Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Euro se udrželo nad zlomeným rekordem

Kurz eura se udržel nad historickým maximem. Cena 1,1748 dolaru za euro, za kterou se jednotná evropská měna začala prodávat v roce 1999, padla už před jedenáctou hodinou. Až do čtvrté odpolední se za euro platilo 1,18 dolaru. Klíčovou hranici, za kterou bude dolar zřejmě dál slábout, euro ubránilo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Martin2.

posledni
Take znam jen dva druhy Cechu co maji 120 000 - 140 000 USD rocne.
Ti kteri lzou a vymysleji si a ti kteri maji dolary v ocich a je to pro ne nejvyssi zivotni priorita, takze byli schopni zradit svou rodnou zem, pratele a nekdy i vlastni rodinu.
No ja to chapu, proc bychom meli pracovat doma za nejakych 10 000, kdyz muzeme robit tady v USA za nekolikanasobek, i kdyz sice cistime toalety a posluhujeme amikum, je to porad lepsi.
:)
Desne, chce se mi plakat, verte potkal jsem v USA spousty Cechu a jeste ted me z nich mrazi v zadech.
To nejsou lidi, co s nami ziji doma. Vetsinou, tak se lidi mejte a hlavne se nezapomente co nejdrive provdat/ozenit za US citizena,at mate tu bezvadnou superior green card.
:) Boze muj !!!
0/0
14.10.2003 1:08

Martin2.

dodatek 2.
A kdo napise I LOVE AMERICA, to je podle mne skoro vlastizrada, radsi me tim nechtejte vytocit.
To muze napsat jen ten, kdo tu byl na dovoleny a omrknul LA a Grand Canyon.
Ja se jinak nemam spatne, muj plat neni spatny, ale obecne nazory nemenim a taky nemam rad makat na sve triko, aby se jinej mel na muj ukor spatne.
 
0/0
14.10.2003 0:51

Martin2.

BUDTE CESI PRATELE, trosku nar. hrdosti
ALF, to mas nejak moct. To je dobry , ale ja jinak nemam moc rad emigranty, imigranty apod, zdrhaji zejmena kvuli penezum a vidine lepsiho ziti.
Patrite kam kde jste se sakra narodili, takze Cechy v Tvem pripade. Uznavam utek pouze z tvrde politickych duvodu, jde li o uvezneni ci o zivot.
Nic jineho, byli tu lidi co nezdrhli za ery WWII, ani za komunistu, to jsou pro mne hrdinove.
Hrabat v USA je podle mne stale lehci nez v CR.
Vlastni zkusenost, dobrovolne se vsak vracim domu.
0/0
14.10.2003 0:43

Martin

USA
Cauves lidi,  ziju v americe uz temer 2 roky a co si budeme nalhavat zivotni uroven je tu proste vyssi a lidi se maj celkem lip, ale hodne makaji a maji sice velke prijmy, ale take vydaje,  takze je tu i hodne lidi co nemaji kazdy rok novou karu a co neletaji na Hawaii o high school breaku.
Kazdopadne to jsou smejdi, plytvaj benzinem , jidlem apod., nekteri, ale myslim, ze media delaji z USA takovou moc zazobanou zemi. Nekoukejte na Hollywood stars, Billa Gatese a jiny, protoze ti tvori zanedbatelne procento obyvatel, no... to je jedno, nemam moc cas cist Vase prispevky a takze nevim o cem je tema, ale stve me ten debilni kurz.
Ale na druhou stranu tahle zeme - USA je fakt celkem hospodarsky silna, lidi co mam okolo mne rozhodne neberou 6 na hodinu a taky vubec ve vsech vypisech apod se uvadi jako nejmensi prijem pod 25000 $ rocne, no napr. min mzda Massachusetts byla 2001 6.75 $/h, dnes uz asi mnohem vice, Connecticut ma snad kolem 8.60 $.
Ovsem najmy drazsi nez treba v Idahu ci v Dakote.
peace out and dont f***** admire this spoiled country.
Jo a neni tu zadna demokracie.
0/0
14.10.2003 0:39

