Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Benzinky: Dohoda o cenách je nesmysl

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) čekají těžké časy. Firmy, provozující čerpací stanice, které úřad ve středu obvinil, že se loni domlouvaly na cenách pohonných hmot, totiž šikují řady právníků, kteří se chystají obvinění zpochybnit. Podle informací MF DNES jde o šest provozovatelů benzinových pump. Zatím je jisté, že mezi šestici patří Benzina, OMV, Shell, Agip a Conoco.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pavel

Levny benzin
Tady je vyhledavac benzinek a jejich cen
0/0
13.10.2003 22:01

Jan

Skvělá práce úřadu pro hospodářskou soutěž
Opakuji jen svůj příspěvek z předchozí diskuze: 
Jen doufám, že se (UPHS) nepustí třeba do potravin. To bych se asi musel s rodinou pást, protože jsme tři a žijeme z jednoho průměrného platu.
Takže. Včera a dnes (12.9.2002) zdražily čerpací stanice ve Zlíně po pravé straně hlavního zlínského tahu od Otrokovic, jmenovitě Slovnaft, Total, Shell a Agip na 25,90 Kč za Natural 95. Ještě včera měly ceny různé, dnes mají stejné. Je to normální? Je to skvělý výsledek práce Úřadu pro hospodářskou soutěž. Např. Agip zdražil z 23,30 na 25,90 Kč. Kdyby do toho nevrtali, tak zdražení nemuselo být tak divoké. Já bych to udělal stejně. Natruc bych dal cenu jako konkurence. Stejně např. jako T-Mobil, když zdražil volání z Twist na Eurotel na úroveň Oskara z 5,80 na 6,80 Kč. Rovněž skvělá práce Úřadu pro hospodářskou soutěž. Spoustu Twisťáků pak hodně ušetřilo... a potrestaný vydělal.
Prosím Vás, Úřade, už toho nechte. Nedělejte nic a naděláte míň škody. Najde se někdo, kdo jim  tento náhor přepošle na e-mail? Já vůbec nemám náladu hledat na takové vrtáky spojení.
P.S. Nyní (16.9.2002) ještě dodávám, že po levé straně zmiňovaného hlavního tahu je OMV a tam je to rovněž za 25,90 Kč.
0/0
16.9.2002 22:19

Delov Kulometovic Puskin

Jak je to mozny?
Mam jen jeden dotaz. Jak je mozny, ze u nas se benzin zdrazil, protoze pry stoupla cena ropy a v Americe se, svete di se, zlevnil.
 Mam na mysli dobu jeste predtim nez se vubec o nejake pokute vedelo.
0/0
14.9.2002 18:59

Libor

Je to jednoduché
Kdybychom byli normálně uvažující lidé a tak moc nám to vadilo, tak u těchto společností nakupovat nebudeme a jeto. Vzdyť existuje dost jiných společností u kterých jde koupit benzin. Udělejme to a ono se to změní a nebrečme pořád jen jak nám druzí ubližují. Tak nás bohužel vychoval komunismus a ty společnosti to moc dobře vědí. Změňme se a bude líp.
0/0
13.9.2002 14:07

ond

jen tak mimochodem
cca pred dvema roky jsem potkal u pumpy Aral zamestnance, co provadel pruzkum mineni zakazniku. (nekupoval jsem tam benzin, ale byl jsem tam s autem v mycce) Rekl jsem mu, ze se mi nelibi, ze jejich ceny benzinu vypadaji, jako by byl nejaky celoprazsky kartel. Odpovedel: "To bude tim, ze kartel je."
tot vse
P.S.souhlas s vetsinou prispevku - sam se snazim za vic jak 24,5Kc/l vubec nejezdit a vybiram si benzinku vyhradne podle ceny, i kdyby se lisila jen o desetnik za litr
0/0
13.9.2002 12:32

Neldelinde

Konkurence
Já už několil let jezdím k Jet. Vím, že tam mají ceny, které patří k nejlacinějším v regionu. V Praze je tam obvykle velká fronta. Takže vydělávají více než konkurence. Je to v nás, prostě ty dražší ignorujme. Takový Shell ani ceny nezobrazuje před pumpou - to by odrazovalo. Problém s firemními auty je v legislativě! Firma platí za soukromá auta 3,30 plus benzín. I kdyby ten benzín stál 100 za litr. Nesmí platit méně Kdyby platili pevnou částku za kilometr bez ohledu na cenu benzínu a případně to jednou za rok změnili, tak je to jiná. Takhle není v zájmu řidičů šetřit.
0/0
13.9.2002 10:53

