Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Češi víc podnikají, práce ale nepřibývá

Stále víc Čechů se vrhá na podnikání, k úbytku nezaměstnaných to ale nevede. To je výsledek pololetního výběrového šetření pracovních sil, které pravidelně provádí Český statistický úřad. Podle jeho údajů se podíl lidí bez práce ke konci června zvýšil o půl procentního bodu na 7,5 procenta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pedro

Ale jděte
Co tady mluvíte o podnikání? To jsou jen zoufalé pokusy se uživit.  To s podnikáním nemá vůbec nic společného.
0/0
8.8.2003 11:21

Co-bol-ak

socialisticky raj
To sa da cakat, pri takom danovom zatazeni a vysokych mzdach sa neoplati zamestnavat viac ludi ako je nezbytne nutne.Socialisticky populisti tlacia na zvysovanie miezd, soc. davok, dani z prijmu a odvodov do statnej kasy a zabudaju na to, ze tych co budu ochotni tento cirkus sponzorovat bude cim dalej menej, co povedie k dalsiemu zvysovaniu nezamestnanosti.
Az ked tento system nevyhnutne skrachuje, potom pridu tie naozajstne reformy, to co teraz predvadzaju Spidlovci nazvat reformami je
0/0
30.7.2003 11:10

tatka

Co stát povolí.....
Byl by hloupej každej kdo nevyužije situace. Proč bych nepracovalsystémem švarc, když mohu pomoci sobě i svému chlebodárci? Když jsem zaměstnanec tak musím platit já i zaměstnavatel daně státu, cokoliv si koupím, tak zase zaplatím daně modlit se abych za svoji práci dostal mzdu, která je zdaněná a stejná jako na výplatní pásce a jsem-li podnikatel byť u jednoho odběratele? Mohu si odečitat různé věci z daňového základu, některé věci pro vlastní potřebu kupovat na svoji firmu. Nakupavat ve velkoobchodech kam běžní občané nemají přístup(Makro). Navíc mám-li dobrého daňového poradce, tak doteď jsem nemusel platit nic, protože se to vždy udělalo tak abych byl lehce ve ztrátě. Má to jenom jeden háček - aby můj "zaměstnavatel" platil včas moje faktury. Co se týče ukončení spolupráce tak oby dva můžeme zjistit, že jsme nepotřební ze dne na den. Jenom podnikatel nemá v pracovní smlouvě, že provádět stejnou práci pro jinou firmu je důvodem k okamžitému rozvázání pracovního poměru.
0/0
29.7.2003 13:47

užměznaj

TREFA
Sice asi pouze omylem, ale trefili jste základní problém ve vykazování nezaměstnanosti. Stále mě vrtalo hlavou kdeže jsou matky s dětmi uvedené.  Ne snad že bych se to dozvěděl, ale poukazali jste na to že existují DVĚ metodiky na pojem nezaměstnaný. Vsádím se, že ani jedna NENÍ kompatibilní s EU. Z toho nakonec vychází, že naše 9-10 procentní nezaměstnanost může být podle kriterií EU i podstatně jiná. Jenom uvažme, kde jsou v EU zavedeny ženy a matky, které pečují o domácnost nebo o děti !!! A to má následně vliv i na daň z příjmů!!! U nás se chce, aby byli zaevidováni jako žebráci u státu  a pak milostivě jim stát nějaké drobné dá, které před tím vzal na daních jejich manželům.
0/0
29.7.2003 12:33

statistik

Re:
Jak je možno zjistit zde
 
 
tento způsob výpočtu přesně metodice ILO , a tudíž i EU 
0/0
29.7.2003 12:55

morak

Ale Vendulko
Milá Vendulko, že Vy jste se Sobotkou připravovala reformu financí. Protože po zavedení minimální daně pro drobné živnostníky (OSVČ) drobné podnikání stejně skončí. Není potřeba jej zakazovat. A určitě jste i poradkyní LOKu, železničních odborů a jiných podobných militantně levicově naladěných spolků a jejich představitelů (dříve Ratha, nyní Kubka, Duška, Štěcha aj.).
0/0
29.7.2003 12:30

