Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dolar oslabil o dalších třicet haléřů

Cena dolaru se během středy výrazně přiblížila k 28 korunám. Z otevíracích hodnot kolem 28,45 koruny za dolar se česká měna kvůli zpevnění eura vůči americké měně dostala až na 28,12 za dolar. Jeho cena je na českém devizovém trhu nejnižší od dubna 1997 a ztráty vůči euru mají pokračovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M.

Ten kurz uz je fakt nebezpecny.
Paradoxne negativni dopady se nas dotknou malo, protoze v dolarech dovazime a v eurech vyvazime, ale takove Nemecko nebo Francie a okrajove staty EU budou mit sakra problemy. Kdyz udrzi cenu, klesnou zisky, kdyz neudrzi cenu klesne podil na trhu. Technicky kurz byl na 1.03 a ten podle ekonomu odpovidal schopnostem prodeju - ale ted - ted postupuje k 1.15 a pry se tam dostane a pujde dal. Tady snad by bylo nacase od ECB zacit intervence, nebo nam z te EU nic nezbude, nez tam dojdem.
0/0
1.5.2003 20:41

Nomad

hmm,
Lidicky, procetl jsem si prispevky a shledavam, ze vetsina z vas ma v necem pravdu! Zivot neni bily, nebo cerny:). Proc je v Cesku tak slozite byt k druhemu slusny, respektovat nazor  a pripadne poucit. europe_cz@hotmail.com
0/0
1.5.2003 8:57

nemo

Re: hmm,
Viserte si oko, pane.
0/0
1.5.2003 11:44

Thyronx

ing.Papaziane: Kdybys byl ing (tady se ten titul u jmena nepise) nenapsal bys takovou blbost.
Kazdy tu asi vi,ze Euro je nadhodnocene a drzene nahore "Investory"Koruna ma na Euro tesnou navaznost.Ekonomiky Evropy jsou ale v soucasne dobe velmi slabe a prognozy jsou jeste horsi. Evropa resi sve problemy zvysovanim dani, Amerika je naopak snizuje.To je zasadi rozdil.Amerika se snizovanim dani snazi povzudit podnikatele,kdezto Evropa jim bere chut do podnikani.
Americka ekonomika je pochopitelne silna a i kdyz mame nezamestnanost na hroznych 5,5%, oziva duvera zakazniku a jen ti dokazi rozhybat ekonomiku tim ze utraci.Toho se nelze dockat v Evrope.Lide jsou tam setrivejsi a tim podrazi ekonomikam nohy. Ovsem ze dollar pujde nahoru na svoji hodnotu.
0/0
30.4.2003 22:48

nemo

Re: ing.Papaziane: Kdybys byl ing (tady se ten titul u jmena nepise) nenapsal bys takovou blbost.
1) USD byl dlouhodobě nadhodnocen
2) EURo zóna má nižší produktivitu než USA a tato se dálě sníží po reálném přijetí nových členů v r. 2004
3) USA při slabém USD jednak zlepšují svoji dlouhodobou vývozní pozici; export poroste relativně rychleji než import a tím zlepší bilanci běžného účtu. Zároveň podpoří snižování zahraničního zadlužení země.
USA si nemají na co stěžovat. Lidé jako já, kteří před !chybičkou! stat. úřadu a před válkou převedli své úsporz do USD (jako já) si mohou rvát vlasy na hlavě.
0/0
1.5.2003 11:54

Thyronx

ing.Papaziane: Kdybys byl ing (tady se ten titul u jmena nepise) nenapsal bys takovou blbost.
Ceska Koruna a Euro jsou meny ktere jsou na sebe navazane a jsou drzeny nad hodnotou investory. Samozrejme silna Americka ekonomika se dokaze vzpamatovat behem nekolika mesicu. Investori zacinaji v USA opet investovat a nikdo nedokaze predpovedet jak se bude situace vyvijet dal. To nevi ostatne ani sef americke ekonomie Mr.Greenspan.
0/0
30.4.2003 22:35

