Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Konkurence sebrala Škodě dva tisíce aut

Automobilka Škoda Auto svoji loňskou pozici ve světě neudržela. Kvůli stagnujícím trhům a zostřené konkurenci zejména z Asie prodala na 79 trzích 226 266 aut, což je meziročně o 0,9 procenta méně. O procento klesly i tržby. Celkový zisk se ale propadl o třetinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

indfrt

Podíl v západní Evropě neklesá
dulezite je ze "Podíl v západní Evropě neklesá"
0/0
1.8.2003 16:40

konzervativec

vsechna auta predrazena
Koupil bych  kratkou Fabii r.v. 2003, 1.9 TDI do 200000,-   primo od vyrobce-dealera nepotrebuji. Vetsi cenu to nema. Vyroba aut=velkoseriova vyroba a tomu by mela odpovidat cena. V nasi rodine je prum. vek voz. parku 15 let, nevadi, klidne pockam/pockame dalsich 5-10 let. Chce to vetsi konkurenci, ceny jsou vysroubovane pekne vysoko.
0/0
1.8.2003 14:39

Jitka

Preferuju vlastní nohy. Dobře se na nich chodí a slušně vydělávaj! :o)
0/0
31.7.2003 12:23

xmag

Śkoda
Tak škoda všobecně není špatný auto. Že má podíl skoro 50 % na trhu, je trochu nenormální a tak se nedivím, že podíl klesá. Viděl bych ho tak na 30%. Jinak auta to jsou docela dobrý, pokud tam dávají moderní motory ( ne TDI 66kW a 1.4 benzin), tak je to docela dobrá volba. Horší spíš bude image škodovek. Nemůžu si pomoci a i spousta známejch říká, že jim připadaj na úrovni korejců. Myslím, že v téhle oblasti by měla škodovka zapracovat.
0/0
30.7.2003 11:18

Jirka

Fabia
Fabia je velmi pekny auto, nic jineho bych si nekoupil.
0/0
29.7.2003 3:05

Rejpal

Doufám, že se nediví.
V sobotním autosalonu na Primě srovnávali Fábii a Cordobu obě vozidla byly tříválce obsahu 1.2 litrů. Ze všeho mi utkvěl v paměti rozdíl vyšší ceny Fábie cca o 100 tis. Kč. Podle toho by se člověk domníval, že Fábii dovážejí do prodejen cestou kolem světa, jinak si rozdíl v ceně nedovedu vysvětlit.
0/0
28.7.2003 19:04

x

406 2.2 HDI
Od 91 jsem věrnej Peugetům a nemám důvod měnit. Fakt. Ikdyž třeba 307 se mi moc nelíbí, tak pořád to jsou po Alfě nejvíc sexy auta.
0/0
28.7.2003 16:55

JT

Re:
pěkný auta, to možná jo... ale to je asi tak všechno co se pozitivmího o Peugeotech dá říct
0/0
30.7.2003 17:49

dewq

Re:
No já mám teprv druhýho Peugeota. První byla 306 Break s turbodieselem, když jsem ji kupoval, byla rok stará (r.v.98), najel jsem s tí 150.000 km a krom toho co se má pravidelně měnit servis ani nepotřebovala. Aspoň si nevzpomínám. Jo vejfuk jsem nechal zavřit, byla tam škvírka, ale jinak nic. Přemejšlím, ale fakt si nemůžu na nějakej závažnější problém vzpomenou. Ve štychu mě nechala jen jednou, ale to jsem odjel na hory a nechal hrát rádio, takže se za týden vybila baterka a nešlo to natočit. Teď mám 307 SW od ledna 03 a zatím no problémo. Dneska s tím jedu do Chorvatska, před měsícem jsem s tím byl u Hamburku, po dálnicích tak 150 -170 a 5,5 litrů nafty a to jsem měl ještě zaplou klimu. Takže zatím na pohodu.
0/0
31.7.2003 8:26

