Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na Slovensko jeďte ráno, radí dráhy

Chystaná neomezená stávka na slovenských drahách zablokuje i osobní vlaky a mezinárodní rychlíky z Česka. Až na hranice pojedou všechny soupravy podle jízdního řádu, dál se ale od páteční 23. hodiny nedostanou. Dráhy proto dopuručují cestujícím odjet ve čtvrtek nebo v pátek ráno, aby se dostali do cíle před začátkem stávky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

CO

Mesicni
Ať žije skvělej podnik jménem České dráhy. Po tom, co vypustili z traťových jízdenek (měsíční, čtvrtletní) rodná čísla odtartovali už úplně akci JEZDÍ CELÁ RODINA!!! To by si měli nechat patentovat! Tak se vydělává!
0/0
31.1.2003 10:28

puppy

80 000 železničářů v ČD
Vzpomeňte si na to číslo až budete stát v Praze na hlavní nádraží nekonečnou frontu na lístky, protože jsou v provozu pouze dvě pokladny z dvaceti. Řekněte si "osmdesát tisíc lidí", až uvidíte člověka jehož jediným posláním je sedět na lavičce a kouřit jednu za druhou. Myslite na to krásné, kulaté číslo, až vás seřve tlustá baba v pokladně, že si dovolujete platit tisícikorunou. Takhle to dopadá v podniku, který má schopnější odboráře než manažery...
0/0
30.1.2003 15:15

gheuighte

kaslem jim na bolsevicke zeleznice - co si natropili, to si ted lizou, megalostavbari zeleznic
0/0
30.1.2003 14:43

Benelli

Re: kaslem jim na bolsevicke zeleznice - co si natropili, to si ted lizou, megalostavbari zeleznic
No jo, ale platit to budeme my.
0/0
31.1.2003 9:42

Ivan Burger

Ano, ale...
Nikdo nechce dráhy rušit, to je blbost, samozřejmě. Ale zefektivnit se musí. Tudíž 3/4 železničářů se propustí (systémově, samozřejmě) a budou všichni spokojeni (asi až na ty železničáře - ale to si přece nikdo nesmí stěžovat, když vás zaměstnavatel propustí. Je to jeho právo).
0/0
30.1.2003 13:54

Zdeněk J.

Re: Ano, ale...
Jak víš kolik železničářů je nadbytečných ? Pracuješ snad na vedení ČD nebo na MDS ? Já nikoli, proto bych se do takovýchto soudů nepouštěl.
0/0
30.1.2003 14:08

john

Re: Re: Ano, ale...
Cetl jsem rozhovor s majitelem soukrome zeleznice a ten rikal, ze po prevzeti regionalni trate od ceskych drah propustil polovinu zamestnancu! 3/4 je jeste nadhodnocene.
0/0
30.1.2003 14:38

železničář

Re: Ano, ale...
Pan Burger se asi nikdy nebyl podívat v provozu na ČD, jinak by nemohl tak hloupě psát. Jestli ovšem vůbec jel někdy vlakem. Už dnes se doprava zajišťuje jen s minimálním počtem provozních zaměstnanců ve stanicích tak nevím koho by chtěl ještě propouštět.
0/0
30.1.2003 14:17

Mulholland

Re: Re: Ano, ale...
No tak to je taky docela perlicka. Chcete tvrdit, ze CD nejsou prezamestnane?
0/0
30.1.2003 14:46

Petr

Re: Re: Ano, ale...
Tím minimem provozních zaměstnanců myslíš třeba ty dvě tlustý báby na ještěrce vezoucí k vlaku půlkilový balíček, které jsem viděl v neděli na peróně?
0/0
30.1.2003 15:49

Tomáš

Re: Re: Re: Ano, ale...
A viděl jste, co vezli zpátky od vlaku? Stoprocentní vytíženost nelze zajistit vždy a všude, ani v silniční, ani v letecké dopravě.
0/0
3.2.2003 7:56

Antirebel

Duška pověsit nebo zastřelit
Stávku pomáhá organizovat ten zločinec jménem Jaromír Dušek. Násilnou smrt této osoby, která si nezasluhuje, aby byla nazývána člověkem, bych uvítal více než u Špidly nebo Zaorálka.
0/0
30.1.2003 13:41

Zdeněk J.

