Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Piloti zpožďují letadla

Piloti Českých aerolinií kvůli požadavku více než stoprocentního růstu platů dosud zpozdili polovinu letů průměrně o půl hodiny. Piloti požadují plat srovnatelný s platy kolegů v leteckých společnostech aliance SkyTeam. Podle odborářů by měli dostávat asi 70 procent mezd kolegů v Deltě Air Lines.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Thyronx

Pane Gottwald az nekam poletite...lette se spatne placenymi piloty!
Neni nic horsiho nez prepracovany a financne neohodnoceny pilot ci lekar.Najmou-li ruske piloty, neletel bych s CSA ani zadarmo.
0/0
15.5.2003 22:22

Eraser

Re: Pane Gottwald az nekam poletite...lette se spatne placenymi piloty!
A vy myslíte, že ruští a ukrajinští piloti nemají stejné znalosti a schopnosti jako čeští piloti nebo němečtí, francouzští nebo američtí? Já myslím, že mají. Jinak ale souhlasím, že každá práce (nejen pilot a lékař) má být odpovídajícně zaplacená. Protože čest každé profesi, ale musí se dělat pořádně !!!
0/0
15.5.2003 22:34

Thyronx

Pane Gottwald az nekam poletite...lette se spatne placenymi piloty!
Pokud se nekomu jedna o kupni silu,tak nezapomente ze ten pilot ma uplne stejnou zodpovednost jako pilot v Nemecku ci USA a musi mit absolutne stejne znalosti. Neni nic horsiho na svete nez mit lekare nebo pilota spatne placeneho a prepracovaneho dlouhymi hodinami.Asi bych se bal s nima letat a pokud je nahradi piloty z Ruska a Ukrajiny,v tom pripade do letadla CSA nevlezu.A muze se letecka spolecnost treba postavit na hlavu.Po par nestestich by totiz mohli nejen zavrit kram ale donutila by je k tomu i FAA. A proti tomu neni odvolani.
0/0
15.5.2003 22:21

capellen

Zřejmě nepochopili, kde to vlastně přistáli...
0/0
15.5.2003 18:01

Don Antonio Soprano Sr.

.
A pozor, vsemocne ODBORY se ozvaly... Bolsevici!
0/0
15.5.2003 13:54

Foxx

Světový aerolinky - světový platy.
Nechápu proč by Čeští piloti nemohli mít platy jako jejich kolegové. ČSA prodává letenky za normální ceny jako všude v evropě nebo v USA. Inkasuje stejné peníze. Tak proč ne.
Mimochodem: Najmutí kvalitních pilotu z Ruska a Ukrajiny :-)???? To byla sranda , že jo???? Celkem by mě zajímalo kolik je na východě kvalitních pilotu s licencí na 737/A310 , nebo žebychom si tu dali Kongo ?
 
0/0
15.5.2003 9:43

Gottwald

Re: Světový aerolinky - světový platy.
Pokud by piloti ČSA měli mít stejný plat jako jejich kolegové, pak by po přepočtení na domácí měnu měli ve skutečnosti několikrát víc než oni. Třeba Němec si za jedno euro koupí 5 rohlíků, Čech si jich může koupil 30. Jestli na jejich podmínky přistoupí, tak to jsou pěkný šm..di
0/0
15.5.2003 11:24

Ceskej PEPIK

NO jo
Ja bych je normalne propustil a na jejich lukrativni mista najmul piloty treba z Polsak Ruska Slovenska.
Uvidime co tomu reknou
0/0
15.5.2003 9:32

Stanislav

Re: NO jo
No to by se libilo asi vsem protoze letecka spolecnost bez pilotu je naprosto bezproblemova a propusteni cesti piloti by mohli zacit litat tam kde je zaplati. Jejich kvalifikaci zaplatilo CSA, tak je urcite velmi radi pusti... Jinak kdyby MF byly nezavisle noviny jiste by tu byl prostor i nazor z druhe strany a ne jen clanky plne polopravd.
0/0
19.5.2003 13:39

Adolf

hodnota jejich prace
Vidim, ze si zde zase nekteri pracovnici neuvedomuji svou realnou cenu na trhu prace. Kdyz se panum pilotum zda, ze maji mene, nez jejich zahranicni kolegove, at jdou pracovat k zahranicnim spolecnostem. Urcite je tam privitaji s otevrenou naruci, cha :) Zvlast za dnesniho stavu letecke dopravy. Komu se podarilo sehnat dobrou praci u renomovane firmy v zahranici, jiste mi da za pravdu, ze legrace to nebyla a ze jako cizinec jste museli prokazat kvality navic nez domaci pracovnik. Takze bez urazky, pani piloti, opravdu si myslite, ze mate stejnou hodnotu na globalnim trhu prace jako vasi kolegove ze zahranicnich spolecnosti s vyssimi platy?
0/0
15.5.2003 9:13

