Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dovozci vytlačili Škodu na její půlku

Hřiště, na němž automobilky bojují o zákazníky, se loni rozdělilo přesně na půl. Na straně domácích stojí Škoda Auto, na straně hostí oficiální dovozci nových aut. Ještě před rokem patřilo škodovce 52,5 procenta trhu. Celkově si ale loni pohoršili všichni. Nových osobních vozů se prodalo o 2,88 procenta méně než v roce 2001, celkem 147 754 kusů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Emerson

Nevím, jak zachází s auty většina čtenářů Idnes, jezdím s 307 a 806 a žádný problém, jen běžná údržba. Otec má VW Passat, taky žádný problém, děda má sedm let starou litrovou 106 a lije do ní akorát benzín, kamoš má autoškolu, používají Corsu, Punto, Fabii a dvě Felicie a na to jak se s těmy auty zachází, tak jsou taky docela v pohodě. V servisech jim stojí, jen když žácí bourají. Otec přítelkyně má Oktávku 1.6 a její matka Yarise a taky žádnej problém. Akorát mu umřela po třech letech baterka, ale za to Škoda nemůže. Takže jde spíš o to, co se komu líbí. Šmejd se podle mě koupit nedá.
0/0
14.1.2003 16:28

Jirka

Fábie Practic
Nazdar lidé! Jezdím s Fábií Practic a rád bych zde vyzdvihl její přednosti směřující k vysoké bezpečnosti na silnicích.1.- Malé levé zpětné zrcátko. 2.- Úplně k ničemu pravé zpětné zrcátko, které je ještě menší než levé. 3.- Chybí zadní stěrač, po chvíli jízdy již není prostředním zpětným zrcátkem nic vidět. 4.- Chybí rozmrazování zadního skla. 5.- Dělící mříž ve voze je umístěná tak, že se sedačkou, která je namáčknutá na volantu, již dál neposunete. 6.- Levý i pravý sloupek předního skla je tak široký, že v jistých úhlech se projíždějící auto na křižovatce úplně za ně schová. 7.- ABS zapíná příliš brzy, vůz má delší brzdnou dráhu jak vozy jiné. Tak tolik zatím mé zkušenosti s vynikajícím vozem Fábia a cenu za tento paskvil ani nechtějte vědět.
0/0
13.1.2003 10:30

Jan RejŽe

Re: Fábie Practic
Aha, tak proto mi ty Fobie neustale skacou pred moji rozjetou Tatru a koleduji si o zmenseni ulozneho prostoru ...
0/0
14.1.2003 15:09

Karel

Bajka
Nyní mne napadl na škodovku bezva remaik. Všichni si pamatujeme vtip s ruským přídechem: My kupíli avtomáty."Uraaaaaaaa". Aní něstreljájut." 0óóóóó". Aní náše savjetskije!" Uraaaaaaaa".  Tak tolik asi ke škodovce,hi.
0/0
13.1.2003 10:12

outcast

o nic nejde
Škodovka už prostě nikdy mít takové procento trhu nebude i kdyby dělalal nejlepší auta na světě. Nadpoloviční podíl je prostě abnormální a nikdo to na "západě", od doby Forda T, neslyšel... Jinak ta škodovácká auta tak španá nebudou, vždyť je to VW. Už podle příspěvků vidíte, že názory jsou dost individuální a nejednotné. Někdo si škodovku chválí a někdo si prostě koupil "Monday-morning car" a potom pláče... To se vám ale může stát u všech značek a francouze bych z toho rozhodně nevyjímal.
0/0
13.1.2003 9:13

Dábel

Přátelé, co škodovky?
jsou to sračky. Mám už třetí služební, to mně zaměstnavatel asi trestá. Nejede to, když předjíždím, tak mám strach že mi vyletí motor, věčně něco nesvítí, nestírá, dál to už nebudu komentovat. Soukromně mám Renault Megane Coupé a to je jiná káva, jede jako o život a s tím servisem to není tak jak se říká. Manželka jezdí Twingem a na 100 tis. Km. jsem s ním byl v servisu třikrát, což je super. tento rok vyměníme obě auta a když tak na to koukám, zůstanu u francouzů.
0/0
13.1.2003 8:10

Anděl

Re: Přátelé, co škodovky?
U francouzů??? Nevidim rozdil, prominte.
0/0
13.1.2003 8:46

k

Re: Přátelé, co škodovky?
Naprostý souhlas.Mám doma 5 ti dv. Renault Megan 1,6 s plynovým pohonem Vialle.Je to super auto.Pohodlné,spolehlivé.Před tím jsem měl 3 Škodovky a nebyl jsem spokojen.
0/0
13.1.2003 8:53

