Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Železnice chystá velké zlevnění

České dráhy chtějí zjednodušit slevy na železnici. Proto nyní vymýšlejí, jak zrušit takzvanou kartu Z i zvýhodněné zákaznické jízdné, které majitelé karet platí místo obyčejného. To je v řadě případů až o šedesát procent dražší než zákaznické jízdné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bohuš

jen 3 % vlaků má zpoždění (:-))))))))
Tak před rokem dvěma jsem četl ten propagační pamflet ČD, co dávají do vlaku. A v nějakým článku tam degen tvrdil, že pouze 3% z vypravených vlaků má zpoždění a zbytek jede načas. Tak by mě docela zajímalo, kolik musí být zpoždění, aby se podle nich počítalo. Vypadá to tak od 30 minut nahoru....
0/0
12.4.2003 20:43

Gror

Re: jen 3 % vlaků má zpoždění (:-))))))))
Zpozdeni, ktere se takto bere, je od 5 minut nahodu. Ve skutecnosti je tomu tak, jak rika ten clovek, pro vypocet dodrzovani JR se berou vsechny stanice, kterymi dany vlak projizdi, uplne to neplati pro osobni vlaky, kde se berou mam dojem jen obsazene stanice.
Ono totiz vetsina osobaku jezdi na cas, u rychliku je to zpozdeni skutecne jen obcas, navic casto (zvlaste v oblastech, kde se delaji koridory).  je schopen rychlik zpozdeni dohnat ci minimalizovat ...Ja vlaky jezdím dost casto na to, abych skutecne dokazal odhadnout, kolik z nich melo zpozdeni (pro predstavu, vloni jsem najezdil vlakem cca 30000 km po tratich CD).
0/0
22.4.2003 20:20

Arny

Kousal a jeho nápady...
Jsou to svině vychcaný. Tam kde jim konkurují autobusy tak zlevní víc, aby zlikvidovali konkurenci (a poté pochopitelně zase zdraží) a zaplatí to ti, co vlakem jezdit musí, protože jim domů autobus nejede. Proč má někdo doplácet na to že bydlí jinde než někdo jiný?
 
0/0
9.4.2003 17:41

Pavel

Běž studovat ekonomii, tak se to dozvíš.
Běž studovat ekonomii, tak se to dozvíš.
0/0
14.4.2003 19:48

Brouk

0/0
9.4.2003 15:32

ppetr

CD
az CD zlevni a zvednou kulturu cestovani milerad se k zeleznici vratim a vynecham autobus,ktery je rychlejsi.auto konecne zustane doma a ja budu spokojen.mam dojem,ale ze je to UTOPIE. NEBO ZE BYCH SE MYLIL A VEDENI BY ME CHTELO ZA ROK NEBO V LETE PRESVEDCIT O OPAKU????
0/0
9.4.2003 13:30

Rotermayer

Tarify a sčítání
Že zdražení a tarify nebyla dobrá věc, na to se poukazovalo dlouho. Doufám, že od válu z GŘ ČD "tarifní odborník" Šulc, jenž je hlavním viníkem tarifního bordelu. V tomto období ČD sčítají své cestující. To je, ale jen akce zaměřená na šikanování personálu, protože k číslům nikdo nepřihlíží a železnici přitom utíkají tržby. Průvodčí místo kontrol jízdenek přednostně počítají počet lidí a běda, kdyby četné dobře placené kontroly zjistili, že se o jednoho spletli. Prostě odvolat toto vedení ČD!
0/0
9.4.2003 12:38

Petr

Re: Tarify a sčítání
Ale tady nejde o dvolávání někoho, kdo je ve funkci měsíc. Tady jde o to naučit nové managery o strategii v jednání s médii
0/0
9.4.2003 13:11

Delirium Tremens

Státní dotace
Konečně přišel někdo s novou myšlenkou! Metoda, kdy podnikatel slevní své zboží a požádá o státní dotaci na rozdíl marže je skutečně neotřelá a může byt v českých podmínkách poměrně úspěšná, neboť současnou vládu nějáká ta miliarda nerozháže. :-)
0/0
9.4.2003 12:33

