Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Část reformních úspor spolykají nové dluhy

Velká část z miliard, které chce vláda získat reformou veřejných financí, padne na placení nově vznikajících dluhů. Jen za první letošní půlrok přibylo na bedra státu, jehož celkový dluh ke konci loňského roku dosahoval 430 miliard korun, dalších minimálně 20 miliard.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Roubballl

85% lidí čeká chudobinec.
Ano a jestli topůjde ještě tři roky tímto tempem, tak ve vzduchu lítá 1.000.000.000.000,-Kč schodku - dluhu. Dále je třeba vidět, že hrozí další arbitráže Nomura a podobně. Jsou zde dluhy měst a obcí, nemocnic, závazky států za zkrachovalými makléři, bankami a pojišťovnami. Další důsledek bude snížení ratingu a tím větší úroky a to sek sakramenská tafka. Představte si úroky z pordlení při kauze NOva CME, kdy z desetimiliard běželo děnně 2.000.000,-Kč. Kolik asi stojí obsluha současného dluhu?Ano ČR se blíží k agonii. Lide nejsou ochotni si utáhnout opasky. Současná vládní garnitura se bude u koryt držet tak dlouho jak to jen bude možné a žádnou opravdovou reformu neuděla. Ale vini jsme my. My všichni nechali jsme si rozkrást a vyžrat zemi. Vzpomeňte si na Kuponovou privatizaci, na dovoz nezdaněné nafty - podvody s LTO, na vykradené banky, které nebyly zprivatizovány a půjčovali jako o závod. A na konec jsme si osobu z nejodpovědnějších za kotrmelce a za zhasnutí světel posadili na Olymp. Celý svět se nám směje. Neumíme zatočit ze zloději. 5.000.000.000,-Kč banka potažno stát jakoby zapomene vymahat a dotyčný "velkopodnikatel" sedí na F1 a směje se do televize. Do nynějška to byla legrace. Prodával se majetek bylo z čeho brát. Ale jak vidíte už dochází. Chtěli by ještě prodat ČEZ, Budvar, Unipetrol, Telecom ne tak, aby nastartovali nový důchodový system, ale tak aby se rychle prožralo a oni se ještě chvíli udržely u koryt. Lidi jak můžete být tak hloupí a toto tolerovat. 510.000 nezaměstnaných. Byrokracie bují jako rakovina. Úředníci dusí, brzdí, berou úplatky a jsou drzí na ještě prár těch, kteří platí daně. Ve státě se rozkradlo přes 600.000.000.000,-Kč tyto peníze se nestratili jsou jen převedený a přesto je nikdo nehledá. Půjdou a budou babičce brát padesátikorunu důchodu. Nebo prodají balík dluhů v hodnotě 60.000.000.000,-Kč za 1.000.000.000,-Kč. Kriste pane. Kde to jsme. Lidi Vy jste tak hloupí, že nevíte, že touto zlodějinou budete trpět Vy a Vaše děti?
0/0
23.7.2003 11:55

Náš státní dluh není nic strašného...
ale strašné je to za co se ty peníze vyhazujou, slovo utrácet není na místě. V první řadě to je rozsáhlá a přitom absolutně nevýkonná státní správa, sociální dávky, které umožní každému, kdo nechce pracovat a umí v tom chodit, pohodlný život. K tomu připočtěme černou díru ve zdravotnictví, která nikoho nenutí šetřit, vytunelované banky (jen IPB přes 200 mld), sem tam nějaká ta arbitráž za pár miliard a jsme tam, kde jsme. Vnitřní dluh např. USA a mnoha zemí EU je nesrovnatelně vyšší a přitom tyhle země prosperují, protože dávájí velké prostředky do infrastruktury, vědy mají funkční kapitálový trh, tj. když si půjčí peníze, tak na to, aby v budoucnu vydělávaly. My si půjčujeme na to, aby jsme se všichni měli pořád tak nějak stejně a výsledkem je to, že máme pořád méně.
0/0
23.7.2003 11:48

Jirka

To dělání dluhů je na špidlokratech to nejhorší.
Dluhy lze dělat na investice, u nichž se předpokládá nejen návratnost, ale i výnosnost.
Oni však dělají dluhy na věci, které nikdy žádný výnos mít nebudou.
Takže až jednou půjdou od válu a nastoupí rozumná vláda, která dokáže zlepšit ekonomiku, my to stejně nepoznáme. Neboť výnosy lepší ekonomiky stejně padnou na špidlodluhy.
Nevidět ani to světlo na konci tunelu.
0/0
23.7.2003 11:11

