštvaní, že jim nejede metro a zdržuje se ostatní doprava. Ale pomoci těm ostatním, to je ani nehne. A co se týče peněz, však Praha nezůstane bez pomoci, za chvíli bude jako ze škatulky, ať to stojí, co to stojí. Že na Bruntálsku zůstaly neopravené silnice a toky řek, které hrozí každý déšť rozvodněním mimo své koryto, to je v Praze stověžaté každému jedno. Ach jo.
0/0
26.8.2002 15:57

realista ???

Re: Jo, jo
Diky tomu ze povodne zasahly i Prahu dostanou ostatni mesta, vesnice i lide to co dostanou. Verte tomu ze kdyby se to Praze vyhlo, vsechno by trvalo dele, penez by bylo mene atd. Tomu ze je Praha stredem pozornosti bych se nedivil ani nehanel, prinasi do zeme nemale penize ze zahranici.
0/0
26.8.2002 16:22

Standa

Re: Jo, jo
Jeden kec za druhým. Jsem pro odpojení Prahy od ČR. Kdo na tom bude za pět let lépe? Je to stejný, jako když se slováci odpojili. To taky bylo keců, že vydělávají na Prahu a kde jsou teď? Nedělej z Prahy díru na peníze. V Praze žije okolo 1,2 mil. lidí + přes 200.000 sem dojíždí za prací, takže kdo vydělává více pro rep.? Hlavní město může být jenom jedno!!
0/0
26.8.2002 17:04

Jaroslav

Re: Re: Jo, jo
Jo, samostatnou republiku Praha. Časem to pak dopadne stejně jako když byl výstavní Západní Berlín obklopený mořem Východoněmeckého úpadku. A na hranicích středočeští komouši budou muset vybudovat pořádnou zeď.
0/0
26.8.2002 18:48

amanda

..reseni..
..ja vidim jedine reseni a to vsechno statni prodat do soukromych rukou..a to ihned...pak uz prestanou takovy hloupy problemy..jako "ja Metrem nejezdim" .."prazaci nepratele vesnice"...."at si to zaplati sami"..budou tyhle chytry keci passeee.. ..a ze radnice ma ted problemy se svymi pozemky..? no a co..at si poradi sami..sou tam od toho..neee??? ..ovsem jediny co umej je zadluzit se,rozfrcat penize,zvedat najmy,,a hadat se mezi sebou...fuj.. ..a pak kdyz je pruser jako taxiky,kapesni kradeze..nikdo za nic nemuze...a jeste z obcanu delaj zlodeje.fuj...uz je mi zase na bliti..kdyz si to predstavim..
0/0
26.8.2002 15:32

realista ???

priznani
Chtel bych se priznat, ze jsem na povodne ani na zadna jina konta penize nikdy nedal a nedam, dokud me lidi nepresvedci ze si to zaslouzi. Jak to tak vidim tak se lide bezne staraji jenom sami o sebe. Podle meho nazoru, pokud to vetsine vyhovuje neni to spatny model. O ty nejslabsi se vsak musi bohuzel postarat stat-nejhorsi hospodar. Bohuzel je tam proto, ze nekdo (z nasich  spoluobcanu ve sluzbach statu) z 10 korun 5 korun ukradne a skutecne potrebnym se penize nedostanou. Neni mi dobre v teto situaci z lidi, vetsinou statnich uredniku, kteri zadaji o penize sve spoluobcany na ktere cele roky serou a delaji jim jenom problemy. Tito lide jsou ti sami kteri behem poslednich let zproneverili (vyberova rizeni, prodeje vseho mozneho statniho, ...) pekne sumy a nyni jim mam verit ? Nejake drobne posilaji respektive si kupuji svoje svedomi ti lide popripade firmy, kteri ho az tak ciste nemaji. Co jinak rici k podnikum ktere sidi stat na danich o miliony a poslou par set tisic a jeste to daji do novin jako ze jdou prikladem ? Omlouvam se vsem tem kteri venuji sve poctive nasetrene penize na ruzna konta ze srdce, ... je mi jich vsak na druhou stranu lito, jsou to zrejme ti sami co "investuji" do kompelicek, letadel atd. Pokud vam daji v zelenine za vase penize spatne zbozi, zrejme a pochopitelne budete rvat a chtit to co za sve penize ocekavate a pokud to nedostanete, pujdete jinam. Bohuzel kdyz date statu polovinu toho co vydelate, jenom se koukate na to jak je vam obvodni lekar schopny napsat maximalne neschopenku (vic nevi), leky ktere predepise zaplatite (ma smlouvy s farm. firmama) platite za dalnice po kterych se neda jezdit, vetsinou v noci nevychazite ven a bojite se protoze policie casto nedela to co ma, popripade penize ktere jdou policii nejsou vyuzity tak, aby vas ochranily kdyz jdete vecer z prace. atd., atd. Povodne jsou katastrofa podle me maji byt prijmy za privatizaci pouzity prave na tyto ojedinele situace, stejne jako jsou ojedinele prijmy z privatizace. Staram se o sebe a svoji rodinu, od nikoho nic necekam a proto me nemuze prekvapit ze bych od nikoho nikdy nic nedostal (pokud to vsak predtim nebylo moje - dane a prispevek na stav. sporeni). Fandim vsem kdo si v tomhle bordelu vedou dobre a jsou schopni si vydelat penize. Nakonec se omlouvam za pouziti hrubych slov. mejte se
 