Zemi

Kolaps projektu EURO?
Eurozóna se měla stát zónou trvalého růstu a blahobytu!
Pokud ale vystoupí EURO k dolaru nad hranici 1 : 1,25, stane se Eurozóna zónou trvalé stagnace!!
EURO nad 1,30 k dolaru = krize v celé Evropě.
Viz stagnace Německa:
0/0
26.5.2003 14:38

petr

Je potreba pro Slovaky pracovni vizum v Cesku nebo ne ?
Nevite nekdo (nejlepe Slovak v CR) jestli potrebuji Slovaci nejake pracovni povoleni v Cesku..?? Diky..
0/0
25.5.2003 19:14

Tomas Flaska

Pohyby měny
Já myslím, že není až tak důležité, jak je která měna silná, ale smrtící je, jak rychle se kurz mění. Tměna o 35% za rok a půl je šílená. Mám kamaráda, který dělá obchodního ředitele firmy, která vyváží 80% za dolary. Jejich hospodářské výsledky jsou čím adál nižší a on je před vyhazovem. Majitele prostě zajímá pouze výdělek. Já dělám do cestovního ruchu (ale vůči cizincům). Na podzim musím vždy napsat ceníky. Pak se mi začne kurz měnit a co já s tím? Do ciziny neůze iprostřed roku zdražovat, ti by se mnou vyběhli! Chci tím říci, že je mi jedno, která měna je silnější a o kolik, ale proboha ať se vůči sobě pohybují rozumně, tedy tak 5% za rok. Z toho důvoduse já osobně strašně těším na euro. V mém podnikání tak tyto problémy alespoň v rámci Evropy zmizí.
0/0
25.5.2003 5:16

slunce

Re: Pohyby měny
kdyz EU prijde,tak lide budou mit mene penez v penez
na vydaje...bude draho
0/0
26.5.2003 0:27

Jan Werich ml.

Zivot a dludy v Americe........no kidding
Ladiku, jak vis, v Americe jsou vsichni zadluzeni. Federalni vlada, Statni vlada, Krajska vlada, Mestka vlada, a obycejni lide. Kdyby tady zavedli socialni a nemocenske zaopatreni pro kazdeneo obcana jako maji treba v Norsku and nebo Svedsku, tak se zde financne "polozime na bok" do 3 mesicu. Kdyby nam svet nedovolil zit na dluh, tak jsme "na boku" do nekolika tydnu. To je economicka realita, kterou vzdelani Americane chapou. Hezky, rodinny a ekonomicky-socialne zabezpeceny zivot v Americe (treba Los Angeles) pozaduje prijem od 150 do 200 tisic dollaru rocne a k tomu vyborne nemocenske zajisteni. Tento zde uvedeny prijem maji jenom lide v US politickem a prumyslovem vedeni. (nepocitam milionare a miliardare, of course). Ostatni obyvatestvo, aby zilo na urovni, "existuje" od tydne k tydnu "paycheck to paycheck" a pracuje 50 az 60 hodin tydne aby financne vyslo a udrzelo si but zivnost a nebo zamestnani.........To jsou skutecna a statisticke fakta... Dekuji.
P.S. I love America very much, but let's be honest here about the realities of life in the U.S.
0/0
25.5.2003 1:18

Jan Werich ml.

Pro :"Alf" (Thyronx, 24.05.2003 18:12) neni tak pravda................
Je potreba rici trochu pravdy............rodinny hruby prijem v USA ve vysi $120 tisic rocne ma zhrura  7% at 10% Americkych rodin. Hruby prijem "vynikajiciho" jednotlivce ve vysi $ 120 tisic rocne ( 50 "pohadkovych" dollaru na hodinu) ma asi jenom 5% lidi v USA.  Po zaplaceni/odecteni Federalnich, Statnich a Krajskych dani, a Federalni penze, zbyde z tohoto prijmu zhruba polovicka, tedy "cisteho" asi  $ 60 tisic rocne, nebo $ 5 tisic za mesic.  Typicke mesicni vydaje v USA, pro "upper middle class white collar" Americkou rodinu jsou: cinze ( $ 1200 az $ 2000 mesicne), splatky na auta ($ 500 az $1000 mesicne), jidlo($ 400 az $ 800 mesicne), jine jako ruzne pri- pojisteni, "domactnost", benzin, "hlouposti", satstvo, jidla v restauraci ($500 as $ 1000 mesicne)............a nezbyde jim skoro nic...........Proto tedy vetsina Americanu, kteri jsou vdecni ze vubec maji praci, (a kteri vydelavaji Americky prumer o $ 20 na hodinu), nemaji nic nez dluhy a delaji dve nebo tri prace aby mohli zit ten Americky sen/American dream. Dekuji. ( I love America, but one needs to tell the truth about the real cost of good living here).
  
