Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jednání ve Škodě platy zatím neurčilo

První kolo vyjednávání o platech v Škodě Auto na základě návrhů zprostředkovatele skončilo bez výsledku. Obě strany pouze potvrdily, že se sbližují jejich názory na mzdové vyrovnání za první tři měsíce letošního roku. O dalším zvyšování mezd se ještě bude jednat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Rollo

Zvědavost.
Jsem zvědav, co budou odboráři dělat, až Škodovka české provozy pro nerentabilitu zavře a výrobu přenese na Balkán nebo na Ukrajinu. Asi vzpomínat, jaké to bylo, když ještě měli práci. Tlak na vyšší mzdy je obecně dobrá věc, pokud se současně netlačí na udržení zaměstnanosti (většinou se tak totiž zvýší produktivita, která, pokud vím, ve Škodovce stále zdaleka není na německé úrovni). Ale to naši odboráři moc nechápou a tlačí na pilu tak, až si pod sebou uříznou větev.
0/0
15.2.2003 1:15

milan

Re: Zvědavost.
asi těžko bude něco škodovka zavírat..když už...tak VW. a jen tak mimochodem...nevim jak je to tedka, ale do nedavna byla montáž škodovek v bosně silně ztrátová!!! mzdy maj vyšší než ve škodovce i na slovesnku v bratislavským VW a to na slovensku jsou mzdy asi o 30 procent nižíší než u nás průměrná mzda 21tis. ve škodovce znamená jen to, že většina dělníků na lajnách má kolem cca 14tis. hrubýho a to není ani náhodou nadprůměrná mzda.
0/0
15.2.2003 10:35

Rollo

Re: Re: Zvědavost.
No tak nepůjdou do Bosny ale na Slovensko. Smůla pro Bosnu a pro nás, (dočasné) štěstí pro Slovensko. Nemyslím, že by to hrálo roli kam přesně půjdou - důležité je, že mohou výrobu přesunout pokud bude návratnost vložených investic jinde vyšší (a jen hlupák by to neudělal). Ani to, jestli dělníci u nás na pásu berou průměrnou či podprůměrnou nebo nadprůměrnou mzdu není důležité. Důležité je, kolik stojí výroba auta, kolik je za něj zákazník ochoten zaplatit a jestli stejné auto nejde vyrobit někde jinde levněji. Anebo Vy si koupíte dražší auto jen proto, že ho smontoval český dělník?
0/0
16.2.2003 14:05

Jitka

info
... pracuji v Nemecku, delame elektroniku do aut. Take jsem pracovala v hale, kde bylo v lete 36 st. C. A zarucene nedelame za ( v Nemecku) nadprumerny plat, jako ve Skodovce v CR. A uz vubec muze zapomenout, ze bychom snad kazdy rok dostali alespon neco pridano........... Nebo, ze by se stavkoval, ci neslo v sobotu do prace. Ono za dverma stoji dost nezamestnanych...... A nesnazte se mi zde oponovat tim, kolik si vydelam v prepoctu na ceske koruny. On v nemecku stoji rohlik 14 KC, jizda dopravou, 40 KC, a levny regulovany najem zde take neexistuje, trvala u kadernice stoji ca. 2 000 KC.
0/0
14.2.2003 21:20

Jiří Havelka

Re: info
Takže tvoje reakce byla jen bledá závist že oni se snaží dopracovat cca 1 tis DM měsíčně, když ty v nelidských a drahých podmínkách bereš nejméně 3 tisíce DM. Jak je to ale s tím nájemným? A jaktože vůbec děláš venku? Ty jsi šla za lepším výdělkem a nechala na těch co tu zůstali aby bojovali za slušné živobytí a teď jim máváš před nosem tím že ty jsi tolik odvahy neměla. Holka spamatuj se nebo zezelenáš závistí. Jen tak mimochodem německý odbory patří mezi nejšoviničtější (hned po francouzských) ale jinak při jednání s vedením podniku postupují daleko tvrději než je u nás normální. A o tom že se v německu nepřidává blábol někde jinde v německu roste průměrná mzda o 6 procent ročně už několik let.
0/0
15.2.2003 7:26

