Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Do lesa se hodí jiné kolo než do města

Hodláte zakoupit nové kolo, ale nevíte, který typ je pro vás vhodný? Trekové, horské, krosové nebo silniční kolo? Špatnou volbou si můžete připravit nejednu těžkou chvilku. Ale nezoufejte, pomůžeme vám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Honzík

lemry ;)
Hůhaha, to sou kecy ! Od roku 1996 mam typické horské kolo, ujel jsem 40 tisíc kilometrů, což je obvod Země, a to převážně po silnici. Je mi úplně jedno jak se při tom nadřu. Ba právě, čím více dřu, tím více se blížím postavě Schwarzeneggerově, jež je cílem nás všech, že ? Tak o co vám vlastně de, chytráci ? Radíte tady jaké kolo si máme koupit a že se máme rozhodovat podle toho kam s ním budeme jezdit. Copa já vim ? Budu jezdit všude, a to i tam, kam se nedostane tramvaj ani auto, protože o tom cyklistika přece je. Podle vás bych si z důvodu nějakého svého přiblblého pohodlí měl koupit minimálně tři kola: Na nákupy, do práce, na výlety. A jaké kolo doporučujete k jízdě k babičce na rožnění ? Nejsem buržout a nemám čas zbytečně udržovat jakékoli kolo navíc. Takže jednoznačně doporučuji horské, s nímž nebudete mít starosti v jakémkoli terénu, jelikož jest universálním. Nerozbijete si držku najetím do úzké škvíry v poklopu od kanálu, nezabijete se v děravých českých silnicích, v pohodě dojedete k babičce na rožnění a sem tam si můžete sjet i nějakou tu skálu. A nebo si kupte silniční bízu a sledujte jak se vám při jízdě náhle se měnícím terénem přesouvají vnitřnosti. Abyste se nepředřeli, lemry! Adíos;) http://www.volny.cz/sramkojc
0/0
23.4.2003 9:58

Jirík

Re:
Když už jsme u těch výkonů, zkoušels někdy zjistit rozdí mezi průjezdem zatáčky na silnici na horských pláštích s traktorem a na trekingu, řekněme 28x1,50? Asi ne co? Vysokej profil a trakroroidní vzorek může vést k velmi velmi zajímavým jevům, jako je periodické podklouzávání a stranové pružení, obvykle kmitavého charakteru. Když trefíš tu správnou rezonanci, budou tě seškrábávat z nejbižšího smrčku a divit se u toho, jak se takový zdatný cyklista mohl vymlet na silnici. Prostě je to blbec. A z fyziky měl ve škole pětku.
0/0
5.3.2004 20:30

barbudo

Re:
Správný sportovec jezdí na kole toliko do prudkého kopce a pokud možno oranicí. S kopce běhá, aby protřepal ztuhlé svaly...
0/0
11.3.2004 13:07

V

Nechapu
pardon, nechapu proc krosove kolo je vhodne do terenu a trekove ne, kdyz je to to stejne. Ty dva blatniky a nosic snad jizdni vlastnosti tolik nemeni.
0/0
19.4.2003 9:44

Alfons

Re: Nechapu
Blatniky a nosic se zachytavaji o vetve, koreny, parozi prihlizejicich jelenu atd.
0/0
20.4.2003 16:48