Alenzo

Re:
Koukám za všechny dluhy může jen špidla. Netvrdím, že tato vláda je čistá a najde s mnoho silných průserů, které špidla neřeší. Ale bohudík 600mld průseru ODS a spol v rámci porevolučního přerozdělování majektu a peněz z komanči naspořeného důchodového fondu do rukou pár vyvolených se nevyrovná.
0/0
23.7.2003 11:21

Ekonomický

Re:
Aha, takže opět jeden z těch, kteří mají pocit, že ČSSD je u vlády rok (ve skutečnosti 6 let) a že ODS zde asi tak 15 let měla většinovou vládu (ve skutečnosti vžy  koaliční, dva roky dokonce menšinovou). S tím důchodovým fondem sis to nějak popletl...
0/0
23.7.2003 11:29

Daňový soumar

Re:
A kdy byla menšinová? Já vím jen 4 letech menšiny ožralce Zemana.
0/0
23.7.2003 12:48

Dozen

Re:
Mezi lety 1996 -98 mela vlada jen 99 hlasu a zbytek tolerovala CSSD - pak ta fraska s Wagnerem, Teplikem a pod. Tim se neminim ODS zastavat, ac pravicovy volic, ODS je pro me neduverihodna, ale z ceho vybirat .....
0/0
23.7.2003 13:00

Bobx

Jeste vic...
Nevim, co se Vam nezda na 15 ti procentni dani, kterou navrhuje ODS? Prede dvema dny jsem priletel z Koreje a tam maji jen 10 ti procentni na vse, vcetne platu delnika s jeho soc. a zdravotnim. Dovedete si to vubec predstavit,  ze z 15 ti tisicoveho prumerneho platu zaplatite jen 1500 Kc na danich? Jo, nemaji tam skoly zadarmo, jak by rekli komuniste. Vite kolik procent lidi je tam vysokoskolaku? 65. A vite kolik procent vysokoskolsky vzdelanych lidi je v nasem raji, kde mame skoly zadarmo? Jsme bananova republika. Ano, i nemocnice tam nejsou zadarmo, ale tech deset procent si proste cely zivot sporite a pak z nich cerpate pro svou potrebu a potrebu svych deti. Zkuste si spocitat, kolik asi usporite za zivot a ze vam to staci i na ty velmi komplikovane lekarske zasahy pro vas a vase deti. Ze je to jina kultura, ze delaji porad a bez prestavek? To jo, ale jdou v 55 letech do duchodu a my, tzv. socialni stat? Porad se ridime heslem "bohatym sebereme, abychom meli vsichni dohromady hov..".Co jeste rict? Pujcme si vice, at se alespon na chvili priblizime v zivotni urovni vyspelym ekonomikam, prece i ten statni urednik ktery parazituje na danovem zatizeni prece chce mit srovnatelnou zivotni uroven s urednikem v USA, nebo alespon v EU no ne?
0/0
23.7.2003 10:03

Alenzo

Re:
ja. jaj.. Uvažujte pánové z ODS snižují daně zcela záměrně. Sice zaplatíme pouze 10 či 15% na daních, ale část peněz hodíme do fondů a bank na spoření v případě důchodu a nemocí. A tady začíná ten kolotoč, panové poslanci propojeni s bankami a fondy (třeba penzijními, které nejsou ze zákona pojištěny - to je dobrý fór) dostanou pěkně naservírovanou financi s garancí stálích měsíčních splátek. Pánové a dámy uvažujte...
0/0
23.7.2003 10:35

Martin

Re:
To není dobrý fór, to je realita  - umíš si představit ty sumy, co spravují penzijní fondy? Kdo by je jako podle tebe měl pojistit? Myslíš si, že v nějaké zemi, kde funguje systém penzijních fondů již více let, stát ručí za vklady?
0/0
23.7.2003 10:41

Alenzo

Re:
Penzijní fond, kdo ho pojistí. Podle mne je otázka zda má mít smysl. Jejich kontrola je obtížná, mnohdy jsou dceřinými společnostmi bank a jejich finanční jistinou. V případě krachu a ty už leckde v zahraničí jsou realitou se jedná o dost velký soc. problém. 
0/0
23.7.2003 11:15

Ekonomický

Re:
Nevím zda má cenu odpovídat někomu, kdo evidetně neví co píše, netuší jaký je rozdíl mezi daňovým systémem, důchodovým, zdravotním, socoiálním. To co navrhuje ODS je rovná daň, což nijak nesouvisí s důchody či nemocemi, protože na to se platí zvlášť. Rovná daň pro většinu lidí neznamená žádná snížení daní, protože nyní většina lidí platí právě těch 15 procent. Jednotná saba DPH 15 procent je pro většinu lidí spíše zvýšení daní. Takže spíše se starejte o sebe, vzdělávejte se a pak teprve poučujte a varujte!
0/0
23.7.2003 11:27

