Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Slováci míří k rovné dani z příjmů

Už příští rok by si mohli být všichni Slováci v daních rovni. Vládní koalice se dohodla, že navrhne od ledna 2004 zavedení jednotné daně z příjmů ve výši 19 procent a na stejnou úroveň sjednotí sazby daně z přidané hodnoty. Slovensko by tak mělo jednu z nejnižších daní z příjmu v regionu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Highlander

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
28.5.2003 14:54

Rollo

Tak asi takhle.
Rovná a nízká daň z příjmu zlepšuje výběr daní a stimuluje produktivní k tomu, aby produkovali víc a platili celkově víc na daních (přestože budou platit procentuálně méně ze svých příjmů). Obdobně, zrušení daně z úroků a dividend stimuluje investice a opět tak vede ke zvýšení konečných daňových příjmů (viz např. Nizozemí - velmi mnoho českých společností, vlastněných zahraničním či českým kapitálem je vlastněno přes nizozemskou společnost). Tyto kroky, pochopitelně, mají příznivý vliv i na zaměstnanost. Na Slovensku to už pochopili, teď je řada na nás.
0/0
28.5.2003 13:40

OSTRAVÁK

Brečím ....
Trochu se mám to zvrhlo, že soudruhu Špidlo ! Dnes by většina rozumných lidí byla ráda, že by byli "čoboláky" ! Na Slovenku vyrobili miliontý Volkswagen a vesele míří do EU a k euroměně, my stojíme na vedlejší koleji a náš udýchaný motoráček soudruha Špidly řídí Standa Gross a Škromach spolu s Balenou Koblihou přehazují vyhýbku směrem na Albánii ! Urááááá soudruzi !
ÝÝÝÝNTERNÁÁÁÁÁCIOÓÓÓÓNÁÁÁÁÁLÁÁÁÁ....
0/0
28.5.2003 13:01

Payaso

Totalni nadšení
Totalni nadšení z rovné daně!! Ekonomice to pomuze, na to snad není jedinný negativní argument!! Soudruh V.I. Spidla by uz měl odejít a přenechat místo někomu, kdo má v hlavě aspoň něco, než jen socialismu...!!!
0/0
28.5.2003 12:21

puk

otázka
Kto je to Danielka?
0/0
28.5.2003 11:57

Vaclav Hanus

jak se ze subjektu stavaji objekty
Na slovensku je tento experiment mozny z jednoho duvodu. Radovy volic je mene .... operativni pri posouzeni situace...vice podleha presvedcovani a "doporucovani", "expertu". Momentalne zemi ridi takove seskupeni "expertu", ze se jim tento presvedcovaci tlak povedl. Radove "objekty" teto reformy poznaji jeji skutecne ucinky az za nekolik let. A osobne by me zajimala spise jejich reakce za onech nekolik let. Dnes jim bylo vysvetleno, ze nejsou jen "objekty" novych pravidel, ale take i jejich subjekty. Za tech nekolik let ale poznaji, ze jsou uz jen pouhe objekty. A cesta zpatky uz nebude.
0/0
28.5.2003 11:00

Milovaný Vůdce

Re: jak se ze subjektu stavaji objekty
Václave, celý Pchjongjang tu na Tebe čeká! Nemáme tu žádné experty, jsme všichni plně operativní, na reformy tu nikdo ani nepomyslí a zemi řídí prověření a spolehliví soudruzi, kteří laskavě bdí nad objekty i subjekty. Tady se Ti bude líbit! Kdy konečně přijedeš?
0/0
28.5.2003 11:37

Daňový soumar

Re: jak se ze subjektu stavaji objekty
Hned je poznat, že bylo větrno a vidět, co všechno spadlo z větví... Cesta, ze které není návratu, je nefunkční český šokiální stát, který kupí astronomické dluhy při enormní daňové zátěži. Takový stát ztrácí možnost rozhodovat sám o sobě a mozžnost zvolit si vlastní budoucnost. Slováci dělají skutečnou reformu na reálném a odborném základu a za pár let tam budou Česi prosit o azyl, až tenhle stát skončí v sociální řiti.
0/0
28.5.2003 12:12

