Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dluhy drah opět převezme stát

Nekonečný koloběh pokračuje - České dráhy poněkolikáté nedokázaly vybřednout ze ztrát a stát je znovu oddlužuje. Naposledy ve středu vláda rozhodla o tom, že na mizerné hospodaření drah doplatí daňoví poplatníci osmi miliardami korun. To je totiž částka dluhů, které dráhy neplatily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Chomutovák

Zpoždění
Tak jsem sobě zakoupil síťovou jízdenku s tím, že si projedu co nejvíc tratí v ČR (např. kdyby je chtěl někdo rušit). Pro zajímavost dávám seznam vlaků, které jsem použil včetně zpoždění (0 znamená včas, +je zpoždění, -náskok, časové údaje jsou buď v celých minutách přibližné nebo ve formátu minuty:sekundy přesné). Je to docela zajímavé počtení hlavně pro ty, co píšu jak to jezdí "furt" zpožděný... pátek 11.7.2003 R778 Praha Masarykovo n. 17:26 (+0:30) Ústí n.L.hl.n. příj. 18:58 (0) Os6848 Ústí n.L.hl.n. 19:35 (0) Chomutov město příj. 21:10 (0) sobota 12.7. R647 Chomutov město (+1) Most 11:15 (0) Os9703 Most 11:33 (+0:15) Louny 12:14 (0) Os6767 Louny 12:18 (+0:15) Lovosice 12:35 (-1) Os2316 Lovosice 12:54 (+0:18) Ústí n.L. 13:17 (-0:15) EC176 Ústí n.L. 13:22 (+0:40) Děčín 14:47 (-10, to není překlep) R694 Děčín 15:44 (+4) Ústí n.L. 15:08 (-5) Chomutov město 17:22 (0) neděle 13.7. Os6828 Chomutov město 9:00 (0) Chomutov 9:03 (0) Os16806 Chomutov 9:16 (0) Měděnec zast. 10:33 (+5) auto do Chomutova Os6851 Chomutov město 17:51 (+1) Ústí n.L. 19:17 (-1) EC177 Ústí n.L. 19:28 (+49:15, z Německa prý +59) Praha hl.n. 21:00 (+41:42) Tedy z celkového počtu 12ti použitých vlaků jich přijelo: 4 s náskokem 6 včas 1 se zpoždění 1-5 minut 1 se zpožděním 40-50 minut
0/0
14.7.2003 1:45

Pavel

škoda
Páni redaktoři, proč používáte demagogickou rétoriku a zamlžujete skutečný stav věcí. To je problém odpustit si populistické fráze a lá chudák daňový poplatník a napstat fakticky vyvážený článek s rozborem situace ?Jste si vědomi, že Vás toto snižuje na úroveň TV Nova ? To opravdu chcete ?
0/0
13.7.2003 21:09

Mart Erton

!
Možná by si soudruzi redaktoři měli o této problematice alespoň něco přečíst, než začnou v okurkové sezoně plácat takové nesmysly.
 
A co to mazání příspěvků, pánové? Není Vám to trapné?
0/0
11.7.2003 20:39

martin

Radši ty noviny zrušte!
Ad redakce: Článek se snad snaží předstihnout TV H@VNA svou naprostou neobjektivitou, závádivostí informací a chce těžit z menší inteligence a větší ovlivnitelnosti některých lidí. Pokud toto považujete za novinařinu, tak to radši zabalte a jděte se zahrabat! Cenzurování je pak potvrzením naprosté ubohosti některých! Pozn: U ČD nedělám, vlakem jezdím a díky stanoviskům některých "diskutujících" klesnu až tak, že říkám, že nechci, aby se z mnou placených daní platila údržba silnic a dálnic (pěšky se dá chodit i po poli)
0/0
11.7.2003 15:43

Tom

Stojím si za svým
Ubezpečuju všechny, že to co jsem ráno napsal je pravda. Pokud výhody nemá řadový železničář ale jenom lidi v kanclu, tak je mi to líto, ale pak se ptám za koho bojuje soudruh Dušek? Bojuje za řadového dělníka? Asi ne.
0/0
11.7.2003 15:02

modrej

Re: Stojím si za svým
To chceš říct že na dráze někdo bere 13,14 platy a ja jich beru jen 12? Aspoň neutratím:-)))
0/0
11.7.2003 16:27

