Diskuze
Dráhy nabídnou slevy, o nichž samy nevědí
Děkujeme za pochopení.
camillo
České dráhy Vám přejí příjemnou cestu !!!
http://student.upce.cz/xoops/modules/news/article.php?storyid=62Jaroslav
16x bezpečnější vlak
Autu i autobusu se vyhýbám co mohu. každých 8 min. je na cestě nehoda, denně umírá na silnicích desítky lidí, ...atd. Je jasně prokázáno, že železniční doprava je 16x bezpečnější než silniční. Kdy si uvědomím, že břitva je 3x ostřejší než nůž, že topol je 10x vyšší jak člověk a žel. doprava je 16x..... tak nemohu konstatovat jinak než, že po silnici jezdí jen sebevrazi.!!! Tak to děkuji pěkně, nemám zájem!!Tomas
Re: 16x bezpečnější vlak
Jezdím autem služebně bez úhony 10 let, tak to si asi můžu teda gratulovat... . Vlakem jsem pravidelně dojížděl 16 let, nejrve do školy, potom do zaměstnání, také na dovolené a výlety , až do r. 2002. Vzhledem k rostoucím potřebám dostat se i o víkendu někam, kam nevedou koleje, vzhledem ke stále zhoršujícímu se stavu u spojení, která jsem používal (prodlužující se jízdní doba, horší návaznosti, časté nepravidelnosti), jsem koupil auto. Nyní mi např. cesta do práce trvá (při dodržení předpisů) 20 minut, předtím vlakem u nejlepšího spoje 1 hodinu, a to nepočítám 25 min. docházku na/z nádraží, dále event. zpoždění kvůli budování koridorů, bombám, povětrnostním vlivům...maki
pohoda
Nevin co Vam nadrazaci udelali, ale my jezdime s celou rodinou (3) vlakem pravidelne dvakrat do mesice a nemuzeme si stezovat. Vyjde nas to levneji nez autobus pruvodci jsou mily a kdo umi cist a je pozorny tak jede za levno. Vsichni si stezujeta proste typicky cesky narodppetr
hajzlbonaci
Jirka
Re: hajzlbonaci
Kulturnejsi? No nevim - byt v autobuse takrka prikurtovany k sedadlu bez moznosti si trochu protahnout telo, projit se,...a hlavne se bat o svuj zivot v mnohem nebezpecnejsi silnicni doprave - dekuji, nechci. Jezdim vlakem celkem dost a kde to jde, uprednostnuju ho, hlavne z duvodu pohodli a bezpecnosti. Nazor zrejme nepopularni, alespon podle probihajici diskuse (a vulgarnich slov).Tomas
Zjednodusit!
michal
jsou to kašpaři...
Pravidelně (každý týden) jezdím z Prahy směrem na Brno, do Křižanova. Jízdenka (nemám Z-kartu) stojí 224,-Kč. Zcela logicky proto jezdím "do Brna" za pouhých 140,-. Nechápu, proč na tohle nepřišel nikdo ve vedení drah...ppetr
Re: jsou to kašpaři...
snad by jste po nich nechtel,aby premysleli,kdyz jim to DANOVY POPLATNIK DOPLATIFantom
Nechapu?
Do Pardubic to stoji tedka 80kc se Z kartou a kdyz bych chtel jet EuroCity, tak priplatim 60kc. Takze me to vyjde na 140kc, kdybych jel EC. A 190kc to nevim kde vzali, protoze bez slevy apod. to stoji do Pardubic 140kc.malcor
brno pardubice?
No nevi, v utery sem jel z prahy do brna za tech 140 korun a byla to chyba. Autobus by me prisel jeste o 10Kc levneji a hlavne bych tam byl o hodinu a ctvrt driv. Takze dostali sanic a maji smulu. Navic sem si nejak nevsiml ze by to jelo pres pardubice :))))FOUSA
Re: brno pardubice?