Thyronx

Ziji v USA temer 20 let
Mam plat 120-140,000 USD rocne.Samozrejme usetrim hodne ale hodne i vydavam a investuji.
Souhlasim se "zellmanp" v podstate.Ano Amici nesetri, spise splaci dluhy na kartach a splaci svuj dum,auta..I ja se primlouvam za poznavani zivota jinde a specialne v USA. Je fakt ze rada Cechu kteri tu pracuji na cerno, toho mozna moc nenasetri,ale za zkusenosti to stoji. Ano, byt se da poridit i za $500/mes treba studio na Floride (i kdyz nechapu proc vetsina Cechu smeruje do NY,na Floridu a do Chicaga)..ale prace na Floride neni (ono tam neni nic ez to teplo) a kdyz tak nekde za $6/hod a to je spis k pomale smrti.
Vsem kteri planuji trvaly zivot v USA (legalne) preji stesti a zlatokopum,at poznavaji Ameriku poradne a doma dokazou rict eco o demokracii. V Cechach se Amerika vseobecne pomlouva,nakonec je to typycky ceska vlastnost hned za zavisti. Nejak se tu s tim u Amiku ale nesetkate.
0/0
30.4.2003 22:16

boss

Re: Ziji v USA temer 20 let
chaaaaaaaaa  to se musim smat >>> rozdil mezi ceskou a americkou demokracii? V CR je demokracie demokratictejsi, v US je to policejni demokracie, nebal bych se pouzit StB demokracie ... a pardon, nepomlouvam, pisu a uvadim fakta z meho pohledu, poznal jsem totiz oboji vazeny
0/0
1.5.2003 3:48

zellmanp

Jet na zkusenou je prece dobra investice: reply
Usetrit v Americe 200 tisic kc = 7 tisic dollaru za 4 mesice navstevy je neco co ani Americane nebo setrni Mexikani nedokazou. To je mozne jedine kdyz student/navsteva bydli zadarmo, ji zadarmo, a ma transportaci zadarmo a jeste  k tomu pracuje 60 hodin tydne- a neplatit dane.  Priklad: minimalni mzda v US je $ 6.75 na hodinu. Bochnik chleba $ 3, litr mleka $ 1 a cesta autobusem $ 1.35. Cinze za maly byt zhruba $ 600 az 700 za mesic. Mluvim ze sve zkusenosti skoro styricetileteho bydleni v USA.--------Ale i tak je prijemne navstivit Ameriku, naucit se cizi jazyk a uvedomit si a zazit reality zivota v cizine.
 
 
0/0
30.4.2003 18:34

michal

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
1.5.2003 2:47

boss

Re: Re: Jet na zkusenou je prece dobra investice: reply
tady bych si dovolil hrube nesouhlasit, ac neuziji vulgarnich slov , lide v US kupuji domy, auta, atd. na credit proto, ze jim to dovoli jiz tak silna americka ekonomika ... a propos, penize jsou preci od toho, aby se utracely
0/0
1.5.2003 3:52

Mara

Hmmm a kde jsi na to prisel
Ta tvoje skutecnost je fakt drsna   Ja tady budu necelyho 6,5 mesice a domu si povezu cca $10 000 + nepocitam letenku za $510.  Bydleni s utility a internetem DSL za $ 363(+/-$10)/osoba. Bydlime v apartmanu 2 pokoje 3 lidi.  Jsem tu na cerno a mam $7/hodinu + typy. Autobusem jezdit nemusim, pac sem na ostrove. Kazdopadne muzu rict, ze se sem chci vratit. Makat v cechach za par korun se mi fakt nechce + nechci budovat karieru v cechach a nemit potrebnej cas na to co me bavi. Uz vidim jak v cechach budu mit skvelej plat a budu si moct dovolit mit  dovolenou 3 mesice v roce  
0/0
2.5.2003 7:44

