Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Volvo už není náš cíl, říká šéf Škody

Největší česká firma Škoda Auto zažívá od převzetí německým Volkswagenem nejtěžší časy. Automobilka již neprodává tolik vozů jako v minulosti a němečtí šéfové v posledních týdnech několikrát jasně naznačili, že česká auta by v budoucnu neměla mít ambice konkurovat luxusnější provenienci s logem VW.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bedřich

Polemika s panem Kulhánkem
Vážený pane řediteli, je jasné jakou pozici jako šéf musíte hájit a úspěšnost automobilky jak říkáte v článku osvisí od toho kolik vyrobí a za kolik prodá. Je ovšem nutné si realisticky uvědomit cenové dimenze v ČR. A to nejenom kolik je cena auta, ale i jeho provoz se všemi souvisejícími náklady. A pokud bdeme upřimní je to docela rána. Pokud srovnáte v globále cenu nových aut u nás a v U.S.A., tak zjistíte že jsme o 1/4 až 1/3 dražší v prodeji a to už vůbec nemluvím o cenách benzínu. Pří tomto srovnání by bylo dobré podívat se na skutečné náklady na výrobu, zisk výrobce, distributora a prodejce. Asi by ta čísla byla hodně zajímavá. Domnívám se totiž, že u nás řada profesí (kteří např. stavba továrny, technici, dělníci atd. atd. jsou nákladově mnohem levnější než v Evropě, nebo U.S.A. Tím chci jenom říct, že vstupní náklady továrny v ČR jsou drasticky nižší neř na západ od nás. Odpovídá tomu cena vozu? Na závěr: Nemyslím si, že kvalita Šodovek by byla nižší než srovnatelných aut. Ale konečná cen? Srovnejme asi srovnatelné: např s Nissan Maxima Q 3 litry automat 1.150 tis. Kč. A co cena v takové výbavě (kůže apod.) u Superba? Vykalkulovat náklady je poměrně snadné Otázkou je, nakolik by snížení cen toleroval koncern.
0/0
10.12.2002 12:37

0/0
10.12.2002 12:22

Šranki

VW
Podľa mňa je problém koncernu VW v tom, že rúbe príliš vysoko. V posledných rokoch nakúpili také značky ako Lamborghini alebo Bentley a dali sa na výrobu príliš luxusných áut. Ani snobskí nemčúri si totiž nekúpia luxusné auto zo znakom ľudového auta na kapote. A to ešte nehovorím o problémoch pri nábehu výroby týchto modelov (Touareg, Phaeton). Toto všetko si vyžaduje veľké investície a tým klesá zisk, takže manažment začina panikáriť a ani sami nevedia čo bude ďalej. Čo bránilo VW uvieť nový Golf aj Octaviu úž tento rok? Nedostatočné vývojové kapacity, ktoré sa venovali modelom ako Phaeton a Touareg. No a čo sa týka technickej a dizajnovej úrovni nemeckých áut. Je predsa dávno známe, že kopčáci sú príliš konzervatívny. Tzn; že pokiaľ bude mať Škoda nemeckí manažment nebude inovatívnejšie autá vyrábať nikdy.
0/0
5.11.2002 20:05

Xaver

Moje poznatky z fabie: stroha a lacine pusobici pristrojova deska; nekvalitní latky v interieru; neprilis kvalitni provedeni interieru - rezonance; predni sedadla s kratkymi sedaky a operadly; ovladaci prvky pusobi dojmem, ze byly navrzeny pro nakladni automobil; sedadla s horsim bocnim vedenim; nedostatek odkladacich prostoru; nekomfortni podvozek; nepresne rizeni; jen prijatelna kvalita dilenskeho zpracovani; ve srovnani s vozy dane tridy patri auto k podprumeru; malo pruzny motor (1.4 16V), prilis hlucny a slaby motor 1.9 SDI, nevhodne zprevodovani u TDI a oproti konkurenci vysoka spotreba; celokove hodnoceni 4+ (nejlepsi 1, nejhorsi 5), koupi pouze fandove znacky, kterym nebude vadit horsi komfort pri jizde.
0/0
5.11.2002 14:53

