Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Loňský zisk Spořitelny překonal rekordy

Česká spořitelna vykázala loni nejvyšší zisk v historii. Podle českých účetních standardů vydělala 6,456 miliardy korun, což je proti roku 2001 víc než dvojnásobné zlepšení. Nekonsolidovaný hrubý zisk vzrostl dokonce na 9,89 miliardy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Včelka Mája

A to se ještě mlčí
o pečlivě "ulitých" penízcích, které ČS ukryla na víceméně "mrtvých" vkladních knížkách a ze kterých odvody pochopitelně neplatí. Dokonce nebyly ani zahrnuty do kupní ceny, kterou za ČS zaplatila Erste!!! A skutečně to není zrovna málo peněz!
0/0
21.2.2003 9:52

nasraný klient

Parchanti
To se to vydělává, když jsou poplatky za cokoliv tak nehorázně vysoké!!! A člověk nemá kam jít, protože je to jeden velkej kartel!
0/0
21.2.2003 0:25

Rejpal

Děkujeme vládě.
Děkujeme vládě, že tak dobře spolupracuje s ČNB a společnýma silama vytvářejí prostor pro okrádání vlastních občanů, vždyť ukradení IPB a její darování ČSOB a nyní krach Union banky nahánějí klienty do rukou bankovní trojky, která už neví, jak by z lidí vydřela co nejvíc. Vždyť naši zbohatlíci mají peníze v Rakousku a Švýcarsku, takže je problémy nás drobasů nijak netíží.
0/0
20.2.2003 19:11

Mirek

Banky nás dřou
Při záporné reálné úrokové míře vkladatel dává bance prachy zadarmo a ještě sebemenší transakci s ní musí platit. Vrchol drzosti! Navíc, jak velký je ještě rozdíl mezi úrokem z hypotéky a úrokem z vkladu. To sepak hrabou zisky, že jo?
0/0
20.2.2003 18:49

Martin

Nemuze za to CS...
Musim souhlasit s tim, ze bankovni sluzby jsou u nas oproti okolnim zapadoevropskym zemim predrazene.
Napriklad ted studuji v Dansku u zdejsi banky Danske Bank maji vsichni klienti vedeni uctu zdarma, kartu zdarma, internet banking zdarma...
Otazkou je tedy proc. Proc si mohou banky v CR dovolit zvysovat poplatky. Jednou odpovedi muze byt, ze Cesi jsou tradicne sporivy narod a vsechny penize davji do bank. Neni tu tedy konkurence mezi bankovnimi sporicimi produkty jinymi investicnimi moznostmi typu otevrenych fondu. Lide proste cpou penize do bank protoze nic jineho delat neumeji. Nebo fondum neveri (coz neni prekvapive diky nasi "uspesne" kuponove privatizaci)
Dalsi problem je nedostatecna konkurence na bankovnim trhu samotnem. Kdy mame jen tri hlavni velke banky a shodou okolnosti musi vsechny zdrazovat, protoze to jinak nejde....
Na obhajobu CS bych ale rekl, ze se tato banka chova naprosto racionalne. Pokud by mel kdokoliv z nas moznost si jakkoliv prilepsit, tak verim ze to jiste udela. A to same dela CS. Proc by nezvysovala zisky kdyz ma tu moznost? Koneckoncu je vlastnena akcionari, kteri si prilepsit chteji. A akcie CS ma moznost si koupit kdokoliv z nas. Ptat se muzeme jen proc tu moznost ma.
Doufam tedy, ze pri referendu o EU rekneme ANO. Protoze zisky a zdrazovani CS na jedne strane a bezplatne bankovni sluzby v EU na strane druhe jsou mozna malym ale nazornym prikladem.
0/0
20.2.2003 14:33

PM

Koupě akcií ČS
Můžete poradit kde a za kolik si můžu koupit akcie ČS?
0/0
20.2.2003 17:07

Rejpal

Re: Koupě akcií ČS
Pokud vím, tak akcie spořitelny již nejsou veřejně obchodovatelné, místo nich jsou na burze akcie Erste.
0/0
20.2.2003 19:14

Alexander

Blbci
Je vidět, že všechny příspěvky obsahují jen to jedno, že nás spořka okrádá. Nesmysl, každý si přeci může dělat co chce např zrušit účet apod Zná někdo kolik stojí bankomat, nebo bankovní program? To vše není zdarma  a musí platit dodavatelům.  Věřim , že většina přispěvků je od lidí, kteří ani nemají účet ve spořce, protože nevidí ty změny k lepšímu. To, že stát napumpoval do spořky miliardy, počítejte se mnou. Stát dal do spořky cca 30-35 mld. Prodal jí za 20 mld. Rozdíl cca 10mld. Ten bude mít do dvou let zpátky z daní a bude jen dále rejžovat. Ty daně spořka narozdíl od ostatních odvádí (tento rok to bude okolo 4 mld).
0/0
20.2.2003 13:09

Jana M.