Re: Duška pověsit nebo zastřelit
Antirebele, ty seš ale vůl. Akce slovenských železničářů je správná, rušení tratí je třeba zabránit. Dušek má své mouchy, ale je i jeho zásluhou že naprostá většina regionálních tratí nebyla zrušena. Jinak doufám že stávka na slovenských železnicích bude výstrahou i těm našim politikům, kteří by chtěli v ČR místní dráhy rušit.
0/0
30.1.2003 14:06

Pavel

totálne stratové- komunistická zahradka!
Nech idú do riti!
Kto ich potrebuje a kto prispeva ako na železnicu na moje auto ?
 
V USA - firma s 40 000km dráh a 18 000 zamestnancami
A
Slovenské železnice s 3600 km  dráh a 43 000 zamestanacami ???
 A teď buďte přátelé v ČR moudří ...
 
0/0
30.1.2003 0:23

Dan

Re: totálne stratové- komunistická zahradka!
Na tvoje auto přispívá stát miliardami dotací do oprav silnic ročně. Kdyby se všechno započítalo tak jak má, bude ztrátová i silniční doprava.
0/0
30.1.2003 9:15

Dan 2

Re: Re: totálne stratové- komunistická zahradka!
Silnicni doprava si na sebe ale vydela! A co do ni plyne je jen mensi cast toho, co sama dava na danich a poplatcich statu.
A Pokud nekdo zacne namitat externality, tak nezapomente pocitat jak negativni, tak i pozitivni. PS: Jake ekologicke parametry maji soucasne vozy v silnicni doprave z hlediska emisi, a jake zeleznice..... ???
0/0
30.1.2003 9:35

vaclav hanus

Re: Re: Re: totálne stratové- komunistická zahradka!
Nooo, ty budes peknej demagog. Paklize ma podil elektricke trakcve cca 50 procent, tak lzerici, ze emise jsou u zeleznic cirka polovicni jako u aut.
0/0
30.1.2003 9:40

Dan 2

Re: Re: Re: Re: totálne stratové- komunistická zahradka!
No a kdyz si to prevedes na jednotku vykonu, dostanes to co jsem psal.
0/0
30.1.2003 10:13

Brouk

Re: Re: Re: Re: Re: totálne stratové- komunistická zahradka!
Milý Dane 2, když jste tak přesvědčen o výhodnosti silniční dopravy, tak se zajděte podívat třeba na D1, pak na hlavní tah z Moravy na nádraží Běchovice, spočítejte si vlaky a zkuste si představit, jak by asi ta dálnice vypadala, kdyby se všichni cestující z vlaků vydali auty a autobusy...
Asi Vám dojde, že byste potřeboval podstatně kapacitnější silniční a dálniční síť, pak si zkuste spočítat cenu těch dálnic, které jsou hrazeny z rozpočtu státu, jejich údržbu, náklady na zdravotní péči mnohem většího počtu raněných z dopravních nehod... a zamyslete se nad exhaláty a hlukem.
Vynášíte soudy, ale neporovnáváte komplexně.
0/0
30.1.2003 10:40

Dan 2

Re: Re: Re: Re: Re: Re: totálne stratové- komunistická zahradka!
Diky za reakci Brouku.
Ty naklady jak pises prave veskere pocitam, a stale mi vychazi, ze ze silnicni dopravy jde statu o dost vice, nez do ni dava.
Pokud to tedy porovnavas z tohoto hlediska, staci se podivat na strukturu dani a poplatku, kterymi je silnicni doprava zatizena, spocitat vykony a celkem jednoduse se da zjist, kolik z toho stat ma. Potom se staci podivat na strukturu vydaju ze SFDI, kolik jde do silnice a kolik do zeleznice.
Problem je v tom, ze jsou brany prijmy jako fiskalni, to znamena, ze se prerozdeluji jinam.
Samozrejme ma zeleznice vyhody - zejmena v nakladni doprave na dlouhe vzdalenosti (uvadi se 600 km) s tim naprosto souhlasim.
A ani bych nemel nic proti draham, avsak vadi mi cely zpusob rizeni, nepruhledne financovani, pujcky se zarukou statu, prezamestnanost, (vse co je skryto za rouskou zakladni dopravni obsluznosti) ...... Dokud se s tim neco nestane, nechci aby sli i me dane do teto cerne diry.
 
