Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škodě po tučných letech klesl odbyt

Naplnění biblického proroctví připomíná vývoj odbytu Škody Auto za loňský rok. Po sedmi letech tučných, ve kterých automobilka neustále zvyšovala prodeje, přišel loni pokles. Novou škodovku si v 79 zemích na světě koupilo 445 525 zákazníků, o 3,2 procenta méně než v roce 2001. Přes polovinu z nich tvořily fabie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

insider

škoda
leda tak peněz, čisté výrobní náklady na 1 octávii jsou cca. 160k
0/0
3.2.2003 18:43

Spiteful Evilman

Re: škoda
A můžeš mi milý ekonomický insidere vysvětlit, resp. přiblížit co jsou to "čisté výrobní náklady"? Rád bych věděl jak k takovému číslu si došel, a co vlastně se za ním ukrývá. Jsou to materiálové náklady, nebo je tam i výrobní a správní režie. Prozraď. Díky
Spiteful Evilman 
0/0
4.2.2003 13:06

kiv

Zmena je zivot
Mel jsem v zivote celkem 11 ks priblizovadel zn. Skoda. Faktem, ze i ta posledni, Felicie, se totalne rozsypala po nejakych 120 tis. km, resp. uz jsem nemel silu stale kupovat nove vyfuky, tlumice, spojky apod. Ted mam ctvrtym rokem hondu, ma uz najeto 160 tis. a vyjma vymeny desticek a oleje je naprosto original a stale jezdi, chova se a vypada jak temer novy auto. Tak nevim, at si to u VW/Skoda preberou.
0/0
3.2.2003 18:33

petr

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
3.2.2003 18:22

Sketch

Pruzkum.
Dost casto vidim nadavky na Skodovky, bohuzel autor nikdy neuvede s cim Skodovky porovnava. Jezdil jsem skoro se vsemi evropskymi auty a nemohu rozpoznat kde je tak propastny rozdil.(ve srovnatelne cennove skupine) Mohl by mi nekdo z odpurcu Skodovek uvest co s cim porovnava? (pokud mozno Octavku , nebo Superb) Dle mojich zkusenosti je rozdil pouze v mekkosti Francouzskych aut oproti nemeckym(nemecko- ceskym) Samozrejme A6, BMW 7* ci Mercedes S5* se neda porovnavat s Octavkou. (prosim tedy o auta ve srovnatelncyh cennovych skupinach)
0/0
3.2.2003 17:25

Daňový soumar

Re: Pruzkum.
Můžu porovnávat Octávii s vozy nižší třídy, především cenové: VAZ 2105, Forman, Daewoo Racer, Opel Kadet, Š120, Š110. Ač většinou měly víc odslouženo, jejich poruchovost nebyla nikdy větší, než u Octávie, ale hlavně NIKDY mě nenechaly viset u cesty a vždy jim fungovaly brzdy!!! Nyní znám několik odtahovek a znám několik nouzových způsobů, jak zastavit auto...
0/0
3.2.2003 17:57

Ota

Re: Pruzkum.
Ono je to těžké. U každého je to asi jinak. Já třeba porovnávám Škoda - Škoda. První Š105, druhá Felicia. S oběma dlouholeté zkušenosti (ale i s jinými auty). Po dvouletém ježdění s Felicií jsem se omluvil komunistické Š105, že jsem na ni občas nadával. Felicia: časté poruchy až do nepojízdnosti, nízká životnost značkových náhradních dílů (výfuk cca 14 měsíců), nefunkční servis (opakovaně nesprávná diagnostika závad), špatné jízní vlastnosti proti čemukoliv jinému v čem jsem seděl, přesně po záruce na kastli se ojevila velká díra v pátých dveřích (koroze zevnitř!!!) a tak dále a dále.
Výsledek: Š105 přežila tu Felicii jako náhradní auto a poslední tři roky jako stavební stroj (na šrotiště dojela vlastní silou). Pro nové auto jsem šel do Renautu, ale není to stejná cenová skupina. Nicméně už teď je zřejmé, že takové potíže asi nebudou...
0/0
3.2.2003 17:59

Ota

Re: Pruzkum.
Než jsem kupoval nové auto, prohlídl jsem si i Fabii (přetože jsem věděl, že Škodu už nekoupím): jen namátkou - zastaralý motor, nízká základní výbava, malý kufr, křehké nárazníky v barvě vozu nízko nad zemí (ideální pro parkování v našich městech), typicky německy neúčelně řešené vnitřní uspořádání, relativně vysoká cena.
0/0
3.2.2003 18:07

Laco

Koupil bych si Oktávii kdybych na ni měl
Ale nikdy bych si nekoupil Fábii i kdybych na ni měl. Sportovně laděný fanoušek nebude kupovat auto, které vypadá jako koza. A navíc se podívá jaké má fabrika výsledky v automobilových soutěžích. Kde jsou ty časy kdy Vašek Blahna byl 5-tý v absolutním pořadí se Škodou 130RS. Dnes se mohu pouze kochat dokonalostí károserie Peugeotů. O jízdních vlastnostech nemluvě. Německé koráby jsou druhá liga v automobilových soutěžích.
0/0
3.2.2003 14:08

