Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ministerstvo nepošle rozhodčího do ČSA

Na cestě k historicky první stávce pilotů ČSA padla další překážka. Ministerstvo práce odmítlo stanovit ve sporu o kolektivní smlouvu a zvýšení mezd zprostředkovatele. I v posledních hodinách, které do ohlášeného začátku stávky zbývají, ale jednání mezi vedením aerolinek a odboráři pokračují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mušketýři

PODPOŘME PILOTY!
Proč by všichni obyvatelé ČR nemohli podpořit piloty a požadovat také do 2 let platy, které dostávají jim srovnatelná povolání v Evropě! Každé povolání je důležité a proto by to byl požadavek stejně oprávněný. Prostě Jeden za všechny - všichni za jednoho!
0/0
16.6.2003 22:53

tomáš

, PROSÍM O VYJADŘOVÁNÍ VE SPISOVNÉ ČEŠTINĚ, MŮJ POČÍTAČ NEUMÍ VULGáRNÍ VÝRAZY PŘELOŽIT A CHCE STÁVKOVAT. A TO MU TEDY ZATRHNU. NORMÁLNĚ HO VYPNU.
0/0
16.6.2003 22:30

Hovnival

Vyderacsky prasata
Snad jeste horsi nez zeleznicari. Delaji ze sve prace vice nez je a ohaneji se zodpovednosti. Prdlacku. velitel smeny na jadernem reaktoru v Temeline ma zodpovednost mnohem vetsi, ma na starost neco mnohem drazsiho nez letadlo a pri havarii by pochcipalo s velkou pravdepodobnosti vice lidi nez pri havarii letadla. A smenovy inzenyr na jaderne elektrarne nema 90 tisic mesicne a vubec ho an i ve snu nenapadne chtit priplatek 1400 kC/hod za praci v noci.
0/0
16.6.2003 17:50

Honza2

Celas situace je trosku jinak
Je nutne si uvedomit, ze stavka ma byt kvuli kolektivni smlouve, ne kvuli platum. Asi neni nutne uvadet, ze medialni lobby ze strany CSA se snazi oprit o to, ze kazdemu bude onech 90 tisic lezet hodne v zaludku. Mohu Vas ubezpecit, ze to neni az tak bezny plat. V teto castce je zahrnuto velmi mnoho penez na ruzne kompenzace. Plat je daleko nizsi. Mozna by se hodne z Vas divilo kolik je nastupni plat pilota a kolik stoji si udelat pilotak na dopravni letadlo... Je nutne si tez uvedomit jednu vec - po vstupu do EU temto pilotum nikdo nezabrani jit pracovat jinam a pak u CSA budou letatt bulhari ze zkrachovale spolecnosti Balkan, jenze to ja uz nebudu frequent flyer CSA! Stejne jako platy v IT, piloti maji platy, ktere nelze srovnavat se zbytkem CR. Jde o to, ze to stejne delaji levneji nez v zahranici a je to proste kvalifikovana prace... Docela chapu, ze jeden odborovy svaz o kolektivni smlouvu nestoji. Jsou to ti, co mi pravidelne rozbiji kufr!! Nevim jestli nekdo z Vas pravidelne leta, nicmene to co predvadi pozemni personal u nas je opravdu vrchol a nikde jinde jsem tak hrube chovani k cizim vecem nevidel. Nemluve o vykradani zavazadel...
0/0
16.6.2003 17:36

Norbert

Re: Celas situace je trosku jinak
Díval jsem se na výroční zprávy CSA a z těch jasne vyplývá že pokud by piloti dostali co chtěli, tak to do půl roku firma mlže zavřít, protože přidaná hodnota firmy bude nižší než mzdové náklady, to je že si nevydělají ani na mzdy natož na pokrytí dalších nájladů.. A kecy o tom, jak po vstupu do EU musíme mít všichni 60-80 % toho co v Německu jsou už fakt řeči totálních blbů.
0/0
16.6.2003 20:19

Mirka

chápu, že...
piloti mají velkou odpovědnost za životy cestujících a rozhodně to asi není jednoduché povolání. Ale srovnám-li to např. se špičkovými lékaři, třeba neurochirurgy, kardiology apod., pochybuju, že oni, kteří mají také neuvěřitelnou zodpovědnost za životy lidí, pobírají měsíčně 90 tisíc... stávkují snad? Jako že by si řekli "Tak a od zítřka neoperuju, pokud mi nedáte 200 tisíc měsíčně!!! (A takový plat možná v přepočtu nějaký špičkový americký kardiochirurg má...)
0/0
16.6.2003 17:19

Elev

Svet
Nevim jak si to presne predstavuji, ale ve svete byva bezne, ze kdyz su nekde nespokojeny, tak si hledam firmu, kde bych byl spokojeny vice. A navic, zamestnavatel, ktery by zjistil, ze mu navadim dalsi spolupracovniky by me bezmilosti na hodinu vyhodil. Myslim si, ze je to chyba managementu, kdyz to nechali prijit vsechno do takoveho stadia. Vzdyd ono pred casem stacilo vyhodit jednoho, ci dva reptaly, a byl by klid. Zkratka, vyhodil bych je, i s temi, co to tak daleko nechali zajit.
0/0
16.6.2003 17:11

Sbg.