Vaclav Hanus

Re: Re: jak se ze subjektu stavaji objekty
Milej zlatej, vyrovnat se s astronomickejma dluhama (na ktere zadelal klaus) neni zdaleka to same jako rovna dan. To jsou dve ruzne veci. Nejsme si jist , zda to dokazes pochopit..Mimochodem, je komicke cist, jak planujes zadat slovaky o azyl. Moc by me zajimalo, cos vyrvaval v 1992, kdyz se (podle tebe a tobe podobn.) "slovaci trhaly, protoze chteli mit asijsky socialismus". Ale ve skutecnosti jste to byli vy, kdo slovaky "odstrihl". Ted se tomu opravdu jen chechtam. Bez si zadat o azyl,..ale moc nemluv o sve minulosti.
0/0
28.5.2003 12:34

Daňový soumar

Re: Re: Re: jak se ze subjektu stavaji objekty
Jistě vim to, že na dluhy se musí vydělat a přestat dělat nové. A vydělat neznamená okrádat. Jisté je i to, že ten, kdo vydělávat peníze umí, ten se okrádat nenechá. O moji minulost si nedělej obavy, uznávám právo na vlastní názor u kohokoliv a nevím, že bych kdy někoho odstřihával. Ale zase vím, že když už, tak Slováci se trhalI.
0/0
28.5.2003 12:44

Rollo

Tak asi takhle.
Rovná a nízká daň z příjmu zlepšuje výběr daní a stimuluje produktivní k tomu, aby produkovali víc a platili celkově víc na daních (přestože budou platit procentuálně méně ze svých příjmů). Obdobně, zrušení daně z úroků a dividend stimuluje investice a opět tak vede ke zvýšení konečných daňových příjmů (viz např. Nizozemí - velmi mnoho českých společností, vlastněných zahraničním či českým kapitálem je vlastněno přes nizozemskou společnost). Tyto kroky, pochopitelně, mají příznivý vliv i na zaměstnanost.
0/0
28.5.2003 13:38

Honzajs

Re: Re: Re: jak se ze subjektu stavaji objekty
Jenomže vláda o žádném splácení dluhů nemluví, ona se s velkou pompou shodla pouze na zpomalení zadlužení. Ale zadlužuje nás pořád.
0/0
28.5.2003 14:48

OSTRAVÁK

JOJKY !
Slováci míří k rovné dani ....
a my pod vedením soudruha Špidly míříme do  PR*ELE !
0/0
28.5.2003 10:25

Sketch

Gratuluji!
Kluci Slovensky jak jste si to driv mrsili Meciarem, tak ted tedy sprintujete jak o zivot. Verim, ze jestli se vase vlada udrzi a bude pokracovat ve stejen smeru reforem i nadale tak bude ze Slovenska do par let evropsky tigr. Zato v Ceskem spidlistanu :-(( no comment
0/0
28.5.2003 10:23

jozafat

Rovnost nerovných
Lidem se líbí jednoduchost a když vidí jedno číslo místo 8 sazeb, jásají. Je to ale ve skutečnosti totální kravina, jednotná sazba povede ke zbídačení obrovské části obyvatelstva - potraviny, bydlení, děti .... to je přece základ dělnické třídy, která ekonomiku živí. Domyslel někdo důsledky na základě struktury spotřeby? Divím se, že se najdou troubové, kteří  tomuto říkají moudrá cesta. Doufám, že propagátoři takovédleho harakiri se u nás do vlády nikdy nedostanou.
0/0
28.5.2003 10:04

Petr

Re: Rovnost nerovných
No vidis, a ja zas na oplatku doufam, ze propagatori takoveho reseni se i u nas do vlady dostanou.
0/0
28.5.2003 10:20

