Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy slibují zisky

Černá díra, železnice, která rok co rok pohltí miliardy ze státní kasy, je minulostí. Alespoň podle generálního ředitele Českých drah Dalibora Zeleného. Jak to železnice udělá? Jednoduše. Stane se akciovou společností, převede dluhy na stát a připraví podnikatelský záměr s nulovým hospodářským výsledkem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jenda

Díky, legrace není nikdy dost!
Nu, jako vtip to není špatné a ten účetní přesun, ten je vysloveně legrační. Hlavně prosím nezačněte racionalizovat a zeštíhlovat. Kam by všichni ti neschopní šli?
0/0
27.12.2002 22:17

Hardy

Šlendrián
Dráhy jsou SUPER neschopná organizace, co se týče nákupu nových vozů.Když už se najsou prachy, tak se koupí tak, že vůz je z "neznámých" důvodů zcela nepoužitelný pro vlastní jízdu a dráhy (KUPEC!!!) nic nereklamují a vůz(vozy) někde odstaví s tím, že se "nezadařilo" a možná se "zadaří" příště (viz. řada Hbbillnss).Jenže žádné příště nebude, nikdy...Že za tento bordel není nikdo odpovědný, viník není dohledán, neexistuje, to snad nemá cenu ani zmiňovat...Lze jen doufat, že příštích vynaložených X-miliard na nákup "potřebných nových vozů ČD" někdy padne na úrodnou půdu...
0/0
19.12.2002 12:07

Stréc

K zamyšlení
České dráhy jsou klasickým příkladem státního podniku. A ty se řídí heslem z cizího krev neteče. On se vždy najde nějaký "Špidla", který za ně dluhy uhradí. Ale proč stát dává "moje peníze" na úhrady do svých podniků, které dlouhodobě a opakovaně neumí hospodařit? Není na čase okamžitě vyměnit celé vedení ČD a současně se zamyslet i nad změnami ve vládě a parlamentu? Vždyť to celé zavání korupcí. Dalším problémem jsou zaměstnanecké jízdy. Já jako zákazník ČD zaplatím jízdenku. Tím jsem si koupil i jakési výhody, že nechci být "obtěžován" personálem ČD číi jejich rodinými příslušníky. Toto je přežitek z doby již minulé. Tato zásada platí v civilizovaném světě obecně. U nás je to vidět třeba v hotelech, kde zaměstnanci musí používat vedlejší vchod a nesmí jít, ani jako klienti do hotelové restaurace a pod. Zrušení volných jízdenek pro zaměstnance a jejich rodinné příslušníky by bylo pro mnoho zaměstnanců ČD sice tvrdé, ale správné.
PS: Neví náhodou někdo, co se stalo z degradovaným panem výpravčím (jméno jsem zapomněl), který loni upozornil na úbytek cestujících ve vlacích. To je člověk s logickým myšlením. Všichni tak zvaní odborníci ho odsoudili a rok se s rokem sešel a situace je jiná. Omluvil se mu někdo?  
   
0/0
19.12.2002 11:44

Olda

Re: K zamyšlení
1) jasne, zrusit zamestnanecky vyhody, at dostanou maximalne mesicni jizdenku do 2.tridy ze stanice A (bydliste) do stanice B (kde pracuji), ale ne celositovou jizdenku i pro sve deti. 2) Urcite mluvis o Jindrichu Berounskem, byvalem prednostovi zst. Jablonec nad Nisou. Pokud vim, tehda ho z prednosty degradovali na vypravciho, vyhybkare ci neco takoveho a tak to zrejme je dodnes. Myslis, ze nekdo z CD by mohl byt schopen se mu omluvit nebo ho dokonce rehabilitovat? V to fakt nedoufam
0/0
19.12.2002 12:15

Tomáš

Re: K zamyšlení
Strécu, ke státnímu podniku mě napadá, že u ČD vadí lidem ztráta a u Pošty a Telecomu vadí lidem zisk státního podniku. K těm zaměstnaneckým výhodám - to by jako zaměstnanci a jejich rodinní příslušníci měli mít zakázáno jezdit vlakem? Nebo byste jim vyhradil zvláští vagóny? A jak Vás obtěžují lidé, kteří jedou na režijku? Jak je poznáváte? Jistě uznáte, že Vám není nic po tom, kdo používá jakou jízdenku ... Jinak ale souhlasím s tím, že omezení zaměstnaneckých výhod by stálo za úvahu.
0/0
19.12.2002 12:25

