Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Do boje o Fischera vstupují další kupci

Naftařský magnát Komárek a jeho firma Atlantik FT už nejsou jediným zájemcem o cestovní skupinu Václava Fischera. Komerční banku, které Fischerovo uskupení dluží více než 400 milionů korun, neuspokojila Komárkova nabídka na odkoupení dluhu. Banka proto jedná o prodeji dluhu s dalšími dvěma firmami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

honza

slušnost? kdepak, vych.anost
co tu kdo píšete o slušnosti pana Fischera, půjčit si 400mil. a vrátit 200mil. to od něj není moc slušná nabídka, ale pokud je zde nějaký podobný investor (jako byla v tomto případě KB), kterému to nebude vadit, tak já jsem taky "slušný" a ujišťuji Vás, že polovinu z toho, co mi půjčíte, vrátím
0/0
6.8.2003 19:28

NONY

Padni komu padni.
Toto zaříkávací klišé tak často používané našimi čelními politiky nikdy v praxi nefungovalo.Ať to bylo za dob Tomáše Ježka, když se rozkrádal pod záštitou FNM státní majetek ani v dobách V.Klause a M.Zemana. Příklad: Kdysi věhlasný bankéř a gen.ředitel KB pan(soudruh)Salzman za řízení firmy, kterou svým hospodařením přivedl ke ztrátě min.10 mld.Kč dostal za odměnu křeslo senátora a dneska po něm ani neštěkne pes a naše nezávislá média a investigativní žurnalisté na něho nějak pozapoměli a nechají ho v klídku zazse za peníze daňových poplatníků vegetovat. Dluh se převedl na ČKA a občané to zacálujou.Fischer má při ročním obratu cca 6 mld.Kč dluh 0,5 mld a hned na něho KB + další podají návrh na konkurs.
0/0
6.8.2003 11:58

Re:
Proto je také jasné, že tady nejde o úvěr, ale o zavedenou cestovku. Bývalý STB Šimáně jí chce, tak jí jakýmikoliv prostředky dostane. KB mu půjčí, aby si mohl FISCHERA koupit. Vítejme zpátky v našem českém komunismu. Protože kdyby na to měl, tak si dumpigovými cenami tu konkurenci stáhne, ale on zná pouze špinavé praktiky z dob minulých a jemu blizkých.
0/0
6.8.2003 13:51

Václav

Já být panem Fischerem, tak to zabalím.
Ať si všichni zdejší mudrlanti pak kupují mastné zájezdy u  Čedoku, nebo si všechno vyřizují sami. Už se tady třesou konkurenční cestovky, jak přeberou 330 OOO klientů CK Fischer. Část z nich si  třeba po vzoru pořídí  po vzoru Havla haciendu v Portugalsku, nebo jinde. Nechal blbcovi volnou cestu je lepší, než jej o něčem přesvědčovat.
0/0
6.8.2003 10:57

Zuzka

Dotaz
Vite co porad jen nechapu??? Tyhle dluhy prece nevznikly ze dne na den, ne???
0/0
6.8.2003 10:29

MANTINEL

Re:
Každá rozumná firma má cizí a vlastní zdroje jde jen o to jaký je jejich poměr. Obecně všechny firmy tedy mají dluhy. Dluhy jsou provozní-většinou krátkodobé splatné do 1-3 let a dlouhodobé- investiční většinou splatnost 5 a více let. Pokud firma není v pozici, že není schopná momentálně uhardit provozní úvěr (to ale neznamená, že nedisponuje majetkem, který vysoce převyšuje hodnotu úvěru) a má za partnera takové ústavy jako KB je jednoduché tuto pozici využít a úvěr výhodně zobchodovat. Je to samozřejmě chyba pana Fischera, že si tuto pozici nehlídal a při požadavku banky  na základě smlouvy (kterou bohužel akceptoval) musel splatit úvěr, na který neměl momentálně prostředky, protože všichni víme, že právě teď peníze inkasuje od kupujících. To je tedy ideální pozice pro banku a konkurenci v tento moment požadovat vyplacení úvěru.
0/0
6.8.2003 10:53

kolja

Sláva,
konečně bude KB a jiní vyžadovat exekuci na majetek VŠECH svých dlužníků, kteří jí dluží více než Fisher. Nebo se mýlím ? A ČSA bude moci uhradit, co sama dluží. A Čedok začne využívat know-how Fishera. To bude ráj na zemi.
0/0
6.8.2003 9:52

