Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Letadlo s turisty přes poškození doletělo

Před měsícem přiletěl na pražskou Ruzyň Boeing 737 firmy Travel Service s poškozeným pláštěm, který přivážel z egyptské dovolené české turisty. Hned putoval do opravy. Mechanici i další lidé, kteří letadlo viděli, se shodují: mohlo to dopadnout špatně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jimmi

Proč tenhle článek tak moc vypadá...
...jako kdyby si ho někdo zaplatil. Konkurence nebo někdo kdo chce srazit cenu výš uvedené společnosti trochu dolů....
0/0
23.6.2003 10:08

Mickey Klaus

Re: Proč tenhle článek tak moc vypadá...
Jasne. letadlo CSA ma rozbitou kontroku a v televizi Nova je z toho skoro primej prenos.
Letadlo Travel Servisu doleti s protrzenym trupem centimetrovou dirkou ktere si nekdo nahodou nevsimne na zemi hned jak pan majitel zatelefonuje. Ty tri metry oborusenyho laku tam asi byly uz predtim, ze. Technici na zemi najdou okolo dirky unavovy trhliny, kapitana pro jistotu nevysetruje jen urad letectvi ale rovnou policie a ceskych mediich jsou k tomu po mesici dva skromny clanecky a jedna debata na internetu. Sype se, sype, Jimmi, ocividne nekdo sype i Tobe, tak nedelej vlny.
Objevilo se nekde, ze byl pan kapitan odejit z CSA?
0/0
23.6.2003 13:13

Jimmi

Re: Re: Proč tenhle článek tak moc vypadá...
Mě nikdo nesype, ale kdybys o někom věděl, kdo by něco nasypal, tak řekni
Na tu reportáž na nově si vzpomínám, ale tam beru vše s rezervou. Myslel jsem, že o tomto referovali taky a výše uvedené hodnocení byl jenom můj dojem....
0/0
24.6.2003 9:29

George

To je zase senzacechtivý článek...
... od novinářů, kteří tomu moc nerozumí a míchají fakta, jak se jim to hodí.
"Dát víc plynu, než je třeba" - takhle to ten pilot asi neřekl. Pravděpodobnéjší příčinou je určitě špatná poloha těžiště, přesněji jiná poloha těžiště, než se kterou posádka počítala - tedy náklad jim pozemní personál naložil jinak, než pilotům řekli.
Jinak trup letadla funguje sice jako tlaková nádoba (nikoliv podtlaková nádoba - to by se za letu cestující udusili), ovšem vnější plášť s tím nemá nic společeného. Navíc za letu může tlakování kabiny pro cestující sledovat, takže pokud by se začalo dít něco zvláštního, myslím, že by měl dost času sklesat do nižší FL a bezpečně přistát.
Kapitán letadla není jen tak někdo, a pokud volil variantu letět, věděl, co dělá. Ostruha je schopna část energie nárazu absorbovat - od toho tam totiž je.
0/0
23.6.2003 9:34

Ráček

Jak byste celou situaci hodnotili, pokud byste byli na palubě zmíněného letadla. Určitě bych počkala než bude situace jakkoliv bezpečně vyřešena, než nedoletět vůbec. Jak si vybrat leteckou společnost na dovolenou s ČEDOKEM, když je dopředu určena smluvně. A cena zájezdu je včetně letenky. Současná diskuze je samé kdyby. Samotný fakt, že se to dozvídám měsíc po akci smrdí!!!!
0/0
23.6.2003 8:57

zv

Ostruha na spravnem miste!
Tato ostruha se nachazi na zadni spodni casti trupu. Za posledni prepazkou pretlakove casti. Zadny konstrukter by pozici teto ostruhy nemontoval pred tuto prepazkou. Je dedy srozumitelne, ze zadne nebezpeci nehrozilo. Ani v nejmensim.
Dotek ostruhy nastava pri prilis nizke vzletove rychlosti, ktera neodpovida momentalnimu nalozeni (zatizeni) a  teplote okolniho vzduchu.
Preruseni startu bylo spravne rozhodnuti.Po predbezne prohlidce a pokracovani v letu bylo jiste take zpravne rozhodnuti.
 