Libor

Re: Konkurence
Máte pravdu, ale bohužel firma Jet je právě to Conoco, ale souhlasím s Vámi, že ceny měli docela slušné. hezký den.
0/0
13.9.2002 14:09

karel

Ceny
V Praze Natural 95 stojí u ARALu, SHELLu, OMV celý rok 25,90 a to bez ohledu na klesající kurs USD a EUR. Pokud ovšem je avizováno zvýšení cen ropy o 1 USD na barel, hned avizují potřebné zvýšení cen o 2 Kč na litr. Dále naprosto nejsem schopen pochopit tvrzení prodejců, že neví o kolik musí zdražit, že musí čekat na konkurenci. Pokud umím počítat a vím o kolik se zvedne cena ropy (resp. za kolik budu kupovat od od centrálního distributora) tak jsem schopen říci za kolik budu schopen při zachování současného zisku prodávat. Jsou to jasné spekulace a dohody. A už vůbec kašlou na pevnou korunu a vesele si mastí kapsy.
0/0
13.9.2002 10:53

Josito

Dohoda
, Přihodím taky nějakou informaci, když vidím, jak tady někdo obhajuje cenovou politiku distributorů. Podle informací jednoho regionálního manažera firmy s mušlí ve znaku, kartelová dohoda (ústní samozřejmě) je velmi běžná. Když pumpu otevřel obchodní dům, tak se porušila, ale nakonec se distributoři domluvili a to i s oním obchodním domem:-) Poté tady zaznělo něco, jako že spotřeba není na ceně benzínu závislá. To je ale nesmysl, možná není tak pružná jako u jiné komodity, ale rozhodně se změní. Zdar a málo najetých kilometrů;-)
0/0
13.9.2002 10:22

Tomáš

Re: Dohoda
Já rozhodně nechci obhajovat nezákonné praktiky kohokoliv, ale na druhou stranu se mi nelíbí, když každý nadává na zdražení něčeho, aniž by se snažil nějak ušetřit (vzpomeňte na nedávnou diskuzi o zdražení pošty - každý druhý příspěvek byl: "kašlu na poštu, nebudu je využívat"). Jinak taky přidám informaci o té spotřebě - dojde-li k prudkému nárůstu ceny, klesne spotřeba o 5% - 7% na dobu cca 7 - 10 dnů, pak se vrátí na úroveň před zdražením. Pokud se jedná o ty levnější pumpy u obchodních řetězců - tam, kde s nimi přijdu do styku, jsou opravdu levnější, otázkou zůstává, zda by nemohly být ještě levnější ...
0/0
13.9.2002 10:48

Josito

Re: Re: Dohoda
, V zásadě souhlasím. Já sice jezdím na naftu, kde ta pružnost poptávky je prakticky nulová, ale máš pravdu, že lidi jezdí, ať to stojí co to stojí. Pokud jde o poštu, tak si ani nevzpomenu, kdy jsem naposledy poslal dopis nebo pohled:-) Už jenom to, že tam musím jít, vystát frontu a pak se dívat na otrávené faces těch ženských, co tam sedí.
0/0
13.9.2002 11:08

Jana

Ani se nemusíme tolik rozčilovat, stačí v Praze najet na Jižní spojku a po celé délce od Černého mostu až po Strakonickou jsou ceny benzínu všufde stejné - Speciál za 25,70!!!
0/0
13.9.2002 9:30

ZDENEK KETTNER

KAŽDÝ, KDO MÁ OČI...
...i bez šiků právníků vidí, že giganti v Praze prodávají Natural za naprosto stejnou cenu už několik týdnů 25,90 Kč/litr. Je to náhoda?
0/0
13.9.2002 9:28

Douda

A co cigára
A ještě bych napařil pokutu za kartelovou dohodu státu za to, če cigára stojí všude stejně :-)) Jenže když něco dělá tatíček stát, tak je to OK, jakmile jsou podobné ceny benzínu, tak je to kartel. Mimochodem ceny benzínu se liší v Plzni hóóódně. Když mělo před 14 dny ONO nebo Aral Natural95 za 21.90 Kč, Shell měl 24.90 (teď klesnul na 23.90).
0/0
13.9.2002 9:15

Fifo

Re: A co cigára
ty lojzo ne každej bydlí v Plzni buďte rádi že tam to ONO je my ostatní takový štěstí nemáme
0/0
13.9.2002 9:19

Petr Tomášek, Morava

TO je drzost
To je fakt drzost, že ti pohlaváři dělají, že neví o co jde. To že si mastějí NEPŘIMĚŘENĚ kapsy - to snad ví každej blb!!!
0/0
13.9.2002 8:47

Mike

Hurá do Sk
Těm, kteří mohou, doporučuji navštěvovat pumpy na Slovensku. Příklad: ESSO Holíč 30,70 Sk/l, kurs ve směnárně 1,41, což dává 21,77 Kč/l za N95, úspora na 50 l nádrži při ceně 25,90 Kč/l je 206,50 Kč.
PS: O podpoře českého hospodářství nechci ani slyšet. Zdarec. 
0/0
13.9.2002 8:21

