Diskuze

Českým drahám utíkají cestující

Zhruba o osminu cestujících přišly České dráhy v porovnání s loňskem za první dva měsíce roku. V lednu a únoru přepravily vlaky 29,1 milionu cestujících, což je o čtyři miliony méně, než ve stejném období roku 2002. Vedení podniku přemýšlí, jak nepříznivý trend zvrátit.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Chomutovák

31. 3. 2003 10:13
Vlak vers. auto
Já jezdím pravidelně vlakem Praha-Chomutov a zpět a Praha-Ústí n.L. a zpět. Je to daleko pohodlnější než autobus a ani ne o moc pomalejší. Problémy se zpožděním příliš neregistruju (letošní maximum 25 minut kvůli černým pasažérům a zásahu policie, jinak běžně 0-10).
Vedu si evidenci jízdenek, průměr mi vychází na 51 halířů na km (jezdím na JuniorPas). Včera jsem se vezl s jednou vzdálenou příbuznou autem. Tvrdila, že za služební cesty jí proplácejí 4,30 za km. To je cca 2x tolik, co stojí benzín a cca 9x tolik, co platím já.
Problém je v tom, že ČD chybí výrazně zákaznický přístup, sice se to zlepšuje, ale dost pomalu. Druhá věc je, že mnozí lidé už neznají jiný dopravní prostředek, než auto. S tím se musí něco udělat, jinak tu za chvíli budem mít všude dálnice a životní prostředí půjde do... Takže já budu jezdit dál vlakem, jak jen to půjde.
0 0
možnosti

vaclav hanus

31. 3. 2003 11:47
Re: Vlak vers. auto
A ja budu zas dal nejezdit vlakem, protoze prevazna vetsina obcanu zadny juniorpas nema a ani mit nebude. A o cene 0.51 za km se jim muze jen zdat. Nechapu jak muze byt cestovani vlakem pohodlnejsi jak autobusem, kdyz prumerna vzdalenost na nejblizsi nadrazi musi byt minimalne tri krat vetsi, jako na nejblizsi aut.zastavku. A to jsem urcite podsadil.
0 0
možnosti

Tomáš

31. 3. 2003 9:39
Jízdné na jednotlivou
jízdu je oproti busu neskutečně předražené. Dříve jsem jezdíval z Prahy do HK za 80,- (bus stál 72,-), pak po "úpravě" to najednou stálo 140,-. Jedinou výhodou je to, že z Prahy vlak vyjede rychleji, ale časově je to stejně jako bus. Takže pokud ČD neudělá něco s tarifem, přišlo o jednoho zákazníka, který má rád vlaky a rád s nimi vždy jezdil.
0 0
možnosti

Pazgrivec

30. 3. 2003 10:46
Vlaky, busy X auto
to je to že lidi u nás nepřišli ještě na to že jezdění autem není jen benzín, člověku, který se jen s někým vozí, to ani nepříjde, ale když má platit všechny opravy - nové gumy (zimní letní), výměna oleje, svíčky.................... a samotné auto taky přece jen něco stojí, tak se to pak pěkně nasčítá a pak si myslím, že je pořád lepší jezdit vlakem nebo busem a šetří se životní prostředí a z našich peněž by se nemusely stavět zbytečné dálníce, obchvaty Prahy, zpravovat po zimně zbytečně široké silnice........................ a pokud by se lidi zase naučili používat hromadné dopravy, bylo by to pro všechny lepší, zvýšil by se počet spojů, neznečišťovalo by se ovzduší a jak už jsem řekl nemusely by se stavět nové silnice a dálnice......................
0 0
možnosti

