Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražané mají největší platy

Menší výdělky, dražší potraviny, vyšší nezaměstnanost. Tak dopadne porovnání většiny českých a moravských krajů s Prahou. S metropolí dokážou částečně držet krok jen střední Čechy. Vyplývá to ze srovnání provedeného MF DNES. Rozdíl mezi Prahou a nejchudším Olomouckým krajem je obrovský.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jirka

vydelek neni vse............
Vydelky v Praze nejsou zase az tak moc nadhodnoceny. Jsou zde zase vetsi vydaje,takze ke konci mesice toho moc nezbyde!!
V mem pripade mi ze 42000 Brutto zustane neco pres 20000 Kc  cca 25000 a mam zde co delat abych vysel. A to nemusim platit najem,bydlim ve vlastnim byte.
Cekam jako na smilovani bozi,az jsou 2x za rok premie,ze si trochu polepsim.
Ale porad tak nejak prezivam,diky tomu,ze jsou v rodine  2 platy. Jinak nevim,jak bych vysel?
Na vesnici takove vydaje nejsou.Ovsem tam by me to nevyhovovalo z jineho duvodu.
Tady opicham alespon 2x za tyden jinou holku a to by na vesnici neproslo. Tak jsem radeji zde!! Jinak by me to bylo snad jedno.
0/0
10.5.2003 19:28

Prevo

Re: vydelek neni vse............
Ty vole a to chodis kazdy den do bordel, kdyz mas problem vyzit??????????
0/0
3.6.2003 11:57

bobes

MAME SE DOBRE
ja myslim,ze zero ma pravdu.PO KAZDE BYLO,ZE V PRAZE JE HOJNOST.BYLO TO ZA KOMUNISTU A  JAK SI MYSLIM JE TO I DNES
0/0
10.5.2003 6:44

kuk

20?
Kdo ti dá v Praze 20000 ? Vole...Za 8hod!
0/0
9.5.2003 22:58

Aga

Re: 20?
Nebuďte tak prudký, měl byste pochopit s veškerou laskavostí, že pro většinu lidí žijících mimo Prahu, jsme příživníci, oni si opravdu asi nemohou představit, že výhody jsou kompenzovány nevýhodami. A třeba, že za ty prachy, které dostane Pražák, musí odvést práci, která opravdu není o 8 hodinách, ale je tu svoboda pohybu a každý si může zkusit, jakou který chlebíček má kůrku.
0/0
9.5.2003 23:51

dotaz

Re: Re: 20?
Záleží na typu práce, ne. Já v nemocnici odvádím  také práci , která není o 8 hodinách,a jezdíte se k nám operovat dokonce i vy z Prahy a Středočeského kraje.
Já bych z Prahy a okolí udělal něco jako Vatikán a byl by už konečně pokoj od toho srovnávání, eventuelně těch stálých nespravedlností.
0/0
10.5.2003 18:36

bytovy APARTHEIDktery zde panuje,je asociální a nespravedlivý !!!

Mladi nemaji kde bydlet nebo plati petinasobek, pricinou je regulace
Dvě třetiny lidí žijí ve vlastním, a platí tedy plné náklady bydlení. Další čtvrtina, ti, kdo před rokem 1989 bydleli ve státních či obecních bytech, platí jen zlomek této sumy. Na tuto čtvrtinu musí přispívat majitelé domů: soukromníci i obce. A úplně stranou stojí další skupina lidí, kteří musí platit několikanásobně vyšš í tržní nájemné , jehož ceny žene vzhůru právě regulace. Tak se bydlí v Česku 13 let po pádu totality. Ústavní soud už několikrát prohlásil regulaci nájmů za protiústavní a vzkázal politikům, ať vztahy kolem nájmů napraví. "Regulace nesmí snížit cenu tak, aby vyloučila alespoň návratnost vložených prostředků. Současný systém navíc vede k nevyužívání celého bytového fondu, nespravedlnostem při jeho rozdělování a ke korupci." ČSSD si z toho nedělá hlavu. Nový zákon dovoluje zvýšit nájem nejvýš o desetinu roč n ě, avšak jen na hranici "místně obvyklého nájemného ", to se však vypočítává hlavně z regulovaných cen, a je proto zhruba stejně vysoké jako současné regulované ceny. Studie přitom říkají, že regulace nájmů je ve svém důsledku pro společnost mnohem dražší, než kdyby se nájemné uvolnilo. Brněnský Institut regionálních informací upozorňuje, že obce přicházejí kvůli přežívající regulaci o 20 miliard korun ročně. Sociální příspěvek na bydlení pro chudé by podle institutu přišel stát na necelých 5 miliard korun. "Navíc by přestal chátrat bytový fond, protože nyní majitelé nemají motivaci byty opravovat," dodává sociolog Martin Lux.
0/0
6.5.2003 15:50