Martin

Re:
To je všechno pravda, co říkáš. I s 15% daní, co ODS navrhuje, souhlasím. Jenže bohužel ODS už nevěřím ani slovo, protože tahle sebranka rádobypravičáků vždy hlásá, co se jí právě hodí, permanentně lže, šíří paranoidní obvinění a podezření, vždy se řídí pouze zájmy strany či spíše jejího úzkého vedení, podráží své lidi v komunální politice a nebere žádné ohledy na zájmy republiky. Vůbec bych se nedivil, kdyby po volební kampani, vedené jak obvykle v pravicovém duchu, konečně formálně uzavřela koalici s KSČM, k níž názorově, rétorikou i metodikou patří, a pak spolu a nerozborně uzákonili rozvnou daň 65%. V ČR neexistuje důvěryhodná pravicová strana. Všechno jsou to převlečení normalizátoři, včetně ODS. A soudruh Tlustej je z jejich stínové vlády úplně nejhorší ...
0/0
23.7.2003 10:36

jirka kokos

musíme začít makat
 a nedrancovat doma.Nechápu co dělají ministr zahraničí a ministr průmyslu.Ti mají jezdit po světě a zabývat se odbytem našich firem(např.zbrojního průmyslu).Tím,že se vyždíme pár korun od malých podnikatelů,díra se nezacpe.Jenže to by tam nesměli sedět burani,kteří neumějí pořádně jeden svět.jazyk.V dnešní době se snaží vyspělé ekonomiky navázat obchod s Čínou,protože to je velká díra do které se dá nacpat spousta výrobků.Nám tyhle mosty přátelství spálil pan Havel.Tomu také můžeme poděkovat za hodně krachů.Jen se divím,že se na to už "železný Venca "(pozn.název železný dle počtu udělených medailí),nevysere a neodtáhne do jeho vysněného Portugalska.
0/0
23.7.2003 9:09

L.

Re:
S tou Cinou mas trochu pravdu, ale na druhou stranu nam zase Havel a hlavne protichemicka jednotka pred 10 lety otevrela branu do S. Arabie, Kuvajtu, atd. - a co z toho nase podniky vyuzily ? Vubec nic, takze je to spis zase v nasi slabe podnikove sfere a mizernem managementu. Misto nadavani a neustalyho hledani viniku je potreba uz konecne maknout!!!
0/0
23.7.2003 9:28

Pedro

Re:
Co dělají naši ministři - nic, lépe řečeno mastí si vlastní kapsu.
0/0
23.7.2003 9:41

Vlčice

Spirála
Chamtivost vládníh garnitur a jejich olizovačů přivodila v daleké i blízké minulosti pády a krachy obrovských říší a velmocí. Opět je tu trend víc mít, než znát a to je zase KONEC a reformy i komentáře jsou k ničemu.
0/0
23.7.2003 9:08

Bobo

Re:
No jo, takze vlastne jak bylo, tak i je a asi i bude...
0/0
23.7.2003 9:43

Cartman

čeho se bojíte?
Vždyť již brzy to tu převezme všespásná ODS, která sníží všechny daně na 15 procent, navrch dá každému z nás 4000 měsíčně, nastartuje 7mi procentní růst HDP, a do pár let díky těmto brilantním krokům vyrovná státní rozpočet?
0/0
23.7.2003 8:35

obycejny hloupy smrtelnik

Re:
Ty ses Cartmane tak hnusne cervenej levicak, az je mi z toho zle. Sundej si konecne ruzove bryle a prestan verit tem zvastum, ze tadle vlada napravuje chyby predeslich vlad. To je proste nesmysl. Nejvic dluhu nadelala prave tato vlada.
0/0
23.7.2003 9:01

Cartman

Re:
Ale já jsem o soušasné vládě neřekl ani popel, jen jsem zopakoval tezi reformy veřejných financí ODS, nechápu jak tě to mohlo tolik rozčílit...?
0/0
23.7.2003 9:13

Pepan

Re:
Pokud se neudeje neco takoveho, jako jsi popsal tak to tady pod taktovkou CSSD brzo vsecko krachne ... protoze ty jejich navrhovane uspory, vlastne nic neresi, vsimni si jaky je dluh, jaky je rozpocet a kolik se reformama usetri...  Vsimni si ze nejvetsi vynos prinasi stredni a male podnikani, ktere oni pridusi, vzdelani, ktere oni pridusi a veda, kterou oni pridusi... tak nevim, na cem chteji vydelavat? Vsimni si ze na svete prosperujou ty zemne kde jsou nizke dane... to je FAKT a tady se tim ale nikdo bohuzel neridi...
0/0
23.7.2003 11:45