Cobolak

Re: Rovnost nerovných
DPH na potraviny je uz teraz 14%, teda defacto sa zvysi len o 5 % co nebude ziadna katastrofa(zbidaceni) vzhladom na znizenie dani na 19%.Reforma ma povzbudit tu cast obyvatelstva, kt. ma zaujem pracovat a zarabat, a sucasne tu kt. chce zamestnavat.Jasne, je tu skupina ktoru to najviac postihne, tu ktora sa zivi vyrabanim deti a poberanim soc. pridavkov ...
0/0
28.5.2003 10:28

Daňový soumar

Re: Rovnost nerovných
Ty jsi ale ideologický mamlas, viď? Potraviny už mají ve vydáních rodiny méně než 1/3. Tak jaké zbídačování? Okrádání zaměstnanců lůzou Ti nevadí? Asi patříš mezi zloděje.
0/0
28.5.2003 10:34

OSTRAVÁK

Re: Rovnost nerovných
KRAVINA ? TO JE BOMBA ! V USA to tak funguje dávno (15%), pročpak se neopičíme po nich, když ve všem jsou pro nás bohové ? Rovná daň je spravedlivá ! Proč by člověk s vyššími příjmy měl dotovat ty s niššími aby se vše vyrovnalo ? Já jsem to zažil, když jsem živil manželku na mateřské s 2-ma dětmi. I když mám příjem cca 25 000 Kč čistého, měli jsme na osobu stejně jako soused dělník s manželkou v JZD , protože já jsem nedostal ani přídavky na děti a oni pobírali různé dávky. Takže to dopadlo tak, že jejich děti mají počítač, my ne, oni si první koupili auto, my až po roce po nich, oni si koupili velkou televizi za 25 tis, my až 2 roky po nich ? Je to spravedlivé? Z mého platu jsem jim v systému sociálního přerozdělování zajistil vyšší životní úroveň, než kterou jsem měl já ! To je totálně demotivující !
0/0
28.5.2003 10:44

jozafat

Re: Re: Rovnost nerovných
Problém je v tom, že třeba v tom JZD se nadřou na to málo jak mourovatí a nějaký majitel má za nicnedělání 50x tolik, jenom za vlastnictví. V tom najednou nespravedlnost není. Rovnou daní se tato primární nespravedlnost  prohloubí a celá společnost bude akorát postavená stejně na hlavu, jako celé USA
0/0
28.5.2003 11:03

Baloo

Re: Re: Re: Rovnost nerovných
Jeeeej, aky pekny komous, a takych tam mate este dost, alebo to uz su len posledne kusy?
0/0
28.5.2003 13:29

Baloo

Re: Re: Re: Rovnost nerovných
Takto to funguje? Nemam sa hybat a stane sa zo mna majitel s 50 nasobnym platom nez teraz ked makam? Nevies mi este povedat ako dlho musim nic nerobit, kym sa dopracujem k tym super prijmom?
0/0
28.5.2003 13:41

Vaclav Hanus

Re: Rovnost nerovných
for jozafat: bohuzel se do vlady dostanou, a bohuzel pujdeme po stejne trajektorii jako slovaci. Mas pravdu v tom, ze takova reforma neni v zajmu stredni tridy, to znamena na ceske pomery, nikoho kdo vydelava pod 20 tisic mesicne. A takovych je vetsina. Pravicovi komsomolci tady budou vyrvavat, ze je to nastroj jak eliminovat prizivnicke "socky". Ale to vse je jen fasisticka demagogie. Nakonec, kdo si to vse hodi do kalkulacky, tak zjisti, ze se to nevyplati ani radnemu obcanu, kteri chdi denne rano do zamestnani a radne plati dane a vychovava sve deti. Ackoli pravicovi extremisti i tyto oznacuji za "prizivnicke socky". P.S. pri one kalkulaci je veledulezite si uvedomit, ze ze statniho rozpoctu se obcanovi zpatky penize i vraci ve forme vice-mene fungujici socialni infrastruktury. Problem je jen v tom, ze prachaci by ze svych soukromych penez dokazali si takovou infrastrukturu "zaridit" a udelat ji privatni, ktera by pracovala jen pro neho a na jeho prikaz. Proto vedou demagogicke reci. Ale obcan stredni tridy si nic takoveho dovolit nemuze. A ani nikdy dovolit nebude moci.
0/0
28.5.2003 11:11

