Diskuze

Volvo už není náš cíl, říká šéf Škody

Největší česká firma Škoda Auto zažívá od převzetí německým Volkswagenem nejtěžší časy. Automobilka již neprodává tolik vozů jako v minulosti a němečtí šéfové v posledních týdnech několikrát jasně naznačili, že česká auta by v budoucnu neměla mít ambice konkurovat luxusnější provenienci s logem VW.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Bedřich

10. 12. 2002 12:37
Polemika s panem Kulhánkem
Vážený pane řediteli, je jasné jakou pozici jako šéf musíte hájit a úspěšnost automobilky jak říkáte v článku osvisí od toho kolik vyrobí a za kolik prodá. Je ovšem nutné si realisticky uvědomit cenové dimenze v ČR. A to nejenom kolik je cena auta, ale i jeho provoz se všemi souvisejícími náklady. A pokud bdeme upřimní je to docela rána. Pokud srovnáte v globále cenu nových aut u nás a v U.S.A., tak zjistíte že jsme o 1/4 až 1/3 dražší v prodeji a to už vůbec nemluvím o cenách benzínu. Pří tomto srovnání by bylo dobré podívat se na skutečné náklady na výrobu, zisk výrobce, distributora a prodejce. Asi by ta čísla byla hodně zajímavá. Domnívám se totiž, že u nás řada profesí (kteří např. stavba továrny, technici, dělníci atd. atd. jsou nákladově mnohem levnější než v Evropě, nebo U.S.A. Tím chci jenom říct, že vstupní náklady továrny v ČR jsou drasticky nižší neř na západ od nás. Odpovídá tomu cena vozu? Na závěr: Nemyslím si, že kvalita Šodovek by byla nižší než srovnatelných aut. Ale konečná cen? Srovnejme asi srovnatelné: např s Nissan Maxima Q 3 litry automat 1.150 tis. Kč. A co cena v takové výbavě (kůže apod.) u Superba? Vykalkulovat náklady je poměrně snadné Otázkou je, nakolik by snížení cen toleroval koncern.
0 0
možnosti

10. 12. 2002 12:22
0 0
možnosti

Šranki

5. 11. 2002 20:05
VW
Podľa mňa je problém koncernu VW v tom, že rúbe príliš vysoko. V posledných rokoch nakúpili také značky ako Lamborghini alebo Bentley a dali sa na výrobu príliš luxusných áut. Ani snobskí nemčúri si totiž nekúpia luxusné auto zo znakom ľudového auta na kapote. A to ešte nehovorím o problémoch pri nábehu výroby týchto modelov (Touareg, Phaeton). Toto všetko si vyžaduje veľké investície a tým klesá zisk, takže manažment začina panikáriť a ani sami nevedia čo bude ďalej. Čo bránilo VW uvieť nový Golf aj Octaviu úž tento rok? Nedostatočné vývojové kapacity, ktoré sa venovali modelom ako Phaeton a Touareg. No a čo sa týka technickej a dizajnovej úrovni nemeckých áut. Je predsa dávno známe, že kopčáci sú príliš konzervatívny. Tzn; že pokiaľ bude mať Škoda nemeckí manažment nebude inovatívnejšie autá vyrábať nikdy.
0 0
možnosti

Xaver

5. 11. 2002 14:53
Moje poznatky z fabie: stroha a lacine pusobici pristrojova deska; nekvalitní latky v interieru; neprilis kvalitni provedeni interieru - rezonance; predni sedadla s kratkymi sedaky a operadly; ovladaci prvky pusobi dojmem, ze byly navrzeny pro nakladni automobil; sedadla s horsim bocnim vedenim; nedostatek odkladacich prostoru; nekomfortni podvozek; nepresne rizeni; jen prijatelna kvalita dilenskeho zpracovani; ve srovnani s vozy dane tridy patri auto k podprumeru; malo pruzny motor (1.4 16V), prilis hlucny a slaby motor 1.9 SDI, nevhodne zprevodovani u TDI a oproti konkurenci vysoka spotreba; celokove hodnoceni 4+ (nejlepsi 1, nejhorsi 5), koupi pouze fandove znacky, kterym nebude vadit horsi komfort pri jizde.
0 0
možnosti

revax 2

5. 11. 2002 16:53
Re:
:-)) Dobré! Kéž by výše uvedená data byla pravdivá. Hned by se konkurenčním značkám na našem trhu dýchalo lépe. Příjemný podvečer, "Xavere".
0 0
možnosti

thyronx

5. 11. 2002 3:12
Zaruka 3 roky
Zaruka 3 rokya nebo 55tis km je snad normal.. od predniho po zadni naraznik na vsech Fordech a prvni serizeni zapalovani na 150tis km..Na barvu a korozi zaruku neznam, protoze auto nestaci zrezavet za 3 roky snad nikomu.Aspon tady v USA.
Zaruka na rok nesvedci o dobre kvalite,natoz o vyborne a kvalita  ve vyrobe aut....to je to NEJ.Jakou maji zaruku ostatni vyrobci aut v Evrope?Kdyz vyrobite zmetek a prodate ho,tak ten chlap si tu znacku uz nekoupi.A kdyz takhle dopredu nemyslite....tak to zabalte hned.Kdyz se neco posXXX a vyjizdeji zmetky..tak se linka odstavi a pres nedeli se to da do poradku,jinak nemuze v Pondeli zacit vyroba.Tak to delame u nas ve Fordu (Michigan Truck Plant). Thyronx
0 0
možnosti