Boris

Klauzova privatizace a její dopady.
Účetní hodnota privatizovaného majetku dosahovala výše 980 mld. Kč. Za tento majetek stát stržil 300 mld. Kč. Náklady na sanaci bank, které na koupi tohoto majetku poskytly úvěry, činí 450 mld. Kč. Podtrženo, sečteno. Stát místo zisku rovnajícímu se jednomu bilionu Kč, prodělal na privatizaci svého majetku českou cestou cca 150. mld. Kč. Děkujeme Václave.
0/0
23.7.2003 8:30

Franta7

Re:
V kuponové privatizaci dostal státní majetek každý, i ty. Že jsi ho dal koženému to je tvoje věc.
0/0
23.7.2003 9:36

JK

Re:
Klaus chtěl vyrovnaný státní rozpočet a pokud by tento fungoval už od 1998, nebyli bychom na tom tak skvěle jako teď. Takže spíš díky Miloši
0/0
23.7.2003 11:17

Ekonomický

Re:
Aha, a co to jako má dokazovat, Ona účetní hodnota nějak souvisí s tím jakou má majetek cenu, v jakém je stavu? A i kdyby čistě teoreticky účetní hodnota byla ta tržní, komu jako vláda měla ten majetek za 980 mld. prodat. Kdo zde v ČR byl, kdo dokázal takové peníze zaplatit? Měla vše prodat do zahraničí (celá levice byla tvrdě proti)? Nebo měla najít ty komouše, kteří si nejvíce nakradli a zkusit s nimi vyjednávat o ceně, aby vše zůstalo v český rukách?
0/0
23.7.2003 11:37

Cartman

Re:
Nojo, jenže Klaus, narozdíl od socialistů, uměl všechny ztráty, které vyplavaly na povrch, šikovně vrazit do tehdejší konsolidační banky, jejíž ztrátu do státního rozpočtu chytře nezahrnoval. No a to, že díky restrukturalizačním krokům tehdejších "pravicových" vlád byla většina bank v děsivé situaci se v té době také zatím navenek neprojevovalo, stejně jako to, že spousta podniků fungovala jen díky ohromnému zadlužení, které spotřebovávaly na provoz, a které nemohly nikdy splatit, atp... Takže státní rozpočet se držel každoročně pěkně vyrovnaný, a na idnesu si každý slastně pochrochtával...
0/0
23.7.2003 8:50

jo jo

Raději se odstehovat do Argentiny
horší to tam nemůže být, než v tomhle českým hnoji ... a to víme jenom to, co náhodou vypluje na povrch, v opačném případě by museli všichni emigrovat
0/0
23.7.2003 8:06

j

Proč se v článku již nuevádí, že těch 430 miliard jsou "trasnformační náklady" pana
profesora? Jasně, MF Dnes byla také privatizována převedením majetku na její redaktory (za co asi?)....
0/0
23.7.2003 7:45

anonym

stát na konečné
Mě osobně je to fuk. Stačí mi, když se dovím, že důchodce v německu má 3x vyšší důchod, než já plat. Tenhle stát jde do srač...
0/0
23.7.2003 7:36

tom

ČSOB se vždycky na Vás vykašle
počítat s tím, že ČSOB bude vyvíjet nějakou aktivitu a platit právníky, když jim to stejně uhradí stát je trapné.....ČSOB se vždycky na Vás vykašle!!!
0/0
23.7.2003 6:47

ppetr

dluhy se musi PLATIT !!!!!!!!
dalsich 30mld pro nas pripravi NOMURA.od FALCONU a rusaku nic zas nedostanem,ackoli nam dluzili pres 100mld.
vzuru do Argentiny  rychle si naberu uvery,az se bude roztacet kolo inflacni spiraly jen na tom vydelam .
kdyz si jen vzpomenu jake SVETLE ZITRKY NAM TA CSSD PRED VOLBAMI NASLIBOVALA
lidicky nemate na ne taky vztek.nastesti jsem je nevolil.
TIMTO NAVRHUJI ABY VLADA ODSTOUPILA  A VYPSALY SE NOVE VOLBY
 
 
0/0
23.7.2003 6:20

Xsara

Re: S novými volbami
naprosto souhlasím, ale domnívám se, že ani v těchto volbách nebudu mít na výběr zvolit někoho pořádného! ČSSD jsem nevolila a leze mi krkem  Tenhle stát už ztrácí naději vyhrabat se ze státních dluhů
0/0
23.7.2003 8:29

