Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České Boeingy na kontrolu nemusí

Letadla Boeing, s nimiž létají české letecké společnosti, nemusí na kontroly, které se rozběhly po celém světě. Jak ČSA, tak například i Fischer Air, mají ve svém strojovém parku jiné typy letounů než ty, u nichž může hrozit závada na palivovém čerpadle.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pilot

Viz. spodní příspěvky...
Vy jste všichni na slovo vzatí odborníci až by jeden brečel, ne všichni se v letadlech vyznají tak jako Vy! Doufám, že se co nejdříve potkáme v dispečinku VL, je Vás škoda plýtvat vědomostma u počítače! Doplním ještě, že letecký petrolej se oficiálně nazývá JET- A.
0/0
2.9.2002 15:12

1245

Re: Viz. spodní příspěvky...
.. díky za kritický příspěvek, pilote, jen bych tě rád upozornil, že JET-A není žádný oficiální název leteckého petroleje, ale jenom jeden jeho konkrétní druh podle konkrétní normy. Taky třeba existuje JET-B, a další. To bys mohl rovnou říci, že oficiálním názvem je taky stará dobrá "pé el šestka" - tedy PL-6. Není. A už nebreč.
0/0
2.9.2002 15:30

Pilot

Re: Re: Viz. spodní příspěvky...
JET-A je základní a dle mého názoru nejrozšířenější druh proto jsem ho uvedl. Není chyba pokud se tímto bude někdo ohánět, například v Americe, pokud zrovna není řeč přímo o JET-A1 nebo B apod. říkají všichni JET-A a já taky i když nejsem američan!
0/0
2.9.2002 18:46

Jaroslav

Opravdu všechny české boeingy nemusí na kontrolu?
Pan redaktor si ani nedal práci, aby si ověřil všechny 3 (slovy tři) české provozovatele letounů B737. Jinak by musel přijít na to, že letouny tohoto typu provozuje kromě ČSA (verze -400 a -500) a Fischer Air (verze -300) také společnost Travel Service, která provozuje verze zmíněné v článku.
0/0
2.9.2002 13:53

Rosomak

Pochvala Hydro-Aire
Firma zjistila závadu, zveřejnila ji se všemi důsledky, co taková zpráva znamená.  Škoda jen, že takový přístup není vidět u Spolany, nebo vedení DP Praha ohledně zatopeného metra... Jestli to není tím, že v USA jsou vyšetřovací orgány těžko ovlivnitelné z určitých míst...
0/0
2.9.2002 13:00

Radek

Re: Pochvala Hydro-Aire
Tento zpusob ohlasovani zavady na letounech nebo na technickych zarizeni slouzici pro ucely letecke civilni dopravy je totozny po celem svete. Provozovatel ma povinnost pri zjisteni zavady informovat letecky urad a podle rozsahu zavady se take ihned informuje vyrobce letounu a v tomto pripade i americky urad FAA. Takze cela procedura je velice kratka a odpovedne organy musi co nejrychleji vydat patricne narizeni o zpusobu reseni atd. atd.... System udrzby civilnich dopravnich letadel je velice narocny a v podstate jednoty na celem svete. Jakekoliv osizeni ci nedbalost se plati nejvyssi dani, napr. pripad Concordu Air France v Parizi /CDG/, kteremu s nejvyssi pravdepodobnosti roztrzeni pneumatiky zpusobil neoriginalni dil pouzity na motoru letounu spol. Continental, ktery pri startu vypadl z motoru na runway.
0/0
2.9.2002 14:54

karel

Klid
Klidek, letadla letaji bezpecne. mame jednu z nejmodernejsich flotil!!
0/0
2.9.2002 11:03

Aeroman

24.8. Ruzyně - TravelService
No, asi neco pravdy na tom bude. 24.8.2002 na letu PRG-DBV taky asi neco "chytlo", protoze u letadla B737-800 spol. TravelService byli hasici s dychacimi pristroji a z motoru se čoudilo... Jen mne prekvapuje, ze to letadlo pak letelo, ackoliv by snad melo projit kontrolou ?! A co CSA ? Nevite nekdo jestli taky budou kontrolovat motory ?
0/0
2.9.2002 10:57

Eddie

Re: 24.8. Ruzyně - TravelService
V pripade cerpadla se jedna o centralni palivovou nadrz. Pri vytankovani do prazdna prestane teci palivo, kabel se muze dostat do kontaktu s rotorem cerpadla, pak se obrousi izolace, skrt - jiskra a sbohem letadelko.
U TravelService mohli jen neco nasat nebo se vznitila nejaka latka. Dychaci pristroje se pouzivaji bezne. Mohla to byt mensi porucha, kde byl znamy rozsah a pricina. Pak staci, aby to prohledl revizak na miste a pripadne povolil dalsi let.
Nechci nikoho desit, ale podobne incidenty nejsou nijak vyjimecne.
0/0
2.9.2002 13:12

