Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škromach viní statistiky z úmyslu

Chyba v číslech o zahraničním obchodu mohla být úmyslná s cílem ovlivnit rozhodnutí vlády. Prohlásil to místopředseda vlády a ministr práce Zdeněk Škromach z ČSSD. Žádné konkrétní důkazy ale nepředložil. Je to nesmysl, chyba vznikla na Generálním ředitelství cel, brání se předsedkyně Českého statistického úřadu Marie Bohatá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Eiji

Pan Škromach je mi neznámý...
...už proto, že jsem se s ním nikdy seznámit nechtěl. Tudíž neznám jeho minulost. Ovšem mám dojem, že je rudá. To komunisti neustále za vším hledali spiknutí a snahu o rozvrat. Pamatujete se, že kdokoliv jim nešel do krámu, byl obviněn z velezrady, snahy o svržení režimu apod.? Kdo z vás tu zná minulost pana Škromacha a může mi mou domněnku vyvrátit?
0/0
22.1.2003 16:37

jáchym

daně
Chyba v číslech o zahraničním obchodu mohla být úmyslná s cílem ovlivnit rozhodnutí vlády. Prohlásil to místopředseda vlády a ministr práce Zdeněk Škromach z ČSSD.
- Chudáček, chtěl zvýšit daně. Teď mu nezbyde nic jiného než zvýšit daně.
0/0
22.1.2003 15:11

Pavel Novák

Zvýšení daně z příjmů za r. 2002
Vyšší kurz Kč k 31. 12. má za následek přecenění aktiv firem v cizí měně a tutíž zvýšení základu daně - státní rozpočet si opět pomůže (již od začátku prosince bylo jasné, že kurz přiživuje stát, nemyslel jsem si že tak primitivním způsobem)
0/0
22.1.2003 14:17

Statistik

Vynásobil jsem Bohatou dvěmi a celé to odmocnil.Výsledek-Bohatá vypadni!
Za chyby se platí všude jenom ne v ČR. Tady můžete udělat cokoli, dokonce negativně ovlivnit státní rozpočet a nic se vám nestane. Ať žije beztrestnost v ČR a hlavně senátor Železný
0/0
22.1.2003 11:38

dan

Re: Vynásobil jsem Bohatou dvěmi a celé to odmocnil.Výsledek-Bohatá vypadni!
I vy osklivy statistiku: vy chcete, aby CSU pouzival bouli mezi usima nejen na mackani cislicek do kalkulacky a na scitani, ale aby se i zamysleli, co vlastne scitaji! No fuj!
Takova drzost.
0/0
22.1.2003 11:47

al.bunda

ČSÚ smrdí a Škromach ještě více
Že ČSÚ něco posral je jasné. Že ředitelka ČSÚ odstoupit ihned ja správně. Nic by se tím nevyřešilo, jen, že by v ČSSD opět měli volné křeslo pro svého trafikanta. Co mě daleko více zaráží je jednání Škromacha. Tento člověk patří do období vrcholného stalinizmu! Podsouvat někomu úmysl bez důkazů a "doufat, že se to neprokáže" je to největší svinstvo!!! Pane Škromachu, rezignujte! Po opraveném údaji o růstu hospodářství v 3Q je o to více zarážející nárůst nezaměstnanosti. A tento růst už za vlády soc-dem. trvá pěkně dlouho a to hospodářství rostlo (díky bohu i když jste dělali všechno proti tomu...). Škromach pryč!
0/0
22.1.2003 9:51

Santa

Bohatá už jen hraje o čas
a nestydí se obviňovat všechny kolem. Každý má plná ústa morálky, do chvíle, než mu jde o jeho židli. Někdy je mi skutečně líto úředníků, kteří musí rozhodovat v rozporu se svědomím pod politickým tlakem, ale to není situace paní Bohaté. Ta je v opodstatněném podezření, že se dopustila pochybení, navíc možná úmyslného.
0/0
22.1.2003 9:16

Leona Grée

Re: Bohatá už jen hraje o čas
Souhlasím s vámi v tom, že obecně má každý ústa plná morálky do chvíle, než mu jde o jeho židli.
Nesouhlasím ale zásadně s tím, že se pí Bohatá dopustila (byť sám připouštíte že "možná") úmyslného pochybení. A taky, kdybyste věděl kdo je ta "Bohatá", nikdy byste neprohlásil, že lpí na své židli.
Víte co je paní Bohaté nejvíce ku škodě? Totiž její noblesa a slušnost.
0/0
22.1.2003 9:24

ppetr

Re: Re: Bohatá už jen hraje o čas
tak s timto s tebou jen souhlasim.ta noblesa a slusnost ovsem chybi nasim POLITIKUMa pro svoje teple misteckou se nestiti niceho.
škromacha komentovat nebudu JE TO POD MOJI UROVEN.
0/0
22.1.2003 10:53