Jitka

Re: Re: info
Delam tam, kde bydlim a jsem vdana. A odbory jsou silne jen ve velkych firmach. V malych si ani "nevrznou". Nejde o zavist. A lide v CR brzy pochopi ....., az investori zase odejdou. Oni jiz odchazeji. Oni jdou do Cech jen kvuli nizkym mzdam. A Skodovky se nemusi vyrabet v Cechach..... A ceske firmy krachuji jedna za druhou, nejsou konkurenceschopne... A 3000 DM si nevydelam, to asi verite tem kecum v ceskych novinach..... Pravda je, ze bych mohla vydelavat lepe, pracovat v nemocnici, studovala jsem. Ale ve zdravotnictvi jiz delat nechci (stacilo me to 12 let v CR).
0/0
15.2.2003 12:14

zaba

Re: Re: info
:) a proto je nemecka a francouzska ekonomika dneska tak na koni
0/0
16.2.2003 14:11

dfrach

socialka
socialku bych nerusil; stacilo by, aby kazdy kdo muze za socialku musel odmakat 8 hodin denne verejne prospesnych praci v obcich a mestech davat penize zadarmo, je ten nejvetsi zlocin !!! taky linearne zvysovat socialku podle poctu deti neni take nejstastnejsi reseni; staci se podivat na nektere rodiny, ktere jich maji 15; podle mne by stacil strop tak okolo 5
0/0
14.2.2003 12:50

Chuligán

Re: socialka
"Skvělý" nápad - ale na co pak Ti zaměstnaní platí pojistné (tj. zčásti i jako příspěvek na politiku zaměstnanosti)???
0/0
14.2.2003 13:58

Spiteful Evilman

Vyházet odboráře
a najmout někoho kdo :
1) není a nebude členem jakékoliv odborové (teroristické) organizace
2) najmout někoho kdo si váží práce (Ukrajinci, Rumuni, Moldavci ) a za nabídnutou výplatu cca 15 tis. Kč by dřeli 16 hodin denně.
Mimochodem, znám situaci na Ukrajině, znám tam jeden z prosperujících místních podniků, kde hlavní údržbář (seřizovač) maká 12 - 16 hodin denně 6 dnů v týdnu a domů donese 80 - 100 USD.
Odboráři maj plný dršky, chtělo by to zrušit podpory a socky a normálně je vyrazit z práce, to jestli budou bydlet na ulici. jestli tam chcípnou hlady je mi úplně fuck, byla by to jen satisfakce za jejich vydírání a hrozby.
 
Spiteful Evilman
0/0
14.2.2003 12:06

dfrach

odbory
ja to odbory zacinam milovat; zacnou okupovat nejakou fabriku a pak si vni zacno delat co chteji je to asi super pro dane zamestnance, ale pak to vsichni zaplatime ve vyssich cenach (treba aut) tomu rikam demokracie, kdyz 5000 lidi zacne diktovat pozadavky vsem ostatnim velmi krasny priklad jsou ceske drahy; 70000 modrych svestek si pak dela s republikou co chce; jim je fajn, ale my si priplatime a ty kecy o vzdelani jsou nesmysl; moje matka je prodavacka, ale ma asi velkou smulu, protoze pro prodavacky odbory jeste nevznikly; takze ji taky x roku nezvedli plat atd. mozna kdyby moje matka byla sobectejsi, zamestnala by se treba v ceskych drahach, v praci by se nepredrela a porad by jen stavkovala a stavkovala mozna by se meli zalozit nejake celorepublikove odbory; vsich obcane by si pak odhlasovali, ze kazdy rok dostanou o 10 % vic + 13. plat; cool; jdu do toho !!! ale ony ty odbory nejsou zadarmo, protoze prodrazuji cenu vyrobku takze az pak drazi odborari budete bez prace (ted je v CR nezamestnanost 10%) tak mozna budete mit velkou radost, ze ve skode mlada boleslav maji delnici 17 hrubeho; ale vam to bude na uradech prace asi knicemu; to ale uz vlastne ale nebudete odborari :))) ja bych pral kazdemu odborari, aby si skusil podnikat. treba jako zivnostik; mozna by se pak zacal divat na odbory trochu jinak !!! smrt odborarum !!!
0/0
14.2.2003 11:10