0/0
24.5.2003 21:41

Lada

Re: Pro :
Honzo trosku to prehanis, s temi vydaji a zadluzenim..upper class nei tak zadluzena, aspon co ja znam.  Jinak .... ja tez "LOVE AMERICA."..se vsim vsudy !!
0/0
24.5.2003 23:59

Re: Pro :
Mas pravdu, Werichu, je to jenom kousek pravdy, ale aspon je to bliz k realite, nez co tady sirej Cesi za bludy. Narodil sem se tady, babicka (Ceska) si vzala Amika, mama byla mala holka, kdyz prisla do USA. Mam americky skoly, PhD a dobry misto na universite, vydelavam 2.500$ cistyho za mesic (po vsech srazkach a pojistkach), za peknej byt ve meste platim 800$, barak na venku sem zdedil po dedovi, ale bydlej tam ted mi rodice (zadarmo, ale staraj se vo barak a zahradu), za jidlo platim 400$ (nevarim, jim venku), 300$ platim jedne pani, ze mi v byte 1-2krat tejdne uklidi, zbytek rozprasim za peknej zivot. Dluhy nemam, ale prescasy musim delat jenom, kdyz je to vopravdu nutny (pracovat 50 hodin za tejden je vyjimka a uplny maximum!). V praci (research, vedecka voblast) jsem nikdy Cecha nevidel, ale Japonce, Korejce, Nemce, Svedy... s tema pracuju. Cechu je tady strasne malo, a ty ktery sem tu videl, sou jenom "cleaners" u naky "cleaning company". Cesky me naucila hlavne babicka, trochu i mama.
0/0
26.5.2003 10:33

Thyronx

Pro :"Alf"
Muj plat tady v USA cini 120-140,000 USD rocne.Mas pravdu to neni bezna mzda.Prumerna rodina v USA vydelava myslim okolo 50,000 USD rocne. Jsem v USA temer 20 let. Pokud Vas zajima i to ostatni: Moje dan z hrube mzdy cini (SE VSIM VSUDY) 21,2% DPH v Michiganu je 6%. Jak asi vite ropa v USA stoji vic nez v EU a presto litr benzinu prijde na nejakych 10Kc.Je to proto, ze na nem neni uvalena tak obrovska dan jako v Evrope. Myslim ze u Vas cini v prumeru 55% a ma se jeste zvysit. A ke mzde: Minimalni mzda v USA je myslim nekde na 5,45USD/hod. Ja pracuji v automobilovem prumyslu kde jsou odbory a mam ponekud jine pracovni i platove podminky nez prumerni Americane. Je bezne ze za prescas se plati 1,5 nasobe, za nedeli 2x za svatek trojnasobna mzda.Samozrejme skvele zdravotni pojisteni,duchod od firmy,skvele pracovni podminky a neustale vzdelavani je podminkou.Firma nas honi do skol.Protoze automatizace a robotizace jde neuveritelne rychle dopredu.
0/0
24.5.2003 18:12

Re: Pro :
, Tak nez se sem vsichni pohrnete, prumernej hrubej plat je tu 34.000 US$/rok (v USA zije hrozne moc milionaru!), jenze ten nedostane ceskej privandrovalec, ale vzdelanej American, kterej umi perfektne anglicky, ma americky skoly a diplomy a - maka. Ceskej privandrovalec se tady dostane tak akorat k myti taliru nebo zachodku (nejvejs 800 US$/mesic), a svy diplomy z vysoky si muze strcit za klobouk, protoze sou mu tady na prd. Na Cechy si tady kazdej tak akorat vodplivne, protoze sou to ubohy zebracky loosy, ktery neumej poradne anglicky, maj votresnej prizvuk i po triceti letech zivota v Americe a kazdej je tu pozna na sto honu, protoze vsichni Cesi ustrasene koukaj. Dokonce i na sekani travy si tu vezme kazdej Amik radsi cernocha, protoze Cech by utek pred prvnim psem, kterej v sousedovic zahrade zasteka.
0/0
24.5.2003 19:30

justice

Re: Re: Pro :
dost dobre nerozumim, proc napadas cesky narod ... Neco ti provedl? Proc se vlastne vubec vyjadrujes jazykem ceskym?
0/0
24.5.2003 22:48