Berňák

další zlodějny
To je v pohodě, už jsme zaplatili z našich daní 720 miliard vykradeným a roztunelovaným bankám, tak nějakou tu miliardičku na ČD také dáme. Jen se deset let nikomu nebude přidávat na mzdě a skončíme státním bankrotem, ale to je přece normální, v Argentině také skrachovali!
0/0
11.7.2003 14:38

oldshaash

Podobnost čistě náhodná
Ani jeden vlak nevyjel minulé pondělí na hustou *** železniční síť , což na silnicích a dálnicích způsobilo daleko větší zácpy, než na jaké jsou lidé zvyklí. Železničáři protestovali 24hodinovou stávkou proti restrukturalizačnímu plánu , podle nějž mají státní dráhy zrušit do roku 2007 celkem 10 tisíc pracovních míst.
 *** patří mezi "klasické" drážní podniky - obtížně reformovatelné, pod silným vlivem odborů a ochranou socialistických politiků. Na pokusu o změny si již vylámalo zuby několik ředitelů i ministrů. Nový ředitel Karel ... se přesto odhodlal provést restrukturalizaci, jako by šlo o soukromý podnik - rozhodl se zrušit 10 tisíc pracovních míst a zvýšit tarify o 15 procent. Nevýnosné aktivity se rozhodl svěřit soukromým firmám. V období následujících čtyř let *** očekávají v nákladní dopravě provozní zisk nejdříve v roce 2007. Od roku 2008 by se již ovšem měl podnik pohybovat v oblasti černých čísel trvale, uvedl Karel ... k v polovině června při prezentaci obchodního podnikového plánu.  Podle Karla ... však nemají *** dráhy naději na přežití, pokud stát nepřevezme část dluhů ***. Zadluženost podniku má přitom do roku 2007 vzrůst ze současných pěti miliard € na více než 11 miliard €..  Odbory považují plány Karla *** za nebezpečné, nepromyšlené a nereálné snění a mobilizují všechny síly, aby jim zabránily. Karel *** argumentuje tím, že při současné zadluženosti podniku se nedá učinit nic jiného než radikální řez. Spor rozsoudí až nová vláda. - podle Dopravních novin
 
Uhodnete, o kterou zemi se jedná? Asi to není jednoduché nikde. Na tomto fóru však je spousta odborníků, kteří by si věděli rady.
0/0
11.7.2003 12:26

Pepa from Bruxelles

Re: Podobnost čistě náhodná
Jedna se o Belgii, a ten Karel je Carl Vinck novy rida... Znam to dobre, protoze tady bydlim, ale jinak doufam, ze se mu to povede, akorat jich musi propustit 30 000 a ne 10 000, tam ma mensi chybicku...
0/0
11.7.2003 14:41

ST

7,9 mld - to je dluh za provozování železniční sítě za několik let. (O té sumě se mluvilo již 3 roky a stále se zvětšovala - akorát se prezentovala jako pokaždé jiná suma). Nikdo se už nepozastaví nad úplně zbytečnou investici do silniční sítě... Koukal jsem se na statistickou rocenku . 25 000 000 000 Kč dělají základní příspěvky do státní silniční infrastrutkury. Další peníze jdou na obecní silnice, parkoviště, policii. V silniční dopravě se spotřebuje 135 TJ beznínu a 15300 TJ nafty. Což je 57% spotřeby beznínu a 70% spotřeby nafty v dopravě celkem. Pokud byste se podíval na daňové příjmy ze silniční dopravy, tak jsou následující: Výnosy ze silniční daně: 5 500 mil. Kč Výnosy z dálničních známek 1 700 mil Kč Výnosy ze spotřební daně z paliv a maziv dělá 53 500 mil. Kč - z čehož připadá na pozemní dopravu 9 587 mil Kč. Tolik údaje ze statistické ročenky. Téměř polovina nákladů na silniční dopravu je hrazena z fondu národního majetku. Odkud pochází obsah FNM jistě dobře víte. Toť příspěvek daňověho poplatníka.
0/0
11.7.2003 11:55