Hop

otázka
Každá práce má své. Nejspíš by všichni chtěli vydělávat alespoň nad 20 000... Výhoda lidí s titulem spočívá mnohdy ve způsobu práce, nejen v jejich odhodnocení. Samozřejmě že většinou mají vyšší odpovědnost, ale ten, kdo zažil jak pásovou výrobu tak i odpovědnější řídící funkce na vlastní kůži, může posuzovat. Jedna strana mince není všechno.
0/0
13.2.2003 22:17

tom77

Kdo to tam nezažil nepochopí
Nevím kolik z vás kdy dřelo v noci v létě po tropickém dnu v hale kde teplota neklesá pod 30° kde linka neúprosně chrlí 40 aut za hodinu!?Za 12-13000 čistého!Nevím proč si dovolujete odsouvat lidi,kteří svou práci dělají dobře a kvalitně na podřadný humus,jen proto,že nemají dostatečné vzdělání=prostě tvrdý kapitalisti co?Obyčejný lidi nesměj nic říct,držet hubu a krok,a když se někdo ozve tak je zle.Je smutný jak se český národ staví sám k sobě.Hlavně ta Jitka v tom spodním příspěvku fakt síla.Ta stávka tam bude,bude v případě,že firma nepřistoupí na 10% navýšení mezd(mimochodem po 2 letech).Auta jsou zcela srovnatelná jak cenou tak kvalitou se zahraničnímy,a jestli se někdo neustále chce před někým hrbit,a raději si koupit Škodovku smontovanou "dětmi" někde kdesi?Je to věc názoru,ale když tohle napíše někdo s VŠ titulem tak je také otázka jak s k němu dopracoval!?
                
0/0
13.2.2003 21:21

Igor

Požadavky odborů
Nejde o to jestli někdo má titul a nebo ne. Minulý rok byla minimální inflace (pod 2 %) a začátkem letošního roku je dokonce deflace .... z toho plyne ,že žádost odborázů o zvýšení mezd není valorizace ,ale přehnané požadavky. Pokud by přistoupily na vedením navzhované zvýšení o 3 % tak se jim v současné době o 3 % zvýší životní úroveň ( zjednodušeně řečeno) a to je solidní. Odbory by měli mít přiměřené a né přehnané požadavky .
0/0
14.2.2003 9:19

Chuligán

Re: Kdo to tam nezažil nepochopí
Tak jsi měl chodit do školy, a ne teď závidět! Co chceš k tomu říct víc???
0/0
14.2.2003 11:54

jeff

Re: Re: Kdo to tam nezažil nepochopí
Když budou všichni studovaný,kdo potom bude dělat?     STROJE CO?
0/0
15.2.2003 8:06

Dejv

Dejv
Nevím co se tady divíte, uvědomte si, že Škodovka je pořád nejúspěšnější podnik v republice a tak se nedivte, že zaměstnanci chtějí to co jim náleží!!!
Nejlepší podnik=nejlepší pracovníci=nejlepší peníze!!!
Poud někdo závidí, tak ať jde do Škodovky pracovat, záleží jen a jen na něm!!!
 
for Jitka - víte ono ve Škodovce taky plno vysokošoláků pracuje a jejich mzdy se do průměru také započítavají!!!!!!
 
0/0
13.2.2003 20:39

mb

Re:
souhlasím s tímto názorem a taky nechápu, proč se divíte. Je třeba si uvědomit, že průměrný dělnický plat je ca 14 000 Kč hrubého (bez přesčasů) a je třeba si taky uvědomit, jak náročnou práci lidé za tyto peníze odvádějí (a ve 3 směnnách). Však kdo závidí, může si to přijít vyzkoušet. A je jasné, že management má průměrný plat o mnoho tisíc vyšší, ale zase si je třeba uvědomit, jaké požadavky jsou na něj kladeny - naprostá časová flexibilita (tzn práci většinou víc než 10 hodin denně), stálé sebevzdělávání, časté služební cesty do VW, plynulá znalost němčiny atd. Tak a porovnejte platy ve Škodovce a ve VW, ve VW Bratislava a pod. A pokud je mi známo, tak je Škodovka zatím stále prosperující firma!
 
 
0/0
13.2.2003 20:56

Rollo

Re: Dejv
Chtějí co jim náleží?! To jako že Škodovka patří "pracujícímu lidu"? To jako že vlastník podniku bude investovat, zadlužovat se, nést rizika, zajištovat odbyt a "pracující" budou mít automatický podíl na zisku? TO SI DĚLÁTE SRANDU!!!
0/0
15.2.2003 0:59

Petr.