Silvestr

1. 4. 2003 0:44
Re: Vlaky, busy X auto
vlakem to taky pořád nejde. jel jsem do jedný díry v jeseníkách, autem jsem tam byl za 3 a půl hodiny, kdybych jel hromadnou, tak jsem tam jel 7 hodin a ještě musel tašky s materiálem táhnout v ruce. a nebo zkus během jednoho dne hromadnou dopravou vyřídit povinnosti v chebu a jáchymově a v normální dobu se vrátit zpátky na mělník, a nedej bože, když se jednání protáhne. a jinak, těch širokých silnic moc není. a pak, auta prostě už budou a dálnice a široký silnice paradoxně snižujou exhalace, protože ty motory běží pravidelně a vypouštějí míň exhalací než auto, který se motá 60 po úzký silnici a pořád řadí. ono totiž neplatí, že čím menší rychlost tím míň exhalací. ve švýcarsku dělali testy a zjistili, že při 30km/h vypouštějí auta víc exhalací než 50 km/h (přesněji řečeno, sledují se 3 položky, u jedné opravdu klesly hodnoty na polovinu, ale u zbylých 2 stouply 6x), proto taky švýcaři upusili od snižování rychlosti na 30, jak ve vesnicích plánovali, pokuď to situace dovoluje, tak nechávaj 50. jo a ty zbytečný obchvaty snižujou dopravu ve městech, počet nehod chodců a opět doprava díky tomu běží plynule a míň auta čouděj. jo a hromadnou dopravou zase začnu víc jezdit, když mi to nebude komplikovat život, až se dost spoluobčanů naučí slušnýmu chování a hygienickým návykům.
0 0
možnosti

HonzaT

29. 3. 2003 13:06
Nesouhlas
Jezdím vlakem už dvacet let takže mohu srovnávat ČSD a ČD, a jestli někdo tvrdí, že se nic nezměnilo tak vědomě lže nebo nikdy nejel vlakem. Zpoždění proti dřívějšku už nejsou tak častá a ani dlouhá. Je možné že úsek od úseku je to jiné já jezdím Poděbrady-Kolín a zpět. Co se týká čistoty tady se to taky trochu vylepšilo, ale není to žádná sláva, bohužel ruku na srdce bordel v těch vlacích nedělají zaměstnanci ČD ale cestující. Různě posprejované vagony nejen zvenčí ale zevnítř, různé oplzlé nápisy. Bohužel musím konstatovat lidi jsou "dobytek". A co se týká peněz ano dráhy jsou drahé a vyplatí se jezdit autobusem (kde to jde) i já když jedu do Prahy používám radši autobus, je levnější a i rychlejší. S tou cenou to však není tak jednoznačné protože autobusový dopravci nemusí na svoje náklady udržovat silnice, dopravní značení apod., kdežto dráhy si toto musí všechno platit samy. Kdyby se musely dopravní furmy nějakým způsobem finančně podílet na údržbě silnic po kterých převážejí cestující asi by to jízdné tak levné nebylo.
0 0
možnosti

Patrik Šilhavý

31. 3. 2003 9:24
Re: Nesouhlas
Ja jezdim vlakem dvakrat tydne pres celou republiku temer dva roky, tudiz nemohu aktualni situaci srovnavat s tou pred deseti lety.
Rozhodne ale mohu rici, ze oproti dobe tak pred rokem jsou zpozdeni vlaku daleko mene casta a kratsi, jak HonzaT napsal. Jezdim zasadne vlakem (vetsinou Ex, popr. R nebo IC) proto, ze ve vlaku mam daleko vice mista nez v busu.
Nesouhlasim ale s tim, ze busove spolecnosti maji o tolik mensi vydaje - oni totiz za udrzbu komunikaci plati a to v podobe silnicni dane.
0 0
možnosti

blobx

28. 3. 2003 23:43
ČD jsou shit...
Vlakem jezdím pravidelně od roku 1988, a to denně. Nejdřív do školy, teď do zaměstnání. Jediné co se od revoluce změnilo, jsou ceny. Slibované zrychlení přepravy a eliminace zpoždění se nekoná, ve vagonech binec až hrůza, na WC bych si nesedl ani omylem. A to nejsem žádná citlivka.
Kdyby bylo na mé trase víc autobusů, tak to neřeším, takhle mi bohužel zbývaj jen ty vlaky.
Jediný co už dlouho přeju drahám je krach, protože pak je šance, že to odkoupí nebo dostane někdo schopnější, vyháže neschopný degeny a začne podnikat. Pak se to snad pohne. Ale se zatvrzelostí naší drahé /finančně drahé/ vlády dotovat dráhy z mých a vašich daní to asi bohužel jen tak nedopadne.
0 0
možnosti

jtt

28. 3. 2003 22:53
Já už také nejezdím.
Nejsem totiž tak bohatý, abych si mohl dovolit jezdit vlakem.
0 0
možnosti