revax 2

Re:
:-)) Dobré! Kéž by výše uvedená data byla pravdivá. Hned by se konkurenčním značkám na našem trhu dýchalo lépe. Příjemný podvečer, "Xavere".
0/0
5.11.2002 16:53

thyronx

Zaruka 3 roky
Zaruka 3 rokya nebo 55tis km je snad normal.. od predniho po zadni naraznik na vsech Fordech a prvni serizeni zapalovani na 150tis km..Na barvu a korozi zaruku neznam, protoze auto nestaci zrezavet za 3 roky snad nikomu.Aspon tady v USA.
Zaruka na rok nesvedci o dobre kvalite,natoz o vyborne a kvalita  ve vyrobe aut....to je to NEJ.Jakou maji zaruku ostatni vyrobci aut v Evrope?Kdyz vyrobite zmetek a prodate ho,tak ten chlap si tu znacku uz nekoupi.A kdyz takhle dopredu nemyslite....tak to zabalte hned.Kdyz se neco posXXX a vyjizdeji zmetky..tak se linka odstavi a pres nedeli se to da do poradku,jinak nemuze v Pondeli zacit vyroba.Tak to delame u nas ve Fordu (Michigan Truck Plant). Thyronx
0/0
5.11.2002 3:12

thyronx

Partnerstvi..
Neco co dela FORD kde pracuji s Volvem a Jaguarem (treba) pomaha jim financne a nechava je delat i kdyby jim to melo konkurovat (a konkuruje)..
Nemci jsou neco jineho,delaji si  Vama co chteji a delaji to i tady s Chryslerem,ktery koupili.
Tady neni snadne reseni a jako jedine se mi jevi,ze by stat odkoupil Skodovku od VW.Nebo nejaky jiny silnu partner.Pokud by byl zamorsky,konkurence by se nebal!!!!! I ti Japonci a Korejci by se Skodovkou zachazeli lip,nez Skopcaci.Nikdy jsem je nemel rad a nikdy nebudu.Jednou na ne dojde  nebude to dlouho trvat.Vsadim co mam ze prezije jedna velka nemecka automobilka 2 americke a 1 japonska.Duvod? Naklady a konkurence a bude to nelitostny boj.Dojde k nasyceni trhu a nebudou prachy na vyvoj novych modelu.Protoze ceny aut budou tal nizke ze,zisk bude minimalni.Podobne jako tady v USA.Prezije ten,kdo vyrobi a proda 2-3 miliony aut rocne,ostatni pujde do hajzlu.Skodovka diky nizkym nakladum by mohla neco dokazat pouze kdyby mela bohateho strejdu za morem a nebo aspon sama samotinka.........  
0/0
5.11.2002 2:57

Papik

Pro Xavera:)
Ke kazdymu autu mas kilometr pripominek, tak jaky je podle tebe to nej? pokud mozno pod 10M penez ceskych...
0/0
4.11.2002 11:10

Mike

Vyrazy
Proboha, co je to za výrazy: pejorativně a dehonestujícího ? To dehonestující bych ještě pochopil od anglického honesty, ale to pejorativně mně teda vůbec nenapadé, jestli budou nový modely mít přívěsky takovýho typu,tak si je asi nikdo nekoupí :-) Mimoto - já se rozhodoval mezi škodovkou a fiatem a vyhrál fiat, jak cenou tak výbavou a prostorem interiéru, tak jsem zvědav, jak jim začnete konkurovat ...
0/0
4.11.2002 10:11

Snek

Kulhánek - kormidelník, NEEE kapitán
No tak to vypadá, že nové vedení koncernu VW řeklo Kulhánkovi "od teď to bude jinak" a budeš hrát podle novejch not. Ty nový noty mu ještě nedali, protože je ještě nanaškrábali, ale zvěsti o tom už se roznesli a Kulhánek teď jenom mlží, protože ani on neví co a jak bude hrát.
To že s Fabii ulítli o třídu víš než měli bylo jasný od začátku. Jediná cesta jak to zachránit byla nechat jet paralelně výrobu + lehkou inovaci Felicie. Takhle pustili velkou část trhu Korejcům. Ne náhodou tam neustále žvaní o Getzu.
Jako manager je Kulhánek ubohou loutkou, kdyby si aspoň nehrál na toho kapitána a přiznal že jenom stojí u kormidla a kapitán je někdo jinej.
Keci o zaměstnancích jsou OK, ale pokud se někdo takhle vyjadřuje o lidech kteří pro něj pracujou tak bych řekl že v tý firmě něco neklape.
0/0
3.11.2002 22:51

