Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vstup do EU zchladí trh s byty

Snad s žádným jiným trhem nehýbe očekávaný vstup Česka do Evropské unie tolik jako s trhem nemovitostí. Odborníci na bydlení už dlouho upozorňují, že trh ovládla nákupní horečka, ze které se Češi vyléčí až poté, co se stanou obyvateli sjednocené Evropy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Donald T

Také čekáme
 
Sleduji trh s byty už několik let. Pokud musíte nutně teď hned bydlet, tak... Jinak  jednoznačně počkejte. Snad si proboha nekoupíte panel o 60% dráž a pak během deseti let, kdy vstoupí silné firmy na náš trh budete koukat, jak se stěhují Vaší sousedé do prima bytů s dvougenerační hypotékou atd. Budoucnost ? Extrémní trh - Londýn. Koupit si byt a pronajmout - ve většině případů zoufalý zisk. Realitky pracují dobře, ale kde není poptávka..Př. minulý týden už 3 byty,cihla,Pha 6 cena o 20% dolů nabídka. Neuvěřitelné. 
 
0/0
12.6.2003 23:38

mila

nemovitosti klesnou......
TO SI MYSLITE,ZE NEMEC,KTERY MA PROBLEMY ZAPLATIT SVOJI VLASTNI HYPOTEKU/PRI TE KRIZI,JAKA JE VSUDE/,SI HONEM PUJDE KOUPIT BYT V CECHACH.....HA,HA,HA,NEVIM,CO BY TAM HLEDAL...3 ROKY JSEM ZILA V ITALII,TAM NEMOVITOSTI STOJI UZ DELSI DOBU,SPISE SE ZLEVNUJI.4 ROKY ZIJU V USA A VIDELA JSEM BRECET LIDI,CO MAJI HYPOTEKY...A TO PREJ NEMOVITOSTI NEMUZOU KLESNOUT...VIDIM TO TADY/AZ O TRETINU/,A TO TAKY BYLA CALIFORNIE  NEJATRAKTIVNEJSI......LIDI,NEBLAZNETE S KUPOVANIM TECH DRAHYCH STARYCH PANELAKU,JE TO ZASE PSYCHO REALITEK
0/0
12.6.2003 19:46

George

Čisťoučké Německo
Určitě se těšíte na ten nehorázný bordel v lesích a na ten chlív, co nám tady naši sousedé, dnes v malém(díky náhodným prohlídkám na celnici), ale po vstupu do EU ve velkém, udělají. Ano ceny se uvolní, ale zároveň se uvolní i hranice a s tím i odpadková turistika z Německa!
0/0
12.6.2003 15:04

Johny

Re: Čisťoučké Německo
Heh jen se smeji asi nebydlis u hranic s nemeckem... Neni to zas tak strasny... A kontroli nemcu??? ... :-)) Nemci je ze svy stzrany poustej uplne v pohode a nasi snima nebudou stracet cas.. Rekneme si to narovinu celnici dou po paseracich drog a ne odpadu;-)
0/0
12.6.2003 17:31

BigMac

Re: Re: Čisťoučké Německo
Bydlim 11 km od Bavorska a souhlasim. Z Nemcu ani z jejich odpadku strach rozhodne nemam.
0/0
13.6.2003 13:12

VRABČÁK

ZABRÁNÍ
VSTUP DO EU DALŠÍMU ROZPRODÁVÁNÍ A ROZKRÁDÁNÍ?  RUSKÉ KARLOVY VARY? IZRAELSKÝ JÁCHYMOV, RUSKÉ PRAŽSKÉ ULICE? A DALŠÍ!!! TO UŽ NÁM NEVRÁTÍ ANI EU!!!!!!
0/0
12.6.2003 9:48

Tom

Deregulujte to...
Deregulace najmu je jedniny co muze z tyhle lumparny nazyvane trh s realitami udelat neco lepsiho a fungujiciho...
Ptam se kde je policie, ktera ma hlidat dodrzovani zakonu, kdyz se prodavaji dekrety jak na bezicim pasu..??? Kde jsou mestsdky urady co proti tomu delaji???
Deregulujte to socani!!!!!!
0/0
10.6.2003 18:04