Tercel

Co už...
Škodovky možna nejsou búhvíco a fabie je ošklivá jak cesta do práce (taky věc názoru), ale poměrem cena/kvalita jsou pořád jedna z nejlepších alternativ. Stejně mám pocit, že teď je výhodnější kupovat starší (2 -4 roky) vozy a měnit je častejc, tedy jestli dokážete najít slušný bazar.
0/0
28.7.2003 14:10

pepa

Fabia
Škodovka by měla udělat auto za nějakých 150 - 200 tisíc korun, na to by se dalo v pohodě napořit za pár let... Fabia za 350.000 je sice pěkná, ale prostě na to nemám... Lidi by si pak auto mohli spíše dovolit, stát by měl pak víc daní z projetýho benzínu, Praha by byla ještě víc zarvaná.... Ale ty ceny jsou fakt katastrofální.. Tak škodováci, kdy uděláte nějakou slušnou káru za 150.000 ?? Nepotřebuju nic super, jezdím jen v Praze, takže mi v kolonách stačí jen rychlost tak do 70 km/h. Stejně jsou všude fronty, i teď, o prázdninách..... Rychlejc se po  praze jezdit nedá....
0/0
28.7.2003 14:02

Re:
doporučuji ti kolo. za 200000 dělá auta jen dacia. pokud vím tak fabia stojí základě 250 ne 350. a problíém je taky v tom že ty co na to nemaj nadávaj na cokoliv. jen ty si to dokázal přiznat a za to máš můj obdiv.
0/0
28.7.2003 14:09

pepa

Re:
Jo, nemam na to, přiznám to.. Ale vo tom to právě je...Bohužel nejsem sám, kdo na to nemá... Takovejch je nás víc. Jo,  holt někdo má, někdo nemá... Poctivou prací se k autu za 350 000 nikdy nedostanu.. Inu, nezbývá mi nic jiného, než začít krást . Jo, ono už ale není co....
0/0
28.7.2003 16:35

Karlík

Re:
Tak to nekupuj za hotové a vezmi si to na leasing. Taková akce jako je teď program financování "Teď na to máte" tu ještě nebyla. 70 tisíc snad dášě dohromady a 3500 Kč měsíčně snad nebude taky problém, ne?
0/0
28.7.2003 17:21

Re:
je mi 20. vlastně mi bude za 14dnů 21. a poctivou prací jsem si vidělal na fabii combi comfort 2.0, klimatizace atd...za týden by mi jí už měli přivést.
0/0
29.7.2003 8:16

Tom

Re:
děláš programátora a bydlíš u rodičů, viď?
0/0
29.7.2003 14:23

Karl

Re:
Hlavne ze sis VYDELAL, VOLE.
0/0
30.7.2003 9:13

CANADIAN WHITEMAN

Re:
Kdyby jsi se lepe ucil, tak si vydelas i na auto za 600.000.-
0/0
29.7.2003 21:24

dampening

Re:
Kdyby si se fak učil, tak ti auto koupí zaměstnavatel
0/0
31.7.2003 11:48

Vysmatej

Fabia
Fabia classic je fakt slusna kara............ nejlepe v sedanu......... a za paradni prachy!!!!! Hahahahaha, kupujde draha nemecka auta (pred 55% dilu na Fabii je ausgerechnet aus D, na ostatni modely i vyrazne vice ...) Chudacci Nemcouri se maj spatne diky nemeckymu Spidlistanu, cene prace (odborum atd.) a jejich nechuti makat. Jo a trivalec je fakt bomba!!!!! Kdo si koupi neco od VW (VW, Skoda, Seat - nepocitam ostatni), tak si je urcite vedom, ze kupuje vuz, ktery v drtive vetsine uzavira tabulky o spolehlivosti. A to nezapomenme, je VW velmi casto i jednim z nejvetsich inzerentu v casopisech, ktere tyto testy poradaji...... Alespon optimisticky ukoncim svuj prispevek... kazde auto je original a tak se muze trefit jak dobry tak spatny kus. Kazdopadne u nas v podniku je z 20 vozu VW jediny bez zavaznejsi zavady a to je myslim hodne malo. (z 10 golfu melo 5! stejnou vaznou zavadu prevodovky po cca 40.000 km, jen tak na okraj)
0/0
28.7.2003 13:58