0/0
30.1.2003 11:34

Dan 2

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: totálne stratové- komunistická zahradka!
Pardon - sly a ne sli.
0/0
30.1.2003 11:39

Chomutovák

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: totálne stratové- komunistická zahradka!
Nemám teď čas hledat, kolik jsou příjmy státu ze spotřební daně z benzínu. Ale tuto daň z nafty platí mimo jiné i dráha. Jinak za dálniční známky se ročně vybere cca 2 mld korun a nestačí to ani na opravy těch současných dálnic natož výstavbu nových. 1 km nové dálnice vyjde na 200-400 miliónů korun, modernizace stávající tratě po stylu koridorů (tj. sem tam přeložka) vyjde na 30-40 miliónů na km. A síť je u nás dost hustá, takže modernizace většinou stačí.
Jinak do nákladů na silniční dopravu je třeba připočítat např. i náklady na dopravní policii, agendu řidičských průkazů, nemluvě o obtížně vyčíslitelných škodách na životním prostředí a zdraví lidí (náklady na léčení zraněných po haváriích). Na ČD už asi 5 let nezahynul žádný cestující a zraněno jich byl max. pár set. To je běžná denní bilance silniční dopravy.
K Vaší argumentaci poměr mezi investicemi SFDI do silnic a železnic už je několik let asi 5:1...
Dráhy si veškeré náklady na svůj provoz a údržbu hradí samy a i s tímto handicapem měly loni ztrátu pouhé cca 2 miliardy.
Jinak pravda je ta, že současné české ani slovenské dráhy nehospodaří nejlépe, bzť se situace (alespoň u ČD) výrazně zlepšuje. Chce to hlavně šetřit na pracovní síle.
0/0
30.1.2003 13:58

Tomáš

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: totálne stratové- komunistická zahradka!
Dane, bylo by dobré uvědomit si ještě několik věcí navíc. Jednak SFDI není jediným investorem a plátcem v silniční dopravě. Hromadu peněz do systému dávají také obce. Pokud jde o to, že si na sebe silniční doprava vydělá: Spotřební daň hradí jak dráha, tak motoristé. To, že se dráha snaží platit ji co nejméně a využívat elektřinu je její plus. Silniční daň se platí jen za vozidla, která se využívají k podnikání, pročež všichni, kteří mají své vlastní soukromé auto a nejezdí s ním na služební cesty, neplatí silniční daň. A ti, kteří ji platí si ji odečtou ze základu daně z příjmu. Náklady na údržbu silniční sítě jsou ohromné, jenom třeba zimní údržba ... Navíc je vždy snažší platit nějaký paušál a nechat někoho, aby zajistil vlastní práci. Dráha by brala všemi deseti, kdyby za každé vozidlo zaplatila ročně X tisíc a dál by jen jezdila. K vlastnímu provozu: Valivý odpor guma-asfalt je bratru 11x větší, než valivý odpor ocel-ocel. Řazení vlaku do souprav značně omezuje aerodynamické odpory. Jeden strojvedoucí dopraví do cíle řádově více nákladu či osob, než jeden řidič kamionu či autobusu. Je sice pravda, že dráha potřebuje hromadu lidí na zabezpečení vlakové cesty (výpravčí, signalisté, ...), na druhou stranu se to velmi příznivě odráží na bezpečnosti dopravy. V tomto segmentu je také největší problém našich i slovenských drah - neinvestuje se do techniky, ale vydržuje se drahá lidská síla. Stanice ovládaná přes počítač může propustit bratru polovinu lidí, kteří tam pracovali dříve. Pokud zmiňujete daně a černou díru, vezmu to obráceně (byť vím, že je to trochu demagogie): Proč se mají moje daně prošustrovat na stavbách dálnic, které nevyužívám? A ať mi nikdo neříká, že D47 není černá díra. Mimochodem, když je to tak důležitá stavba a všichni motoristé po ní tak prahnou, proč čekají na stát (a moje daně :-))? Proč ji nepostaví nějaká firma za své a nevybírá tam mýtné? Jsem si jist, že pokud by měli motoristé platit někomu opravdové náklady na stavbu a údržbu a přiměřený zisk, tak by ještě rádi jezdili po I/47.
0/0
30.1.2003 14:33