OSTRAVÁK

ale, ale !
To je pane Hanus bolšánská ideologie - "není v zájmu střední třídy" neslyšeli jsme to u komoušů o proletariátu ? Zase budeme dělat zákony v "něčím zájmu" ? Kdo určí, která ta skupina má být ta provilegovaná ? Určí to volby? Nebo je to proletariát, nebo spíše v epoše IT inteligence ? Jak to pane budeme kádrovat ? Co je to "řádný občan" ? Je to pracovitý a slušný dělník, učitel, úředník a nebo i slušný soukromý lékař či hodný továrník ? Kde je finanční hranice mezi "řádným občanem" a "buržoasním zloduchem" ? Je zloduchem úspěšný ředitel podniku proto, že má 10x - 20x  větší plat než Franta u pásu ? Měl by Frantovi něco dát, za to, že má za Frantu absolutní odpovědnost ? Pane, vy jste konsomolec ! A dokud se s vaší verbeží nevypořádáme jako slováci, tak poputujeme do pekel !
0/0
28.5.2003 11:39

Vaclav Hanus

Re: ale, ale !
Ale, ale Ostravare, ty se mi libis. S tebou me bavi svet. S tebou si rad podiskutuji. Strasne se mi chce na zachod. A predstav si jak jsem linej. Mam ho tady asi 10 metru, a normalne jsem linej si tam zajit. Takhle se ulejvam uz asi pul hodiny. Ale mam takovy pocit, ze uz to dlouho nepujde. Asi jdu hned. Wait a minute..
0/0
28.5.2003 11:57

Daňový soumar

Re: Re: ale, ale !
Že by se ti klubal mozek?
0/0
28.5.2003 12:05

Vaclav Hanus

Re: Re: Re: ale, ale !
mozek nejni liquidni.
0/0
28.5.2003 12:19

Daňový soumar

Re: Re: Re: Re: ale, ale !
Přijde na to, co jako mozek používáš...
0/0
28.5.2003 12:47

OSTRAVÁK

Kuš !
Ty líná socko ! Okamžitě mi vrať, co do tebe cpu na daních ! Doufám, že bude důchodová reforma a ty zhebneš hlady v holobytě !
0/0
28.5.2003 12:13

Marcela

Re: Re: Rovnost nerovných
Jsem řádná občanka, každý den chodím do práce, platím daně a vychovávám své děti A VYPLATILO BY SE MI TO ! Máte v sobě příliš mnoho nenávisti k těm, co mají víc majetku než Vy , proč ?
0/0
28.5.2003 13:49

Vaclav Hanus

Re: Re: Re: Rovnost nerovných
Uz jsem to nekolikrat psal. Podle toho co tvrdite mate mesicni prijem nad 22 tisic. Napiste zda se mylim.. Z ceho soudite, ze mam nenavist? Myslim ze takove tvrzeni je zcela napodlozene. Kdyz byla podavana zaloba na Microsoft, ze prodava v jednom balicku prohlizec a operacni system, myslote si o sdruzeni, ktere zalobu podavalo, ze je vedla nenavist k Microsoftu? .....Hajily sva prava.
0/0
28.5.2003 14:09

geo

Re: Rovnost nerovných
Ekonomiku zivi delnici ????
Blbost, chlapce, blbost, ale Voloda by s tebou asi souhlasil. Ekonomiku zivi stredni trida - zivnostnici, drobne firmy, stredni management.
Cena produktu uz ani u nas neni cena prace+cena materialu, protoze od ty doby, co byla objevena Cina se cena prace blizi na nase pomery nule.
0/0
28.5.2003 17:26