Petr

Všichni, kdo chtěli byt tu ještě nejsou. JE TO BLÁBOL
Ještě totiž potřebují prostředníka nebo firmu. Až tohle padne, teprve jsem přijdou tací, kterým to vadí.
0/0
10.6.2003 17:17

Petr

Co kdyby někdo podal trestní oznámení na banky
Není náhodou produkt hypotéka pro cizince nelegální?
0/0
10.6.2003 17:04

puppy

ČEKAT!!!
Vystřízlivění po vstupu do EU je jen jeden faktor působící na trh s byty. Tím dalším bude nástup pravicové vlády, který je myslím dost jasný ve výhledu cca roku, dvou - pak DOUFÁM začne deregulace a trh s byty zaznamená skutečně závažné změny. A ta nákupní horečka už opadává - sám jsem chtěl koupit byt, sondoval půdu u zámožnějších kamarádů, u banky atd., ale teď raději hromadím peníze na hromádku a čekám. Znám další lidi, kteří dělají to samé, a je to jediná rozumná reakce - čekat. Přece nebudete kupovat nějakou příšernost v paneláku jen proto, "abyste nemuseli platit nájem". Když si spočítám, že normální byt má teď  v Praze cenu cca 1,8 - 2 mil. Kč, vychází mi, že se mi investice vrátí z ušetřeného nájmu za cca. 30 let. Tj. investice dost pochybná. ČEKAT! NIC NEKUPOVAT, POKUD TO NENÍ NĚJAKÁ SUPER TREFA (dobrý byt v dobré lokalitě do 1,2 mil.)!!!
0/0
10.6.2003 14:05

skeptik

Re: ČEKAT!!!
Pane,držím vám palce,ale...Když jsem před 3roky kupoval byt,tvrdilo se také, že je to předražené...Jedinýho, čeho se dočkáte budou nejspíše vyšší úr.sazby a myslím,že i díky zdražení služeb a st. prací(snad až od roku 2007) budou vyšší i ceny bytů. Poptávka v Čechách se podle mého názoru bude s rostoucí realnou mzdou naopak ještě zvyšovat,ale třeba nemám pravdu a konečně toto je právě ten trh.já myslim,že nahoru a vy dolů.Tak uvidíme
 
0/0
10.6.2003 14:46

-

Re: Re: ČEKAT!!!
Ale já jsem před cca pěti lety předražený byt koupil... o rok později byl o sto tisíc levnější...
 
K poklesům dochází, ne že ne. Byt je dobrá akcie, ale pořád je to akcie. Před pár lety se říkalo, že akciový trh v USA nemůže klesnout, protože už roste třicet let!!! Nepřipomíná vám to něco?
 
Je třeba si zopakovat zákaldní pravidlo investora: Minulý zisk není zárukou zisku budoucího.
 
Prognostici se skoro vždy spletou. Může se stát cokoliv a může se to stát zítra.
0/0
10.6.2003 15:01

Ekonom

Re: Re: Re: ČEKAT!!!
Nemovitosti mohou klesnout, už i v historii ČR se to stalo, pak nastal ohromný růst. A NIKDO z těch super věštců ani jedne z těchto výkyvů samozřejmě přesně nepředpověděl, protože trh s nemovitostmi je logicky zcela IRACIONÁLNÍ a nepředvídatelný, přitom i trhy velmi předvídatelné se předvídají velmi špatně... Předražený byt je stále předraženým bytem, je se po čase může ukázat být méně předražený. Když někdo kupuje panelák za 35 tis. za metr, je to předražené a riziko, že případný pokles se ho dotkne je mnohem vyšší, než nevostavba za 28 tis. za metr. Právě to, že stejn lidé, co tvrdili kupujte americké akcie a ony pak klesly třeba na desetinu teď tvrdí že bude pokles cen nemovistotí, už proto tomu nevěřím. Může to vyjít, nemusí, je to prostě náhoda, ale neskrývá se za tím žádná analýza, nic prostě jen někdo řekne pokles, jin růst, ono to nějak dopadne a vše je pro realitky lepší, enž stagnace...
0/0
10.6.2003 15:13

-

Re: Re: Re: Re: ČEKAT!!!
Realitky potřebují, aby probíhaly transakce. Pokud se teď změní nálada trhu, tak se stane to, že transakce načas ustanou.
 
