Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rychlé Pendolino přiblíží Čechům Vídeň

Vlakem za dvě hodiny z Prahy do Brna, nebo za tři a půl do Vídně. S novým rychlovlakem Pendolino, který České dráhy poprvé představily veřejnosti, se cesta na trati Drážďany-Praha-Brno-Vídeň výrazně zrychlí. S plným nasazením nových souprav počítají železničáři od prosince 2004. Prohlédněte si fotogalerii

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Petr z Trutnova

na začátek to není špatny....
nějak se začít musííí!!!!!fandim týhle dopravě....hezky se ve vlaku prospat chvili pracovat!! CO VÍC SI PŘÁT!!!!!
0/0
18.7.2003 20:46

Petr K.

Jednotna livrej pro CD?
Pendolino: pekna vec. Jen mi trochu nejde do hlavy, proc je ve stribro-tyrkysovo-zlute barve. Ceske drahy se evidentne nesnazi o to, aby si vytvorily jednotnou livrej pro svuj vozovy park. Krasny priklad jsem videl v Italii, kde si FS/Trenitalia jsou vedomy sve "corporate identity" velmi dobre, a vsechna vozidla - lokomotivy, vozy, i cele soupravy - pretrely na stribrno-azurovo-zelenou. Po nasich kolejich se naopak prohaneji vagony zeleno-bile, cerveno-bile, modro-bilo-cervene (nove) primestske soupravy, vinovo-kremove motoraky, o pestrobarevnych  atd. Na sjednocujicim se evropskem trhu by si mely CD vytvorit jasnou identitu, nejspise (ale ne nezbytne) zalozenou na narodnich barvach. Ma tu nekdo kontakt na vedeni CD, aby jim vysvetlil, ze by si kazdopadne mely vybudovat jednotnou image?
0/0
1.7.2003 20:25

více na

http://zelpage.goo.cz
více o pendolinu na 
0/0
27.6.2003 15:35

Pavel

Nařídil bych je poslancům a vzal jim auta
0/0
26.6.2003 15:38

Pavel

Nařídil bych je poslancům a vzal jim auta
0/0
26.6.2003 15:38

PetrP

Re: Nařídil bych je poslancům a vzal jim auta
Souhlas, ale nejdrive bych je vyucil na sousasnych vlakovych soupravach, ktere kdyz se povede, taky nejsou az tak spatne. PetrP
0/0
2.7.2003 9:38

Spiteful Evilman

Několik dotazů a připomínek:
1. Není 160 km zatraceně málo? Počítá se v Česku že by fungovala i rychlejší železnice?
2. Není plný provoz od konce roku 2004 trošku opozdilý, nebudou Pendolina zastaralá?
3. Na co je v Pendolinu rádio? Využije to někdy někdo? Já poměrně dosti často létám a nevšiml jsem si, že by někdo na palubě požádal o sluchátka aby mohl poslaouchat rádio. Myslím, že u vlaku to bude to samé.
4. Jsem zvědav jak dlouho vydrží Pendolina v takové čistotě. Po zkušenostech s ČD, kdy jsem v mezinárodním expresu měl zábrany se čehokoliv dotknout, koberec na zemi vypadal jako rohožka před šatnou zedníků na stavbě - si myslím , že je to škoda peněz.
5. Toaleta pěkná - opět, jak dlouho.
6. Budou jezdit soupravy umyté?
7. Proč se zavádí bufet a jídelní vůz, když tyto atrakce se snaží ČD omezit či zrušit jak to jde. Využíval jsem vlak Manažer a Šohaj, ty byly OK, ale poté co z toho vznikly jen lepší couráky, bez možnosti občerstvení (Šohaj), tak jezdím autem.
8. Když už tam teda bude buffet, tak to potom nebodou ve vlacích ECopruzovat prodejci předražených nápojů?
Těším se na odpovědi na moje dotazy. Psát můžete i na:
 