Z Prahy do Brna to jede buď přes Čáslav nebo přes Pardubice a Českou Třebovou, jsou dvě trasy.Z
dumping
Vedeni drah se chova tak, aby mohlo vykazat narust a tim zduvodnit sve odmeny a ukazat "ze to delaj dobre". To ze cast cestujicich budou "mrtve duse", to ze pouziji dumpingove ceny jizdneho tam kde jim konkuruji autobusy a to ze to nakonec vsechno doplatime na danich to uz nikoho nezajima. Myslim ze preprava osob je sluzba jako kazda jina a jako takovou by ji mel posuzovat antimonopolni urad. Pokud drahy pouziji dumping aby prebrali zakazniky konkurenci je to nekala soutez. Je to o to horsi ze rozdil mezi cenou a nakladama hradime vsichni z vlastni kapsy. Nejde mi o to aby cestujici platili vic ale aby se snizeni ceny dosahlo snizenim nakladu a zefektivnenim prace zeleznicaru a ne na ukor nas vsech.pavel
Re: dumping
Otázkou je, zda to je skutečně dumping. To by se ale musel pustit do diskuse někdo s ekonomickým vzděláním. On je totiž rozdíl mezi přímými náklady na cestu (=spotřebovaná energie + plat strojvůdce a průvodčího) a celkovými náklady (tj. včetně odpisů hodnoty vlaku, trati a kolejí, včetně podílu na mzdách personálu podél trati i ředitele). Předpokládám, že i těch 140 Kč za cestujícího bohatě pokryje přímé náklady, takže nemohu jízdu prohlásit za ztrátovou - jen možná umořuje společné náklady menší měrou než by měla. Ale u rozpočtu nepřímých nákladů je to otázka nastavení rozpočtových poměrových ukazatelů, ztrátové pak zpravidla vyjdou lokálky a nikoli dálkové rychlíky.Jen tak pro zasmání
No to nevím
jestli o tom dráhy opravdu nevědí. Spíš to vypadá, že když vykážou více cestujících nebo delší ujetou dráhu tak se jim to na dotacích od státu vyplatí.Tomáš
Re: No to nevím
Na dotacích od státu se to moc nevyplatí - rychlíky, EC a IC jezdí v režii drah, stát na to nedoplácí. Tam, kde stát doplácí (osobní a spěšné vlaky), tak doplácí na kilometr a objednané místo, stejně jako autobusákům. Tady to spíš vypadá tak, že se to zbytečně dramatizuje. Kolik lidí si koupí tu starou KM banku a vydělá těch asi 150 Kč? Jakýpak to bude mít efekt v hospodaření drah? Zanedbatelný. Pokud někdo pojede za cenu Praha - Brno do Pardubic, tak je to prostě vedlejší efekt relační slevy. Vzhledem k tomu, že tato platí jen v přímých vlacích, tak si tím případný koumák omezuje nabídku spojů Praha - Pardubice, které dále pokračují na Olomouc, případně které jedou jen do Pardubic. A s těmi skupinovými jízdenkami - uvědomte si, že drtivá většina cestujích tu Z kartu má, takže výpočet iDnesu je matematicky správný, náležitě šokující, ale pouze teoretický, protože toto skupinové jízdné vždy vyjde dráž, než zákaznické.Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?
V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...
Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho
Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod
Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...
Investoři vyhlížejí půlení bitcoinu. Změnu jeho ceny teď odhadují jen stěží
Investoři do kryptoměn s napětím očekávají sobotní tzv. půlení bitcoinu, takzvaný halving. Při něm...
To si děláte legraci. Mobilní operátor naúčtoval Američanovi tři miliony
Nemilého překvapení se po návratu do Spojených států dočkat muž z Floridy, který se loni v létě...
Každý je vítěz. Hra pomáhá nakrmit chudé Bangladéšany a baví sociální sítě
Obyvatele Bangladéše trápí vysoké ceny potravin, které si kvůli inflaci nemohou dovolit. Přesto...
Letiště v Česku odbavila o třetinu víc pasažérů. Většinu z nich z Ruzyně
Letiště v Česku loni odbavila téměř 15 milionů cestujících, meziročně zhruba o 29 procent více, ale...