Damer

polostavka pilotu
Konecne vim, kdo me pripravil o 4,5 hodiny meho volneho casu tim, ze zpozdil navrat z dovolene, takze misto ve 20.00 jsem se dostal domu az v 0:30 po osvezujicim cekani na cizim letisti. Cesti piloti podle mych bohatych zkusenosti maji dobrou uroven, ale toto vydirani na ukor cestujicich ji snizuje. At jednaji s vedenim a nejak se dohodnou. Ja svoje penize, ktere jsem za letenku zaplatil, nedostanu zadarmo, a poskytnuta sluzba byla castecne znehodnocena. Za cas straveny presunem na/z letiste a zbytecnym cekanim jsem mohl za zlomek ceny cestovat autem. Nase firma se sidlem v USA v ramci tzv. financial flexibility nejenze propousti uz asi po 3 roky, aby se udrzela konkurenceschopna, ale pro letosek dokonce stanovila stop stav na vsechny platy - od asistentky po nejvyssiho manazera, protoze neprodukujeme zisk v takove mire, ktera byla predpokladana. Vsimnete si, ze zisk produkujeme. Samozdrejme, ze bych rad bral vic. Volbu mam celkem jednoduchou. Muzu jit jinam, kdyz budu chtit. Platy nemusi smerovat jen nahoru, zvlast kdyz v pripade tohoto odvetvi civilni letecke spolecnosti vetsinou krachuji nebo ziji z podpor statu. Pripravte se na tu situaci. Konkurence je globalni.  
 
0/0
15.5.2003 8:20

Radekw

Novinářské demagogie
Kdo alespoň poslouchá zprávy aniž by se zabýval věcí do hloubky musí vědět, že důvodem proč piloti přesně plní své povinnosti (odmítají chodit do práce o hodinu dřív aby stihli připravit všechny potřebné náležitosti) není malý plat, ale neochota ČSA jednat s jejich odborovou organizací samostatně. Je dost směšné když se ČSA pokouší vnutit pilotům stejnou kolektivní smlouvu podle které pracují na letišti třeba uklizečky. To že piloti do své samostatné kolektivní smlouvy vložili přemrštěný požadavek na platy není nic zvláštního, to se objevuje ve všech kolektivních smlouvách a vždy dojde ke kompromisu. Piloti jistě jsou primadony, to ale nemění nic na tom jak je jejich práce náročná. Celá záležitost je jen bulvární bulina nafouknutá hloupými novináři, neschopnými a neochotnými psát o skutečně závažných věcech...
0/0
15.5.2003 8:19

Mike

Re: Novinářské demagogie
...ale , tak to pan bude asi pilot, ze  ! V takovem pripade je pochopitelne , ze demagogove vsichni kolem , protoze mu nerozumi a nechteji mu pridat 100% k soucasnemu pomerne exclusivnimu platu . Sam jsem mel nedavno moznost videt jak "narocne" se piloti pripravuji k letu . Sedeli se v klidu v kabine a davali si svacinu zatimco se na ne vsichni cestujici , spechajici , aby stihli v Praze svuj dalsi pripoj , museli z nastupniho gate koukat . Do letadla prisli vcas , jenom se jim nechtelo. Respektive chtelo se jim protestovat . Pani poloti nam jen vsem demonstruji , ze si mohou delat co chteji ... Piloti na celem svete jsou odjakziva "nenazrani" a jakkoliv se jednou s firmou dohodnou na pro ne prijatelnych podminkach , za nejakou dobu se jejich pozadavky opet nasobi . Ja to pekna pakaz a zajimave je jak se vzdy schovavaji za bezpecnost cestujicich . "CHCEME VYSSI PLATY - JE TO PRO BEZPECNOST CESTUJICICH! " . A my cestujici se musime pokazde koukat jak nas oni piloti nedopravi na misto vcas nebo vubec . Fakt skvela prace . Piloti mysli predevsim a jen na sebe ! Ti novinari to napsali presne !
0/0
15.5.2003 8:58