Ladka

hrach na stenu
Ani vlastne nevim, proc jsem to cetla, protoze ze zasady se snazim clanky o vlade necist a na televizi nekoukat, protoze bych musela emigrovat! toto je takovy neuveritelny neporadek, urcite velke procento (chtela jsem napsat 90, ale nechci vyvolat nechut) uredniku, kteri o necem rozhoduji ocekava uplatek. z vlastnich zkusenosti, jen co se tyce stavebniho povoleni. stat vylozene okrada vsechny, kde muze. cokoliv, co se na kohokoliv provali, nema naprosto zadny vliv na jeho setrvani v urade (viz Kavan) a nikdo neni sto tu neco zmenit. ze zkusenosti vim, ze vetsina statnich a polostatnich podniku by mohla propustit polovinu uredniku a nikdo by nic nepoznal. ale nikdy se tak nestane, protoze vlada bude radeji podporovat prezamestnanost, nez se snazit vytvaret nova pracovni mista, treba tim, ze zlepsi podminky pro podnikani. hrach na stenu....
0/0
11.7.2003 11:26

modrej

CENZURA??????
Sem netušil že se tady CENZURUJE!!!!!!!!!!!!!Je to jak za bolševika! Musíte být plná redakce komunistických darebáků kteří nesnesou oponentůru!!!!!! Darebáci!
0/0
11.7.2003 11:18

Rad

mandatorní výdaje
vláda porád žvatlá, že mandatorní výdaje jsou dány, což je prý drtivá většina rozpočtu a nedá se s tím nic dělat. koukám že tak drtivá asi nebude...
0/0
11.7.2003 11:09

jo a

iDnes má cenzora
Nepoužil jsem jediné sprosté ba ani neslušné slovo, jen jsem uvedl fakta, která jsou v přímém rozporu z článkem pánů redaktorů. Proč jste ten příspěvek smazali? Bojíte se omluvit za vlastní lži? Bojíte se  přiznat lež? Jste trapní, celé iDnes!!!
0/0
11.7.2003 11:08

pavel

o co tu jde
tak jsem si prošel některé příspěvky tady a je jasné že hodně z vás moc nepochopilo o co tu jde. Nejedná se o vyhozené peníze jako třeba u Novy, a le jde o to, že ty peníze pomůžou firmám které jsou kvůli drahám v druhotné platební neschopnosti. Tj. že samy nemají ma mzdy a na platby svým dodavatelům, nemohou vyrábět tolik, na kolik mají kapacity nebo nasmlouvané obchody. Na což alespoň částečně vždy doplatí normální zaměstanaci, např. ztrátou své práce. proto tento krok považuji za rozumný, možná za rozumnější než nesmyslné dotování některých zemědělských oblastí apdo. Z tohoto budeme mít užitek všichni, neboť tyto firmy následně také platí daně. O situaci v ČD ale asi opravdu nemá smysld diskutovat, moloch to je....
0/0
11.7.2003 11:01

Berg

0/0
11.7.2003 10:52

Berg

Idnes lže a cenzoruje
Vážení, napsal jsem slušný příspěvek, ve kterém nebylo sprostého slůvka. Jen fakta a čísla, která dokazovaly, jak idnes lže. Oni mně ten příspěvek zrušili. Nejenom mně; i dalším diskutérům, jejichž příspěvky se prostě nehodily. Říkám třikrát fuj. Snad mně to také nezruší. BTW - fascinují mě kritici, kteří sice, jak uvádějí, 10 let nejeli vlakem, na druhou stranu "perfektně" znají situaci ve vlaku. Co se dotací týká, ČD a.s. dostanou tento rok 7,9 mld na uhrazení ztrát z osobní dopravy (nákladní doprava je výdělečná). Pražské dopravní podniky dostanou například cca 12 mld., POZOR - dotace na pokrytí ztrát dostávají i SOUKROMÍ autob. dopravci. Pokud byste tuto dotaci do busů vyčíslili globálně, kolik byste asi dostali?!
0/0
11.7.2003 10:45

chleba s máslem

Re: Idnes lže a cenzoruje
Promiň, ale platím řádně daně a z nich železnice žije a hospodaří. To ještě neznamená, že musím vlakem jezdit více , jak jednou za deset let. Ale pokud se tak stane očekávám službu na nějaké úrovni a ne ten svinec,chaoz a poflakující se zaměstnance v nádržních restauracích atd .... co jsem zažil.Myslím, že jsem byl po světě dost a všude jsem se snažil si vyhradit jeden den na železnici. Pokud srovnám určitou rovinu civilizace a kultury - vychází z toho CD katastrofálně.
0/0
11.7.2003 11:10