Pro realitky to znamená jenom tolik, že budou pár měsíců bez příjmů, nic víc. :-)
0/0
10.6.2003 15:30

Ekonom

Re: Re: ČEKAT!!!
Růst mezd, růst úrokových sazeb, růst DPH, to vše přesně bude působit proti poklesu cen novostaveb. Je hezké, že třeba dojde k poklesu cen v Roztokách u Prahy, ale to jsou jen virtuální ceny, většina lidí stejně nemovitost neprodává ani nekupuje ze dne na den. Důležitá je dostupnost nového bydlení, ta může růst, díky růstu reálných mezd, ale zase klesat, díky růstu daní a úroků. Bavíme se totiž o hypotékách a hypotéky se netýkají družstevnách bytů a luxusních bytů, tam se hypotéka nedá využít či se prakticky nepoužívá. 
0/0
10.6.2003 15:06

Ekonom

Re: ČEKAT!!!
Z toho co píšete (spousta lidí čeká, spoří) je jasné, že zde existuje významná ODKLADANÁ spotřeba, která logicky způsobí nárůst poptávky. Je to tedy spíše stimul na růst cen. Navíc proti poklesu cen rovněž bude působit růst reálných mezd, v kombinaci s růstem úrokových sazeb. Podobná hysterie jako teď se může odehrát znova, jen lidé budou chtít "chytit" nízké úroky a využít toho, že jim rostoumzdy. Prostě - existuje asi 100 různých proměnný, které to vše ovlivňují a navíc všechna rozhodování dělají většinou prostí lidé, bez snahy být ekonomicky rozumní. Takže předvídat lze pokles, růst, cokoliv, ale ručit za to může jen blázen. Jelikož ale peníze v bytek mají i banky a těm se daří prodávat hypotéční zástavní listy s docela nízkým úrokem, tak bych se divil, fakt divil, že nastane nějaký pokles, protože na tom by banky pekně prodělaly a to si dovolit nemohou...
0/0
10.6.2003 14:59

-

Re: Re: ČEKAT!!!
Současná ekonomická krize v Japonsku začala tak, že spadly ceny nemovistostí a následně nastala bankovní krize.
 
Banky zvýšit cenu bytů jediným způsobem - kupovat je. :-)
 
V USA bylo v uplynulém století několik významných pádů trhu nemovitostí. Kdybyste věděl, kolik lidí tam dnes skřípe zuby nad tím, že splácí předražený dům...
 
Tahle diskuze není o tom, že nemůže dojít k nárůstu cen. Je to naopak - pořád se nám tvrdilo, že ceny porostou a toto jsou první signály toho, že se objevují i opačné názory...
 
Nálada trhu se mění... před měsícem byla významně jiná... možná za měsíc budou cny stagnovat a za další měsíc začnou klesat. To může jít rychle... je to jenom psychologie... Nezapomeňte, že když ceny klesají, lidé také odkládají nákup, protože doufají v nižší cenu. Stalo se to v druhé polovině devadesátých let, ale ten pokles nebyl moc velký a netrval dlouho.
 