Mike

Re: Novinářské demagogie
...podle me jde o sproste vydirani ze strany pilotu. Ja pracuji jako pocitacovy expert a nezadam od sveho zamestnavatele v CR stejny plat jako se plati na zapade, protoze zde jsou daleko nizsi zivotni naklady.
0/0
15.5.2003 9:21

Jirka

Ach ty menove kurzy
Vetsine lidi je jasne, ze pozadvky pilotu jsou nesmyslne. Pokud ziju v Cechach, tak nemuzu chtit zahranicni plat a jeste ke vsemu prepocitavat pres nejaky menovy kurz. At jeste chvilu pockaji a kdyz se budou dobre modlit, tak treba sleze hodnota dolaru natolik, ze jim budou americane zavidet .
Co se tyka rustu cen a dani na uroven Evropy, tak bych to nevidel zas az tak drasticky. Umerne k cenam totiz rostou i platy a zivotni minimum (alespon by to tak melo byt) a pokud se budou drzet na "svem" nasobku zivotniho minima, tak si nemaji co stezovat.  Jak uz bylo napsano, kdo by nechtel vic. Ucitel stejne jako v nemecku, lekar stejne jako v americe, atd. Musime si vsak uvedomi ze na to NEMAME. Pokud se s tim mily piloti a ostatni nejste schopni smirit, tak bezte delat do zahranici, nebo se na duchod odstehujte na Ukrajinu (prumerny duchod na Ukrajine - zakarpatska oblast je kolem 20 USD mesicne /pokud jim stat nejaky vyplati/ a to u nas posbirate ve vratnych lahvich kolem silnice).
0/0
15.5.2003 8:16

petr

Re: Ach ty menove kurzy
a na nase poslance penez mame dost, ze? Byty na Male Strane, jejich rozhodovani o zakazkach za ktere platime miliardy z nasich dani, uzavirane smlouvy nevyhodne pro stat, stamiliardy na sanace bank atd.Zato setri na duchodech, zvysuji spotrebni dane u benzinu a dalsi jen aby usetrili-opet na nas. A jake maji poslanci platy? A u CSA je pomer pilotu k poctu pozemniho personalu mensi nez 10procent - u prosperujicich aerolinek ve svete je tento pomer nekde mezi 15-20procenty. Neni tedy neco spatne v same strukture CSA?
0/0
17.5.2003 7:40

Kestrik

To je yvlastni zohledneni..... A co treba nominalni hodnota ? To vam nic nerika ?
Ceny uz u nas jsou temer na evropske urovni,dane se maji take pozvednout k Evrope,ale platy maji zustat ryze ceske ??!! To snad ne ??!
0/0
15.5.2003 7:58

Stembi

Re: To je yvlastni zohledneni..... A co treba nominalni hodnota ? To vam nic nerika ?
To je staryy...
0/0
15.5.2003 8:41

Henry39

Je treba zohlednit, kde piloti žijí
Pokud piloti chtějí vydírat firmu, která je tak štědře honoruje (vzhledem k životním nákladům v této zemi), pak ať jdou žít i pracovat tam, kde dostanou více peněz, ale v reálné hodnotě vlastně méně než zde, v České republice. Stydím se, že nepochybně inteligentní lidé mají tak "neinteligentní" chování. Já bych je na hodinu propustil! Na hodinu!
0/0
15.5.2003 7:46

Tomáš

Re: Je treba zohlednit, kde piloti žijí
A proč to asi ČSA neudělají? Protože 350 pilotů jen tak neseženou. I lidská práce by se měla řídit nabídkou a poptávkou. Pokud si ČSA myslí, že za stejné nebo nižší peníze sežene minimálně stejně kvalitní piloty, měla by ty současné propustit. Pokud je situace na trhu taková, že nové piloty nesežene, musí se ČSA smířit s tím, že mají piloti navrch.. K tomu vydírání - moc se mi líbí, jak se tu vždy píše, že když je někdo nespokojen s tím, jak mu firma platí, tak může jít dělat jinam a že to rozhodně není ze strany zaměstnavatele vydírání. Když se tatáž situace otočí proti zaměstnavateli, tak to najednou vydírání je. Zajímavé ...
0/0
15.5.2003 8:12