Kdo chce být Slovákem?
Otázka za 1 milión: Slovensko provádí nezbytné reformy protože: A)Slovenští mafiáni už mají dost peněz, a přestali uplácet vládu a parlament, aby schvalovali a udržovali při životě zákony,které poškozují zemi, ale určitým zájmovým skupinám sypou penízky B)Bůh se na to už v Čechách nemohl dívat, ale protože bydlí tak strašně vysoko, a naše zemičky jsou tak malé, spletl se a zasáhl o pár kilometrů východněji než původně chtěl C)Slováci mají štěstí v tom, že to u nich vzal do rukou někdo normální a alespoň trochu schopný.
0/0
28.5.2003 10:01

Cobolak

Re: Kdo chce být Slovákem?
Spravna odpoved je D) Slovensky volic po skusenostiach s komunistami,Meciarom a nakoniec s laviciarmi-socialistami sa poucil a odsunul spominane skupiny mimo hru.
0/0
28.5.2003 10:20

Vaclav Hanus

Re: Re: Kdo chce být Slovákem?
..odsunul spominane skupiny mimo hru tim, ze ....jakoby naahodou se jeden se subjektu ktery by se zajiste dostal do prlm, rozpadl na dva cirka stejne kusy....tim, ze od meciarova hnuti se jakoby naaahodou odstepil jeden velky srapnel, ktery mu ubral cca 3-5 procent (coz by stacilo k tomu, aby se do parlamentu dostal), a to vse jakoby naaahodou tesne pred volbama. Jedno slovakum neodpareme. Maji kvalitni tajne sluzby...alespon tedy tu cirka pulku, ktera se momenalne nabidla ke "spolupraci"...Hmmm. kolik stoji takova spoluprace? A nebo ...stari Simkovi kamaradi ? Issue: elita si to sine zrovna na severovychod, ale lid soucasne na jihovychod. A furt se staci vic na vychod.
0/0
28.5.2003 11:20

Vaclav Hanus

Re: Re: Re: Kdo chce být Slovákem?
Jeeejeeee! Tady doslo k preklepu. Issue melo spravne znit: elita si to sine zrovna na severovychod a porad vic na sever, ale lid soucasne na jihovychod. Ale furt se staci vic na jih.
0/0
28.5.2003 15:27

Baloo

Re: Re: Re: Kdo chce být Slovákem?
klasika, za vsetko moze sukromne vlastnictvo vyrobnych prostriedkov a tajne sluzby, to teda nemas prilis vela fantazie...
0/0
28.5.2003 15:29

Vaclav Hanus

Re: Re: Re: Re: Kdo chce být Slovákem?
to jsou rtedy argumenty....Ja jsem nic nepsal o zavineni soukromym vlastnictvim vyr.pr. (to je asi jen tva oblibena teorie z marxismu-leninismu a nemuzes se te myslenky zbavit...?) A o tajnych sluzbach se take nepsal ze muzou za vsechno. Ty muzou jen nekdy a za neco. Nevim, jestli ma smysl se bavit s tEbou o tom, ale muzes mi dat jine vysvetleni na onu podivuhodnou nahodu - rozpad SNS ktera by se do parlamentu dostala a rozpad HZDS, ktre by melo o 5 procent vice? A to uz by stacilo, aby tam Dzurinda nesedel. V kazde normalni demokracii "vybuchujou" trenice v politickych subjektech az pote jak se dostannou do parlamentu. Do voleb se zpravidla drzi zuby-nehty spolu. Je to selska kalkulace o rozdeleni moci (a prispevku za volebni preference). PROC BY TO NA SLOVENSKU MELO MIT JINOU LOGIKU?
0/0
29.5.2003 8:13

Cobolak

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
29.5.2003 1:13

Daňový soumar

Můžeme jen závidět
Ale aspoň máme kam utéct před šokiálním českým zlodějským státem...
0/0
28.5.2003 9:27

