Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Byty přibývají, ale ceny rostou

Po loňském hubeném roce, kdy se začalo stavět nejméně nových bytů za posledních pět let, dochází letos k obratu. Za letošní tři čtvrtletí se rozestavělo o tři tisíce bytů více než loni stejnou dobou a za celý rok by se měl počet zahájených bytů přehoupnout přes třicet tisíc. S posledními čísly o bytové výstavbě přišel Český statistický úřad.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Frantisek Netopil

29. 11. 2002 14:39
a jeste neco, ZACNETE KONECNE SETRIT!
ale to se malo komu chce. Kazdy si mysli, ze kdyz nema byt hned tak je mu nejak ukrivdovano. Muze si ho vlastniho rukama postavit, nebo na neho spoustu let setrit. Setrit znamena odlozit ze sve vyplaty maximum, zadne uzivani si, dovolenky, apod. Ale to se vam asi nechce.
0 0
možnosti

Picfuc

29. 11. 2002 18:03
Re: a jeste neco, ZACNETE KONECNE SETRIT!
Ne nechce. S odpovednosti a setrenim si jdi na skoleni.
0 0
možnosti

Frantisek Netopil

29. 11. 2002 14:35
VESELY RUST CEN NEMOVITOSTI
Zapomen na to, ze bude levneji. Jako cenova bublina to vypada hlavne pro ty, co si jeste nic neporidili a nemaji na to. Ti by radi mluvili o cenove bubline a doufaji v levnejsi zitrky. Jenze, zadne nebudou. Cenova hladina se minimalne udrzi, nebo pujde nahoru. Souvisi to s tim, ze zdejsi platy jsou porad na urovni 20-30% zapadu, nekteri maji i mene. Abychom vubec mohli v nejake unii byt, nemohou takove platove rozdili pretrvavat dlouho, takze platy pujdou na 40-60% urovne Unie. TAKZE mame porad jeste velky prostor pro VESELY RUST CEN NEMOVITOSTI.
0 0
možnosti

soho

29. 11. 2002 18:03
Re: VESELY RUST CEN NEMOVITOSTI
0 0
možnosti

Mr ABC

29. 11. 2002 14:15
Deregulaci ANO, ale moc toho nevyřeší
  Tato diskuse mě moc zaujala, jelikož taky v současné době řeším své bytové potřeby.
Regulace nájmů je samozřejmě škodlivá a jednoznačně diskriminuje vlastníky domů a zvýhodňuje určitou skupinu lidí, ale myslím, že se přeceňuje její vliv na dostupnost bydlení. Většina lidí si myslí, že deregulací se uvolní byty, vzroste nabídka a ceny poklesnou. Podle mě největší vliv bude mít zjištění po vstupu do EU, že ceny bytů nejdou nahoru, jak se teď snaží „odborníci“ z realitek všem namluvit:
 