Pepýk

28. 3. 2003 22:27
ČD jsou drahé
Ani se nedivím, že ČD ubývají zákazníci. Po dlouhé době opět vyrážím z mého Děčína do Prahy a vlak stojí 160,- normální jízdné (100,- s kartou Z), autobus 75,- , s místenkou +10,- a staví jen v jedné zastávce. Takže volba je jasná... ČD   Zdraví http://www.pepyk.com" target="_blank" rel="nofollow">Pepýk.
0 0
možnosti

dave

30. 3. 2003 22:59
Re: ČD jsou drahé
ani ne tak drahé,ale hnusné
0 0
možnosti

Věra

28. 3. 2003 21:57
Kdo se tomu může divit?
Napřed nesmyslně a nereálně zvýší ceny a lidi naučí jezdit jinak, vlaky jezdí pozdě a jsou špinavé - nejdříve zákazníky odpudí a nyní sčítají ztráty, které zaplatíme zase my, občané ČR a ne nekvalitní a neschopné vedení ČD a pracovníci Ministerstva dopravy a spojů!!!
0 0
možnosti

Camylarde

28. 3. 2003 21:32
Jojo, taky jsem po ctyrech letech pravidelneho jezdeni skoncil
A pomohl mi paradoxne neznamy dobrodinec, ktery mi v lednu ukradl doklady. Bez obcanky nesezenete kartu ISIC, bez karty ISIC nedostanete studentsky juniorpas. No a vyrizovani v tomhle pripade zabere obvykle tak dva mesice, pokud studujete v jinem meste. Tak jsem zacal jezdit s kolegou jeho autem, platim jemu to co za vlak bych daval draham, nemusel jsem si kupovat zadnou prukazku na slevu jeho jizdneho, doveze mne od koleji az pred barak a usetrim na ceste dve hodiny.
Trasa Koleje Strahov - Cesky Tesin.
0 0
možnosti

Miloslav Ponkrác

28. 3. 2003 20:57
pokrač
Kromě toho vlaky jsou dnes drahé, na krátké trasy jsou efektivnější autobusy. Stojí plus mínus stejně, mají hustější síť stanic, a hlavně dá se s nimi časově naplánovat, kdy nastoupíte, a kdy budete v cíli. Na dlouhé trasy jsou vlaky drahé, a dost často se vyplatí auto, jedete-li ve dvou a více.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

27. března 2024  17:29

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

25. března 2024  11:54

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit

23. března 2024

Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...

Průlomový lék na hubnutí dráždí cenou. Kúru za tisíce lze vyrobit za pět dolarů

29. března 2024

Lék Ozempic od společnosti Novo Nordisk je jedním z hitů posledních měsíců. Ukázalo se totiž, že...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci

27. března 2024  11:17

Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...

Kdo má v Evropě nejlepší vlaky, odhalil žebříček. Česko se stydět nemusí

29. března 2024

Přestože je vlaková doprava stále dražší než letecká, vlaky v Evropě nejenom vzhledem ke své...

Deset tisíc eur za kabelku Chanel. Ikona luxusu se o zákazníky neobává

29. března 2024

Ačkoli velká část zákazníků po celé Evropě pod vlivem inflace omezila nákupy některých...

Z Prahy do Bulharska a Rumunska z druhého terminálu. Země vstupují do Schengenu

29. března 2024  8:56

Od neděle 31. března se bude do Bulharska a Rumunska létat z druhého terminálu pražského Letiště...

Obchody: Předpověď na Velikonoce láká ke grilování, stouply i nákupy zmrzliny

29. března 2024  8:35

Příznivá předpověď počasí na Velikonoce zvedá poptávku po surovinách na grilování, jako jsou...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!