Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Majetní lidé přijdou o sociální dávky

Člověk, který se vypraví žádat stát o sociální dávky, bude v dohledné době potřebovat kromě potvrzení o příjmu i soupis majetku. Ministři práce a financí předloží vládě záměr, aby museli ti, kdo se ucházejí o sociální dávky (například příspěvek na bydlení či dopravu), prokazovat, jak velký mají majetek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

DeCourcy

Kdy se bananova republika probudi?
Me by zajimalo, co delali pani ministri a poslanci, placeni z nasich penez, celych trinact let od revoluce, kdyz takova zakladni otazka (milionar bez prijmu zadajici o podporu) vyvstava az ted a ma byt resena v r. 2004? Na co novyho zase prijdeme za 5 a za 10 let? Nebylo by nejlepsi prevzit zakony z EU tak jak jsou a pak je postupne vyladovat, nez budovat z nuly a divat se jak profesorove ekonomie a jim podobni prokazuji elementarni neznalosti sveho oboru a zpackaji co se da (kuponova privatizace, etc.)?
0/0
21.11.2002 11:00

Antal

Já bych věděl.
Majetní by sociální dávky brát neměli. Na druhou stranu je spravedlivé snížit jim daně, jinak se jejich faktická daňová zátěž zvýší. Hodně pracovat a hodně vydělávat není hřích. Hřích je závidět, nadávat úspěšným a sám se nesnažit.
0/0
19.11.2002 12:47

vaclav hanus

Re: Já bych věděl. - a co bys vedel?
To, ze maji faktickou danovou zatez vyssi je systemova zalezitost. Tu maji i budou mit, pokud bude existovat parlamentni demokracie. Ty zvasty o "hodne pracovani" s tim nemaji co delat. Jejich vysoke vydelky jsou dany tim, ze dostaly od prirody vyssi schopnosti a za to musi zaplatit tim ze ponesou odpovednost za spolecnost - celou jaka je, i se svymi spodnimi patry. Mira progresivity zdaneni ja umerna tomu, nakolik se pokousi teto odpovednosti se zbavit. Paklize dozraji a tuto odpovednost si uvedomi a zacnou podle toho konat, budou i ty "spodni" patra (a hlavne stredni) vic ochotny je bremena progresivity zbavit.
0/0
20.11.2002 9:35

Bubák1

Tak nevím ...
z jakých sociálních vrstev se rekrutují čtenáři MfD. Na jednu stranu volají po zpřísnění přidělování sociálních dávek, na druhou stranu kritizují jakýkoliv návrh tot učinit. Hovoří o trestání schopných, zároveň se obávají toho, že by snad na sociální dávky nedosáhli. Nebo jsou to snad nějací aagenti, co mají za úkol kritizovat všechno co vláda navrhne. Ztratili tady snad všichni rozum? Což už nikdo není schopen normálně a logicky uvažovat?
0/0
18.11.2002 13:34

outcast

Re: Tak nevím ...
Ne není! Poslední logicky uvažující lidé na této planetě jsi ty a celá česká vláda...
0/0
18.11.2002 13:53

Bubák1

Re: Re: Tak nevím ...
Potom je škoda, že se jejich úvahy omezují na pouhé nadávání a kritizování, příspěvků, které by byly přínosem do diskuse je opravdu poskrovnu.
0/0
18.11.2002 14:04

Laco

Re: Tak nevím ...
Nelze diskutovat na odborné úrovni s takovýmto popisem problému a řešení jako předvádí MfD.
0/0
18.11.2002 15:50

pecka2

Návrh
Sociální podpora by se měla vyplácet podle toho, jak dlouho člověk odváděl sociální pojištění. Jestliže člověk celej život makal a dostal z určitého důvodu výpověď, nechť jsou mu vypláceny soc.dávky. Ale jesliže od 18 nemakám, dnes je mi 30 a já si stále válím šunky doma, tak jakápak podpora. Ani korunu bych jim nedala. Myslím si, že tohle žádné majetkové přiznání nevyřeší! 
0/0
18.11.2002 11:15

karel

Kolem a kolem
Vláda chce potrestat ty, co všechno neprožrali a postavili si barák, aby mohla dát těm, co vysedávají po hospodách a cpou prachy do hracích automatů. Socani podporujou socky a na slušné lidi se vykašlou - tak nějak by mohlo znít volební heslo vládnoucí strany. V případě, že slušný člověk přijde o práci a nebude mít z čeho žít, bude holt muset prodat střechu nad hlavou. Pak, až bude bydlet na nádraží, zase nedostane příspěvek na bydlení, protože žádné nemá.  Tak se hold šetří státní prachy. A co zkusit zase řvát na ulicích "Chceme socialismus, ale s lidskou tváří..."??? Snad si dají lidi v příštích volbách větší pozor na to, koho volí. VOLI!!!
0/0
18.11.2002 10:56

outcast

Re: Kolem a kolem
Jó souhlas! Klidně půjdu ještě dál. Jedná se o další tah jak definitivně ožebračit obyčejný lidi, kterým (nedej bože) ještě  něco zbylo (nemovitosti) a o co by ty nenažranci nahoře měli zájem.
0/0
18.11.2002 13:09