Pavel

Re: Přátelé, co škodovky?
Nazdar Renolťáci. Přesně souhlasím. Nejsem žádný kolibřík, to je pravda, ale když si sednu do Fábie, vzpomenu si vždy na sardinky uzavřené v těsné konzervě. Felicie mi tak neprostorná nepřipadala. Když jsem shodil Škodu 120 ze stráně, šel jsem si shánět nový vůz. Chodil jsem se ptát lidí, jejichž denní chléb jsou právě auta a asi po měsíci jsem měl jasno. Renault. Konkrétně mi přišel pod ruku R19 16V. Nikdy nelituji za tento nákup. Ať dělám co dělám,žádná porucha, až je to nuda,hihi. A cena vyšla líp jak za Felicii stejný ročník. Díky Francii jezdím jako člověk.Tak ahoj všichni!
0/0
13.1.2003 9:51

pitrs

skodovka plecka
Nechapu lidi co si porad kupuji skodovky,mam fabiii sluzebni a to mi staci.Mam najeto  na ni 12000 tisic, uz mi drnci dvere vzadu a palubka na nekolika mistech. Jizdni vlastnosti docela jsou docela dobry. Skodovka, aby mohla v cizine ty plecky vubec prodat, tak tam musi davat do zakladu nadstadartni vybavu, 4 airbagy,ABS apod. Jinak by to nikdo nekoupil. Jak je mozne , ze v Anglii prodavaji Superby s lepsi vybavou nez se prodavaji tady a stoji na prepocet stejne. A to tam musi zapocitat dopravu, se clem si nejsem uplne jisty, jestli ho musi zaplatit. Lidi zamyslete se nad sebou ,za ty prachy co stoji skodovky, se daji sehnat lepsi auta.
 
 
 
0/0
10.1.2003 11:10

Ervin

Re: skodovka plecka
Vazeny,protoze ziji na zapade uz nejakou tu desitku let tak jsem mel vselijaka auta. Ted jsem stravil nejakou dobu v Cesku a koupil jsem si skodu Felicia. I kdyz nejsem nejaky odbornik na auta,tak jsem u tohoto typu a tridy auta neshledal zadny rozdil mezi temi co jsou vrabena za hranicemi republiky. Myslim si,ze u vas stale jeste pretrvava iluze,ze co je vyrobeno na zapade ( jak vy tomu porad nekteri rikate a nevim proc? ),ze je lepsi. Nektere Fordy,Oply atd. jsou pekne popelnice,ale maji jmeno a tak je to neco extra. Je to blbost a budte radi,ze mate Skodu i kdyz je vzdy co zlepsit. Pred par lety to byla popelnice,to je pravda.
0/0
13.1.2003 1:04

Prosi

Re: Re: skodovka plecka
Rozhodně to plečka je. A Opel nebo Ford nejsou žádnou super značkou. V Německu si Opela kupujou akorát ty nejchudší. A taky mi připadá škodovka předražená. Když vezmu ty motory a výbavu, kterou do škodovek dávaj, tak vycházejí v součtu nakonec dráž, než spolehlivější zahraniční konkurence. Škoda auto se musí nad sebou hodně zamyslet, jinak její prodeje půjdou pořád dolů. 
0/0
13.1.2003 9:11

Pavel

Re: Re: skodovka plecka
Ervine,asi máš pravdu. Ale nevím, zda jsi jezdil ve Škodě 105 či 120. To už na západě jezdili opravdu lepší auta. Je pravdou, že díky Němcům škodovka se tomu západu přiblížila, Fábie je sice na nic, ale  Oktávie už asi jde. Ovšem rozhodující by měla být cena versus užitná hodnota, a ta u škodovek je negativní. Škodovky by v CZ měli stát o 15 až 22 procent méně.Ale je to jen moje vidění, třeba pro někoho je Fábie nebo Oktávie zase laciná. Ahoj. 
0/0
13.1.2003 10:00

poustmen

Re: skodovka plecka
to pitrs:
no ja myslim, ze jestli uz si s tvoji fabii najel 12000 tisic (=12 mil. km) a jenom ti drnci dvere, tak je to celkem solidni auto
0/0
14.1.2003 14:53

Sketch

Ceny
Skodovky jsou dnes pomerne kvalitni auta, ale bohuzel zacinaji byt nechutne drahy. Kupoval jsem pred 2 roky octavku za 509 KKc dnes ta sama (trosicku lip vybavena) stoji 542 Kkc. ;-((( (pritom za uplynule dva roky byla minimalni inflace a koruna posilila o 20% (60-80% dilu skodovky je pry z dovozu) Fabka s kvalitnim motorem stoji 500KKc ?!? Superb od 820KKc. Jsem s Octavkou spokojen, doposud zadny problem (najeto 90KKm), pristi rok planuji kopit nove auto, ale pri takovemto narustu cen si asi budu vybirat z jinych znacek.
0/0
10.1.2003 10:55

dan

Re: Ceny
Kupoval jsem loni v červenci další auto. Chtěl jsem:
- kombík,
- 1.8 - 2 l benzín,
- mechanický klima,
- kazeťák,
- el. okna vpředu,
- ABS a aspoň 2 airbagy.
Nic víc nic míň, za co nejmíň peněz, pokud možno německou značku.
Myslel jsem, že nemůžu skončit jinde než u Oktávky, ale nakonec jsem po dlouhém vybírání překvapil sám sebe a koupil jsem výběhový typ Vectry Jahreswagen (9 měsíců, 8 tis. km) za 515 tis. Kč, protože u tý škody mi nic lepšího nenabídli.
 