Max i Pes

Re: Re: K zamyšlení
Zamestnanci CD + rodina necht nadale vlakem jezdi, ale at plati jako kazdy jiny cestujici. Mne ti "rezijaci" ve vlacich EC/IC vadi proto, ze ja si platim za nadstandart komfort a nakonec si pak ani poradne nenatahnu nohy, nebot vsude kolem sedi "rezijaci". Kdyz chteji jezdit lepsimi vlaky, at si to tez priplati. Je to prece cestujici s jizdenkou, kdo plati provoz vlaku i onen komfort navic. Nelze se pak divit, ze ten, kdo to cele plati, je nastvany, ze ho pri uzivani zaplacene sluzby (jizdy vlaku) omezuje nekdo, kdo k one sluzbe neprispel ani korunou...
0/0
19.12.2002 13:26

Tomáš

Re: Re: Re: K zamyšlení
I režisti si platí příplatek za EC/IC vlaky. A že nepřispěli ani korunou - to je sporné, přispívají prací. kdejaká firma dává svým zaměstnancům nějakou nepeněžní odměnu (služební mobil, přístup na internet z práce, služební auto ... dráhy dávají volnou jízdenku). Ale opakuji, jsem pro omezení zaměstnaneckých výhod, byť ne tak razantní, jako navrhoval někdo dříve (jízdenka z bydliště do práce). Mnoho zaměstnanců železnice začíná/končí svou práci pokaždé někde jinde a jedna jízdenka tam a zpět by toho moc neřešila
0/0
19.12.2002 13:38

Max i Pes

Re: Re: Re: Re: K zamyšlení
Ja mam hodne silny pocit, ze zamestanci CD i jejich rodini prislusnici priplatky neplati. Alespon pred 2-3 mesici jeste neplatili. Jestli je od 15. 12. nejake zmena, to nevim.
Osobne nejsem pro velke omezeni samotnych zamestancu, ackoliv maji vazne neskutecne vyhody (ti by meli pouze platit EC/IC priplatek - vzdycky muzou jet rychlikem). Hlavni zmena by mela byt prave i jejich rodinych prislusniku. Ti at treba obdrzi zdarma Kartu Z ci Junior pas, ale dal at plati v plne vyssi. Soucasny system je vzhledem k hospodarskym vysledkum CD az prilis stedry...
0/0
19.12.2002 13:51

Tomáš

Re: Re: Re: Re: Re: K zamyšlení
Já jsem režijku svého času měl a MUSEL jsem platit příplatky v plné výši. Ale je možné, že se to změnilo ...
0/0
19.12.2002 14:09

Olda

Re: Re: Re: Re: Re: K zamyšlení
Tak tak, at si (primi zamestnanci) tu rezijku teda maji, kdyz se bez ni nemuzou obejit, ale pouze pro 2.tridu a s povinnosti platit priplatky za nadstandart. Rodinni prislusnici by meli dostat maximalne tu prukazku na slevu (nebo treba kilometrickou banku), ale at plati - at taky nasi mili zeleznicari vidi, jake silene penize musi "normalni" lide za jejich sluzby platit (btw. muze mi nekdo vysvetlit, proc ve vlaku je vzdy budto zima, nebo neunosne pretopeno? :-)))
0/0
19.12.2002 17:04

alfons

Re: Re: Re: Re: Re: Re: K zamyšlení
Režijáci by měli nosit na hlavách modře svítící majáčky a měli by mít přednost v obsazovaní sedadel a při nastupování a vystupování.
0/0
20.12.2002 12:12

Olda

Re: Re: Re: Re: K zamyšlení
Sveho casu jsi mozna musel platit priplatky, jenze sveho casu se platily priplatky i na spesne vlaky atd. Jsem si zcela jisty, ze v soucasne dobe rezijkari EC priplatky neplati. Vsak mam spoluzaka s rezijkou, ktery vypadal naramne nestastne, kdyz na "jeho" trati snizili pocet ECcek (ktere zrovna moc narvane nebyvaly) a misto toho zavedli vice "obycejnych" rychliku
0/0
19.12.2002 16:59