Re: Blbci
Milý Alexandře, jsi nejspíš asi zaměstnancem Spořitelny, ne? Anebo snad akcionářem? Pak chápu, že se Ti její hospodaření líbí. Já souhlasím s tím, že provoz bankomatů  a bankovních programů taky něco stojí, ale to přece všude na světě. A v zemích západní Evropy to jistě vyjde na víc, než u nás, to snad sám uznáš. Tak jak je možné, že se jinde poplatky neplatí a u nás ano?! A při nesrovnatelně horší kvalitě služeb!
0/0
20.2.2003 14:18

lupe

Re: Blbci
Nevím, ale myslím si, že zisk je až po odečtu všech nákladů. Nebo je to jinak? A zdreažení poplatků ČS zdůvodňuje tím, že musí, protože jinak nebude mít na chleba. A teď uvede dvojnásobný zisk. Takže teď má nejen na chleba, ale i na šunku...
0/0
20.2.2003 15:06

Cestovatel

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
20.2.2003 12:33

Soňa

Re: Hospodáři jak noha
O ten tvůj smradlavej prd vážně u nás v bance nestojíme. KLIENTE
0/0
20.2.2003 12:37

Petr

Re: Re: Hospodáři jak noha
Jenze on ma pravdu, vazena damo ... Sporitelna nehorazne vse vecne zdrazuje (a nejen ona), byla statem zcela oddluzena a ted se JESTE DRZE CHLUBI NEJVYSSIMI ZISKY V HISTORII ... to je proste nehorazna drzost, chlubit se ze zisku po vecnem a vecnem nesmirnem zdrazovani!
0/0
20.2.2003 12:41

Elrond

Ještě, že s tou
zlodějskou organizací pod Rakouským kapitálem Antitemelínských Haiderovců nemám co do činění. Moje banka má minimum poplatků a já jsem v pohodě!
0/0
20.2.2003 12:00

Kendy

Re: Ještě, že s tou
Minimum poplatků? Nenech se vysmát blbečku a buď trochu konkrétní. Co třeba vedení vkladového účtu? V ČS je zadarmo co u "tvé banky" ? Co výběr z bankomatu ČS, neplatíš náodou poplatky za cizí výběry? Tak povídej....??? Než si budeš někoho brát do huby tak se nejdřív o těch poplatcích informuj a pak sem teprve lez a dávej příspěvky. Ty "moje" banko!!!!
0/0
20.2.2003 12:17

pinus

Re: Re: Ještě, že s tou
No treba moje banka: mam ucet, k tomu platebni kartu, ctvrtletni vypisy, internet homebanking v plnem rozsahu. A ted: mesicni poplatky za tohle vsechno: nula, poplatky za prevody: nula, poplatky za pouziti karty: nula, poplatky za trvale prikazy (zavedeni, zruseni, vedeni): nula, poplatky za zruseni uctu: nula. A banka? HSBC, Velka Britanie. Takze myslim, ze by sis ty blbecky mel odpustit.
0/0
20.2.2003 12:30

Roman

Re: Re: Re: Ještě, že s tou
HA HA HA. A ještě ti dávají úrok 35% a půjčují bezúročně viď. A nevozí tě taky nahodou do banky když do na náhodou chceš zavítat?
0/0
20.2.2003 12:36

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
20.2.2003 13:04

Cestovatel

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
20.2.2003 12:36

milan

Re: Re: Ještě, že s tou
Kendy, radši vodprejskni z týhle diskuze, protože sám víš úplný kulový o poplatcích v ČS a ještě přes svoji nevědomost se snažíš urážet ostatní. určitě by ti slušel krumpáč v hlavě.
0/0
20.2.2003 20:10