Leona Grée

Trocha pokory by nám neuškodila
Když čtu příspěvky na téma ČSU kladu si otázku, zda to jednotliví účastníci diskuze myslí opravdu vážně a nebo zda pod rouškou anonymity dávají průchod svým nejnižším pudům.
Ujišťuji všechny, že spekulace o vazbě šéfky ČSU na nějakou politickou stranu je nonsens.To je první věc.
Druhá věc - vy si opravdu myslíte, že její odchod, aniž byla věc prošetřena, vyřeší otázku důvěryhodnosti ČSU? Další nonsens
Třetí věc -  její rozhodnutí obrátit se na Eurostat považuji za správné a velmi odvážné - tohle není nonsens
A nezdá se vám, že rozpoluplná vyjádření GŘ cel o něčem svědčí? A nezdá se vám , že mlčení ministerstva financí taktéž o něčem svědčí? 
0/0
22.1.2003 9:10

Boris

Otázka.
Vzpomínám si, že v polovině 90tých let, začaly být výsledky naší ekonomiky neuspokojivé. Klaus okamžitě odvolal šéfa ČSÚ a výsledky našeho hospodaření se jako by mávnutím kouzelným proutkem zlepšily. Z jaké strany pochází vůbec paní Bohatá?
0/0
22.1.2003 8:47

milda

Pryč s lajdáky
Nehorázné věci se dějí ve Stat. úřadu. Nejvyšší šéfka se zajíká, není schopna říci větu rozvitou a na oprávněnou kritiku reaguje slovy, že její úřad je nezávislý.To by se mi také líbilo.
0/0
22.1.2003 8:38

Václav

Škromach viní statistiky z úmyslu.
Nemohu souhlasit s panem ministrem Škromachem, že ČSU postupoval úmyslně. Věc je totiž horší. Za tím vším je totiž lidská blbost. Bývalý ministr financí Rusnok a šéfka ČSU Bohatá totiž svého času spolupodepsali vyhlášku 253/2002 o statistice dováženého a vyváženého zboží a v té vyhlášce se říká, že údaje, které ČSU potřebuje a požaduje na GŘC nejsou od 1.7.2002 v odstavci 44 celní deklarace, ale v odstavci 46. Bohužel, na ČSU si této drobné změny nepovšimli, byt ji pomáhali na svět. Všichni o této změně vědí, tzn. celníci, celní deklaranti, dovozci, vývozci, pouze ČSU ne.
0/0
22.1.2003 8:25

Johny

cesi ?
Nechapu jak muzete chteli  v Evropa, kdyz vase prestava o demokracticka diskuse je takova jaka je videt zde .
0/0
22.1.2003 2:15

milda

Re: cesi ?
Nevím, kde se v Tobě bere ta troufalost hodnotit nás Čechy a jejich případný vstup do EU.Zaměř se do vlastních řad a přestaň nám radit, co máme dělat!!!
0/0
22.1.2003 8:44

Luboš Motl

Škromach ukradl myšlenku Janě Bobošíkové
Po shlédnutí Sedmičky
musím konstatovat, že od pana Zdeňka Chro Chro Škromacha není zrovna dvakrát hezké, že tuto myšlenku vydává za svou. Ještě v neděli o ničem takovém netušil a Jana Bobošíková se ho přímo na otázku o úmyslu zeptala.
Socialisté umějí jenom rozkrádat a dělají to, jak vidět i s myšlenkami. Ani takový nápad by žádného veselého socialistického ksichta nemohl napadnout sám od sebe.
0/0
22.1.2003 1:14

milda

Re: Škromach ukradl myšlenku Janě Bobošíkové
Nevím, nevím, zase se snaží kdosi něco podsouvat. Kdo rozkradl republiku za neskutečně krátkou dobu bylo OF a jeho pohrobci.Takže bych moc slova o socialistech nebral do úst. V tomto případě by se asi více hodilo slovo huba.
0/0
22.1.2003 8:41

Lada

Je to podezrele
Uznejte sami pred senatnimi volbami zverejníme špatná čísla ekonomiky které ODS použije v senatních volbách --> vyhraje po volbách se zjistí sme na tom docela dobře --> volby se neopakují. Co stoho vyplývá? Proste to smrdí!!!
0/0
21.1.2003 23:16

Leona Grée

Re: Je to podezrele
Zdravím pane Láďo.
Více co smrdí? Snaha vysvětlovat výsledky voleb publikováním údajů ze strany ČSU. Nebo spíše tato spekulace z říše "sci-fi".
 