Stalo se to i mně. Koupil jsem byt v době, kdy ceny klesaly. Dost dlouho jsem to odkládal. Nakonec jsem ho koupil v okamžiku, kdy jsem si myslel, že trh dosáhl dna, a ceny pak ještě klesaly dál, takže jsem přišel asi o sto tisíc (pochopitelně virtuálních), což není katastrofa. Známí, co koupili nemovitost na vrcholu konjunktury (tedy přede mnou), na tom jsou podstatně hůř.
0/0
10.6.2003 15:10

Mára

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
10.6.2003 11:14

Petra

ceny bytu
nemyslim si ze se jakekoli byty - v Praze budou zlevnovat. Zalezi to na nabidce a poptavce...Kdyby lidi nekupovali predrazene byty v panelacich..urcite by cena klesla. Ale to bych chtela videt.  Lidem se uz vyplati vzit si hypoteku a splacet 12 000 mesicne...nez platit 12 000 mesicne nekomu najem. Samozrejme vim, ze se to netyka vsech.  Ale i v dnesni dobe se najde byt za solidni cenu. Nam se zrovna podarilo objevit 75 m v panelaku u metra(sice na okraji Prahy) za 19 000 za m.
Nu, preji hodne stesti vsem, co byt koupit chteji..at se jim postesti koupit levne..
 
0/0
10.6.2003 11:01

Sam

Ceny bytů v panelákách v Praze
Katka psala, že viděla panelákový byt za 38 000Kč/m2. Já mám jiné zkušenosti viděl jsem byty panelákové (Jižní město, Zahradní město), kde byl m2 nabízen za 23 000 Kč. Cena je také hodně ovlivněna velikostí prodávaného bytu. Malometrážní byty budou logicky  dražší Kč/m2. Co by mě opravdu zajímalo jestli právě 20 let staré panelákové byty v méně oblíbených lokalitách  zůstanou na stejné cenové úrovni po vstupu do EU? Podle mě, když se teď dají sehnat kolem 25 000Kč/m2 neočekávám žádný dramatický pokles.
0/0
10.6.2003 11:01

xX

Re: Ceny bytů v panelákách v Praze
To je fakt uzasna cena - asi pul roku bydlim v novostavbe, ktera me stala 28tis/m2 - a panelakovy sidliste je od ty novostavby pekne daleko (nekolik km :-)). Ty panelaky jsou podle me naprosto nechutne predrazeny - jsem navic zvedavej jestli se budou taky bourat a budou z nich slumy jako se to z levneho bydleni stalo nakonec vsude v Evrope ...
0/0
10.6.2003 11:12

Carlos@cz

Trapné kupčení
Klasika české povahy.Nahrabat a nic nedělat.Stačí se podívat na vztah českých občanů ke svým nemovitostem.Naposekané trávníky,neomítnuté fasády,všelijaké patvary králíkáren,bordel okolo domu,špinavá okna atd.Německo má pořádek.Není to v penězích.Čechům zřejmě vyhovuje tento stav nestav.Jelikož zde vládné právní chaos, tak se nelze divit, že někteří chamtivci chtějí nahrabat i na nemovitostech.Stačí vysoká cena benzinu, služeb atd.Chtělo by to Karla IV.a ne ty zbabělce co nám vládnou.
0/0
10.6.2003 10:44

železný

Re: Trapné kupčení
Chlapče, chlapče byls někdy na tzv. prajzské (Opavsko), kdybys tam někdy byl, tak bys tohle nemohl napsat
0/0
10.6.2003 10:55

Carlos@cz

Re: Re: Trapné kupčení
Prajzská ještě republiku nedělá.Ve světě je běžné že si student nebo méně kvalifikovaná síla pronajme byt.U nás žijeme v asociální situaci, kdy přestárlý důchodce okupuje velký byt a rodina střední třídy žije v 2+1.Trh zde zatím není a jen tak nebude.Dokud bude regulace nájmů po bolševicku tak se nic nezmění.Pouze jasný majitel a dobré zákony nás přivedou k pořádku.Bolševicko odesácké kecy ještě trávu neposekaly.
0/0
10.6.2003 11:56