Zero

Pražané mají nejvyšší platy
0/0
6.5.2003 10:31

Honza

Penize nejsou vse
Chapu ze se nekomu zatoci hlava kdyz nekdo napise ze prumerny vydelek je cca 20 000, tzn lecktery stredoskoak ma i 30 000. Ja bych do Prahy nikdy nesel. Jako prostredi pro zivot se mi absolutne nelibi. Shon, stres, hluk, anonimita, nezajem okoli o me.... Tim nezajmem myslim to, ze cim vetsi mesto, tim mene pratel. Je sociologicky dokazano, ze lide v New Yorku maji v prumeru min pratel nez lide na Aliasce. Proc? Na Aliasce je lidi mene, proto si sebe vice vazi a zajimaji se o sebe. A domnivam se ze v Praze je ten syndrom podobny. Zkratka pripada mi ze v Praze jsou lide jen kuli penezum a praci nez kuli spokojenemu zivotu.
0/0
6.5.2003 8:00

Petr

Re: Penize nejsou vse
Pokud jsi nebyl v Praze dál než na Václaváku a kolem magistrály, tak chápu, že si myslíš o pražském životním prostředí to nejhorší. Jenže věc je složitější. Praha má oblasti, které žijí úplně jiným životem. Jde spíš o to, že máš strach odejít z malého města nebo vesnice a tak si to musíš nějak zdůvodnit. Zkus tady žít třebas rok a nespokojit se s tím, že budeš bydlet v podnájmu na Jižáku. Jenže to se člověk musí snažit! A nebát se a nekecat. Nebo je ti prostě líp na dědině, tak nekecej do věcí kterým nerozumíš.
0/0
6.5.2003 8:24

Honza

Re: Re: Penize nejsou vse
Pro tvou informaci, ziju ve stotisicovem meste na severu cech, mam vystudovane TU Liberec (Bc. stojirenstvi) a VUT Brno (Ing. Ekonomika ve vyrobnim podniku). Pracuji v anglicke spolecnosti v logistice (denni komunikace v anglictine je podminkou). Pravem se domnivam, ze kdybych sel do Prahy, problemy se zamestnanim bych rozhodne nemel. A kdybych byl linej, ve firme bych nezustal ani tyden. Kdo dela v zahranicni vyrobni firme, da mi za pravdu. Takze si nech svoje kecy o lenosti. PROSTE NECHCI ZIT V PRAZE a napsal jsem duvody proc. Ale asi to ta tvoje Prazska nadrazenost nechape.
0/0
6.5.2003 9:21

picek

Re: Re: Re: Penize nejsou vse
nevím, nač si stěžuješ, jsi zřejmě spokojený tam, kde jsi. Pražáci mají průměrně větší platy, ale nikoli všichni,  ale nejde jen o peníze, jsou i lidé, kteří to město mají rádi a nikdy by se neodstěhovali přestože žijí z ruky do huby, dokonce to nemusí být ani VIP, kteří chtějí dobít svět. Je však docela přirozené, že sem jsou mnozí dravější, kterým vesnice příijde malá / vč. lotrů / a ti dělají kariéru, to je jasné. Takže Pražáků křtěných Vltavou zase tolik není a ti nejsou celí vedle, že jsou v Praze. Spoustu zlé krve nadělají právě ti ctižádostiví přistěhovalci s pražskou SPZ. Bydlím v baráku za 14.000 měsíčně / mimochodem 2+1 / spolu s pěti patry přistěhovalců a bůh je mi svěděk, že větší nadutce těžko pohledat.
0/0
6.5.2003 12:08