Re:
No jasně, to bylo od začátku jasné. KB je od ČEDOKU podplacená, tak nemůže přijmout nabídku od kohokoliv. Ale to by chtělo trestní oznámení na KB, ať prokáže pravdu, na každého musí mít přeci stejný metr. Pane Fischer držte se.
0/0
6.8.2003 10:31

MANTINEL

Varování pro všechny klienty "českých bank"
NIKDY neakceptujte standardní smlouvy a všeobecné obchodní podmínky v nezměněné podobě, jinak vás čeká stejná "péče" o klienta jako v KB, která je svým vstřícným a klientským přístupem typická. Divím se, že taková firma jako Fischer nebyla schopná se financovat z jiných zdrojů. Mimochodem jaká je finanční situace prvních 10 cestovek, které nezveřejňují své výsledky již několik let ? !!!!
0/0
6.8.2003 9:46

Marek

Stát se to může
Souhlasím, že každá společnost se může dostat do problémů a může se zadlužit tak, že v určité době není schopna splácet závazky. Je třeba jen překlenout dobu a získat čas u věřitelů. Tady si, ale myslím, že to není krátkodobá záležitost a pan Fischer tajil pravdivé výsledky svých společností a samozřejmě jeho věřitelé na základě jeho úspěšné celorepublikové popularitě mu dlouho odpouštěli, jelikož srazit na zem člověka jménem Fischer není jednoduché (viz. Charouz, Chvalovský, atd.). Politické propojetí těchto osob se státem je až neuvěřitelné. Panu Fischerovi přeji brzké ozdravění podniků a věřím, že když si kdokoli přijde půjčit peníze a nebude mít možnost splácet tak bance navrhne, že ji zaplatí polovinu a tím to všechno končí.
0/0
6.8.2003 9:44

Bob

Dluhy
... se mají platit. Na tom se asi shodneme všichni. Pochybuji, že by po Fischerovi někdo chtěl peníze, které nejsou po splatnosti, do toho by žádný exekutor nešel. Fisher to přehnal a chtěl supercestovku a blbě to spočítal on, nebo někdo z jeho poradců. Zkrátka měl smůlu. Škoda pro něj, pro nás lidi je to stejně jedno, cestovat se dá s kýmkoliv. P.S. Právě jsem se vrátil z dovolené s jednou slovenskou cestovkou. Absolutně super.....
0/0
6.8.2003 9:36

Bobes

Šmejd
Je zajímavé jak se jde po někom kdo má den po zahajeni ekzekuce prokazaný majetek za vice nez polovinu "dluhu".  Beha tady totiz spousta frajeru jejichz dluhy jsou 1000 krát větší než majetek a je klid. Navic tak jak uvadi Pozorovatel, pokud kteroukouliv firmu v CR nekdo pozada o predcasne uhrazeni zavazku tak je to firma v pr....
0/0
6.8.2003 9:31

david

Re: Šmejd
Pokud má někdo dluhy 1000x větší, než je jeho majetek, tak je klid zcela samozřejmě. Execkuce by se přece v takovém případě vůbec nevyplatila.
0/0
6.8.2003 9:46