0/0
25.6.2003 9:42

Renata

Re: Několik dotazů a připomínek:
3/ jen pockejte az Cesko bude hrat finale MS v lednim hokeji, to uvidite kolik lidi bude pripichnutych. SMS nebo wapovani vam komentovany prenos nenahradi.
0/0
25.6.2003 12:17

Jarda

Re:
Taky se mi nejdříve zdálo, že těch 160 Km/h je proklatě málo, ale když vezmu v úvahu, že jsem malá zemička a všechny větší města jsou jenom pár kilometrů od sebe, tak je větší rychlost asi zbytečná, jen co by to rozjelo na max tak by to zase brzdilo. O to, že by byla pendolina zastaralá bych neměl strach, podívejme se, co tady jezdí teď, budou bezkonkurenčně nejmodernější a dlouho jim to vydrží. Otázka čistoty už bude složitější, ale snad to za ty strašný sumy nenechají spustout.
0/0
15.8.2003 22:54

kujon

Hmm, a mají ty mašiny kde parkovat, servisovat?
0/0
25.6.2003 9:03

h

povinně místenkové vlaky
Pamatuji si , že na ČSD jezdili povinně místenkové vlaky a to prázdné. Přitom se místenky nedali sehnat, protože nebyly. Několikrát jsem stávával o půlnoci před předprodejem místenek na Ostravan a Košičan, místenky se tehdy dali koupit dopředu 7 dní před odjezdem. Odbila půlnoc a buď se na prvních deset dostalo, nebo dokonce se nedostalo na nikoho! Když jsem se šel v den odjezdu podívat na perón, vlak odjížděl poloprázný. přesto se mi dodneska nepodařilo vypátrat, jak to dělali ti, kteří z Prahy odjížděli v povinně místenkovém vlaku.
0/0
25.6.2003 6:58

Vaclav Hanus

Re: povinně místenkové vlaky
Jednoduse. Byly to kamaradi ajznbonackejch uredniku, kteri nakonec v tom vlaku sedeli, resp. meli sedet. Ale ponevac tito zpravidla neplatili, protoze byly drziteli ruznych "rezijnich prukazu", tak se stalo, ze v den odjezdu necitili ani potrebu nastoupit na vlak. Tak to bylo za komunistu, a tak je to i dnes.
0/0
25.6.2003 7:54

Renata

Re: povinně místenkové vlaky
myslim, ze tehdy a mozna jeste dnes, byl problem, ze nebyla propojena rezervacni sit a kazda stanice mela X mistenek, pro prodej. Pak se mohlo stat, ze v jedne stanici meli mistenky vyprodany, ale v druhe byste jeste nejake sehnal. Navic, kdyz si nekdo koupil mistenku na sedadlo a cestoval ze stanice A do B, pak na toto sedadlo nebylo jiz mozne zakoupit mistenku ze stanice B do C. Doufam, ze toto se snad jiz zlepsilo, nebo alespon u tohoto rychlovlaku to jiz mozne bude. Pak by se totiz mohlo stat, ze nekdo pojede z Vidne do Brna, ale dale do Prahy a Drazdan uz bude misto volne (protoze bez mistenky se do vlaku "pry" nikdo nedostane).
0/0
25.6.2003 12:11

Vladimir

Dotaz.
Bude Pendolino za par tydnu vypadat tak,jak vypadaji ostatni soupravy nyni? Uvadim necistotu,nasprejovane nesmysly,nefunkcni zarizeni,v nekolika pripadech posr...zachod!(Mnou zazito v rychliku Plzen-Buedjovice a fotografovano).Nez si "lidi" sednou do noveho vlaku,by se meli napred ucit slusne chovat.Neskodilo by,aby se slusne chovali i v jinych dopravnich prostredcich.
0/0
24.6.2003 18:32

RIV

Re: Dotaz.
Problém není ani tak v neslušných cestujících ale absenci provádění úklidu souprav, běžné údržby a to již nemluvím o středních, či generálních opravách. 
Cestujicí DB jsou  o dost větší  "prasata" než cestující u nás, ale neznamená to že na německých železnicích jezdil šrot.
0/0
24.6.2003 19:57

