Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Česko: pětkrát menší platy než v EU

Do Evropské unie máme vstoupit v květnu 2004, ale rozdíly mezi členskými státy a kandidáty zůstávají obrovské. Největší je propast v platech: v Česku nedosahují ani pětiny průměrné mzdy v unii. Například zaměstnanec v obuvnické továrně vydělá u nás měsíčně asi 8600 korun, jeho kolega v Německu v přepočtu až 42 000 korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jitka

pro Lovce
Prestante psat nesmysly. Znam je - z ceksho tisku. Bezte bydlet a pracovat do Nemecka, pak uvidite. V malem pohranicnim mestecku je tak vysoka nezamestnanost ( v Bavorsku), ze zde napr. delnici a prodavacky maji  800 - 1 100 EURO cisteho.  Najem bytu (ca. 70 m2) + sluzby  je 250 EURO + energie.   Muzete zde docela levne koupit byt ci dum. Na ceske strane - domazlicko, jsou diky regulaci trzni najmy vyssi nez na nemecke strane. A  chalupy - rujny, by zde chteli lide prodavat za stejne ceny, jako na nemecke strane docela slusne domky.
Lide se v CR krmi zkreslenymi informacemi o cenach a platech v Nemecku (pravdepodobne pouzivaji jen informace z Mnichova), tam mozna ma nejaky delnik 3 500 DM, ne  EURO, a mozna jeste brutto.
0/0
24.1.2003 18:05

lovec

Re: pro Lovce
Vy si se mnou chcete dopisovat? Jste mladá a hezká?
0/0
24.1.2003 22:45

Jitka

Re: Re: pro Lovce
Ja o Cechy nemam zajem. Kdyz ctu ty komentare, to me staci, ha ha.
0/0
24.1.2003 23:47

lovec

Re: Re: Re: pro Lovce
Místo aby jste šla příkladem, uskrovnila se a sblížila se s chudým Čechem a společně s ním hrdě třela bídu, tak aplikujete typicky ženský rys, totiž přes svoje pohlaví se vloudit k nějakýmu zazobanýmu cizinci. Fuj a hanba vám !!!
0/0
25.1.2003 10:09

Jitka

Re: Re: Re: Re: pro Lovce
Vy chytraku, tady vubec nejde o penize. Ono se v Cesku nezije tak spatne.  Tady jde o chovani muzu.... ale to stejne nepochopite.
0/0
25.1.2003 11:34

no1

no to je teda sila...
0/0
24.1.2003 16:15

lovec

Zcela mylně...
Zcela mylně je v článku uvedena mzda u fiktivního německého dělníka. V přepočtu 42.000,- Kč je holý nesmysl. Mzda v Německu u kvalidfikované práce se pohybuje okolo 3.500,- Euro. Mám tam hodně známých, takže to vím zcela přesně. Což je zhruba 105.000,- Kč měsíčně. Tomu pětinásobku odpovídá tedy průměrný plat cca 20.000 Kč u nás. Což je, jak jistě sami uznáte holý nesmysl. Pravda je bohužel ještě tvrdší. Životní náklady jsou tam sice větší, než u nás, ale zase nájem a platby za teplo a elektřinu 1500 Euro, je pro dva vydělávající lidi v domácnosti lehce uhraditelný. A zbytek peněz již zbývá na jídlo, benzín, ošacení a další běžné náklady. Ceny tohoto jsou  tam vesměs stejně velké jako u nás. To znamená benzín kolem 30 Kč a jídlo v obchodech je stejně drahé jako u nás.
0/0
24.1.2003 2:13

Jitka

Re: Zcela mylně...
... a ja znam delniky, kteri maji cistou mzdu v Nemecku 1 100 EURO (ca. 33 000 KC). Male mesto, vysoka nezamestnanost,......
0/0
24.1.2003 6:52

lovec

Re: Re: Zcela mylně...
Ve východním Německu zcela jistě ano, ovšem u nás na venkově jsou platy taky podstatně nižší.
0/0
24.1.2003 8:50