Student

Jet na zkusenou je prece dobra investice
 No teda jsem nejaky cas v Nemecku na studiu a muzu rict, ze nelegalnich cizincu a mezi nimi spousta Cechu je tu je to opravdu hodne. Totez jsem videl loni v Americe kde jsem taky jako student legalne pracoval na programu Work and Travel pres prazdniny.
Ve skutecnosti tyhle zeme levnou pracovni silu potrebuji, to co v Americe ale i treba tady v Nemecku delaji nelegalne za ty penize Cesi, Turci, Indove, Portorikanci, to by nedelal asi ani nejvetsi mistni zoufalec, ale pro tyhle lidi je to porad strasne vyhodne.
Loni jsem si v Americe za 4 mesice dobre procvicil anglictinu (coz je uplne k nezaplaceni), zil dost slusne i tam a domu privezl cca 200 tisic. Za to jako student muzu zit cely rok jako kral. U nas bych  delal nekde saska za blbych 17 tisic mesicne na brigade a nenaucil se skoro nic. U nas na kolejich tam bylo takhle cca 40% lidi. Tech zamindrakovanecku, co s tim maji problem se srovnat, ze tolik procent studentu jezdi do USA, je mi lito. Ostudu taky nedelaji, protoze v USA stejne Cechy prakticky nikdo nezna.
0/0
30.4.2003 15:07

ma

Re: Jet na zkusenou je prece dobra investice
To ses velkej borec zes byl v USA a jak to vo sobe vis. ty musis mit tak nos nahoru ze se divim ze ti do nej neprsi. A tech 200tisic je kravina. ja v USA taky byl rok ale aby jsi si privezl domu 200litru a jeste jsi slusne bydlel no nevim... To bys musel delat okolo 90 hodin tydne a to je trochu moc ....a to zazil. a ze v USA cechy nikdo nezna je taky blbost, kam jsem prisel vedeli co to znamena CZECH REPUBLIC. a v te dobe byly ve vsech znamych US novinach na titulnich strankach zpravy o nasich povodnich v Praze .....
0/0
30.4.2003 15:35

Milan

Re: Re: Jet na zkusenou je prece dobra investice
No 200 litru je dost, to je pravda, ale da se, zalezi co delas. Ty jsi asi negramotny blb, takze u tebe to neprichazi v uvahu. To ze Chechy skoro nikdo nezna je ale absolutni pravda, me se treba ptali, jestli vim, co je mikrovlnka a mobilni telefon. Ale bohuzel se mne na to treba ptali i ve Francii a to je jeste smutnejsi. Kazdpadne vyrazit na zkusenou je uplne super a je mi moc lito tech zamindrakovanecku, co nenajdou odvahu.
0/0
30.4.2003 16:04

boss

Re: Re: Re: Jet na zkusenou je prece dobra investice
i.d.i.o.t.e. proc ses ted nepodepsal student?  Amici ani nedokazou ukazat na mape New Jersey, samozrejme ne vsichni, ale ti vzdelanejsi a chytrejsi samozrejme vedi o Ceske Republice, v horsim pripade, se spozdenim 10.let o Ceskoslovensku ...
0/0
1.5.2003 3:56

Jan Adámek

Re: Re: zjevně nemáš dostatečné informace
těch 200 tisíc je zcela reálná částka, v době kdy byl kurs 38 si šlo vydělat za ty 4 měsíce i půl milionu, to říkám zcela vážně. Je potřeba být ve správnou dobu na správném místě. Čím lépe člověk umí anglicky, tím větší může mít hodinovou mzdu, číšníci si můžou přijít s dýžkem od $10 na hodinu výš.
0/0
30.4.2003 16:05

eva

Re: Jet na zkusenou je prece dobra investice
Ne kazdy ma to stesti vydelat po par mesicich v USA 200 tisic.Je velky rozdil, kdyz nekdo prijede do "hotoveho",myslim tim,ze prijede za znamym, ktery mu pomuze najit praci,poskytne ubytovani apod. ,a kdyz nekdo zacne sam od zacatku.Ja jsem v USA skoro pet let,mela jsem stesti,priletela jsem za znamymi, ale nez jsem si nasla dobrou praci a zacala konecne setrit,uplynul vic nez rok.A musim rict,cim dele je clovek v USA,tim hur setri.Ted po peti letech tady nemam ani statisice dolaru,ani desetitisice.TAkze ten student,co si nasetril tolik penez,ma muj velky obdiv.Mimochodem,zajimalo by me,kde a jak svoje nekolikamesicni zkusenosti posleze u nas zuzitkoval.
0/0
6.5.2003 3:07

