Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Firmy chtějí financovat stavbu dálnic

Stát nemá na výstavbu nových dálnic peníze. Na chystaných 500 kilometrů by podle odhadů odborníků potřeboval na zhruba okolo 250 miliard korun. Proto hledá způsoby, jak je postavit v co nejkratší době z jiných prostředků. "V úvahu přicházejí dvě možnosti. Stavět pomocí soukromých prostředků a půjček z evropských fondů," říká šéf fondu dopravy Pavel Švagr. "Kvůli snaze zrychlit dobudování tuzemské dálniční sítě se budeme muset nad využitím soukromých peněz více zabývat," míní Švagr.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Dalibor

Rychlostni komunikace,
vysledek je pak ale takovy jako je mezi Novym Jicinem a Ostravou. Je to v podstate rychlostni komunikace (ma 4 pruhy), ma krizovatky (normalni) a usek asi 6 km kde jsou nehody na dennim poradku, velmi casto smrtelne. Jedine co se pak udela je omezeni na 90 km/h, ktere stejne nikdo medodrzuje.
Dalsi R je meui Olomouci a Vyskovem. To je upln jine kafe. Sice jsou tam mimourovnove krizovtaky, ale ty zase nemaji temer zadne najezdy....
0/0
26.9.2002 16:02

Bubák1

Re: Rychlostni komunikace,
Myslím, že mezi Novým Jičínem a Ostravou není ani rychlostní silnice, protože nemá oddělené protisměrné pruhy a tudíž je velmi nebezpečná.
0/0
26.9.2002 16:57

Jan Slovík jr. (dalnice@centrum.cz)

Re: Re: Rychlostni komunikace,
Přesně tak, silnice I/48 není vůbec rychlostní silnicí, i když jej často v mapkách ředitelství dálnic a silnic jako silnici kategorie "R" vyznačuje. Nové úseky směrem od polských hranic se již staví v nových parametrech, ale ty starší z dob socialismu od Bělotína po Rychaltice jen dokazují skutečnost, jak se tenkrát měly rychlostní silnice stavět. Tam se opravdu šetřilo. Nyní se bude zbytečně a nákladně silnice rozšiřovat o dělící pruh a odstavný pruh, montovat svodidla a rozšiřovat mosty a nadjezdy. Stejně však bude řada míst, kde bude max. rychlost 130 omezena např. na 90 km/hod.
0/0
27.9.2002 7:58

Joao

Dálnice versus rychlostní komunikace
Nevím proč se nestaví pouze dálnice, když tzv. rychlostní komunikace jsou jenom takovej hybrid, ani dálnice ani obyč. silnice, do budoucna nebudou stačit a jsou i nebezpečnější. Myslím že je nesmysl na tom šetřit, když už se taková komunikace staví.
0/0
26.9.2002 10:39

Jan Slovík jr. (dalnice@centrum.cz)

Re: Dálnice versus rychlostní komunikace
Rychlostní silnice vznikaly v době, kdy ještě nebyl tak velký provoz a počítalo se s nimi jen jako s lepšími silnicemi. Tedy, aby byly čtyřpoudové a nejezdily na nich pomalá vozidla a cyklisté. Neměly mít ani povinná mimoúrovňová křížení, svodidla, odstavné pruhy apod. Proto to nemohly být dálnice. Ale postupem doby se normy zpřísnily a silnice pro motorová vozidla se již téměř k nepoznání vyrovnají dálnicím. Nové úseky "R" již mají odstavné pruhy, výhradně mimoúr. křiž. a dokonce i telefonní hlásky. Ale rozdíly tu stále jsou a to takové, že finančně vychází kilometr dálnice stále ještě o dost více, v některých oblastech dokonce o několikanásobek. Např. jsou úžší, nemusí protínat kopec, ale prudším obloukem jej obejít. To samé platí o stoupání, kdy nemusí být třetí pruh atd. Je však možné, že po modernizaci a dodržení mezinár. parametrů se "R" stanou v budoucnu kategorií "D"
0/0
26.9.2002 15:36

milan

D11
To jsem zvědav jak dlouho ještě budou umírat lidi na silnici č. 11 kvůli "ekologickým aktivistům" a zajímalo by mě jestli si uvědomují svojí minimálně morální odpovědnost za tyto mrtvé.
0/0
26.9.2002 10:22

Daňový soumar

Re: D11
Proč by měli? Jim jde o kšeft. Mají koupené pozemky v místě dálnice a teď spekulují na cenu. Po vstupu do EU dostanou několikanásobně víc!!! Stačilo by je postavit na týden na náměstí v Chlumci. Ti co by přežili, by sami šli dobrovolně kopat dálnici.
0/0
26.9.2002 10:41

Daňový soumar

Stát nemá peníze, kdo je tedy krade?
Na spotřebních daních a DPH z PHM, na silniční dani a dálničních známkách se ročně vybere cca 70 miliard. Proč stát nemá tyto peníze? Protože ho nikdo nehlídá a nekontroluje! Protože si voliči nechají srát na hlavu...
0/0
26.9.2002 10:10

Věra

Re: Stát nemá peníze, kdo je tedy krade?
Myslím si totéž. Kdo hlídá, aby peníze, které se vyberou z výplat na sociální pojištění a jsou určeny na výplatu důchodů - nebyly použity jinde? NIKDO!!! STÁT si dělá zkrátka, co chce!!!
0/0
26.9.2002 10:40

Jan Slovík jr. (dalnice@centrum.cz)

to už mělo přijít dávno
Doufejme, že finanční krize vládu konečně donutí, aby se tímto způsobem začaly stavět všechny dálnice a rychlostní komunikace. Už mohly stát. Např. D11 chtěla již v roce 1993 stavět soukromá společnost z Trutnova, spolu s městy podél dálnice. Bohužel v té době ještě arogantní Klaus nic takového nepřipustil - zanedlouho přišly jeho balíčky a téměř konec výstavby dálnic. Ale mám obavu, že i když se peníze a investoři najdou, bude se výstavba oddalovat kvůli pozemkovým sporům a některým aktivistům.
 
0/0
26.9.2002 9:39

Sketch

Dalnice Praha-Dresden.
Nevite kdy bude dokoncena dalnice Praha-Drazdany?
0/0
26.9.2002 9:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.