Jitka

Re: Re: Re: Zcela mylně...
Ne ve vychodnim Nemecku, v Bavorsku. A prodavacky maji mnohdy platy jeste nizsi.  Vim to, protoze tam ziju.
0/0
24.1.2003 17:54

Jitka

platy jako v EU
Prvne se naucte delat - produktivita prace je tu mizerna,
pak muzete kricet, ze chcete platy jako v EU. Ty stejne nedostanete. Od koho? Ceske firmy zkrachovaly nebo se prodaly zahranicnim investorum.
A pokud pujdou mzdy prilis nahoru (kazdy si mysli, ze dostane rocne +10 - 15 % pridano), pak ti investori zase odejdou.  Ti sem jdou jen kvuli lacine pracovni sile.
0/0
23.1.2003 6:57

Pracující lid

Kupte si provaz...
Někteří hlupáci si myslí, že vstupem do EU bude vydán zákon, který přikáže podnikatelům zvýšit všem mzdy, nebo co. Vstupem do EU se zvednou akorát ceny, protože nejsme od okolního světa oddělení mořem, horami a ani zaostalými zeměmi. Naši podnikavci se rádi přizpůsobí německému standardu v cenách, nikoli však ve mzdách. 50 % národa si bude moci koupit tak akorát provaz a vyhládnout si nejbližší strom. Proto hlasujte v referendu proti vstupu do EU.
0/0
22.1.2003 12:38

báča Vondrej ze Slovenska

hlavu vzhuru
Neplacte braaaaaatia ze mate nepatrne 5 krat nizsie platy nez v EU. Ved v clanku sa este pise ze mate platy vyrazne o stvrtinu vyssie nez na Slovensku. Snad je vam to aspon ciastocnym zadostucinenim.
0/0
21.1.2003 12:36

Pepa V.

Re: hlavu vzhuru
proc? Na Ukrajine jsou platy nizsi nez na Slovensku. Je to pro Vas zadostiucenim?
Jste jinak zeme, tak co s vama porovnavat!!! To tam mohli taky dat Rusko a valebit jak jsme na to dobre.
0/0
21.1.2003 21:32

Frank

tady je !!!
co bys rek na to kdydys musel zaplatit za byt o velikosti (loznice, obyvak, kuchyn a koupelna, nic velkeho, zadny luxus) mesicne 670 usa dolaru ( v prepoctu na ceske koruny 20 tisic sto korun), elektrina prumer mesicne $120 dolaru (3,600 korun), telefon $ 50 dolaru (1,500 korun), vodaa odpad $30 dolaru (900 korun), pojisteni na auto mesicne $60 dolaru (1,800 korun) , zdravotni pojisteni pro rodinu o 3 lidi $350 dolaru ( 10,500 korun) mesicne a to v tom neni dentista (zubni),navic za kazdou visitu u lekare musim zaplatit $15 dolaru (450 korun) a za nemocnice, operace a jine ruzne vysetreni 10% z celkoveho uctu ceny a to muze jit do tisicuu dolaru.za leky platis 50%  a to jeste muzes byt rad jestli vubec nejake pojisteni pres zamestnavatele dostanes, tady totiz nemas narodni pojisteni, takze zamestnavatel sidela co chce, hodne velke procento lidi je bez zdravotniho pojisteni a o placene nemocenske si muzes nechat jenom zdat ! ja mam 10 placenych dnu v roce, jinak muzu lezet doma nemocny, ale to uz my nikdo nezaplati a jak se mas potom lecit a uzdravovat a platit ucty???dalsi polozka jsou federalni a statni dane ( u me to dela $500 dolaru (15,00 korun), dalsi polozka je za socialni jistotu cesky receno duchod $ 100 dolaru (3,000 korun)......nepocitaje benzin,jidlo,obleceni a jine osobni kazdodenni potreby, uz nam to dela $1,530 dolaru (45,900 korun) vsechno je v prepoctu 30 korun za 1 dolar. a jak jsem rek, to jste jeste nic nekoupil na jidlo atd...bochnik chleba 2.5 dolaru,12 vajicek 2 dolary,pul kila sunky 5 dolaru atd.... v cesku mate materskou dovolenou az na tri roky placenou ( tady muzes dostat tak akurat maximalne 2 mesice neplacene volno!!!)....v cesku mate zakon ustanovenou dovolenou (tady nemas narok na dovolenou, kdyz nektere podniky plati nejakou tu dovolenou, tak to jses jeden z mala vyvolenejch....ale pozor! kdyz zmenis praci, tak o tu dovolenou muzes prijit a zacnes zase od nuly!!!....chtel jsem toho napsat mnohem vice, ale zjistil jsem , ze jsem v casove tisni a musim pelasit....TAKZE CHCETE ZAPAD??? TADY JE !!!
0/0
20.1.2003 23:31