Příčinou současného stavu byla nešťastná privatizace bytů, kdy už tenkrát každý věděl, že se jedná o cenu hluboko pod tržní cenou a každý se snažil koupit co nejvíce bytů, protože už tenkrát věděl, že na tom jednou vydělá. Proto jsou dnes lidé s několika byty a lidé, kteří byt nemají, protože se k žádné privatizaci nedostali. Kdyby se byty v privatizacích prodávali za tržní cenu, málokdo by si koupil byt, který nepotřebuje.
  • Nejsem si jist, že po deregulaci dojde k uvolnění mnoha bytů. Lidé přece nepůjdou bydlet pod most, to že si teď stěžují, že na nájem mít nebudou, jsou jen nesmyslné bludy, to přece říkají vždycky, když se něco zdražuje. Dovedu si představit, že se budou stěhovat z větších bytů do levnějších menších (již teď je u malých bytů výrazný převis poptávky), ale pod most určitě ne, navíc se spousta z nich bude snažit nějakýma kličkama dostat k sociálním dávkám – víme přece jak to chodí dnes. Navíc vysoké nájmy se týkají pouze velkých měst, jinde deregulace zřejmě nebude vůbec problém.
  • Rovněž je podle mne nesmysl, pokud si někdo myslí, že když někdo byt nepronajme za svoji cenu, musí s cenou dolů. To možná udělá člověk, který byt koupil za tržní cenu, ale kolik takových lidí tu je? Většinou se jedná o byty z privatizace a tam ty pořizovací ceny byly velmi nízké. To znamená, že náklady na spekulace s bytem (= pořizovací cena) jsou velmi malé a neexistuje téměř žádné riziko, že by se   tržní cena dostala pod cenu pořizovací a ty provozní náklady nejsou moc vysoké. Navíc všichni jak tupé stádo čekají na vstup do EU, kdy si myslí, že ceny bytů vyletí několikanásobně a z vlastníků bytů budou multimilionáři, takže nějakých pár ušmudlaných tisíc z pronájmu oni oželí. Znám lidi, co mají prázdný byt a ani ho pronajmout nechtějí, aby se nezničil a schovávají ho jako investici, nebo jako byt pro jejich dítě, které se teprve učí číst. Jiný případ jsou možná vlastnící celých domů, ti zřejmě s cenou ve střednědobém horizontu dolů půjdou, ale i tak první nástřely nájemného budou poměrně vysoko, neboť se budou snažit dohnat ztráty z období regulace.
  • Již teď je v Praze mnoho volných bytů, nevěřím, že jich je nedostatek, podívejte se na nabídky realitek, či na internet. A táhne to ceny pronájmu dolů? Myslím, že ne.
  • Bohužel teprve po vstupu do EU a po zjištění, že se žádné dramatické zvýšení cen bytů nekoná, se trh začne možná chovat jako trh a splaskne současná cenová bublina, ale samotná deregulace, nic moc nevyřeší. Každopádně by měla být provedena ihned, neboť nespravedlivě zvýhodňuje určitou skupinu lidí, což je v tržní ekonomice vždy nezdravé.
    1. Pokud se někde mýlím, nebo máte jiný názor, budu rád za jakoukoliv reakci.
      0 0
      možnosti
  • DeCourcy

    29. 11. 2002 14:37
    Re: Deregulaci ANO, ale moc toho nevyřeší
    - volne byty v Praze: Ano, je jich dostatek, hlavne u Realitek, ale za jake ceny? Realitky maji spoustu bytu v nabidce, ale rada z nich je chronickych - jsou za premrstene ceny a jen se proste ceka az se nekdo najde kdo by to vzal. Jinak nabidka pronajmu v annonci je ihned pryc, zavolate o den pozdeji a uz je to pronajate a majitel se vam vysmeje ze uz jste dvacaty kdo vola... Proto ceny nemuzou jit dolu, protoze je stale extremni poptavka.
     
    - "Bohužel teprve po vstupu do EU a po zjištění, že se žádné dramatické zvýšení cen bytů nekoná" - s timhle naprosto souhlasim. Z EU se dela hrozny bubak a pritom o tom nikdo nic nevi. Bohuzel pokud bude referendum, tak se tam kvuli temto lidem co jsou vyklepani ze zdrazeni nedostanem, protoze jsou to skoro vsichni.
    - Nakonec musim vyslovit absolutni souhlas s nestastnou privatizaci bytu. Podpora statu by mela spocivat v tom, ze kdyz nekdo z vlastnich sil nemuze, nenecha ho jit pod most, ale poskytne mu bydleni. V zadnym pripade ale ne mu zadarmo dat mnohamilionovy byt!!!!!!
    0 0
    možnosti

    martin

    29. 11. 2002 13:28
    Ceny bytu
    Z diskuze jsem pochopil, ze bydleni je strasne drahe a ze pri soucasnem stavu nikdo nema na novy byt. S pritelkyni (oba par let po VS) pracujeme za prumernou prazskou mzdu, hypoteku jsme nakonec dostali, ale nez jsme sehnali novy byt, to byla fuska!!! Vse je okamzite vyprodano! Nakonec jsme uvalcili jeden, co bude stat az za rok a pul (doufam)...:-]
    0 0
    možnosti