0/0
22.1.2003 9:19

0/0
21.1.2003 22:29

Jirka

Bohatá musí odstoupit!
Šéfka statistického úřadu prostě musí odstoupit, nebo být odvolána! Je to jediná šance, jak alepsoň trochu zachránit důvěryhodnost ČSÚ, která neuvěřutelně utrpěla. Každá minuta, kterou tam ještě sedí způsobuje nenapravitelné chyby. Komentáře a spekulace p. Škromacha jsou s ohledem na tento fakt naprosto marginální.
0/0
21.1.2003 22:18

milda

Re: Bohatá musí odstoupit!
Jasné a srozumitelné ! Souhlas !
0/0
22.1.2003 8:46

ppetr

Re: Re: Bohatá musí odstoupit!
co je na tom jasneho a srozumitelneho to teda nechapu.nechteli by jste aby si tam sedl nekdo z politiku (treba škromach) to by to zachvili vypadalo.jenom se podivejte na ty jejich zakony,jeden paskvil vetsi nez druhej a novelizujou se jeste nez vubec vstoupi v platnost.ja bych jim nesveril ani LOPATU.
0/0
22.1.2003 11:01

Leona

Re: Re: Re: Bohatá musí odstoupit!
Kritizovat umí věru každý..... Protože si o sobě určitě myslíte, že jste slušný člověk, tak méně zlobně kritizujte a ukažte, že to umíte líp!!!!
0/0
22.1.2003 13:34

antiskromachozemanovec

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
21.1.2003 22:10

HogoFogo

Re: Skromachu zmiz!
jůůůůůůa copak se podařilo nesocialistick=mu ODS, ODě, KDU-ČSL apod sebrat když byli u moci oni ? Houby s octem, rozkradli republiku tak, že socani se Zemanem  a Becherovkou na čele už neměli téměř co. :-)))))
0/0
22.1.2003 2:10

Sarkafarka

Re: Re: Skromachu zmiz!
Co to znamená - "rozkradli republiku"? Být populistou umí každý, chce to jen přesné vyjadřování, hňupe.
0/0
22.1.2003 7:51

Brenda

Bohatá odstoupí a pak se vrátí ....
Bohatá odstoupí z postu a pak bude následovat vepřovou hlavu z Vysočiny a vrátí se na vyšší místo ve vládě.
0/0
21.1.2003 20:55

chyba odpovídá úrovni práce úřadů
Stát chce vybírat cla, ale není schopen ani zajistit plynulý průjezd vozidel přes hranice. Fatální neschopností celého státního systému jsou nuceni řidiči (nejen) nákladních aut čekat desítky hodin ve frontách na hraničních přechodech. Chyba v saldu zahraničního obchodu plně odpovídá úrovni práce této instituce i ostatních českých úřadů.
0/0
21.1.2003 20:46

Mirek

Mirek vini minsitra Skromacha z blbosti
... a nemopotrebuje k tomu zadne dukazy, protoze ministr je sam proti sobe dostatecnym dukazem :-)
0/0
21.1.2003 20:01

Mirek

Mirek vini minsitra Skromacha z blbosti
... a nemopotrebuje k tomu zadne dukazy, protoze ministr je sam proti sobe dostatecnym dukazem :-)
0/0
21.1.2003 20:01

rejpal

Chyba je u celníků
Chyba vznikla u celníků a ČSÚ ji neodhalil. U celníků je klid a přitom je to na rezignaci jejich šéfa, resp. ministra financí. Ale potom se už novináři nepídí. Jak to, že nic netušila centrální banka a "věhlasné" ekonomické agentury? Statistici vždy jen přesně operují s nepřesnými čísly. Toť vše.
0/0
21.1.2003 18:43

Zeena

Re: Chyba je u celníků
Protoze centralni banka i vehlasne ekonomicke agentury vychazi z toho co jim sdeli CSU, nikoliv opacne.
0/0
21.1.2003 19:21

rejpal

Re: Re: Chyba je u celníků
Tak jestli se spoléhají jen na statistiky a nemají další zdroje informací, tak nás potěš Bůh!
0/0
21.1.2003 20:02

Dave

Re: Re: Re: Chyba je u celníků
A na co jinýho by se měli spoléhat?
0/0
21.1.2003 21:30

Marty

Re: Chyba je u celníků
Me na skole ucili, ze statistika je NEPRESNA veda o NEPRESNYCH cislech :-)
0/0
21.1.2003 21:51

mike

Re: Re: Chyba je u celníků
tak to sis ho asi zrovna h....Statistika je když tak přesná věda o nepřesných číslech.
0/0
22.1.2003 8:22