Q

Re: Idnes lže a cenzoruje
No trochu se ti popletli kolonky. DP určitě nedostane 12mld na "pokrytí ztrát z přepravy osob", ale třeba na stavbu metra do Letňan. Investice ČD (např na stavbu koridorů apod.) jsou mimo těch 8mld a věř, že jsou podstatně vyšší. :-(
0/0
11.7.2003 11:17

mirek

Re: Re: Idnes lže a cenzoruje
"od te doby co zvedli jizdne na neunosnou uroven.."
Co to plácáš? 0,60 / km (a nově od 1.7. ve více (ve dvou, ve třech,..) lidech 0,40 / km) je neúnosná úroveň? Jsi bezdomovec nebo co?
0/0
12.7.2003 17:38

chleba s máslem

uf
Minulej měsíc jsem jel vlakem do Sušice a byl to pěkný výlet, posuďte samy. Z Prahy jsem vyjel po 11 hodině a před šestou jsem byl na místě. Všude to moc pěkně vonělo, bylo čisto a krásně , to vše za cca 250 Kč. Jen mi ve finále bylo záhadou proč mi doma v garáži stojí Scenic, jehož provozní náklady na tuto cestu jsou ve finále menší a o času se nedá ani mluvit.......... Aha  už to mám, nemomohl bych si dát oblemcaného kelímáče na Smíchově.
0/0
11.7.2003 10:34

jorge

Re: uf
a tos jel proboha kudy? Pres Plzen je to Praha 11:20-> Susice 15:21 (neb o Praha 10:30-> Susice 13:37)
0/0
11.7.2003 10:42

chleba s máslem

Re: Re: uf
jel jsem přes Zdice , Březnici a Protivín..........to mi doporučila paní s kleštičkama. Logika mi taky říkala na Plzeň. Nepospíchal jsem, byl to prostě výlet. Navíc za Březnici jsme stály skoro hodinu v polích, ale bylo hezky měl jsem dva vychlazený lahváče a lovečák..skoro , jako před dvaceti lety.
0/0
11.7.2003 11:03

Mart Erton

Re: Re: Re: uf
Jo, jo. Za blbost se platí.
0/0
11.7.2003 20:31

ps

Re: uf
Kdybys jezdil vlakem casteji nez jenom kdyz se ti tvuj SCENIC poroucha, koupil bys si Kartu Z (100 Kc) a Praha-Susice 138 Kc. Nebo tzv. Kilometrickou banku (zadny penize navic, neco jako kredit do mobilu) a 113 Kc.
0/0
11.7.2003 10:50

chleba s máslem

Re: Re: uf
Chtěl jsem se jen projet vlakem. Toť vše. A jen jsem prostě pochopil proč lidi jezdí všude autem. Jinak proti železnici , jako takové nemám. Mám k ní dokonce docela dobrý vztah a vzhledem k dřívější zálibě vlastním poměrně dost slušný archiv literarury, fotek a sběratelských věcí. A jelikož jsem se ve sklepě hrabal v krabicích , ukecal jsem ženu , abychom se projeli ke známému do Sušice místo autem ,vlakem. A tak se nejedná o poruchu auta / máme dokonce ještě jedno/, ale o výlet. A posuďte samy 500 Kč za dva lidi . Mne osobně nezabijou jen si představuji obyčejného člověka, jak se na to tváří. Chápu , že existují slevy, ale né každý jezdí  ráno do práce s bandaskou. Dokonce chápu, že pokud je něco zvláštního, né každodenního je třeba si připlatit, ale za cestu vlakem...... no nevím.
0/0
11.7.2003 11:00

Peťan

Re: Re: Re: uf
Proboha, proč vám nevydala v pokladně jízdenku na skupinovou slevu? Vždyť by vás to oba stálo 200 Kč (jedna cesta).
0/0
11.7.2003 11:21

mirek

Re: Re: Re: Re: uf
"proč vám nevydala skupinovou slevu"
Měl smůlu, dostal tu chuť projet se vlakem moc brzo. Jel minulej měsíc.
0/0
12.7.2003 17:43

ps

Re: Re: Re: uf
Tady je videt ze jizdne bez slev je skutecne jenom na odstraseni obcasnych cestujicich. Nastesti to CD (ac je jejich marketing naprosto bidny) zacinaji chapat a od zacatku cervence byste za tuhle cestu dal jenom 207 misto 500 Kc. Bez zadnych blbych prukazu.
0/0
11.7.2003 11:22