Lada

Re: Re: Re: Pro :
...proc, proc , proc........vis proc  protoze "on muze" .Proto
0/0
24.5.2003 23:52

justice

Re: Re: Re: Re: Pro :
to jako on je neco vic nez Cesi?  To pochybuji, jen at si necha US tu svoji policejni demokracii ...
0/0
25.5.2003 6:17

Lada

Re: Re: Re: Pro :
.. a jeste jedna vec " ma pravdu"
0/0
24.5.2003 23:54

Re: Re: Re: Pro :
Nikoho nenapadam, pisu, jak to tady vopravdu bezi, nemam rad, kdyz tu kecaj Cesi vo Americe veci, ktery nejsou pravda. Cesky me naucila hlavne babicka. Kdyz mluvim s Cechem, mluvim cesky, protoze anglicky vetsinou nerozumej. Kdybych mel psat vo Japoncich, psal bych, ze sou vzdelany, kultivovany, pisou perfektni anglictinou, maji mizernou anglickou vyslovnost, sou zdvorili a nevytahujou se. Vo Cesich ale takhle (jako vo Japoncich) psat nemuzu, protoze Cesi takovi nejsou.
0/0
26.5.2003 10:50

digi

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
25.5.2003 0:45

Ratata

USA
Schopnost ekonomiky USA se vyrovnat s problémy je díky svobodnějšímu ekonomickému prostředí daleko lepší,než možnosti EU.Sociální státy Evropy nemají dlouhodobě šanci dohnat ekonomicky USA,PROTO MUSÍ DOLAR ZASE NAHORU.Je jen otázkou času a vlády USA,kdy to bude.Já na moc velký a dlouhodobý pokles dolaru nevěřím.
0/0
23.5.2003 22:10

jaba-jaba-dooo

Re: USA
souhlas
0/0
23.5.2003 23:19

justice

Re: USA
i kdyz si mnozi budou nalhavat, ze to tak neni, opak je ovsem pravdou ... souhlas
0/0
24.5.2003 7:54

Lada

Dollar bude zase silny....just wait...
When the dollar falls against the euro, Japanese yen or any other currency, it makes imports cheaper for foreign countries. This means that purchased of exported goods out of America could pick up, spurring economic growth. However, imports become more expensive, but this also could be a benefit for U.S. companies, as consumers decide to buy less expensive goods at home. A weak dollar can ultimately spur on inflation, but with talk of deflation currently abounding, this is not a major concern. In fact, the Fed might be pulling for a weaker dollar in the short-term to keep deflation out of the equation. However, if the dollar continues to fall, the normal fix is to raise interest rates and this could curtail any economic rebound that is underway. Different economists have varying views on where the dollar needs to be. Nonetheless, the consensus is that a short-term decline in the dollar is not a bad thing, but a very large fall could be detrimental long term to the stock market. As foreign investors weight their options, they might start to choose investments outside the U.S. , Mr. Greenspan is a proponent of letting the market work out its own woes. He doesn't believe the dollars decline is a specific goal of the Bush administration. However, traders are wise to keep an eye on the dollar to see how it impacts stock prices going forward.
0/0
23.5.2003 16:24

Jaroslav

Re: Dollar bude zase silny....just wait...
Sure, we can read it, but why don't you better write in Czech? Could you?
0/0
24.5.2003 23:28

Lada

Re: Re: Dollar bude zase silny....just wait...
I could ..but..ehm........ me se nechce  Sorry
0/0
24.5.2003 23:48

Michal Z.

Nejsem sice ekonom,ale
neznamená náhodou posílení Eura noižší vývozní možnosti do zemí mimo Eurozónu
0/0
23.5.2003 15:59

michal

rr
myslite si ze evropska banka, nebo jakakoli narodni banka neco zmuze proti investorum...???? vzdyt veskere investice z arabskeho sveta ted proudi do EU a svycarska, tak je logicke ze euro zpevnuje, arabove se boji konfiskace majetku v usa kvuli terorismu, jsou to biliony dolaru, ktere se presunuly behem par mesicu do evropy, tak se nelze nicemu divit. mimo to ze usa se to hodi pro zlevneni ropy.  nikdo nevi co bude dal, jestli dolar bude 20 kc nebo 50 behem pristiho roku.
0/0
23.5.2003 15:58