Pedro

Švarc-systém
To je přeci jasný. Zaměstnanců ubývá, protože Vás dneska pomalu nikdo nechce zaměstnat, ale radši si Vás "zaměstná" na živnostenský list. Nemusí za Vás platit sociální, zdravotní, nemáte výhody zaměstnanců, a když jseš nemocnej tak druhej den letíš na dlažbu bez udání důvodu a bez odstupnýho. Není to jednoduchý?? Proto tolik malých podnikatelů bez vlastních zaměstnanců! Vlastnit ŽL je prostě nutností!
0/0
29.7.2003 12:29

Ing. Papazian

Re: Zcela souhlasím, veliká lumpárna!
Zneužívání pracovníků, pardon velkopodnikatelů, kteří zaměstnávají sami sebe a veškerou svou práci odvádí pouze jedinému odběrateli, to je skutečná podvod, protože se jedná o obcházení daňových a dalších zákonů této republiky. Místo aby se tento alarmující stav řešil, stát ho toleruje. Je jasné, že by někteří podnikatelé, kteří takto zneužívájí své zaměstnance - velkopodnikatele, dávno ve svém vykořisťování skončily se svým podnikatelským záměrem na dlažbě. Bylo by to i žádoucí, aspoň by se vyčistil trh od prašivců. Nemám nic velkopodnikatelům, kteří zaměstnávají jenom sebe, pokud odběrateli jejich práce je více podnikatelských subjektů nebo pokud se jedná o vedlejší "zaměstnání".
0/0
29.7.2003 13:22

fe

Re:
zalez do boudy ty vsiivej papaziane, ten tvuj socialismus te zahubi
0/0
30.7.2003 21:46

Ing. Papazian

Re: nesouhlasím s Vaším názorem!
Žádný můj socialismum nevlastním, takže bohužel pro Vás mě nemůže ani zahubit. Podle všeho jste nepochopil principy demokratického kapitalismu, více studujte!
0/0
31.7.2003 8:40

Vendula

neúprosně zakázat
drobné podnikání, které rozmělňuje bohatství země. Soustředit veškerou hospodářskou činnost do 500 - 1000 velkých firem pod vedením kvalifikovaných lidí prověřených minulým režimem. Jedině tak se dostaneme kupředu
0/0
29.7.2003 11:20

Jana

Re:
Vendulo, ty jsi číslo! Sleduji občas tvé příspěvky, myslím si, že se bavíš, a to i reakcemi, které vyvolávají. Tedy alespoň v to doufám.
0/0
29.7.2003 11:35

Kosina

Re:
Nebul byh tak přísný: stačí haby každej podnikavec nemohul pracovati jenem sám, haby mušíl zaměstanti ješče i dalších občanův, přeciž kažejd nový kapitalista nebude vykořisťovati toliko sebe.
0/0
29.7.2003 11:58

Samuel Colt

Re: Hondzíčku, Hondzíčku
nepíj furt to podmáslí, však víš, že tě to rozpaluje haž do nepříčetnosti
0/0
29.7.2003 12:02

Vendula

Re:
Vykořisťování je vykořisťování i když člověk vykořisťuje sama sebe! I takový jedinec si zaslouží naší pozornosti - pokroková vláda má povinnost takovéhoto člověka zachránit před sebou samým  
0/0
29.7.2003 12:08

Mireček

Re:
Ale Vendulko, já bych se tebou nechal vykořisťovat rád. Tvůj Mireček from Bužumbura
0/0
29.7.2003 12:13

Carlos

Re:
Jen jestli ta tvoje Vendulka není puberťák s pinďourem mezi nohama!
0/0
29.7.2003 12:31

Alex

Re: Proboha,
každý ,kdo denně sleduje tyto diskuzní příspěvky, a právě i od "Vendulky" již měl možnost poznat, že jde o velmi inteligentní stvoření, takže ani žena, ani muž.
0/0
29.7.2003 13:04

Joe

Re:
Já vím, jsi ještě tak mladá a neklidná.
0/0
29.7.2003 12:43

Sam

Re:
Jestli máš v zásobě ještě další vtip, tak sem s ním.
0/0
29.7.2003 12:40

goofy

Re:
Ale takové "zlaté časy" tu už byly, Vendulko ! A není to ani  15 let. Raději nevzpomínat !
 
0/0
29.7.2003 23:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.