Ondřej Rudolf

Re: Trapné kupčení
Jestli pro nás má být vzor německá sterilita, tak nás bůh chraň... Vždycky, když jedu někam do Evropy a musím kvůli tomu přejet to šíleně veliké a šíleně upravené Německo, je mi na blití.
Nádherné baráčky, jeden jako druhý, trávníčky jako když střelí, semtam roztomilý "schmutzi-putzi" trpaslíček, všichni mají stejná, dokonale umytá plastová okna, stejné, dokonale červené sedlové střechy, stejná, dokonale umyté a vždy téměř nové německé auto a stejnou tlustou Němku, která se o to všechno dokonale stará. Jenom ale aby jim to tam ti Češi nezaneřádili! Je to s tou Unií trochu urychlené, vždyť oni se neumějí chovat, kolem domků si dovolí nestřihat travičku a i papírek vyhodí jen tak na zem! Šreklich!
Zajeďte se podívat do Belgie, Francie nebo Portugalska - nádherná pohoda, bordel jak v tanku a všichni se usmívají . Já chci žít spíš ve Francii než v Německu.
0/0
10.6.2003 11:46

Carlos@cz

Re: Re: Trapné kupčení
Nikdy jsem neměl pocit, že by se v Německu nikdo neusmál.Ba naopak.Jestliže Vám vyhovuje bordel máte opravdu možnost vystěhovat se ven.Už aby to bylo, alespoň se sudetčtí němci budou mít kam vrátit.
0/0
10.6.2003 12:04

Richard

Re: Re: Re: Trapné kupčení
Ano sudetské němce si můžete pozvat domů na návštěvu.Proč ne?To může každý.V Německu se smějou málo,jsou prostě a to nemyslím zle příliš stádní.Uvědomte si  ,že jsme malý národ ,každý se musí snažit individuálně jak se dá.Spousta lidí si vydělá stěží 8-9.000.-Kč měsíčně.Nejsou to žádný flákači.CHtěl bych vidět jak by za to makali v Německu...
Cechům by každý nasadil psí hlavu  už mě to uvádí k zuřivosti,nelíbí se mi to.Spousta lidí se snaží udělat z mála něco,až padaj na hubu.S EU akorát naroste byrokracie.Hafo nových předpisů,buzerace ze všech stran.Pro pitomý stádo možná dobrý,ale pro tvůrčí svobodnou mysl je to martýrium.Dívejte se  nejenom kriticky a není zlato včechno co se leskne.
0/0
10.6.2003 22:01

Karlos

Re: Re: Trapné kupčení
Pane Vy jste vul a korunovanej ! Evropu asi opravdu znate jen z okynka Vaseho(?) ci spise sluzebniho auta, kdyz jste jel po dalnici... Jen tak na okraj, po USA je CR obyvatelstvo nejobeznejsi na severni polokouli.
0/0
10.6.2003 12:07

Carlos@cz

Re: Re: Re: Trapné kupčení
Je mi ctí býti tímto užitečným zvířetem.Jste jedním z těch co se vezou a netvoří.Bůh Vám odpusť.Blahoslavení duchem neboť oni neznají protivenství královské...
Dovedu si Vás představit...hnědá rádiovka,huberťák a pevně svíráte popruh pušky kterou Vám přidělilaVaše strana....ANO známe Vás Lidové milice do každé ulice....dnes je z Vás podnikatel...čest práci soudruhu buržuj...
0/0
10.6.2003 13:35

Alf

Re: Re: Re: Trapné kupčení
Ty vo.le, byl jsi nekdy v Americe  Do Amiku mame teda jeste hodne daleko. BTW 70% Americanu je obeznich nebo overweight. A kdyz se rekne obezni tak i takovej Hardy je proti nim hubenor. Nektery jsou tak tlusty, ze nemuzou ani chodit a obchodacich se muzou pohybovat jen na elektrickym vozejku .
0/0
10.6.2003 15:52

Bobo

Re: Re: Trapné kupčení
Vzdy kdyz prejizdim hranici D-CZ je mi na bliti, protoze projizdim kolem lovosic, usti nad labem, liberce, teplic, decina, a dalsich velmi lakavych mist ktera svym pachem pripominaji sluj.
A velmi se tesim na cisty nemecky vzduch a ciste ulice, taky lidi co netrpi komplexy menecennosti.
Zdar
0/0
10.6.2003 16:49