Pepa V.

Re: tady je !!!
Franto ty jsi ko..t!!! To jsi ale popsal Rusko, vole!!! Ja mam v US par kamosu a to co tu popisujes neni rozhodne odtud!!! Zbytecne tu siris nepravdive famy!!!
0/0
21.1.2003 6:24

Makotrk

Re: Re: tady je !!!
Franto, pako blbý, ty tomu sám věříš, cos napsal??
0/0
21.1.2003 10:34

Vena

Re: Re: tady je !!!
Pepo,tak ti Tvoji kamosi,co jsou v USA Ti asi mazou pekne med kolem huby.To co tady popsal Franta je pravda.Kdybych nevytahl paty z Cech,jenom sedel doma na prdeli a jedina vec, na kterou se v zivote zmohl je zvanit,taky bych si myslel ze v americe litaji peceni holubi primo do huby. Vsude je chleba o dvou kurkach a v americe jsou dost hrube.
0/0
22.1.2003 0:45

Sven

Re: tady je !!!
Ach vy chudaci americky! Zapomel jsi ale napsat kolik si mesicne vydelas! A 1500USD mesicne za to co jsi nam vyjmenoval neni zas tak moc.
A s benzinem a jidlem se muzes vycpat. Kazdej vi ze v USA je prave jidlo a benzin levny. Zajed se podivat k nam do Svedska, natankul plnou a jdi si koupit jidlo do samosky. Jeste se rad vratis do USA.
0/0
21.1.2003 12:09

ccc

Re: tady je !!!
tak se vrat domu a nebrec!!!
0/0
22.1.2003 7:50

krata

údaje
Mě by zajímalo kde autor článku přišel k číslům, které úvadí v tabulce. Není zde uvedeno jestli se jedná o platy základní či průměrné. Například výpravčí má ve skutečnosti stejný né-li ještě vyšší plat než strojvedoucí a řidič autobusu má podle nedávno uvaděných čísel plat kolem 19000 kč a né nějakých 13tis kč jak je uvedeno v tabulce. Chtělo by to více pečlivosti při ověřování údajů.
0/0
20.1.2003 23:16

Frank

chcete zapad?
0/0
20.1.2003 22:40

Anna

mar.Patočkové
 Když už uveřejnujete kolik berou naši západní sousedé od
našich pracujících,tak je ale potřeba vidět,že i jejich životní náklady jsou vyšší než u nás.
0/0
20.1.2003 22:34