Daňový soumar

Re: Koupil bych si Oktávii kdybych na ni měl
Laco neblázni!!!!!!! Kup si radši nějaký pořádný auto. Nebudeš zoufalý a ještě ušetříš. :-)
0/0
3.2.2003 16:09

Speedy

Re: Koupil bych si Oktávii kdybych na ni měl
V soutěžích jsou nemecký auta spíš krajský přebor. Ale na Monte Carlu zase VW Polo skončilo druhý ve třídě A6, což je velmi slušný výsledek. Ale co se týče kitů, nikdy z německýho auta nepostavili vítězný stroj, což se Francouzům podařilo u všech výrobců ( 306 maxi, Megane kitcar a Xsara kitcar, která dokonce vyhrála dvě soutěže v MS absolutně!
0/0
3.2.2003 16:58

petr

Re: Re: Koupil bych si Oktávii kdybych na ni měl
On nemecky socialismus si moc nezada s tim francouzskym. Presto Nemci prece jenom jeste funguji malinko v terminech naklady/vynosy a ne v poloze, at to stoji, co to stoji, hlavne kdyz trikolora vlaje na bedne. Asi se shodneme, ze svetove souteze jsou dnes pouze a jenom o penezich a pokud jich sezene dostatek Volha ci Vaz, budou tam stat oni. Takze tenhle argument je trosku mimo. Soutezni auto proste ma spolecne s tu serii pouze nazev a hruby design, aby se to dalo reklamne vyuzit. Nic vic.
0/0
3.2.2003 18:14

Speedy

Re: Re: Re: Koupil bych si Oktávii kdybych na ni měl
Vaz ještě existuje? A nevyrábí Volha jenom náklaďáky. No já nevím, já ruský šunky už moc nezažil, když přišel sameťák, tak jsem neměl ani řidičák. Ale kdyby Golf nebo Astra byly tak dobrý auta jak se tváří jejich výrobci by dokázali postavit konkurence schopný soutěžní vůz.
0/0
4.2.2003 11:02

Honza

Vyroba Oktavii se presouva do Indie.
Neviditelna ruka trhu to vyresila 
0/0
3.2.2003 13:32

Maverick

Re: Vyroba Oktavii se presouva do Indie.
Nerek bych presouva, spis se tam ma taky vyrabet a je to jenom dobre. To je tam maj jako vozit z MB? Navic Indie ma velikej potencial, rozhodne by se tamni trh nemel zanedbavat.
0/0
3.2.2003 15:40

Aleš

Re: Re: Vyroba Oktavii se presouva do Indie.
Potenciál by byl, ale spíš tam jezdí auta, který předváděl ve svý úžasný reklamě Peugeot na model 206.
0/0
3.2.2003 17:01

Jirka

Re: Re: Vyroba Oktavii se presouva do Indie.
Potencial mozna ma,ale neboj se, jakmile bude mit trochu vetsi uspech tak ji vedeni z VW pristrihne kridelka a zacnou tam vyrabet jejich golfy:-( Neco podobneho provedli v Cine-tam byla Skoda taky nejuspesnejsi zahranicni firma a ted...? Myslim, ze uz tam nema ani zastoupeni!
0/0
4.2.2003 22:14

Heliodor Hacha

Prodeje pujdou zase nahoru
Skoda dela dobra auta a ten kdo s nimi jezdi vi o cem mluvim.
Myslim, ze v budoucnu prodeje zase porostou nahoru.
Image se buduje tezko a postupne, ale kvalita se nakonec vzdy pozna.
0/0
3.2.2003 13:13

Daňový soumar

Re: Prodeje pujdou zase nahoru
Jezdím s jedním exemplářem a vůbec nevím, o čem mluvíš! Škodu už nikdy víc utpět nechci!!!
0/0
3.2.2003 16:11

Ota

Re: Prodeje pujdou zase nahoru
Souhlas s Daňovým soumarem. Jen s tím rozdílem, že už jezdím jinou značkou, takže jsem přispěl ke snížení prodeje Škody. Poměrně nerad, ale sama Škoda mě k tomu donutila...
0/0
3.2.2003 16:58