Ibrahim

Re: Ještě, že s tou
a ktera to je ty joste? naka domaci?  uz at sme v eu! pak tyhle podvodnicky svine bud slevi nebo odtahnou svinskym krokem, az si lidi udelaji ucty v zahranici! a ty zkorumpovany urednicky kur*y si uz dozajista taky nedovoli to co ted!
0/0
20.2.2003 12:27

lupe

Re: Re: Ještě, že s tou
Neslevi a neodtahnou, protoze jsou z te vecne opevovane EU.
0/0
20.2.2003 15:09

Martin

:)
 nejlepší je podstata sytému, kdy bance platím za to, že jsem jí půjčil peníze.
0/0
20.2.2003 11:58

milan

nepřiměřeně drahé služby=vysoký zisk v prostředí českého bankovního trhu
Neměl by se náhodou mrknout na naše banky antimonopolní úřad? Nepřijde tomuto úřadu divné, jak svorně všechny banky u nás postupně zdražují své služby i když skoro všude jinde ve světě jsou tyto služby daleko levnější?
např. můj sporostudent u spořky mě stojí cca 90Kc/měsíc, což je podle mě docela husty. mam tam zhruba 15 účetních položek (pravda, z toho asi cca 5 předraženejch výběrů z bankomatu) a servis24 za 15Kc. Kolikpak platí ostatní co nemaj lehce zvýhodněný sporostudent?
Pak mam ještě účet u jedny US banky a za stejny operace a výběrů z bankomatu té banky zaplatím měsíčně od 0 USD do 2 USD/měsíc. A to je v US cena práce daleko vyšší a pronájmy budov taktéž.
0/0
20.2.2003 11:54

Jana M.

Re: nepřiměřeně drahé služby=vysoký zisk v prostředí českého bankovního trhu
Já doufám, že bude stačit, až na náš trh vstoupí zahraniční banky. Pak bude po monopolu. Pro srovnání - mám účet v Holandsku (kde pracuju) a měsíčně za něj platím 0,-. A to k němu mám dvě kreditky, jednu debetní kartu, kterou používám několikrát denně, výpisy mi chodí každý týden atd. Jeden účet mám také u ČS a tam platím zhruba 150,- - 200,- korun měsíčně. A nejlepší na tom je, že mám Internetbanking, za který taky samozřejmě platím, a kromě toho mi pořád chodí i výpisy. Když jsem je chtěla zrušit, protože si stav účtu mohu kdykoliv vytisknout z Internetu, bylo mi řečeno, že to technicky nelze, a tak mi pořád chodí kolem 6 výpisů měsíčně, za které ovšem také platím. A to jsme, prosím, ve 21. století! To se to pak Spořitelně vydělává!
0/0
20.2.2003 12:03

miki

Re: Re: nepřiměřeně drahé služby=vysoký zisk v prostředí českého bankovního trhu
A ještě to "nepodstatné" . Zapoměla jsi dodat, že "automatické" výpisy živí další monopol POŠTU !! CO TA BY SI BEZ NICH POČALA. To přece nejde, aby si každý, kdokoli si zamane, zrušil posílání výpisů.
0/0
20.2.2003 12:26

lupe

Re: Re: nepřiměřeně drahé služby=vysoký zisk v prostředí českého bankovního trhu
Jenomže ty zahraniční banky už tady jsou (vlastní banky v ČR, i když mají např. v názvu Česká) a vykašlou se na to, aby zlevňovaly, když se musí vydělávat a dohodnou se mezi sebou (v int. zprávě KB bylo prý přímo uvedeno, že zdražují poplatky, protože je zdražila ČS).
0/0
20.2.2003 15:15

Kendy

Re: nepřiměřeně drahé služby=vysoký zisk v prostředí českého bankovního trhu
Asi nevíš o čem mluvíš blbečku, účty vedené v režimu SPOROSTUDENT jsou co se týká vedení účtu BEZ POPLATKU. O bonifikaci při ukončení studia ani nemluvím ( 1.000,- Kč), ale to bys musel trochu lépe studovat a ukončit VŠ s červeným diplomem. Informuj se laskavě v České spořitelně. Jo a hlavně si nestěžuj na poplatky za výběry z cizích bankomatů ( 25,- Kč + 0,5% z částky). Tvůj problém že nevybíráš v síti bankomatů ČS. Tak tady nebreč chudáku....
0/0
20.2.2003 12:24

