Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vedení drah protlačilo nižší růst mezd

Mzdy zaměstnanců Českých drah letos porostou podle představ firmy. Vedení totiž prosadilo, že se letos platy zvýší o 5,7 procenta, zatímco odboráři požadovali sedm procent. "Nejsou v tom žádné ústupky v podobě delší dovolené nebo podobně," řekl iDNES mluvčí drah Petr Šťáhlavský.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

šmejdský nádražák

Fackovací panák
Kampaně v televizi a novinách se prostě musí u lidí projevit.ČD jsou podle mediálního obrazu hnusné,sviňské,zaplivané,šmejdské,howgh.Nikde se ve zprávách nemluví o tom,že stát ČD za JÍM požadovanou osobní přepravu dává NEDOSTATEČNĚ peněz.Nikde se neobjeví,že ČD je nucena masivně investovat peníze do modernizace tratí(respektive údržby).Nemluvě o nutnosti dohánět ztrátu v technologiích, aby bylo možno vstoupit do EU (GSM-R,apod.).Autobusový přepravce zaplatí jednu daň a finito.Jezdíte někdo po SILNICÍCH? V jakém jsou stavu??Co když se zavede,že autobusoví přepravci,jakožto jejich využivatelé budou skládat na jejich údržbu a modernizaci??Argumenty typu: ČD jsou šmejdi,zrušit bez náhrady jsou vážně komické....
0/0
28.3.2003 14:36

Humphrey Appleby

CD - podnik hruzy
Pokud jsem jezdil na chatu vlakem, trvalo minimalne o polovinu dele nez autobusem, casto tam bylo zpozdeni a vlaky cistotou moc nezarily. Autobus je ted navic dvakrat levnejsi a volba je tedy jasna. Drahy at jdou do haje, nejsem masochista.
0/0
28.3.2003 1:16

pmt

Zvysovani vyplat pri spatnem hospodarskem vysledku firmy?
Nevim co si myslet, CD jsou prezamestnane, neefektivne pracujici, ... ale to nechci rozvijet. Ale proc kdyz firma nevydelava se musi zvedat vyplaty? Moje firma nemela ocekavane zisky (prestoze jsme nebyli ve ztrate) jednoduse rekla ze platy na pristi rok se nezvednou a nove prijati lide budou mit mene. Duvod spatna globalni ekonomika. Je to ferove? Nelibi se mi to tak muzu prece odejit a pracovat nekde jinde. P.
0/0
27.3.2003 18:22

Rider

Zrusit CD
Po mych zkusenostech s cestovanim vlakem v Ceske republice a jednani se zamestanci CD bych celou osobni zeleznicni prepravu zrusil a bylo by po starostech. Je to nemocny kolos, ktery jen pozira statni penize. A uz vubec nechapu, proc chteji odborari drah stale pridavat. Taky nevim, proc je rust mezd letos 5,7, kdyz inflace je na mnohem nizsi urovni. Mzdy mohou rust rychleji nez inflace v pripade, ze roste i produktivita prace, o cemz v pripade CD silne pochybuju.
0/0
27.3.2003 15:14

Standa

Re: Zrusit CD
Člověče, já su taky pro, všechno pustit na silnice, alespoň se tam rychlejc pozabíjíte a všichni pochcípeme od exhalací s výborně seřízených motorů. Jenže potom už nebude, kdo by jezdil. Jinak vy všichni chytrolíni, kteří práci na ČD tak rozumíte, běžte si na měsíc zkusit třeba u posunu. Za týden vypadnete zpátky a budete držet hubu.
0/0
27.3.2003 15:58

Rider

Re: Re: Zrusit CD
Dobre, nektery dalkovy spoje, ty co jsou dostatecne vytizene, bych nechal, ale lokalni vlaky by mohly v klidu nahradit autobusy, ono by jich zas tolik nepribylo.
0/0
27.3.2003 16:12