Tomáš

Kartel
Hrůza, máslo stojí skoro všude stejně, ceny se liší maximálně o 2,- až 4,- Kč. Jablka jedné odrůdy jakbysmet, ceny masa se v jednotlivých řeznictvích neliší o více než 1% - 2%, průměrný panelákový byt 3+1 v OV na Kladně stojí 0,9 - 1,0 mil. Kč u všech realitních kanceláří i jednotlivých vlastníků, ... Jestli on není problém v tom, že ceny shodného zboží, jakým PHM jsou, se budou u všech prodejců pohybovat ve zhruba stejné výši. Jak má někdo zařídit, aby se ty ceny lišily víc? Jak to, že obchodníci se vším ostatním mohou své ceny přizpůsobovat konkurenci a pumpaři nemohou?
0/0
13.9.2002 8:04

Lukáš

Re: Kartel
Tys to nepochopil. Samozřejmě že na volném trhu jsou ceny velmi podobné, ale jejich úroveň by měl určit právě jen ten trh (snižovat až tak, abych přetáhl zákazníky od konkurence, a zvyšovat jen tak, aby ke konkurenci naopak neodešli). Problém je v tom, že ceny SE DOMLUVÍ tak, aby ke snížení, které by jinak trh dovolil, žádný z "konkurentů" nepřistoupí. A prokázat tuto DOHODU je obtížné.
0/0
13.9.2002 9:16

Tomáš

Re: Re: Kartel
Problém je v tom, že lidé (spotřebitelé) jim to žerou se vším všudy, ať je benzín jakkoliv drahý, kupují ho stále stejné množství, takovéto chování nefunguje ani u základních potravin, které jsou, na rozdíl od benzínu, bezpodmínečně nutné k přežití! Navíc, obchodní komplexy mají své vlastní pumpy, které bývají výrazně levnější, než pumpy v širokém okolí a přesto lidé s gustem nakupují o 1/2 km dál o 2,50 Kč dráž. Další věc je, že kdyby lidé jenom nenadávali a využívali i levnější způsob dopravy (pěšky, na kole, vlakem, ...), což sice není možné úplně vždy, ale "jenom" často, tak by to prodejci velmi rychle pocítili na svých tržbách. Na straně prodejců možná není chování úplně tržní, ale je alespoň logické (proč by zlevňovali zboží, které jde na odbyt stále stejně i přes rostoucí cenu?), zatímco chování spotřebitelů není ani tržní, ani logické.
0/0
13.9.2002 9:33

Ales

Re: Re: Re: Kartel
Uplny souhlas.
0/0
13.9.2002 10:32

Torx

Benzinky se netají
tím, že vydělávají. Koruna neustále tvrdne, cena ropy neroste a přesto už půl roku stojí PHM stále stejně, včera ukazovali v TV, že ropa opět klesla na ceně a u nás se bude benzín zdražovat. Když se zdražuje, první zdraží Benzina a pak se přidají ostatní, naopak při zlevňování je Benzina poslední. Dokonce někdo přiznal, že v současné době vydělávají 6Kč/l.
0/0
13.9.2002 7:54

Tomáš

Re: Benzinky se netají
Ne tak docela, od poloviny července do začátku povodní poklesl kurz CZK/USD o 2,- Kč, opětovné posilování začalo až minulý týden, cena ropy mírně stoupá. Mimochodem, když byl před časem dolar za 40,- Kč, a dražší ropa, stál benzín přes 30,- Kč, teď ho máte za 21,- Kč až 25,- Kč ... Jinak zvyšování cen je vždy rychlejší, než jejich snižování, to zdaleka neplatí jen u PHM.
0/0
13.9.2002 9:44

Jiri Stepanek

Benzinky
Ze si benzinky masti kapsy, je jasna vec. Staci aby se nekde spitlo, ze se mozna zvednou ceny nafty, okamzite zvednou neprimerene ceny. Pokud dojde ke slevneni, jeste dlooouho drzi ceny jeste neprimereneji vysoko! A vsichni stejne! Uz jen proto by tu "malou" pokutu meli dostat!
0/0
13.9.2002 7:42

pes Novák

Kdyby se zamysleli šéfové firem...
...a zainteresovali své zaměstnance na na ceně spotřeby benzínu, asi by rychle skončily různé soutěže těch nejdražších benzinek. Jako obyčejný sledovač tv Nova si do svého auta kupuji benzín v bývalém JZD za necelých 23 Kč. Ovšem autoradio jsem vyhrál v soutěži jedné firmy, za cca 45000 Kč projetých za rok služebním autem na jejich drahý benzín.
 
0/0
13.9.2002 7:39

Jarda

Benzínky si diktují
Myslím, že skutečně benzínky jsou dohodlé a v každém místě je určen ten průkopník, který žene ceny nahoru. Pamatuji si jak v Ústí otevřel benzinku Carefour a v tu ránu i ta vyhlášená Shelka šla skoro o 3Kč dolu. Tak je vidět jak si mastí kapsy všichni, vždyť rozdíl v ceně po republice je až 4Kč a to podle mne ani ten nejlevnější samozřejmě neprodělává. Jako řidiči ovšem selháváme protože těm prodejcům nedáme jasněji najevo, že bez nás nemohou být. A proto radím všem jezděte s očima otevřenýma a zapomeňte na čas, že máte tu "svojí" a možná nám i zlevní.
0/0
13.9.2002 6:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.