    Mirek

    29. 11. 2002 13:47
    Mel sis postavit dum ..
     ... uz jsi ho mohl mit, a k nemu auto a mohl jsi bydlet.
    0 0
    možnosti

    Bubák1

    29. 11. 2002 12:03
    Deregulace bytovou krizi nevyřeší.
    I byty s regulovaným nájemným jsou většinou obsazené. Změní se pouze peněžní toky ale množství uvolněných bytů nebude velké. Navíc byty s regulovaným nájemným jsou většinou v tristním stavu, takže budou vyžadovat rekonstrukci, to znamená další náklady. Přesto se blýská na lepší časy, protože dle mého názoru, ceny bytů jsou už dnes tak vysoké, že se vyplácí stavět nové byty.
    0 0
    možnosti

    skijer

    29. 11. 2002 12:08
    Re: Deregulace bytovou krizi nevyřeší.
    hmm to je asi pravda, to vypada jako docela ferovej ukazatel, uvidime co prinese budoucnost...
    0 0
    možnosti

    skijer

    29. 11. 2002 11:11
    deregulace
    sem po VS(ekonomicky smer),bydlim stale u rodicu a neco vydelam, setrim na novy byt ale obavam se ze deregulovane najemne mozna premrstene ceny vyresi, ovem ne okamzite a vsespasne, 'neviditelna ruka trhu' vzdy potrebuje njaky ten cas, v bytove otazce cca. generaci az dve. A tolik casu nikdo ze soucasnych mladych bez prostredku proste nema....
    + po vstupu do unie se budou ceny dorovnavat(rozumej zvysovat) rychleji nez rust prijmu(platu) a to geometrickou radou.... trakze pro nasi generaci je nejlepsi zadluzit se co mozna nejdrive, pro nas to zkratka uz lepsi nebude
    0 0
    možnosti

    DeCourcy

    29. 11. 2002 11:18
    Re: deregulace
    Muzete mi vysvetlit, proc jsou vsichni z te EU tak vyklepani? Copak ceny muzou rust rychleji nez je kupni schopnost obyvatelstva? Navic spousta lidi odejde pracovat na zapad, tim padem bude kupni sila jeste mensi a ceny budou muset jit dolu. Podivejte se treba na ceny elektroniky - je tam levnejsi nez u nas. Drogerie je tam stejne draha. Drazsi jsou jen sluzby (holic, opravar,...) ale to je dano tim, ze taky za tu praci berou vic a tak se to musi zaplatit. Proc by u nas melo jit vsechno nahoru?
    0 0
    možnosti

    Myška

    29. 11. 2002 11:10
    Deregulace nájemného musí být provedena citlivě.
    Tedy tak, aby byla opravdu   řádně cítit. Jinak to totiž nemá cenu.
    0 0
    možnosti

    DeCourcy

    29. 11. 2002 11:14
    Re: Deregulace nájemného musí být provedena citlivě.
    :-)) Myslim, ze deregulovat tempem inflace je optimalni. Uz to tak delame 13 let a je to skoro hotovo. Bravo.
    0 0
    možnosti