x

Re:
v GB ve spolehlivosti fabia 3. octavia 5.
0/0
28.7.2003 14:03

Dayton

Re:
Co to meleš za lejna?
0/0
29.7.2003 9:56

Jarda

bude daleko hure, jen nebojte :)
0/0
28.7.2003 13:36

Raptor

Sázka na šedivost
Nemůžu si pomoct, ale Fabia je vyloženě nehezké auto. Karoserie namá jediný nápad, interiér je úplně děsnej. Jednou jsem četl článek, kde se kdosi (asi ze škodovky) rozplýval, jakej má Fabia úchvatnej design, prý škola čistoty designu. Spíš bych řekl škola nudy. Všiměte si, komu v Evropě nejvíc roste prodej. Je to PSA, což je bídná kvalita, ale super design a Renault, což je velmi dobrá kvalita, výborná cena ve vztahu k výbavě a senzační vzhled (dle mě Renault Laguna No. 1!). Japonci rostou taky, protože kromě kvality mají slušné ceny a designově se už taky vzpamatovali. I ten pitomej Seat Ibiza vypadá k světu. Jen Fabia je šmudla za hodně peněz. A že se ve škodovce nestydí pořád dávat do katalogů základní výbavy takový hovadiny, jako koberečky apod. Fabie jsou v základu tak orvaný, že to je sotva pojízdné. Takže Škodovko-kvalitu, dolů s cenou a líbivý design. A budete prodávat dvojnásobek. Ti, co si koupí škodovku tak jako tak, vám zůstanou a přitáhnete i ty, co kromě toho že chtějí aby to jelo, chtějí taky aby to trochu vypadalo!
0/0
28.7.2003 13:31

funstorm

Re:
chtěl bych tě upozornit že kromě luxusních automobilek ( např: porsche, ferrari, rolls atd. ) se podařilo prodej zvýšit pouze BMW, jinak jsou všechny automobilky ve stagnaci stejně jako světový trh.
0/0
28.7.2003 13:37

Raptor

Re:
Mám dojem, že v Evropě rostly již zmiňované PSA, Renault, Toyota a potažmo všechny japonské automobilky.
0/0
28.7.2003 13:42

martin

Re:
tak si kromě dojmů vem nějakou statistiku dík.
0/0
28.7.2003 13:46

zavináč

Re:
Máš pravdu. Abych si musel při oupi nový šodovz yvlášť upovat trjhelní, lano apod., to je hamba.
0/0
28.7.2003 13:40

einar

Re:
Moc nás nezkoušej a běž oupit ještě lkŕniču.
0/0
28.7.2003 13:49

kliment

Re:
Díky za pohotovou reakci na tu vypracovanou češtinu, pěkně jsem se zasmál.
0/0
29.7.2003 7:36

vita

Re:
Myslím, že design je věc názoru, například mě Tebou vychvalovaný vozy připadaj moc komediantský, design Škodovek je přísně strohej a jednoduchej a o tom to je. O Renaultu VelSatis a novým Meganu bych řekl že je to pouze nepovedenej pokus o extravaganci a přeci se najdou lidi který si to koupěj a ten malej Renault s kufrem(nemůžu si vybavit název), to si může koupit jenom člověk s nedostatkem vkusu.
 Výbava mi taky nepřipadá chudá, dneska je v základní výbavě Fabie Classic:centrální zamykání, el.stahování př.oken, výškově stavitelná sedačka řidiče, dělená zadní sedadla, výškově a podélně stavitelný volant, posilovač řízení, příprava pro rádio, dva airbagy atd. 
0/0
28.7.2003 14:13

Radek

Re:
No priprava na radio je super vybava :-)
0/0
28.7.2003 19:16

Raptor

Re:
Nový Megane je už hodně odvážný, na druhé straně technologicky neskutečně našlápnutý. Co se týká Thalie, souhlasím, ta není pěkná, ale Fabia sedan je ještě o trošku ošklivější (a to je co říct). A k výbavě jen tolik-je třeba porovnat cenu vozů srovnatelné výbavy. Např opovrhovaná Thalia je ve stejném stupni výbavy o skoro 100 tisíc levnější než Fabia sedan.
0/0
29.7.2003 9:41