0/0
26.8.2002 15:11

Jan Mikulka

Pomoc
Pocházím z malé obce ve východních Čechách, kde žije 50-55 obyvatel včetně důchodců a dětí školou povinných a přesto se zde již vybralo 25 000 na pomoc po povodních. Když si spočítám, že podobně by přispěli všichni obyvatelé Prahy, vychází mi částka minimálně 0,5 mld korun. Nemluvě o tom, že platy jsou v Praze určitě vyšší než na venkově. Vybrané peníze z naší vesnice však určitě nepůjdou do Prahy, ale do postižených obcí ve venkovských oblastech. Důvodem je právě nejasně hospodaření a rozdělování peněz v Praze, kde část peněz "sežere" byrokratický aparát.
0/0
26.8.2002 12:47

Petr I

Re: Pomoc
Ty si myslíš, že v Krumlově , nebo v Děčíně není pan byrokrat. Vrať se na zem, resp. do ČR. Kdyby přispěli všichni obyvatelé rep., tak by to bylo o něčem jiném? Jsem z Prahy a na povodně jsem přispěl 2.000,-Kč a je mi jedno jestli pomůžou někomu v Praze nebo na jihu či severu. Je jedno jestli přijde člověk o bydlení v Praze či jinde, nebo je to jiné utrpení ? Vždyť jenom 2+1 (40m2) v Praze přijde na 1,2 mil.
0/0
26.8.2002 15:31

0/0
26.8.2002 12:32

praha

Romove nedostali humanitarni pomoc v rozsahu, jaky pozadovali
Prnvi vysledky humanitarni pomoci cikanum uz se dostavuji. Nedali jste nam nove byty hned? Nedali jste nam dokonce ani televize, aby jsme se v evakuacnich centrech nenudili? Ani pozadovane menu? Ok, vybereme si sve socialni davky sami: Pro ty, kdo neznaji mistni pomery: jestlize jste student bydlici na Strahovskych kolejich a vracite se po 0.30h z prace, nebo o vikendu z vypravy za zabavou, pokud nejste bohaty student jezdici taxikem, musite z nocni MHD jednou ze 3 cest pres parky v okoli. Casto jsem tudy take sel, protoze cesta tudy byvala bezpecna. Ale jen do doby, nez byly na koleje umisteny hordy cikanu z Karlina. V parku nad Hrebenkou, kudy vede jedna z onech cest na Strahov, si totiz v noci zacali vybirat humanitarni pomoc od kolemjdoucih. Telefon, penize a nekolik zubu a pohmozdeniny. Tak si romove predstavuji jejich vyber socialnich davek. Nedali jste nam dost? Vezmem si to od vas sami a to tak, ze si to budete pamatovat!
0/0
26.8.2002 11:40

Obyvatel

Re: Romove nedostali humanitarni pomoc v rozsahu, jaky pozadovali
, IMHO je ale na vas studentech s tim neco delat, a to treba i svepomoci ;-) Je ovsem odporne, ze se neco takoveho vubec stalo, kazdemu prece bylo jasne ze to takhle skonci. Ja bych navrhoval zakaz pobytu temto osobam v mestech nad 10000 obyvatel. Flakat se muzou i nekde na vesnici, alespon tam budou lidem vice na ocich.
0/0
26.8.2002 13:09