Jura

Re: Re: Zrusit CD
U posunu u nás v jednom železničním uzlu na jižní Moravě dělali za komančů dvacet let v pohodě lidi, kterým se jinde dělat nechtělo. A když byli furt namol, tak je přeřadili k pochůzkářům. Tož tak, kolego. Každá práce má něco do sebe - navíc na železnici je možnost vnitropodnikově studovat a od posunu se dostat třeba k výpravčímu. Že ano?
0/0
27.3.2003 16:42

Roman

Re: Re: Zrusit CD
Sice praci na CD moc nerozumim, protoze tam asi moc prace neni (kdyz je tam tolik zbytecnych lidi), ale zaroven taky nerozumim tomu jak muze mit tak neschopny podnik porad tak vysoky rust mezd techto zbytecnych zamestnancu. Inflace neni skoro zadna a rust mezd u CD porad vysoky...nechapu. Vysvetlete mi to. Ja vidim na nadrazich tolik zamestnancu CD, kteri tam nic nedelaji, nebo se snazi predstirat, ze neco delaji, ze mi je z toho nekdy az blbe.
0/0
28.3.2003 9:37

Daliking

Re: Zrusit CD
Zase nějaký přechytřelý a omezený chytrolín...
0/0
27.3.2003 19:08

ppetr

DUSEK
za co ty drahy si zasluhuji ten narust platu na to jsem tedy jeste neprisel.az jich bude tak polovina co je jich nyni,potom by se SNAD dalo uvazovat.
0/0
27.3.2003 15:11

Jura

Komunistické manýry
Proč by měly růst mzdy ve státním podniku, který má miliardové dluhy a pro cestující dělá méně než málo? Proč jsou vlaky špinavé, nádraží zaplivaná a jízdní doba rychlíků je na většině tratí delší než v 30. letech, kdy se jezdilo na páře? Jak je možné, že jízdenka z Prahy do Brna stojí 370 korun, zatímco za stejnou sumu se z Brna do Prahy přepraví dva dospělí a jedno dítě? Jak je možné, že stále přežívají režijní výhody pro zaměstnance a jejich rodiny, když je v zemi skoro 10% nezaměstnaných? Jak je možné, že v Praze na Smíchově vás vyženou z výpravny, když si stěžujete na výpravčího, který nechal ujet přípojný vlak?
Myslím, že by se měly ve školách začít organizovat exkurze na nádraží. Tam děti uvidí skanzen komunismu v té nejčištější podobě. Hanba vám!
Jura, který najezdí ČD ročně přes 17 000 km.
 
0/0
27.3.2003 15:09

Jura

Re: Komunistické manýry
..z  Brna do Prahy míněno autobusem, sorry..
0/0
27.3.2003 15:11

jub

Re: Re: Komunistické manýry
To je sice pravda, ale porovnavat jediny spoj v republice, ktery ma vyjmecne postaveni (dalnice, konkurence na teto trase), nema moc velky smysl. Pokud do porovnani zahrnete i lokalni autobusove spoje, spoje v lokalitach, kde nevede dalnice a trasa neni tak exponovana, pak mozna. I presto si myslim ze zeleznice je drazsi a mene cista (jak co). Ale zvolil jste extremni priklad pro porovani. Pri zvoleni spravneho prikladu se da dokazat i opak. To je problem objektivni argumentace (zadna neni).
0/0
27.3.2003 15:20

Rider

Re: Re: Re: Komunistické manýry
Tak tady je jeden lokalni pripad. Trasa CK-CB, po silnici je 24 km a da se to uject autem za 20 minut. Autobus to jezdi od 30 do 60 minut podle toho, kde vsude stavi a cena se pohybuje od 22-26 Kc. Vlak to jede 55 minut, kdyz nema zpozdeni, ktere ma vpodstate vzdy, kdyz vyjizdi z CB, kde ceka na rychlik a cena bez zakaznicke karty, kterou nemam, protoze vlakem jezdim opravdu jen v nejvetsi nouzi, je 45 Kc. 
0/0
27.3.2003 15:26

jub

Re: Re: Re: Re: Komunistické manýry
Chybi tam jeden podstatny udaj: kolik to stoji jinou hromadnou dopravou (autobus) a jak dlouho to trva. Nemuzete to porvnavat s individualni dopravou. To byste mohl napsat, ze na kole to ujedete za 3/4 hodiny a vicemene bez nakladu. Osobne CD hodne zazlivam vytvoreni zakaznicke karty. To je nejvetsi bota, kterou dle me za posledni dobu udelali.
0/0
27.3.2003 15:38