Laco

Kdo je autor
Stále jde o snahu napravit zhovadilý systém poskytování sociálních dávek. Kterýpak idiot řídil tento rezort když byly zákony formulovány a uváděny v život. Opět konzervativní pravičáci z ODS konkrétně Vodička. Ať se k tomu vyjádří ODS jak to jejich zpackané dílo spravit.
0/0
18.11.2002 8:49

Daňový soumar

Re: Kdo je autor
Zpackat něco, to se dá i pochopit, zvlášť, když je to dílo diletantů. Ale nechat to pak ještě 6 let běžet dál a tvářit se jako mistr světa, to už se nedá ani komentovat "přípustnými výrazy".
0/0
18.11.2002 11:17

:-|

Naprosta pitomost...
Ani nevim, ze nejake socialni davky existuji. Za cas straveny papirovanim vydelam nekolikanasobne vic nez bych dostal na socialnim urade. Takze - spodni vrstvy budou rady jak ty horni dostaly na zadek, no a ty horni to ani nepostrehnou. Vyznam je v tomto pripade pouze politicky - zvysi popularitu CSSD.
0/0
17.11.2002 12:24

Rumburak

Re: Naprosta pitomost...
... no, s tim zvysovanim popularity si nejsem az tak jisty, protoze to budou zejmena volici CSSD, kdo ta majetkova priznani bude muset vyplnovat, chichichi... je to nebetycna zhovadilost, ale z tohoto pohledu se mi to libi :-)))
0/0
17.11.2002 12:34

Havran

Re: Re: Naprosta pitomost...
To bude prca, az se socky budou schazet na uradech s majetkovyma priznanima. Nejdrive je Spidlistan chtel zavest pro bohate. Nezdarilo se, tak zvolil druhou stranu barikady a bude s nima buzerovat ty co nic nemaj. Vzhledem k tomu, ze mezi pobiracema davek je stejne velka cast nemakacenku, tak ti budou mit ale´spon cas s vyplnovanim.
0/0
17.11.2002 12:59

Brumla

Re: Re: Re: Naprosta pitomost...
Jeste by mozna nebylo spatne, aby bylo nutne predlozit rozbor sve stolice za pul roku dozadu. To aby socialni davky nedostali zazobanci, co se ve skutecnosti cpou lososy, kaviarem a prikusuji Mozartovy koule.
0/0
17.11.2002 15:22

karel

Re: Re: Re: Re: Naprosta pitomost...
Ještě lépe i půl roku dopředu:-))
0/0
18.11.2002 10:43

Brumla

Skvely napad...
... jenom doufam, ze vyskrtnuti ze systemu socialnich davek bude uplne. Tj. obcan ma majetek, proto by obcan v pripade vypadku svych prijmu nemel narok na soc. davky - proto by obcan ze svych prijmu nemusel odvadet socialni pojisteni. Ale takhle to nase milovana socialisticka hovadka bohuzel asi nemyslela, ze? :-(
0/0
17.11.2002 12:00

Havran

Re: Skvely napad...
Tak to si predtavujes jako Hurvinek valku. To si jako myslis, ze socani ti nekde umozni, aby te mohli mene odirat? Kdepak. Tim, ze vydelavas a mas majetek jsi zakukleny nepritel a jedinym cilem je te nahnat do stada nemajestnych socialek, volicu CSSD.
0/0
17.11.2002 12:54

Točkolotoč

A jsou tu zase majetková přiznání
Na oko to vypadá nádherně, ve skutečnosti však opět nejde o nic jiného, než jak implantovat postupně majektová přiznání do našeho právního řádu, aby socani měli na ostravsku a v Severních Čechách desetitisíce nemajetných voličů ...
Jak chtějí kontrolovat, že je přiznání pravdivé? A myslí si snad Škromachovci, že kdo je vyčůranej, že si neporadí i s tím, jak "ošetřit" majetek, aby mohl inkasovat dál? Působí to na mě spíš tak, že se tím zavede spousta "nových pracovních míst" pro úředníky, kteří se budou hrabat v nově vytvořených lejstrech.
0/0
17.11.2002 11:25

.