Harry

Slušnost
Kdyby paní předsedkyně měla jen trochu morálky, tak se vůbec do těch politických tahanic nemusela zapojovat. Jde o fatální neomluvitelnou a hlavně neprofesionální chybu instituce, kterou vede. Kdyby měla charakter, tak současně s medializací této chyby oznámila svoji rezignaci.
0/0
21.1.2003 18:38

anonym (sorry)

Re: Slušnost
Těžké to posoudit. Jinak na akademické půdě a jinak v praxi, že ano? Jak jsem již upozornil, tak bohužel hodně lidí zde v Čechách prostě se ještě nenaučilo tomu férovému chování - odstoupit zavčasu a pokud možno bez medializace. Popř. s pozitivní medializací když už, než s negativní medializací....
0/0
21.1.2003 19:26

Homer

Odvolala urednika, ktery na chybu upozornil
pani Bohata bude pekna mrcha. Cloveka, ktery chybu odhali odvola. Podle clanku prohlasila, ze chyba se stala u celniku. Pak nerozumim tomu, proc odvolala sve dva podrizene, kdyz ted rekla, ze to nebyla jejich chyba, ale celniku. Ti dva odvolani jsou stejne vinni jako pani Bohata, ale ta dela, ze se ji to netyka. Pry, ze pocka az na nazavisly audit. Pro vyvozeni dusledku pro sebe potrebuje audity, ale podrizene, ktere zda se za chybu nemuzou odvolava. Sve korytko si haji vykriky o nepodlehani politickym tlakum a doufa, ze to vse vysumi.
0/0
21.1.2003 18:36

Daňový soumar

Viním Škromacha z úmyslu
okrádat daňové poplatníky, zadlužit zemi, lhát voličům, vnucovat vůli menšiny většině, z pokusu o nastolení rovnostářství a umožnění návratu šokialismu a dále z naprostého diletantství při vedení státu.
0/0
21.1.2003 18:19

TT

Re: Viním Škromacha z úmyslu
I když se ti to nelíbí, tak oni vyhráli volby, a tedy byli největší menšinou. Kdo by nám měl vnucovat vůli - ten, kdo byl druhý, třetí, nebo poslední?
0/0
21.1.2003 18:28

Daňový soumar

Re: Re: Viním Škromacha z úmyslu
Nikdo nemá mandát vnucovat většině to, co odmítá!
0/0
21.1.2003 18:30

pes Novák

Re: Re: Re: Viním Škromacha z úmyslu
A ta většina je kdo? Nikdo jí nebránil jít volit!
0/0
21.1.2003 20:06

Daňový soumar

Re: Re: Re: Re: Viním Škromacha z úmyslu
Stejně tak ji nikdo nesmí nutit.
0/0
21.1.2003 21:00

pažitka

Re: Viním Škromacha z úmyslu
Souhlasím a připojuji se. Ještě bych dodala, že pana Škromacha viním ze všeho! A Rada pro pana Škromacha: raději se věnujte své práci na ministerstvu, tam budete prospěšnější!!!???
0/0
22.1.2003 9:31

josef

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
21.1.2003 18:18

Stréc

Odpovědnost je pouze na papíře
Mám dojem, že chyb pí. Bohaté bylo za poslední dobu více. Vzpomeňme si na akci sčítání lidu. Přes veškeré ujišťování této "paní" v médiích se nakonec nacházely sčítací archy v popelnicích a jinde. A nyní tento závažný malér. Samozřejmě měl by přijít okamžitý odchod. Ona velí celému úřadu. Ona je tedy plně odpovědná. Pokud toto nebude v této zemi pravidlem, vždy "malér" odnese ten, kdo je dole u zdi. A to je obecně špatně. Ale mám dojem, že se zapomíná na to nejdůležitější. Chybou Stat. úřadu bylo poškozeno mnoho podnikatelů či firem. Platby do zahraničí se podnikaly v nevýhodném kurzu. A já se tedy ptám: kdo jim ztráty nahradí? Škromacha snad nemůže už brát nikdo vážně, neboť jeho "kecy" to je jen mlžení a odlákání pozornosti od skutečného problému. Problém je tu jen jeden a to: Český statistický úřad, potažmo tato vláda (tedy i Škromach) poškodili podnikatele a firmy v této zemi. Kdo se jim alespoň omluví? A samozřejmě je tu přímá souvislost s důvěrou zahraničních investorů - ta musela skutečně stoupnout o 300%.    
0/0
21.1.2003 17:43

ukran

spíše neschopnost
Všude na vedoucích místech jsou i díky socanům byvalí komunisté, a ti byli vždycky neschopní.
A nechoďme daleko,že tam byl i soudruh Škromach..
0/0
21.1.2003 16:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.