IO

Hřebík, který vyčuhuje, musí být zatlučen.
To říká jedno cizí přísloví.
Pan  Fischer je slušný člověk, vypracoval se sám, nebyl v StB ani jinak spojený a zkorumpovaný minulým režimem,  neměl konexe s bývalou vládnoucí třídou, která se po Listopadu 89  transformovala na podnikatele, bankéře, manažery atd. Tím vším ovšem  vyčuhoval z řady, což se v malých českých poměrech neodpouští. A když přišla chvíle, kdy se nedaří tak, jak by člověk chtěl, tak byl ten vyčuhující hřebík zatlučen. O existenci  fenoménu průměrnosti v lidské společnosti dokládá již historie. Krásný příklad podal film Amadeus Miloše Formana.
0/0
6.8.2003 9:23

martin

Re:
pan Fischer vyčuhuje jak říkáte zejména tím, že nadělal dluhy , které není schopen splatit. Toť vše.
0/0
6.8.2003 9:25

IO

Martin neumí číst a fantazíruje
Pan Fischer vyčuhuje tím, že je především slušný člověk. Což se nedá už říci o tobě, který si vymýšlíš a podsouváš jinému své fantazie. Jsi opravdu takový buran jak píšeš?
0/0
6.8.2003 12:09

parek

Re:
vy mate urcitou zavist.....poslu na vas asi reps
0/0
6.8.2003 16:23

dantex

Re: Hřebík, který vyčuhuje, musí být zatlučen
To že nebyl v StB neznamená, že jeho společnosti nemusí platit svoje dluhy. ČSL, ČSA a KB se podle mne chovají tak jak je to ve světě normální - starají se o své peníze.
0/0
6.8.2003 9:28

IO

Kéž by se tak starali i v jiných případech
třeba u Baraka Alona, Vladimíra Stehlíka, V. Charouze atd. atd.
0/0
6.8.2003 12:15

kolja

Re:
jojo, pravda, bývá-li ovšem přitloukané prkno křivé, zatlučením jednoho hřebíku jinde vyleze jiný. Já když se mi to stane, tak tomu druhému dám větší ránu, protože mne to naštve. Tady se ale bandě syčáků nestane nic, bohužel. Jasné spolčení za účelem likvidace nepohodlného konkurenta. Jestli KB nějak ovlivní 450 mil., tak ať to kluci raději zavřou
0/0
6.8.2003 9:29

dantex

Re: Hřebík, který vyčuhuje, musí být zatlučen.
Slušný možná je, ale to neznamená, že nemusí platit své dluhy. ČSA, ČŠL a KB se starají o to aby dostali zpět své peníze a tak by to také mělo v normální ekonomice fungovat. Členství v StB s tím nemá nic společného.
0/0
6.8.2003 9:36

kolja

Re:
no to je mi novinka, s tím členstvím :-) Kéž by to tak bylo. A kdypak se ti kluci z KB jako normální podnikatelé uvolí vrátit to, co prošustrovali a co jsem já jako jeden z mnoha milionů lidí zaplatil ? Nebo Vy jste neplatil nic, že se Vám zdají normální a slušní ? A že u toho tehdy třeba nebyli ? Ale pořád jsou KB, není-liž pravda ?
0/0
6.8.2003 9:47

IO

Chápu, že ti např. estébák v Čedoku nevadí.
Nejsi sám, komu infiltrace ekonomiky býv. estébáky nevadí. A i proto je jejich síť pevnější a slušný člověk nemá protí ní šanci.  
0/0
6.8.2003 12:24

david

Re: Slušný člověk
Pan Fischer jako slušný člověk rozhodně vypadá, ale... Nechci ho pomlouvat, ale otazníků okolo jeho osoby, vztahu k minulému režimu, úspěchu v BRD, ale třeba i jeho zdejší senátorské kampaně je tolik, že za prohlásit ho za slušného člověka bych se bez výhrady rozhodně neodhodlal.
0/0
6.8.2003 9:54

tom

jasně, pro tebe je slušný třeba Zeman
a pro jiného třeba Fischer. Sebe bezpochyby považuješ za prototyp slušňáka, žejo Davide?
0/0
6.8.2003 10:45