.
Vsem co tu tak vehementne rvou o to aby dostali svuj prispevek na bydleni, doporucuju jit se podivat pred nekterou "socialku". Uvidite 100vky svych soukmenovcu, jak prijedou Volvem nebo Medvedem, vyplni cestne prohlaseni ze zijou z uspor a zadne prijmy nemaji a odjedou domu cekat na davky v plne vysi. Doufam ze na tyhle parazity brzo dojde at uz v jakekoliv forme.  Zjistete si jak je to s davkama treba v EU, nez se tu budete  ohanet "nevyspelosti" nasi soc. site.
0/0
17.11.2002 8:46

Brumla

Re: .
Ach, ano, "majitel Volva" = parazit. Mile male zavistive neco, kdyz uz nekdo vlastni Volvo, tak jenom na danich za tuhle hracicku mozna nacpal do statniho rozpoctu vice, nez by mu stat formou socialnich davek vratil za 10 let.
0/0
17.11.2002 12:11

ijan

Re: Re: .
to asi nechtel rict ty hlavo, ale kdo ma na Volvo a takove uspory ze z nich zije (plati najem, benzin, zradlo atd.) asi neni socialni pripad a nepotrebuje davky. Ale mozna ses na tom podobne....
0/0
17.11.2002 12:46

Brumla

Re: Re: Re: .
Ale o to snad nejde, co kdo ma, co z toho plati a co potrebuje, ne? Ja mel vzdycky za to, kdyz ti stat bere z prijmu, ktere mas, tak by ti taky neco mohl vysolit v okamziku, kdyz prijmy nemas, i kdyz je nemas treba jen proto, ze sis z rozmaru udelal rok dovolenou, protoze si to muzes dovolit. Ale aby pan urednik rozhodoval o tom, co potrebujes a co nepotrebujes? To chces, aby jsi starobni duchod, na ktery jsi cely zivot odvadel prachy, dostal taky jenom tehdy, kdyz jsi pripad, ktery to s ohledem na sve masjetkove pomery potrebuje?
0/0
17.11.2002 15:19

Zdenek_

Re: Re: Re: Re: .
Souhlasim si tim, ze by se narok na davky mel odvozovat z prijmu, ne majetku, nicmene "." ve svem prispevku myslel spise obcany, kteri berou socialni davky cely zivot a dokazali si "z nich" usetrit na luxusni auta.
0/0
17.11.2002 17:58

Havran

Dva pripady
1) Jsem socka, celej zivot socka, nic moc nedelam, nic moc neumim, majetku moc nemam a tak bez problemu dostanu davky vseho druhu
 
2) Makal jsem vydelal si, poridil si i nejake hmotne statky. Bohuzel souhrou okolnosti, ci vlastni chybou, ci bez me priciny jsem prisel o praci a momentalne nemuzu najit jinou. Davky ale nedostanu, nebot mam majetek. A tak prodam to, prodam ono. A muze se stat, ze skoncim tam jako hrdina prikladu 1). Za predchozi obdobi jsem sice odvedl vice na odvodech ze mzdy a na danich nez clovek z prikladu 1), ale to je pouze duvod, aby me stat oriznul jeste vice. Co z toho plyne???? Ve Spidlistanu pracovat nema smysl. Jedine cely system ojebavat jak se da, jinak system ojebe Vas.
0/0
16.11.2002 23:20

Plzenak

Jeste bych navrhoval, aby ten posledni tady nezapomnel zhasnout...
Jak se o nas vi vsude v cizine,
jsme "chuda" zeme,
na nic u nas "nejsou
penize," sice mame ministra
spravedlnosti, ktery ma hned
tri vynosna zamestnani
(kumulace funkci) najednou,
ale zaroven vubec nevi,
kolik mu to hodi mesicne...
(dnesni Lidovky! ;-)),
ale zaroven jsme hostiteli na urovni celemu svetu - a sem tam nejake umelecke dilo za par milionu nad Prahou je take hodi pro prestiz.... jakkoli, rikam poslednimu zhasni! at neutracime za proud, ktery dnes uz taky vlastni a inkasuje cizina...  
0/0
16.11.2002 23:16

Plzenak

Beda, mate-li doma hrnec sadla nebo lavor podomacku vyrobeneho mydla!
Daji  vam kolem krku cedulku:
"TO JSOU ONI!" a vystavi
vas na namesti ve vykladni
skrini s plakatem:
"KULAK!"
Tak to byvalo v letech
1950-1955, a vida!
po pul stoleti pokroku!!!
uz je to tady zas!
Jeste ze nam na Hrade
pulsuje to srdycko!
0/0
16.11.2002 23:05

franta

Mě jenom těší,
že to nejvíc postihne většinu těch šmejdů co volili socany a komouše v dobrý víře, že se budou mít za jejich vlády líp.
Jen tak dál soudruzi Špidlo, škromachu, Sobotko & spol.
0/0
16.11.2002 20:04

