Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Učitelé se zavřou ve školách na tři dny

Nejméně první tři dny nového školního roku budou v tisících škol přítomni jen učitelé. Plánovaná stávka pod hlavičkou Českomoravského odborového svazu pracovníků školství by tak v případě, že se ji nepodaří odvrátit, poměrně výrazně prodloužila prázdniny několika stům tisíců žáků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

brno

cssd se smazi ve svych vlastnich slibech!!!
nechci v tomto prispevku vyjadrovat zda je nutne ci ne zvysit platy ucitelum... stavka je moralni! NEMORALNI JE ZE CSSD VYHRALA VOLBY NA SVE SLIBY KTERE NEPLNI. A POKUD JE NEPLNITE PANI BUZKOVA,NEBO NA TO NEMATE PENIZE TAK ODSTUPTE-TO MORALNI JE!
0/0
6.8.2003 19:09

Čech

Řešení
Veškerá tato debata by nemusela být, kdyby se tvrdě platilo školné a rodiče by sami rozhodovali o škole (a tím i učitelích), které budou platit. Učitelé by pak dostali to, co si zaslouží, a odbory by mohly jít do háje... Jenomže naše stále ještě socialistické zřízení takovou věc neumožňuje, tak se nedivte, vzájemně si záviďte, jak jste to dělali posledních 50 let a vypisujte tady své rodinné účtetnictví.
0/0
31.7.2003 10:45

Jeff

Re:
Svata pravda. Jenomze tu vidim, bohuzel, hned tri typicky ceske problemy:
 
1/ Zakladni skolstvi je povinne. Tudiz nemuze byt zpoplatneno. (I v US maji napr. zadarmo skolni autobusy, aby se nikdo nevymlouval, ze nemohl dite do skoly dopravit.)
 
2/ Je to nelogicke, ale u nas je vetsina soukromych skol jeste horsich nez ty statni. Asi to bude tim, ze deti, ktere se nedostanou na statni se dostanou alespon na soukromou a at si nekdo zkusi jim dat spatnou znamku, kdyz si to rodice plati. Na mizernou prestiz takove skoly se kasle. Hlavne, ze mazanek zmaturuje.
 
3/ V soukrome skole v cechach platite to co je standard a ve statni gratis. Ne nejaky nadstandard. Takze, aby cena na soukrome skole byla unosna, tak je vybaveni a vetsinou i pronajimana budova katastrofalni.
0/0
31.7.2003 16:39

Čech

Re:
Souhlasím, ale od toho máme vládu a poslance, aby se to snažili vyřešit, oni však nic. Možná by bylo řešením zavedení možnosti připlatit si nadstandard ve státní škole. Je to ale na dlouhou debatu a jak se zdá, není u nás politická vůle a chuť něco měnit.
0/0
1.8.2003 10:59

Jeff

Nic si nenalhavejme.
Skolstvi uz je davno v hluboke krizi a poradny maler ho muze jedine zachranit.
Proc novinari a televize prezentuji hlouposti o prumernych platech ve skolstvi, ktere krome reditelu skol nikdo nikdy nevidel a neudelaji svoji praci poradne i s pruzkumem jak se veci doopravdy maji?
1/ Jaky ma prumerny ucitel doopravdy plat?
2/ Jake ma vzdelani,?
3/ Proc je doopravdy jeste vybec ve skolstvi?
4/ Kolik procent ucitelu jsou studenti-brigadnici nebo neaprobovani z nizssich stupnu a duchodci?
 
Asi by takove udaje museli kazdeho soudneho, vzdelani si vaziciho cloveka vydesit. Nakonec vetsina z nas doma dohani ty nesmysly co spatne placeny zoufalec ve skolstvi produkuje..
 
