Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Pražané by tramvajákům platy nezvedli

Při případné stávce za vyšší mzdy se mohou pražští řidiči tramvají opírat o různé argumenty, s jedním však počítat nemohou: s podporou veřejnosti. Podle průzkumu společnosti STEM pro MF DNES a iDNES považuje drtivá většina Pražanů platy řidičů za dostatečné a stávku označuje za neoprávněnou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zdenek

23. 1. 2003 23:17
příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0 0
možnosti

Petr

23. 1. 2003 15:22
Tramvajáci mají nadprůměrnou mzdu, proč přidávat.
Mám VŠ vzdělání, podmínkou v práci je automaticky řidičák, znalost aspoň angl.. či něm. jazyka, dobrá úroveň práce s počítačem, měsíčně najezdím tisíce km a mám nižší plat než tramvajáci. Když se jim nelíbí, ať jdou jinam. Je to sprostý nátlak, doufám, že jim to neprojde.
0 0
možnosti

Honza SU

23. 1. 2003 17:11
Re: Tramvajáci mají nadprůměrnou mzdu, proč přidávat.
Vážený Petře,
Pokud máte VŠ vzdělání a všecho to, co píšete, jistě najdete uplatnění tam, kde je pobírán čistý plat 40 tis. měsíčně a více! Tedy Vy jděte jinam; tramvajáci mají svou práci rádi, pouze nechtějí, aby se s nima zacházelo jako s odpadem, to snad je dovoleno, nebo snad máte pocit že ten "obyčejný" tramvaják je jen loutka či stroj, která celý den má jen jezdit a mlčet? Asi Vás už nepřesvědčím, ale zkuste se na chvíli vžít do jejich role!
 Jo a takhle kdyby každý tramvaják "šel jinam" dopadlo by to nastejno a rozhodně by tramvaje stály déle!
0 0
možnosti

eno

23. 1. 2003 12:08
Nesouhlas
Já pro svoje povolání potřebuju VŠ, angličtinu aktivně a každoroční školení se zkouškou to vše za tabulkový plat, prémie pouze tehdy když něco na konci roku zbude, moje švagrová stejně stará se základním vzděláním pracuje ve Škodě MB, plat má v průměru o 10 tis. větší, 13. a 14. plat k tomu plus premie. Myslíte si, že nepůjde stávkovat jenom kvůli tomu, že má větší plat. Chyba lávky. Když se jim něco nebude líbit, odbory se za ně vezmou. Myslíte si, že půjdu dělat do Škodovky. Taky ne. V platech to není. Je to jenom v lidech. A tramvajáci chtěli původně jenom vědět, proč jsou rozdíly v platech, když v EU ne. A EU se nám dává pořád za vzor. Proto se také vzbouřili, aby poukázali na neschopnost vedení MHD řešit něco, co nemají přímo v popisu. Proto také vyhlásili stávku jenom aby se dočkali oné slibované studie.
0 0
možnosti

Mirek

23. 1. 2003 13:28
Re: Nesouhlas
A co z Vašeho příspěvku vyplývá? Když v EU není rozdíl v platech uváděných řidičů, tak by tramvajáci měli dostat vyšší plat? A co tak evropské poměry porovnat s odměňování vysoce kvalifikovaných lidí. Jistě víte, o které jde. Ti z morálních a jiných důvodů stávkovat nebudou, ani nemohou. Když jich nejsou desetitisíce, tak se na ně nehledí. Řešení je jednoduché: ve státní sféře dodržovat pro platy stejné poměry v tarifních třídách jako na Západě, v soukromé sféře je to na smluvních podmínkách. Bohužel, naše nuzné hospodářství na to zatím nemá, protože zaměstnanci pracující v nejnižších tarifních třídách by vymřeli hlady! Proto kvalifikovaní pracovníci musejí trpět tuto násilím vnucenou kolegialitu. Nebo jste jiného názoru?   
0 0
možnosti

Ape

23. 1. 2003 11:26
Kdo jsou ?
Kdo to jsou ti Pražané ? Nějaký kmen žijící v Praze ? Kolik jich na tom území žije ? To jako proběhlo nějaké referendum ? Vůbec se mi nelíbí, že tisk mluví jménem obyvatelů Prahy, ani trochu.
0 0
možnosti