Tomáš

Dopravni infrastruktura
Dopravní infrastruktura je "ztrátová" všude a je jedno zda se jedná o železnici, silnice, vodní cesty, vzdušný prostor. Provozování osobní dopravy je ztrátové nejen na železnici, ale i na silnici. Provozovatelé linkové autobusové dopravy dostávají rovněž dotace, a to i na přeplněné autobusy Praha - Krkonoše, například. Ve srovnání s dráhou mají výhodu v tom, že peníze se přidělují více organizacím v menších částkách, takže nikdo nevidí jednu velkou sumu, jako při dotování drah. Navíc, stavba a údržba silnic a dálnic stojí rovněž neuvěřitelné peníze, které jdou po částech na Ředitelství silnic a dálnic, dále na okresy a kraje a tudy na jednotlivé firmy, mnoho peněz vynaloží také obce. Ostatně dálnice do Ostravy za 125 mld hovoří za vše.
0/0
19.12.2002 11:28

Olda

Re: Dopravni infrastruktura
Jenze zatimco autobusovym dopravcum staci dotace na pokryti ztrat, CD jsou i s dotaci v desetimistnym minusu. Btw. je jasne ze v silnicni doprave se davaji dotace na mistni spoje (typicky z okresniho mesta do okolnich vesnic) tzn. zakladni dopravni obsluznost, nejsem si ale prilis jisty, ze se davaji prispevky na dalkove linky (vcetne Praha - Krkonose), ty uz totiz netvori zakladni dopravni obsluznost a dopravce v podstate nic nenuti je provozovat. Je taky pravda, ze ruzne autobusacke spolecnosti maji oproti vlakum vyhodu v tom, ze se nemusi starat o stavbu a udrzbu silnic (maximalne zaplati dalnicni znamku). Jsem docela zvedav, jak to delici se CD vyresi se zamestnanci - ktere si nechaji a kteri zustanou u spravy cesty. Pokud jim odkazou vsechny ty vyhybkare, vypravci, pokladni a buh vi co jeste a sami si nechaji par strojvedoucich a pruvodcich, treba vazne nebudou ve ztrate... (poznamka k zamestnancum: jezdim do Prahy z jisteho mensiho nadrazi na "regionalne vyznamne" trati, stavi tam i par rychliku, ovsem obrat toho nadrazi je asi tak 2 cestujici na jeden vlak, vyjma primaku do Prahy v nedeli vecer. Na tom nadrazicku jsou ovsem typicky minimalne 3 zamestnanci: pokladni, vyhybkar a pruvodci. Podle me by vsechnu tu tamni "cinnost" zvladnul jeden a jeste by mu zbyla spousta casu na kafe)
0/0
19.12.2002 11:41

Olda

Re: Re: Dopravni infrastruktura
error: ma tam byt "pokladni, vyhybkar a vypravci". A jeste jsem zapomnel dodat, ze v podstate stejna situace je i ve stanici Praha-Cakovice, kde ten ruch taky moc extremni neni
0/0
19.12.2002 11:44

Tomáš

Re: Re: Dopravni infrastruktura
To je právě ten problém, na dráze se neinvestuje a pracuje se se zařízeními, která potřebují mnoho lidské obsluhy (kromě koridorů). Odborům to děsně vyhovuje a nikdo s nimi nehne.
0/0
19.12.2002 12:00

Olda

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
19.12.2002 12:23

Tomáš

Re: Re: Re: Re: Dopravni infrastruktura
Příkad s tramvají je trochu vedle - tramvaje jezdí podle rozhledu, dráha jezdí zabezpečeně, tedy mnohem bezpečněji. Je to dané tím, že vlaky dosahují vyšší rychlosti, jsou výrazně těžší a tudíž mají výrazně delší zábrzdnou vzdálenost. Byl by asi docela hukot, kdyby strojvedoucí nákladního vlaku uviděl před sebou stojící osobák na vzdálenost 150 metrů. Takže železniční trať potřebujete mít rozdělenou na úseky, kryté návěstidly (semafory) a pomocí techniky a lidí zajistit, aby se vždy v daném úseku nacházel maximálně jeden vlak. Totéž v nádraží, musíte mít možnost zajistit, aby na jedné koleji byl max. jeden vlak. (neplatí pro posun)
0/0
19.12.2002 13:14

Olda

Re: Re: Re: Re: Re: Dopravni infrastruktura
to mi nemusis vysvetlovat, ze tramvaje jezdi podle dohledu, to byl jen "ilustrativni" priklad, nicmene musis uznat ze pro automatizaci a snizeni poctu zamestnancu je u CD obrovsky potencial. Ve stanici, kde se za cely den jednou krizuji vlaky nemusi byt dva vyhybkari, stale mame nejake ty neautomatizovane prejezdy, ve spouste nadrazicek by nemusela byt osobni pokladna (stacil by automat nebo pruvodci ve vlaku vybaveny POP)... navic jak uz jsem napsal jinde, v malych stanicich by praci 3 osob (vypravciho, pokladni, vyhybkare - zvlast kdyz se v dane stanici vlaky pouze obcas miji a neposunuji) klidne mohla zastat jedna...
0/0
19.12.2002 17:15