LaHa

Přečetl jsem...
 všechny doposud uveřejněné příspěvky a mám dojem,že většina přispěvovatelů nemá moc přehled o tom co píše. Buď jsou všichni tak bohatí a mají samá drahá,luxusní zahraniční auta a nebo zase druhá skupina těch co jezdí ve šrotu dovezeným z venku jenom proto,aby "vypadali"a nemají ani na obyčejnou škodovku. Proč někdo kritizuje něco v čem neseděl a možná ani nikdy sedět nebude. Jsou to většinou jenom bláboly IV. cenové skupiny. Pořád se u nás prodává asi 50% nových vozů se značkou Škoda i když možnost koupě jiného vozu tady nepochybně je. To je snad těch 50% lidí co pořídí nové auto samý blbec? Sám jsem za dobu 20-ti let měl několik škodovek a nikdy jsem s nimi neměl takový otřesný zkušenosti jako mnozí pisálci,ale možná jsem měl jenom štěstí. Jezdil jsem i otcovým Austinem Allegro, před nedávnem Seatem Toledo, v součastnosti mám Citroena a nemám dojem, po všech zkušenostech, že by Škodovka byla takový póvl jak mnozí popisujete. Možná se pletu...
0/0
3.11.2002 20:59

Lada

Pořád polezem Němcům do...
0/0
3.11.2002 14:39

mcrae

Škoda Škody
Začínal jsem mít pocit že Škodovka se nemusí bát konkurence technickou vyspělostí a kvalitou.To pujde do háje.Pan Kulhánek si z úst dělá žumpu.
 
0/0
3.11.2002 11:32

LOJZEK

SROTY ZASRANY SKODY
Dyt jsou to vsecko hnusny horkou jehlou usity predrazeny zgarby se skopcackym designem. Jak v tom muzete jezdit. A German to ma vymysleny, skoupit se slevama a vyhodama fabriku , naflakat auta, vydelat, zrusit, zavrit, propustit poslat do rite lidi a hotovo. Se  vam vsem divim, hnupi.
0/0
2.11.2002 13:41

LaHa

Re: SROTY ZASRANY SKODY
 Ty jseš ale opravdu Lojza!
0/0
3.11.2002 20:06

pavel

vítězství rozumu
Je to skvělý nápad vyrábět horší auta než dřív.(zřejmě první případ v historii výroby automobilů)Je vidět,že chlebodárce pana Kulhánka se hodně naučil u předchozích zaměsnavatelů (BMV,Seat)Asi jen velmi neradi ho tito uvolnili do vedení VW.Na panu Kulhánkovi je pak skvěle vidět jak v praxi funguje přísloví "Koho chleba jíš toho píseń zpívej".Mimochodem kdyby se náhodou časem vedení VW rozhodlo že kromě aut bude vyrábět i bycikly věděl bych o jedné dobré továrně v Mladé Boleslavi.
0/0
2.11.2002 8:01

al

skoda se musi snazit
jinak se bude smazit.Protoze kluci korejsky atd. je cenou pekne podrti.Mozna misto kvalitniho podvozku k motoru 40 kw? dat el. vybavu a radio a slobyto.Delali ramena jak je skoda super a ted je vw pekne usmernil kam patri
0/0
1.11.2002 13:37

sswed

volvo? to si dela srandu...
jak chtel souperit s volvem?? to jako octavie proti s40? trapnej. nebo s80 proti superbu? jeste trapnejsi!
0/0
1.11.2002 13:12

miles

nejak bylo, nejak bude
Vsem znalcum: zeptejte se ve Fiatu, jestli jsou v pohode s temi svymi nadhernymi modely. Co takhle Rover? A co ostatni vyrobci, taky jim prodej nejak neroste.  Koupil jsem jeteho Golfa misto nove Fabie, proste proto, ze potrebuji kombika a  nemuzu si dovolit platit 8 tisic mesicne splatky, ale jenom 4 tisice.  Jasne, je to muj problem, ze neme na nove auto, ale kdybych mel, Fabii bych si stejne nekoupil.
 