F

Nase vlada dela opak, dane zvysuje.
Spoustě lidí se do EU nechce kvůli tomu, že se bojí zdražení dané zvýšením daní při vstupu do EU. Takže vláda vymyslela pojistku - zvýší daně už v lednu ať do unie vstoupíme nebo ne. Referendum je za pár týdnů a někomu se může zdát, že už je vlastně rozhodnuto, tak proč do té unie nevstoupit. Myslím, že soc.dem. při příštích volbách zapláče a ods volby vyhraje a budeme z části následovat slovensko, jen jestli už nebude pozdě.
0/0
28.5.2003 8:53

Laco

Na první pohled to má hlavu a patu
Chybí sice informace jak se sociálními dávkami, penzijním systémem a jak se skorumpovanou státní správou. To jsou zásadní body každé reformy v postkomunistických zemích aby mohla být smysluplná. Že by se na Slovensku rodil nový Klaus ? Aby to s tím slovenským nedopadlo jako s tím českým, kdy než by přiznal chyby, které udělal tak raději vytvořil obrovskou Potěmkinovu vesnici z ČR.
0/0
28.5.2003 8:16

Thyronx

Vidim ze moje prispevky iDnes gumuje..
Ale nevadi precte si je aspon nekdo..
Ano,"Cobolaku" Romove mozna budouemigrovat ze Slovenska do Cech.Skromach se o ne postara mnohem lip. Uz jsou tu i Cecenci,Rusove,Ukrajinci,Indove,Sri Lanka, Pakistan a mnoho dalsich. Oni vedi ze v Cechach se plati ne za praci ale za "nicnedelani". Ti co pracuji plati nehorazne dane a hleda se jak jim vzit jeste vic. Ostatne se zvysenim DPH se specha a se snizenim dani o par procent se bude spechat nekolik let. Je jasne ze jde POUZE o prijem vice penez a nepatrne snizeni vydaju. Sami poslanci by ani reformu podobne te Slovenske nepripustili. Od dob slavne CSSR se nezmenilo mnoho v mysleni vlady,poslancu i Senatoru. Je potreba podporovat ty kteri nic nedelaji a brat tem co se staraji.
0/0
28.5.2003 2:18

Pedro

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
27.5.2003 21:42

Rado

Re: Cumim
, S tim naprosto souhlasim. Nevidel nekdo nejakou zpravu, ze nasi spidlovci neco opravdu udelali?
0/0
28.5.2003 6:36

Dante

Gratuluji
Skvela zprava pro Slovensko, spatna zprava pro stale spici rudou koalici ve vlade. A jeste horsi pro nasi ekonomiku. Kez by se probudili!
0/0
27.5.2003 21:39

Klemix

DPH
DPH na 19% znamená ohromné zvýšení cen potravin. Myslím, že exodus Rómů di ČR nabere nové obrátky.
0/0
27.5.2003 21:23

Cobolak

Re: DPH
romovia potraviny nekupuju, nazbieraju si ich na cudzich poliach v noci.Inak suhlasim, i ked hlavny dovod je maximalna suma 10.500 Sk vyplacania soc. davok bez ohladu na pocet deti ... to v Cechach sa budu mat lepsie ...
0/0
27.5.2003 22:30

Karol

Re: DPH
Potraviny sa momentalne zdanuju 14%, potom to bude 19%. To zase nie je take hrozne. Aj tak clovek viac veci (a drahsich) kupuje za hornu sadzbu dane. Aj Romom zlacnie palenka (na tu minu omnoho viac ako na chleba), sekery, ktorymi chodia rubat drevo do lesa a cestovne listky do Usti nad Labem.
 
 
0/0
28.5.2003 10:03

jirka

hloupému redaktorovi
To není žádná rovná daň, ale jen rovná sazba daně. Rovnou daní by byla daň z hlavy, kdy každý platí stejnou daň bez ohledu na příjem.
0/0
27.5.2003 20:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.