Richard

Re: Re: Trapné kupčení
Máte pravdu,to radši trocha nepořádku,než jeden mustr německého občana.Usměv by pak mohl ztuhnou  při představě  ,že nás bude někdo chtít modelovat tak nějak  trochu s námi experimentovat.Lidi se snaží,spousta z nich je velmi unavená a  úředníci mají na nás bič.Co bude dál..?
0/0
10.6.2003 22:09

fjmikes@yahoo.com

Re: Trapné kupčení
Je to vul.
0/0
12.6.2003 13:57

Ekonom

Pokles
Pokles ceny může způsobit výrazně vyšší nabídka, pokles reálných mezd či výrazné snížení poptávky. Toto může dle mne nastat jen v případě deregulace a to u panelových bytů, tam může nastat převys nabídky nad poptávkou a relativní pokles mezd těch, kteří tam budou chtít bydlet (v porovnání s těmi co tam bydlí). V segmentu nových bytů je však představa, že se výrazně zvýší nabídka a sníží poptávka dost iluzorní, naopak ti bohatší z paneláků právě půjdou do nového. A pokles mezd po vztupu do EU zatím neslubují ani komunisté...
0/0
10.6.2003 9:50

-

Dnes je na trhu jasná bublina
Ale jestliže dnes rostou ceny nemovitostí o desítky procent ročně, tak je jasné, že je velká nerovnováha mezi nabídkou a poptávkou.
 
Poptávka je velká (mnohem větší, než před pár lety) a nabídka malá (mnohem menší, než před pár lety). Čili co se stalo za poslední dva roky tak úžasného, že se objevila tahle nerovnováha, která tu předtím nebyla. Začalo se rodit desetkrát více dětí?
 
Nestalo se nic. Jenom vstupujeme do EU a trh získal psychologický pocit, že je vhodný okamžik kupovat a špatný okamžik prodávat. To je vše. Taky jsou nižší úroky, to je fakt.
 
Ale bublina je podle mne jasná. Jsem člověk, který uvažuje o koupi nového bytu a odkládám to na dobu těsně po vstupu do EU, kdy očekávám nezanedbatelný pokles cen oproti dnešní úrovni. Je to sázka, která nemusí vyjít. Ale kdybych ho koupil dnes, měl bych silný pocit, že jsem blbec. A to já nerad. :-)
 
Poměr metr čtvereční / průměrný plat je u nás oproti EU asi dvojnásobný. Vstupuje najednou deset zemí. Bude pět let ochranná lhůta. Zvýší se spouata daní (a pár cen - sice zbytečně, ale obchodníci to svedou na normy EU nebo co a to je důvod).  Roste inflace, takže podraží hypotéky. Stavební spoření bude méně podporováno státem. Ekonomika EU nevypadá dobře. Lidé, kteří odkládají prodeje bytů na dobu po vstupu, je vrhnou na trh. Poptávka naopak poklesne, protože mnozí to už koupili. Realitky začnou krachovat a začnou tlačit na straně prodeje...
 
Je spousta důvodů pro pokles cen. Realitky by na něm měly začít pomalu pracovat, protože jinak za rok zjistí, že podnikají ve velice špatném oboru.   V Japonsku i USA už došlo k velkým propadům na trhu nemovitostí. Jenom v Evropě zatím ne. Ale proč by k tomu nemohlo dojít? V Japonsku právě tento propad nastartoval jejich současnou ekonomickou krizi.   A i kdyby k tomu nedošlo v EU, v přistupujících zemích podle mne určitě.
0/0
10.6.2003 14:08

prazak

Re: Dnes je na trhu jasná bublina
Hlavne sel trh s byty nahoru s poklesem urokovych sazeb. Byt drive byla se statni pomoci hypoteka levnejsi bylo to moc papirovani, ted prijdes, zastavis jednu nemovitost pucis si na druzstevni byt, pockas az ti ho prevedou do OV, pronajmes ho, pucis si na nej dalsi penizky a tak porad dokola.... Jen je problem, ze je malo bytu v OV a musis mit nejakej ten cash do zacatku.
Ale je pravda, ze cana panelakovyho bytu pujde dolu... hodne bude zalezet na lokalite, ale dat 2 milose za panelak mutze udelat jen blazen...  Cihly asi o moc dolu nepujdou, v podstate porad relativne rovnomerne rostou... Takze jestli ches jistou investici, kub si cihlu nekde v sirsim centru mesta....
prazak
 