Tomáš Kapler

už to není české auto
u nově kompletovaných vozů ve škodovce je přes 70% cizí výroby (felicia byla tuším 40%). Vzhledem k tomu, že největší odběratel byl vždy český zákazník, tak je jasné, že čím více bude vůz cizí tím méně si jej koupí lidí.
Nechápu proč český stát nedá investiční pobídku Škodovce ve smyslu snížení daní u prodeje vozu, který je alespoň třeba z 70% z českých dílů. Takhle se nám zbytečně zhoršuje bilance mezinárodního obchodu.
Takhle je pro VW velmi výhodné zvyšovat produkci v jiných svých závodech a české ručičky využívat pouze pro kompletaci.
BTW myslím že takové pobídky by měly být univerzální a průhledné, něco jako "uděláte v ČR něco za miliardu z českého materiálu a dostanete takovou a takovou úlevu, uděláte dvě miliardy, dostanete to a to". Třeba taková blbost jako je změna daňové skupiny, když bude produkt z větší části český by znamenal 17% zvýhodnění pro koncáky oproti konkurenci.
0/0
3.2.2003 13:11

koyot

Re: už to není české auto
Ale koukni se na dnešní trh! Uznávám, že je většina dílů z ciziny, ale porovnej to s konkurencí....kolik dílů má volvo švédských,aston martin britských nebo mondeo z USA? Jediná automobilka, která se vyhýbala nejlevnějším nabídkám ze zahraničí a brala pouze domácí byl fiat..a jak dopadl, bez koncernu se dnes neprosadíš! I ti rusové už vyrábějí ze stejných dílů jako GM nebo kam to spadaj!
0/0
3.2.2003 13:44

Aleš

Re: Re: už to není české auto
A Fiat není koncern? Navíc automobilová divize není nejvýznamější část tohoto kolosu!
0/0
3.2.2003 17:23

Mat

Re: už to není české auto
proč by někdo měl dostávat s kapes nás všech podporu za to, že něco nedováží ? To fakt nechápu!
 
Buďme rádi, že dováží, alespoň nebude pokračovat posilování koruny.
0/0
3.2.2003 16:05

IQ

Re: už to není české auto
"Vzhledem k tomu, ze nejvetsi odberatel byl vzdy cesky zakaznik" ???  Doporucuji Vam  precist si ten clanek jeste jednou. Clovek nemusi mit logaritmicke pravitko, aby zjistil, ze 74.000 neni vetsina z 446.000, a to ani s obema zavrenyma ocima. Abych Vam to usnadnil, v Cechach se proda cca 16,6 % vsech skodovek.
0/0
3.2.2003 16:32

Shimi

Re: Re: už to není české auto
No Ty jsi mi ale pitomec!!! Zamysli se nejdriv sam nad sebou, procti si poradne clanek, pak napocitej do deseti a snad Ti dojde,ze svymi megazvasty nemas zabirat misto v diskusi, jez je jinak celkem na urovni. Jen kdyby jeji uroven takovi blbeckove, jako jsi Ty, nesnizovali, to by byla parada...
0/0
20.2.2003 0:50

Alois

Re: Re: už to není české auto
Boze Ty ses magor... Jestli by si nekdo mel clanek precist znova, tak jsi to TY, Ty pitomce!!! A ktera zeme podle Tebe tedy odebira vice vozu zn. Skoda, nez Cesko? Hmm? Dobry den!!! :))))
0/0
20.2.2003 0:53

milan

Důvod je silná koruna?
Asi těžko bude důvodem propadu prodeje u nás silná koruna. škoda-auto nakupuje valnou většinu dílů za euro, takže taky měla šanci promítnout levnější euro do ceny v kč a tím zamezit odlivu části potenciálních zákazníků ke konkurenci
0/0
3.2.2003 12:57

Hmmm

Rozhodne ne...
, Rozhodne se nejedna o zadne duvody "recese v zapadni evrope" a podobne. To se mozna hodi pro akcionare, faktem je to ze na skodu tu zacina kazdy opet po par letech nahlizet na to co vzdycky byla. Duvodem je nejen mizerna kvalita i vuci ostatnim VW, ale zvlaste cena ktera je ve vetsine pripadech vyssi nez ostatni koncernove vozy a navic priserny servis a image. Takze i ty zensky co to doted kupovali (chlapa tu ve skudce prakticky nepotkate) ted kupuji toyoty, nisany a podobny smejdy, ktery jsou o dost lepsi a stoji o desitky procent min.
0/0
3.2.2003 12:47

Pavel

Re: Rozhodne ne...
Nechapu kde jsi pobral ty Zkusenosti, ze nissan je smejd. ja za svozu praxi jsem tocil koleckem ve vsech byvalych vozech sovetskeho bloku a v porevolucnim obdobi jse jich vystridal taky par, vcetne prakticky vsech skodovek (mimo oktavie) a nyni mam nissana a musi rict ze to je nezmar. Koupil jsem mel 100000 km, za tri roky jsem najezdil pres 100000 km, ma dveste tisic koroze nic moc, motor jako hodiny nejaka fabie se na me nelepi ani prazdna, natoz plna. Nissan mohu doporucit a o vybave ani nemluve.  Cau volanti
 
0/0
3.2.2003 13:02

Tomik

Re: Rozhodne ne...
Hmmm, a podle ceho posuzujete kvalitu? Mate nejake zkusenosti?
0/0
3.2.2003 16:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.