thyronx

5. 11. 2002 2:57
Partnerstvi..
Neco co dela FORD kde pracuji s Volvem a Jaguarem (treba) pomaha jim financne a nechava je delat i kdyby jim to melo konkurovat (a konkuruje)..
Nemci jsou neco jineho,delaji si  Vama co chteji a delaji to i tady s Chryslerem,ktery koupili.
Tady neni snadne reseni a jako jedine se mi jevi,ze by stat odkoupil Skodovku od VW.Nebo nejaky jiny silnu partner.Pokud by byl zamorsky,konkurence by se nebal!!!!! I ti Japonci a Korejci by se Skodovkou zachazeli lip,nez Skopcaci.Nikdy jsem je nemel rad a nikdy nebudu.Jednou na ne dojde  nebude to dlouho trvat.Vsadim co mam ze prezije jedna velka nemecka automobilka 2 americke a 1 japonska.Duvod? Naklady a konkurence a bude to nelitostny boj.Dojde k nasyceni trhu a nebudou prachy na vyvoj novych modelu.Protoze ceny aut budou tal nizke ze,zisk bude minimalni.Podobne jako tady v USA.Prezije ten,kdo vyrobi a proda 2-3 miliony aut rocne,ostatni pujde do hajzlu.Skodovka diky nizkym nakladum by mohla neco dokazat pouze kdyby mela bohateho strejdu za morem a nebo aspon sama samotinka.........  
0 0
možnosti

Papik

4. 11. 2002 11:10
Pro Xavera:)
Ke kazdymu autu mas kilometr pripominek, tak jaky je podle tebe to nej? pokud mozno pod 10M penez ceskych...
0 0
možnosti

Mike

4. 11. 2002 10:11
Vyrazy
Proboha, co je to za výrazy: pejorativně a dehonestujícího ? To dehonestující bych ještě pochopil od anglického honesty, ale to pejorativně mně teda vůbec nenapadé, jestli budou nový modely mít přívěsky takovýho typu,tak si je asi nikdo nekoupí :-) Mimoto - já se rozhodoval mezi škodovkou a fiatem a vyhrál fiat, jak cenou tak výbavou a prostorem interiéru, tak jsem zvědav, jak jim začnete konkurovat ...
0 0
možnosti

Snek

3. 11. 2002 22:51
Kulhánek - kormidelník, NEEE kapitán
No tak to vypadá, že nové vedení koncernu VW řeklo Kulhánkovi "od teď to bude jinak" a budeš hrát podle novejch not. Ty nový noty mu ještě nedali, protože je ještě nanaškrábali, ale zvěsti o tom už se roznesli a Kulhánek teď jenom mlží, protože ani on neví co a jak bude hrát.
To že s Fabii ulítli o třídu víš než měli bylo jasný od začátku. Jediná cesta jak to zachránit byla nechat jet paralelně výrobu + lehkou inovaci Felicie. Takhle pustili velkou část trhu Korejcům. Ne náhodou tam neustále žvaní o Getzu.
Jako manager je Kulhánek ubohou loutkou, kdyby si aspoň nehrál na toho kapitána a přiznal že jenom stojí u kormidla a kapitán je někdo jinej.
Keci o zaměstnancích jsou OK, ale pokud se někdo takhle vyjadřuje o lidech kteří pro něj pracujou tak bych řekl že v tý firmě něco neklape.
0 0
možnosti

LaHa

3. 11. 2002 20:59
Přečetl jsem...
 všechny doposud uveřejněné příspěvky a mám dojem,že většina přispěvovatelů nemá moc přehled o tom co píše. Buď jsou všichni tak bohatí a mají samá drahá,luxusní zahraniční auta a nebo zase druhá skupina těch co jezdí ve šrotu dovezeným z venku jenom proto,aby "vypadali"a nemají ani na obyčejnou škodovku. Proč někdo kritizuje něco v čem neseděl a možná ani nikdy sedět nebude. Jsou to většinou jenom bláboly IV. cenové skupiny. Pořád se u nás prodává asi 50% nových vozů se značkou Škoda i když možnost koupě jiného vozu tady nepochybně je. To je snad těch 50% lidí co pořídí nové auto samý blbec? Sám jsem za dobu 20-ti let měl několik škodovek a nikdy jsem s nimi neměl takový otřesný zkušenosti jako mnozí pisálci,ale možná jsem měl jenom štěstí. Jezdil jsem i otcovým Austinem Allegro, před nedávnem Seatem Toledo, v součastnosti mám Citroena a nemám dojem, po všech zkušenostech, že by Škodovka byla takový póvl jak mnozí popisujete. Možná se pletu...
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

27. března 2024  17:29

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

25. března 2024  11:54

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit

23. března 2024

Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...

Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci

27. března 2024  11:17

Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Bankrot zažehnán, zatím. Saúdové nalijí do luxusních elektroaut miliardu dolarů

25. března 2024  18:42

Americký výrobce luxusních elektromobilů Lucid získá od divize saúdskoarabského státního...

Průlomový lék na hubnutí dráždí cenou. Kúru za tisíce lze vyrobit za pět dolarů

29. března 2024

Lék Ozempic od společnosti Novo Nordisk je jedním z hitů posledních měsíců. Ukázalo se totiž, že...

Divné kšefty za 1,5 miliardy dolarů. Nejvíc dílů pro ruská letadla dováží Gabon

28. března 2024  19:41

Gabon se stal největším dodavatelem náhradních dílů pro ruská letadla, napsal server The Moscow...

Nezdravé pryč. Komika donutili stáhnout z londýnské dopravy plakát s hotdogem

28. března 2024  18:51

V londýnském metru se nevyplácí utahovat si z hotdogů. Své o tom ví populární britský komik Ed...

Do dobíječek dá stát dalších šest miliard. Už jich je víc, než auta potřebují

28. března 2024

Dalších šest miliard korun plánuje ministerstvo dopravy v příštích letech využít na výstavbu nových...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!