Vaclav Hanus

Re: Re: Penize nejsou vse
...a nebat se a nekecat (krast se muze)....umna akomodace znameho sloganu znameho statnika pro prazske podminky
0/0
6.5.2003 10:54

picek

Re: Penize nejsou vse
Je to taky trochu o osobní aktivitě a činorodosti , ev. otázce sebevědomí a víře ve vlastní schopnosti. Je pravda, že lidé jsou ve velkém městě opatrnější, méně důvěřiví, protože mohou být snáze napadnutelní podvodníky, zloději atd., vyvozovat z toho, že mají méně přátel, než venkované, je však naprostý nesmysl. Je to vždy otázka chtění a povahy každého. Naopak, na venkově ať chceš nebo nechceš musíš se chovat přátelsky vůči všem, což v městě odpadá, je-li toto  přátelství, ev. zájem o mě, o tom nejsem přesvědčen. Pokud se týká hluku a shonu
 
0/0
6.5.2003 10:08

Honza

Re: Re: Penize nejsou vse
Naprosty souhlas v tom, ze pratelstvi a schopnost najit si kamarady je ryze specificka zalezitost a zalezi to na kazdem jednotlivem cloveku. I na vesnici se clovek muze citit osamele, protoze ma proste probelm s navazovanim kontaktu. Ale co ja vim, statistika mluvi jasne, lide ve velkych mestech maji vice sklon k pocitu osamelosti a pocitu toho ze spolecnost o ne nema zajem. To je proste hola realita. Zaroven lide na vesnicich maji take sva povahova specifika a funguji tam jine vztahy, ktere se mi taky nelibi. ALe jak si spravne rekl, na vesnici ti nezbyde nic jineho nez komunikovat s okolim. Ale to je prave to, proc ti lide netrpi nejakymi depresemi a o tom ja jsem mluvil. Nechci tady moralizovat a nerikam ze jsem 100 procentni. Ani nejsem sociolog. Ale proste je tu zajimave tema k dikuzi.
0/0
6.5.2003 10:44

Čech

ALJAŠCE, ALJAŠCE, ALJAŠCE!!!!!!!
0/0
6.5.2003 15:50

Karel V.

Praha
Praha je dobra akorat jako prestupna stanice nez vypadnete do zahranici. Ja platim v Berline za byt 500EU (2+1, 85m2) v centru, to same po me chtel i majitel cinzaku v Praze (za humusackej prohnilej pajzl). Plat mam samozremne 5x takovej.
Jen tak na okraj.......jak to, ze na zapade  to majitelum nemovitosti staci k prosperite a cehackovi, kterej se o nic (svuj majetek)nestara to nestaci??!!
0/0
6.5.2003 2:13

Dzejar

Re: Praha
Jó seš fakt velkej borec pak machruješ ve svém rodném buranově co ty vidláku.................
0/0
6.5.2003 7:26

Ospalec

Re: Re: Praha
No,oproti tobe machr je,protoze ses urcite v Praze narodil a je ti za tezko jit nekam jinam.On se musel prodrat a podarilo se mu to,tak mu to prej.
0/0
6.5.2003 9:22

čížek

Re: Re: Re: Praha
nejni to o tom se nějkam prodrat,ale o tom kde chceš žít - já osobně bych do zahraničí nikdy nešel .Líbí se mi žít v Český republice  mám jí prostě rád je pár věcí který tě serou ,ale to je všude
0/0
7.5.2003 8:28