Zantra

Kdyby se radeji omezili zpozdeni
Kdyby se panove manazeri CD obcas projeli obycejnym vlakem [misto aby se vozili v limuzinach] videli by jak maj nektery vlaky neustale zpozdeni a stejne se na to dlabe. Nikoho to nezajima nejaky info ze by treba tento mesic ten a ten vlak mel posunutej jizdi rad ? Na co jen at ty lidi cekaj 30 min nam se jeden den v tejdnu mozna povede se do toho jizdniho radu trefit.
Priklad - aby me nekdo nenarknul z toho ze nevim o cem mluvim.
 Trat Cesky Brod - Praha, vlak jezdi ve vetsine pripadu naprosto perfektne a presne az na to ze v 80% pripadu ceka cca 5-10 min pred cilovou stanici jelikoz se asi ceka az tam nekdo uvolni kolej .
Nejlepsi na tom je ze se pred cca rokem mozna dvema posunul jizdni rad a ten vlak vlastne vyjizdi o 10 min driv.
 
 
 
 
0/0
9.4.2003 12:27

Tonda P.

Re: Kdyby se radeji omezili zpozdeni
Nevim kdy na teto trati jezdite, ale ze by vlaky jezdily na 80% na příjezdu nemuze byt ani řeč. S vyjimkou zrychleneho 6:30 z Peček, ten samozřejmě 10 minut před masaryčkou čeká jako ostatní, naprosto souhlas. Když pujdu na další vlaky, stačí mi přijít o 10-20 min. později protože včas nepřijedou nikdy (viz v 7"07 z Peček)
0/0
10.4.2003 10:12

George

To jim to trvalo
Kdyby drahy nezdrazovali tak ted nemusi zlevnovat. konecne jim to doslo.
0/0
9.4.2003 12:27

RIV

Kde je problém
Spíše bych současnámu "manadementu" doporučoval se zaměřit na skutečné příčiny propadu přepravy.  
Obávám se, že ČD nebudou konkurenceschopné při jakémkoliv tarifu, neboť jejich přepravní služby jsou za komerční (obyčejné, zákaznické) jízdné bez zásadní změny kvality a reflektování trendů v přepravě, jenž se udály za posledních 100 let, v podstatě neprodejné.
 A o tom to je. I když se "vrchní nádražníci"  snaží neustále ten zásadní problém hledat někde jinde  
0/0
9.4.2003 12:24

Petr

pan Cízner se slušně řečeno plete
Toto je ukázka naprosto cíleného článku nezodpovědného novináře, který získal pouze názor jednoho nového vedoucího pracovníka a vydá ho bombasticky bez prověření u řídícího výboru - přeloženo u majitele ČD.
Celá záležitost je třeba komentovat jinak. Řeknu-li A, zruším karty a zlevním na úroveň roku cca 2000, pak musím říci i B, jak to nahradím jiným systémem, který přinese očekávané příjmy. Nebo si někdo myslí, že dráhy budou čerpat další miliardy ze státního rozpočtu? A kde by se vzaly? Pan Vencl je tedy naprosto nezodpovědný manager, který toto vypustí do tisku, navíc je pravděpodobně jeden z mála, kdo tuto akci chce uskutečnit. Zůstaňme na zemi.
0/0
9.4.2003 12:05

Keramik

Re: pan Cízner se slušně řečeno plete
Hodnotit pana Vencla je brzo. S článkem máte možná pravdu. Nikde není psáno, že snížení jízdného nepřiláká víc cestujících a že ve skutečnosti příjmy třeba neklesnou. Z článku není zřejmé, zda to má vedení propočtené (např. o kolik by musel stoupnout počet cestujících , aby neklesly příjmy když snížím jízdné o ....). Jinak Z karty opravdu moc nefungovaly. Otázka je, zda: a) princip cenvé diskriminace pomocí tzv. Z karet je u českých drah vzhledem k podmínkám (konkurence, preference českýh cestujících, ...) nepoužitelný b) byly jen špatně nastaveny parametry, např. příliš vysoké obyčejné jízdné, které vyhánělo lidi ze železnic. Vedení se rozhodlo, že a) a počkejme na vývoj a další kroky vedení, zda to bylo správně.
0/0
9.4.2003 12:17