Cartman

Re:
Správně, nové volby, a vítězství ODS, to je spása této republiky. 15ti procentní daň, 4000 pro každého, 7mi procentní růst ekonomiky, za 7 let vyrovnaný rozpočet. To bude paráda. To není žádné slibování světlých zítřků... Co natom, že zlodějskou Nomuru do IPB pustila právě ODS, co natom že to byla hlavní příčina pádu IPB, co natom, že od Rusáků z dluhu ODS nevymohla nikdy nic, že první výsledky z vymáhání tohoto dluhu udělala až vláda CSSD.
0/0
23.7.2003 8:58

Trelane

Re:
Hele Cartmane, že jsi demagog, to jsem už pochopil, ale alespoň nelži. IPB prodávala Nomuře vláda našeho geniálního pana guvernéra Tošovského na jaře 1998.
0/0
23.7.2003 9:11

Cartman

Re:
Máš pravdu. Omlouvám se. Nicméně, byla to ještě pravicová vláda, takže vyčítat neúspěchy táhnoucí se z této privatizace CSSD se mi zdá nesportovní.
0/0
23.7.2003 9:16

Franta7

Re:
A co bankovní dohled který měl také tošovský. Tošovský za to může, jak ve vládě, tak i v ČNB !
0/0
23.7.2003 9:38

Cartman

Re:
Já se Tošovskýho nezastávám. Ten taky pokálel, co mohl. Ale narozdíl od Klause, on aspoň ví, co provedl, tak chodí se sklopenejma ušima, čumí do země a moc nemluví.
0/0
23.7.2003 10:17

jarek

Mame porad cas
Vse zalezi na tom vazeni jak dlouho planujete zit. jestlize mene nez 5, 7, 10 let je to bez problemu, dele, to nevim. Uz nyni je oficialni dluh 450 miliard, plus 150 ta finta, zvana konsolidacni agentura, plus dalsich kolem stovky rocne, ze strukturalniho deficitu vlady /vybirame rocne kolem 100 miliard mene nez utracime, plus dalsi dluhy a prusery o kterych dnes jeste nevime a za 4 roky prelitneme 1000 miliard / jeden trilion korun dluhu / , to bude 40% HDPa pak zacneme brzdit, protoze to je jako vlak neda se to zastavit ma miste, jestli to neubrzdime a nezvratime drive nez dosahneme 60%, tak se nedostaneme k zavedeni eura, jestli preletime i 60- 70% , hranici, tak se blizime do Argentiny. Rikam, 5let utraceni zadny problem, krome nizsi zivotni urovne, za 10 let takoveho utraceni ale lod naseho statu zacne nabirat vodu, tak si to naplanujte.
0/0
23.7.2003 1:24

Z

Re:
Tak trilion dluhu prelitneme pouze pokud bude inflace v radech statisicu procent, ale bilionek realny je...
0/0
23.7.2003 4:52

bobr

Re:
Jakym zpusobem chcete jak rikate rozjety vlak brzdit?Penize,ktere se vyberou na zvysenych danich od ceskych obcanu se stejne musi co nejdrive ztratit v cernych dirach spratelenych firem,ktere neustale vyhravaji konkurzy a jejich prace je nekolikanasobne predrazena aby bylo hlavne na profit dulezitym urednikum,ktery tuto praci zadavaji.Nedavno jsem se dovedel jak se to vlastne dela.Firma,ktera jde do konkurzu zamestnava nekolik lidi s zivnostenskym listem,ktery maji zivnostaky na stejnou profesi jako firma u ktere jsou zamestnane.Ti potom jdou se svoji firmou jako do konkurzu s vyssi nabidkou.Takze je splnen minimalni pocetni limit firem jdoucich do konkurzu a vyhrava porad jedna firma.Ostatni firmy se o praci nemusi ani dovedet.Tak co chcete brzdit.Bohati cesti kapitani prumyslu se casem vytrati z postu a ceskym nymandum zbudou dluhy.Budme optimisti,treba nas stat nekdo koupi a dovoli nam tady nekde dozit.  
0/0
23.7.2003 5:29

Dozen

Takze dalsich 8 miliard za Aero, nebot jsem pesimista ohledne prodeje jejich vyzbrojeneho a modifikovaneho v podstate cvicneho letounu.. Kuva, kdo to vsechno jednou bude platit ? Sakra.
0/0
23.7.2003 1:06

jarek

Re: dear dozen
Budes to platit ty a tvoje deti, to jedine je jiste
0/0
23.7.2003 1:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.