P.S. Pani Buzkova, vy jste sice pro skolstvi nic dobreho zatim neudelala (leda tak pro svoje nezvedene deti tim, ze jste je dala na francouzske liceum), ale zase uz jste toho ani nemohla vic pokazit. Takze budte v klidu. Sve penize si rozhodne nezaslouzite o nic vic nebo mim nez vetsina vasich kolegu.
0/0
31.7.2003 9:54

Barka

Re:
Co to je  opravdový plat průměrného učitele? Myslíš průměrného kvalitou, nebo co? Průměry jsou velmi zavádějící já jsem pro zprůměrování např. času, který učitelé tráví na pracovišti - ony nějaké relace jsou potřebné. Já přeji schopným a kvalitním pedagogům vysoký plat ale těch průměrných je nepochybně více (viz Gaussova křivka).
0/0
31.7.2003 10:32

Jeff

Re:
Dobra, spatne jsem to napsal. Tak teda: Prumerny plat ucitele. Ale ucitele, ne pracovnika ve skolstvi (bez reditelu, zastupcu reditele, skolnika, zamestnancu skolskeho uradu, .....). Proste plat radoveho ucitele. Ne castka na mzdovy fond deleno poctem lidi. (Ono se ne vsechno ze mzdoveho fondu spotrebuje na platy ucitelu a pak nam vychazeji takova cisla, jako ze ucitele berou 18 tisic hrubeho a tak podobne.).
0/0
31.7.2003 13:43

hahaha

Hmmm
Asi maj kratky prazdniny....... 3 mesice v roce nemakaj (prazdniny letni+zimni, reditelska volna atd.). Maloktery ucitel se skutecne dale vzdelava a pripravuje (vetsina prcha po par vyuc. hodinach domu... protoze osnovy ma v maliku a je to porad dokola....). Urcite by si tak zaslouzili vsichni 60.000 mesicne a nejlepe plosne, ze...... + 13. a 14. plat samozrejme...... Za svych 16 let ve skole jsem mel tu cest potkat pouze 3 skutecne profesionaly a to jen na vejsce, kteri skutecne neco umeli a dokazali (nepocitam nekolik externistu....). Ucit ma ten (predevsim na VS), kdo neco dokazal, a ne ze me uci studenti, kteri vsechno umeji jen hypoteticky a jeste predloni studovali to co ja..... Jo a vsichni by si to meli platit (byt se statnim uverem), protoze investuji vsichni predevsim sami do sebe a ne ze za nase penize vystudujou a budou makat nekde jinde v unii a my na to jeste budem doplacet. Jo a pripadne za praci ve statni sfere (x let) bych ty vynalozene penize za vratil (treba ulevy na danich...). NAZDAR
0/0
31.7.2003 9:50

Rozum

Peníze
Mluví se o penězích. Nevěřte zprávám v televizi jak průměrný plat středoškolského učitele je přes 18 000,- Kč. Znám mnoho učitelů ale takové peníze nikdo z nich neviděl
Nezapomínejte, že učitelé jsou vysokoškolsky vzdělaní lidé a tak je divné pokud jsou placeni na úrovni středoškoláků.
Že ve škole jsou samí špatní a ti si nic jiného nezaslouží? Třeba proto, protože ti dobří si šli vydělat jinam, aby mohli živit rodinu.
Když je totiž mladý učitel s nástupním platem 7750,- hrubého ostatním k smíchu. Vysokoškolák s platem těsně nad minimální mzdu? To buď musí být nadšenec nebo šílenec. To nikomu není divné? Jak za takové peníze uživí manželku s malým dítětem?
Myslete! a podpořte učitele! Pokud bude spokojený učitel, budou spokojené i Vaše děti!
0/0
31.7.2003 9:26

Jarda.

Zná někdo úředníka, který úředničí z lásky bez ohledu na peníze?
Pokud ano, můžeme zahájit debatu o lásce učitele k učení cizích dětí.
0/0
31.7.2003 9:02

O

Re:
Promiň, ale být zavřený v kanceláři je něco jiného, než pracovat s dětmi. Pro emocionálně laděného člověka je nadšení a obdiv v dětských očích více než prachy. Sám jsem učíval jako koníček zadarmo (aprobovaně).
0/0
31.7.2003 10:25

do/dt

Proč stávkovat?
učitelům by stačilo pár dnů striktně dodržovat přírodní zákony, platnou legislativu ČR, různá duchaplná nařízení MŠMT, školských úřadů – a školství se natotata sesype samo.
0/0
31.7.2003 8:27

šemík

A zase ty peníze
Byl bych rád kdyby odborový předáci nahlas řekli, které skupině obyvatel UBEREME, abychom učitelům přidali.
A navíc mě (a asi i řadě dalších rodičů ) ta jejich legrace stojí 3 dny dovolené- to abychom taky stávkovali, ne ?
0/0
31.7.2003 8:08