ST

Re: Re: Dotaz.
Nemohu s Vámi souhlasit.
Kupříkladu k úklidu záchodů. Jezdím často vlakem napříč republikou. Nasednu do vlaku kupříkladu v Brně. Před kolínem jdu na záchod a je zde poměrně čisto na to, že vlak již urazil 400 km. Jdu se na ten samý záchod podívat v Kralupech a je tam hrozná špína a pod.
V některých vlacích se provádí úklid za jízdy po odjezdu z Prahy. To znamená, že uklízečka vystoupí někde v Roudnici nebo až v ÚL.
0/0
25.6.2003 8:50

Tomáš

Re: Re: Dotaz.
Jel jste někdy v Německu vlakem? Zajeďte někdy do Norimberka a přestupte tam z naší soupravy do jejich. Ne vždy, ale v mnoha případech je v německé bordel jak v tanku, rozlité pivo na sedadlech a podlaze, záchody srovnatelné, papír někdy ano, jindy ne, podle toho, jestli ho nějaký blbeček ukradl, nebo hodil celý do záchodu, ... Je to jako u nás. Když vyjede souprava ráno z odstavného nádraží, je uklizená, během 3 hodin je špinavá, jako prase. Není možné, aby v každém voze byla celou cestu uklízečka, která by po každém uklidila. Respektive je to možné, ale dost by se to prodražilo. Slušné chování vyjde levněji.
0/0
25.6.2003 11:30

mk

hezký
Kam se na to můžu jít kouknout?
0/0
24.6.2003 17:05

JRtrain

Re: hezký
V současnosti je Pendolino na zkušebním okruhu ve Velimi, kde se bude dál testovat. Prohlédnout jste si ho měl možnost včera (24.6.) do 17 hod. v Praze na hl.n.
Na stránkách JRtrain http://sweb.cz/jrtrain budou postupně přibývat informace o tomto rychlovlaku a aktuálním dění okolo něj
0/0
25.6.2003 6:19

jarda

je to o nicem
max.rychlost 160 neni az tak dulezita,vsadim se ze prumerna rychlost se zvedne maximalne o 15 km/hod a vysledek bude Praha - Ostrava namisto 5 hodin 4 hod 30 a to je porad o nicem ,15 let jsem delal masinfiru,neco o tom vim.
0/0
24.6.2003 16:23

Adolf

Re: je to o nicem
Kdo by jezdil do Ostravy? Mluvi se jinych mestech. Jestli me nekdo sveze Praha/Viden za 3,5h tak to beru a rad si zaplatim.
0/0
24.6.2003 16:26

Krosward

Re: Re: je to o nicem
Tak treba ja!
0/0
24.6.2003 16:40

Marian Kechlibar

Re: je to o nicem
Bez vyluk na trati je mozno uz ted jezdit Pha-OV za mene nez 4h, po dokonceni rekonstrukce koridoru a nasazeni Pendolina to muze klesnout az na 3:15, coz je imho VELMI solidni zlepseni oproti soucasnemu stavu. PS Masinfiru jsem nikdy nedelal :-)
0/0
24.6.2003 17:49

RIV

Re: Re: je to o nicem
Bohužel ale všech Pendolin je pouze 7 ks, takže si můžeš nechat zdát, že by mezi Prahou a Ostravou mohly tyto soupravy jezdit např. v 2 hod taktu. Provozovány budou na rameni Vídeň - Praha - Drážďany - (Berlín kam je ale nechce pustit DB)  
0/0
24.6.2003 20:04

dvd

Dohnat a předehnat
To říkával za mého mládí soudruh Chruščov. Tak se pumpováním miliard dostane ten náš hajzlbón na úroveň Evropy roku 1975. No a pak se dalšími miliardami rozdílenými v rámci jednoho a toho samého spolku hochů co spolu mluví dostaneme v roce 2020 na úroveň Evropy roku 1990. Ó, to bude krásné!
0/0
24.6.2003 16:22