Jan Adámek

Nevymýšlejte si tady nesmysly!
- tak za prvé, americká ekonomika je na tom podstatně líp než evropská, vyšší růst HDP, nižší nezaměstnanost, má předpoklady dlouhodobého růstu, současné podhodnocení dolaru je kratkodobá záležitost, evropský model s daleko většími zásahy státu do ekonomiky než je tomu v USA je něco jako dinosaurus na vymření, který nemá šanci uspět v globální konkurenci
- americká ekonomika v podstatě potřebuje nelegální pracovníky, ač to samozřejmě americká vláda nepřizná, potřebuje manuální sílu ochotnou pilně pracovat za mzdu, za kterou by Američan třeba nehnul prstem.
0/0
30.4.2003 14:39

Honzajs

Re: Nevymýšlejte si tady nesmysly!
Nebo taky může dojít k dlohodobému propadu USD. Záleží, jaká si vyberete data. Dále předkládám opačná: USA má obrovský rozpočtový deficit, deficit zahraničního obchodu, velká část akcií a obligací je vlastněna cizinci. Pokud ti začnou prodávat, dolar půjde dolů. Ekonomika je tažena spotřebitelsko poptávku při velmi nízké míře úspor. Co až začnou spotřebitelé šetřit a nebudou utrácet? Zadlužení obyvatel roste. S růstem nezaměstnanosti roste riziko nesplácení půjček, lidé začnou šetřit a méně utrácet... Denní deficit obchodní bilance je 1,5 mld USD - tenje kryt přílivemkapitálu. Ale co když ten vyschne? CO pak? Scénář to není pěkný...
0/0
30.4.2003 16:14

Ing. Papazian

Oslabování dolaru je logická reakce na aroganci USA
Svět odmítá financovat americkou arogantní společnost, zbavuje se dolarů, zvláště když konečně existuje alternativa, kterou představuje Euro. Není proto divu, že USA sjednocené Evropě snaží vrazit klín, protože rozháraná Evropa by umožnila lepší nadvládu USA nad světem. Toto se ale nedaří, svět říká jednoznačně, agresi v Iráku si plaťte ze svého, my vám na to nedáme ani cent. Tato situace, se kterou USA nepočítalo, pochopitelně vede i ke špatných ekonomických výsledkům v USA, tím se odklon od US dolarů jenom urychluje. Je pravda, že i Evropa nemá zájem na přehnaném posílení své měny, zvláště kdyby to mělo ovlivnit konkurenceschopnost svých výrobků na světovém trhu. Ale na druhou stranu i takto investoři dávají najevo svou nevůli k aroganci moci USA nad celých světem. Evropa poprvé odmítla financovat avantůry USA. Je možné, že to USA přiměje k většímu naslouchání světa, že budou více trpělivý při souznění s ostatními členy OSN, protože nyní americké občany postihuje arogonce USA hned dvakrát - válečné výdaje (rozpočtový deficit narůstá) + malá kupní síla jejich dolarů v cizině. Levný dolar by na druhou stranu měl zvýšit atraktivitu amerického zboží v zahraničí. Jenže není tomu tak, protože americké zboží je celosvětově přijímáno s odporem, není to případ jenom arabské koly, která nahrazuje coca colu. I proto nemusela evropská centrální banka intervenovat vůči Euru, protože negativní vliv posílení není až tak reálný. Závislost Evropy na USA dlouhodobě klesá, naopak USA budou do budoucna čím dál více potřebovat Evropu. Buďme jednotní, Evropané, povede se nám lépe! Hlavu vzhůru, učme se od sousedů a blízkého okolí, nepřebírejme hloupé americké vzory!
0/0
30.4.2003 13:43