Jeff

Re:
Ucitele nejsou hlidaci vasich deti. Kam je na tri dny date je vase vec.
Taky si nemyslim, ze v takhle mizerne hospodarici zemi otazka stoji: "Kdyz pridaji ucitelum, komu uberou?" To je zase pro zmenu problem vlady, proc tak spatne hospodari.
Ale jestli si myslite, ze vzdelani vasich deti ma hodnotu maximalne cca 10-11 tisic cisteho pro ucitele, tak to snad, ze by ucitele radsi sli jezdit s tramvaji nebo se radeji zacali zabyvat blbostma v marketingovych oddelenich velkych obchodni firmem, ze?
0/0
31.7.2003 8:39

boss

Re:
Až na to, že v marketingových firmách se neřeší blbosti v podstatě s Vámi souhlasím.
0/0
31.7.2003 8:49

Jeff

Re:
Muj negativni postoj k marketingu asi bude dan mym odporem ke komercnimu zivotnimu stylu jako takovemu. Ja si nemuzu pomoct, ale ja si dobreho ucitele, vyzkumnika nebo tesare vazim vic nez tvurcu obchodnich kampani a podobne. Takze se timto vsem marketakum omlouvam, za to ze me jejich cinnost spis obtezuje nez obohacuje a ze jsem nepatricne zaujatej.
0/0
31.7.2003 9:33

Rozum

Re: Hlídání
A když stávkují železničáři, taky se budeš rozčilovat že musíš jet autem a kdo Ti to zaplatí?
0/0
31.7.2003 8:55

do/dt

Re:
... akorát u železničářů se nikdy neví, jestli právě stávkují nebo mají jenom normálně zpoždění....
0/0
31.7.2003 8:58

Pedro

málo
Tři dny je málo. Tím si učitelé nic nevymůžou. A navíc mají dost smůlu. Především Buzkovou zajímají jen vlastní požitky a vše osatní jí nezajímá. To co předvádí , jsou jenom kecy. No a druhou smůlu mají v tom, že nepředstavují represivní složku. Fízlům zvedla vláda o 30%, v půrměru každému o 7 tisíc. O kolik bojujou učitelé??? Ve srovnání s fízlama o pár kaček. Jo policejní stát je policejní stát a metody bolševike se nezapomínají a hodí se v každé době. Že pane Špidlo.
0/0
31.7.2003 8:02

antix

Re:
s tím přidáním pro policisty mám dojem, že ty peníze mají zatím jen slíbené. Tuším, že to mají brát až od roku 2006 (?), tak nevidím důvod, proč by se podle stejného vzorečku nemohly peníze "přidat" i učitelům, řekněme od září 2006 každému 5 tisíc navrch? Do té doby se jistě něco vymyslí, aby se z toho dalo vycouvat...
0/0
31.7.2003 8:17

antix

hmmmmmmm
my dospělí pochopíme důvody, proč nechtějí učitelé zahájit tradičně 1. září školní rok. Ale dovedete si představit nastávajícího prvňáčka, který se rozechvěle připravuje na svůj velký den, má určitě obavy, jaké to tam bude -  a ono jako by to nestačilo samo o sobě, ale ještě bude mít v hlavičce zmatek, proč ho paní učitelka nechce pustit do školy?? Jak se s tím má ten malý rozoumek srovnat.  Zlobte se nebo ne, ale je to vydírání - rodičů a ubližování dětem. Peníze chceme všichni, tady se ale dětem ukazuje, že peníze jsou prostě nade vše.
0/0
31.7.2003 8:00

Rozum

Re:
A stávky železničářů či ostatních nejsou vydírání třeba cestujících? Tady nejde o to, poškodit děti. Jde o to přimět ostatní lidi, aby učitelům pomohli. Všichni mluví že to není nejlepší, mnoho lidí si stěžuje, že je málo učitelů, že je špatně vybavená škola, že ...
A co jsi pro to uděla(a) TY aby se situace zlepšila? Tipnu si: NIC. Kvalitního člověka je nutné zaplatit. Pokud je člověk vzdělaný a má jisté kvality, kouká, aby za svou práci dostal slušně zaplaceno.
0/0
31.7.2003 9:00