Andrea

Uroven
Kdyz jsem jela se zahranicnimi prately 1. tridou z Prahy do Plzne, tak se smali, ze je to dobry vtip a zcela vazne mysleli, ze je to trida 3. Uroven cestovani je zde tak otresna, ze nechapu, jak muze byt tato organizace vubec ve ztrate, kdyz nikam neinvestuje (nebo dava penize tam, kde to neni videt - to je asi ten problem). Souhlasim, prezamestnanost je urcite jednim z problemu.
0/0
19.12.2002 10:52

ppetr

dušek
ze by ten Klaus mel pravdu a na drahach se bralo za par let uz 30 000kc
0/0
19.12.2002 10:34

puppy

jezdím vlaky rád, ale co je moc, to je moc.
0/0
19.12.2002 10:30

Jooky

Vtip dne
Precetl jsem si prvnich par vet clanku a popadl me zachvat smichu. To se muz stat opravdu jen v CR a v Kocourkove.
Pokud budou ve vedeni CD sedet stejni lide tak zmena na a.s. urcite nepomuze! :-(
PS. Myslim ze za komancu se tomu rikalo "Pjerestrojka" a ve vtipech "Prekabatenie" a ted bych to nazval "Over CD jacket" :-)
PSS. Napadlo me ze bych se udelal akciovkou a take sve dluhy bych mohl prevest do konsolidacni banky :-)
 
 
0/0
19.12.2002 10:21

Honza

Banda zlodějů
ČD jsou legalizovanou zlodějskou bandou okrádající kohokoliv v tomto státě. Inu, ryba smrdí od hlavy.
0/0
19.12.2002 10:20

ppetr

dušek
dusku co ty na to.nerikej mi,ze nesedis u inetu a nesledujes to na inetu.tak se k tem nazorum taky vyjadri anebo ma vetsina lidi NAPROSTOU PRAVDU VE VSEM CO TU TVRDI????
0/0
19.12.2002 9:54

hael

Spanile jizdy
Pokud obcas jezdite na trati Olomouc-Praha. Zjistite, ze vozy 1.trid slusnych rychliku (Ostravan) jsou z velke casti obsazene cestujicimi, kteri pruvodcimu neukazuji jizdenku, ale prukazku CD. Nic proti tomu, je chvalyhodne, ze zeleznicari na porady do Prahy jezdi vlakem, a ne auty. Jenom by mne zajimalo, zda je to taky polozka kryta statni dotaci pro osobni prepravu ...
0/0
19.12.2002 9:34

Max i Pes

Re: Spanile jizdy
Ono staci jet i 2. tridou ve vlacich EuroCity. Clovek si tam pripada jako exot, protoze skoro jako jediny ma EC priplatek. Zbytek mava ruznymi prukazkami. Vy platite za komfort navic, aby jste pak byli ze vsech stran utiskovani zeleznicari, co ve vlaku chlastaji mleko (a rovnou z krabice!), zakusuji chleby s rizkem a smrdi s tim vsude kolem... 
0/0
19.12.2002 9:48

ppetr

Re: Re: Spanile jizdy
to jsem ani nevedel,ze to takhle funguje.je videt,ze ten KOMUNISMUS je na drahach pekne zažranej.
0/0
19.12.2002 9:52

vaclav hanus

Uz mely byt davno rozpustene
Prevest vsechny dluhy drah na stat a udelat se sam pro sebe je zlocin. Ano, takovato absurdni situace by byla predstavitelna, ale pod jednou podminkou. A ta je take dost nepredstavitelna. Zpetne proskoumat platy manazeru u drah za posledni desetileti a pripadne zpetne odebrat jistou jejich slozku. Platy techto manazeru (zejmena tech sedici ve stejnem baraku jako zeleny) nejenom ze byly na urovni platu manazeru absolutne svebytnych subjektu na komercnim trhu, ale tyto platy prevysovaly diky optickemu efektu robustnosti tohoto molocha. Kdyz se stane to cim tento clanek vyhrozoval, pak si zacinam trpce uvedomovat, ze ten sileny pokus s predrazenim jizdneho z lonskeho roku vlastne financuji ja ktery od lonskeho ledna sluzeb CD vubec nevyuzivam. Politicka sila ktera tohle provede to ma u me osobne spocitane.
0/0
19.12.2002 9:17