Golem

Dobry,
dalsich osm miliard v p... prachu. Diky spatnym zakonum musela CR zaplatit 10 mld. za TV n@va a ted jeste budeme platit neschopnost CD dalsima 8 mld. Vladnou nam opravdovi odbornici a jim podobni jsou ve vedeni podniku ovladanych statem. No neni to nadhera?
0/0
11.7.2003 10:14

Aja

Kecy
To jsou jen dluhy státu vůči dráze. Navíc uznamé. Nevím proč novináři stále musí lhát a nažit se ovlivnit lidi proti drahám. Ty vagony taky určitě nedemolují nádražáci. Nebo snad průvodčí rozřezávají sedadla a sprejují po vagonech?
0/0
11.7.2003 10:12

NESCHOPNOST ne jenom drah ale i VLADY postihnout dluzniky, tunelare, zlodeje. Nejvice vlada sankcionuje slusne lidi odvadejici dane.
0/0
11.7.2003 10:08

Alda

zeleznice
Jak dlouho budeme jeste platit za neschopnost teto prohnile organizace, ktera neni schopna stat na vlastnich nohou?
0/0
11.7.2003 10:03

Tomáš

Re: zeleznice
Popravdě řečeno ředitelství silnic a dálnic také nestojí na vlastních nohou, ze státního rozpočtu odčerpává mnohem více, než železnice. A to se ještě nestará o silnice II. a III. třídy, kam tečou další a další peníze.
0/0
11.7.2003 10:15

Ledovec

Re: zeleznice
Již stojí. A co není prohnilé v tomto státě? Počínaje kdekoli a konče taky včetně MfD.
0/0
11.7.2003 11:24

USAma

Neschopnost
Když vidím armádu posunovačů sestavovat vlak, je mi jasné, že s touto organizací nemůže železnice prosperovat. Přitom nějakých 40 let "zavádějí" automatické spřahadlo, aby nikdo nemusel lézt pod vagony a spřahovat ručně, bohužel bezúspěšně. Dokud budou dráhy takto přistupovat k technickému pokroku, nikdy prosperovat nebudou.
0/0
11.7.2003 9:58

ps

Re: Neschopnost
Jo, ale na to je potreba nejdriv zatocit s odborarema a propoustet a propoustet. Treba navratnost automatizace (= propusteni vypravcich) regionalni trati je jenom cca 1 rok !
0/0
11.7.2003 10:15

puppy

80.000 výplat měsíčně
armáda redukuje, železničáři zůstávají... to je země...
0/0
11.7.2003 9:51

pivko

Re: 80.000 výplat měsíčně
jediné, co z ČD za něco stojí (a to ještě ne vždycky) jsou vlaky IC/EC/SC, kde aspoň většinou jezdí vagóny, které nepamatují císaře pána a průvodčí nejsou ožralí negramoti, kterým srmdí z úst a čouhá sláma z bot. jinak jsou ale české dráhy suverénně nejhorším podnikem české ekonomiky a jenom takzvaný strategický zájem státu je drží nad vodou.
0/0
11.7.2003 9:56

Peťan

Re: Re: 80.000 výplat měsíčně
To jste vzal jako kde s těma průvodčíma? Docela by mě zajímalo, kdy jste jel naposled vlakem. V dnešní době spíš potkávám úslužné a rozhodně ne "buranské" průvodčí. Pokud srovnám chování průvodčích ČD a některých řidičů ČSAD (a podobných podniků), tak musím konstatovat, že je velmi podobné. Někteří jsou OK, jiní by si zasloužili leda tak vystřelit na Měsíc. Takže, jezdíte vlastně aspoň busem? A k těm IC/EC/SC. Pokud se podíváte na ty vagóny detailně, tak zjistíte, že na mnohých expresech (bez příplatku), třeba na Košičanovi, jezdí totéž co na EC. Takže buď netvrďte, že jediné, co je použitelné jsou IC/EC/SC, nebo si naopak stěžujte, že chcete zpátky peníze za příplatek na EC, protože na expresu máte tu samou kvalitu bez příplatku. A mimochodem, takovej SC je z mého pohledu zcela naprd, takže radši pojedu rychlíkem, než zbytečně 1. třídou o cca 400 Kč dráž.
0/0
11.7.2003 11:38