0/0
22.6.2003 15:18

Petr

Re: Ostruha na spravnem miste!
Akorát,že kromě "ostruhy" došlo ke kontaktu se zemí také spodní částí trupu na přetlakové části a také zrovna tam bylo největší poškození!
0/0
23.6.2003 9:28

George

To asi těžko
To asi těžko - s čím se mohlo dostat do kontakti ? Pokud by se dostalo do kontaktu s přetlakovou částí, musel by se protrhnout (a to fest) vnější plášť před ostruhou a ostruhu by to muselo urvat nebo hodně zarazit do trupu. To se ale nestalo, tudíž je myslím nemožné, aby přetlaková část byla jakkoliv dotčena.
0/0
23.6.2003 9:37

Petr

Re: To asi těžko
Viděl si to letadlo???
0/0
23.6.2003 10:34

zv

Re: Re: Ostruha na spravnem miste!
Pretlakova cast poskozena nebyla. Jestli pilot toho kozla pretahne pri prilis nizke rychlosti, je kontaktni misto prave tato ostruha. Zadne jine misto na letadle.
 I se soupajici ostruhou a plnym plynem se da vzletnout, trva to dele a dela to ramus a spoustu jisker, nevypada to hezky. Samozrejme tyto experimenty se nedelaji s cestujicimi na palube!  Zde se doporucuje start prerusit. Vzletnout znovu, ale rotovat pri vetsi rychlosti, ktera prave odpovida zatizeni a teplote okolniho vzduchu. Nekdy se sejdou neprijemne okolnosti a muze jich byt vice. Bezvetri, to znamena zvysena teplota na plose a trosku pretizeny kozel prekroci nekdy stanovene hranice. A je to.
0/0
23.6.2003 20:30

DT

Re: Re: Re: Ostruha na spravnem miste!
Dle té fotky na http://www.planes.cz/foto.asp?id=czdb73n30106_TVAcrash.jpg to vypadá, že to asi docela dřelo, i když nijak tragicky. Bohužel tam nikde nevidím tu ostruhu jestli je opravdu nějak výrazně zkrácená...
0/0
23.6.2003 21:52

Petr

Re: Re: Re: Re: Ostruha na spravnem miste!
Ostruha tam sice je,na nepřetlakové části,ale neřeší problém při překlopení letadla na malé rychlosti!!! Ale především při přetažení po odlepení a nebo při přistání.Není tam na to aby se po ní jezdilo a zkoušelo jestli se odlepím nebo ne!!!! A přetlaková část poškozena byla.To letadlo sem viděl a v průběhu opravy několikrát.
0/0
24.6.2003 15:48

zv

Re: Re: Re: Re: Re: Ostruha na spravnem miste!
Ze ostruha je na zkouseni, jestli se to odlepi nebo ne jsem netvrdil. Jde jenom o krajni pripady. Podle snimku doslo ke kontaktu pred ostruhou, coz si nedovedu vysvetlit.
0/0
24.6.2003 21:30

Petr

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ostruha na spravnem miste!
To je právě to,že ostruha neřeší případ kdy je letadlo plnou vahou na zemi a přepadne na ocas.
0/0
25.6.2003 10:55

Petr

0/0
24.6.2003 15:55

Petr

Re: Re: Re: Re: Ostruha na spravnem miste!
PŘEDEVŠÍM TEN POSLEDNÍ PŘÍSPĚVEK
0/0
24.6.2003 15:57

Rejpal

Nedělejte z komára vola.
Nejlepší je, když  redaktoři straší cestující, kolik za to asi dostali ? Doporučuji se s tím nezabývat, ono se to už určitě vyšetří ne k vůli lidem, ale  s ohledem na cenu letadla a případně ztracené tržby.
0/0
22.6.2003 10:04

Proredaktor

Re: Nedělejte z komára vola.
Zaplaceno jistě nedostali redaktoři, ale jiní lidé, aby nic neviděli, nic nevyšetřili a nic se nestalo. Dost zvláštní, že se to proláklo až tak pozdě. Točí se v tom velké peníze a Travel Service bude předpisy jistě porušovat i nadále. Naštěstí alespoň ČSA si to snad dovolit nemůže, jelikož je více "na očích". 
0/0
23.6.2003 1:36

Septimus

Tak to je opravdu úžasný!
Letíme s nima teď do Maroka, tak to abych se celý čtyři hodiny na palubě modlil, jestli není pilot taky hazardér. Chápu, že nechat prohlédnout letadlo na egyptském letišti by zabralo mnohem víc času, ale měli tedy poslat nové letadlo, protože životy cestujících a posádky jsou přednější než časová a finanční ztráta. Vůbec se mi nelíbí chování firmy TRAVEL SERVICE, která se celou záležitost snaží ututlat. Bohužel jsem si koupil zájezd u cestovky, která má chartery nasmlouvané zrovna s Travel Service, ale to jsem se dozvěděl až po zaplacení. Jestliže byl na pilota vyvíjen nátlak aby i přesto letěl, měl by být přísně potrestán ten kdo ho vyvíjel, kvůli ekonomickým zájmům a TS odebrána licence.
0/0
22.6.2003 9:25

pocasko

za**ana reklama na idnes
zacinam cim dal vic nesnaset reklamy na idnes..!! jsou stupidni a otravne, rozhodne prekracujou miru vkusu a etiky. proc mi musej zakryvat pulku textu???? rozhodne si tyhle produkty ktere propagujete nekoupim! a prosim kazdeho, koho podobne stvou, at sem taky neco napise :)
0/0
22.6.2003 5:28