Jirka

Re: Re: Je treba zohlednit, kde piloti žijí
Zcela s Vama souhlasim. Vydiranim bych to skutecne nenazval. Muj nazor je uveden o neco vyse. Co se vsak tyce rizeni "ceny prace" tak to urcite neni vec nabidky a poptavky (alespon ne ted a tady). Na zednika narazite na kazdem rohu, stavebni produkce je v propadu a pritom si kazdy zednik s chuti rekne 150Kc/hod bez papiru a na ruku. Nebo pravnik 400Kc/hod - proboha za co? Za tech 400Kc jsem nevidel pravnika, ktery se snazi tak jak delnik ve fabrice za 60 Kc. 
Jedno je vsak si treba uvedomit tu skutecnost, ze platy musi byt tak vysoke, aby si je mohl dovolit i zamestnavatel. Tvrzeni jit pracovat do zahranici je sice pekne, ale vetsina mist je zasobovano dostatkem vlastnich lidi. Pokud se tam prosadi cizinec, tak mozna jen diky atraktivnejsi (nizsi) cene prace. Takze stejne by nedostali to co zahranicni kolegove.  
0/0
15.5.2003 9:09

Tomáš

Re: Re: Re: Je treba zohlednit, kde piloti žijí
... aby si platy mohl dovolit i zaměstnavatel - tak to je v podstatě ta nabídka a poptávka. ČSA by si měly uvědomit, že piloty neseženou tak snadno jako zedníky na melouch a piloti musí počítat s tím, že od určité ceny se ČSA vyplatí propustit piloty a sehnat nové, nebo nakoupit kapacitu letů někde ve světě. Vzhledem k tomu, že v Evropě a Americe letectví pšenka moc nekvete, sáhli by po tom jistě s chutí. Ale za 200 000 na pilota se to ČSA ještě sakra nevyplatí.
0/0
15.5.2003 12:14

Qitto

??
Přijde mi to nějaký ujetý. Jako by to ti piloti měli úplně v hlavách vymletý. Kdyby měl každý stejný přístup jako oni, nevím jak by tady mohly některé firmy přežít. Co kdyby chtěl učitel v přepočtu 3 tisíce liber jako mají v UK, nebo bankovní úřednice na přepážce 2 tis eur jako v DE, atd....a co po tom taková pokladní v supermarketu?
0/0
15.5.2003 7:44

Molda

Propustit
Otázka je, jestli jde opravdu jenom o ty peníze. V případě že ano, propustil bych je všechny. Jak může někdo srovnávat platy bez srovnávání celkových životních absolutně nákladů nechápu.
0/0
15.5.2003 7:17

zalozak

Je ten clanek pravdivy ???
dvojnasobek jiz tak dost nadprumerneho platu je opravdu nehorazny .. i u takove profese jako je pilot.
Otazkou vsak zustava - je pravdivy ?? Nevim kolik ma CSA pilotu (predpokladam tak 50)  tezko se da verit tomu ze jejich mzda tvori ctvrtinu mzdovych nakladu firmy kde dela par tisic lidi..  Za vsechny tahle nepresnost - pouhou kalkulaci vychazi ze by CSA  muselo mit min. 260 pilotu (zapocitame-li i dalsi casti "vyplaty") ....  
Ja bych omezil emoce az do chvile nez bude jasnejsi o co vlastne jde a jak moc kachen nam novinari serviruji...
Ale pro nektere je to opet sance demonstrovat jak cesi jsou uplne neschopni a co pilot v USA to mistr sveta . Ani jim pri tom nevadi ze blaboli hovadiny a presentuji informace z televiznich serialu.  .
0/0
15.5.2003 6:34

Konrad

Re: Je ten clanek pravdivy ???
Nevim, jestli neumis cist nebo pocitat, ale v tom clanku se pise pomerne jasne, ze u CSA je zamestanych 360 pilotu, kteri pobiraji 385 mil CZK. Vsechny ty cisla tam naprosto sedi....
0/0
15.5.2003 9:32

Realista

Jednoduché počty.
Ať jim dají třeba i těch 300 tisíc. Tyto zvýšené náklady musí ČSA promítnout do ceny letenek. Zákazníci začnou létat s jinými (levnějšími) společnostmi. ČSA klesnou tržby-nebude ani na platy pilotů-zkrachují. Místo na trhu obsadí jiné společnosti-konkurence je veliká. A bude klid. Jenže o fleky příjdou i šéfové ČSA a to bude ten hlavní problém. 
0/0
15.5.2003 6:16