Turčan
Upozornění pro pisatele příspěvku: V nadpisu je nesprávně označena osoba zprostředkující řešení sporů mezi zaměstnanci respektive odbory a zaměstnavatelem. Nejedná se tu o rozhodčí řízení, tudíž není na místě užívat pojmu rozhodčí,ale mediátor čili česky zprostředkovatel, jak je správně uvedeno v prvním odstavci.Ledaže by měl autor na mysli rozhodčího Turčana,ale ten by jim tam z toho udělal ještě větší hokej.
0/0
16.6.2003 17:04

Rudolf

Vždyť ty pacholky
nikdo nenutí pracovat u ČSA. Pokud se jim platy nelíbí, můžou jít pracovat někam jinam. Třeba jřídit tramvaje, jak už někdo psal. Třeba by jim tam DP namontovaly kniply. Kdyby u nás na firmě dávali zaměstnanci ultimáta jako piloti, tak už jsou dávno na pracáku!!
0/0
16.6.2003 16:55

MartinFX

A co se na to podívat takhle ?
CSA je vlastně státní akciová společnost s podílem jiných státních subjektů ve fromě akciových společností a s drobným podílem jiných organizací. Současná vládní garnitura si protlačila "svůj zákoník práce" a piloti nedělají nic jiného, než že využívají této legislativní smršti k prosazení svých cílů. Bohužel na úkor jiných skupin zaměstnanců v ČSA.  Nutno podotknout, že z tržního hlediska má pro mě pilot takovou cenu, za kterou se mi vyplatí dané letadlo poslat se zaplaceným nákladem (osob) z jednoho místa na druhé. Nic víc. Lékař, který má průměrný plat ve státních službách, a který někomu zrovna zachraňuje život po autonehodě, má v tu chvíli MILIONOVOU hodnotu ! Ne-li větší. A ted, kde je ten bod. Může si lékař říci, rozeběhnu Ti srdce, dej mi MILION ? Proč ne ? On v tu chvílu tu hodnotu má. Ale pilot za 200.000 Kč měsíčně by byl pro mě asi tak drahý, že bych mu za jeho služby poděkoval. Vážení piloti, kde je hranice ? 1%, 10%, 50% 100%, nebudete chtít zítra plat Billa Gatese ?
0/0
16.6.2003 16:43

marte

Ať jdou na dlažbu, pilotů je nadbytek...
a ještě ušetří. Chlapci si neuvědomují, že neriskují o nic víc, nežli řidič autobusu a maj nesrovnatelně lepší podmínky...
0/0
16.6.2003 16:41

Standa Novak

CSA vede
CSA to je letecka spolectnost, presne pro mne.
0/0
16.6.2003 16:26

Honza z Prahy

Tohle dokaze jenom hyena
Nesmyslnych pozadavku a vyhruzek ze strany odborou uz bylo spousta, ale tento naprosto vede. Jakykoliv argument o svetovych platech je nesmyslem. Kazda vetsi firma operuje na zahranicnim trhu a jeji zamestnanci nezadaji zahranicni platy. To co predvadi piloti CSA a jejich odborovy svaz je neskutecna prasarna, vydirani, ve kterem si jako rukojmi berou celou spolecnost CSA a cast cestujicich. V okamziku, kdy tato vychcana skupinka ucitila, ze zamestnavatel by asi nasel prostredky na mzdove navyseni, zacnou vyplocitavat kolik by to pro ne mohlo hodit. Chce se mi zvracet z nenazranosti nasich pilotu, kteri snad kdysi melo dobre jmeno. PRASATA !!!!!
0/0
16.6.2003 16:19

FP

Zanik CSA nevadi
Pokud by CSA vytrvala (coz podporuji) avsak potopila se a zanikla, nevidim v tom zase tak velikou skodu. Sedi snad Belgicani (smutny osud Sabeny) nebo Svycari (nemene smutny osud Swissairu) kvuli tomu na zemi a neletaji ? Horsi by byl zanik letiste v Ruzyni, to ano.
0/0
16.6.2003 16:07