Aleš

Nehoda Travel Servisu
Kdybyste viděli, co stále lítá v Rusku, nic by jste o TVP neřikali. Jsem pilot a s tím letadlem z Hurghady bych neletěl. Byl jsem se na tu díru podívat a nevypadala moc přátelsky. Ale chyba pilota to nebyla určitě. Pan Ježek za nic nemůže, jen asi neměl pokračovat v cestě. Jako kapitán má za životy cestujících zodpovědnost a chce se mi říct, že tady asi zariskoval (myšleno tak, že technický stav letounu nebyl na 100 procentech).
0/0
21.6.2003 22:48

Mallory

poskozeni letadla
Nechapu jak nekdo muze kritizovat pilota a TVS, kdyz vubec jeste nejsou jasny zavery setreni... . Zpozdeni charerovych letu je bezne a to nejen u TVS, vlastne se to stava i u pravidelnych linech, kde cena letenky je podstatne vyssi... .
0/0
21.6.2003 18:44

samir

Travel Service
Včera jsem se vrátil s TS z Tuniska a musim rict, paradni let, prijemna obsluha,byl jsem velmi spokojen:-)))Co se týče toho incidentu, jsem jednoznačně na straně pilota, letadla jsou konstruovaná na horší situace a navíc pilot moc dobře věděl co dělá, neboť pokud by došlo k nejhoršímu, tak by zahynul asi taky a pud sebezáchovy je přece jen silnější než ten ekonomický!!!Navíc, kdo nebyl v Egyptě a neví jak to tam chodí a to i naletištích, nemůže nikdy pochopit a co jde:-((((Připadá mi to jako drobnost nafouknutá pro potřeby ČSA:-(((
0/0
21.6.2003 14:04

Michal

Re: Travel Service
Zajímavé je, že když je to taková drobnost, že byl pilotovi leteckým úřadem odebrán pilotní průkaz. Co by si psal, kdyby celý let skončil katastrofou? Co jsem slyšel, tak pilot odstartoval na nátlak vedení společnosti, píše o tom i Týden v posledním čísle.
0/0
21.6.2003 14:20

pedantka Romana

Re: Travel Service
Pokud ovšem pilot nespěchá do Prahy kvůli večernímu programu.
0/0
21.6.2003 15:44

Petr

Diskuse k incidentu
Diskuse k celému incidentu už běží od 24. května na serveru Airways.cz - http://www.airways.cz/forum/topic.asp?TOPIC_ID=110&FORUM_ID=9&CAT_ID=3&Topic_Title=Nehoda+OK%2DTVA+v+Hurghad%EC&Forum_Title=Travel+Service
0/0
21.6.2003 14:02

bones@atlas.cz

Poletim zas!
Byl jsem s Travel servis 2x v Egyptě a loni v Thajsku. 13h let do Bangkoku byl opravdu zážitek , ale myslím , že  Travel servis to zvládl na jedničku. S pilotovo rozhodnutím prostě souhlasím. Ještě něco k lidem v Egyptě. Kdo nechce pochopit, že nejsou jinde na světě jenom středoevropané, měl by zůstat radši doma někde u přehrady! Vždyť právě jiná mentalita a chování národa je super. To by se nemuselo nikam jezdit kdyby jsme byli všichní stejní!  
0/0
21.6.2003 13:09

ANTHONY

CK TRAVELA
Nevím jestli si někdo vzpíná na CK Travela, která nechala spoustu lidí na dovolených bez možnosti vrátit se zpět  a ještě v den svého krachu zvesela prodávala zájezdy, na které už nikdo nikdy neodletěl. Typický český tunel, který se řešil tradičně formou synáček-tatínek. Dvě "různé" firmy = nikdo nebyl potrestán a za ty nakradené paníze se pořídila ta úžasná a skvělá TRAVEL SERVICE. Tu teď prodají ČSA a máme zase čisté ( jistě nikoliv ex-komunistické) kapitány českého podnikání! Proč by někdo s takovouhle morálkou měl mít ohledy na "nějaké" cestující. Kdyby to náhodou spadlo, tak se to svede na Boeing a nebo na Egypt Jako vždy. Ale hlavně, že jsou to prima kluci.No ne? 
0/0
21.6.2003 10:26