SpaceTruck

Re: Re: 24.8. Ruzyně - TravelService
Plny souhlas s Eddie
0/0
2.9.2002 13:46

1245

prej benzín ...
"... by vznikla jiskra a ta pak zapálila benzínové páry." To by jistě zapálila, pokud by tam nějaké benzínové páry byly. Proudové motory zpravidla pracují na letecký petrolej (kerosen), který má s benzínem společného jen to, že je taky z ropy, teče a smrdí. Žurnalistiko, tvé jméno je povrchnost.
0/0
2.9.2002 7:12

Iceman

Re: prej benzín ...
A výpary tam žádné nejsou ???
0/0
2.9.2002 7:23

1245

Re: Re: prej benzín ...
Pochopitelně jsou, ale ne benzínové. Kdyby neznalý žurnalista přeložil původní text z angličtiny tak, jak měl, tedy fuel --> palivo, a nevymýšlel si benzín, tak by to bylo bez problému. Mimochodem vznícení par paliva ve vyčerpané nádrži od elektrického výboje bylo roky vyšetřováno jako možná příčina exploze B-747 TWA u pobřeží USA před pár lety, bohužel tam to tehdy odneslo pár set lidí ...
0/0
2.9.2002 7:35

Iceman

Re: Re: Re: prej benzín ...
Možná blbá laická připomínka... Copak se také nepoužívá spojení "Letecký benzín"?
0/0
2.9.2002 12:24

Jaroslav

Re: Re: Re: Re: prej benzín ...
Slovního spojení "letecký benzín" se používá k označení benzínů určených do pístových leteckých motorů, např. pro sportovní nebo zemědělská letadla. Tento benzín má často jiné vlastnosti než běžné automobilové benzíny, jeden známý tak "šetřil" pomocí lecekého benzínu neznámých parametrů a původu, až "ušetřil" na novou hlavu válců ve VW Vento.
Letadla s turbínovými motory (tedy i Boeingy) používají zásadně letecký petrolej.
0/0
2.9.2002 13:44

1245

Re: Re: Re: Re: Re: prej benzín ...
... tak tak, letecký benzín má velmi nízké oktanové číslo (např. BL 78), ale na nemálo aeroklubových letištích na něj vesele jezdily pionýry (motocykly tedy)
0/0
2.9.2002 15:11

Zlý kukuč

Re: Re: Re: Re: Re: prej benzín ...
No kdyb žurnalisti nebyli pitomí, tak složení flotil českej operátorů např. http://aerotransport.free.fr/ najdou na internetu jako volně dostupnou informaci Jenomže oni jsou pitomí, tak si taky pletou kerosin s benzínem. Tak bych jim nechal vybrat - chcete si zakouřit u sudu s kerosinem nebo u sudu s leteckym benzinem pro pistove motory? :-)
0/0
2.9.2002 15:12

:-|

Re: prej benzín ...
nemas to jedno? vybuch jako vybuch, zeptej se u TWA...
0/0
2.9.2002 8:31

1245

Re: Re: prej benzín ...
... ale asi jo, akorát mě napadá představa redaktora, jak si do svého TéDéÍčka ;-) natankuje padesát litrů naturalu ...
0/0
2.9.2002 8:37

Valdez

Re: Re: prej benzín ...
No nevim jestli by nebylo lepsi se dotazat spis u US. NAVY na spolehlivost navigacnich systemu jejich samonavadecich raket..........
Vrele lze doporucit na nekterem vyhledavaci klicove heslo TWA 800..............
0/0
4.9.2002 0:40

Valdez

Re: prej benzín ...
S tou povrchností tuzemských žurnalistů se plně stotožnuji.
Vřele doporučuji takto povrchně pracujícím jedincům (v tomto případě žurnalistce) se posadit do letadla s proudovými motory, kam stejně povrchně pracující plnič pohonných hmot naplnil benzín jakéhokoliv druhu, a letět třeba na Kanáry......
Pro ostatní: je třeba si asi zvyknout na to, že někteří se za menší odměnu splést nesmí, kdežto jiní se mýlit mohou a publikují beztrestně bludy za podstatně vyšší odměnu. To však lze asi jen zde v tuzemsku.....
0/0
4.9.2002 0:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.