pinus

Re: Re: nepřiměřeně drahé služby=vysoký zisk v prostředí českého bankovního trhu
Kendy, ty jsi nejaky zaprisahly zastance CS, ne? Ja mel sporostudent taky, priznavam, hlavne kvuli premii za cerveny diplom. Tu mi hned zdanili, takze misto 10.000 jsem mel 8.500. A okamzite, aniz by mi neco sdelili, mi po udeleni premie zmenili ucet na bezny sporozirovy, prestoze jsem je uz predem upozornoval, ze studuju dve vysoke skoly a ze nadale zustavam studentem, a soucasne s diplomem jsem jim prinesl potvrzeni o studiu z druhe VS. Navraceni uctu do rezimu sporostudent mi trvalo 5 navstev na pobocce, s nechutnymi frontami, a celkem tri dalsi potvrzeni o studiu, protoze ta predtim se "ztratila" (a nasla se, kdyz jsem tam prinesl to treti). Myslis, ze je to zajimalo? Ani ve snu.
Vedeni uctu je bez poplatku, ale uz platis za vypisy a podobne. Ani to totiz maji fikane rozdelene.
Ted jsem v Anglii, veskere vedeni uctu, transakce, , internet banking, i kartu mam bez poplatku. Predtim jsem byl ve Svycarsku, a to same. Jen u nas vladne socialismus, kteremu vevodi prave Ceska Sporitelna. Za daleko horsi sluzby chteji daleko vice penez.
0/0
20.2.2003 12:38

milan

Re: Re: nepřiměřeně drahé služby=vysoký zisk v prostředí českého bankovního trhu
ty máš co říkat o inteligenci.sám seš namachrovanej chudák. nejsem pako abych vybíral z cizích bankomatů vybírám jen z ČS bankomatů.vedení účtu sporostudent je bez poplatku, kterej normálně je 10Kc měsíčně, ale tento poplatek může ušetřit kdokoliv kdo si aktivuje servis24 (jistej si tim na stopro nejsem). i když seš majitelem sporostudenta musíš platit poplatky za příkazy a za položky na výpisu!!!
0/0
20.2.2003 13:21

milan

Re: Re: nepřiměřeně drahé služby=vysoký zisk v prostředí českého bankovního trhu
abys zjistil, jak moc je sporostudent zadarmo, tak se podívej na stránku http://www1.csas.cz/servlet/RedirectServlet?pageID=1631&itemId=172 a pak se můžeš vrátit do zvláštní školy, kde budeš moc dál machrovat
0/0
20.2.2003 13:28

student

Re: nepřiměřeně drahé služby=vysoký zisk v prostředí českého bankovního trhu
jestli  máš vedený účet Sporostudent, tak máš vedení Servis 24 ZDARMA!!!
0/0
20.2.2003 13:04

student

Re: Re: nepřiměřeně drahé služby=vysoký zisk v prostředí českého bankovního trhu
Oprava: Za servis 24platíš,neplatíš poplatky za vedení účtu...
0/0
20.2.2003 13:18

klient

Doufám,že budou lepší služby a nižší poplatky.
Doufám jako klient ČS,že se rapidně zlepší i služby když bude z čeho platit kvalitu a za placené služby se sníží poplatky.Jinak blahopřeji.Doporučuji všem klientům ČS instalaci INTERNETBANKINGU jako neskutečně výhodné investice.
0/0
20.2.2003 11:52

balů

no aby né
No aby nezvyšovala zisk, poplatky pěkně velký a když přijde člověk na pobočku, tak z 10 přepážek běží jenom dvě a to se pak musi čekat několik hodin, než na něj přide řada. Propustili se uřednici za přepážkou a tak se nám "velmi přiblížili" -  přesně ve stylu jdi ode mne blíž.   No ale naprosto souhlasím, když do nich stát napumpoval naše peníze ( z našich daní), tak by to mohli pěkně vrátit. Motolská nemocnice se rozpadá a nemá z čeho to všechno opravit a to je všem jedno, ale sotva  se začne nějaká banka se prodávat cizincům, tak to se do ní cpou peníze horem dolem
0/0
20.2.2003 11:42

Kendy

Re: no aby né
Nevím tedy ve které pobočce je tedy otevřená jedna pobočka z deseti. Myslím že jsi asi stál na poště kolego. Asi ti uniklo ocenění Banka roku 2002 - včetně přístupu ke klientům ČS. Ale z toho si nic nedělej a spi dál.
0/0
20.2.2003 12:29