Kurva jaká dělnická třída? Neučíš se, tak přežvykuješ bolševníky!
Živ se tím, co si vyděláš, Toledo, a nepodpírej se bolševickou berlí. Nechceš nás zase začít nasírat kecy o studiu za dělnické peníze? Vo co Ti go???
0/0
13.2.2003 18:32

Jitka

vysoke mzdy
Maji vyssi platy nez mnoho vysokoskolaku. A chteji stavkovat.
Az jich par desitek propusti, tak budou pravdepodobne spokojenejsi?????
A s tim presunem do Rumunska???? Nic neni nemozne.
Jiz jsem jednou cetla v nemeckych novinach, ze jiz jim pomalu dochazi trpelivost.
Nestaci jim nadprumerne platy??? Take by brzy nemuseli mit nic!!!
0/0
13.2.2003 18:14

Cherokee

Re: vysoke mzdy
Uvedomujes si vubec, ze Skodovka a firmy ktere dodavaji skodovce maji na svedomi 8% HDP? Nevim z jakeho jste vsichni mesta, ale je velka pravdepodobnost, ze spousta penez, ktere dostavate od statu z prerozdelenych dani je z Mlade Boleslavi. A musite si uvedomit, ze diky tomu, ze dostala pridano Skodovka, dostanete casem taky. Mimochodem, ve Skode je nizsi prumerny plat nez v Mlade Boleslavi cele. Ja ve Skodovce pracuju, na praci si nestezuju, bavi me, ale taky nedelam na lince. a vydelam si 9000 cisteho. Bez prescasu. Jestli vam to pripada jako nadprumerny plat, tak mame asi jiny nazor. Chapu, ze podnikatele chteji co nejlevnejsi pracovni mzdu, ale oni museji pochopit, ze mi jim vydelavame na chleba a chceme taky neco dostat. A uprime, kdo z vas by nechtel vetsi plat. Uz mam dost vsech tech kecu, jak se tu ve Skodovce mame vsichni skvele od lidi, kteri vidi jen to, co jim vesi na nos prodejni novinari. Prijdte si sem zit a pracovat a potom si muzeme popovidat.
0/0
16.2.2003 8:24

Thyronx

Zavist patri k beznym ceskym vlastnostem.
Vyska mzdy nerozhoduje a je dana prosperitou,narocnoisti prace a vyrobku, a dohodou mezi firmou a odbory. Takze je tu jen jedno hledisko: Jaky je zisk a vyhlidky firmy Skoda Auto? Podle mych cisel velmi mizerne a pokud pristoupi firma na zvyseni platu o 10%,tak se to odrazi ze mnozi ze zamestnancu se octnou na dlazbe. Jednoduche pocty, co nelze utahnout, to se musi propustit. Myslim ze realnych by bylo 3-4% rocne. Pracuji ve firme FORD a mame sve odbory.Jsem v USA temer 20 let.Anoi a mame ovsem v automobilkach zhruba 2 a pul az 3krat vyssi mzdy nez je prumer v USA.
0/0
13.2.2003 17:48

Don Antonio Soprano Sr.

Re: Zavist patri k beznym ceskym vlastnostem.
Ano souhlasim s Vami. Na druhou stranu neni divu proc jsou US auta sakra drazsi nez import (kolikrat mnohem kvalitnejsi a popularnejsi). At zije UAW!!! BTW, vedel jste, ze plati pravidlo, ze importovane auto bude z parkoviste "United Auto Workers" okamzite odtazeno? Odbory jsou vsude stejne...
0/0
14.2.2003 14:20

horská tůra

divné
Prodej škodovek klesá, a platy mají stoupat... Kocourkov. Bude asi nutné výrobu přesunout do Rumunska.
0/0
13.2.2003 17:37

***

Jen jim přidejte
Další chudáci, který maj platy, tak jako tramvajáci vyšší než učitelé, doktoři a univerzitní profesoři. A tak je to správný, dělnická třída u nás stále vítězí, intelektuální hnůj přece stávkovat nebude, když mu stači devět tisíc hrubýho.
0/0
13.2.2003 17:08

Toleda

Re: Jen jim přidejte
Nechci Vám brát iluze, ale platy v dělnických profesích se i ve Škodě od uvedené průměrné mzdy výrazně odlišují - a to směrem dolů... A často to je rozdíl o desítky procent... Ty vysoké platy, které takovýto průměr vytvářejí, rozhodně nepatří dělnické třídě...  Na druhou stranu ani není co závidět... Rozhodně bych nerad chodil na 3 směny... Každému však, co jeho jest... Jenom si myslím, že si sice někteří škodováci určitě polepší, jiní ale půjdou na podporu... Měšec je jenom jeden a škodovka si v poslední době nestojí nijak závratně...
0/0
13.2.2003 17:33

Boleslavak

Re: Re: Jen jim přidejte
Ale ty vysoke platy patri i delnicke tride...
0/0
13.2.2003 17:49

Chuligán

Re: Re: Re: Jen jim přidejte
A za co, soudruhu? Desítka hrubýho jim bude muset stačit, stejně je to jen póvl!!!
0/0
14.2.2003 12:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.