Dan 2

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: totálne stratové- komunistická zahradka!
D47 bezpochyby cerna dira je, stejne tak jako umele predrazovani stavebnich praci jak v silnicni, tak i v zeleznicni doprave - asi opet zapracovala lobby.
Jinak k tomu porovnani. Nechci hajit silnici a hanit zeleznici, ale zkuste si udelat jen tak bilanci, kde budou oddeleny prijmy a vydaje silnicni a zeleznicni dopravy. A na druhou stranu, co stat poskytuje do obou dopravnich oboru (se vsim sudy, tedy u silnicni dopravy i policii ...(mimochodem, tento udaj lze pomerne presne zjistit, protoze v rozpoctu MVCR je primo polozda dop. policie); a na drahach zaruky, splatky uveru, ....)
A jeste jednu uvahu - jaky maji vliv na ekonomiku jednotlive dopravni obory? 
Se zeleznicni dopravou se musi neco udelat, ale zatim je to v mych ocich neefektivni podnik (tedy CD), na kterem se prizivuje mnoho zbytecnych lidi. A zakon o transformaci tento stav jen konzervuje.
0/0
31.1.2003 9:39

Pista

Re: Re: Re: Re: totálne stratové- komunistická zahradka!
Paklize je podil elektricke trakce cirka 50 procen, pak tech padesat procen musi byt pokryto el. proudem vyrabenym mozna v nektere nasi elektralne na pevne palivo. To znamena, ze emise nejsou rozprostirany rovnomerne po celem uzemi, kudy ty vlacky jezdi, ale jen na malickatem uzemi velikosti cirka Podkrusnohori. zato v nekolikanasobne vyssi koncetraci.
0/0
30.1.2003 16:17

<^>

Re: totálne stratové- komunistická zahradka!
 S tim USA pekne kecas .
0/0
30.1.2003 18:57

Pavel

Mozne reseni
Myslim, ze je chapu. Se ztratovymi tratemi se da delat spousta veci: Nabidnout k pronajmu ci k prodeji, provozovat trate muze samosprava ci soukromy podnikatel. V Cesku se na nekolika tratich ukazalo, ze soukromnik ci regionalni samosprava muze provozovat trate podstatne vyhodneji nez statni organizace.
0/0
29.1.2003 22:41

Karel

Když někdo nechce, tak to nejde
Když slovenská vláda nechce, aby na slovensku lidé cestovali vlakem, protože je to finančně ztrátové. Nejlehčí je to zrušit a nestarat se o to jaký to bude mit dopad na region. Přitom existuje hned několik řešení, které by snížily náklady při současné dopravní -vlakové obslužnosti. Např. Vlakové soupravy se 2 vozy redukovat na 1, tim odstranit otačení souprav v koncových stanicích, a další redukce např. presonální. Však oni v zimě poznají, jak několik autobusů uvízne v hornatém terénu, k čemu je vlak dobrý - 15cm sněhu na cestě - to je kalamita, ale pro vlak to nic neznamená. Je to bezpečná doprava, šetrná k životnímu prostředí a na Slovensku se ruší, jen proto, že nikdo není schopen šetřit na strávném místě - Ať si všichni spočítají, kolik jen stojí posypopové hmoty a plužení silnic - a jaký to ma negativní dopad na okolní krajinu. Stojím za Slovenskýma železničiarama!!!
0/0
29.1.2003 18:09

cestujici

Re: Když někdo nechce, tak to nejde
Za kterymi zeleznicari stojis ? Za temi, kteri to ridi z tepla kancelari a podle profesora Parkinsona potrebuji co nejvic podrizenych a nejsou schopni pro ozdraveni zeleznice neco udelat nebo za temi pro ktere je cestujici zbytecna zatez na vlaku? Podle mych zkusenosti z Ceskych drah existuje i 3. skupina a to jsou zeleznicni fanousci, ale ti budou chodit do zamestnani i bez penez. Aby bylo na zeleznici lepe, tak musi byt napred hur. Jen radikalni rez muze zacit opravdovou renesanci zeleznice. Ceka to CD a cim pozdeji tim hure ...
0/0
29.1.2003 19:08

Pesox

Re: Re: Když někdo nechce, tak to nejde
Ja bych byl pro ty zeleznicare, co v praci nechlastaj.
0/0
29.1.2003 22:28

železničář

Re: Re: Re: Když někdo nechce, tak to nejde
Nevím tedy, kde jsi přišel na to že železničáři chlastají. Možná tak usuzuješ podle sebe. Podle sebe soudím tebe...
0/0
30.1.2003 14:10

Ivo

Re: Když někdo nechce, tak to nejde
No jo, kolik stoji posypove hmoty? Ale kolik take plyne do verejnych financi z jednotlivych dopravnich oboru, a kolik z toho zpet a kam ?????????????
0/0
30.1.2003 9:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.