Diskuze

Problémem pilotů je zákon, míní vedení ČSA

Vedení Český aerolinií vidí hlavní překážku v dohodě s piloty v zákoně. Norma, která upravuje vztahy mezi odbory a zaměstnavateli, totiž podle zástupců firmy znemožňuje uzavřít se sdružením pilotů CZALPA zvláštní kolektivní smlouvu, když ne všechny ostatní odborové organizace v ČSA usilují o totéž.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

pan A

13. 5. 2003 22:31
Vo co de v tyhle gejm.
Zdravim vsechny zasvecene i ty ostatni,
Z toho vseho co tu ctu mi vyplyva pouze toto:
Pletou se tu dojmy a pojmy. Spekulovat o typech letounu na kterych se lita v CSA ci v CR je temer zbytecne jelikoz tato skutecnost s veci souvisi nejmene. Hodnotit praci managementu je taky zbytecne jelikoz je slozen z byvalych komunistu ci estebaku a tech par slusnych a chytrych lidi s tim nic nezmuze i kdyby chtelo. Takze to co hodnotit zbyva jsou piloti sami a to at si udelaji oni mezi sebou. Je ale zcela jasne, ze penize o kterych se tu bavi jsou v hlavni roli teto hry at uz se to libi ci ne. Proto panove a slecny jedna rada pro vsechny. Jestli chcete vic penez tak do toho jdete poradne, protoze plati jen jedno, "nejsilnejsi pes vdycky jebe"
good bless
0 0
možnosti

pan A

13. 5. 2003 22:29
Vo co jde v tyhle gejm?
Zdravim vsechny zasvecene i ty ostatni,
Z toho vseho co tu ctu mi vyplyva pouze toto:
Pletou se tu dojmy a pojmy. Spekulovat o typech letounu na kterych se lita v CSA ci v CR je temer zbytecne jelikoz tato skutecnost s veci souvisi nejmene. Hodnotit praci managementu je taky zbytecne jelikoz je slozen z byvalych komunistu ci estebaku a tech par slusnych a chytrych lidi s tim nic nezmuze i kdyby chtelo. Takze to co hodnotit zbyva jsou piloti sami a to at si udelaji oni mezi sebou. Je ale zcela jasne, ze penize o kterych se tu bavi jsou v hlavni roli teto hry at uz se to nekomu libi ci ne. Proto panove a slecny jedna rada pro vsechny. Jestli chcete vic penez tak do toho jdete poradne, protoze plati jen jedno, "nejsilnejsi pes vdycky jebe"
good bless
0 0
možnosti

Jan Werich ml.

8. 5. 2003 17:15
Kdo je v CSA zodpovedny za interni normy ?
Clanek napsal ze : "Doporučili jsme pilotům, aby nechodili do práce dřív, než jim určují interní normy. Výsledkem může být, že se některé letadlo může zpozdit," řekl iDNES výkonný sekretář sdružení pilotů CZALPA David Reimer........ Muj comment je ze toto vyjadreni naznacuje ze CSA interni normy neodpovidaji casovym pozadavkum priprav letadel a posadky pred odletem. Jak chce potom CSA konkurovat na svetovem leteckem trhu kdyz "nevyhovujici" interni normy zpomaluji provoz.
0 0
možnosti

Stréc

7. 5. 2003 11:37
Překračování zákonem povolené pracovní doby, že by
Z článku vyplývá, že piloti jsou nuceni nastupovat do služeb dříve, ale do odpracované doby se jim logicky  započítává pouze doba služby. Pokud je tomu tak, jedná se o porušování zákona ze strany zaměstnavatele. Dal by se použít i paragraf obecné ohrožení. Ale to už by měla být věc policie, zjistit jak to v ČSA chodí.
0 0
možnosti

Morgenstern

7. 5. 2003 12:01
Re: Překračování zákonem povolené pracovní doby, že by
Jestli to náhodou není tak, že něco je realita a něco je text zákona. Co třeba takové, velmi lidské, desetiminutové pauzy strávené v diskusi s kolegou třeba o dětech a manželovi / manželce? A co během dne přirozeně kolísající míra soustředení při práci či surfování po Internetu? Jak zákonem upravíte a do mzdy začleníte tohle? Anebo co se nesmí stát, se stát nemůže, milý odboráři?
0 0
možnosti

Tom

7. 5. 2003 11:33
S CSA jsem spokojen
Neznam podrobnosti, ale CSA povazuji za velmi dobrou firmu. Neustale se pise, jak jednotlive letecke spolecnosti propousteji, rusi lety, snizuji pocet letadel atd. U CSA je tomu naopak. Navic jsou jednou z mala ziskovych leteckych spolecnosti v Evrope, rostou jim pocty cestujicich... je toto vizitka spatneho managementu? Flotila je u CSA tvorena skoro jen z Boeingu 737 klasicke generace a zavadeni dalsiho typu je jiste spojeno s vysokymi naklady a nemuze byt efektivni pri nakupu pouze nekolika stroju ale jen pri celkove obmene cele flotily B737. Naklady na vyskoleni posadek, udrzba a nahradni dily atd.
Osobne se domnivam, ze pilotum jde pouze o narust mezd, vzdyt sami priznali, ze chteji skoro 200.000 Kc mesicne! Penize si zaslouzi, ale tohle je moc
0 0
možnosti

Foxtrot

7. 5. 2003 11:53
Re: S CSA jsem spokojen
Milý Tome,
České Aerolinie jsou v udržení klienta úspěšní, což ostatně potvrzujete i Vy, avšak za cenu popsanou výše! Příspěvek pod našimi správně připomíná, že udržení starší generace 737 je méně ekonomické, doplním to o přírůstky Airbus 310- 300, pro zachování unifikace ohledně údržby a dílů je však výhodnější létat Boeingem 767, který je mj. i designově lepší!
Opravdu, některé kroky managementu ČSA jsou nepochopitelné! Věřím však, že stávka pomůže a pokud se pro ni odbory rozhodnou, nezbývá, než jim fandit!
0 0
možnosti

vlk

7. 5. 2003 11:12
finanční stabilita firmy
Nu, dle mého skromného názoru "finanční stabilitu firmy" daleko více narušují kroky stávajícího vedení ČSA. Jeden příklad? Konkurence na českém trhu kupuje a létá s moderní (tj. úspornější, kapacitnější, výkonnější,...) verzí B737-800, nicnéně ČSA s velkou pompou nyní rozšiřují svůj park o zastaralou verzi B737. Myslím, že výhrady pilotů jsou daleko více právě o této absurdní nekompetentnosti vedení než pouze o těch jednoduše medializovatelných platech.
0 0
možnosti

mr. m

10. 6. 2003 14:44
Re: finanční stabilita firmy
ha ha ha
0 0
možnosti