Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Slovensko přitvrdilo daňovou reformu

Slovenská vláda ukázala, že to se svou radikální daňovou reformou myslí vážně. Členové vládní koalice se nejprve v úterý zavázali, že prosadí devatenáctiprocentní rovnou daň pro příjmy občanů, firem, ale i pro daň z přidané hodnoty už od příštího roku. Ve středu to odklepla i vláda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

karl

fakticky zvýšení daní
pro 80% lidí s průměrnými a podprůměrnými příjmy to bude znamenat zvýšení daně z příjmu. Dosud totiž platili 10-15%, nyní budou platit 19% a navíc zmizí odčitatelné položky.
0/0
30.5.2003 9:14

Ding Dong

Re: fakticky zvýšení daní
... takže sociálně slabí slovenští občané budou mít tendenci přestěhovat se do Česka, kdežto sociálně silní čeští občané budou mít tendenci přestěhovat se na Slovensko. Asi bych měl taky začít balit.
0/0
30.5.2003 12:41

občane

Re: Re: fakticky zvýšení daní
Socialně silný český občane - chvilku přestaň vydělávat na daně a přemýšlej. Tě chci vidět, jak chceš na Slovensku zůstat sociálně silný . To myslíš, že tam na vás mafie čeká s otevřenou náručí, abyste si tam na jejich "rovných daních" šli vydělat majlant? Přečti si v diskuzi http://ekonomika.idnes.cz/diskuze.asp?all=Zobraz+v%9Ae&a=vyber&iddiskuze=A030530_102236_ekonomika_ven, kde jeden Slovák píše o kruté realitě. Vydělávají o 40% míň a mají tam o 30% dráž. Mám tam bráchu a bohužel, je to na Slovensku prach a bída. Klidně se stěhujte, naivy.
0/0
30.5.2003 14:40

Oskhar

Re: Re: Re: fakticky zvýšení daní
A že se ten brácha nevrátí zpátky do Česka? Asi se má tak blbě, že nemá na cestu.
0/0
30.5.2003 15:06

pV.

Daně
Daní je pro mne vše, co jsem povinen platit, ať už se to nazývá jak chce. Tedy ne jen daň přímé, tedy z příjmu, majetku atd., nejen nepřímé daně, tj. DPH, spotřební a tak, ale i to, co mi stát taxativně vyměřuje, tedy sociální a zdravotní pojištění, i tak neoblíbený poplatek za televizi a rádio a tomu podobné (to by bylo na celou diskuzi). A mne by moc zajímal index, jak je na tom podíl pracovníků státní správy ( a včetně institucí souvisejících - sociálka, zdravotka, případně i veřejněprávní rozhlas a televize - jsou placeny z daní ) v poměru k počtu obyvatel, popřípadě práce schopných obyvatel. Bez tohoto čísla v porovnání s jinými zeměmi se nedá posuzovat, jestli je stát "drahý" nebo ne. Neznáte je někdo ? Není to tak jednoduché, ale zatím jsem nenašel žádná data.
0/0
29.5.2003 21:49

Žádná podpora

Re: Daně
V právním řádu ČR není definován pojem daň. Úředníci a hloupí novináři neustále srovnávají daně z příjmů, tzn. není zájem porovnat skutečnou daňovou zátěž s ostatním světem.
0/0
30.5.2003 8:46

Josef

No, to by mohlo znamenat stotisícovou nezaměstnanost
hlavně na východní Moravě, neboť většina firem přesune na Slovensko. No já se tam stěhovat nebudu, jen pravděpodobně převedu tok peněz na Slovenskou firmu abych zdaňoval tam a ne v Česku. Já budu mít větší příjem a slováci si mnou vydělaných peněz také užijou.  
0/0
29.5.2003 17:42

MartinFX

Vážení, je co závidět ...
tak si pojdmě přiznat, že začíná být co závidět našim východním sousedům. Sice to ještě není na beton, ale i tak to stojí za to. Špidlo, dívej se,  kolotoč se začíná točit ....
0/0
29.5.2003 15:08

AJ

Slovaci rules
To sme se jim furt smali, samy cobolaci apod., a ted nas strcili do kapsy, u nas komunisticka vlada plna idi*tu neustale zvbysujici dane a u nich presny opak ...
0/0
29.5.2003 13:20

Sketch

Re: Slovaci rules
Tak tak. Kluci slovensky, zavidim vam. Opravdu smekam pred slovenskou vladou, ktere nejde o vlastni koryta, ale o rozvoj zeme. To v tom nasem Spidlistane.. Asi emigruji na Slovensko (Tatry jsou krasne , konec koncu jezdim tam kazdy rok na dovolenou tak to budu mit alespon bliz)
0/0
29.5.2003 14:29

