Diskuze

Mýtné zdraží dopravu o třetinu

Zamýšlené elektronické mýto vybírané z kamionů má vydělat šestkrát více než dálniční známky. Ministerstvo dopravy plánuje, že by stát měl v prvních letech zavedení mýta získat ročně okolo šesti miliard korun. Náklady na provoz se přitom budou pohybovat do dvou miliard korun za rok.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Dalibor

30. 7. 2003 14:43
3000 km silnic?
No dalnic mame asi 500km (500km je v planu). Na silnicich prvni tridy se v nmecku myto vybirat nebude. Takze zase neco "super" ceskeho. Cim vice bude stat delat prekazky lidem, tim to bude horsi, tim vice budou hledat skulinky jak uniknout - nekterym nic jineho asi ani nezbude. Kdyz se zdrazi doprava (byt o 10 -30%), prisadi si obchodnici a dockame se zvyseni zbozi. To se zase bude kupovat mene. Takze se zase vybere mene dani a statu zase bude chybet.
0 0
možnosti

Zelené Patro

30. 7. 2003 13:28
Platit podle kilometrů
Souhlasím s Bolčou. Doma taky vedu boj za individuální vodoměry - proč připlácet na vodu sousedovi, který je de jure sám, ale furt tam má vnoučata a má 3 psy jak telata, které 3x denně venčí a následně po jednom koupe.
A´t konečně kamionisti účtují skutečné náklady, ne dumpingovou cenu a zbytek doplácíme všichni v daních. Dráhy si donedávna musely stavět a udržovat tratě samy a tudíž náklady započíst do tarifu. Kamionisti jezdí po silnicích, které staví a udržuje stát. Pak můžou s cenou dolů a nekale konkurovat dráze.
 
0 0
možnosti

Jirka

31. 7. 2003 7:50
Re:
Člověče vzbuďte se. Dráha si za své problémy může sama. Při převě větších nákladů je dráha levnější. Jenom nejsou schopni dodat vagóny a slíbit dodání zásilky.
0 0
možnosti

CC

30. 7. 2003 11:58
Super věc
0 0
možnosti

Bolča

30. 7. 2003 11:47
Směr
Ať to vezmu odkudkoli, v zásadě jde o krok správným směrem. Ostatně elektřinu taky platím podle spotřeby a ne nějakou roční známkou. Myslím si, že těžké kamiony působí nejvíce na kvalitu infrastruktury, a proto by se jejich provozovatelé měli nejvíce podílet na její údržbě.
0 0
možnosti

Týpek

30. 7. 2003 11:43
váhy!
Jsem jednoznačně pro známkový sytém. Osvědčil se, tak nač zavádět další tunely? Kdyby radši za 0,5mld Kč koupily váhy na kamiony, tak můžou vážit na kdejaké silnici!
0 0
možnosti

kušop

30. 7. 2003 11:09
a jedem
Tak se nám ten Kocourkov opět dává najevo , jak je neporazitelný.Silnice první třídy jsou v katastrofalním stavu a o dálnici D1 ani nemluvě.Misto peněz na jejich opravu se budou investovat miliardy do neodzkoušeného čipového systému.A protože naše lidičky dokáží očůrat kde co , budou se vražet další peníze do bezpečnosti systému atd ........
0 0
možnosti

sound

30. 7. 2003 10:20
proč ne
Nic proti ostatním diskutujícím, ale pokud autem vjedu do vyjetých kolejích na silnici, nejsem z toho zrovna nadšený .Řekl bych, že hned za přírodními vlivy mají na mizerném stavu našich silnic zásluhu právě přetížené kamiony. Takže bych považoval za logické, kdyby se autodopravci podíleli nejvíce. Navíc jsem zastáncem toho, aby se většina zboží dopravovala po železnici (ale to by asi naše dráhy musely být kvalitnější)-taková kolona kamionů na okresce není nic moc-zvlášť když jedete za ní:-) 
0 0
možnosti

chrys

30. 7. 2003 10:45
Re:
Přetížené kamiony se dají kupodivu zvážit jak na hranicích, tak ve vnitrozemí, takže nejenom elektronické mýtné, ale i nájezdové váhy pro nákladní auromobily. Rázem ubydou na našich silnicích stovky tureckých, rumunských a ukrajinských kamionů a určitě bude méně i těch vyjetých kolejí.
0 0
možnosti

30. 7. 2003 10:15
Rád budu platit mýtné...
až uvidím, že se někde budují nové dálnice a stávající budou v provozuschopném stavu. I ten kdo po D1 nejezdí ví, že ujet po ní víc než 30 km bez uzavírky je asi stejně pravděpodobné jako vyhrát v loterii. Navíc uzavírky jsou většinou prázdné, odstavené stroje a pár chlapů u toho kouří nebo stojí s rukama v kapsách. Kdo někdy řídil např. v USA, a viděl jak tam třeba ve čtyři v noci makají na opravách dálnic, může si jenom přát aby se podobným služeb státu za naše vysoké daně taky někdy dočkal.
0 0
možnosti

Eraser

30. 7. 2003 10:14
:-)
Jak už tady někdo psal, následovat bude osobní přeprava soukromými auty. To se vy, socky, co tohle schvalujete zblázníte :-) Vámi nenavidění "bohatí" ( ve skutečnosti je to obyčejná střední třída - ti co jezdí auty do 1 mil. Kč, vy střední třída za kterou se považujete nejste, vy jste chudí) zdražení dopravy bez problémů ustojí a jejich životní úroveň se nezmění. Ale vy, chudáčci, se budete na svou Š 120, Favorita, Felicii nebo Fabii "já na to mám" koukat z okna... Nezajezdíte si na chlaupu a za přibuznými (jinam stejně nejezdíte). Zapomeňte na to, to víte... Co jste si zvolili, to máte. Nakonec se těch aut bude zbavovat a vrátíze se na úroveň kolem roku 1950. Užijte si to.
0 0
možnosti

marzena

30. 7. 2003 10:39
Re:
ty jsi teda uplne mimo, my jezdime vsichni uz ted na kole, protoze nemame na benzin. Co se stane az se zavede dan z galusek - budeme se na sve favority koukat z okna.. teda ty jsi ale chytrak, mimochodem, jak vis, kdo koho volil?
Jsi chytrej jako radio, ale k volbam jsi pravdepodobne sam nesel, vid?
0 0
možnosti

A

30. 7. 2003 10:11
No to je ono
, Jak se zdá, socialističtí kašpaři z celé Evropy se už spojili, aby nám mohli ze života udělat peklo. Kdypak nějaký šikula z Bruselu přijde na tom, že lidi vypouštějí z plic škodlivý skleníkový plyn (CO2) a měli by za to platit. Nejlépe nepaušálně, za každý výdech (stačí implantovat maličký čip). Každej pak bude sedět doma a zadržovat dech, aby mu zbylo na žrádlo. A nikoho nenapadne pořvávat na ulicích nějaká anti-socialistická či anti-globalistická hesla.
0 0
možnosti