    Wolfram

    29. 11. 2002 10:13
    Viníkem bytové krize je ČSSD !!
    Lze se socialistům divit, že tak zuřivě odmítají deregulace nájemného? Určitě ne. Průměrná rodina bydlící v regulovaném bytě ušetří ročně na nájemném několik desítek tisíc korun. To je úplatek, který jim socialisté platí za to, že jim ve volbách odevzdají své hlasy.  Uplácejí však ne ze svých kapes, ale z kapes majitelů domů a neregulovaných nájemníků, kteří ze svých vlastních peněz a ze svých daní povinně dotují bydlení těchto regulovaných vykuků. Zejména bohatší regulovaní nájemníci( podnikatelé, ředitelé, vysocí úředníci, ale i ministři) jsou si dobře vědomi, že po deregulaci by neměli  žádnou šanci získat podporu na nájemné. ČSSD tak ve volbách za odměnu pravidelně získává několik procent hlasů navíc od lidí, kteří by ji jinak nevolili ani omylem.  Očekávat, že ČSSD dobrovolně ukončí tento svůj důmyslně fungující stroj na voličské hlasy, by bylo opravdu naivní. K tomu je třeba ČSSD doslova a do písmene dokopat a to pokud možno velice brzy. Jinak mladí lidé nebudou mít kde bydlet a tudíž ani kde v klidu obcovat a národ vymře kvůli Křečkovi, Špidlovi a podobným výlupkům !
    0 0
    možnosti

    Neldelinde

    29. 11. 2002 11:12
    Viníkem bytové krize je ČSSD, ODS a další levicové strany
    ČSSD to tempo jen přibrzdila. Kdyby bylo ODS pravicová jak o sobě tvrdí, tak by bylo už dávno nájemné regulováno, podpořeny soukromé investice a výstavba nových bytů, atd. Bohužel s výjimkou půl roku tady nebyla jediná pravicová vláda.
    0 0
    možnosti

    pravda

    29. 11. 2002 9:56
    deregulace nic nevyřeší
    deregulace povede pouze k tomu, že si skupinka neschopných, leč hlasitě řvoucích restituentů domů v Praze , případně jiných statutárních městech  namaže kapsy. Normální nájemníky s průměrným příjmem vyžene a byty bude pronajímat draze cizincům, pro které 10-15 tisíc měsíčně nic neznamená. Pokud nechá bydlet tuzemce, kteří na to nemají bude jim muset přispívat stát (ročně několik desítek miliard) a to samozřejmě z našich daní. A to nechci - proč se mi mají zvyšovat daně, aby se z nich mohl platit neoprávněný zisk skupince neschopných parazitů. Když, jak tvrdí, na vlastnictví prodělávají (což jsou samozřejmě cílené kecy, neboť všechna družstva, obce, sdružení vlastníků,..atd. vystačí zhruba s polovimou regulovaných nájmů, tzn, že zbytek jde do zisku)  tak, ať to prodají někomu schopnějšímu. Byt nemá charakter pouhého spotřebního zboží a klausovská myšlenka o všemocné roli trhu, zde nefunguje. Ve všech civilizovaných zemích je nájemné regulováno. Ať se již konečně udělá slibovaný registr bytů a rozhoduje se na základě skutečného stavu věcí a ne na základě toho, kdo víc lobuje. Viz příklad té nové koaliční figurky na ministerstvu pro místní rozvoj.
    0 0
    možnosti

    eiji

    29. 11. 2002 10:01
    Re: deregulace nic nevyřeší
    Myslite, ze dneska na byty neprispivame? Regulovane najemne navic umele vyhani ceny nahoru, protoze nekteri "chytraci" si drzi takovy byt jen proto, aby ho mohli dale pronajimat a namastit si na tom kapsy... Az dojde k deregulaci, tyto byty se nejspis uvolni a zvysena nabidka by mela vest k poklesu cen. Neni to samozrejme jiste, ale pokud se chceme povazovat za trzni ekonomiku, nemuzeme regulovat najemne v bytech, ktere patri soukromym vlastnikum! Copak jsme direktivni ekonomika? Snad ne. Statni byty byly, jsou a budou a v nich regulace nejspis zustane.
    0 0
    možnosti

    berinda

    29. 11. 2002 9:54
    kolik za m3 obestavěného prostoru?
    Zdravím vás, jsem asi jedna z těch šťastnějších, co má ten milion svých a na jaře začíná se stavbou (+ přítel). Momentálně probíráme projetk a zajímalo by mě, na kolik tis. vás co jste stavili RD přišel m3 obestavěného prostoru? Zkrátka chceme si troufnout jenom na to, co budeme schopni z vlastních + půjčených + průběžně vydělaných prostředků vložit do domku. díky.
    0 0
    možnosti