Anna

Martině Patočkové
0/0
20.1.2003 22:30

Hombre

Vsem komunistum
Byl bych rad, kdyby si vsichni komunisti uvedomili, ze si za svou mizernou situaci, na kterou ted tak nadavaji, muzou predevsim oni sami. Lide, kteri misto kecani a kritizovani, misto pasivniho cekani, ze nekdo prijde a da jim pro nic za nic penize, pro sebe neco delali, vzdelavali se a pracovali na sobe, sem nemusi psat prispevky jako Krakonos. Jsem student, penez mam fakt malo, ale nenadavam a jsem ochoten tuto etapu sveho zivota podstoupit, protoze vim, ze se mi to jednou vrati. A taky vim, rudi demagogove, ze me nikdo ze skoly nevyhodi pro me nazory a ze jsem se nemusel bat, ze nebudu doporucen k prijeti, protoze muj deda byl drsnej kulak. A ze jsem nemusel obihat nejakeho poblbleho kadrovaka se spisem ukazujicim, jak jsem angazovany, abych sehnal praci.
A jestli se vam zda, ze je ted zivotni uroven nizsi, tak se, prosim vas, podivejte pravde do oci. Vas argument, ze jsme si za komancu mohli koupit vic, ma jednu formalni chybu. Mozna mohli, kdyby bylo za co. Vzpominam si, jak sveho casu vychazelo ABC Special. Jeste stesti, ze mela mati znamou v trafice, ktera mi ho schovala "pod pult", stejne jako dalsim svym znamym, z nichz kazdy neco prinesl, ze. Toto, Krakonosi, byli vychcankove. Jsem rad, ze je ta doba pryc, doufam, ze se uz nikdy nevrati a ze uz komunistu pozname jenom podle toho, ze blbe zvani a nemaka.
0/0
20.1.2003 21:44

Makotrk

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
21.1.2003 10:37

Neviditelny

Re: Vsem komunistum
K Tvemu prispevku nemam co dodat, snad jen to, ze jsi mi trosku zlepsil naladu, absolutne s Tebou souhlasim a pokud jsi vazne student, tak Ti preji uspesne studium a mnoho stesti v zivote. 
0/0
23.1.2003 1:34

kubby

Re: Vsem komunistum
 ti skuteční vychcánkové a okterých mluvíš, se měli dobře dříve a mají se dobře i dnes. Copak třeba dnes velmi pravicový politik a bojovník za světovou demokracii Pilip? Ten byl na vysoké škole velmi aktivním členem SSM, žádal i o přijetí do KSČ, jenže oni ho nevzali. Po revoluci byl v OF, pak šel do KDS, potom do ODS a teď je v US. A jestli uhodneš, čím bude až tady budou třeba číňani? A takových lidí je mnoho. Vidíš svět příliš černobíle, ten skutečný je daleko složitější, než se ti dnes zdá.
0/0
24.1.2003 1:50

kubby

Re: Re: Vsem komunistum
Nějak mi to smazalo první část  mého příspěvku... S komunistama jsem nikdy neměl nic společnýho. Od malička chodím o berlích. Školu mám a sám jsem se naučil dělat slušně počítačovou grafiku. Leč na venkově, kde bydlím, se mi alespoň trochu dobře placenou práci nepodařilo sehnat pěkně dlouhou dobu. Za socialismu jsem se já a moje rodina měli skutečně lépe. Práci jsem měl jistou a slušný životní standard taky. Mnoho zboží sice nebylo, ale zase jsem měl víc peněz. A když jsi znal ty správné lidi, tak jsi sehnal cokoli. K tomu tvému ABC bych chtěl jen říct, že kdo ho měl předplacené, tak se nemusel nikde doprošovat. Mám jich na půdě celou kupu. A sice u nás už nejsou kádrováci, kteří tě kádrují kvuli původu, ale zase jsou kádrováci, kteří tě do práce nevezmou kvuli zdravotnímu stavu, věku nabo barvě pleti. Takže si nevybereš. Myslím si, že tvoje názory na život jsou velmi naivní a úměrné věku. Skutečnost je doopravdy jiná. Zbytek článku je nahoře.
 
0/0
24.1.2003 1:59

Václav

Vysvětlí mi to někdo?
Naši vzdělaní ekonomové typu Václava s knírem nám neustále zdůvodňují naše nízké příjmy nízkou produktivitou práce. Pokud to nechápeme, tak jsme nevzdělaní hlupáci. Jenže situace je silně odlišná od těchto tvrzení. Podniky, které měli nízkou produktivitu práce již zanikly, ty co mají dobrou produktivitu práce, jsou v rukou zahraničních majitelů (vyjma Budvaru všechny). Ba co více, produktivita v nich je větší: pražský popelář vyveze za směnu o 5 procent více popelnic než vídeňský, český soustružník musí za směnu vyrobit více obrobků nežli německý soustružník. Český vysokoškolák (zde se produktivita těžko sleduje) odpracuje týdně přes 40 hodin, italský jen 35 hodin. Ceny potravin, benzinu a průmyslových výrobků jsou u nás téměř stejné jako v cizině, ale platy našich lidí jsou přesto pětinové. Je tedy nastaven špatně směnný kurz? Nevím, zkuste mi to někdo vysvětlit. Spíše mi to připadá, že jde záměrně o špatný úmysl našich a německých ( tzv.evropských)kapitánů.
0/0
20.1.2003 21:39