GoryTHC

cena/pohodli
Otazka zni, jestli je odliv zakazniku CD zpusoben pouze cenou jizdenek. Ja osobne si myslim ze je to spis "kvalitou" poskytovanych sluzeb. Vlaky jezdej nespolehlive, jsou spinavy, nejdou otevirat/zavirat okenka/dvere, zarivky vydavaji horsi zvuky nez zubarska vrtacka. Na zachod ve vlaku muze jit jenom velmi odvazny clovek s dobrou zivotni pojistkou. Samotna nadrazi jsou vetsinou spinava s nefungujicim zazemim. Staci se podivat jak vypada Hlavni Nadrazi v Praze.
0/0
9.4.2003 11:37

Tomáš

Re: cena/pohodli
Asi to bude záležet na konkrétní situaci. Někde jezdí opravdu šroty, jinde ne. Pokud jde o spolehlivost, tak si nemohu naříkat, najezdím cca 20 000 km vlakem ročně a dodržuji termíny mnohem snáz, než ti, co jezdí auty. Špína je v některých vlacích opravdu tragická, na druhou stranu v některých BUSech také, to si nevyberete. Obecně vzato jezdím vlakem, protože je na ně spoleh, protože vím, že nezůstanu stát někde na peróně kvůli vyčerpané kapacitě spoje , protože si vždy sednu, přečtu si noviny/knížku, protože je to bezpečnější a protože je to zhusta levnější. Pokud jde o Hlavní nádraží v Praze - tam je problém v podstatě akorát s bezdomovci, kteří chlastají, obtěžují cestující a znečišťují své okolí, což je při současné úrovni lidských práv u nás prakticky neřešitelné. Pomohlo by jen přestat tam topit, což by zase s nelibostí nesli řádní cestující, nebo bezdomovce nakládat a odvážet za město, což by trochu zavánělo policejní šikanou a hodně hnětlo pana Uhla, Jařaba a organizace tipu AI. Neřeší to ani brutální zdražení nájmu těm stánkařům, kteří prodávají levný chlast, protože nějaké cenově dostupné jídlo a pití potřebují i řádní cestující ...
0/0
9.4.2003 12:14

Tonda P.

Re: Re: cena/pohodli
No nevím jak dlouho jezdíte a co všechno jste prožil s CD. Ja uz toho za posledních 20 let zazil dost. Vlaky zrusene bez nahrady, cekani 1 hodina mezi stanicemi, zastavení vlaku záchranou brzdou, protože nešli ve vlaku otevřít dveře na výstup, nepřipojení vagonu, kterému tak odjel vlak a poté se po 25 minutách musel vracet, jízdu krokem po celé délce nástupiště, kde šel kamarád strojvedoucího a chtěli si pokecat, vlak (čugála) čekal 1 hodinu na zpožděný přípoj poté co chtěl odjed strojvedoucí zjistil, že má kola podložená klíny a dalších 10 minut je odstraňoval, pantograf se zaseknutou brzdou, který rvali dál s oblaky dýmu (v každé stanici brzdu polili vodou...)  a tak dál, a tak dál, a tak dál, a tak dál, a tak dál
Je pravda že se to stame tak jednou za měsíc, ale když si spočítám zpoždění za týden tak je to prima match ve volejbalu.
0/0
10.4.2003 10:25

Aleš

Konečně ajzlpolňákům došlo.
Konečně těm b lbcům došlo,že nelze vydělávat a okrádat lidi za tak hnusnou dopravu.
0/0
9.4.2003 11:31

Pax

To je super, kdy se to pak zase zdraží ?
Je to ode zdi ke zdi. Tahle změna je rozhodně pozitivní, ale nevěřím, že trvalá.
0/0
9.4.2003 11:18

Mareš

Do našich drah bych nesedl ani zadarmo
0/0
9.4.2003 11:04

Sadám

Re: Do našich drah bych nesedl ani zadarmo
Souhlasím s Vámi,že naše dráhy jsou i zadarmo drahé.
0/0
9.4.2003 11:23

zug

Re: Re: Do našich drah bych nesedl ani zadarmo
Je to asi u kazdeho jinak. Ja jedu Trasu Brno Znojmo redeji vlakem (cca2hod) nez autobusem (cca75min), Protoze s junior pasem mne to prijde na 48 kc oproti 58 za bus a navic pokud si chci v buse sednout, tak musim prijit o pul hodiny driv a mrznout na zastavce. V buse malo mista na nohy, za bagl chteji dalsich 8kc.. To radeji prijdu na vlak na cas a sednu si vzdycky.
0/0
9.4.2003 11:30