VM

Re: Oslabování dolaru je logická reakce na aroganci USA
Vážený pane inženýre, Zdá se, že „Vaše“ myšlenky již před Vámi vymysleli a zveřejnili jiní. Např. Dr. Gavin R. Putland (University of Queensland, Brisbane, Austrálie), jehož článek si můžete v originále přečíst na WWW.TEREX.US (kde jsem ho pro lehčí přístupnost uložil). Ano, jde o tentýž článek, který byl v mizerné kvalitě přeložen v českém časopise Euro a pod jehož zhoubným vlivem zřejmě jste. . Navíc Váš závěr ve stylu " ... buďme jednotní a místo USD jděme do EURa abychom oslabili americké imperialisty" je zjevně okopírován z článku z Guardianu z myslím předminulého týdne (pokud jej ještě najdu, uvedu zde odkaz na jeho text). Je zjevné že kopírujete, kopírujete a kopírujete cizí myšlenky a vydáváte je za své. Myslíte si, že pokud se  >55% světového obchodu probíhá v USD  70% světových měnových rezerv je v USD  80% všech transakcí na světě se vede v USD je možnost toto v dohledné době (např. 50 let) čekat dramatický obrat? Co by k němu asi mohlo vést? Myslíte si, že by přímá intervence ve prospěch EURa ze strany Evropské centrální banky zůstala bez odezvy? Myslíte si že USA jsou nespokojeny se svým oslabujícím dolarem, se kterým tak snadno získávají další konkurenční výhodu v exportu zboží a služeb oproti EU? Což kdyby si takto USA na "náš evropský" účet vylepšili obchodní bilanci? Dále uvažte, jaký je rozdíl v produktivitě práce v USA a jinde ... pokud USA jsou zemí s nejvyšší produktivitou práce (jasně předčí EU i Japonsko) myslíte si že jejich dolar bude oslabovat? Dolar je stabilní měna a jeho role ve světovém hospodářství zůstane zachována. Bohudík to nezávisí na "revolučních" myšlenkách jedinců jako jste Vy nebo Dr. Putland, nebo na redakci protiamerického Guardianu, ale na jediném a správném faktoru - na konkurenceschopnosti USA. Škoda že toto nenapsal někdo do bulvárního EURA, že? Měl byste alespoň konzistentní "vlastní" názor. Případné námitky si se mnou neváhejte se mnou vyřídit na mém e-mailu. S pozdravem Ing. Viktor Mulač,c. MBA (aplb@volny.cz) p.s. avantůra se neříká, říká se buď  túra a avantýra, nikoli však jejich spojení :)
 
0/0
30.4.2003 14:49

Ing. Papazian

Re: Re: Oslabování dolaru je logická reakce na aroganci USA
Hluboce se pane mýlíte, nepotřebuji něčí myšlenky kopírovat, zvláště když časopis Euro nečtu a ani ho za příliš seriozního nepovažuji. Anglické noviny Vámi zmiňované též nečtu. Pokles významu US dolaru nezadržitelně klesá a i vaše uvedené procenta tento vývoj dokreslují, i když aktuální stav je pro USD ještě horší. Ve svých příspěvcích vyjadřuji své názory a postoje, pochopitelně tak jako i Vy, reaguji i já na informace, které máme k dispozici. Komentovat může nezávisle na sobě stejná fakta překvapivě více lidí na jednou. Připouštíte? Na štestí lidé občas umí používat mozek. Je vidět, že naše české školství nebylo tak špatné a držme mu palce, aby bylo ještě lepší.
0/0
30.4.2003 16:48

VM

Re: Re: Re: Oslabování dolaru je logická reakce na aroganci USA
Pak před Vámi, pane, smekám, protože Vaše protiamerické názory se vyrovnají těm v Guardianu a Vaše argumentace je stejně plná mezer jako ta Dr. Putlanda z Brisbane.
Proč nezkusíte psát pro tento protiamerický časopis, nebo přinejmenším pracovat pro EURO a okořenit jimi předkládané překlady o "vlastní názor" ?
K Vašemu příspěvku - ad: význam USD klesá - je zajímavé jak ze statických údajů jež jsem uvedl v přehledu v minulém příspěvku jste schopen vyvodit dynamiku. Myslím že je poměrně znepokojující, že veškeré Vaše analýzy vedou vždy ke stejnému závěru. Vězte že to není tím že byste byl konzistentí.
Nebo máte jiné důvody pro Vaše tvrzení?
Mimochodem ... co vlastně čtete?
Připouštím že komentovat můžete věci stejně jako jiní. Otázkou je, zda opakovaná konstatování nejsou jen mlácením prázdné slámy.
Viktor Mulač
 