Tatry

Re: Re: Slovaci rules
Jo, klidne emigruj, chci te videt, jak si tam sezenes dobre placenou praci, ze ktere si budes schopen poridit nejake rozumne bydleni, ... Neni vsechno zlato, co se trpyti. Tam uz moc moznosti, jak se dostat z totalnich s*racek, do kterych je zavedl Meciar a spol., myslim nemaji. Pote, co uz maji dlouho, dlouho  zavedene registracni pokladny, silnicni dan jestli se nepletu pro vsechny, vytunelovane vse, co vas ani nenapadne, mafianske praktiky na mnohem solidnejsich zakladech nez u nas (aspon doufam, ze to v Cesku neni tak hrozne). Nezbyva nam nez doufat, ze nas Splidlistan nedovede do stejnych s*racek. Ale klidne jim zavidte.
0/0
29.5.2003 15:13

Cobolak

Re: Re: Re: Slovaci rules
co bolo to bolo, ale ked chces, mozes sa tym utesovat pri budovani dalsej pätrocnice  ČSR ...
0/0
29.5.2003 15:33

ja

Re: Re: Re: Slovaci rules
Slovensko není až v takých sra.... , jak by se zdalo. Má menší HDP na osobu jako ČR, ale od rozdělení federace ČR dobíhá. Od rozdělení federace roste Slovenské HDP rychleji než České.
0/0
29.5.2003 17:15

ppetr

Re: Re: Re: Slovaci rules
u nich Meciar a u nas Spidla
0/0
29.5.2003 18:15

Cobolak

Re: Re: Re: Re: Slovaci rules
co mas s tym meciarom ? je v opozicii a ziadna strana s nim nekomunikuje ...
0/0
29.5.2003 20:10

Piere

Jánošík
Jánošík bohatým bral a chudým dával a ne naopak. Nějak to tam bratia Slováci popletli. Veřím, že se to panu Spurnému s jeho platem líbí.
 
0/0
29.5.2003 13:16

Michal

Re: Jánošík
Existují i jiné cesty jak zbohatnout, než přes zvýšení sociálních dávek. Naschvál jestli Vás nějaké napadnou.
0/0
29.5.2003 13:24

Vaclav Hanus

Re: Re: Jánošík
snizeni socialnich davek a zvyseni sazby dane ve ctvrtem pasmu a zavedeni pateho, a zavedeni dane z aut
0/0
29.5.2003 14:54

Michal

Re: Re: Re: Jánošík
A co třeba usilovná práce a sebevzdělávání? Mně to pomohlo.
0/0
29.5.2003 15:24

Vaclav Hanus

Re: Re: Re: Re: Jánošík
Mne to nepomohlo. Ale muj zamestnavatel evidentne zbohatl. A ted, kdyz skoncil dva profilujici zakaznici ma v planu nas propustit.
0/0
29.5.2003 15:28

Michal

Re: Re: Re: Re: Re: Jánošík
Když jste takový pracant a tak vzdělaný člověk, jistě se o Vás konkurence popere. O tom nemám pochyb.
0/0
29.5.2003 15:31

Vaclav Hanus

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jánošík
Nepopere. Ta uz je plne zamestnana netermi a synovci majitelu firmy a manazeru a jejich sousedy a starych kamaradu z fakulty. Navic konkurence je si vedoma, ze je jedina v lokalite, takze ceka, ze prijdeme a nabidneme svou praci za polovicni cenu jakou za ni berou jejich stavajici zamestnanci.
0/0
29.5.2003 16:17

Michal

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jánošík
S Vašimi kvalitami máte stále možnost rekvalifikace. Navíc, pokud je "konkurence" jediná v lokalitě, tzn. má monopolní postavení, můžete založit vlastní podnik a úspěšně konkurovat firmě, která je zaneřádněná neteřmi a synovci a sousedy a kamarády, kteří mají svá místa na základě kontaktů a ne vlastního úsilí, takže se patrně moc nepředřou a jejich produktivita práce je nízká. Takovou neproduktivní firmu musíte přeci předstihnout hned.
0/0
29.5.2003 16:42

Cobolak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jánošík
Zbytocna snaha.P.Hanus radsej bude nariekat na zly svet a rozmyslat preco sa to NEDA ...Vdaka takym neschopakom, kt. treba viest za rucicku a starat sa o nich je v parlamente polovica komunistov ...Poslal by som ho byvat na Kubu, tam sa stat o svoje ovecky prikladne stara ...
0/0
29.5.2003 17:13

Vaclav Hanus

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jánošík
Dostavame se do jine roviny, odbocujem od tematu. Ja nebudu de resit sve osobni problemy. Mimochodem, to si opravdu myslite, ze podnikatele lze udelat z kohokoli a v jakemkoli oboru? Fakt si myslite, ze chirurg si muze proste zalozit zivnost, nebo firmu a "rozjet to", a nebo materialovy technolog, a nebo programator, .... ? A jeste kdyz je introvert a tudiz nema schopnost ziskat zakazky? Ja uz nevim zda si delate cynickou pchhdel...
0/0
29.5.2003 17:46