antix

Re:
A co si učitelé počnou, když zjistí, že ten prostávkovaný týden k ničemu nebyl? To školy zavřou na půl roku? Nevidím smysl ve stávkování, trucování, tím, že se zabarikáduju ve třídě, peněz nepřibude. Ta metoda je podle mě dost primitivní a vysokoškoláků nehodná.  Pokud má vysokoškolák pocit, že ho školství nenaplňuje, proč tam setrvává? Ať jde tam, kam ho srdce a peníze táhnou. Když zůstanou jen kvalifikovaní a nejlepší učitelé, zbude na ně i víc peněz.
0/0
31.7.2003 9:30

uljanov

bolševici se radují
... a to tu byl bolševik /a je / jenom přes 40 roků - mladá fronta by to měla vydat tiskem - holt, když se dva perou, třetí se směje. / ovšem krom toho hnoje kolem, soudruzi kapitalisti.../
0/0
30.7.2003 22:58

Věra

Re: bolševici se radují
MÁŠ NAPROSTOU PRAVDU. KDYŽ SE DVA HÁDAJÍ, TŘETÍ SE SMĚJE....traduje staré přísloví. Ale s těmi učitelskými platy by se mělo něco přece udělat. Přidat každému o několik tisícovek a viděli byste, jak by se všichni snažili... PŘEJI VŠEM UČITELŮM - ÚSPĚCH...
0/0
31.7.2003 7:42

Čech

zírám
Ideální podle většiny diskutujících tedy je, aby se učitelé vůbec nestarali o peníze, vzdali se prázdnin, zvýšili si úvazek, neprotestovali, nekomentovali politické události, zvýšili společenskou autoritu, "drželi hubu a krok"? Je to tak? Učitelé by mohli povinně dodržovat celibát, aby měli menší finanční nároky, a projít vymývárnou mozků, aby poslouchali, co vy na to? :-) (Nejsem učitel.)
0/0
30.7.2003 22:05

Věra

Re: učitelé a celibát
JISTĚ MÁŠ NA MYSLI PRVNÍ REPUBLIKU NEBO ČAS JEŠTĚ PŘED NÍ. Tenkrát se učitel nesměl oženit, dokud neměl DEFINITIVU, to znamená, až byl schopen uživit rodinu. Byli posílání "za trest" na Podkarpatskou ukrajinu, na Slovensko (velice zaostalé), byli mizerně placeni a být učitelem, to vyžadovalo opravdu velikou lásku k UMĚNÍ a VZDĚLÁNÍ... BYLA TO OBĚŤ. ALE V DNEŠNÍ DOBĚ PŘECE NEMŮŽEME "Jít zpět " nebo snad ano???? Za chvíli bychom se přiřadili k zemím "třetího světa", což by jistě našim "vládcům" až tak moc nevadilo. Neboť nevzdělaní lidé jsou "poslušnější"...
0/0
31.7.2003 7:46

Čech

Re:
ano, to jsem chtěl svým příspěvkem naznačit, že většina kritizujících se chce vlastně vrátit zpět...
0/0
31.7.2003 10:29

petr

Re:
Pokud by se bral rocni fond pracovní doby ucitelu versus plny fond , mají učitelé hodinovou mzdu na urovni velmi slusne placeneho stredniho a vyssiho managementu. Je jejich lenosti, neschopností ci cimkoli jinym, ze zbyly cas nevenují vedecke, publicistiské ci jakekoli ekonomicke cinnosti, jez by jim krome zvysovani odborne erudice prinasela i patricný financní efekt. Rvat, ze nemam penize umí kazdy a kdykoli a zvlast pokud jsem statnim urednikem. Znam velice dobre jednoho progresivniho reditele ZS, ktery dokazal z te skoly udelat dokonale fungujici firmu . Platy jeho samotneho i ucitelu v teto skole dosahuji urovne pracovniku v bankach. Holt ale makaji ponekud vice nez od osmi do jedne a 8,5 mes v roce!!!!
0/0
31.7.2003 9:04

do/dt

Re:
Jsem líný, neschopný a cokoliv jiný. Právě se zabývám tvorbou učebnice pro svoje žáky na tento školní rok(zadarmo), protože nové učebnice neexistují nebo na ně prostě škola nemá peníze. Rovněž nejsou peníze na financování samizdatu...
Ale s tím fondem pracovní doby a hodinovou mzdou učitelů máte recht...
0/0
31.7.2003 9:15