Josefa

To chci vidět,
jak bude sociálka Olašským Romům kontrolovat ty jejich zlaté prsteny přes celý prst. U toho bych chtěla být.
0/0
16.11.2002 18:43

Renata

Re: To chci vidět,
v poslednim odstavci clanku psali, ze ti, kteri pobiraji pridavky na deti, majetek prokazovat nebudou. A uz jste videli Roma, ktery by nepobiral pridavky na deti?
0/0
18.11.2002 7:59

ucitel

jak to je
Tak si to tu tak ctu a vidim: sami bohaci rvou, jak se jim novy krok nelibi - a proc? Protoze sami ty davky pobiraji. Ja taky pracuju - od rana do vecera, ucim a pak doma opravuju testy a domaci ukoly, za to beru krasnych 6000 kc a dosud jsem nikdy zadne davky nedostal. Nemam zadne auto, dum, nikdy jsem nemel ani mit nebudu. Proto dnesni krok rozhodne vitam. Jsem pro veskera majetkova priznani, protoze pak se aspon uvidi, jak jste vy, kdo tady ted rvete, ke svym majetkum prisli. Jestli to bylo vazne tak, ze pracujete o tolik vic nez ja, chudacci.
0/0
16.11.2002 17:32

mimi

Re: jak to je
blbečku, jdi dělat něco jiného
0/0
16.11.2002 20:36

ucitel

Re: Re: jak to je
Ty asi chces, aby za sto let lidi lezli zase po stromech, ne? Nebo se stihnou vyhubit valkama, tomu bych i veril.
0/0
16.11.2002 21:25

Frantisek

Re: Re: Re: jak to je
Nez aby je ucil nekdo, kdo si hraje na spaistele a ublizeneho, to je snad radeji budu ucit sam. Nejdrive si vyzehli svoje mindraky. Ucitel za 6000 mesicne, to musis byt dobra nula
0/0
16.11.2002 23:03

Ladislav Ondrasek

Re: Re: jak to je
Cau  mimi,at uz jsi zenska nebo chlap,tak si totalni vymaz.Lada Seattle
0/0
16.11.2002 22:33

Frantisek

Re: jak to je
Kdyz jses dement, tak se nediv. Podle toho cop ises se divim,ze stacis i na to opravovani sesitu s prunikama dvou mnozin. Mas dva mesice valeni sunek a budes tady takhle blbe kecat
0/0
16.11.2002 20:44

ucitel

Re: Re: jak to je
Aspon nedelam chyby, na rozdil od tebe, inteligente.
0/0
16.11.2002 21:15

roxi

Re: Re: Re: jak to je
 ..... stihnou vyhubit  WALKMANA , tomu bych .........
 Ale , ale , pane uciteli .
0/0
16.11.2002 22:02

Ladislav Ondrasek

Re: Re: jak to je
Dement jses ty Frantisku a vubec nevis co meles.Nechapu jak muzes takhle kecat o necem,cemu absolutne nerozumis.Bez si to nekdy zkusit a pak rvi.Jinak tak leda muzes drzet hubu.Lada,Seattle
0/0
16.11.2002 22:37

Frantisek

Re: Re: Re: jak to je
Prave proto, ze sam ucim je moje osobni zkusenost nasledujici: Takovyhle placky jsou vetsinou ti nejmene schopni. Vysoky podprumer, ale je sakra hodne slyset jakmile jde o pocity socialni ujmy a nedoceneni.
0/0
16.11.2002 23:00

zuzana

jak jsme k majetku přišli? asi umíme něco, co má cenu víc než 6000 měsíčně. taky bys to dělal, kdybys to uměl.
0/0
17.11.2002 17:08

Michal X

Socikem proti své vůli
Jsem už téměř 6 měsíců nezaměstnaný, protože v mém bývalém podniku rušili pracovní místa. 2 týdny po odchodu jsme onemocněl cukrovkou. Nikdy by mě nenapadlo, jakou překážku to představuje při shánění nového místa (dělám programátora). Jsem v poměrně zoufalé situaci, kdy se pokouším zvládnout svoji nepříjemnou nemoc a současně se ne pohovorech tvářit jako 100% zdravý člověk, který si musí "jen" píchat 4x denně inzulin. Za pár týdnů mě UP vyškrtne z evidence a já nevím, co dál dělat.... Invalidní důchod mi nedají a sociální dávky....? Podle formuláře, který mi na úřadě dali, bych musel  bydlet v jeskyni a topit na otevřeném ohništi, aby mi něco dali... Pane Škromachu, jen tak dál......
0/0
16.11.2002 15:48