Vaclav Hanus

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jánošík
Michalovi: omlouvam se za to tykani. Az pozde jsem si vsiml, ze jste mi vykal. Ja implicitne tykam.
0/0
29.5.2003 17:50

Michal

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jánošík
Není problém.
0/0
29.5.2003 17:54

Oskhar

Rusko
Rusko mělo před nedávnem velmi vysoké daně a velmi nízké daňové odvody. Radikálně a razantně snížili daně z příjmu (o mnohem víc než o polovinu) a daňové odvody se výrazně zvýšily. Možná z toho plyne nějaké ponaučení.
0/0
29.5.2003 11:04

sw

Re: Rusko
, ...ale vysvětluj to diletantum jeko je Špidla a spol.
0/0
29.5.2003 12:15

BB

Re: Rusko
to jo pouceni ze dane se nemaj platiti
0/0
29.5.2003 19:16

Žádná podpora

ČR bude stát s největším daňovým břemenem v socialistické Evropě.
Ještě nedávno  90 % diskutujících odsuzovala návrh ODS na rovné zdanění. Rozdíl daňových sazeb mezi námi a Slovenskem se negativně projeví na získávání a udržení investorů v tomto státu. Daňová reforma špidly a Sobotky přinese navíc zvýšení daňové zátěže a staneme se tak státem z největším daňovým břemenem v Evropě. Nejde totiž jenom o daně z příjmů, jde o další daně a poplatky, jako DPH, spotřební daně, majetkové daně, odvody na soc.zdrav pojištění zaměstnanců a zaměstnavatele, silniční daň (uvažuje se o jejím zavedení i pro majitelé motorových vozidel z řad fyzických osob), troufám si říci, že daň je i koncesionářský poplatek za držení televizního přijímače atd. Tato vláda se svojí rozhazovačskou politikou nás žene do záhuby. 
0/0
29.5.2003 10:49

Rollo

Re: ČR bude stát s největším daňovým břemenem v socialistické Evropě.
Koncesionářský poplatek za televizi samozřejmě není nic jiného než daň. Zvyšují kde jen mohou.
0/0
29.5.2003 11:22

Ostravský podnikatel

Blbost !
my se nemůýeme stát zemí s největším daňovým zatížením, my už tou zemí  JSME ! 
0/0
29.5.2003 12:33

RK

Mikloš
Mikloš se mi zdál hodně rozumný i za federální vlády.
I když je závist nejhnusnější lidská vlastnost, tak závidím !
Budete mít za chvíli na Slovensku minimálně stajný počet obyvatel jako u nás. Začínám si obnovovat slovenčinu.
0/0
29.5.2003 10:43

lk

19% ?!!! Pojdme pracovat na slovensko :o)
Me osobne se  rovna mzda velmi zamlouva... neni nic depresivnejsiho nez kdyz clovek maka od nevidim do nevidim, jeho plat prirozene s nasazenim a vykonem stoupa ... a kdyz se podiva na vyplatni pasku tak by se cloveku chtelo brecet
A kdz ne brecet tak hledat klicky a skulinky v zakonech aby mu stat za to ze se dre vice a nekdy jak mezek za "odmenu" sebral vic.
Nejsem ucetni ani pravnik, a radsi bych cas studovanim tehle klicek venoval praci ktere rozumim...
L.
0/0
29.5.2003 10:13

Honzik

Re: 19% ?!!! Pojdme pracovat na slovensko :o)
Nebut sobec, a pojd zivit nase tmave spoluobcany a uredniky, prece nechces aby i oni museli zacit pracovat
0/0
29.5.2003 13:23

Vaclav Hanus

Re: 19% ?!!! Pojdme volit Roberta Fica za predsedu vlady :o)
0/0
29.5.2003 15:30

freespeech

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
29.5.2003 10:08

Cobolak

Re: Tento experimetn přinese Slovensku politickou katastrofu, počkejte si dva rky
jasne, tym co si vedia ci mozu, tym co studovali, makaju a snazia sa maju vyssie prijmy treba zas poriadne zobrat aspon 38 % a rozdelit to medzi chudobu,notoricky nezamestnanych a poberacov pridavkov na deti,cigosov.Dakujeme Klémo, socializmus sme uz zazili, mozes ist radit Fidelovi a Kimovi, o to tu nestojime.A ani v Cechach vsetci nie ako tu citam prispevky. 
Btw., reformu nerobi Dzurinda, ale Miklos,Kanik + cela vlada, kt. napriek pravicovej politike a reformam dostala podporu vo volbach druhy krat po sebe.
0/0
29.5.2003 10:26

