Diskuze

Dráhy sníží jízdné na krátkých tratích

Když České dráhy měnily ceny, bylo téměř jisté, že půjde o zdražení. Letos o Vánocích poprvé nadělí železničáři svým cestujícím levnější jízdenky. Jde sice jen o dvě nejkratší vzdálenosti do šesti a deseti kilometrů a o korunu, ale na dráze to znamená doslova revoluci.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

puppy

11. 11. 2002 11:50
privatizovat lokální dráhy!!!
proč si české dráhy neponechají pouze velice výnosnou síť páteřních drah (koridory a další ziskové tratě) a nepřevedou ostatní tratě soukromým provozovatelům? určitě by to bylo přehlednější, funkčnější a levnější.
0 0
možnosti

Zdeněk J.

11. 11. 2002 12:46
Re: privatizovat lokální dráhy!!!
Někde to jde a je to opravdu dobré (dráha údolí Desné, Svoboda nad Úpou, Kraslice,...), ale nelze to dělat bezmyšlenkovitě jako "huráákce". Je třeba předejít hromadnému rušení tratí.
0 0
možnosti

subrahmanyan

11. 11. 2002 11:31
Ex 108 Praha
Kde muzu najit info o tom, jak budou v budoucnu vlaky jezdit? Ta 108 me zajima, jezdim s ni vecer z Chocne a pochybuju, ze jako EC by tam zastavovala... A nic dalsiho do Prahy nejede :(
0 0
možnosti

Zdeněk J.

11. 11. 2002 11:42
Re: Ex 108 Praha
V dnešní trase Prahy bude jezdit rychlík Bohumín-Praha, který bude v Chocni stavět. Více informací najdete na webu http://spz.logout.cz/provoz/gvd2002_2003.html" target="_blank" rel="nofollow">http://spz.logout.cz/provoz/gvd2002_2003.html
0 0
možnosti

11. 11. 2002 9:50
nedá se ušetřit jinde?
O víkendu kvůli sněhu vykolejil vlak v Západočeském kraji. Ve vlaku prý byli pouze tři lidé - dva ajznboňáci a jeden cestující. Kolik takto zbytečných spojů denně vyjíždí?
0 0
možnosti

Zdeněk J.

11. 11. 2002 11:13
Re: nedá se ušetřit jinde?
Jenže ten motorový vagón by tu trasu musel absolvovat tak jako tak, takže je lepší že je k dispozici cestujícím. Jinak postup ČD uvedený v tomto článku považuji za výrazně lepší než rušení spojů.
0 0
možnosti

Pavel F. Koběrský

11. 11. 2002 8:48
IC vs. EX
Je to super, že z IC do Ostravy jsou jenom Ex. Například u takového Košičanu, což je ideální vlak na Slovensko (Tatry apod.) člověk ušetří přes stovku za mezinárodní IC příplatek. Ale - jeden vlak, dříve IC je nyní EC a to sice Praha, odjezd z Ostravy kolem 16:30. Předposlední vlak, kterým se dá rozumně dostat do Prahy. Pokud ten posledni (který byl dříve Ex a nyní bude jenom R) nebude mít aspoň půl kilometru, začnou asi v neděli lidi jezdit na střeše jako v Indii. Sorry, ale tohle je těžce nepromyšlené.
0 0
možnosti

V. Sadovský

11. 11. 2002 9:19
Re: IC vs. EX
No, tím, že se ušetří cestou na Slovensko bych si ještě nebyl tak jistý. Přeřazení vlaku do jiné kategorie v CZ neznamená, že totéž musí automaticky provést SK. Abych nebyl abstraktní, tak uvedu konkrétní případ z jednoho z nedávných grafikonů, kdy byla situace opačná:
Detvan u nás jezdil jako IC s příplatkem 30 Kč, na Slovensku jako Expres. Ovšem pouze ve vnitrostátní relaci - při zakoupení jízdenky do CZ chtěly slovenské železnice příplatek jako u mezinárodního IC, tehdy cca 140 korun. Jízdenku tedy bylo vhodnější koupit raději u nás jako zpáteční, což sice vypadá jako samozřejmé, ale pokud cestujete třebas z Oravy tak díky přípojům nemáte vůbec zaručeno, že v Žilině stihnete zrovna ten Vámi vyhlídnutý spoj.
Jinak bych se ještě přidal k názoru, který tu zazněl - ČD si opravdu vůbec nejsou jisté tím, kdo je pravidelný zákazník. Jako spousta jiných lidí jezdím pravidelně z Moravy v neděli do Prahy a v pátek nazpět, urazím tak téměř tisíc kilometrů za týden. Po známé anabázi, kterou dráhy provedly s kartou Z v loňském roce (elegantní zdražení díky zrušení a téměř okamžitém znovuzavedení slev na zmíněnou kartu, v mém konkrétním případě z cca 130 na 180 korun bez příplatků na IC) jsem se mailem ozval na Gř ČD s názorem, že tím výrazně zdražili cestování pravidelným zákazníkům. Obdržel jsem vskutku kuriozní odpověď - "Pro své příležitostné cesty můžete využít i jiných výhod ČD než jen cenu - rychlost a spolehlivost." Namítal jsem, že ujedu (a tím i utratím) mnohem víc než někdo, kdo do Prahy jezdí denně třeba z Českého Brodu nebo Říčan. Odpověď byla stejně brilantní. "Ano, při letmém pohledu se Vám to tak může jevit, ale nepoužíváte vlak každý den." Takže teď pokud jen můžu jezdím při svých "pravidelných příležitostných cestách" autem nebo autobusem a mám klid. 
0 0
možnosti

Starver

11. 11. 2002 8:23
Důvod bude trochu jiný
Dráhy určitě nepřišly o zákazníky jen díky levnějšímu benzínu, ale určitě kvůli tomu, že zrušily spoustu spojů. A to bude pokračovat. Když jsem si vyjížděl trať Praha - Ústí nad Labem, hořce jsem plakal (ne tak doslova, spíš jsem nepublikovatelně klel).
0 0
možnosti

Zdeněk J.

11. 11. 2002 8:48
Re: Důvod bude trochu jiný
Při vší neúctě k ČD - zkuste porovnat jízdní řád třeba v sezóně 1998/99 a současný (i ten připravovaný na sezónu 2002/3). Vlaků je v tom současném zřetelně víc. Ano, na drahách je řada bordelu, ministři dopravy (včetně současného) nestojí za mnoho, ale na druhé straně buďme spravedliví a nelžeme...
0 0
možnosti

CNR

11. 11. 2002 7:57
Ha Ha Ha....
....nenechte se vysmát pánové...Tomu říkáte nižší jízdné...O korunku ??? Neserte mne....Každý den jezdím do práce vlakem, každý měsíc si kupuji za 648,- Kč měsíční jízdenku...A když si chci někam zajet jen tak na výlet, tak už pro Vás nejsem zákazník a musím si koupit obyčejné jízdné...Tady by jste se měli zamyslet...
A Vaše nová reklamní kampaň proti kouření "My kouříme už jen z nostalgie..A co vy ??" Co to kecáte, vždyť v každém druhém vlaku jsou kuřácké oddíly..A vzhledem ke kvalitě vagonů se jedná o společné oddíly pro kuřáky i nekuřáky...Tak se vzpamatujte...
0 0
možnosti