Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mýtné zdraží dopravu o třetinu

Zamýšlené elektronické mýto vybírané z kamionů má vydělat šestkrát více než dálniční známky. Ministerstvo dopravy plánuje, že by stát měl v prvních letech zavedení mýta získat ročně okolo šesti miliard korun. Náklady na provoz se přitom budou pohybovat do dvou miliard korun za rok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Dalibor

3000 km silnic?
No dalnic mame asi 500km (500km je v planu). Na silnicich prvni tridy se v nmecku myto vybirat nebude. Takze zase neco "super" ceskeho. Cim vice bude stat delat prekazky lidem, tim to bude horsi, tim vice budou hledat skulinky jak uniknout - nekterym nic jineho asi ani nezbude. Kdyz se zdrazi doprava (byt o 10 -30%), prisadi si obchodnici a dockame se zvyseni zbozi. To se zase bude kupovat mene. Takze se zase vybere mene dani a statu zase bude chybet.
0/0
30.7.2003 14:43

Zelené Patro

Platit podle kilometrů
Souhlasím s Bolčou. Doma taky vedu boj za individuální vodoměry - proč připlácet na vodu sousedovi, který je de jure sám, ale furt tam má vnoučata a má 3 psy jak telata, které 3x denně venčí a následně po jednom koupe.
A´t konečně kamionisti účtují skutečné náklady, ne dumpingovou cenu a zbytek doplácíme všichni v daních. Dráhy si donedávna musely stavět a udržovat tratě samy a tudíž náklady započíst do tarifu. Kamionisti jezdí po silnicích, které staví a udržuje stát. Pak můžou s cenou dolů a nekale konkurovat dráze.
 
0/0
30.7.2003 13:28

Jirka

Re:
Člověče vzbuďte se. Dráha si za své problémy může sama. Při převě větších nákladů je dráha levnější. Jenom nejsou schopni dodat vagóny a slíbit dodání zásilky.
0/0
31.7.2003 7:50

CC

Super věc
0/0
30.7.2003 11:58

Bolča

Směr
Ať to vezmu odkudkoli, v zásadě jde o krok správným směrem. Ostatně elektřinu taky platím podle spotřeby a ne nějakou roční známkou. Myslím si, že těžké kamiony působí nejvíce na kvalitu infrastruktury, a proto by se jejich provozovatelé měli nejvíce podílet na její údržbě.
0/0
30.7.2003 11:47

Týpek

váhy!
Jsem jednoznačně pro známkový sytém. Osvědčil se, tak nač zavádět další tunely? Kdyby radši za 0,5mld Kč koupily váhy na kamiony, tak můžou vážit na kdejaké silnici!
0/0
30.7.2003 11:43

kušop

a jedem
Tak se nám ten Kocourkov opět dává najevo , jak je neporazitelný.Silnice první třídy jsou v katastrofalním stavu a o dálnici D1 ani nemluvě.Misto peněz na jejich opravu se budou investovat miliardy do neodzkoušeného čipového systému.A protože naše lidičky dokáží očůrat kde co , budou se vražet další peníze do bezpečnosti systému atd ........
0/0
30.7.2003 11:09

sound

proč ne
Nic proti ostatním diskutujícím, ale pokud autem vjedu do vyjetých kolejích na silnici, nejsem z toho zrovna nadšený .Řekl bych, že hned za přírodními vlivy mají na mizerném stavu našich silnic zásluhu právě přetížené kamiony. Takže bych považoval za logické, kdyby se autodopravci podíleli nejvíce. Navíc jsem zastáncem toho, aby se většina zboží dopravovala po železnici (ale to by asi naše dráhy musely být kvalitnější)-taková kolona kamionů na okresce není nic moc-zvlášť když jedete za ní:-) 
0/0
30.7.2003 10:20

chrys

Re:
Přetížené kamiony se dají kupodivu zvážit jak na hranicích, tak ve vnitrozemí, takže nejenom elektronické mýtné, ale i nájezdové váhy pro nákladní auromobily. Rázem ubydou na našich silnicích stovky tureckých, rumunských a ukrajinských kamionů a určitě bude méně i těch vyjetých kolejí.
0/0
30.7.2003 10:45

tatka

Re: Koleje na silnicích
Už dávno měl tento stát zavést kontrolu hmotnosti vozidel na každém celním přechodu do republiky a v místech kamenolomů a pískoven. Jinak věc druhá, proč jsou dnes silnice stavěny způsobem parkových pěšinek? Navezením písku, jeho uválcováním a položením živičné vrstvy? Proč se nepočítá s tím, že po takových silnicích mohou jezdit naložená nákladní auta? Proč se dnes staví silnice tak, že 1/2roku po jejím otevření se musí frézovat a opravovat? Je to proto, že tady vše platí stát a některé firmy si mastí kapsy.
0/0
30.7.2003 13:25