Lidožrout

23. 1. 2003 13:44
Re: Kdo jsou ?
Souhlasím. Ostatně ani z těchto diskusí nevyplývá jednosnačný odsudek pražských tramvajáků. Kdosi se cílevědomě snaží vyvolat vůči nim averzi. Veškeré zprávy jsou formulovány tak, jako by tramvajáci měli jakési nepříčetné požadavky. Vždyť to ale není pravda. Několik stovek lidí pouze požaduje, aby za stejnou práci byli stejně hodnoceni jako jejich kolegové od autobusů. Nebo to snad znamená, že plat řidiče autobusu je nepříčetný už dneska? Ostatně, čistě ekonomicky, srovnejte si přepravní kapacitu nabízenou jedním řidičem spřažené tramvajové soupravy s přepravní kapacitou nabízenou jedním řidičem autobusu. O dopadech na životní prostředí vůbec nemluvě (aniž bych tento dopad dával za vinu autobusákům). Co jim ovšem neodpustím, je vyhrožování stávkou v případě, že tramvajáci dostanou to, co oni. Fuj, styďte se!
0 0
možnosti

pumprlík

23. 1. 2003 11:05
neměli by mít míň
No ano, je nespravedlivé, aby tramvajáci měli menší plat, než autobusáci. Argumenty o tom, že tramvajáci dělají méně pohybů, protože netočí volantem jsou irelevantí. Cyklista dělá ještě složitější pohyby než autobusák a kupodivu chodec zapojuje do chůze ještě více svalů - a přitom umí chodit každý blbec. Plat řidičů by měl odpovídat spíše tomu, jaká je hodnota vozidla, které řídí, nebo jak cenný je náklad, který vezou (respektive kolik lidí), neboli kdo má větší odpovědnost. Mám pocit, že cena tramvajové soupravy je vyšší, než cena autobusu. Takže vážení, existuje jediné správné řešení: je potřeba autobusákům ubrat a tramvajákům přidat, tak aby celkové mzdové náklady nestouply:-). Pokud se nepočítá se zdražením jízdného.
0 0
možnosti

ban

23. 1. 2003 11:19
Re: neměli by mít míň
Vubec s tebou nesouhlasim, pokud si dobre pamatuju, tramvaje maji skoro vzdycky prednost pred ostatnimi. Nemusis si slozite klestit cestu ucpanou silnici, jen si tak lehce jedou po kolejich. Byt tramvajakem je ve srovnani s autobusaky pohadka!
0 0
možnosti

magdon

23. 1. 2003 10:54
Já bych jim nasral všem
to vždycky, když něčí stará udělá cambus,že sousedka má hezčí šaty tak se bude stávkovat?
0 0
možnosti

Herodes

23. 1. 2003 10:16
To je nesmysl
Tramvajáci měli vždycky míň a doufám že to tak zůstane na Metro musíš dělat spoustů testů a ovládání je daleko složitější, navíc po sedmi letech tradááá a najdi si něco jinýho,tramvajáci dělaj skoro automatizovnou práci...jestli berou v průměru 19 500.-Kč tak je to až dost podle mě průměrnej plat je v praze někde okolo 16 000,-Kč a řidiče tramvaje můžou dělat lidi klidně ze základním vzděláním stačí když si uděláš řidičák, ktrerej trvá asi dva měsíce.....myslím, že jsou jiný obory kde by si lidi zasloužili více pozornosti než TRAMVAJÁCI
0 0
možnosti

Pavela

23. 1. 2003 15:36
Re: To je nesmysl
Opět vnesu trochu objektivity: Řidič tramvaje musí též dělat spoustu zkoušek a zakončuje pravidly silničního provozu jako autobusáci a stejným typem státní zkoušky jako strojvedoucí metra (dokonce se stejným řidičákem). A když jsme u té automatizace - copak asi fyzicky dělá strojvedoucí metra (fírové prominou)? Řízení vozidla není o počtu čudlíků, pedálů, volantů apod. Proč se tu lidé naváží do řidičů tramvají, když o jejich práci vědí houby - jen vidí a myslí si, že vědí...
0 0
možnosti