Doktor Zvěd

A tu vnější barevnou kombinaci vymyslel, prosim vás, kdo?!
Má to snad nějakou souvislost s českejma barvama, nebo mi něco uniká? Jestli ne, tak proč tak hnusná kombinace?
0/0
24.6.2003 16:18

Sisko

a kde je Dunajská strela ?? Proč zrovna Pendolíno ???
0/0
24.6.2003 15:56

Jura

Re: a kde je Dunajská strela ?? Proč zrovna Pendolíno ???
A kde je Labska strela, to taky nevis?...
0/0
24.6.2003 15:59

Vaclav Hanus

Re: Re: a kde je Dunajská strela ?? Proč zrovna Pendolíno ???
Dunaj je vetsi. Labe nikdo nezna.
0/0
25.6.2003 8:06

technofreak@ centrum.cz

Re: a kde je Dunajská strela ?? Proč zrovna Pendolíno ???
Pendolino = italsky "kyvadélko", takto je pojmenován tento typ vlaků podle speciálního výklopného uložení skříně na podvozku. Při průjezdu zatáčkou se skříň nakloní jako to "kyvadélko" dovnitř zatáčky (můžete si to představit třeba jako motorku, když jede do zatáčky), proto pak mohou projíždět vlaky ostřejší zatáčky na "normální" trati tak rychle. Uvědomte si, že naše tratě mají většinou profil, který byl projektován za Rakouska-Uherska a předělávat to by byl fakt mazec (zatáčky musí mít větší poloměry, příp. být nakloněné - jako třeba dálnice vs. normální okreska).
0/0
24.6.2003 16:18

C!

Konečně pořádné svezení na kolejích
Je dobré, že ČD přišly s moderním rychlovlakem. Doufám, že se ujme, vydrží a bude úspěšně konkurovat autobusové dopravě. Myslím, že je to krok kupředu. C!
0/0
24.6.2003 15:52

Jura

Re: Konečně pořádné svezení na kolejích
C? To jako ze bude jezdit misto souprav metra na trase c?
0/0
24.6.2003 15:56

Daryl van Horn

Re: Re: Konečně pořádné svezení na kolejích
Cesi jsou prasata,casto vidim jak nadavaj na binec ve vlaku a pritom ho sami delaji.
0/0
24.6.2003 17:20

Axel

Re: Re: Re: Konečně pořádné svezení na kolejích
No to je sice pravda, ale  Češi určitě nejsou nejhorší, třeba Francouzi jsou v tomhle směru dobytek největší, co nepotřebujou, hoděj pod sebe na zem. Jenže se tam taky podstatně víc uklízí, člověk přijde do metra a brodí se vrstvou odpadků a odhozenejch novin, jenže když jde za 10 minut zpátky, tak už je chodník zas čistej.  Tady už se mi kolikrát stalo, že sednu do vlaku ve výchozí stanici a v kupé je bordel, v koši x dní starý smradlavý odpadky...
0/0
24.6.2003 17:36

Tomáš

Re: Re: Re: Re: Konečně pořádné svezení na kolejích
No, v pařížském metru vydrží blitíčko klidně dva dny. Namočíno tam mají v každém druhém koutě a v jedné přestupní chodbě jsem ve tři hodiny odpoledne objevil lejno jak cep. Dotyčný se uprostřed chodby vydělal, otřel si řiť papírem a šel dál. S úklidem to tam rozhodně nepřehánějí, pokud jde o kulturu cestování v příměstských vlacích (RER a Transilien SNCF), tak je to úplně stejné jako u nás, jen je to podstatně dražší.
0/0
25.6.2003 12:07