Aleš

Re: Re: Re: Do našich drah bych nesedl ani zadarmo
To bude snad výjimka.Jel jsem minulý týden z Benešova do Prahy a když se otevřou dveře vagónu jsem ve stejném vagónu jako před 20 lety se vším všudy.Zde opravdu ale nekdo tvrdě zaspal vývoj a teď na tyto vládní blbce doplácíme všichni.
0/0
9.4.2003 11:36

Daliking

Re: Do našich drah bych nesedl ani zadarmo
To Vás teda lituju... :o). nelze totiž vše kategoricky odsuzovat... je mnoho věcí ke zlepšování, ale od roku 1998 jsou vidět pokroky...
0/0
9.4.2003 12:05

Pavel F. Koběrský

Státní dotace
Nejvíce ze všeho mně fascinuje, jak si dráhy drze říkají o státní dotaci, která by měla pokrýt ušlou tržbu způsobenou zlevněním. To, jaká tržba jim ušla zdražením ale nemluví...
0/0
9.4.2003 10:46

hmm

V tom článku se mluví jen o kartách Z, ale ani jednou o např. Juniorpase. Mám to chápat, že se toho slevy vubec nebudou týkat? Je to bída, vždyť lidi do 26 let tvoří dost velké procento cestujících. A potom ještě důchodci :) Ostatní normální soudní lidé mající na výběr dráhou určitě nepojedou dobrovolně.
0/0
9.4.2003 10:44

Petr II.

Re:
Zda se me to, nebo autor kazdou informaci napsal prakticky dvakrat ? Vypada to jako vcelku divne zkopirovany dvy clanky v sobe..
0/0
9.4.2003 10:47

Semtele

Re:
   ?????? Lidská hloupost světu vládne. Co na JP ještě zlevňovat?  Soudní lidé pojedou právě jen drahou, ale to je na dlouhou debatu.
Aby nedošlo k omylu: kartu Z jsem vždy považoval za zhovadilost a okrádání, a její zrušení vítám. Ale dementi jako v této diskusi asi vlakem jezdit nebudou, protože mají autíčka, čímž jsou frajeři před kterými smekám. Je krásné mít místo mozku čtyřtakt...
0/0
9.4.2003 10:59

alisgod

Re: Re:
0/0
9.4.2003 11:14

jiji

Re: Re:
asi tak nějak, jasně, pojedu přece radši autem, aby se musely stavět další dálnice a pak v práci budu nadávat, jak je zase v praze děsnej smog a že to je hrůza.....
 
0/0
9.4.2003 11:15

Tonda P.

Re: Re: Re:
HMMM, spálíš uhlí s 40% účinností převedeš na elektriku, kterou se ztrátama 30% pošleš dráze, která ji s 40 % ztrátama převede na pohybovou energii. Asi je to ekologičtější než auta, ale štvou mě machři který v posuzování ekologie chytnou konec a křičej že to je nejlepší způsob
0/0
10.4.2003 10:32

Keramik

Nemá cenu se hádat
zda karty Z jsou jinde nebo ne, zda jsou služby špatné nebo ne. To jsou jiná témata. Klíčové je, že systém slev nefunguje. Takže je dobře ho rušit. Je to pokus o tzv. cenovou diskriminaci, jenže ta funguje jen u monopolu a dráhy monopol (v dopravě obecně - to je relevantní trh) nejsou. Karta Z by měla smysl, kdyby: a) ti co jim to za to stojí (sbírat informace, zařizovat si kartu apod.) by si ji pořídili a dráhy by pro ně byly levné (tedy konkurenční výhoda - přilákání cestujících) b) ti, kteří jim to za to nestojí by stejně použili české dráhy ale platili by větší cenu. Jenže to takhle nezafungovalo a lidi z bodu b přestali dráhy používat. Místo zvýšení příjmů, tak došlo  akorát k zvýšení administrativních nákladů na slevové karty (jak u dráhy tak u zákazníků) a k naštvání zákazníků. V konečném důsledku tak ubyli i zákazníci ze skupiny a).
0/0
9.4.2003 10:43