Martin

Re:
Jen bych rad upozornill, ze krome prazdnin maji ucitele fond pracovni doby stejny jako ostatni pracujici lid. To ze maji vyucovaci povinnost 20-21 hodin je jedna vec, ale po nahlednuti do pracovni smlouvy je zrejme za pracovni uvazek je standardnich 40 hod. K vlastni vyuce se pridava cca 4 hod dozoru na chodbach atd. Vzhledem k tomu co "ucitelovani" obnasi byrokracie, vyplnovani vsech moznych dotazniku, statistik a tvorba priprav je ten cas zhruba odpovidajici. Samozrejme zalezi na tom jak se k tomu kdo postavi. Mimochodem i pracovnici v bankach, zvlast na urovni osob za prepazkami, maji dot podobne platy jako ucitele :-))
0/0
31.7.2003 9:24

manzel ucitelky

Re:
Asi zapominate na to, ze na druhem a vyssim stupni skol byva vyucovani bezne do pul druhe i treti. Obcas je v rozvrhu nejake okenko, pohotovost (jste ve skole jako rezerva pro pripadne suplovani) nebo taky dozor v satnach a jidelnach. Take by me zajimalo jak si predstavujete pripravu ucitele na hodinu. To taky zabere nejaky cas. A v neposledni rade zapominate na to, ze se obcas take musi opravit nejake pisemky. A dokazete se predstavit, ze kdyz jde o ucitele matematiky nebo cestiny, tak jsou pisemky trochu castejsi a opravovani zabere nekdy i nekolik hodin?!?
0/0
31.7.2003 14:38

doktorka

system odmenivani ve skolstvi a zdravotnictvi ma trochu podobny problem
Problem je zase jen v systemu. Zadky maji utirat zdravusky bez lepsiho vzdelani a pro takovou aktivitu je nizsi plat adekvatni. Zdravotni sestry maji mit vyssi zodpovednost a narocnejsi aktivity, maji se kontinualne vzdelavat, byt lepe placeni a pak nase nemocnice a strediska budou lepe fungovat. Ne vsichni neschopni lekari maji dostat plosne pridano, aby se v medicine nic nezmenilo.. A podobne ve skolstvi. V jinych zemich je caste, ze trida ma ucitele a asistenta. Ucitel je ten chytry, co ma mit vzdelani na to, aby vymyslel jak to nejlip studenty naucit a asistent mu pomaha to uskutecnit, opravit nektere testy, dozorovat zaky pri pisemkach (velmi neintelektualni aktivita) atd. Nemusim zde snad rikat, ze asistentske ohodnoceni je velmi nizke a nevyzaduje vysoke vzdelani.
0/0
30.7.2003 22:00

Věra

Re: asistenti
Mas naprostou pravdu. Na VŠ, to takhle funguje. Ale to jsou VŠ. Jenomže vtip je v tom, že i ten docent, který má asistenta je v současné době MIZERNĚ HONOROVÁN, nejenom ten asistent.... HAMBA VLÁDĚ...
0/0
31.7.2003 7:48

michallll

prestiž ztratili již dávno
lze přesvědčit např. pracovními výsledky..
0/0
30.7.2003 21:52

michallll

prestiž ztratili již dávno
je mnoho jiných kvalifikovaných možností zejména u inteligence.
kopáčům to za zlé nemám.u kantorů je to nekompetentní.když s koncem Rakouska Uherska profesoři odložili sváteční šavle, rozumní rodiče začali učit doma nebo v soukromé a podobné škole.
někdo ale nechává děti ulici. co se dá dělat. snad plakat
michal, libčeves
0/0
30.7.2003 21:51

marie

Tak tady máme zase jednu okupační stávku! A diskuze o tom jestli mzda za vysokoškolské vzdělání je dostatečná nebo ne, protože zdravotní sestra má při středná škole vyšší plat, je nesmyslná. Mzda má být odpovídající tomu, jaká je vaše cena na trhu práce. Jedno je jisté - učitelů je moc na počet dětí a přestože jsou nespokojeni, tak zůstávají. A kvalita práce? Rodiče, kteří mají zájem na vzdělání svých dětí, tak se musí doma po práci sakra snažit "doučovat" (alespoň děti ZŠ). A že si některá učitelka bere práci domů, mně na tom nepřijde nic divného. Pracuji jako zaměstnanec v soukromé firmě a za plat učitelky ZŠ to praktikuji už hodně dávno. A nejsem sama. Vy nevíte že za bránou čekají tisíce lidí na zaměstnání? Do státní sféry se to ještě nedoneslo.
0/0
30.7.2003 21:22