Rád budu platit mýtné...
až uvidím, že se někde budují nové dálnice a stávající budou v provozuschopném stavu. I ten kdo po D1 nejezdí ví, že ujet po ní víc než 30 km bez uzavírky je asi stejně pravděpodobné jako vyhrát v loterii. Navíc uzavírky jsou většinou prázdné, odstavené stroje a pár chlapů u toho kouří nebo stojí s rukama v kapsách. Kdo někdy řídil např. v USA, a viděl jak tam třeba ve čtyři v noci makají na opravách dálnic, může si jenom přát aby se podobným služeb státu za naše vysoké daně taky někdy dočkal.
0/0
30.7.2003 10:15

Eraser

:-)
Jak už tady někdo psal, následovat bude osobní přeprava soukromými auty. To se vy, socky, co tohle schvalujete zblázníte :-) Vámi nenavidění "bohatí" ( ve skutečnosti je to obyčejná střední třída - ti co jezdí auty do 1 mil. Kč, vy střední třída za kterou se považujete nejste, vy jste chudí) zdražení dopravy bez problémů ustojí a jejich životní úroveň se nezmění. Ale vy, chudáčci, se budete na svou Š 120, Favorita, Felicii nebo Fabii "já na to mám" koukat z okna... Nezajezdíte si na chlaupu a za přibuznými (jinam stejně nejezdíte). Zapomeňte na to, to víte... Co jste si zvolili, to máte. Nakonec se těch aut bude zbavovat a vrátíze se na úroveň kolem roku 1950. Užijte si to.
0/0
30.7.2003 10:14

marzena

Re:
ty jsi teda uplne mimo, my jezdime vsichni uz ted na kole, protoze nemame na benzin. Co se stane az se zavede dan z galusek - budeme se na sve favority koukat z okna.. teda ty jsi ale chytrak, mimochodem, jak vis, kdo koho volil?
Jsi chytrej jako radio, ale k volbam jsi pravdepodobne sam nesel, vid?
0/0
30.7.2003 10:39

Eraser

Re:
Ale šel, bez starosti.
0/0
30.7.2003 10:42

marzena

Re:
jojo precetl jsem si tvuj prispevek o neco niz, tak uz mi to je jasny.. no jo holt uvedomely obcan, ktery se vyzna..
0/0
30.7.2003 10:45

A

No to je ono
, Jak se zdá, socialističtí kašpaři z celé Evropy se už spojili, aby nám mohli ze života udělat peklo. Kdypak nějaký šikula z Bruselu přijde na tom, že lidi vypouštějí z plic škodlivý skleníkový plyn (CO2) a měli by za to platit. Nejlépe nepaušálně, za každý výdech (stačí implantovat maličký čip). Každej pak bude sedět doma a zadržovat dech, aby mu zbylo na žrádlo. A nikoho nenapadne pořvávat na ulicích nějaká anti-socialistická či anti-globalistická hesla.
0/0
30.7.2003 10:11

roxor

stát tak získá ...
"zastřešováním" další peníze, které může přerozdělovat. Z toho jim opět zůstane dost "za nehty". Komunismus je tady  
0/0
30.7.2003 10:05

Eraser

cha cha :-)
Voliči ČSSD, KDU-ČSL, US-DEU pozor !!! Připravit peněženky a platit! Víc za úplně všechno !!! Patří vám to. Bohužel se svezeme i my ostatní :-(((
0/0
30.7.2003 10:01

Tomas

Tak to je síla. U nás se bude platit i za silnice I. třídy!?!!! , nejenom za dálnice. To je snad překlep v článku, nebo to myslí vážně?
0/0
30.7.2003 10:00

XY

Re:
to vis, tech par kilometru dalnic co mame je jako nic. vsude ve svete budou vybirat jen za dalnice a u nas i v obci nekde v kotehulkach. jsou to parchanti
0/0
30.7.2003 10:20