Niki

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
15.5.2003 4:09

vze

Panove uz uplne ztratili soudnost
Na jedno misto pilota se hlasi stovky uchazecu, to proto, ze to je povolani mimoradne atraktivni, i kdyz nepochybne narocne. Vyskoleni jsou zadarmo, na rozdil od vetsiny jejich americkych kolegu. Pokavad jsou panove nespokojeni, vyhazejte je, nikde jinde na svete si ani neskrtnou. Situaci muzeme resit napr. angazovanim spickovych pilotu z Ruska nebo Ukrajiny... 
0/0
15.5.2003 2:37

Adam

Re: Panove uz uplne ztratili soudnost
Jaky vyskoleni zadarmo, nejdriv si over co tady pises.Nikdo totiz nepise co takovyho pilota stoji jenom to aby se dostal na konkurz CSA - vyskoleni neni zadarmo - to si musi sam ze svych penez zaplatit - a je to neco kolem 750.000,- to cumis co - a pak nema vubec jistotu ze ho jeste CSA prijme, takovym narocnym vyberovym rizenim neprojde jen tak nekdo.Takze pak jako bych tech 750.000,- vyhodil do luftu.Ukaz mi nekoho kdo k tomu aby mohl nekam nastoupit vyda takovy penize.Chtel bych te videt na jejich miste pri takovy narocny praci...
0/0
15.5.2003 9:33

Milan

Rada pilotum
Vazeni piloti.Kdyz pozadujete ty same penize jak v Americe.Bude asi nejlepsi,kdyz se tam odstehujete.Kazdy z normalnich zamestnancu v Cechach urcite ani nepomysli na tuto moznost.Radeji se tam vypravi a zkusi si to vydelat a dokazat,ze na to ma sam....
0/0
15.5.2003 1:46

Čech v OSN

Vzkaz pilotům ČSA
Soudruhu plukovníku Vašku, kapitáne Birasi nebo nadporučíku Skoumale, zkrátka všichni bývalí vojenští piloti, nyní částečně ukáznění piloti ČSA, zapomínáte, hoši na jednu věc!
Pilot Delta Air Lines začíná v civilu nejprve kurzem létání, až se dostane na úroveň obvykle leteckého instruktora, což ho stojí přibližně 100 tisíc dolarů. Pak přicházejí léta odříkání a akumulace letových hodin, placení trenažérů ze svého, atd. AMERIČTÍ VOJENŠTÍ piloti podstupují náročnou přípravu v letecké akademii Colorado Springs (žádné ožíračky a průsery jako ve vojenské letecké škole Košicích, Skoumale a Birasi), pak slouží po celém světě a nejdříve po 8 letech mohou jít k Deltě (pokud se toho ovšem dožijí).
Takže hoši, zvažte, co děláte. Chcete se srovnávat s někým, s kým se srovnávat nemůžete. Zdaleka jste si neprošli tím, čím si prošli dnešní piloti Delty, a o tom, kolik vaše příprava v armádním letectvu už ani nemluvím (z vašich kapes to nešlo).
Jarda Krída by vám asi napráskal prdel! Zdravím Angeliku.
0/0
15.5.2003 0:58

Cechacek v USA

Re: Vzkaz pilotům ČSA
Jesli je to vse pravda co pise "Cech v OSN" ,tak at si ty nase ceske primadony davaji bacha,zavrou klapacku a litaji za to co jim plati.
At CSA vypise konkurz na mista letcu a ono se urcite prihlasi spousta pilotu z vychodni evropy.
90 tisic mesicne je vam malo? NENAZRANCI!!!
0/0
15.5.2003 5:38

evropan

Re: Vzkaz pilotům ČSA
Me se ta "stavka" taky nelibi. Co vic - pokud v ni jde opravdu jen ty penize (coz u nasich novinaru jeden nevi) tak je to dost ubohe.
Na druhe strane se mi dost nelibi tohle zaujate srovnani. Jednak jsou ty informace dost nepresne a americky dopravni pilot rozhodne zadny "top gun" superhero neni. Naopak nemala cast pilotu zapadnich spolecnosti se rektrutuje z nevojenskeho sektoru.  Vojenska akademie v USA se platit take nemusi .. civilni kurzy prirozene ano ... a drahe jsou.
Proste - kritizujme co je ke kritizovani - a to jsou neprimerene pozadavky ... Jinak jsem presvedcen ze cesky dopravni pilot je minimalne srovnatelny svymi kvalitami s temi zahranicnimi....
Je ovsem pravda ze by se nasim pilotum mohlo stat ze jejich mista zaujmou piloti se zahranici (treba i lepsi) zejmena kdyz rada spolecnosti omezuje provoz.
0/0
15.5.2003 6:16

antipilot

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
15.5.2003 0:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.