0/0
1.5.2003 8:48

SS Wiking

EU vs USD
Americká ekonomika upadá, EU je jednoznačně ekonomicky silnější.
0/0
30.4.2003 12:20

SSSR

Re: EU vs USD
jses hold dement
0/0
30.4.2003 13:20

ppetr

koruna
a kdy zacne oslabovat koruna .asi to bude jen otazka casu.ten krach se dost rychle blizi.nemam momentalne  200 000kc abych zaplacnul CSSD dluh za rodinu
0/0
30.4.2003 12:03

Martin

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
29.4.2003 19:12

Peter

Re: Ach jo...
ty jsi uplnej vymastenec, hled na tu tvoji pomalou linou masinu zvana Evropa, plnou socek a tupych, linych hub
0/0
30.4.2003 11:49

Ja

Re: Ach jo...
Martinku, nevim jestli jsi myslel mne, protoze ja tady nepracuju nacerno, ale po dostudovani v USA jsem se vratil pracovat do CR jako konzutant v IT,  po temer roce jsem se vratil do USA a clovece nejak mi vubec nepride, ze bych se mel hur :-))))). Asi holt opravdu moc nevis, co povidas. 
0/0
30.4.2003 12:13

paja

Re: Re: Ach jo...
ty si asi nepochopil, ze nekritizuje vzdelany lidi, co jdou do US za lepsim a legalne, ale ty smejdy, co tam pracujou nelegalne a delaj vostudu. a vetsinou tam mejou nadobi nebo delaj podobne podradny prace.
0/0
30.4.2003 12:44

Chalan

Re: Re: Re: Ach jo...
Jenže pokud se budu chtít naučit anglicky (abych tady tu kvalifikovanou práci mohl dělat), tak si to z něčeho platit musím. Nemyslíš???
0/0
30.4.2003 12:48

jonnie

bude hure
radeji budu delat podradnou praci v usa za $2000mes/cistyho nez za 20000Kc hrubeho v cechach.Za jak dlouho usetri mlady clovek na byt , kdyz bude vydelavat v cr a v americe?????
0/0
28.4.2003 22:14

Darksoul

Re: bude hure
Tak predevsim vse je o schopnostech, jak tu nekdo napsal - neschopny clovek bude stejne neschopny tady jako v americe. Za jak dlouho se da vydelat na byt? Mne je 23 let pred pul rokem sem ukoncil studium na vysoke skole diplomem. Vysokou sem studoval dalkove a pritom sem pracoval. Behem tech 5 let jsem si koupil byt, vybaveni do bytu a auto. V soucasnosti sem zacal pracovat jako manazer ve spolecnosti zabyvajici se IT. Behem dalsich 10 planuji mit rozjete investice na zbytek zivota. Jaky si to udelas takovy to mas. Jinak mne osobne by taky dost zajimalo napr. jak dlouho trva mlademu cloveku v New Yorku nez si vydela na slusnej byt kterej neni zrovna v Bronxu :-)
0/0
30.4.2003 13:00

Bobo

Re: Re: bude hure
A kdo ti to studium tak asi platil, ty pitomecku?
0/0
30.4.2003 13:06

Darksoul

Re: Re: Re: bude hure
No vzhledem k tomu, ze sem studoval DALKOVE jak sem tam psal a pritom pracoval tak sem si zaplatil veskery vylohy ze svyho PITOMECKU! :-)
0/0
2.5.2003 13:21

bcm

Re: Re: bude hure
hele darksoul, platil sis to studium sam na privatni skole nebo jsi byl na statni ZA NASE PRACHY vole!? tak drz tu svoji arogantni kusnu
0/0
30.4.2003 13:24

