Diskuze

České Boeingy na kontrolu nemusí

Letadla Boeing, s nimiž létají české letecké společnosti, nemusí na kontroly, které se rozběhly po celém světě. Jak ČSA, tak například i Fischer Air, mají ve svém strojovém parku jiné typy letounů než ty, u nichž může hrozit závada na palivovém čerpadle.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pilot

2. 9. 2002 15:12
Viz. spodní příspěvky...
Vy jste všichni na slovo vzatí odborníci až by jeden brečel, ne všichni se v letadlech vyznají tak jako Vy! Doufám, že se co nejdříve potkáme v dispečinku VL, je Vás škoda plýtvat vědomostma u počítače! Doplním ještě, že letecký petrolej se oficiálně nazývá JET- A.
0 0
možnosti

1245

2. 9. 2002 15:30
Re: Viz. spodní příspěvky...
.. díky za kritický příspěvek, pilote, jen bych tě rád upozornil, že JET-A není žádný oficiální název leteckého petroleje, ale jenom jeden jeho konkrétní druh podle konkrétní normy. Taky třeba existuje JET-B, a další. To bys mohl rovnou říci, že oficiálním názvem je taky stará dobrá "pé el šestka" - tedy PL-6. Není. A už nebreč.
0 0
možnosti

Jaroslav

2. 9. 2002 13:53
Opravdu všechny české boeingy nemusí na kontrolu?
Pan redaktor si ani nedal práci, aby si ověřil všechny 3 (slovy tři) české provozovatele letounů B737. Jinak by musel přijít na to, že letouny tohoto typu provozuje kromě ČSA (verze -400 a -500) a Fischer Air (verze -300) také společnost Travel Service, která provozuje verze zmíněné v článku.
0 0
možnosti

Rosomak

2. 9. 2002 13:00
Pochvala Hydro-Aire
Firma zjistila závadu, zveřejnila ji se všemi důsledky, co taková zpráva znamená.  Škoda jen, že takový přístup není vidět u Spolany, nebo vedení DP Praha ohledně zatopeného metra... Jestli to není tím, že v USA jsou vyšetřovací orgány těžko ovlivnitelné z určitých míst...
0 0
možnosti

Radek

2. 9. 2002 14:54
Re: Pochvala Hydro-Aire
Tento zpusob ohlasovani zavady na letounech nebo na technickych zarizeni slouzici pro ucely letecke civilni dopravy je totozny po celem svete. Provozovatel ma povinnost pri zjisteni zavady informovat letecky urad a podle rozsahu zavady se take ihned informuje vyrobce letounu a v tomto pripade i americky urad FAA. Takze cela procedura je velice kratka a odpovedne organy musi co nejrychleji vydat patricne narizeni o zpusobu reseni atd. atd.... System udrzby civilnich dopravnich letadel je velice narocny a v podstate jednoty na celem svete. Jakekoliv osizeni ci nedbalost se plati nejvyssi dani, napr. pripad Concordu Air France v Parizi /CDG/, kteremu s nejvyssi pravdepodobnosti roztrzeni pneumatiky zpusobil neoriginalni dil pouzity na motoru letounu spol. Continental, ktery pri startu vypadl z motoru na runway.
0 0
možnosti

karel

2. 9. 2002 11:03
Klid
Klidek, letadla letaji bezpecne. mame jednu z nejmodernejsich flotil!!
0 0
možnosti

Aeroman

2. 9. 2002 10:57
24.8. Ruzyně - TravelService
No, asi neco pravdy na tom bude. 24.8.2002 na letu PRG-DBV taky asi neco "chytlo", protoze u letadla B737-800 spol. TravelService byli hasici s dychacimi pristroji a z motoru se čoudilo... Jen mne prekvapuje, ze to letadlo pak letelo, ackoliv by snad melo projit kontrolou ?! A co CSA ? Nevite nekdo jestli taky budou kontrolovat motory ?
0 0
možnosti

Eddie

2. 9. 2002 13:12
Re: 24.8. Ruzyně - TravelService
V pripade cerpadla se jedna o centralni palivovou nadrz. Pri vytankovani do prazdna prestane teci palivo, kabel se muze dostat do kontaktu s rotorem cerpadla, pak se obrousi izolace, skrt - jiskra a sbohem letadelko.
U TravelService mohli jen neco nasat nebo se vznitila nejaka latka. Dychaci pristroje se pouzivaji bezne. Mohla to byt mensi porucha, kde byl znamy rozsah a pricina. Pak staci, aby to prohledl revizak na miste a pripadne povolil dalsi let.
Nechci nikoho desit, ale podobne incidenty nejsou nijak vyjimecne.
0 0
možnosti

1245

2. 9. 2002 7:12
prej benzín ...
"... by vznikla jiskra a ta pak zapálila benzínové páry." To by jistě zapálila, pokud by tam nějaké benzínové páry byly. Proudové motory zpravidla pracují na letecký petrolej (kerosen), který má s benzínem společného jen to, že je taky z ropy, teče a smrdí. Žurnalistiko, tvé jméno je povrchnost.
0 0
možnosti

Iceman

2. 9. 2002 7:23
Re: prej benzín ...
A výpary tam žádné nejsou ???
0 0
možnosti