Věra

Re: plat učitelky
Ne, do státní správy se to ještě nedoneslo. A hned tak nedonese. Protože úředníků Státní správy, přibývá... Nejlépe placenými úředníky, jsou úředníci Bank, Spořitelen, Pojišťoven..... Jenomže ty, nemůžeš srovnávat práci učitelů a svou. UČITEL - je k tomu, aby něco NAUČIL. A ten, kdo chce učit - musí především SÁM HODNĚ VĚDĚT. Není to zaměstnání, tak jako tvé, tedy výdělečné..., pro výdělek, je to POSLÁNÍ. A JAKO TAKOVÉ BY MĚLO BÝT NÁLEŽITĚ HONOROVÁNO. Neboť - ruku na srdce - všichni jsme potřebovali a potřebujeme, pokud se dále vzděláváme - především vzdělané - UČITELE... Podle spravedlnosti by měli být UČITELÉ NEJLÉPE HONOROVANOU VRSTVOU OBYVATELSTVA V ZEMI!!!! Nekřič a nerozčiluj se - je tomu tak... PRACUJÍ S ŽIVÝM MATERIÁLEM A JSOU SCHOPNI OVLIVNIT NAŠE - PŘÍŠTÍ...
0/0
31.7.2003 7:53

Aja

Stávka učitelů..
Nemyslím, že by dneska někdo učil "z lásky k dětem".Ti nejschopnější ze školství odešli, protože je to svrab a bída.A  pro ty , co zůstali je stávající plat určitě až dost.Proto se s tím nic nedělá, proč taky?
0/0
30.7.2003 19:23

Bubu

Re:
jsem ucitelka a muzu Vam rict, ze u nas na skole je spousta ucitelu, ktera to dela s lasky k detem.
0/0
30.7.2003 20:02

Ena

Re:
Taky jsem ucila 2.5 roku a muzu Vam rict, ze ta laska k detem je az na druhem miste - na prvnim miste u mnohych ucitelu je plat , ktery je na to, co nekteri mi byvali kolegove predvadeji je vice nez dostacujici. Kdyby tolik "ucitelu" ucilo a chtelo ucit "z lasky k detem", opravdu kvalifikovani a schopni ucitele by neprechazeli do firem a absolventi pedagogickych skol by nastupovali hlavne do skol [ovsem tem jde casto jen o to, aby "meli vysokou"]. Tak ve skolach uci mladi lide bez pedagogickeho vzdelani [kterym staci umet jazyk, jako tomu bylo treba v mem pripade] nebo duchodci, pro ktere je to vitane prilepseni k duchodu. Na druhou stranu je ovsem fakt, ze ucit na zakladce je opravdu pro silne nervy - diky nasim "uzasnym" zakonum, vyhlaskam, novelam a podobnym blabolum si mladez muze delat prakticky co chce a neni na ni metr [zvlaste pokud neco pacha mimo pozemek skoly] a to nasi pubertalni drahousci velice dobre vedi a pocitaji s tim. A pokud skolaci neco udelaji, diky jejich veku se stejne nejakeho trestu nedockaji. A nejake dutky, dvojky, trojky z chovani ? Vysmeji se vam do obliceje a jejich rodice jakbysmet. Postaveni ucitele ve spolecnosti je tezke v tom, ze dnes uz nema autoritu. Ale co se penez tyce - pri vsech tech vyhodach, z nichz nejnapadnejsi jsou ty dlouhe placene prazdniny - radsi at pridaji rizikovejsim povolanim [lekari zachranek, sestricky, hasici, zvysovani kvalifikace policajtu ...]
0/0
30.7.2003 20:45

Jaja

Re: Stávka učitelů..
Panuje-li pouze tento názor mezi veřejností, bylo by snad lepší zrušit povinnou školní docházku. Mohu vás ubezpečit, že učím opravdu proto, protože mě to baví a po této profesi jsem toužila od dětství. Já vím, to se teď nenosí, takže se do nás trapných, co zůstali škole věrní,vesele dál trefujte, my to sneseme.
0/0
30.7.2003 20:40