Honzajs

Autobus
Autobus je výrazně levnější, atk nač vlak?
0/0
9.4.2003 10:33

Fikorator

Re: Autobus
?? To jako vážně? No pro lidi bez karet asi jo, ale ne výrazně. Já jezdim cestu na junior pas za 56 Kč (119 km)- autobusem mě totéž přijde na 90 Kč (cca 90 km). A navíc si ve vlaku vždycky sednu, což o autobuse neplatí skoro nikdy.
0/0
9.4.2003 11:38

Jura

Do nebe volající okrádání
daňových poplatníků železničáři snad konečně skončí. Autobusový lístek Praha-Brno stojí 150 Kč, jízdní doba činí 2,5 hodiny. Jízdné 2. třídou vlaku Praha - Brno stojí 294 Kč, jízdní doba 3,5 - 4 hodiny. Vlak je tedy nejen pomalejší a mnohem špinavější, ale také o 100% dražší. A Karta Z? Další nepřímé zdanění! Jak je vůbec možné, takovou prasárnu připustit? K tržbám: v zemi s 10 % nezaměstnaností jsou nepřípustné režijní výhody pro zaměstnance a jejich rodinné příslušníky - tam hledejte další peníze. Vždyť v ČD panuje komunismus v krystalické podobě! Fuj! Jura
0/0
9.4.2003 10:30

Tomáš

Re: Do nebe volající okrádání
Karta Z - jaké zdanění? Vždyť si ji nikdo kupovat nemusí!! Mimochodem, platíte-li paušál u mobilu, máte to úplně to samé (Paušál - nižší cena za minutu volání, na dráze paušál - nižší cena za kilometr).
0/0
9.4.2003 10:45

Jura

Re: Re: Do nebe volající okrádání
Tady lidem nedali na výběr. Zvedli pod dohledem státu ceny o 60 %. Mobil si můžete nebo nemusíte pořídit - vlakem sice též nemusíte jezdit. Ovšem: jak by asi vypadaly silnice, kdyby všichni začali jezdit auty? Tak, jak v Praze na Barrandovském mostě v 17.00.
0/0
9.4.2003 11:02

Tomáš

Re: Re: Re: Do nebe volající okrádání
Jak to nedali na výběr? Máte auta, BUSy, TAXI ... Otázka jak by vypadaly silnice v případě, že by po nich začalo jezdit více lidí, nesouvisí s dráhou. Železnici po tom vůbec nic není. Motoristé se v jednom kuse chvástají, jak je ježdění po silnici lepší, levnější, stát se zdráhá dát železnici 2 mld. Kč, k čemuž se smluvně zavázal a bez mrknutí oka vyplazuje miliardy do údržby silnic a dálnic, do stavby nových ... aspoň by se vidělo, jak je to s hospodárností ve využívání prostředků na silniční dopravu ...
0/0
9.4.2003 11:13

Jura

Re: Re: Re: Re: Do nebe volající okrádání
Já však nepolemizuji o konkurenceschopnosti drah vůči ostatní dopravě. Odmítám však chování manažerů ČD, kteří si své astronomické ekonomické propady hojí primitivně: nehorátzným zvýšením cen. A když  pak lidi zachovají jediným možným způsobem - přestanou jezdit vlakem - naříkají, že budou opět ve větší ztrátě. A stát jim do rozpočtu nalije další peníze. Odboráři ČD přitom nejenže mají režijní výhody pro sebe a své rodiny (odhadoval bych to ta na čtvrt milionu lidí - potenciálních zákazníků), ale i nadprůměrné mzdy. Dáte mi krystaličtější příklad komunismu v této zemi?
0/0
9.4.2003 11:27