 
0/0
1.11.2002 13:02

XY

Rozumí někdo téhle větě ?
"Ale při porovnání základní výbavy fabie a konkurenčních modelů je jasné, že naše auto toho má třeba z hlediska použití elektroniky víc, než je nutné."
Kde je ta elektronika a co je její výsledek? Dynamika? Spotřeba? Stabilita? Pokud já vím, vše je za příplatky ( a ne malé ).
K záměru vyrábět levnější vůz s větším zavazadlovým prostorem: Konečně! 
0/0
1.11.2002 12:36

sswed

nojo
jenom idiot si koupi fabii a jeste vetsi idiot octavii.
0/0
1.11.2002 12:27

Mirek

Re: nojo
Jeste budes prstikem hrabat, aby sis ji za 10 leto koupil ojetou, protoze ti jeste dalsich 10 let bude verne slouzit.
0/0
1.11.2002 15:15

Daňový soumar

Re: Re: nojo
Nemusíš čekat 10 let. Já ti jednu ojetou, pouze 4 letou, prodám hned, za supr cenu a srašně rád. Jen nepočítej s tím, že ti bude sloužit ještě 10 let. Když budeš 2x měsíčně jezdit do servisu (budeš muset) tak ti vydrží při troše štěstí 10 měsíců...
0/0
1.11.2002 15:24

Mirek

Re: Re: Re: nojo
Jo, hochu, kdyz mas v rucickach nasxxxx, tak tezko muzes se skodovkou umet jezdit. Skodovka neni pro leckoho, ale pro ty, co opravdu umeji jezdit. Ne jen slapat na pedaly a kroutit volantem. Kdybys umel jezdit se skodovkou, vydrzi ti klidne 20 let. BTW.. tobe ale nevydrzi stejne nic :-((
0/0
2.11.2002 19:50

Daňový soumar

Re: Re: Re: Re: nojo
Co bych dělal s jedním autem 20 let? Já si můžu dovolit koupit auto jako Octávie každý 3 roky, neb nemám nasxxxx v hlavě, jako Ty.
0/0
4.11.2002 15:30

Rokba

Jak otočit kormidlo?
Pozoruhodné je, že ještě před několika málo měsíci nechtěl pan Kulhánek ani slyšet o srovnání Škoda - Hyundai s tím, že přece levnější a přitom stejně kvalitní auto, jako je Fabia, nikdo vyrobit nedokáže. Tehdy tuším na adresu hyundai pronesl něco v tom smyslu, že levněji možná ano, ale jak dlouho to pak vydrží. Importér Hyundaie se vtipně ohradil tím, že dává 3 roky záruku, zatímco Š jen rok.
Copak se to tak náhle událo, že se Škoda chce srovnávat s tím "odpadem" z Asie? Nebo snad Getz rapidně změnil atraktivitu Hyundai v očích Kulhánkových? To by ale Š musela zamířit jiným směrem - nesnižovat výbavu, spíš se jí snažit do levného auta strčit co nejvíc...
0/0
1.11.2002 12:27