Raptor

Není to trošku moc?
Provoz systému má stát 2 miliardy ročně, není to přehnané? Co na tom může stát tolik? Jde v zásadě o čipy, sledovací zařízení, počítače a rozeslání faktur. Nebo ne?
0/0
30.7.2003 9:02

Karl

Re:
Jenom se na tom potrebuje nabalit nejaka firma blizka zamestnancum ministerstva dopravy. Tak co.
0/0
30.7.2003 9:25

Belzebub

tahle zprava mi tu chybi
Cesky Tunelar ve svete
 
Sef prazskeho zastoupeni v Brusselu Zdenek Werner podle kontrolni komise EU zproneveril v prubehu roku cca 20 mil Kc ( 670 000 Euro). Komise rovnez nenasla odpovidajici vedeni ucetnictvi.   Mimo jine pan Werner pro svuj privatni byt v Bruselu koupil postel za 2500 EU. Coz se taky kontrolni komisi moc nelibilo.   – opet cesky nenazranec ktery si mysli ze on je pupek sveta a muze vse.
0/0
30.7.2003 8:48

Pavel

Můj názor
Považuji odstranění paušální platby za použití dálnice za spravedlivé - při ceně dálniční známky a počtu najetých kilometrů je cena za 1 km jízdy proti dálnicím ve Francii, Itálii a jinde směšná a navíc nezohledňuje ujetou vzdálenost. Nejsem si ale jistý jak bude technicky vybírání mýta zajištěno - to nechápu. Někdo tady píše o nějakých čipech. Bude to kreditní či debetní systém? Jak bude zajištěno aby auto na dalnici bez čipu nemohlo - stejným způsobem jako kontrola dálniční nálepky? Jinak nemám obavy ze zdražování. To postihne jen produkci globálněji podnikajících firem, lokálních producentů se to nedotkne. Svým způsobe je to určité antiglobalizační opatření - a to vítám.
0/0
30.7.2003 8:29

XY

Re:
akorat se to projevi zdrazenim zbozi. protoze pomalu vsechen obchod se dela kamionama. a co se tyce tech dalnicnich znamek, ty by meli bejt u nas zadarmo, protoze ty nase dalnice stojej za prd. sama uzavirka, clovek jede najednou je konec dalnice, tak se clovek klobrca po okrskach a najednou zase zacina nejaka dalnice a pak zase konci a to je porad takhle dokola.
0/0
30.7.2003 10:29

marzena

Re:
nadavat na cesky silnice je koukam moda.. jedte se podivat treba do Italie, jak kvalitni maji dalnice tam a budou vam ty nase pripadat jeste porad levny a dobry..
0/0
30.7.2003 10:43

tatka

Doprava po železnici
Až se podaří dosáhnout na železnici takových přepravních časů jako na pozeních komunikacích tak se na ně určitě kamionová doprava přesune. Pokud ale bude současný stav tak těžko. Už jste si vy co agitujete za železnici představili co to znamená něco někam přepravit želenicí? Objednat si vagon zaplatit jeho přistavení, dovést zboží a naložit ho, čekat na vlakový spoj určitým směrem a doufat,že to bude přímý spoj v místě určení si musí příjemce zajistit vykládku vagónu a dopravu do místa určení. Takže to většinou znamená 2krát použít auto, lidi pro vykládku a nakládku a platit železnici. Vzhledem k rychlosti železnice, kdy mimo hlavní koridory jezdí vlaky neuvěřitelnou rychlostí trvá jízda vlaku neskutečně dlouho ze 130 km po silnici to umí natáhnout natřeba dvojnásobek (i více) a to co auto na této trati ujede za2,5 hodiny vlak zdolá v klidu za 5 a více hodin.  Myslím si, že kamiony z tohoto důvodu budou stejně používat silnice a mýtné přenesou do ceny dopravy a tím na koncové spotřebitele a státem uvažovaný zisk? Minimální pokud se doprava přes ČR prodraží víc než by vyšla v okolí, tak prostě přes ČR jezdit nebudou a tudíž tady nic nezaplatí. Platit to budeme jenom my co tady žijeme a musíme silnice používat každý den. A jak by dráhy zvládaly navýšení požadavků na přepravu? Vždyť už nyní mají zpoždění a prodlužují časy v grafikonech.
0/0
30.7.2003 8:29