STORM

Re: Re: Re: bude hure
A co tady remcas ty? Tak si mel jit taky studovat za JEJICH prachy a nemusel by si brecet ubozaku. Takovy skolstvi uz holt je! A nadavat nekomu za to ze studoval je vazne trapna ubohost a je mi te lito primitive.
0/0
30.4.2003 22:14

Darksoul

Re: Re: Re: bude hure
Studoval sem statni skolu. Nevim co myslite tim "ZA NASE PRACHY" vzhledem k tomu, ze sem behem studia pracoval a platil dane tak si myslim, ze to bylo i za MOJE PRACHY :-)
0/0
2.5.2003 13:19

HogoFogo

Re: Re: bude hure
At delas, co delas, stejne si te Smrtka najde :))))
0/0
30.4.2003 13:36

jonnie

Bude hur
Jsem ve statech uz rok, pracuji mezi samyma amikama a nemuzu si vubec stezovat.potkal jsem tady super lidi, ktere bych ani v cechach nepoznal.jsem hrdy na to, ze jsem cech, ale bohuzel tady se mam lip.Pracuju tady nelegalne jako 90% cechu a je mi spatne z toho, jak vidim, za kolik se prodava dollar.ale byla to moje volba a nestezuju si. I kdyby se dollar prodaval za 25Kc, tak tady chci zustat, protoze vydelam porad vic a budu se mit porad lip tady v usa. Hold, evropa nemuze nikdy ameriku dohonit.Ale i v USA i tvrdy zivot, tvrdsi nez v cechach, proto ti, co tady v zivote nebyli, radeji drzte klapacky
0/0
28.4.2003 20:52

Darksoul

Re: Bude hur
Hm o tom jestli Evropa muze nebo nemuze dohonit ameriku bych si dovolil spekulovat. Za predpokladu, ze se Evropa dobre dohodne s Ruskem o vzajemne spolupraci napr. bart. obchod za ruske suroviny. Vem si, ze takovy celek jako je Evropa + Rusko by USA proste prevalcovat nezvladly. V soucasnoti je to celkem jedno, spekulovat na USA vs EU pac z globalniho hlediska kdyz budou problemy v USA tak v EU budou taky. Pravdou je, ze USA ma nadhodnocenou ekonomiku a pomalu prichazi i do USA predzvest vetsich ekonomickych problemu. Uvidime jak se vyvine myslenka EU - podle meho nazoru jakmile se nauci uvazovat evropan jako evropan a ne jako cech, francouz nebo anglan sme na dobre ceste. Uvidime jak rychle tohle EU zvladne, ale myslim si, ze uz behem 20 let je to realne. Ja osobne amiky nemam rad a praci v USA sem zamitl prestoze tam mame dcerinou spolecnost. Nesnasim pokryteckost tamejsich lidi. Osobne nejlepsi lide, ktere sem kdy poznal byli evropane. Vite zajimave taky je, ze malokteremu americanovi se chce po delsim pobytu v Evrope zpet do statu. A pomerne dost amiku pracujicich v Evrope sem mel moznost poznat.
0/0
30.4.2003 13:11

Pavel

Nejvic to pocitujeme v USA!
Ano, je to doslova bida! Ziju v Americe jiz 20 roku a jestli to takhle pujde dal, utecu zpatky do Kocourkova! Tankuji benzin do meho traku na tyden 20 US gallonu coz je asi 70 litru a dnes uz za to platim 24.- dolaru! Jdu na obed do cinske restaurace a platim 3.50 a nebo si dam cele upecene kure a to stoji 3.- dolary! Pomerance v sezone cca 5 kg za 1.- dolar, 48 vajec stoji 2.- dolary, cca 1 kg masa cca 3.- dolary! Je to hruza a bojime se vsichni budoucnosti! Pracuji jako topenar a pro firmu instaluji do domu chlazeni a topeni. Firma mi plat jenom 40.- dolaru na hodinu a jeste mi vezmou dane! Plati mi sice nemocenskou, ale cistyho mam mesicne jenom cca 5000.- dolaru. Je to hruza, kdyz si uvedomim, ze za pecene kure, obed v cine, 5 kg pomerancu, 48 vajec a kg masa musim pracovat celou hodinu!!! Co Vam tam chybi?
0/0
28.4.2003 18:10