ČD

j
Někde jsem četl, že ve vedení Českých drah má asi 2000  zaměstnanců a že celé ČD mají asi 80.000 zaměstnanců. Pak se vůbec nedivím, že mají dluhy. Navíc věčně jezdí pozdě, vlaky jsou staré. Kdyby se ČD měly přizpůsobit skutečné poptávce, tak by z nich zbyla čtvrtina, museli by zrušit většinu malých tratí, protože tam nejde konkurovat autobusům a soustředit se hlavně na pohodlné, kvalitní a dražší spoje na delší vzdálenosti.
0/0
11.7.2003 9:40

Vena

Re: j
Souhlasím. Ale teď si uvědomte, co se děje, když se ČD pokusilo zrušit některé nerentabilní úseky ... A ke stavu zaměstnanců. Mám pocit, že už mají jen 75 tis. A vyhazovat nemohou, protože odboráři ... To je prostě problém všech velkých organizací s obory ... Takže řešení není jednoduché, ale hlavně až teď se někdo (i když ne moc úspěšně) snaží něco dělat. Předtím se jen tunelovalo. Teď už konečně jednou na vlastní triko, tak se uvidí. Hlavně, aby stát platil to, co slíbí ...
0/0
11.7.2003 9:46

j

Re: Re: j
To je právě velký problém. Nikdy nebude snadný propustit např. 30.000 lidí. Ale zefektivnit ČD bude jednou nutný. Bylo by potřeba někoho jako ministr Kostelka, kdo by se toho nebál a měl by silnou podporu. Jestli ale bude stát dál každý rok platit miliardy za dluhy železnic, jednou k tomu dojde.
0/0
11.7.2003 10:13

vendelín

PROČ TAM NEUKLIDÍ ? ?
VLAKEM JEZDÍM POUZE VÝJIMEČNĚ, ALE TEN BORDEL A EKL VŽDY PŘEKONÁ PŘEDCHOZÍ ZÁŽITKY. DUĚK BY MĚL TÁHNOUT UKLÍZET HAJZLY A PERÓNY, NEBO K TOMU TU AJZBÓN LŮZU DOKOPAT !!!!!!!
0/0
11.7.2003 9:32

vendelín

Re: PROČ TAM NEUKLIDÍ ? ?
D U Š E K
0/0
11.7.2003 9:33

Peťan

Re: Re: PROČ TAM NEUKLIDÍ ? ?
Teda nevim, ale kdiž si vzpomenu na mnohá zaplivaná autobusová nádraží (třeba pražský ÚAN Florenc), a zastávky MHD, tak je mi z toho taky blbě. Navážejte se spravedlivě do všech!!!
0/0
11.7.2003 11:49

xx

OOO
Jednoduše ZRUŠIT!!!
0/0
11.7.2003 9:30

Peťan

Re: OOO
Výborně, zrušte ještě autobusy, ta stojej mnohdy tak za prd, a budeme po naší malý republičce jezdit autem nebo lítat letadlama. A nebo chodit pěšky.
0/0
11.7.2003 11:52

Peťan

Re: Příspěvek byl zrušen redakcí
Vážená redakce, když to čtete, tak také reagujte! To se Vám to sem nehodilo, že to mažete? Vždyť to zavání praktikama před rokem 89. Nebo byl ten příspěvek tak sprostej, že jste ho museli stáhnout? Vyjádřete se, ať nedochází k mystifikacím!!!
0/0
11.7.2003 11:54

kapitalistickej zlotřilec

ajzlboňácká verbež !
Deset let jsem nejel vlakem a nikdy ani nepojedu ! jezdí tím jen samé socky, upocení šmudlové a bandasky a taky hlavně opálení pendleři ze Slovenska, co si jedou do Prágu zahrát na kapesní Jánošíky. Opravdu děkuji ! Jsem pro vytrhání kolejí a revitalizaci krajiny !
0/0
11.7.2003 9:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.