Hombre

Re: Vysvětlí mi to někdo?
No nevim, asi je treba brat v uvahu i velikost tech popelnic. A krom toho tohle asi neni zrovna odvetvi, ktere hybe ekonomikou. Ten argument se soustruznikama je odkud? Poduktivita vysokoskolaku vazana na hodiny je opravdu tezce dokazatelna, muzu za 35 hodin udelat dvakrat vice prace nez jiny za 40 hodin. Duvod bude spise v tom, co se u nas produkuje. Pokud bychom produkovali zbozi, o ktere by byl zajem, jiste by se to na zvyseni zivotni urovne podepsalo. Pokud tedy soustruznik u nas vyrobi vice obrobku nez soustruznik v Nemecku, bude mu to prd platne, pokud je nikdo nekoupi. Tim nechci tvrdit, ze se jedna zrovna o tento priklad, myslim, ze bychom se meli soustredit vice na vyrobky s vyssi pridanou hodnotou.
A ty ceny....nevim, Vaclave, kde jsi byl, ale ve Francii stoji ted benzin pres euro, chleba pres dve eura, kilo krutiho tak 8 euro, tabulka cokolady 1,8 euro, litr mlika 1,1 euro, jedna jizda autobusem MHD 1,5 euro, kdyz jsem ted kupoval palitelne cedecka, tak jsem nejlevnejsi poridil za 1,2 E, panini (zapecena "mala bila bageta", omlouvam se frankofilum, nenapada me, jak to popsat) se sunkou stoji u stanku na ulici pres tri Eura stejne jako jedna palacinka s nutelou a pul litru piva me nedavno v obycejne knajpe stalo 5,5 E. Takze s tim srovnavanim opatrne, Vaclave.
0/0
20.1.2003 22:03

Lada

kurs koruny
S nizkymi ceskymi platy (a vydaji) bude produktivita prepocitavana v dolarech vzdy nizsi. At se deje co se deje.
Nizky kurs koruny podporuje zahranicni fimy ktere tak fakticky odcerpavaji prostredky z Ceska. Casem tahle nevyhoda zmizi, zaroven ale prestaneme byt rajem pro mnohe firmy a ty se presunou dal na vychod.
Kniraty ekonom se snazil kurs udrzet tak nizko jak jen to slo prave kvuli tomu aby na nizkou mzdu em ty firmy nalakal.
0/0
20.1.2003 23:32