Karel V.,

Re: Re: Praha
Ne ty BLBE, tu moznost mame vsichni!!!!! Jen najit odvahu a neco umet!! Ale to ti asi nic moc nerekne, vid?
0/0
6.5.2003 12:31

Pepa

test
--
0/0
6.5.2003 2:07

Olomoucanka

Olomoucky kraj neni jen Olomouc
Pisatel clanku si zrejme neuvedomuje, ze Olomoucky kraj netvori jen Olomouc. Je nutne si uvedomit, ze v tomto kraji se nachazi ekonomicky velmi spatne Bruntalsko a Jesenicko. Tyto dve oblasti Olomoucky kraj ve statistikach velmi potapeji a dle meho nazoru na to mel autor clanku upozornit.
0/0
5.5.2003 23:12

Ospalec-Bruntalak :))

Re: Olomoucky kraj neni jen Olomouc
Bruntalsko totiz nepatri pod kraj Olomoucky,nybrz pod kraj Moravskoslezsky,proste Bruntal patri pod Ostravu.Na to musis taky upozornit.Jesenik jiz patri pod Olomouc,to je pravda.
0/0
6.5.2003 9:26

alfred

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
5.5.2003 20:34

Jabas

A co
poprosit Německo, aby nás zabralo a pozvedlo na jejich úrověň a pak nás po řekněme 100 letech vykoplo.Třeba by se pak i jinde žilo lépe než ve velkých městech a hlavně v Praze?
 
0/0
5.5.2003 18:01

Pražák

průměr je věc ošemetná
Je sice pěkné, že je průměrný plat v Praze 20.000 brutto, ale o tom se může např. berním úředníkům s průměrným platem 15.000 Kč brutto, nebo učitelům s průměrem 14.000 Kč brutto může jen zdát!!! A v Praze se žije s 10.000 čistého dost těžko, pomunuli ten shon, smrad atd....
0/0
5.5.2003 17:23

Ospalec-Bruntalak :))

Re: průměr je věc ošemetná
To je mozne,ale preci v tom porovnani neporovnavali jen platy,ale taky nejlevnejsi nakupy atd. a Praha vysla nejlepe s 27 body.Mozna,ze by se ti na jinem koutu republiky zilo jeste hure.
0/0
6.5.2003 9:28

Honzajs

Re: Re: průměr je věc ošemetná
Ale ne každému se zase chce strávit celé sobotní dopoledne v narvaném hypermarketu... .
 
0/0
10.5.2003 11:08

Petr

-
Nefunguje zadávání příspěvků samozřejmě.
0/0
5.5.2003 17:22

Petr

Nějak vám to nefunguje
Zkuste si z údajů plzeňského kraje vyjmout Plzeň a máte úplně jiné hodnoty (a posun skoro na chvost před ostravsko a severní Čechy).
0/0
5.5.2003 17:21

Petr

0/0
5.5.2003 17:16

Tom

V Praze je blaze...
tohle asi napadne spoustu čtenářů chabých na duchu, obzvláště z Moravy a Olomouckého kraje. Jenže ono to v té Praze není taková pohodička. Sám jsem z Moravy, z UH a dost mě pobaví, když poslouchám své vrstevníky... do práce nejdu, hodinu ve vlaku na to bych se .... já jezdím do práce 45-50minut. Jsem obyč. středoškolák s gymplem, 21let, v Praze dělám 2.rokem, za cca 18tis.... cca 13tis čistýho. Na Moravu super příjem ALE, dopřávám si toho "vyjímečného" luxusu a mám pronajatý 1+1 z padesátých let za 8tis... tzn. že mi zůstane 5tis na živobytí. Asi jsem magor, že vůbec chodím do práce.... Přitom by úplně stačilo, aby mi můj zaměstnavatel dával navíc, to co musí za mě odvést státu.... a klidně by mohli deregulovat nájemné,okamžitě, lidé by na to měli. Jenže stát je jako loupeživý rytíř... a tohle je výsledek
0/0
5.5.2003 14:50

dempsy

Re: V Praze je blaze...
Nelze než konstatovat, že poptávka na trhu práce se vyrovnala s nabídkou prostřednictvím ceny a na trhu s bydlením rovněž. Normální tržní společnost, svoboda v rozhodování, právo na soukromé vlastnictví. Kdo nechce, může se na trhu poohlédnout jinde, náš život bude předurčovat pouze mocný trh, už ne stát.
0/0
5.5.2003 15:38