Xaver

Re: Jak otočit kormidlo?
H. GETZ - lacine pusobici plasty v interieru (dvere, pristrojova deska,..); volant nastavitelny pouze vyskove; bez otackomeru v zakladnich provedenich; bez vyskove nastavitelnych bezpecnostnich pasu vpredu v zakl. provedeni; bez variabilniho cyklovace prednich steracu; nevhodne umisteni svitilny v interieru na strope uprostred; centralni zamykani funguje jen od dveri ridice; predni i zadni operky hlavy nevhodneho tvaru a nastaveni; zadni sedadlo s kratkym sedakem; vyssi nakladaci hrana kufru s poskrabatelnymi plasty; nekomfortni podvozek; nepresne razeni; pro benzinovy motor 1.6/77 brzdy vzadu jen bubnove; vyssi hmotnost vozu; o 8 cm kratsi rozvor oproti Skode FABIA;... a dalsi. Zatim..
0/0
1.11.2002 15:12

mechanik

Re: Re: Jak otočit kormidlo?
To Xaver: Srovnávejte co je srovnatelné, tudíž Getz a Fabia se srovnatelným motorem a výbavou!!! Zákazník se nerozhoduje podle tvaru opěrek hlavy a podobných blbostí. V čem tkví nevhodnost umístění stropní svítilny uprostřed, dle mne rozhodně lépe osvětlí interiér vozu, nemyslíte? Bubnové brzdy, brzdí snad Getz s motorem 1,6l a bubny na zadních kolech hůře než Fabia s kotouči, když ano, tak o kolik?
0/0
4.11.2002 11:18

revax 2

Re: Re: Re: Jak otočit kormidlo?
To mechanik: Zajímavá diskuze. Připojuji se ke Xaverovi, protože: GETZ 1.1i & FABIA 1.2HTP fresh edition = cena při zhruba porovnatelné výbavě: 254.800,- & 276.500,- [rozdíl je tedy 21.700,-]; max. točivý moment: 94/3.200 & 106/3.000; pohotovostní hmotnost: 1.099 & 1.055; pneu: 155/80 R13 & 165/70 R14. Další nevýhody GETZe, které znám já: méně pružné benzínové motory (zvlášť s obsahem 1.1/46); vyšší spotřeba paliva benzínového motoru 1.3/60 oproti srovnatelné konkurenci (průměrná spotřeba asi 7.5 litru); o 15 cm kratší vůz oproti FABIi; dražší náhradní díly oproti Škodě FABIA; někde dražší také servisní sazba. Spočítám-li si, že za rozdíl 21.700,- zaplatím za průměrné 4 roky a to jen za prac. dny (cca 250) 21,- Kč "všednodenně" za kvalitnější auto při zhruba stejných provoz. nákladech - není co řešit. Mechaniku, nestarat se při nehodě o horší opěrky hlavy..? Dle německého AMundS je lepší osvětlení vpředu ( řidič s mapou apod.). Bohužel jsem dosud nenarazil na kvalitní test brzd - ŠkodaAuto ale od 100PS dodá kotouče. Nejsou snad lepší? ...GETZ ne.
0/0
5.11.2002 10:06

mechanik

Re: Re: Re: Re: Jak otočit kormidlo?
To revax 2: Nevýhoda Fabia - nižší výkon, tragické zrychlení z 0 na 100 za 18s, Getz za 16,1s; kratší záruka 2 roky, Getz 3 roky. Spotřeba identická s Getzem tj. dle výrobce 5,8 a Fabka 5,9 v reálu o cca litr více u každého vozu. Fabia 1,2 HTP má vzadu kotouče?
0/0
7.11.2002 13:27

bubák1

Re: Re: Re: Re: Re: Jak otočit kormidlo?
Fabka má vzadu ještě špalky!!!! :-)
0/0
7.11.2002 13:46

revax 2

Re: Re: Re: Re: Re: Jak otočit kormidlo?
To mechanik: Jistě-je ale důležitější zrychlení z 0 na 100km/hod anebo max. točivý moment? Zde vede výrazněji FABIA. (Opravdu jen málokdo při něčem využije max. akceleraci narozdíl od pružnosti motoru v nízkých a středních otáčkách.) Záruku logicky akceptuji. Psalo se o spotřebě motoru 1.3. Myslím si taky, že je výše uvedeno, že kotouče Škoda Auto dodá k vozu s výkonem od 100PS (GETZ 1.6 už přes 100 má..). Dík.
0/0
7.11.2002 16:43