Ivan

Re:
... a dělené sedačky taky ...
0/0
1.8.2003 8:13

Lidožrout

jasně !
ŠKODOVÁCI UMĚJ DĚLAT JEN HNUSNÁ AUTA ! Stovková řada s "kufrem" ve předu - hnůj. Hranatej favouš -blééé, Filcka - vopilovaný blééé. A teď to nový trio ! No jako by to dělali rusáci ! Bez invence, hranaté kisně ! Snese to srovnání jen s ŽIGULÍKEM !  A te´d ten "ropák" RS - to je auto debilů ! Zrovna dnes jeden osel s tím jel a drze předjížděl celou kolonu i když ostatní čekali, myslel si dobytek, co to má za sporťáka ! tak jsem ho pak se svou starou Audinou 210 kW vyškolil a zatlačil skoro do příkopy !
0/0
28.7.2003 14:18

drsoň

Re:
sakra ty seš tvrdej hoch. tebe bych nechtěl nikde potkat. hcchá
0/0
28.7.2003 14:24

CANADIAN WHITEMAN

Re:
Ty jsi opravdu "odbornik" na design !
0/0
29.7.2003 21:22

karel

nákupní cena není všechno
Výborná debata o cenách. Francouzi a Korejci teď v ČR provozují velmi agresivní marketing, chytře těží z výhodného (pro ně) kurzu koruny, takže na podpůrné akce ani nepřispívají z vlastní kapsy , a navíc se jim oproti předchozím generacím vozů podařily docela solidní designy, ALE - za kolik se ta auta budou prodávat za pár let? Na západě si kupující u nového auta pečlivě hlídá i býdoucí zbytkovou hodnotu. Zkuste takového getze nebo 307 za pár let dobře udat... Octavia je dodeška naprostý hit a v každý bazar vám potvrdí, že se u něj dlouho neohřeje, i když jde o auto představené poprvé   roce 1986. Fabia je na tom identicky. Nic proti jiným autům, ale domácí značka si vede parádně. A navíc zaměstnává (přímo i nepřímo) jen v ČR přes 100 000 lidí - to není tak zlé, ne?
0/0
28.7.2003 13:28

arny

Re:
No, jestli rikas tomu, ze Fabia, ktera stoji ve slusne vybave pri koupi cca 350 000, stoji v bazaru za 3 roky kolem 220 000, "dobre udat", tak mas pravdu. Nicmene ve stejnem bazaru najdes za stejnou cenu i 3 roky stareho Peugota 206, ktery novy stoji pri srovnatelne vybave jako ta Fabia o 40 000 Kc min. Tomu zase rikam dobry kup pro zakaznika ja.
0/0
28.7.2003 13:52

Pepuska

To je ale legrace,
co takova fabie stoji penez. Porad me zustava zahadou, jak je mozne, ze v podstate srovnatelne auto (Agila) je o peknou radku korunek levnejsi. A to jeste v te cene je clo, ktere patrne Skodovka neplati :)).
Ale doufam v lepsi zitrky, ze se zacnou vyrabet lidova vozitka, stejne tak rodinny van. Jenom si nejsem jisty, zda to bude jeste v CR.
0/0
28.7.2003 13:27

martin

Re:
uf to sem se zapotil. zkuste prosím aspoň srovnat vnější rozměry vámi porovnávaných aut. zamyslete se. nechcete fabii rovnou porovnat se smartem? ty auta sou každé někde jinde.
0/0
28.7.2003 13:39

Pepuska

Re:
Ano, Agila je o 46mm uzsi, o 460 mm kratsi. Pritom ma zavazadlovy prostor o 20l mensi, pri sklopenych zadnich sedadlech naopak o 234l vetsi. Ze u Fabie potrebuje motor o dost prostoru vice je dano osvedcenym agregatem z 1. republiky. Osobne proti nemu nic nemam, vzdyt je docela ekonomicky, ale prece nebudu priplacet cca 45000 za moznost mit na zadnich sedadlech otloukanou hlavu shora :))).
Deformacni zony jsou asi dulezitejsi nez ty kacky navic, ale pak je nejrozumnejsi zakoupit wartburga s celokolejnicovym ramem. Lepsi konstrukci uz snad nabizi pouze modelova rada T35 +, blize nespecifikovane zbrojovky :)).
0/0
28.7.2003 13:56