Věra

Re: odešli ti nejschopnější
Píšeš, že ze školství odešli ti NJESCHOPNĚJŠÍ. Ne, nemáš pravdu, odešli jen ti NEJVYPOČITATELNĚJŠÍ.. PRO VÝDĚLEK, pro něž nebylo jejich povolání - Posláním a kteří zcela jistě šli UČIT, ze zcela jiných důvodů, (a zjevně pro peníze), než pro POSLÁNÍ.... Proto odešli za lepším výdělkem... Těch opravdu není škoda, není čeho litovat, jsou TO POČTÁŘI - prospěcháří, ať jdou...
0/0
31.7.2003 7:56

Jan Ámos

Proč?
Víte proč si učitelé nemohou hrát na schovávanou?
Protože by je nikdo nehledal.
0/0
30.7.2003 18:44

Novák

Česká závist (nenávist)
Asi jste nepochopili demokracii, ti co si stěžují nemusí dělat to co dělají, máme přece dnes před sebou neomezené možnosti. Nemusí nikdo stát jak pitomec před třídou puberťáků, za mizerný plat uklízet po nemocných, kontrolovat ožralé řidiče. A navíc psát o tom, kdo si co zaslouží a kdo ne a ještě jim  to propočítávat ! Tak dělejte to, na co máte, co chcete a za co si zasloužíte plat. A hlavně nezáviďte ostatním, že jsou schopnější, na lepším místě, mají větší výhody. Zaslužte si je také sami !!!!!!! 
0/0
30.7.2003 18:21

brno

Re:
ale to pak odejdou vsichni a cely system se muze jit zakopat! a doplatime na to vsichni - stat nebude prosperovat a ty budes mit treba mensi duchod... co z toho vyplyva? INVESTICE DO VEDY A SKOLSTVI SE VYPLATI NAM VSEM... PREVEDENO NA DNESNI PROBLEMY: NE VSICHNI POTREBUJEM DALNICE, NE VSICHNI ZELEZNICE ALE BEZ SKOLSTVI!?!?
0/0
30.7.2003 18:55

Novák

Re:
A odejdou asi kam ???? Nastoupí přece další, to je život. 
0/0
30.7.2003 19:56

brno

A CO MAJI TI KANTORI DELAT?
... co maj ti kantori delat. bouzel v tomto state plati zasada ze slusnym jednanim se nic nedosahne. a proto je treba jednat stylem ala "zeleznicari"
byt jako nekantor se stavkou teda souhlasim. je OSTUDA ja si "VAZI" tento stat lidi kteri jeho obcany vzdelava. jak chcete potom konkurovat v dnesnim svete bez poradne VEDY a SKOLSTVI!?
mam tech. vzdelani a radu znamych po pajdaku. ale za ty prachy!? kdo by to sel delat. zlepseme teda podminky a mozna se nam zlepsi casem i skolstvi. naopak to nebude. je to s jako s firmou: dobreho managera a dobre lidi dostanete jen za dobre penize.
0/0
30.7.2003 17:50

mzdová účetní

Re:
a kolik má učitel čistého na odučenou hodinu, případně na hodinu, kterou tráví na pracovišti?
0/0
30.7.2003 18:00

Libor

Re:
Zvláštní, že si to mzdová účetní nedokáže spočítat. Jedná se o jednoduché dělení (třeba i se zbytkem :-). Je třeba rozlišovat tři pojmy: čistého za odučenou hodinu, za hodinu na pracovišti a za hodinu práce jako takové. Právníci přece také nemají na hodinu ty peníze, co si vezmou za hodinu konzultace, protože je za tím skryta práce, kterou koná např. doma.
Celá diskuze se točí kolem několika témat: prázdniny, hodinový plat ... lidi, copak nemáte ani fantazii, ani rozum? Budoucnost školství závisí především na jeho systému. A TEN je chybný! Bohužel. Ale s těmito trapnými diskuzemi o hodinových platech jděte k čertu, to je opravdu jen pro mzdové účetní (nic proti jejich práci, ale nelze svět zúžit jen na součty a dělení).
0/0
30.7.2003 18:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.