Zbyněk

Aspoň se Škoda vrátila na zem.
Konečně to tu někdo napsal na plnou.. Škodovky jsou snad nejošklivější auta ve svých třídách. Zvlášť Fabia sedan a combi jsou totální hnus. Ujde Superb, ale to je vlastně unipassat. Samozřejmě se tu na mě snese smršť škodofilů, ale co čekat jiného, když tolik lidí stálo fronty už na Favorita. Jinak ať žije Kulhánek. Zaměstnanci mají makat a ne diktovat, co se bude vyrábět a prodávat. A všichni, kterým se to nezdá, si představte, jak jdete šéfovi pískat pod okno a vyřvávat, jak má řídit firmu. Asi byste s rychle balili krabici.
0/0
1.11.2002 11:42

Karel

Re: Aspoň se Škoda vrátila na zem.
Fabia je je pěkné auto a v kombi jěšte lepší, jen sedan se nepovedl. Vybavení je dobré ,ale za příplatky.
Jinak s ostatním celkem souhlasím. 
0/0
1.11.2002 17:34

Milan K

Smesna argumentace nervozniho pana Kulhanka
Mno na mne osobne rozhovor s panem Kulhankem pusobil, jako zpoved neuspesneho managera, ktery ma plnou hlavu starosti s tim jak lidem vysvetlit, ze to co celou dobu propagoval a hlasal je pase - VW proste zaveli a Skoda pujde tam kam oni chteji. Chapu sice ze je v nezavidenihodne pozici a nedokaze s tim nic delat, ale tohle - prominte - stupidni "okecavani" pusobi od managera jeho kalibru spise trapne az smesne. Kdyby na rovinu rekl: "je to blbe - meli jsme velke plany ale nejsou prachy a VW tlaci - nemuzeme nic delat" bral bych to. Jenze vzhledem k tomu, ze prece jen sedi na slusnem a dobre placenem miste, zepomene jeste rad na minulost a cest a bude papouskovat naucene fraze ... pane Kulhanku - mate opravdu zapotrebi takhle si (i nam) lhat do kapsy ?
0/0
1.11.2002 11:15

Hanes

Re: Smesna argumentace nervozniho pana Kulhanka
presne tak, top manager by mel mluvit jinak. automobilku s tak zmatenou politikou (modelovou i cenovou) aby clovek pohledal. jihokorejske znacky asi malokdo miluje, ale srovnejte treba hyundai se skodovkou...
0/0
1.11.2002 12:18

Semik

Re: Smesna argumentace nervozniho pana Kulhanka
Tak to je opravdu prvni poradny text, ktery je tu ke cteni.
Souhlasim naprosto se vsim...
Jinak bych snad pridal, ze to srovnani s Volvem taky nejak nevyslo:(((
0/0
3.11.2002 2:00

Slávek

A co na to naši . . .
A co na to naši papaláši , neměli by již konečně přestat kecat o podpoře našeho prumyslu a ať nakoupí pro vladní i ostatni uředníky , hejtmany apd. SUPERBY , OCTAVIE a ne AUDI - BMV ...
0/0
1.11.2002 11:12

Keson

Re: A co na to naši . . .
No to je i moje řeč, Vsaď se, že ty audiny budou po akci beze zbytku zas vykoupený státem - bude to přece úžasně výhodný... Zatím se nechal slyšet Mlynář, že kupuje 2 Superby - národní hrdina!!
0/0
1.11.2002 11:45

Budvar

Re: A co na to naši . . .
Jdeme na pivo!
0/0
1.11.2002 12:41

x8

Škodovka je drahá...
a ty řeči o snižování výbavy to chci teda vidět! protože už teď jsou ve stejných kategoriích auta za srovnatelnou cenu ale s lepší výbavou!
0/0
1.11.2002 11:12

mirek

Škoda????
Mě se fábie líbí, máme jich ve fimě několik. Mě osobně se vní jede dobře. Ale jako auto domu ji nechci. Líbí se mi motor TDi, ale za cenu 450 tisic je to předražený výrobek. Škoda si musí rozmyslet čím lidi přiláká.
To že VW určuje výrobní strategii je přirizené, je pánem ve své firmě. Škoda že to Kulhánek neřek a mlží. Ale co když má strach o koryto?
 