HANS VON KARLIN

To chce novej koridor.....
Do koridoru se "investovalo" už několik desítek miliard korun a to proto, aby na něm mohly jezdit vlaky 160 km/h ???? Jen pro zajímavost, tuto rychlost měly parní lokomotivy v roce 1964 (neříkám že s ní jezdily vlaky). Za pár let  "investuje" (stát = my) do obnovy koridoru další desítky (možná stovky) miliard aby se mohla zvýšit rychlost vlaků na 180 km/h.  A tak dále a tak dále... Celkem vyhozený peníze... A kdo tvrdí, že není Česká republika na vysokorychlostní provoz dostatečně geologicky "vybavena", tak kecá, protože v mnohem kopcovatějších zemích (Rakousko, Švýcarsko) mají železnice na vysokorychlostní vlaky.  Howgh - domluvil jsem
0/0
24.6.2003 15:33

Jura

Re: To chce novej koridor.....
Nejlepsi je psat o tom, cemu vubec nerozumim, ze...
0/0
24.6.2003 15:41

HANS VON KARLIN

Re: Re: To chce novej koridor.....
Jo fakt tomu nerozumim -> všude se jezdí kolem 200 km/h a více, jenom u nás se vybuduje koridor za velký prachy a vlaky budou jezdit "jen" 160 km/h.....
0/0
24.6.2003 16:05

pm

pan martin
podle mě tomu nejlíp rozumí pan martin d. z nymburka
v případě dotazů se prosím na něj obracejte
je to fakt velkej machr - klobouk dolu
0/0
24.6.2003 15:26

Daniela

Re: pan martin
pan martin z nymburka nemuze vlakum rozumet. je pravda, ze jezdi jako pruvodci na trase nymburk-podebrady uz 25 let, ale technickym problemum vlaku nerozumi.
0/0
24.6.2003 15:31

pm

Re: Re: pan martin
danielo prosím vás asi neznáte našeho pan martina
klobouk dolu před jeho znalostmi - ma zmapovanou každou šínu a kadýmu ajznbonjákoj říká strejdo
0/0
24.6.2003 15:35

Daniela

Re: Re: Re: pan martin
A proc to dela? Mel by radeji zorganizovat nejaky generalni uklid vlaku. Nektery vlaky jsou nechutne spinavy......
0/0
24.6.2003 15:40

pm

Re: Re: Re: Re: pan martin
dani když on na ten úklid moc neni -
jo takhle zamávat na výpravčí , zašpásovat s průvodčí modré armády to jo ale chtít po něm víc ... pochybuju
0/0
24.6.2003 15:45

tmp

Proc koupili rychle vlaky?
... kdyz budou stejne jeste 1,5 roku jezdit stejne pomalu jak ostatni? tmp
0/0
24.6.2003 15:24

hash

fuj
to je ale svinskej stroj...
0/0
24.6.2003 15:18

Zapa

Re: fuj
Máte snad doma v garáži lepší?
Myslím,že je to určitý krok dopředu,i když počet 7 kusů je fakt dost málo.
0/0
24.6.2003 19:27

Karel

popelnice
Je to popelnice a ještě hnusně zmalovaná. Snad už poslední hřebíček do rakve Českých Drah, spolku 8000 neschopných tupců... Vlakem v ČR jezdí jenom socky a ještě min 10 let to tak bude
0/0
24.6.2003 15:17

tmp

Re: popelnice
No vlakem jezdit budes pokud se ti to vyplati. A pokud chces jet z Brna do Prahy za 2 hodiny v phodli kdy muzes pracovat behem jizdy tak to bude porad narvane. Mimochodem a cim podle tebe nejezdi soc. slabsi spoluobcane?
0/0
24.6.2003 15:20

Karel

Re: Re: popelnice
každej kdo na to má pojede autem. neexistuje důvod proč jet z prahy do brna jinak než autem, kromě peněz. I kdyby cesta vlakem trvala půl hodiny tak se stejně musíš kodrcat MHD a můžeš si ssebou vzít tak akorát nějaký příruční zavazadlo který budeš schopen tahat někde po městě...
0/0
24.6.2003 15:31

ST

Re: Re: Re: popelnice
Nejsem žádná socka, abych jezdil autem
0/0
24.6.2003 15:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.