Fanda Šmanda

Re: Do nebe volající okrádání
Nenávist k železnici Tě natolik zaslepila, žes asi ani menrkl do jízdního řádu. Jinak bys věděl třeba to, že vlaky EC jezdí mezi Prahou a Brnam za 2 hodiny 49 minut. A k tomu autobusu - ona je dálnice o hodně kratší než trať, takže to srovnání nevychází pro železnici tak špatně. Navíc - stačí jedna nehoda kamiónu na dálnici a autobus stojí... A k "prasárně" s kartou Z - já souhlasím se zrušením této karty, ale na druhé straně, podobná karta existuje třeba ve Švýcarsku ("demi tarif", umožňuje slevu 50%). Jsou tedy lidé z vedení švýcarských železnic taky prasata ?
0/0
9.4.2003 10:46

Jura

Re: Re: Do nebe volající okrádání
Příteli, železnicí jezdím dvacet let, průměrně 2 000 km měsíčně. Uvedený čas EC nebyl za mé přítomnosti nikdy dodržen - i tak je o půl hodinu delší než u autobusu. Dale: proč porovnávat délku trasy - nebo je to podle toho, že si platím za pobyt ve vlaku? Podle rovnice čím zdlouhavější cesta, tím více peněz? Ke Švýcarům: proč porovnávat tamní komfort se zdejší komunistickou manýrou? Tady zkrátka dráhy zvedly ceny při stejné , ba nižší úrovni služeb o 60 % a hotovo. A aby svůj hrdinský krok obhájily, řekli lidem: kupte si za 200 Kč jakousi kartu a budete jezdit za stejnou cenu. K nenávisti k ČD: můj děda byl fíra na páře. Současných figurek u ČD je mi z 85 procent líto. Možná by jim prospělo zrušení režijek, pak by si uvědomili co a jak.  
0/0
9.4.2003 10:59

Tomáš

Re: Re: Re: Do nebe volající okrádání
Zdražení a kvalita - jak jste přišel na to, že to spolu souvisí? Rohlíky se také zdražily a jsou to pořád rohlíky a pořád stejné, mnohdy ze stejné linky. Elektřina pro domácnosti se také zdražila (tam se, pravda, zvedlo efektivní napětí o 10 V), ceny benzínu se také pohybují a přitom je to stále stejný benzín, ceny za jízdenku v BUSech se také zvedají a přitom jsou to stále stejné BUSy, mnohdy 15 let staré šroty, kde člověk neslyší vlastního slova ...
Kdyby dráhy místo obyčejného jízdného a Karty Z zvedly ceny paušálně o 15%, byl byste spokojen? Mě osobně přijde zvýhodnění stálých klientů jako poměrně rozumná věc, ostatně dělají to i jiní obchodníci.
0/0
9.4.2003 11:28

Keramik

Re: Re: Re: Re: Do nebe volající okrádání
Samozřejmě, že princip není nic špatného. Nemůžete ale občasné zákazníky znevýhodnit takovým způsobem, že Vás přestanou úplně využívat. Tím nedosáhnete ničeho jiného než vyšších administrativních nákladů na odlišení "stálých zákazníků". Možná, že cena, kterou by měli platit ti bez karty Z a která by byla ještě ekonomicky únosná (tzn. že by tito zákazníci ještě využívali vlaky) se liší tak málo od té, kterou platí ti s kartou Z, že se nevyplatí tento systém držet, protože to co se jím získá navíc nepokryje ani administrativní náklady na kartu Z. Krom toho jsou i jiné způsoby přilákat stálé zákazníky (traťové jízdenky), kvůli kterým není třeba dělat karty Z.
0/0
9.4.2003 11:36

Tomáš

Re: Re: Re: Re: Re: Do nebe volající okrádání
Tak to s Vámi v podstatě souhlasím. Osobně by mi nyní přišlo nejjednodušší, kdyby se obyčejné jízdné dostalo na úroveň zákaznického a držitelé Z karty by dostali slevu. A ještě jedna věc: Systému podle mě značně uškodilo to, že při zavedení Z karty to z novinových článků vypadalo tak, že bez Karty Z si na železnici nikdo nic nekoupí a naopak mnohé skutečnosti zůstaly "utajeny" (traťové jízdenky, skupinové slevy, ...)
0/0
9.4.2003 11:48