Martina

Máme vysokou životní úroveň?!?!
Já už jen čekám, kdy zas MF vytáhne s článkem, jak máme zde vysokou životní úroveň, jak přitom málo děláme! To je docela oblíbená písnička zde...
Nevím,pro koho ty články píšou, člověka, co maká jak barevnej a nic z toho nemá, to akorát rozčílí.
Nevím, mám Obchodku,domluvím se anglicky, s počítačem taky komunikuju, účetnictví a tyhlety carapatičky mám též za sebou. Dělám od 19 let.Nejsem neschopná a přesto nemohu říct, že bych měla kdy nadprůměrnou mzdu. To se nosí asi v jiných kruzích. Ale já si fakt nestěžuju, na pračku mi půjčila GE, za 1600 Kč splátek měs., no neberte to, muž splácí asi další 4000 Kč, když poplatíme všecky ty složenky, moc toho nezbude, ale hlavně, že se máme rádi. Bydlíme ve 2+kk v paneláku u Prahy ve městě, kde občas unikne chlor,ale jinak pohoda. V posledním zaměstnání jsem za celých 12 hodin měla čas tak sežvejkat za pochodu 4 rohlíky, já vím, že člověk je v práci od práce a ne od jídla. Průšvih je v tom, že mám teď z toho docela zdravotní problémy, ale mé mínus, že nic nevydržím.
No a neumím si představit, kdyby si muž před x lety nekoupil velmi výhodně byt (pomohlo Stavební spoření+dědictví po otci), kde bychom bydleli. Tady se řve kvůli regulovanému nájemnému, ale nějak se přestalo mluvit o tom, že by asi prvně měl začít konečně fungovat trh s byty.
Co se týče práce, tak nějak autor článku zapomněl na to, že to, co předvádí zaměstnavatelé v Čechách, by si prostě na západ od našich hranic, dovolit nemohli. Ve Francii by dostali od odborářů do kokosu a ještě by se vesele stávkovalo aspoň tři dny. Náš zákoník práce je k tomu, aby bylo co porušovat.
0/0
20.1.2003 20:33

Lpeace

Re: Máme vysokou životní úroveň?!?!
Plne souhlasim s Martinou,to za prve.Za druhe....
Momentalne jsem v  Londyne a muzu vam rict asi tohle:
vetsina zahranicniho zbozi ktere se u nas prodava a stoji napriklad 50 tak tady stoji 1 libru,az na to ze unas si prumerny obcan vydela 50 kc za hodinu,ale Anglican si vydela kolem 10ti liber,takze si za hodinovou mzdu koupi 10x vic!!!
Vsiml jsem si ze skoda octavia tu stoji zhruba 10 000 liber,takze asi 5 mesicnich platu,dovedete si predstavit ze by jste u nas koupili octavii za 50 000 kc??????? a tak bych mohl pokracovat..ceny pripojeni na internet,temer zadarmo na cely mesic nepretrzite atd atd....
Myslim ze to hovori za vse,jsme jeste v uplne pr....
Abych byl obektivni tak bych mel uvezt ze nektere naklady,napr.bydleni jsou tu mnohem mnohem drazsi.
ale jsem rad ze jsem Cech
0/0
20.1.2003 23:06

pingl

Re: Re: Máme vysokou životní úroveň?!?!
tve udaje jsou zavadejici, nebo jsi zapomnel napsat, ze mas fotra vekslaka na Piccadily ... prumerny plat je v UK mene nez 10 liber na hodinu. Spousta lidi nedela full-time. Za pet platu si nekoupi auto za 10 000 GBP ani muj kolega, ktery ma titul z Cambridge a ma 40 tisic rocne - a to si jucha jak ma dobre placeny job(dela soboty a casto 12-14 hodin denne)
0/0
23.1.2003 19:27

Josef Franz

Cesko:petkrat mensi platy
Prominte-ale  takovou pitomost jako tohle - to se snad jen tak nenajde. Srovnavat prijmy kurzovnim prepoctem a nerespektovat kupni silu a zivotni naklady.
Priklad: Garaz v malem meste (mame ca.80 tisic obyvatel) stoji vice nez najem za byt v Karlovych Varech. Pojistenec p r i p l a c i  na zubni korunku ca. 400euro ( 12.ooo kc) Kilo chleba u pekare 2,60 - 2,80 euro ( ca. 70-80Kc) - tak co chcete srovnavat ?
Prominte . Vim o cem mluvim, ucil jsem ekonomicke predmety a mam v Cechach dost znamych,abych znal ca. prijmy a spotrebni ceny.
0/0
20.1.2003 20:27

Josef Franz

Cesko:petkrat mensi platy
Prominte-ale  takovou pitomost jako tohle - to se snad jen tak nenajde. Srovnavat prijmy kurzovnim prepoctem a nerespektovat kupni silu a zivotni naklady.
Priklad: Garaz v malem meste (mame ca.80 tisic obyvatel) stoji vice nez najem za byt v Karlovych Varech. Pojistenec p r i p l a c i  na zubni korunku ca. 400euro ( 12.ooo kc) Kilo chleba u pekare 2,60 - 2,80 euro ( ca. 70-80Kc) - tak co chcete srovnavat ?
Prominte . Vim o cem mluvim, ucil jsem ekonomicke predmety a mam v Cechach dost znamych,abych znal ca. prijmy a spotrebni ceny.
0/0
20.1.2003 20:27