Vicente

Co tady vsichni brecite?
  Vsichni tady fnukate, ze nam vladnou komunisti (to je totiz jediny zpusob, jak pojmenovat tuto politiku) a pritom je to jen par mesicu, co vetsina naroda neprisla k volbam a vetsina zbytku volila levici! Tak prestante ublizene pokrikovat a zacnete premyslet jak to zmenit.
0/0
16.11.2002 15:01

Rejpal

Zrušit sociální dávky všem schopným práce.
Navhuji zrušit sociální dávky všem, kteří jsou schopni pracovat. Stát by měl ve všech obcích zřídit podniky služeb, ve kterých by tito lidé mohli pracovat za minimální mzdu pro svou obec. Současně bych každému 1 týdně dal půl den na hledání řádného zaměstnání. Dále bych zavedl max. podporu pro jednu rodinu ve výši 4 násobku minima. V každé obci, městě  se práce vždycky najde.
0/0
16.11.2002 14:39

Rejpal

Zrušit sociální dávky všem schopným práce.
Navhuji zrušit sociální dávky všem, kteří jsou schopni pracovat. Stát by měl ve všech obcích zřídit podniky služeb, ve kterých by tito lidé mohli pracovat za minimální mzdu pro svou obec. Současně bych každému 1 týdně dal půl den na hledání řádného zaměstnání. Dále bych zavedl max. podporu pro jednu rodinu ve výši 4 násobku minima. V každé obci, městě  se práce vždycky najde.
0/0
16.11.2002 14:39

Kdosi, cosi

Typicky zajatec drivejsiho postu
Z cinnosti vlady, resp.  s. Spidly, cisi jeho vnitrni sepjatost s predchozi funkci na mpsv. Jinak by tezko mohla vlada resit hlavne otazky z teto oblasti. Toto lze povazovat za jednu z nejvetsich managerskych chyb, kterych se lze dopustit.
No nic, jedina cesta je velky pocet deti, pak davky prijdou samy, ze. Myslim, ze snaha snizit mandatorni vydaje se muze projevovat take jinym zpusobem, napr. okamzitym propustenim 50% statnich uredniku. Pokud to nebude stacit, klidne lze propustit dalsich 40%. Vykony, ktere jsou dnes nuceni podavat skutecne koresponduji v teto relaci s tim, co musi delat lide v soukrome sfere. Pak se nemusi nikdo divit, ze lide se soukrome sfery jsou cim dal tim vice nastvani, protoze jejich prijem neni 10x vyssi, zato odvody do statni pokladny pri vyssich prijmech napr. 2x a vicekrat ano.
Nasledne bych take zavedl specializovane ordinace pro duchodce a pracujici lidi. Duchodci mohou k doktorum chodit cekat, protoze jednim z hlavnich cilu jejich navstevy byva si kvalitne popovidat. U pracujicich lidi je hlavnim cilem co nejmensi ztrata casu.
Co se tyka vyrizovani na uradech, zkratil bych veskere terminy na 30% doby, pak by se ukazalo, ze neni problem cokoli realizovat bez uplatku. Pokud by urednici nestihali, proste by meli smulu. Oblibena douska "v opravnenych pripadech az x*2 dnu" se mi skutecne zajida. Vubec me nezajima, ze nektery urednik mel dovolenou, ja ji uz nemel dva roky.
Uznavam snahu dostat se na uroven USA, kde si nikdo nedovoli do danoveho priznani napsat mene, nez mu potom bernak z jeho stylu zivota nasledne napocita, ale potom taky vyzaduji odpovidajici danovou zatez.
Uz aby byly dalsi volby, nebo si zitra zopakujeme revoluci pred nestastnymi 13 lety?
0/0
16.11.2002 13:54

Landner

trest za schopnosti
Jen testejte lidi za jejich um a schopnosti a za par let tady zustanete sami bolsevici.
0/0
16.11.2002 13:53

Erich Cviertna

jen zírám
Ježíšmarjá tady se snad bude nadávat pořád! Jděte u vážně někam!!
0/0
16.11.2002 12:38

amanda

no..nevim ale trochu mi prijde ,ze cim dal vic chcete stejnou uroven pro vsechny...ale to prece nefunguje..na svete (temer vsude)prece bohatsi sponzorujou chudsi...asi zapominate...
0/0
16.11.2002 10:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.