Duchodce Jarda z Prahy

Re: Re: Romove nedostali humanitarni pomoc v rozsahu, jaky pozadovali
Ano třeba zakázat líne studenty
0/0
26.8.2002 19:46

freespeech

Jedinou pravdu píše MAFRA!
Jo, jo kdo nevěří ..
0/0
26.8.2002 11:18

Pavel

To je sranda...
Je treba si uvedomit nekolik faktu. Zaprve, byly zniceny mnohdy jiz poskozene veci, ale kalkul pocita s novymi, takze ve skutecnosti je to vlastne investice.Kdo nebyl pojisten, ma proste smulu. Trzby a platy v Praze jsou ale v porovnani s temi ubozaku na jihu tak obrovske, ze to jiste nebude problem zaplatit. A potom, bylo by zajimave vedet strukturu nakladu. Metro bude stat opravit rekneme deset miliard. Z toho je material tak jedna a zbytek jsou platy a uplatky. Tak  cem to je? At da kazdej prazak ticku do klobouku a delaji na tom za prumerny plat. Pak bude stacit desetina vseho. No a senatori a vlada misto aby si vyplaceli priplatky za ty sracky, co predvadeli, tak by mohlo taky neco hodit do placu. Kazdej tak milionek ne? Potom klobouk dolu. Jinak diskuze nema cenu, zaplatime to my vsichni. I traktoriska v Horni Dolni, kterej treba v zivote v metru nepojede. Cert to vem!
0/0
26.8.2002 9:55

Martin

Re: To je sranda...
senatori a vlada misto aby si vyplaceli priplatky
btw dnes jsem na Impulsu slysel (nevim ovsem zda je to pravda), ze prazsti radni si vyplati vcelku slusne premie za skvele zvladnuti povodne. I to zrejme pujde z nasich dani i z dani toho jaky vy pisete traktoristy z HOrni Dolni. Pruser je, ze jestli Horni Dolni byla vyplavena take, tak uz se na ni ze z nasich dani nedostane (jak rekl primator Nemec - nejdrive se zinvestuje v Praze, co zbyde, to si muze rozdelit zbytek Cech. To ten haj.. skutecne rekl )
0/0
26.8.2002 10:01

Miloš

Re: To je sranda...
Ty jsi, ale buran. Vůbec nevíš co píšeš. Platy v Praze jsou vyšší, protože si tady na ně prostě vyděláme. Tak nezáviď. Neznám nikoho, kdo by nejel v ČR metrem, tak proč by to platili jenom pražáci. Podívej se kolik lidí jede denně do Prahy za zaměstnáním z Kladna, Benešova, Slaného, Kralup, Příbrami, Berouna, Neratovic atd - ty platit nebudou?
0/0
26.8.2002 10:15

Martin

Re: Re: To je sranda...
Jsi vzorovy prazan, ktery nevidi dale, nez nejakych 20-30km za hranice Prahy.  Osobne znam spoustu lidi, kteri prazskym metrem jeste nejeli a vubec jim to nechybi. Zato maji jine problemy. Napr. ten, ze za ztejnou praci, kterou delas ty v Praze, tak oni jsou za ni odmeneni treba i 10x mene. Az se ti podari trosku se rozhlednout kolem sebe a treba i zapremyslet, tak treba zjistis, ze ubohoist platu mimo Prahu neni zapricinena tim, ze by tam lide byli lini, jak se zrejme snazis tvrdit. Je to dusledek celkoveho stavu ceske ekonomiky, nizke nabidky pracovnich mist mimo prahu (na 1 misto mas i vice nez 200 uchazecu).
To ovsem ty zrejme nidky nepochopis, protoze jsi prece z Prahy a kdo je vic :PP
0/0
26.8.2002 10:26

conoco

Re: Re: Re: To je sranda...
Mas pravdu ovsem takove naklady jako jsou v Praze uz nejsou nikde v cele CR. Proto jsou take vyssi platy. Kdo z vas mimoprazskych plati za obecni byt, ktery mam jiz 20 let 6 tisic mesicne?
0/0
26.8.2002 11:25

Miloš

Re: Re: Re: To je sranda...
Nechápu jednu věc a to, že doktor, policajt, učitel, řidič MHD má v Praze 10x větší plat než jinde. Pokud chceš srovnávat, tak uveď příklad. Nesrovnávej manažera úspěšného podniku s traktoristou Jinak znám i lidi, kteří jezdí po Praze metrem a jsou z Ostravy, Brna, Tábora a to jsou města vzdálený více jak 20-30 km. Přehled mám zcele určitě větší, protože mám manželku z vesnice, takže vím jak to tam chodí. Když tak závidíš pražákům přestěhuj se?
0/0
26.8.2002 11:33

Martin

Re: Re: Re: Re: To je sranda...
nesrovnavam manazera podniku s traktoristou. Ale ma vyznam ti (sorry, ze ti tykam, ale ty sis zacal) cokoliv vysvetlovat. Zrejme kdyz se rekne A musi se pro tebe rici i B, nejsi uz schopne si ho totiz domyslet. Kdo tu vsak mluvi o statnich zamestnancich (ucitel atd.) Mozna to nevis, ale ridic MHD v Praze si za stejnou praci vydela urcite vic, nez treba ridic MHD v Ostrave. V oboru, kde pracuji ja, dostavam zde v Praze (ano pracuji v praze a bydlim v Praze, nejsme vsak z Prahy a nikdy se nebudu za prazaka povazovat z toho prosteho duvodu, ze nechci) vice nez 10x vice nez mi bylo nabidnuto tam, odkud pochazim. Nechci ti sahat do svedomi, ale proc si myslis, ze mas o tomto vetsi prehled nez ja? Znas me snad?
0/0
26.8.2002 12:21

.