kedaRik

Re:
 Tak toto vysvětlení mě OPRAVDU pobavilo!
0/0
10.3.2004 14:48

pinguinone

Re:
.
0/0
15.3.2004 11:00

V

Nechapu
0/0
19.4.2003 9:42

Kohoutek Petr

To cleneni neni presne
I kdyz clanek neni spatne napsan, tak jako vzdy se novinari dopousti rady nepresnosti a jejich informace jsou zkreslene. tech typu kol je totoz podstatne vice.Napr. mimo zminovana kola jeste existuji kola typu:
city, tedy mestka kola, jsou podobne koncepce jako kola Tekking, ale maji ruzne prumery kol(napr. 24".26".28"), cato mivaji jen jeden prevod a nebo vicerychlostni zadni naboj, mimo nosice jsou vybavena i kosikem na nakup, krytem retezu,krytem kol(drive to byly sitky)
pak je tu cela skupina kol BMX,freestyle ,dirt a pod.coz asi nepatri do kategorie turistickych kol, ale nutno zminit.
urcite je nutno zminit kola kategorie Fitness.To jsou vlastne silnicni kola s rovnymi riditky. Dnes zazivaji velky boom.
U ¨tohoto typu kol i kol silnicnich je nezbytne zminit rostouci oblibu trojprevodniku.To je take soucasny trend
nepresna je take informace o horskych kolech."horske kolo" do 10 tis. Kc je v terenu prakticky nepouzitelne,a jsou dobre tak  "na ryby" a nebo "do pole".
No a pak tu mame velkou skupinu kol detskych, kde patri i kola s vice prevody kategirie MTB,cross,celodpružené ...
kola se take dají celnit na kola s panským rámem, dámským.... pokud se budeme drzte cleneni podle typu, je vsak nutno u celoodpruzenych horskych kol zminit clenenei na kola typu cross coutry, DH, freesytele.
pak je cela skupiny kol "specialnich" tandemy,skladacky, mimi kola,drahova,triatonova.......,to uz asi neni tak dulezite.
Myslim si, ze novinar by mel podat presnou informaci, pak je jen takove placnuti do vody.
 
0/0
18.4.2003 11:43

admiral_Atvar

Re: To cleneni neni presne
dobre popsano ! ale fitness kolo jde udelat (i ja to udelal) z libovolneho trekkingu pouhou vymenou pneumatik, dal jsem tam stare 28-622 jeste z favorita.
0/0
23.4.2003 12:33

spotrebitel

Re: To cleneni neni presne
Souhlasim s bohatejsim clenenim, ale jedna kategorie mi schazi: kolo typ Zbrojovka z tricatych let alias kolo pani sladkove z Postrizin. Po 35letech aktivni cyklistiky prahnu po odolnych materalech (bronzova pouzdra, kvalitni silnejsi draty atd) s minimem narocnosti na udrzbu, pohodlnem sedlu, riditkach bez vnitrni rotace rukou, naprimenou a vzprimenou pateri bez zaklonu hlavy pri jizde, optimalni prevod do rovinateho terenu i do kopecka s prostym torpedem a pakovou - mimoradne ucinnou predni brzdou (diky popsane pozici s tezistem na zadnim kole je omezeno riziko nejtezsich padu pri blokovani predniho kola) atd. To vse po zkusenosti s koly nejruznejsich znacek a provedenich, vsech tech chrommolybdenovych ramen, odlehcenych dilech z vysoce odolneho plastu a jinych vymozenostech, ktere nekritizuji, ale dnes jiz prehlizim. A garantuji, ze na falcovem plasti takoveho kola dojedete stejne daleko, jak na tech typech dalsich, o neco pozdeji (ale pri elementarnich matematickych schopnostech lehce zjistite nepatrne casove ztraty), bez brneni rukou, bolesti sije, v pohode, cestou si pripadne pokecate, a toho pana Schwarzenegra predjedete, jak ve vycerpani sedi v hospode.
Pro narceni ze staromilstvi podotykam: denne (kazde pocasi, cely rok) najezdim 15 km do prace a zpet, prilezitostne na nosici naklad do 40 kg, dalsi pojizdky - v sezone voda, zahrada,  vylety do 150 kg/den (teren Hana i Jeseniky). Prumerne najeto 3.5 tis km/rok ve vsech terenech mimo vylozene vysokohorskych.
Vite-li o vyrobci popsaneho typu kola, dejte vedet a cyklisticky Buh Vam zehnej!
 
 
0/0
30.4.2003 13:19

admiral_Atvar

SKLADACI !
ne, nejedna se o ty staricke skladacky z komunismu, jak se pri nesetrne jizde lamaly v kloubu a bylo je nutno svarit. je ted pry nova skladacka, s 16 rychlostmi, odpruzenou vidlou a snad i tuhym ramem. idealni do mesta ! lze vzit sebou do prace, obchodu, tramvaje ...
0/0
17.4.2003 12:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.