Kendy

Re: no aby né
Nevím tedy ve které pobočce je tedy otevřená jedna přepážka z deseti. Myslím že jsi asi stál na poště kolego. Asi ti uniklo ocenění Banka roku 2002 - včetně přístupu ke klientům ČS. Ale z toho si nic nedělej a spi dál.
0/0
20.2.2003 12:29

pavel

Re: Re: no aby né
A to hodnotili v čem.Kdo si víc nakrad? 
0/0
20.2.2003 12:45

Roman

Je to jednoduché ...
Je snadné vydělávat, když dluhy zaplatí stát potažmo každý z nás, a proti poplatkům jsou klienti bezmocní. Ale byznys je byznys. Nic proti tomu, ale at zaplatí to, co stát oddlužil!
0/0
20.2.2003 11:41

Jirka

Nerozumím vizi ČS
Pokud něco neudělají s poplatky pro drobné klienty, všichni jim po vstupu do EU utečou do poboček zahraničních bank. A dobře jim tak.
0/0
20.2.2003 11:40

Tomáš

To se to vydělává....
když jim stát natlačí desítky miliard na odlužení..... Jak se tím vůbec mohou chlubit? Dobrá, vydělali jste, vracejte to státu! Je zajímavé, jak lidem vadí kdejakej "malej" podvůdek, ale to, že KB, ČS, ČSOB(IPB) si nakradly nejvíc nikoho nezajímá!
0/0
20.2.2003 11:33

richard

Zloději!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ježiš, tohl eto mně fakt nas.alo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Oni si dovolí dát kolovat takový kec! Fajn, vydělali jsme nejvíc v historii, zdražujeme ať vyděláme ještě víc a naši manažeři si můžou kupovat boty z krokodýlí kůže! Ku.vy! Co na tom, že zahraniční banky vydělávají a klienti mají běžné účty téměř zadarmo (a to ještě neporovnávám kupní sílu z´ápadních klientů a východních), co na tom, že na hypotéku nedosáhne téměř nikdo?
Končím s tím blbým ústavem.
0/0
20.2.2003 11:05

Klient Čs.sp.

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
20.2.2003 11:32

Tomáš Marný.

Re: Re: Zloději!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Stát z toho má ho*no, ale mají z toho někteří občané, třeba bývalý zubař Macek.
0/0
20.2.2003 12:21

aaa

mohli by splatit to co do nich stat nacpal
0/0
20.2.2003 10:48

Homer

Re: mohli by splatit to co do nich stat nacpal
Souhlas, mohli by zacit splacet miliardy co do nich stat narval z rozpoctu. Kdyz bude Sporitelna kazdy rok platit zpatky napriklad 2 miliardy navic, muzou se dat  VS a na peknych par let jsou vejsky z nejhorsiho venku.
0/0
20.2.2003 10:55

www.hajzlove.cz

Re: mohli by splatit to co do nich stat nacpal
hmm, jenže oni radši nějako našulej zisk, aby zaplatili na daních co nejmíň. Jim jde o vlastní prachy, s kterejma manipulujou. To vládě při prodeji a oddlužení nešlo.
0/0
20.2.2003 11:33

Pavel

silna banka
no, s takovym ziskem aspon nemela zkrachovat
 
0/0
20.2.2003 10:34

Zákazník

další důvod ....
.... proč zvednout už, tak vysoké poplatky za služby v bance .... aspoň u nás je to běžné.
0/0
20.2.2003 10:11

taky zákazník

Re: další důvod ....
Milý zákazníku, asi sis ještě nezuvědomil, že smyslem kapitalismu je obchod a smyslem obchodu je zisk. Jestli se hodláš zhlédnout v bankách v Německu či Americe, kde jdou ztráty do miliard a vesele se podvádí s výsledky, aby TO nějak vyšlo, tak prosím, ale já si raději zaplatím přiměřený poplatek a spolehnu se, že mi banka, která na mně vydělává, nekrachne, nebo, až na to budu mít, koupím nějakou tu akcii, abych měl občas pár kaček dividendy. A se zvýšením poplatků v příští době počítej, protože když máme div ne záporný úrok, tak z něčeho ta banka žít musí. A takzvaný úrokový výnos z úvěrů se bohužel musí celý použít na rezervy pro nesplácené úvěry tam, kde z vůle naší socialistické vlády v důsledku obrovských daní a odvodů stále více lidí, kterí skutečně půjčky potřebují k životu, končí v zaměstnání a no a z podpory se exekuce na zaplacení dluhů provádět nedá.
0/0
20.2.2003 10:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.