Diskuze

Pojišťovna zdraží staré pojištění staveb

Přechod "od socialismu do tržního hospodářství" čeká majitele domů a domácností pojištěných u České pojišťovny. Finanční dům se totiž rozhodl zvýšit o stokoruny pojistné u smluv uzavřených před rokem 1994. Chce se tak vyrovnat propastný rozdíl mezi ročními platbami jednoho klienta v řádu stokorun a pojistným plněním, které může sahat do statisíců.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jaroslav Frelich

23. 1. 2003 17:58
to si dali načas
Zajímavé je, že čekali tak dlouhou dobu. Nicméně je pochopitelné, že když ročně dostanou od lidí dvě nebo tři stovky, tak to skoro nemůže stačit ani na pokrytí administrativních nákladů.
0 0
možnosti

DDT

23. 1. 2003 18:43
Re: to si dali načas
V každém případě je to varování pro všechny ostatní - nepojišťujte si stavby u České pojišťovny, protože nemá a nadále nebude mít pro všechny své klienty stejné podmínky  a je celkem jasné, že z vašeho vyššího pojistného budete nesmyslně doplácet na ty, kterým pojišťovna nechá pojistné nižší.
0 0
možnosti

Richard Kapsa

23. 1. 2003 19:03
Re: Re: to si dali načas
Čtenář iDNES, který se skrývá za zkratkou DDT vyvodil z poskytnutých informací velmi zkratkovitý závěr. Není pravdou, že klienti s novými pojistkami doplácejí na ty ostatní. Nové a staré pojistky se od sebe liší svými pojistnými podmínkami, které jsou rozdílné. Zatímco například u nových pojistek může klient získat slevu za to, že v průběhu minulých let nehlásil žádnou pojistnou událost, u starších to jejich podmínky neumožňují. Staré pojistky staveb jsou koncipovány na časovou cenu, tzn. klient například v případě totální škody, kdy je zničen celý dům postavený v roce 1980, získá pojistné plnění, v němž je zohledněna amortizace domu. Naproti tomu u nových pojistek se u totální škody vyplácí tzv. nová cena, tj. klient získá prostředky na znovuvybudování dobu v současných cenách prací a materiálu. Takže, pokud je u starších pojistek nižší cena, je to proto, že jsou "méně kvalitní" a nikoli proto, že jsou dotované z jiných pojistek. Navíc podle posledních analýz platí, že ČP má i u nových pojistných smluv ceny nižší než srovnatelná konkurence. Takže tím, že si nepojistíte svůj dům u ČP, rozhodně neušetříte.
Richard Kapsa, ředitel odboru komunikace, Česká pojišťovna
 
0 0
možnosti

Tomáš Kapler

23. 1. 2003 20:08
Re: Re: Re: to si dali načas
Miluji PR, také jsem se na něj školil ;-)
Je samozřejmě naprosto jasné, že když pojišťovna vyplácela statisíce a dostávala stokoruny, že to musela platit z peněz ostatních. Stejně tak to ukazuje fakt, že se těchto smluv chcete zbavit. Také není tak úplně pravda, že klient dostane méně než u nových pojištění - když si nechá staré a přikoupí další s nižší sazbou na nižší cílovou částku, tak dostane dvě pojistky a výsledná suma bude vyšší při nižších poplatcích.
Na rozdíl od předchozího ale toto naprosto chápu, není se čemu divit, prostě před deseti lety byla jiná situace (jenom nevím, proč se takovéto smlouvy dávaly ještě v roce 1993, kdy už stoupla inflace oproti 1989 o více než 100%).
Mám ale malý dotaz - co když klient nebude chtít smlouvu vypovědět? Může mu jí jednostranně vypovědět ČP? Tedy jestli i nadále bude existovat skupina lidí s výhodami oproti ostatním (díky tomu, že těmto klientům nabízíte speciální podmínky když podepíší novou smlouvu, tak dost pochybuji že byste to dělali kdyby jste jim to mohli vypovědět sami)
P.S.: Fandím ČP, mám u ní veškeré pojištění a dokonce i bankovní účet (přes eBanku).  Šéfa znám osobně a to teda smekám klobouk, geniální perfekcionistický manažer každým coulem.
ČP - má ale spoustu chyb ve srovnání s konkurencí zaviněných nulovou starostí o klienty. Nevím jestli je známo, že ČP má nejnižší počet pojistek a vybranou částku na jednoho klienta. Zatímco ostatní pojišťovny vám vnutí (výhodami a slevami) maximální počet smluv (auto, byt, zdraví, cesty), tedy i 6 na jednu domácnost, ČP má stěží 3. Zástupce ke klientovi nikdy nezajde, maximálně jej pozve k sobě jednou za 15 let.
Kdyby byla ČP co k čemu, vyškolí personál a ne aby poslala klientům dopis - ne, prostě jim nejdříve zavolá, vysvětlí že musí změnit smlouvu a že se s nimi musí sejít a při tom se jim pokusí vnutit i další smlouvy, nabídne rodinné slevy, balíčky kompletních služeb, třeba i včetně eBanky, cestovních pojištění atd.
Takhle kdybych byl zástupcem jiné pojišťovny, tak pošlu na všechny lidi u kterých vím že mají pojištění bytu u ČP (a to bych věděl, protože bych se na takové věci ptal při sepisování jiných smluv), nabídku na přechod.
Tomáš Kapler (kapler@mail.cz).
0 0
možnosti

Richard Kapsa

24. 1. 2003 9:48
Re: Re: Re: Re: to si dali načas
Dovoluji si reagovat:
naprostou většinu škod utrpěných při povodních uhradili naši zahraniční zajistitelé, ne tedy klienti, kteří platí vyšší pojistné.
Smluv se zbavit nechceme, pouze se u nich mění podmínky, které již neodpovídají současné ekonomické realitě. ČP žádné smlouvy nevypovídá, je pouze na vůli klienta, zda si bude přát ve smluvním vztahu pokračovat.
Pokud klient nebude chtít smlouvu vypovědět, nikdo jej nenutí - smlouvy se nevypovídají, pouze se upravuje jejich jeden parametr. A pokud s touto úpravou, která je v souladu se smluvními podmínkami, nesouhlasí, může požádat o zrušení smlouvy. Tedy do ničeho jej netlačíme - má naprosto svobodnou možnost rozhodnutí. Ve finále to nicméně znamená, že nezůstane žádný klient, kterému by byly zachovány dosavadní podmínky pojištění.
K ostatním připomínkám: kdyby měli obchodní zástupci ČP osobně obcházet všechny klienty se starými smlouvami, tak by to ve finále možná přineslo o něco větší obchodní efekt, ale trvalo by to při tak vysokém počtu (1,8 mil. ks) několik let, což je pro pojišťovnu bohužel ekonomicky neúnosné. Pouze náklady na zajištění v zahraničí stouply letos čtyřnásobně.
To, že ČP má nejnižší průměrnou částku pojistného na klienta a také možná nižší počet pojistek na domácnost než konkurence je naprosto logické a souvisí to právě s tím dědictvím z minulosti (pojistky za pár desítek korun či stokorun z dávných dob)
Richard Kapsa, Česká pojišťovna
0 0
možnosti