J.Švejk,ordonanc

Re: CK TRAVELA
Prima kluci,co spolu mluví
0/0
21.6.2003 10:53

stín

Re: CK TRAVELA
Navíc se jim pak podařilo spojit se s Čedokem, což ještě jako s Travelou se nepodařilo. Jó, Breznen nebyl blbej.
0/0
21.6.2003 14:24

Synuhet

TS !?
Vrátil jsem se z Hurghady 3.6. Musím nechat, že vše bylo OK. Let byl příjemný a bezproblémový. S TS jsem byl velice spokojen. Co vám však chci říct, je že na egyptském letišti má člověk kromě toho letu samotného strach snad o všechno. Bordel, hrůza, neochota, smrad, špína atd. Nevěřím tomu, že by tam byl někdo rychlý a spolehlivý. Navíc to přežít a nehazardovat je i v zájmu toho pilota. Když se rozhodl takhle věděl asi proč. Neřekl bych, že příliš riskoval.
0/0
21.6.2003 10:02

p

Re: TS !?
Proc tam chodite?
0/0
21.6.2003 10:26

Robos

Re: Podívejte se zde
No bóóóóže, za války se B-17 vrátily jednou bez půlky vejškovky a jindy s ustřelenou kabinou zaměřovače pum. Holt musíme posílat turisty na cesty v damage-friendly letadlech jako je B-17
0/0
21.6.2003 11:44

Alfons

Re: Re: Podívejte se zde
.. nebo s A-10 - ta prej muze ztratit 1 motor a prijit o 1/3 nosne plochy a dokaze pristat
0/0
21.6.2003 16:58

JaM

Re: Podívejte se zde
Myslim ze se kapitan rozhodl spravne. Trup je sice pretlakovy a pri poskozeni to muze znamenat pad letadla, ale tohle se stalo v miste. ktere je od kabin jeste jednou oddelene. Obcas by si novinar mel nejdrive prostudovat o cem reportaz dela a pak by neudelal z mouchy velblouda....
0/0
21.6.2003 12:07

Petr

Re: Re: Podívejte se zde
To se trošičku pleteš,právě,že tady už byla poškozena přetlaková část
0/0
21.6.2003 15:22

Zlý kukuč

JAL 123 - havarie B747 v Japonsku
měla pdobnou příčinu a bylo tam 500 mrtvých. Letoun škrtl při startu, šel ihned do opravy a ta byla provedena špatně. Při dalších letech se nic nedělo a pak se roztrhlo tlakové těleso a střepiny poškodily ocasní část, pilot mohl ovládat pouze mechaniku křídel a motory, ostaní se kouslo. Letěl s tím ještě hodinu a pokusil  se přistát na letišti Haneda, ale navyšlo to......Podle mne obhlídka po takovémhle drcnutí nestačí, je nutná revize tlakového tělesa, ale nevím, nebyl jsem tam....Každopádně, na místě pilota bych neriskoval.
0/0
21.6.2003 9:40

Jaruška

Travel Service
S TS jsem byla už dvakrát na dovolené. Loni v Egyptě a předloni v Tunisu. Když jsem se dozvěděla co se stalo, v první chvíli jsem se zděsila, ale hned potom jsem si uvědomila jak to tam vlastně vypadá.. Ten pilot neměl navybranou, pokud tam nechtěl turisty nechat minimálně týden trčet na letišti. Egypťani si z ničeho nedělají hlavu. Nám například prodali víc palubních lístků než bylo míst v letadle... Já se tam s nima hádala, aby mi okamžitě sehnali jiná místa a vrátili kufry a oni mi na to řekly, že "Aláh tomu nechtěl"   a že poletím třeba příští týden!! Prožila jsem si tam celkem zajímavých 5 hodin, ale nakonec jsem odletěla jiným letadlem, ještě tu noc. Sice s mezipřistáním v Ostravě, ale byla jsem doma.. Ani delegáta nám tam nechtěli pustit, aby to vyřešil. TS za nic nemůže. Létají s nim zkušení piloti  - Petr Jirmus... a snad ví co dělají.Klidně bych s nima letěla znovu..
0/0
21.6.2003 9:16