Ing. Srnata

Re: rr
Americká ekonomika, čím dál více závislá na dovozu , čím dál více závislá na dluzích poprvé v historii může opravdu narazit. Nikdy proti dolaru totiž nestála tak silná a expandující měna jako je Euro.
Kromě přesunu obrovských arabských investic, dochází i k přesunu Japonského kapitálu z USA do Evropy, souhlasím, že proti tomuto jevu žádná centrální banka nic nezmůže a investoři ocení stabilitu Euro oproti vychytralému skákajícímu dolaru.
0/0
26.5.2003 13:18

baba jaga

Re: Re: Ing Strnad...
a jak to vite pane ing ze japonci presouvaji investice do Evropy?? ja jsem v patek 24 kvetna na zpravach BBC slysel pravy opak...nejvetsi nakupci americkych T - bills za poslednich 25 dnu..Japonsko...17 billionu dolaru s B pane ing!!! tak se mi to najak nezda co tady placate
0/0
27.5.2003 2:48

Honza

Re: Re: Re: Ing Strnad...
Ty billiony s B byly anglicky, ne? takže miliardy. mld.
0/0
27.5.2003 12:55

michal

kk
uvedomujete si vubec, jak je v usa levno....od jidla az po elektro, ktere je asi o 30% levnejsi nez v CR. Obleceni, proste vsechno....jak je to mozne? Velka konkurence, velkeho prostoru. O jejich kupni sile na rozdil od nasi nemluve...
0/0
23.5.2003 15:54

Amik

Re: kk
..kupni sila je velka , napr. muj high speed Internet mesicni poplatek za neomezeny provoz = ma hodinova cista mzda !!
0/0
23.5.2003 16:26

Alf

Hmm, zajimavy
Jen bych chtel videt kde se v Bushistanu bere $50/hodinu cistyho, tj. asi 100 litru cistyho za rok. Tyhle buliky muzes veset na nos jenom co v US nikdy nebyli a znaji ji tak akorat z Beverly Hills 90210 . To asi delas plastickyho chirurga v Hollywoodu, ne
0/0
23.5.2003 16:39

Amik

Re: Hmm, zajimavy
...Dearborn, Michigan...monthly Internet rate $29.95 ( hruba mzada $39.24- system engineer Ford Motor Comapny)
0/0
23.5.2003 17:06

Alf

Re: Re: Hmm, zajimavy
Ta cena za DSL je dobra. Ja jsem videl nejlevnejsi za $40 s 1 year subsription, ale jinak tak 45-50.
 
BTW, nerika se Dearbornu "Little Baghdad"? Je tam prej dost velka koncentrace arabacu. Jestli tam nejsou taky nejaky "Osy zla". Be carefull vis ze ted mate oranzovej kod
0/0
23.5.2003 17:30

Amik

Re: Re: Re: Hmm, zajimavy
..J0 mas pravdu cast Dearbornu ( za Warren av.)je arabska ctvrt. Od jiste doby tam nechodim nakupovat pecivo. Maji vybornou pekarnu a tez cukrarnu. Jinak ..uz se jim nevede tak dobre jak kdysi :-))
0/0
23.5.2003 17:51

KAREL 4

Cyklická spekulace-
Mám dojem že nerozumíte této hře- Pokuď bylo Euro slabé, američané nakupovali za silný dolar slabé Euro- Vytvořili si značné rezervy a nyní mezitím levné dolary nakupují zpět- Nepamatujite na situaci před asi rokem, kdy 1 dolar stál 43 Kč ? Nyní za těch 43 Kč které jste zaplatili před rokem američané kupují za našich 43 kč 1.66 USD- zpět. No sakra není to business ??? Až to skončí, a američané stáhnou své dolary zpět, dolar se bude opět prodávat za možná 40 kč- Kontrola nad Irackou ropou tomu jasně napovídá... Uvědomte si, že USA jsou zemí s nejvyvinutějším průmyslem a obrovským vědeckým potenciálem. Kolikrát jsem uvedl, že země bez průmyslové základny je určena k zániku. Vzpomeňme tiše a s plnou pietou na ČKD, Škoda Plzeň, POLDI Kladno a tak dále...
0/0
23.5.2003 15:16

Alf

Re: Cyklická spekulace-
Je to sice hezky co pises, ale jsou to pekny bludy typu tak akorat FoxNews.
Jenom by me zajimalo co USA vyvazi (mimo McHoven a Hollywoodskyho shitu). Pomalu vsechno na co v Bushistanu sahnes je Made in China.
 