0/0
1.11.2002 10:38

Lug

Re: Škoda????
To ano za 450 tis si koupí člověk auto o třídu větší, s lepší výbavou a pětiletou zárukou s lepším motorem a nižším povinným ručením. Jáký že je to vůz. Honda Civic 1,7TD (74kW)
0/0
1.11.2002 12:16

Xaver

Re: Re: Škoda????
H. CIVIC 1.7CTDi 74/100 - omezeny vyber bezpecnostnich prvku (ESP, hlav. airbagy,..); lacine pusobici plasty v interieru; volant nastavitelny pouze vyskove; nevhodne umisteni svitilny v interieru na strope uprostred; neplnohodnotne nahradni kolo; adhezni nedostatky za mokra (vsechny verze vozu); mala seriove dodavana kola; vyssi hlucnost naft. motoru; 3 dv. verze: spatny pristup na zadni sedadla; ridicovo sedadlo se neposune, ale jen sklopi. Zdravim..
0/0
1.11.2002 14:32

Krony

Co jste čekali?
Pokud nahradíte levný model který se dobře prodává (Felicia) modelem dražším a navíc spadajícím do vyšší sazby povi nného ručení, tak se nedivte že se neprodává, byť není úplně špatný.  (Motor 1,0 a jeho nástupce 1,2 HTP radši nekomentuji)
A jestli mám dát cca 950 000,- Kč za Octavii Combi 1,9 TDi 4x4 ve slušné výbavě, nebo o sto tisíc míň za Audi A4 Avant Quattro se stejným motorem (pravda, s horší výbavou), co si asi vyberu???
0/0
1.11.2002 10:15

David

Re: Co jste čekali?
že by škodu octavii ??? :-))))))
0/0
1.11.2002 10:20

Re: Co jste čekali?
u me bez kecu vyhraje octavka.. ale co se tyce fabie, neni o cem mluvit.. zlata felda..
0/0
1.11.2002 10:40

smartyJ

Re: Co jste čekali?
Mno podivej se jeste co stoji havarijni pojistka na tu AUDI a co na Octavku... ale v tvem pripade bych asi taky sel do AUDI i kdyz mam oktavku v TDI moc rad, ale nova A4 je proste nadhernej mazel
0/0
1.11.2002 11:00

Kamil

Podobnost s Fiatem
V rozhovoru padlo srovnání budoucí Škodovka a Fiat. Pokud dojde k podobě, byť malé, máme se na co těšit. Pak se škodovka dostane tam co je Fiat dnes. Možná se naplní pouze to, co někteří říkali v době slučování s VW. Němci chtějí Škodovky odstranit, protože jim konkurují. Ani ne kvalitou jako cenou.
0/0
1.11.2002 10:07

David Petrla

Odboráři mají v praxi často pravdu
Konkrétně odboráři VW už dlouho říkali to, co se teď pomalu stává koncernovou politikou. Je ale samozřejmě pravda, že v historii už spoustu firem také odboráři položili - ale to není případ dneška a VW. Nevím, kolik chyb dělá současný management VW, ale je celkem evidentní, že je dělal Piech. Škoda udělala strašné chyby vloni, kdy během jednoho roku asi pětkrát Fabii zdražila a posunula ji cenově úplně mimo její trh. Zcela tak ztratila image dobré hodnoty za dobrou cenu. Napínala strunu a struna praskla. Přitom to bylo tak srandovní - jednou říkali, že zdražují kvůli poklesu koruny, jindy, že zdražují kvůli růstu koruny... Mimochodem, Fabia je podle mne zvenku jasně nejhezčí malé auto na trhu. Jsem dost překvapen, že v této diskuzi tolik lidí tvrdí, že je ošklivá. Ošklivá je jenom s nenalakovanými nárazníky - je vidět, že designéry vůbec nenapadlo, že se jednou v některých verzích nebudou lakovat. Co teď poradit VW? Vyrábět v zahraničí - u nás a v Bratislavě. Ve Škodě by se měly dělat Volkswageny.
0/0
1.11.2002 9:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.