Keramik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Do nebe volající okrádání
K obecnému souhlasu jen malou poznámku. To aby byl zákazník informován o produktech nějaké firmy je záležitostí té firmy. Ona je zodpovědná za komunikaci v médiích ať placenou nebo neplacenou. O skupinových slevách apod. Vás musí být schopný především informovat zaměstnanec drah a tak tomu bohužel taky není. Otázka je, jestli za to můžou špatní zaměstnanci (a prospěla by selekce a školení) nebo zbytečně složitý systém slev (nebo kombinace obojího). Uvidíme zda nové vedení konečně udělá takové kroky (a nakonec je důležité celkové fungování drah ne jeden provozní detail Z karta ano či ne, resp. jaký bude systém jízdného), aby se vlakem když ne vyplatilo, tak alespoň dalo jezdit.
0/0
9.4.2003 12:03

Renata

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Do nebe volající okrádání
jo, jednou jsem mela to stesti. Pruvodci pri cvakani jizdenek podal v kazdem kupe vycerpavajici asi 5minutovou prednasku o ruznych slevach a typech jizdneho u CD. Bohuzel to bylo jenom jednou. Byla to jeho vlastni iniciativa nebo se ostatni na to proste vyflakli?
0/0
9.4.2003 12:48

Jura

Re: Re: Re: Re: Do nebe volající okrádání
Rohlíky jsou dnes mnohem lepší než před dvaceti lety, kdy byly k dostání jen ty gumové :-). Nebyl bych spokojen s paušálním  zvedáním cen o 15 procent. Byl bych ochoten zdražení akceptovat o inflaci (teď je však v zemi deflace 0,5%) avšak až poté, kdy ČD začnou hledat rezervy u sebe: To znamená omezit, lépe však zrušit režijní výhody členům železničářských rodin - vzhledem k nadprůměrným příjmům železničářů a 10 procentní nezaměstnanosti v zemi není nutno tyhle lidi k práci u dráhy motivovat tímto způsobem. Propustit nadbytečné úředníky a zaměstnance, kteří nejsou kompetentní a jsou pořád v lihu. Stálým klientům by mohly ČD poskytnout za odměnu jeden volný lístek k jakémukoliv použití nebo dát zdarma ročně 1 sešitek s 2000 km kilometrické banky. I když je mi jasné, že tato úvaha je mimo, pro začátek by stačil stálým zákazníkům po absolvování každého 1000. kilometru dát příspěvek na prací prášek nebo čistírnu - sám jistě víte, jak vaše oblečení při pravidelném ježdění vlakem vypadá.
0/0
9.4.2003 12:48

Ivan

Re: Do nebe volající okrádání
Cesta Praha - Brno vlakem EC vyjde cestujícího bez jakéhokoli nároku na slevu (kromě pátku večer, soboty ráno, neděle večer  a pondělního rána) při použití kilometrické banky na 134 Kč. Ve vyjmenovaných dopravních špičkách za tutéž trasu majitel KMB zaplatí 172 Kč. Je vaším právem utratit za cestu vlakem do Brna třeba 5000 Kč (nadbytečné finance můžete například vyhazovat za jízdy z okna), zlobit se kvůli vysoké ceně musíte ovšem na svoji sníženou schopnost efektivně nakládat s penězi, v tomto případě na neschopnost zorientovat se ve zhruba šesti druzích jízdého. Ovšem uznávám, že číslo šest je pro mnohé z nás  zatraceně vysoké.
0/0
9.4.2003 12:34

Jura

Re: Re: Do nebe volající okrádání
Život přináší zhusta jiné požitky, než studovat přepravní a tarifní řád ČD. Ostatně ten začíná úvodní preambulí, že ".zpoždění, vynechání nebo zrušení vlaku není důvodem k reklamaci nebo vrácení jízdného a ČD za ně nenesou odpovědnost.."(volně parafrázováno). Osobně se za vysoké jízdné nezlobím, já je považuji v podmínkácha souvislostech, kterými je na lidech vynucováno, přímo za trestný čin. Víte, teď mne napadlo - asi se v případě zpoždění vlaku pustím do precedenčního soudního sporu o vrácení jízdného. Uvidíme, kam až spor dospěje....
0/0
9.4.2003 13:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.