Radsi si precti tohle, http://www.euro.cz/id/qvag8j71oj/detail.jsp?id=51493&isfulltext=1 , abys vedel ktera bije.
 
(Vytah)
Evropa vrací úder. Jedenáct evropských zemí v roce 1999 přistoupilo ke společné zúčtovací měně euru. Řecko se přidalo o rok později a 1. ledna 2002 byly „staré“ měny úplně staženy z oběhu. Tímto krokem byla završena největší měnová reforma v historii. Eurozóna již nyní vykazuje větší podíl na světovém obchodu než USA. Dováží například více ropy než Američané a je hlavním obchodním partnerem pro země Blízkého východu. Úrokové sazby na euro jsou vyšší než na dolar, ale eurozóna přitom nemá vysoké zahraniční zadlužení nebo obchodní deficit. Výše uvedené faktory vedou k rostoucí důvěře v euro. Nejspíše právě proto přistoupila Čína k částečné konverzi svých měnových rezerv z dolarů na euro, Korejská lidově demokratická republika začala dolar úplně bojkotovat a v zahraničním obchodě nyní používá výhradě euro. Silné euro navíc podporuje rozšíření Evropské unie a vyvíjí tlak na Dánsko, Švédsko a Velkou Británii, aby přistoupily ke společné měně. Na sklonku roku 2002 bylo s platností od května 2004 přijato do Evropské unie dalších deset zemí. Tím vznikne společný trh o síle 450 milionů spotřebitelů, který bude cílovým územím pro více než polovinu ropné produkce zemí OPEC. Shrnuto a podtrženo, jediným argumentem pro preferenci dolaru před eurem je právě možnost nákupu ropy za americkou měnu. Tento argument se však netýká členských zemí OPEC, z jejichž pohledu by naopak mělo smysl převést do poloviny roku 2004 své rezervy do společné měny. Kdyby poté začal OPEC uvádět ceny ropy v evropské měně, vzrostla by poptávka po ní, což by následně vedlo k velkému zhodnocení měnových rezerv euro. Tyto úvahy se však v amerických médiích neobjevují.   Zlotřilé státy. První členskou zemí OPEC, která přestala být k dolaru loajální, byl Írán, který o prodeji ropy za euro mluví již od roku 1999. Americký prezident George W. Bush v lednu 2002 jmenoval Írán jako jeden ze států osy zla i přesto, že tato země má demokratické tendence. Spojené státy by ovšem měly tyto tendence ocenit a podpořit, alespoň pokud se hodlají držet hodnot, které prosazují. Írán se však nenechal odradit a během roku 2002 převedl většinu svých měnových rezerv na euro. Návrh na prodej ropy za společnou evropskou měnu nyní zvažuje íránská centrální banka a parlament. Nechme se překvapit, zda si Američané najdou záminku pro svržení mladé íránské demokracie a nahradí ji diktaturou, která bude - shodou okolností - dávat přednost dolaru před eurem. Dalším provinilcem byla Venezuela. V roce 2000 svolal venezuelský prezident Hugo Chávez konferenci o budoucnosti fosilních paliv a obnovitelných energetických zdrojů. Výsledky diskusí v září roku 2000 prezentoval na summitu zemí OPEC. Jeho doporučením bylo vytvořit moderní elektronický barterový systém, který by členským zemím umožnil přímou směnu ropy za potřebné zboží a služby, aniž by při obchodu musela být použita jakákoliv měna. Tento systém by představoval největší výhody pro chudší země OPEC, které nedisponují velkými měnovými rezervami. Chávez udělal třináct takovýchto obchodů. Při jednom z nich zaplatila Kuba za ropu tak, že zajišťovala zdravotní služby ve venezuelských vesnicích. V dubnu 2002 se Chávez stal obětí puče. Bushova administrativa tento vývoj přivítala stejně jako novináři v řadě amerických novin. Převrat však trval jen dva dny a objevily se důkazy, že za ním byla americká vláda. Třetím a nejvýraznějším odpůrcem všemocného dolaru byl právě Irák. Saddám v říjnu roku 2000 oznámil, že irácká ropa bude počínaje 6. listopadem prodávána za eura a ne za dolary. Krátce poté Saddám převedl celý desetimiliardový rezervní fond programu „ropa za potraviny“ z dolarů do eur. Americká média o těchto událostech neinformovala. Prezident George W. Bush nás ujišťuje, že irácká ropa patří iráckému lidu. Každé aktivum oceněné v dolarech je však alespoň zčásti americké, protože přispívá k udržení poptávky po dolarech, což Americe umožňuje vyvážet více dolarů a nazpět dostávat více zboží a služeb. Americká upřímnost teď projde zajímavým testem: bude nová irácká vláda i nadále obchodovat ropu za eura?
 