Ach jo

Re:
Když se budu vždycky pohybovat jen od zdi ke zdi, tak se nikam moc nedostanu. Na něco se železnice nehodí, na něco ano. Pokud se u nás zdraží transitní doprava, nevím, proč bych měl být proti. A že se zdraží dovoz? To také není jen černé nebo bílé. A že příjdeme o peníze, protože budou jezdit jinudy? Řekni to těm lidem, co bydlí při hlavních tazích a jejich děti denně přecházejí mezinárodní silnici. A pokud jde o vytížení železenice, věru krátkou paměť máš.
0/0
30.7.2003 10:21

tatka

Re:
Ne, že bych měl krátkou paměť, ale doba se nám nějak změnila... . Nejsou lokomotivy, nejsou vagony, není kvalifikovaný personál. Dráhy už delší dobu nejsou to co bývaly a mávnutím kouzelného proutku se to asi nezmění.  Vlečky se také zrušily a postavit nové a v dnešní době?  Při tendenci drah rušit méně frekventované tratě zbývá pouze hlavní koridor a ten zas takovou propustnost nemá. Jinak s bydlením u E6 mám své zkušenosti takže Kamionové dopravě nijak nefandím, ale dráha měla svůj vrchol v první polovině minulého století, dnes už nestačí na požadavky doby s vyjímkou jejího nástupu místo lodní dopravy.
0/0
30.7.2003 13:14

Ach jo

Re:
Takové argumentaci nerozumím. Vše se mění (už dráhy nejsou, co bývaly), ale nemá smysl počítat s tím, že se něco změní (z méně frekventovaných tratí se přepravou nákladu stanou více frekventované tratě)?
0/0
30.7.2003 13:24

tatka

Re:
Přesně tak, ideální by bylo kdyby se nákladní doprava přestěhovala na železnici, ale k tomu je zapotřebí aby taželeznice fungovala, tam kde ji zrušili, těžko budou stavět novou. Raději koupí luxusní osobní vlak který tady nemůžou ani využít než by udržovali "prodělečné" tratě, i když o to se teď bude starat někdo jiný a ČD mu za to budou platit.
0/0
30.7.2003 13:36

Ebo

ach jo..
Oni už fakt nevědí, kde vzít prachy na dluhy co naflákali..Co takhle napsat zákon, že každý občan dá povině 1000Kč /měsíc, na velkolepý a hýřivý život našich poslanců ?! ... To bude super, že nebudu muset vycestovat a že až zamnou přicestuje ARGENTINA!!!!!
0/0
30.7.2003 8:26

Janička

Už hned se mluví o zdražování
Prosím vás, ať se s tím vypořádají dopravci sami a nepřenášejí zdražování na spotřebitele, ať se podívají do svých nákladů a zisků, přeci nebudeme hjim platit ještě mýtné, ať daji tedy kamiony do sběru
0/0
30.7.2003 8:14

tatka

Re:
Nevím proč by mělisponzorovat to, že my to zboží chceme a za druhé mýtné se nebude týkat jenom kamionů, ale v budoucnu i ostatních dopravních prostředků a to jsou osobní auta, autobusy a ti všichni budou také platit mýto a pak to pocítíte i na vlastní kůži až budete dojíždet třeba za prací a budete muset používat silnice 1. třídy nebo dálnici každý den.
0/0
30.7.2003 8:37

Jirka

Re:
Ještě že jsou v Čechách krátkozrací lidé. Kamiony do sběru dopravci samozřejmě dát můžou, jenom si každý  bude muset dojet pro požadované zboží trakařem a sám. Nebude pak mít ani problém s tím, že by se zdražení přeneslo na něho jako na konečného spotřebitele. Navíc Vás můžu ujistit, že ceny vnitrostátní kamionové dopravy jsou daleko nižší, než by měly být. Za poslední čtyři roky rostou akorát vstupní náklady a cena za dopravu buď klesá, nebo je stejná. Jenom pro Vaši orientaci jsou provozní náklady na 1km jízdy kamionu přibližně 17Kč. Cena přepravy se pak většinou pohybuje v rozmezí 16-18 Kč/km, tak mi prosím prozraďte jak má autodopravce uspořit.
0/0
30.7.2003 10:07

boss

Je třeba se zamyslet.
Bude skutečně lepší zavést mýtné u nás? To potom dopravci, kteří k nám dovážejí např. potraviny budou muset cenu mýtného promítnout do ceny těch potravin. Je skutečně nutné, zaplatit víc na potravinách a mít více peněz ve státní pokladně? Já totiž si nejsem jistý jestli někdo z nás ty peníze ze státní pokladny uvidí!!!
0/0
30.7.2003 8:00