Petr

Re: Travel Service
Týden by tam nikdo netrčel TVS by byl nucen poslat náhradní letadlo.A myslím si že je lepší několik hodin počkat než hazardovat s životy cestujících.A hazard to byl.Poškozené letadlo sem viděl,a jsem rád ,že s něčím takovým sem neletěl.
0/0
21.6.2003 9:38

Pavel, Praha

Ten pilot mi připomíná jednoho "nechvalně známého" řidiče autobusu...
..taky byl pod "ekonomickým" tlakem (nechat stát letadlo - udělat si přestávku v řízení autobusu a jet přiměřenou rychlostí..), pod tlakem "okolností" (vždyť oprava v Egyptě by trvala dlouho, stejně jako pauza v řízení by zdržovala), a tak se rozhodl riziko - stejně jako řidič autobusu - "naložit na cestující". Řidičovi to "nevyšlo", pilotovi tentokrát ano. Ale s tímhle přístupem to podle mě příště vyjít nemusí a nevím, co bude vedení TS říkat potom...?
0/0
21.6.2003 9:02

Leon

TS má nové stroje
Letěl jsem s nimi právě do Hurghady a vše v pohodě. Při odletu startovalo asi 8 letadel během 15 minut a byl tam docela fofr. Kdo někdy byl v Egyptě potvrdí, že místní mají na všechno dost času. Být to ČSA, vztekám se, že pilot není absolutní bezchybný superman, protože by se mu to nemohlo stát. Aspoň podle toho, co minulý týden předváděli. Ale takhle... Buďme rádi, že se nic nestalo. Příště s nimi zase poletím, protože ten pilot už jistě řídit nebude:)))
0/0
21.6.2003 7:14

Jan

Co na to rict?
Charterove spolecnosti nemaji jen vyslouzene letadla! Zrovna Travel Services ma celkem nove a moderni stroje. Tusim ze Boeing 737-800!! Pokud poletite na dovolenou s Fischerem, tak se take jedna o tzv. charterove lety a i tam poletise obvykle s novymi letadly!!
Charterove lety maji skutecne nejnizssi prioritu a jakekoliv zpozdeni se pak spatne dohani :-(
0/0
21.6.2003 2:19

Miloš

Ing. Kašpar před mnoha lety také málem dopadnul špatně.
To zase MF nemá o čem psát.
0/0
21.6.2003 0:53

Roman

Travel Service - banda diletantů a lhářů
29.5. jsem s touto  společností letěl do Řecka. Původní odlet 6:00. Dva dny před odletem mi bylo oznámeno, že se odtet o 10 hodin posouvá. To sem ještě překousnul. Po příjezdu na letiště (14:00) mi bylo řečeno, že je v Řecku stávka a let se posouvá na 19:00. Abych to zkrátil, odletěl sem 20 minut po půlnoci. Teď se dozvídám, že to bylo proto, že měli o letadlo míň, protože pilot neumí odstartovat. Závěr - s Travel Service sem letěl naposledy.
0/0
21.6.2003 0:41

Pavel

Re: Travel Service - banda diletantů a lhářů
No, na letisti jsem stravil taky par hodin "nad plan", ale TS v tom byl celkem nevine. Co jsem tak pochytil je, ze chartery maj na letisti nejnizsi prioritu, takze pokud behem dne naberou zpozdeni, tak uz to nemaj sanci dohnat. Pokud budete litat pravidelnymi linkami, tak by se to stavat nemelo, nicmene zase to bude za trochu vic penez.
0/0
21.6.2003 1:09

JeT

Re: Travel Service - banda diletantů a lhářů
"pilot neumí odstartovat" - ty jsi ale vul. Nekdo si cynicky ulevi a ty tomu hned veris
0/0
21.6.2003 13:02

Roman

Re: Re: Travel Service - banda diletantů a lhářů
A jak jinak dojde k poškození ocasu? Při couvání? Snížím se na tvou úroveň - vůl jsi ty!!
0/0
22.6.2003 8:51

Thyronx

Chartery maji vzdycky pujcene nejhorsi "sunky".
Kdo se nema rad at cestuje  s "charterama". Nekdy se az jeden divi ze to doleti... Povolene srouby na motorech,vypadane nyty na kridlech,a nalitane tisice hodin na starych sunkach....Cherter si to klidne najme,skoro zadarmo a hazarduje casto s lidskyma zivotama. Lidi by nmeli koukat jen na cenu letenky,ale i na tu "sunku" kterou jim tam pak pristavi.
0/0
21.6.2003 0:37

Pivo

Re: Chartery maji vzdycky pujcene nejhorsi
To je jen u vas v USA, ty truhliku.
0/0
21.6.2003 10:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.