Mr.Brain

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
28.4.2003 18:38

Tommy

Levnej dolar-noční můra
Byl jsem tam teď 7týdnů na stáži a je pravda, že zrovna ty čechy který jsem tam potkal nám tam moc dobrou reklamu nedělaj, všichni tam jsou načerno a bez povolení. Ano, vyděláš víc peněz, ale amíci Tě nikdy nikdy nevezmou mezi sebe. Po zkušenosti chápu, že kdo nemá vzdělání, má se tam lépe - dělník tam má auto a maká, tady se má hůř, ale s maturitou nebo s vyškou? Nikdy, dokazovat své vzdělání Amíkům, kteří mají velice zkreslenou představu o zbytku světa? Je dobrý se tam jet podívat, ale dělat jim tam poslíčkka oslíčka? Tady makáme taky a problémy, které máme si spíš dělaj Češi mezi sebou než nám někdo zvenku. Takže buďte pyšní na to, že jste Češi.
0/0
28.4.2003 17:06

McBain

Re: Levnej dolar-noční můra
  No to jsi tam moc dlouho nepobyl. Ziji v USA 4 roky. Zhruba pul   roku ti trva nez zjistis jak funguje system. Jelikoz jsme cizinci musis jim ukazat, ze vis vic nez oni. Pak te zacnou brat.   A to vezme nejaky cas Libi se mi, ze ti daji sanci ukazat co umis, ikdyz mluvis blbe a s akcentem. USA neni pro lidi co potrebuji socialni jistoty. Druha vec je ta jejich “FREEDOM”. Pral bych vsem mladym jet do USA aspon na rok na zkusenou.
Castecne souhlasim , ze nam cesi bez povoleni delaji ostudu, ale jen ti kteri se vraci a nechavaji, za sebou dluhy. A to nedelaji jen lidi co jsou na cerno.
0/0
28.4.2003 18:03

romis

Vyjebani Komunisti
To je jasne ze vyjebani Komanci a jejich potomkove co vycucali z republiky co se dalo a vesele to delaji dale dalsich ctrnact let. Zijou si ve statnich bytech s regulovanym najemnym za par kacek atd..atd..Ti z toho opravdu musi mit radost,kdyz si ted za ty nakradeny prachy muzou jeste nakoupit kvalitni levne zbozi ze zapadu.Ale co nasi mladi,co nemeli sanci si nakrast.Musi vyrazet na dlouhe roky do ciziny a opravdu je to nekdy krute.Takze komanci prosim bez komentaru.My politicti z vasi doby vlady vam nebudeme verit nikdy.Jiz vzhuru psanci teto zeme.Ale vy to nejste.Meli jste se dobre za Husaka a ted se mate jeste lepe.Drzte uz huby.
0/0
28.4.2003 15:37

hastro

americka ekonomika
   jo, jo mate pravdu ze americka ekonomika se v posledni dobe nijak nezelena... terorista Bush se ji snazil ozivit valkou  ale nejak mu to nevychazi, protoze s tim bude mit vic vydaju nez prijmu...
0/0
28.4.2003 15:07

jk

Re: americka ekonomika
no teprve teď sem si četl tuhle diskusi.... nechci nic říkat,ale musím... to že bush chtěl válkou oživit svoji ekonomiku je pěkná blbost,už před válkou jsem totiž četl průzkumy a válka na oživení současné ekonomiky USA by musela být asi tak 5-10x dražší než kolik se předpokládalo (předpoklad tak nějak vyšel). S KONSTATOVANÍM  ŽE MÁ BUSH VÍC VÝDAJŮ JAK PŘIJMŮ SES AKORÁT ZTRAPNIL
0/0
30.4.2003 12:34

ban

hm
he, zpovzbudive zpravy, zrovna tam jedu:-(
0/0
28.4.2003 14:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.