0/0
11.6.2003 10:10

Martin

Jen se zastavi rust
Vstup do EU maximalne zastavi rust cen bytu.
Vyrazny pokles by prinesla jedine deregulace, ale ta v pristich trech Spidlovych petiletkach nebude.
0/0
10.6.2003 9:19

Ekonom

Re: Jen se zastavi rust
V diskuzi by každý měl jasně uvádět zda mluví o paneláku, do domku na vesnici, do bytě v Praze, o novostavbě či o baráku k rekonstrukci. Zatímco např. u panelových bytů je dost impulsů k tomu, aby nastal citelný pokles, tak např. u novostaveb prostě ty impulsy chybí. Už teď jsou byty v paneláku relativně předražené vůči novostavbám a je tak možné, že ceny paneláků budou klesat a třeba i výrazně. Jenže ne každý chce bydlet v paneláku...
0/0
10.6.2003 9:44

Katka

Re: Re: Jen se zastavi rust
Naprostý souhlas. Minulý týden jsem například byla v panelovém bytě na nepříliš atraktivním místě Prahy, s umakartovým jádrem a nad hospodou a ten člověk se strašně divil, že mi připadá 38 000 kč/m2 moc. Samozřejmě, že takovou cenu bych akceptovala u nového bytu s patřičným vybavením a na zajímavějším místě. To, co se v této diskuzi neustále motá, jsou staré panelové byty a nové byty. Jsem přesvědčena, že staré byty v panelácích půjdou dolů už proto, že je nenormální situace, aby byly dražší (nebo stejně drahé) než byty nové. To je stejný nesmysl, jako kdyby 25 let stará Škoda 120 stála stejně jako nová Fabia.
0/0
10.6.2003 10:05

tommy

Re: Re: Re: Jen se zastavi rust
Myslim, ze prumerne panelove byty v Praze jsou o 1/3 levnejsi. Komfort bydleni je uplne srovnatelny s novymi bytovymi domy co se dnes stavi (je to vlasnte jen lepe omitnuty panel). Takze prostor pro zlevnovani tu myslim zase tak velky neni.
0/0
10.6.2003 10:11

Ekonom

Re: Re: Re: Re: Jen se zastavi rust
Komfort bydlení v klasickém paneláku je výrazně nižší - okna, úniky tepla, staré stoupačky, nevyhovující rozvody elektřiny, umakartová jádra, lino na podlaze, přenos zvuků po celém baráku. Něco jiného je panelák po rekonstrukci (nové stoupačky, zateplení, podlaha, štuk, okna), jenže takové byty obvykle stojí naopak mnohem více, než novostavba...
0/0
10.6.2003 10:38

-

Re: Re: Jen se zastavi rust
Určitě bude větší pokles cen u bytů nižších kvalit, to je jasné. Právě tyto byty jsou nejvíc předražené. Hlavně jejich cílová skupina kupujících na ně už dnes prostě nemá zdroje.
 
Ale stejně si myslím, že poklesne skoro všechno a skoro všude, že bude prostě jenom pár výjimek, kde se udrží nebo nadále poroste cena.
0/0
10.6.2003 14:18

-

Bude pokles
To jsou sny.
 
Dnes je nezdravý růst. Lidé, když trh roste, jsou ochotni dát cokoliv za skoro nic. To je klasická davová psychóza.
 
Nebo jste už zapomněli na internetovou bublinu? Vždyť to není tak dávno...
 