0/0
23.5.2003 16:53

jara

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
23.5.2003 18:18

petr

ALF + jeho teorie= sracky
JO to je teda prdel Honzo..kdyz uz i Severni Korea odmita dolar tak to uz je teda definitivni konec vseho...mozna Korea prejde na ceskou korunu, to bude neco to bude MACEK!! a potom i demokraticky Iran, Somalsko, Republika Cad a Nigerie! TO JE HRUZA HONZO!!
0/0
23.5.2003 18:42

zubar

Re: ALF + jeho teorie= sracky
Alfe a to jako nastinujes ze USA svrhne vsechny vlady co nechteji prodavat ropu za USD...ty ctes jeste mladeznicky casopisy z 50 let?..nebo jsi nasel Rude to Pravo z tehoz obdobi? jinak takovyhle blabol se nedovede proste vysvetlit!! ty si musis z nas ctenaru delat prdel vid?
0/0
23.5.2003 18:48

redy

Re: Re: ALF + jeho teorie= sracky
Omlouvam se, ze se vam pletu do diskuze, ale Americane si to delaji samy. Nevim, jak se jmenu ten madar, ktery si ted svoji menu prevedl celou do eura, kvuli tomu, ze se mu nelibi politika centralni banka a vlady vuci dolaru. Ja si to nedokazu predstavit, ale je fakt, ze se za rok dolar vrati na hodnotu neco kolem 35 korun za euro a nikdo se tomu nebude divit, zvlast, kdyz evropa v teto chvili nema zrovna dobre nastartovanou ekonomiku. Kdyz si vzpomenu na to, ze dolar stal 27 korun a pak za rok 36, tak si rikam, ze na te cyklicke teorii neco bude.
0/0
23.5.2003 20:04

Alf

Re: Re: Re: Cyklická spekulace-ALF
Jestli umis cist, tak to neni moje analyza, ale je od Gavin R. Putland University of Queensland, Brisbane, Austrálie. Koser to urcite nemam, protoze nejsem zid. Hlavne, ze Bushitstan je demokraticky. Kdyz se tak zastavas US byla jsi tam nekdy? Jestli ne tak jed a uvidis jak je Amerika "super", hlavne za poslednich 1/2-3/4 roku. Jaky jsou Amici priblbli nackove. Na auto (co vetsinou zere 30l benzinu/100km) pripevni americkou vlajku (nejlip 2+), polepi nalepkama God bless America, God bless Texas, Boycot France, pres celou predni kapotu maji nastrkanou vlajku s belohlavym orlem a jsou ohromny patrioti. BTW hamburgry nezeru a kdyz jim venku tak cinu nebo seafood.
0/0
23.5.2003 18:49

Ziggy

Re: Re: Re: Re: Cyklická spekulace-ALF
ty lzes, jak tiskne..kazdy ti vidi az do zaludku co zeres. Tak uz nekecej a nezavid. Hlavne fuck off s tyhel stranky.
0/0
23.5.2003 19:20

silek

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
23.5.2003 19:23

Petr

Re: Re: Re: Re: Re: Cyklická spekulace-ALF
konecne rozumnej clovek....souhlasim na 100 %
0/0
23.5.2003 22:03

Vaclav Hanus

Re: Cyklická spekulace-
ale jaksi pomijis fakt, ze to same provadi pravdepodobne ve Frankfuru...
0/0
23.5.2003 18:20

rich

Re: Cyklická spekulace-
před rokem stál dolar 34 korun, 43 korun stál před 3 lety
0/0
23.5.2003 20:08

Ing. Papazian

Bravo, důvod k oslavě!
Dobrých zpráv není mnoho, tato je jedna z nich. Nebojme se silného Eura, naše kvalitní výrobky si najdou cestu i do dalších států, zvláště, když mnozí z nich na rychlo přehodnocují svůj fetišismus k USD a v podstatě přechází na Europozici.
0/0
23.5.2003 14:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.