Olda

hospodareni
Kdyby se radeji vysr... na odborare, nechali je par dni stavkovat, pak vyhazeli tretinu zamestnancum a tem zbylym zredukovali rozbujely system zamestnaneckych vyhod (treba rezijky pro celou rodinu... Karta Z zdarma jim musi stacit ;-)), hned by to bylo mnohem lepsi. Jenze toho se nedockame :-((( Takze souhlasim s ppetrem, at drahy rychle zbankrotujou a na draze se konecne objevi trzne se chovajici spolecnosti (kdyz mohou JCMD na dvou neprilis zajimavych tratich vykazovat rocni zisky v radu milionu, proc by CD nemohli na mnohem lukrativnejsich tratich, treba Praha - Olomouc, ze???)
0/0
19.12.2002 9:15

DeCourcy

Drahy
Predstavte si, ze byste meli firmu, u ktere by vam stat kazdorocne uhradil ztraty. Co byste pak delali? Rozdavali zamestnancum vselijake vyhody, kaslali na upravu a modernizaci vozu, vsechno by bylo stare a pokazene, penize byste radsi pouzil pro vlastni blaho a potrebu, zamestnaval byste tisice neschopnych lidi ze znamosti a rozdaval jim 14. platy a posilal je do lazni. A ke konci mesice byste jednoduse vykazali ztratu a stat by to uhradil.
0/0
19.12.2002 8:55

ppetr

Re: Drahy
napad je to velice prikladny.me se neurodilo na zahradce(byly sucha deste zaplavy no vsak ty budes vedet).STATE MEL BY JSI MI DAT NEJAKE DOTACE a ne jenom tem zemedelcum,ale vsem
0/0
19.12.2002 9:06

Mr. Noname

to je život ...
nechat zaplatit svoj stráty, někoho jiného. Udělal bych tam audit a začal bych rozdávat trestní oznámení za blbost, jelikož vůbec neumějí hospodařit. Na dráze pracuje strašně moc lidí a proto je tam nízká produktivita práce. Nechci obviňovat pracovníky, že by málo pracovalo, ale celé rozvržení práce, je zbytečně složité........že by a.s. přinesla nižší ceny
0/0
19.12.2002 8:25

Jenda

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
19.12.2002 8:35

Jiří Mašek

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
19.12.2002 8:23

Murphy

To je dobre vymyslene...
dluhy prevest na danove poplatniky a rozjet to s cistym uctem. To bych dokazal taky. Jsou to sraci komunisticky.
0/0
19.12.2002 8:19

ppetr

dráhy
to uz mel udelat stat davno.pokud bude chtit Dušek zvedat platy kazdy rok o 10% a vice,tak ty drahy zkrachujou za par let,tipuju tak 3 roky.ve španelsku jsem mel moznost cestovat se statnimi a soukromymi drahami a rozdil byl nebetycny.v soukromym jsem si pripadal jak v letadle a statni byly na urovni tak tech nasich drach,taky byly podstatne prazdnejsi nez soukrome.tak pani odborari v cele s Duškem rychle do bankrotu at to uvolnite soukromnikum,oni vam uz ty platy srovnaj s vasema vykonama.jenom aby jste nedopadli jak SOCKY.škromachu budes tu mit dalsi armadu na davky.
0/0
19.12.2002 7:34

Marek

Přezouvat pneumatiky!
A měli by se všichni strojvedoucí naučit přezouvat pneumatiky, jedině tak se dostanou do zisku.  
0/0
19.12.2002 0:45

hovnival

@@
Hlavne by se mela zvysit bezpecnost a prujezdnost trati. Ceske drahy vubec nevenuji pozornost spadanemu listi na tratich. Pak se vsichni hrozne divi, kdyz vlak najede do listi a vykoleji. Pripadne kdyz se na primrzlem ci vlhkem a neodklizenem spadanem listi dostane do skluzu a neda se ubrzdit. Pak se opet vsichni divi, jakto, ze dochazi k vlakovym nehodam. Vyclente cast rozpoctu na reseni problemu spadaneho listi, tim se zvysi bezpecnost a duvera v CD. To se samozrejme ihned odrazi ve zvyseni prijmu........
0/0
19.12.2002 0:24

Jiří Mašek

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
19.12.2002 8:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.