Jasně - pozemek, dům, byt není nesmyslná akcie nesmyslné firmy. Je to něco hmatatelného, je to většinou dobrá investice. Ale v USA jsou dnes nemovitosti levnější, než před pár lety. V Japonsku dokonce radikálně levnější. Takže řeči o nekonečném růstu nebo o "dostatečně vysoké" ceně mi velice připomínají řeči o "nové ekonomice, pro kterou neplatí ekonomická pravidla".
0/0
10.6.2003 14:14

Eurooptimista

Nové byty
Takže to chápu dobře, že až vstoupíme do EU, tak cena nových bytů se bude pohybovat někde kolem 1 mil. Kč za 2+kk? Že protsě developeři na tuto cenu zlevní? Že se přestanou prodávat byty které obvykle teď v nové výstavbě stojí 1.5 - 2 mil. Kč?
0/0
10.6.2003 9:18

-

Re: Nové byty
Uvidíme, jako cenu si trh najde. Podle mého názoru dojde k prudkému, nicméně poměrně krátkodobému poklesu cen téměř všech typů a kategorií nemovitostí používaných k bydlení.
 
Pak nastane pochopitelně opětovný nárůst. Ale během poklesu dojde jako obvykle k určitému prokmitnutí trhu pod nákladové ceny. Bude zkrátka chvilku období, kdy bude koupě nemovitosti supervýhodná.
 
Pokud jde o nové byty - považuji jejich cenu za rozumnou a myslím si, že se udrží nejlépe ze všech typů nemovistostí. Ale přesto může dojít k poklesu, protože i zde pravděpodobně poklesne poptávka. Takže developeři mohou jít i pod ceny, ne že ne. Taky mohou někteří zkrachovat. Proto kdybych teď kupoval nový byt ve výstavbě a dával na něj zálohu, byl bych ještě opatrnější, než třeba před rokem na to, jak jsou ty peníze zajištěny.
 
Na to bych teď byl opatrný - developeři
 
 
0/0
10.6.2003 14:29

Píďa

Ceny
Asi se nedá moc očekávat, že ceny nových bytů budou klesat, ale docela dost to očekávám u starých paneláků v Praze. Chudáci lidi co si je teď za velký peníze koupili... ty asi budou dost zklamany. Pro snížení cen mluví snadná dostupnost a výhodnost hypoték. Lze očekávat, že kdo si chce koupit byt, tak si koupí raději nový, než 10 - 20 let starý, který pak bude složitě opravovat a nakonec mu to stejně za 10 let spadne na hlavu...  Konečným důsledkem přebytku bytů bude i pokles cen pronájmů.  
0/0
10.6.2003 9:16

rekter

Ceny
půjdou logicky prudce nahoru - to je dáno poptávkou,  zvyšováním mezd, dostupností hypoték. Po vstupu do EU nastane situace jako v EU. Byt 3+1 na okraji Vídně, Madridu - 300 tis EUR aliaz 9 Mil. Kč. Máme co dohánět.
0/0
10.6.2003 8:45

Modrý

Re: Ceny
Nemyslím, že půjdou prudce nahoru, ale prostě nevidím ty implusy pro nějaký pokles. To, že po vstupu dojde k poklesu předpokláád, že teď zde existuje velká spekulativní poptávka a odkládaná nabídka, přičemž všechny spekulativní nákupy a odložené nabídky se objeví na trhu po vstupu do EU. Což prostě dle mne u projektů nové bytové výstvba v cenách do 35 tis. za m2 v Praze prostě neplatí, ty projekty se neodkládají a většina lidí to nekupuje na spekulaci, nechce to prodávat, ale chce tam bydlet...
0/0
10.6.2003 8:58

Sketch

Re: Ceny
Co to placas za ptakoviny, za 300kEur mas uz mensi baracek. Byty jsou kolem 150k-200kEur.
0/0
10.6.2003 9:01

Jindra

Re: Ceny
a co kupní síla daňových soumarů? Myslím že při cenách €300 tis. se poptávce moc dařit nebude.
0/0
10.6.2003 9:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.