Rider

Re: Re: Re: Re: Re: Komunistické manýry
Vzdyt jsem napsal, ze autobus stoji 22-26 Kc.
0/0
27.3.2003 16:09

Jura

Re: Re: Re: Komunistické manýry
Jasně, že jde o jisté zjednodušení. Ale přece není možné se neustále na něco vymlouvat. Můj děda byl fírou na páře a přál bych vám vidět, jak byli i s ostatními kolegy ve  středně velkém městě vážení (a slušně zaplacení) Já si zkrátka myslím, že nastal čas sypat peníze do podobných molochů. Myslím, že u dáhy dělá stále dost poctivců, ale (srdečným jinak nepodloženým) odhadem 70 procent z nich zajímají jen sociální výhody zaplacené námi všemi a nikdy nekončící leháro. Až pojedete do Brna vlakem, podívejte se, kolik uniformovaných železničářů se tam poflakuje po perónech. Přitom je železnice ekologická doprava. Víte co mi řekli v narvaném vlaku z Hodonína do Strážnice, když jsem v žertu žádal na průvodčím lístek na stání? Vážně mi odpověděl, že když se mi nelíbí, tak mám jezdit autem. Dělejme to tak všichni a jsem zvědavý, kam se dostanem. Jura
0/0
27.3.2003 16:37

Jura

Re: Re: Re: Re: Komunistické manýry
správně...přestat sypat...
0/0
27.3.2003 16:38

Tomáš Marný

Re: Komunistické manýry
Známý pracuje v počítačové firmě. Přišel k nim chlap, že dělá na dráze, porřeboval by si pořídit domů počítač, ale fakturu by potřeboval na náplně a tonery do tiskáren, to že mu v práci proplatí .
0/0
27.3.2003 15:34

šmejdský nádražák

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
28.3.2003 14:42

gggg

Re: Komunistické manýry
Jízdenka do Brna nestojí 370 Kč! Stojí to 354 a se Z Kartou 240. Pokud si Ale koupíš zpáteční jízdenku bude tě cesta tam a zpátky stát 344!!
0/0
28.3.2003 8:40

Paja

Re: Re: Komunistické manýry
A s CNE anebo s Cebusem stoji Praha - Brno 120 Kc a trva to 2,5 hodiny
0/0
28.3.2003 10:07

Jirka

No nevím,
mi se zdá pro železničáře i těch 5,7% hodně.
0/0
27.3.2003 15:01

martin

recept pro ceske drahy
nezvysovat mzdy, propustet, duska postavit ke zdi
0/0
27.3.2003 14:47

Zdeněk J.

Re: recept pro ceske drahy
Ty seš ňákej chytrej...
0/0
27.3.2003 15:04

VitaK. hrad@camden.net

Re: recept pro ceske drahy
 Hele, nech Duska na pokoji, jooo? Byl bys rad kdyby se o tebe tak staral. Budme radi, ze se o zamestnance nekdo konecne opravdu stara.
0/0
27.3.2003 16:01

LADA

Re: Re: recept pro ceske drahy
ON SE PAN DUSEK O VAS STARA ? ON SPROSTE VYDIRA STAT  , PROTOZE TEN SOCIALISTICKY MOLOCH JE MONOPOL A ON PAN DUSEK TO DOBRE VI ! ALE NEBOJ ,TAKE NA VAS DOJDE .
0/0
28.3.2003 1:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.