eno

23. 1. 2003 10:07
Článek je zavádějící
Argumenty, že tramvajáci sedí na bidýlku, mačkají tlačítka a vedou je koleje neobstojí. Proč tedy mají řidiči metra ještě více než autobusáci, když se musí naučit pouze 3 trasy, nemusí stát na semaforech, nikdo jim nevjede do cesty. V tom mi teprve chybí logika a už proto fandím tramvajákům. Myslím si, že vedení MHD je dost neschopné a holt tramvajáci je trochu nadzvedli. A proto jsem přesvědčen, že ne tramvajáci, ale vedení MHD si bere jako rukojmí veřejnost, protože není schopno řešit problémy. Byli zvyklí, že ráno přijdou do práce, rutinně něco vyřídí a teď najednou musí řešit povodně a stávku a management je neschopný na to reagovat. Povodně jim nevyčítám, ty prostě přišly, ale to koktání, zděšení, že budou muset něco dělat, o něčem rozhodovat, to bylo na panu řediteli i na mluvčí zcela patrné. A samozřejmě Magistrát, který vůbec neví, která bije v pražské hromadné doprave.
0 0
možnosti

Ivan

23. 1. 2003 10:15
Re: Článek je zavádějící
Kdyz do toho zacnes vnaset strojvedouci v metru, tak si musis nejdrive uvedomit, ze toto zamestnani jde povazovat za relativne zdravi ohrozujici, jelikoz oci strojvedouciho musi celit xcastemu stridani svetla a tmy ( stanice a tunel ), nehlede na to ze naroky na jejich kvalifikaci jsou rozhodne vyssi nez dokoncena zakladni skola, kterou jim mozna i tak nekdy prominou:-))
0 0
možnosti

xbert

23. 1. 2003 10:03
Aurobusák musí dva roky dřít na náklaďáku než si může udělat řidičák na autobus = vyšší kvalifikace. Tramvajákovi stačí aby udržel madlo a moč.
0 0
možnosti

Ivan

23. 1. 2003 10:05
Re:
Svata pravda. Uz ted maji tramvajaci penez az dost, vzhledem k tomu, ze je drtiva vetsina z nich rada za dokonceni zakladni skoly, tak si nemuzou narokovat platy, ktere mnohdy neberou ani lide s vysokou skolou.
0 0
možnosti

Tomas

23. 1. 2003 9:58
Přidat? leda tak práci :-))
Když už tramvajáci srovnávají platy s řidičem autobusu, ať si také srovnaj nároky na dané pracovní místo. Když už nic jiného, tak řidič autobusu musí alespoň "vystudovat" autoškolu, kdežto řidiče tramvaje může dělat i člověk s ukončenou zvláštní základní školou bez dalšího vzdělání!!! To je snad dostatečný argument pro platový rozdíl, ne?
0 0
možnosti

pumprlík

23. 1. 2003 11:10
Re: Přidat? leda tak práci :-))
Autoškolu udělá dneska každý imbecil, proboha. O vzdělání tady nejde. Mimochodem milióny lidí s vysokoškolským vzděláním dneska u nás mají nižší platy než pražští tramvajáci.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

13. dubna 2024

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...

Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho

15. dubna 2024

Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod

12. dubna 2024  17:58

Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Zlato raketově zdražilo. Mohou za to Spojené státy, Čína i Rusko

13. dubna 2024

Cena zlata pokořila historické rekordy a podle ekonomů se ještě zdaleka nemusí zastavit. Důvodem...

Za zájezd jen čtvrtinu předem, navrhuje EU. Cestovky s tím mají problém

19. dubna 2024

Premium Předem zaplaťte jen 25 procent a doplatek až čtyři týdny před odjezdem na dovolenou. Takový návrh...

Brusel vyčlenil půl miliardy eur na výroby munice, do Česka jdou tři procenta

19. dubna 2024

Dva české podniky uspěly v konkurenci evropských obranných firem, které se ucházely o finanční...

Ruské tankery mohou způsobit ekologickou katastrofu, varuje švédský ministr

18. dubna 2024

Švédský ministr zahraničí Tobias Billström varuje před ekologickou katastrofou, ke které by mohlo...

Google propustil 28 zaměstnanců, kteří stávkovali kvůli smlouvě s Izraelem

18. dubna 2024  19:30

Společnost Google propustila 28 zaměstnanců, kteří protestovali proti smlouvě, kterou firma...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!