Re:
nic si nepochopil. škoda.
0/0
28.7.2003 14:00

Pepuska

Re:
Asi mate pravdu, zkuste to prosim vylozit tak, aby to pochopil i clovek se snizenym intelektem, za ktereho se bez skrupuli povazuji. Pokud mi dokazete jeste doplnit informaci o tom, jak vlastne funguji trivalcove ctyrtakty, ktere jsou zretelne v kurzu, byl bych Vam velice zavazan. Velice by me to zajimalo a stale nemohu najit zdroj, ktery by mi to osvetlil.
Naposledy jsem trivalec zapsal u dvoutaktu, to byl narez, ale co ten ctyrtakt? Dekuji a preji pekny den
0/0
28.7.2003 14:10

xray

Re:
nechtěl sem vás urazit. jen sem chtěl říct, že už od pohledu se ty auta nedají srovnávat. dalo by se říct že je to jiná třída.
0/0
28.7.2003 14:22

Pepuska

Re:
Nebojte se, jsem si vedom toho, ze v automobilismu vim jak, se tankuje, sem tam vymenim zarovku, ale to je tak asi vse. Takze se skutecne rad necham poucit.
0/0
28.7.2003 14:27

Vysmatej

Re:
Souhlasim, ze trivalcovy ctyrtakt je famozni vec hehehe. Take se neustale podivuji (i viz muj prispevek vyse)
0/0
28.7.2003 14:29

Jarda

Re:
a to jeste nevite, ze je trivalcovy ctyrtakt pracujici na principu nahodnych vybuchu ;-)
0/0
28.7.2003 16:34

P.

Re:
...ach jo, tak tedy polopatě: počet válců nemá žádnou souvislost s tím, zda je motor čtyřdobý  nebo dvoudobý (dvoutakt). Pokud máš řidičák, měl bys o tom něco vědět, protože se to v autoškole probírá.
Dvoudobé motory: nejednodušší typ válcového motoru benzinového motoru je dvoudobý motor, používaný v některých malých autech, a ve většině motocyklů a v sekačkách na trávu. Každý pracuje ve dvou dobách. Nejprve se pohybuje nahoru, přičemž stlačuje směs paliva a vzduchu v prostoru nad pístem. Součastně je do prostoru pod pístem nasávána další dávka zápalné směsi. Stlačená směs se zapálí jiskrou vytvořenou pomocí vysokého napětí a plyny vzniklé výbuchem tlačí na píst zpět do spodní části válce. Při svém pohybu dolů vytlačuje píst čerstvou dávku směsi paliva a vzduchu přepouštěcím kanálem do prostoru nad pístem. Tato čerstvá směs vytlačí výfukové plyny ven výfukovým kanálem a sama je stlačena opětným pohybem pístu nahoru. V horní poloze píst zablokuje výfukový kanál, aby rozpínající se plyny nemohli uniknout. Jakmile píst dosáhne polohy, kanál se otevře. Poloha pístu kontroluje rovněž sací kanál směsi paliva a kanál přepouštěcí. Píst svým pohybem nahoru a dolu otáčí takzvanou klikovou hřídelí. K ní je připevněn těžký setrvačník, který se otáčí i poté, co píst dosáhl své nejnižší polohy. Setrvačník tak převádí energii z dolů se pohybujícího pístu ve velmi plynulý, nepřetržitý pohyb a nutí píst pohybovat se válcem vzhůru v druhé části každého cyklu.Výroba dvoudobých motorů je poměrně levná. Motory samy jsou však málo účinné při přeměně energie paliva v energii pohybu, a proto většina velkých motorů pracuje v účinnějším čtyřdobém cyklu.
Čtyřdobé motory: u čtyřdobého motoru pracuje každý píst na čtyři doby. V první době zvané sání se píst pohybuje směrem dolů a nasává směs paliva a vzduchu do prostoru nad pístem. Potom se píst pohybuje nahoru a směs stlačuje. Tato druhá doba se nazývá komprese. Stačená směs se zapálí pomocí jiskry a
0/0
28.7.2003 16:03

P.

Re: skra, školení se nevejde
0/0
28.7.2003 16:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.