Re: Re: Re: Re: Re: To je sranda...
v jakem oboru delas? ja pujdu taky do prahy.
0/0
26.8.2002 12:23

Martin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je sranda...
IT, drzim ti palce, uz je tu dost tesno
0/0
26.8.2002 12:54

Miloš

Re: Re: Re: Re: Re: To je sranda...
Požádal jsem tě o konkrétní případ, který jsi nenapsal. Dle tvého výpočtu člověk, který dostane venku plat 10.000, tak v Praze mu nabídnou 100.000,- nesmysl. Pokud máš tento plat tak ti gratuluji. Na tvém příkladu řidiče MHD musím konstatovat, že rozdíl je nějakých 2-3 tisíce, které člověk tady utratí např. za bydlení v Praze. Pokud to připrovnám v mém oboru , tak u nás je rozdíl max 5.000 mezi Prahou a ostatní části rep. (takže zatím max.rozdíl jsem našel 1,3x).Navíc jsi se odhalil. V Praze určitě jezdíš metrem, ale škodu platit nechceš? Tak napiš způsob, jak a kdo škody zaplatí? Budou to lidé s trvalým bydlištěm v Praze? V tom případě se nechci (ale už jsem stejně přispěl na konto povodní) podílet na škodách v Plzni, Krumlově, Děčíně apod - to je, ale nesmysl, nebo ne?
0/0
26.8.2002 14:55

Re: Re: Re: To je sranda...
1. V Praze jsou průměrné platy podstatn+ě vyšší než ve zbytku republiky. To je pravda, ale v tom průměru jsou zahrnuty platy vrcholového managementu nejrůznějších státních i soukromých orgánů. Plat dělníků, uklízeček, účetních a podobně jsou vyšší jen nepatrně. 2. Náklady, hlavně na bydlení, jsou v Praze nesrovnatelně vyšší než venku. Fakt, že kdo to nechce platit může jít z Prahy mi moc nepomůže.
0/0
26.8.2002 12:18

Kasl

Smutno
Je mi smutno z postoje pražských radních, kteří nemyslí na nic jiného než na svá koryta a i při takovéto katastrofě udělají prakticky hovno. Jaký mají význam svobodné volby když stejně se tam dostanou takoví kreténi?
0/0
26.8.2002 9:22

Fejk Gastonvrah

Dopravu platí Houfek
Když ta nestydatá svině do teď neodstoupila, tak ať to zaplatí.
0/0
26.8.2002 9:17

2525

No nevím...
Brát jako podklad informaci z "Blafacích listů", které jsou plné nesmyslů všelijakých všeznalců pseudofilozofů, rádobyintelektuálů a ekologistů - no nevím. Jenom se podívám na fotografie k tomu článku a jako člověk, který o tom něco ví, vidím nesmysl za nesmyslem....
0/0
26.8.2002 8:53

Ivan Stipek Kralupska 234.Praha 6

At se premier zepta na Rusky dluh,Prazske podniky pro ne vyrobily zbozi za 1miliardu
    
    Mnoho prazanu kteri dnes nemaji prostredky na obnovu svych bytu pracovalo za soc.
v narodnich podnicich a produkovali vyrobky ktere Rusko do dnes nezaplatilo.Pokud nasi politici za neco stoji a nejsou to jen pochodujici ospale mumie,Tak at se premier zepta. 
0/0
26.8.2002 4:45

Obyvatel

Jeden namet by tu hned byl
Co treba misto protezovani jistych firem vyuzit nabidnute zahranicni pomoci, ktera by stejnou praci udelala rychleji a jeste zadarmo. Vice v tomto clanku: Jděte pryč, tady čerpáme my!
0/0
26.8.2002 3:20

Martin

Re: Jeden namet by tu hned byl
V cele te bide mezi sdelovacimi prostredky patri Blisty jisteho pane Culika k tem nejhorsim. Prevazne zverejnuje clanky nikoliv novinaru ale zlostne vylevy svych ctenaru. Muzete si ti zkusit: poslete Culikovi mail, ve kterem napisete nejakou spinuy na kohokoliv z nasich politiku a on vam ho bez vahani a overovani skutecnosti zverejni (lol uz jsem to zkusil :))
0/0
26.8.2002 9:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.