Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Brouk za sebou zavřel poslední dveře

Poslední vozidlo věrné překladu názvu značky Volkswagen, tedy lidový vůz, se stalo historií. V Mexiku odpoledne skončila výroba VW Beetle (Brouk), který byl v poválečných letech dostupný mnoha lidem po celém světě. Jeho výroba se postupem času stáhla jen do Mexika, které mu teď dalo vale.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kolowratt

Dědek Lebeda
asi závidí, že má ve stodole akorát rezavej kostitřas, tak tští síru...
0/0
31.7.2003 16:17

děda Lebeda

Hitlerák
To je dost, že hitlerák skončil, byla to ostuda pro demokratický svět!
0/0
31.7.2003 13:29

lynx

Re:
Trapný a ubohý příspěvek. Vyrábět lidový a přitom pěkný automobil je nedemokratické? A ještě tolik let. Jseš duševní chudák.
0/0
31.7.2003 13:39

KucKuc

:-(
Spi sladce. Budeme vzpomínat...
0/0
30.7.2003 22:02

an Benes

Na cosi se zapomenulo !
A sice, že prvý "brouk", shodných konstruktérů, Porsche a Ledwinka, vznikl už roku 1933 a vyrobila ho československá firma Wikov jako "aerodamycký vůz". Jeden jeho model bylů ještě roku 1939 vystaven na Světové výstavě v New Yorku, ale po 15. březnu se Německo postaralo o to, aby odtamtud zmizel. Obrázek tohoto vozu lze nalézt v Pestrém týdnu, ročník 1933. Až na kulaté okénko vzadu a tři světlomety vpředu (později opsala Tatra) je to VW, a motor je shodný vzduchem chlazený čtyřválec 1600ccm. Jan Beneš, Obořiště
0/0
30.7.2003 18:30

šakal

Díky!
DOBRÁ INFO!
To auto jsem viděl a vypadá vážně super!...Ale ta jeho historie je taky docela prima.
0/0
31.7.2003 2:03

šakal

Dodatek
Tohle je link na obrázek vozu Wikov-kapka
 
0/0
31.7.2003 3:37

Dayton

Re: Tohle a Brouk?
To auto je sice hezký, ale co má společného s Broukem?Brouk má přeci motor vzadu a tohle v předu, tedy zcela odlišná koncepce. A narážíš li na "aerodinamickou" karoserii brouka, tak ta získala svůj tvar nikoli díky aerodynamice, ale kvůli snažšímu lakování. Navíc Porsche a Ledwinka pracovali v Tatře a ne ve Wikovu...
0/0
31.7.2003 10:31

popelnice

Přiblblá nacistická
Dobře, že tu kraksnu již přestávají vyrábět!!
0/0
30.7.2003 13:06

hovnivál

Re:
Tvoje oblíbený Trabanty už ale taky nedělají.
0/0
30.7.2003 14:43

Aircooledhead

www.flat4.org
broukařské stránky, v rubrice fórum je místo pro pokec
0/0
30.7.2003 12:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.