    Mirek

    29. 11. 2002 10:13
    Re: kolik za m3 obestavěného prostoru?
    To se tezko rika.. Znamy stavi s firmou.. tedy resp. na kazdou praci si sjedna toho nejlevnejsiho (samo pri zachovani kvality) a m3 obestaveneho ho prijde cca na 2500 kc.
    Ja mel v projektu zhruba to same ...obestaveny 600 m3, rozpocet 1.35mil.. ale stavim si zatim cely domek sam.. zacal jsem v breznu a ted dodelavam rozvody a montuji okna. Myslim, ze na jare ci v lete uz budu bydlet.. sice v nezarizenem (samo s koupelnou a kuch. linkou) ale ve svem :))
    A co se penez tyce.. je to jednoduchy domek s obestavenym prostorem cca 600m3 (aspon tusim :)) ale v kazdem pripade je to asi 95m zastavene plochy a je to jednopodlazni s podkrovim (obytna asi 120m2 +2 koupelny+garaz) Doposud me to vyslo na cca 700 tis. i s pozemkem. Jeste me ceka tak 200-250 tis. utrat a pozemek stal 230 tis. Takze Bez pozemku se da postavit slusny domek za 700-750 tis. vlastnima rukama... s remeslnikama pokud si na tom clovek dela tak za tech 1.3 mil. a s firmou .....   :))) radsi ani nepocitat...
    Jinak co se zkusenosti s tim tyce.. pokud chcete usetrit.. zapomente na ruzna vykousnuti ci zalamovane apsidy apod. Me samemu (ktery si nedal rict :)) to prodrazilo stavbu zhruba o 25 tis.. a hlavne to stalo spoustu casu (aspon mesic a pul ) a to se v pripade stavby s nekym pekne prodrazi.
    Jinak preji hodne stesti.. je to drina, ale stoji to za to...
    P.S.: Jo a obrnte se trpelivosti.. budete totiz neuveritelne pomluveni i od lidi, od kterych byste to mozna nejmene cekali... a pratel vam take moc nezbyde... i to si do te ceny zapoctete.
     
    0 0
    možnosti
    • Nejčtenější

    Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

    27. března 2024  17:29

    Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...

    Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

    25. března 2024  11:54

    Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...

    {NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

    {POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

    Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit

    23. března 2024

    Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...

    Průlomový lék na hubnutí dráždí cenou. Kúru za tisíce lze vyrobit za pět dolarů

    29. března 2024

    Lék Ozempic od společnosti Novo Nordisk je jedním z hitů posledních měsíců. Ukázalo se totiž, že...

    {NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

    {POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

    Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci

    27. března 2024  11:17

    Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...

    Zastropování dotací by bylo pro české zemědělce smrtící, říká ministr Výborný

    29. března 2024

    Kdyby se Česká republika rozhodlo tzv. zastropovat zemědělské dotace, musela by je zastavit na...

    Nukleární restart. V USA poprvé vracejí do provozu uzavřenou jadernou elektrárnu

    29. března 2024  14:34

    K jaderné elektrárně Palisades u Michiganského jezera to z Chicaga trvá autem dvě hodiny. Spuštěna...

    Kdo má v Evropě nejlepší vlaky, odhalil žebříček. Česko se stydět nemusí

    29. března 2024

    Přestože je vlaková doprava stále dražší než letecká, vlaky v Evropě nejenom vzhledem ke své...

    Deset tisíc eur za kabelku Chanel. Ikona luxusu se o zákazníky neobává

    29. března 2024

    Ačkoli velká část zákazníků po celé Evropě pod vlivem inflace omezila nákupy některých...

    Akční letáky
    Akční letáky

    Všechny akční letáky na jednom místě!