Roman

Re:
Peníze nikdo neuvidí, protože
0/0
30.7.2003 8:23

UZOHuMO

Cim driv - tim lip
Socialisticky zpusob placeni vseho pausalem je vyhodny jen pro nekoho. Myslim, ze nejde o zdrazeni, ale o zaplaceni spotrebovanych sluzeb.
0/0
30.7.2003 7:56

Ach jo

Směr železnice
Je v zájmu společnosti, omezovat kamiónovou dopravu a převádět ji na železnici. A teď už to bude, protože v Evropě a už i u nás mohou podnikat soukromí přepravci na železnici. Jinými slovy už v tom jsou prachy, už za to někdo lobuje. Dokud jen umírají lidé na přetížených silnicích, devastují se silnice placené z našich daní, z kterých se také platí ztráty nevytížené železnice a o ekologii ani nemluvě, tak to politiky nezajímá. Ale teď už bude.
0/0
30.7.2003 7:55

Pavel

Kamiony otravují cestování
Když mají problémy autodopravci s dálnicí, ať se naloží na železniční vagóny a mohou po cestě chrápat, stejně to dělají při řízení na dálnicí
 
0/0
30.7.2003 7:52

Jarek

Dopravovat zboží po železnici
Provoz kamionů se musí omezit n dálnicích,protože se tam nedá už jezdit pohodově a hlavně bezpečně, doprava zboží patří na železnici, omezení kamionové přepravy by taky pomohlo ekologii
0/0
30.7.2003 7:45

eTony

Re:
Jarku, jak to chcete provést - omezení kamionů na dálnicích ?
0/0
30.7.2003 8:00

Jarek

Re:
Provede se to samo, když už hned křičí autodopravci kolikrát to bude stát více, sami se zlikvidují ti co se nepřízpůsobí
0/0
30.7.2003 8:10

eTony

Re:
Na tuto samospasitelnou variantu jsem zapomněl. Jde ale o to, že autodopravci nekřičí kolikrát se zdraží dopravné, ale o kolik. To je rozdíl. Takže zvýšené náklady se promítnou do cen služeb, zboží atd. Ti, kteří to neudělají a budou jezdit tzv. " pod cenou ", ti zkrachují, protože to neutáhnou. A železnice to vše nevyřeší, tomu nevěřte. Kapacitně a časově to prostě nezvládne. Nezapomínejte ještě na jednu důležitou věc : několikanásobné zvýšení osobní dopravy, jak hromadné tak individuální. Vřele doporučuji přečíst si statistiky dopravy jako takové na int. stránkách ministerstva dopravy.
0/0
30.7.2003 9:09

ja

Re:
O kolik = o 30 %.
=>> kolikrat = 1,3 krat
 
0/0
30.7.2003 9:58

Vysmatej

je mi do breku
VIVAT SPIDLA!!!!! BRAVO!!!!!
Doufam, ze se z toho vsichni po**rou, hlavne volici CSSD, KDU a US, az bude vsechno zase drazsi diky doprave.
0/0
30.7.2003 7:43

pes Novák

Re:
Tak sis zajásal, až ti ptáček ještě více zmodral. Ale přečetl sis pořádně článek? Píše se tam totiž, že mýto bude u nás zavedeno až v r. 2006 a to už Špidla nebude u vesla. A pokud bude mýto zavedeno v Rakousku a Německu není důvod lákat zahraniční kamiony k bezplatné jízdě  u nás (např. z Berlína do Mnichova). Takže nezapomeň ještě na vivat Schroeder, vivat Klestil....
0/0
30.7.2003 8:10

Kid

Re:
Nauč se číst, čokle Nováku, píše se v roce 2005, jsi už z tý Novy zblblej jak Železný, nezapomněl jsi náhodou někdy zaplatit clo???
0/0
30.7.2003 9:52

toy

bez komentáře
ach ta evropská unie. další úřednický nápad jak ožebračovat obyvatelstvo. a to určitě nebude poslední úřednická zhovadilost.
To maj všichni za to , že chtěj ten socialistický svaz německo-francouzských republik.
0/0
30.7.2003 7:39

Karl

Re:
..............zákonodárců, chlapče, zákonodárců.
0/0
30.7.2003 7:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.