Diskuze

IKEA stahuje vadného plyšáka

I plyšový medvídek může přivodit vrásky manažerům firmy s obratem v desítkách miliard eur. Milion prodaných plyšáků Snuttig poněkud zkomplikoval život obchodnímu řetězci IKEA. Z některých Snuttigů totiž mohou kvůli špatným švům vnitřních sáčků vypadávat malé plastové kuličky, které by malé děti mohly vdechnout. IKEA se po celém světě rozhodla tyto plyšáky stáhnout.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

ten

17. 10. 2002 14:11
..kdyby to byl Microsoft
Kdyby to byl Microsoft, tak by jsme museli podepsat papir, ze budeme medvidka pouzivat spravne a pokud vznikne skoda, Microsoft za to neruci. Pokud by se precejen prokazalo, ze je chyba u Microsoftu, tak by arogantne neodpovidal. Proto at je to reklamni trik nebo ne, ucta k zakaznikovi je v tomto pripade jednoznacna, narozdil od "zlodeju z Redmondu"
0 0
možnosti

Patrick Zandl

17. 10. 2002 14:48
Re: ..kdyby to byl Microsoft
No, myslím že mezi medvídkem a operačním systémem je přeci jen rozdíl. Operační systém má mnoho způsobů použití a mnoho lidí by se mohlo domáhat náhrady škody.
U medvídka moc způsobů použití není a právní procesy, kdy by někdo vyhrál žalobu na základě faktu, že výrobce je zodpovědný za to, že medvídkem vrah dusí své oběti, zatím nejsou...
0 0
možnosti

Alik

17. 10. 2002 13:48
Lepší než arogance
Pochopitelně se může jednat o reklamní "trik" s cílem získat pověst důvěryhodné firmy, ale zkusme se nad tím zamyslet: podobné "praktiky" jsou používány ve vyspělém světě poměrně běžně - evropská nebo americká společnost X odhalí závadu na svém produktu Y a nabídne jeho výměnu či kontrolu zdarma. A co je na tom špatného? Je vám snad milejší podnik, který má placenou reklama v médiích (Český Telecom, ČEZ)která je "košér", ale v případě pokusu o reklamaci s vámi vyrazí dveře? (Nemluvě o tom, že jde leckdy o podniky se státní účastí, a tedy jejich reklamní spoty platíme ze svých daní!) Já jsem rozhodně pro první přístup - snad to časem i české firmy naučí slušnosti a úctě k zákazníkovi, jak je to běžné na západě.
0 0
možnosti

Patrick Zandl

17. 10. 2002 12:41
Je to reklamní trik?
Prominte mi ten názor, ale přijde mi to jako normální reklamní trik firmy IKEA, který se pravidelně opakuje, naposledy tuším vloni stejnou dobou s odlupujícími se očima nějakého medvídka.
Je to prosté - jde o nepatrný problém, ale IKEA se k němu staví čelem a vydává zprávu, kterou všichni vydají, protože nejde ani o PR ani o reklamu. Ale že firma je tak promptní, to je přeci sympatické, mimo jiné se i dozvídáme, kde má prodejny atd.
Zajímalo by mne, zda by byla tak promptní  v případě, kdy by někdo jiný poukázal na to, že její jiní medvídkove jsou z toxických barviv.
0 0
možnosti

Tom

17. 10. 2002 13:19
Re: Je to reklamní trik?
Myslím si, že je to přesně tak. Je přece potřeba připomenout, že je tady IKEA, která tak dbá o to, aby si naše (i jiné) děti mohly bezpečně hrát. Tohle se každému zaryje do mozkových závitů a až pojede kolem toho milého obchodu IKEA, rád se mrkne dovnitř. A navíc to každý převezme (dobrovolně?), protože je to přece dobrá zpráva ... spíš lehce maskovaná reklama, která moc nestojí.
0 0
možnosti