Zatim - tj. po dalších 12 tis. km - OK (ťukám na dřevo), ale na hodnocení je zatím brzo.
0/0
16.1.2003 13:48

Joao

pro iDNES
Proč není u článku tabulka kolik se čeho prodalo?
0/0
10.1.2003 10:03

Daňový soumar

Prosazuje se kvalita,
technická, marketingová, obchodní. Škoda má ještě hodně co dohánět...
0/0
9.1.2003 16:42

Vladimír Trojan

Re: Prosazuje se kvalita,
Jestli považujete Peugeot nebo nedej bože paskvil Renault Thalia  za technicky kvalitnějsí než Škodovku tak opravdu nevíte o čem mluvíte!!! Sám jsem měl rok služební 2001 Peugeot 206 a bylo to každodenní utrpení o častých návštěvách servisu ani nemluvím. Teď jezdím s Fabii Combi 1.4 55kW Comfort a nemůžu si ji vynachválit. 
0/0
9.1.2003 17:17

Daňový soumar

Re: Re: Prosazuje se kvalita,
Moc dobře vím, o čem mluvím. Utrpěl jsem Škodu osobně. Octavii. Jak je to v nižší třídě nevím, ale už nikdy!!!
0/0
9.1.2003 17:26

Olbram

Re: Re: Re: Prosazuje se kvalita,
Mam Octavii. Jezdi skvele, bez problemu, zadny servis. Peugota nebo Renaulta jsem nemel, ale od lidi co jej meli, vim, ze by tato auta uz vic nechteli. Byli s tim casteji v servisu nez na ceste.
0/0
9.1.2003 18:44

Ota

Re: Re: Re: Prosazuje se kvalita,
Stejné. U mě to byla Felicia.
0/0
9.1.2003 19:58

Mikes

Re: Re: Re: Prosazuje se kvalita,
V tzv. nižší střední třídě je to všechno na bzum...Měl jsem Opel Astru combi a po 60 tkm mi museli měnit vačku v motoru..., teď mám Focuse Combi a po 27 tkm jsem musel měnt polovinu dílů na nápravách (včetně tlumičů)-kompletně bratru za 30 t Kč. Kolegové mají podobnou zkušenost.Teď tu sračku od Fordu jdu prodat a zkusím se poohlédnout po něčem jiném..Jenže co?!
0/0
10.1.2003 8:22

Fero

Re: Re: Re: Re: Prosazuje se kvalita,
No, asi sa bude treba naucit skor jazdit :).
0/0
14.1.2003 16:15

Chorche

Re: Re: Prosazuje se kvalita,
Tak to musíš bejt submisif, když se necháš rád tejrat a mučit používáním takový hyperplečky jako je škodofka ... Srovnávat Peugeot 206 s Fóbijí snat může jen pomatenec nebo UFOn...  Stačí se mrknout na výsledky jakýkoli Rallye. 206ky vyhrávaj všechno, sem tam se čapne Colin s Fícusem nebo Hakinen se Subaru. Ale eště sem neslyšel vo tom, že by vyhrála škodofka...
Krom toho mam fóbiji jako služebáka a je to hrozná parodije na auto. Věčně se něco rozpadá, teď mi např. zdechla baterka. Po roce.  Děte uš s těma škodifkama do háje, dyť to fak kupujou jenom tydýti a submisivové.
0/0
9.1.2003 17:46

ich

Re: Re: Re: Prosazuje se kvalita,
Sériová 206 je plečka. Rally sem netahej to jsou úplně jiný stroje.
0/0
10.1.2003 9:21

Jan Rejže

Re: Re: Re: Prosazuje se kvalita,
Skvělé ! Moje řeč ;-))
0/0
10.1.2003 9:54

LaHa

Re: Re: Re: Prosazuje se kvalita,
 Chorche, ty seš vůl. Plácáš pátý přes devátý. Nemá to hlavu ani patu. Jseš zapšklej trouba, kterej bude vždycky jenom nadávat a hanit vše české.
0/0
17.1.2003 0:09

Mašek

Re: Re: Re: Re: Prosazuje se kvalita,
V pondělí jsem ne vlastní vinou rozbil svýho Seata Leon a po dobu opravy mně prodejce poskytl náhradní Škodu Fabii 1.2 HTP nebo co to tam má vlastně napsaný. Na to, že má najeto 300 km, tak jsem čekal to vychvalovaný dílenský zpracování. No dočkal jsem se drnčení levejch předních dveří a nějaký pazvuky se ozývají z prostoru kufru. Sedačky jsou příšerný, nějaký boční vedení o tom není ani řeč a nevím kolik to stojí v základu, ale nemá to ani centrál!
0/0
17.1.2003 8:10

Olbram

Re: Prosazuje se kvalita,
Technicky lepsi uz byt Skoda nemuze, nejnovejsi motory a jine casti ji jeji vlastnik Lidovuz nepovoli.  Marketing maji skvely, o tom svedci dobra prodejnost.
V designu jsou lepsi francouzi a protoze nekterym lidem na designu zalezi vic nez na kvalite, tak kupuji francouzska auta.
0/0
9.1.2003 18:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.