Tom

Re: Re: V Praze je blaze...
Už aby tomu tak bylo! Jenže tohle je absurdistán. Stát nejdřív veme a pak milostivě přerozděluje.... bohužel neveme všem stejně. Jsem si jistý, že majitel bytu, který pronajímám neplatí státu ani korunu. Souhlasím budoucnost má deregulovaný volný trh! Já osobně na tom jen "vydělám" tedy spíš uspořím. Dnes žiji v Praze, jako by žádné regulace apod. nebyly.
0/0
5.5.2003 16:12

kaja

Všude chleba o dvou kůrkách ...
Tahle diskuse je k ničemu, já z Prahy ven bydlet nepůjdu (nemám kam), jiní nepůjdou bydlet sem (nemají údajně na to). Tyhlety články se mi nelíbí...
0/0
5.5.2003 14:32

Cnc

Test
Test
0/0
5.5.2003 13:42

Corado Cattani

halo
halo halo kam zmizely komentáře?
0/0
5.5.2003 13:37

Cnc

Re: halo
Byly na obědě
0/0
5.5.2003 13:42

Martin

Proč nejdou číst příspěvky k tomuto článku?
adolf.internet@centrum.cz
0/0
5.5.2003 12:41

Martin

aa
aa
0/0
5.5.2003 12:33

Pepan

Zase pražáci
Stále se do Prahy rvou prachy, a co Morava??
0/0
5.5.2003 12:07

Petr

Re: Zase pražáci
A co západní Čechy, co konkrétně tachovsko, nejzaostalejší region v republice...
0/0
5.5.2003 17:24

Sky

Re: Zase pražáci
....... jak ze se zase do Prahy rvou penize. To je prece absurdni, kdyz nemam argument a chci nadavat jak je mym zvykem, placnu takovouhle kravinu. Boze, mysli hlavou a ne prdeli.
0/0
6.5.2003 10:07

eQuido

Že by první ?
:-)
0/0
5.5.2003 9:38

Soda

0/0
5.5.2003 9:23

Vaclav Hanus

prazane maji nejvetsi platy
...a venkovane maji nejvetsi penisy
0/0
5.5.2003 9:19

jaja

V USA se u platu uvadi median.
...A median v tomto pripade je plat "prostredniho" cloveka v rade, tj polovina lidi vydela vice nez je median a polovina mene. Je to mnohem objektivnejsi udaj. Jeste se bezne pouziva 25-percentil a 75-percentil. Platy v USA s temito tremi udaji lze pak zjistit na www.salary.com
0/0
5.5.2003 9:04

eno

To nemá cenu !
Rozdíly popisované v článku se týkají všech hlavních měst co jich je na světě. Já bydlím v Praze, možná vydělávám víc než můj brácha v HK, ale on to má do práce 10 min na kole, za barákem má zahrádku. Já se plácám na cestě do zaměstnání 45 min, bydlím v druž. bytě po rodičích mé ženy a průměrně mi vychází menší příjem na člena rodiny než bratrovi a to si nemůžu stěžovat. Prostě všechno má něco pro i proti a tyhle články se v Idnes objevují pravidelně jenom aby nás štvali proti sobě. Ten kdo chce žít v Praze, tak si cestu do ní najde, a kdo chce žít mimo taky.
0/0
5.5.2003 9:01

fanda

Re: To nemá cenu !
proč tedy bydkíš v Praze?????
 
0/0
6.5.2003 6:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.