David

Nechápu, proč by naši piloti, bydlící za české (možná dokonce regulované) nájemné, chodící k českým lékařům, posílající své děti k českým učitelům a svá auta k českým automechanikům měli pobírat nečeské platy. Chtít stejně jako piloti na západě je od nich požadavek nehorázný. Doufám, že ČSA neustoupí.
0/0
16.6.2003 15:58

evelina

Re:
Souhlasim... jejich pozadavky mi prijdou jako vysmech vsem ostatnim obcanum CR... To by mohli za chvilku stovkovat vsichni, ucitele, lekari, sestry... vsichni by mohli chtit, aby meli stejne penize jako v zahranici, ale maji soudnost a drzi hubu... ovsem pouze piloti si mysli, ze pri tak nizkych zivotnich nakladech jako mame v CR jim nekdu bude davat plat zahranicni... Nevim, ale moc rozumu asi nepobrali, kdyz si nedovedou spocitat, ze pilot v zahranici ma treba plat 400 tis, coz je 4x vic, ale za najem da treba taky 4x vic... Jsou to fakt pekni previti... fandim CSA a drzim jim pesti, aby meli pevne nervy, neustoupili a vytrvali...
0/0
16.6.2003 16:16

Krtek

Štve mne to, ale.....
Myslím, že by měli piloti brát klidně 200 tisíc. CSA mají ceny jako ostatní aerolinky, tak proč mají být piloti jako chudí příbuzní pilotů u jiných společností? Jejich naštvání chápu, i když zrovna mě stávka zkomplikuje život, mám již letenku...... Ach jo.
0/0
16.6.2003 15:56

Dave

Re: Štve mne to, ale.....
Ceny jsou stejne, ale struktura prijmu je dost jina. U nas je treba mnohem min lidi, kteri litaji businessem, nez ve statech EU, takze prijem z jednoho letu CSA je v porovnani napr. s Lufthansou znacne odlisny. A kdyz si predstavite, ze pilot toho behem letu krome startu a pristani moc na praci nema, myslim, ze i tech 100 je az dost. Beru, ze toho museji hodne znat a museji se rychle rozhodovat v krizovych situacich, ale to treba lekari, hasici a dalsi take.
0/0
16.6.2003 16:06

Pavel

Pravda
Narozdíl od línejch zemědělců, tyčí se držících tramvajáků či ukafíčkovaných učitelů mají naši piloti vynikající jméno a vyšší plat by si zasloužili.
0/0
16.6.2003 15:34

OPTIM

Re: Pravda
Naprostý souhlas - privatizovat ČSA a pak ať jim vlastník platí, kolik budou žádat.
0/0
16.6.2003 15:39

Dave

Re: Pravda
Vynikajici jmeno jako nasi lekari, pocitacovi experti a spousta dalsich. Nevidim duvod, proc zrovna piloti by meli mit tak neskutecny penize v porovnani s ostatnimi profesemi. A za druhe nesnasim vydirani v jakekoliv forme. Kdyby CSA sehnaly vojenske nebo jine piloty, tak jim hlasite zatleskam!!!
0/0
16.6.2003 15:44

Blanka

Re: Re: Pravda
Protože u pilotů se nejedná o sociálně slabou skupinu, lze jejich požadavek kvalifikovat skutečně pouze jako vydírání. Nebo se chtějí rozdělit třeba s učiteli? Tedy s těmi, kteří jim nahoru pomohli? Pochybuji.
0/0
16.6.2003 15:53

Le Baron

Re: Pravda
a co ostatni zamestnanci spolecnosti bez kterych by piloti ani nevzletli nebo vozili vzduch, coz nejde dlouho, protoze letani musi vydelavat .Nezaslouzili by si tedy zvyseni platu vsichni zamestnanci spolecnosti.Vedeni nabizi 7,2% v letosnim roce.Je to malo?
0/0
16.6.2003 15:44

Radek

Re: Pravda
Pavle, nechceš přijít na kafíčko? Když za mě zvládneš odučit pár hodin tak, aby to bylo i pro méně chápavé děti přínosné, přitom si udržíš kázeň, opravíš nějaké ty písemky, projednáš s rodiči mnohdy nesmyslné připomínky, rád ti to kafíčko uvařím. Jestli ale budeš mít čas si ho vypít, protože i o přestávce zase musíš držet dozory... Abych si vydělal něco peněz, celá odpoledne trávím vedením různých kroužků. Do práce jezdím v 6 ráno a vracím se v 6 večer. Obvykle mám ještě tašku se sešity, které musím opravit. A za to vše mám roční plat, který se rovná dvouměsíčnímu platu chudáků pilotů. Ale nic, jdu raději na kafíčko...
0/0
16.6.2003 16:07

mik

kolik ze berou ?
...at mi nikdo netvrdi, ze piloti CSA berou 94,5 tisice CZK rocne ! Takovou krizi urcite nemaji.
0/0
16.6.2003 15:14

Le Baron

mesicne
mesicne v prumeru 90 litru a chteji 210litru MESICNE.
0/0
16.6.2003 15:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.