Thyronx

A v USA..
Prumerny plat je rekneme 3000 USD mesicne...ja delam zhruba 10,000 USD mesicne (automobilovy prumysl) mluvim o hrubych platech v USA a nejnizsi zakonna mzda je v USA myslim 5,45 USD/hod. Za to ovsem nikdo pracovat nechce.Ta mzda se tyka nejnizsi socialni vrstvy,studentu a pod.I mzda lidi kteri tu jsou na cerno se pohybuje od 6ti do 10 USD/hod.
0/0
20.1.2003 19:12

Snork

Já jsem ta pravá ranní a večerní hvězda !
0/0
20.1.2003 18:43

Houba

Já jsem ta pravá Houba!!!
néééé ta prázdná!!! uz sem v klidu, zabeh sem si pro 1,5l kofoly. eště na ní mam, ale co bude dál??!!! Do Evropy nechceme!!!-jak raděj Tři sestry!!!
0/0
20.1.2003 17:28

Prikonténa

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
20.1.2003 17:30

Houba

0/0
20.1.2003 17:24

Houba

0/0
20.1.2003 17:24

Houba

to neni vubec jednoduchy
dyz skladas palety, tak mas min nez v EU a ceny tu sou uz malem jak v EU. Tak co ti pak zbyde na kofolu, pivsony, bramboráky aj.duležitý multivitamíny pro normální lidi???!!! Vy snad nic nepotrebujete, euroliberálové?????!
0/0
20.1.2003 17:16

Prikonténa

Re: to neni vubec jednoduchy
Houbo, hoď se do klidu, vole! Ale v podstatě s tebou souhlasím. Já dělám skladníka v pepsi kole a mám 30.000 čistýho plus mobil a služební kolo!
0/0
20.1.2003 17:24

MF

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
20.1.2003 17:10

Prikonténa

rozdíly jen iluzí
Ano, článek má pravdu, ale týká se spíše nižších profezí, tzv. "servisních" pracovníků. Střední management, specialisté a odborníci jsou na tom již nyní, řekl bych, již téměř na úrovni EU. Co myslíte?
0/0
20.1.2003 17:06

kadlus

Prachy nejsou o ničem
Porovnání je zavádějící - o životní úrovni vypovídá spíše počet postavených metrů čtverečních, tun oceli, cementu, kilovathodin energie na hlavu. Finanční vyjádření o ničem nevypovídá. V jedné zemi se postaví sídliště, ve druhé se vyrobí pár hodinek - to je přece rozdíl. My budeme rádi, pokud do dvaceti let dosáhneme životní úrovně r. 89, která byla vyší než na západě. Tehdejší průměrná mzda 3800Kčs odpovídá s ohledem na technický vývoj, cenu nemovitostí apod. dnešním cca 87 550Kč.
0/0
20.1.2003 15:34

fanda

Re: Prachy nejsou o ničem
clovece, co to tady povidas otunach oceli, krychlovym metru betonu??? Me, jakozto spotrebitele, zajima, co si za svuj mesicni plat muzu dovolit, co si muzu koupit. Proto delam, nebudeme si nalhavat, kazdy pracuje za penize. Ale, ac to je jakkoliv otrepane, je pravdou, ze mame evropske ceny, ale petinove platy. zajimave je, ze erar je neustale prazdny.
0/0
20.1.2003 15:57

Prikonténa

Re: Re: Prachy nejsou o ničem
Hele! Jasně že deláš pro peníze, ale ceny ZDALEKA ne všecho jsou evropské - mrkni se třeba na regulované bydlení - nepovídej tu prosím, že to jsou evropské ceny.
0/0
20.1.2003 16:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.