Lenin

SSSSe učit, ssssse učit, sssse učit
Máme se opravdu co učit od našim slovenských bratrů. Počínaje důchodovou reformou, přes reformu veř. financí a až po reformu daňovou. A to připomínám, že jejich volby proběhly v září a u nás v červnu.
0/0
29.5.2003 9:48

Laco

Ta myšlenka mne nadchla
ale když ji chválí parchant formátu Spurného je to rázem zhnusené.
0/0
29.5.2003 7:38

Thyronx

Ano, EU se to libit nebude.
Kazdopadne v USA platim 21,2% dane z hrubeho platu.(Je v tom ale vsechno takze samotnou dan odhaduji na 20%). DPH mame 6% v nasem state a penize ve statni pokladne jsou.Ovsem neplatime lekarum a Nemocnicim,Bankam,Kampelickam a Zelezarnam..protoze kdo neumi podnikat,ten padne.
Tvrdy co? Slovaci si nizkou dani ziskaji asi hodne novych podniku..a lidi bude bavit pracovat,protoze jim z hrube mzdy zustanou pekne penize. Chtel bych videt jejich vysledky za rok ci dva..
0/0
29.5.2003 7:05

nalevo

Re: Ano, EU se to libit nebude.
Je v těch 21,2% také zdravotní a důchodové pojištění?
0/0
29.5.2003 7:12

Vaclav Hanus

Re: Re: Ano, EU se to libit nebude.
To vis ze jooo! I kapitalovy zivotni pojisteni a povinne ruceni za auto.
0/0
29.5.2003 8:27

George 2

Re: Ano, EU se to libit nebude.
A kde jsi na to přišel, že jsi na to přišel, že lidi bude bavit pracovat, protože jim z hrubé mzdy zůstanou pěkné peníze? Z hrubé mzdy možná, ale z čisté určitě ne. Co důchodové připojištění? (Mimochodem, spočítal jsem si, že pokud budeš závislý jen na důchodovém připojištění, pak budeš muset platit asi třetinu mzdy  - za předpokladu důchodu ve výši cca 60% dnešní nominální mzdy). Co školné? Co platby za ošetření? A že budou (možná) vyšší platy? V soukromém sektoru možná, ale ve státních službách určitě ne! A stát nezaměstnává jenom úředníky, jak si mnozí pravicově orientovaní lidé myslí. Není cílem pravicové reformy, aby se obyčejní lidé měli lépe, cílem pravicové reformy je, aby se dobře měli bohatí. To platí co svět světem stojí.
0/0
29.5.2003 8:13

Vaclav Hanus

Re: Re: Ano, EU se to libit nebude.
Jednoznacne mas pravdu v tom, ze : "...cilem pravicove reformy neni zlepseni podminek zivota spolecnosti, ale umozneni bohatym bohatnout jeste vic....". Jedinym jejich problemem je, jak o tom presvedcit i ty ostatni (alespon jejich cast). Ale musim te poopravit v tvrzeni, ze "...v soukromem sektoru to bude znamenat zlepseni..". Never tomu, prakticky to bude tak, ze v soukromem sektoru prumerny zamestnanec dostane na ciste mzde o 150.- korun vic (ale zase se statni rozpocet dostane do schodku, ktery na hlavu tehoz obcana bude 1000.-kc) a na druhe strane si polepsi manazeri a vlastnici firem, kteri tim usetri mozna tisice, nebo az desetitisice v nekterych pripadech.
0/0
29.5.2003 10:09

Michal

Re: Re: Re: Ano, EU se to libit nebude.
Václave, uvažoval jste někdy o tom, stát se manažerem nebo vlastníkem firmy, když tak toužíte po zlepšení podmínek vašeho života?
0/0
29.5.2003 11:28

Vaclav Hanus

Re: Re: Re: Re: Ano, EU se to libit nebude.
Uvazoval, ale nemuzu do toho jit, protoze nedisponuji sirokym okruhem kamaradicku. A bez toho se v teto zemi podnikat neda. Prostrdi v teto zemi je znacne klanizovane. Kdo neni extrovertem, tak nema sanci. Alespon tedy pri zabezpeceni odbytu, zakazek.
0/0
29.5.2003 11:57

Daňový soumar

Re: Re: Re: Re: Re: Ano, EU se to libit nebude.
Plný chaty a kecků a ve skutečnosti přizdisráč. Ještě by mě zajímalo, jestli jsi už někdy aspoň pracoval?
0/0
29.5.2003 12:47

Jindra

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ano, EU se to libit nebude.
Jasně že nepracoval, práce přece není pro introverty, navíc je potřeba mít kamarádíčky, dneska se jinak pracovat nedá! 
0/0
30.5.2003 19:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.