AnalProbe

mydlo konci, rucnik konci, fiser konci
0/0
6.8.2003 9:21

Pozorovatel

Jo je to složité
Co za tím asi bude? Informací je dost málo, ale dá se předpokládat, že dluhy leteckých společností jsou z provozních záležitostí (jen mě nějak překvapila zmínka o 500 mil.Kč dluhů cestovní kanceláře ČSA a ČSL, když se o tom dříve nemluvilo a naopak prý cestovka byla bez dluhů - buď je to chybná info nabo naopak nová  dříve tajná skutečnost). Tyto a další provozní závazky by se měli v rozumných termínech platit. U pohledávky KB by bylo vhodné vědět, zda se jedná o neplácené investiční úvěry nebo o tzv. provozní úvěry (většinou 1 roční obnovované).  Pokud banka bude chtít jenorázově splatit takovéto provozní úvěry po jakémkoli podniku v ČR tak ten podnik dostane vždy do konkurzu (až na málo výjimek). Jen by mne zajímalo, zda za tím honem (protože u skupiny Fišer asi nějaké hodnoty ještě jsou) je jen čistá snaha získat své peníze nebo je podporovaná zezadu ještě někým, třeba vlastníky ČEDOKu, kteří jsou velmi zadobře s politickou špínou tohoto státu, která už jim bohužel není schopna dále zajistit nehorázné zisky z jejich druhé aktivity free shopů a tak se snaží zlikvidovat konkurenci, aby zyčal vydělávat ČEDOK?
0/0
6.8.2003 9:02

Sarah

Re: Jo je to složité
No... Já to chápu tak, že CK dluží těch 500 mil. Fischer Airu, NE ČSA a CSL!
0/0
6.8.2003 9:25

webmag

Re:
Informací je překvapivě málo proto, že množství negativních informací je nepřímo úměrné rozpočtům na reklamy v médiích. Těžko MF a jiným celoplošným novinám píše proti chlebodárci. To už musel být kalibr - exekuce, aby šly informace do světa.
0/0
6.8.2003 9:46

MANTINEL

Re: OK souhlas, známe kalný český rybník
0/0
6.8.2003 9:51

Radim

vyrovnání
Spousta zde přispívajících si neráčila všimnout, že společnosti kolem pana Fischera a jeho finanční partner nabízejí věřitelům tzv. VYROVNÁNÍ. Předpokládám, že většina fundovaných pisatelů už o vyrovnání, resp. o zákonu o konkursu a vyrovnání,  slyšela, a takový postup je běžný i mimo území ČR /např. v SRN, USA.../. Ostatně, věřitelé mohou návrh vždy odmítnout, zákon stanoví, že musí dojít k dohodě, min. ale splatit 30% závazků do 3 let. Vzhledem k tomu, že nedocházelo k oblíbenému českému sportu - tunellingu, a pan Fischer se se svými lidmi vždy dokázal postarat o své klienty, tj. o Tebe, o mě, o vás, tak mohu jen s politováním konstatovat, že mu to nevyšlo, a že doufám, že to klapne s novým partnerem...
0/0
6.8.2003 8:57

MM

CK Fischer
Dluh 500 mil by chtělo porovnat s obratem této CK možná by potom to číslo vypadalo jinak.Osobně si myslím že jde o cílenou kampań. 
0/0
6.8.2003 8:55

Toleda

Re:
Ekonome.... Mel bys to porovnavat s marzi, abys tusil, za jak dlouho to je schopen splatit. Muzas mit obrat jako Brno a jeste prodelavat... Fischer musi splacet v prve rade letadla, tak vycucava ostatni svoje spolecnosti... Klasika v ceskych zemich...
0/0
6.8.2003 9:37

0/0
6.8.2003 8:51

Huda

dluhy
Nechci obhajovat ani jednu stranu, muj nazor je, ze se dluhy maji platit v dobe dohodnute obema stranami a pokud to p. Fischer neplni, tak neni spravny manager ani podnikatel. At uz je to kampan ucelova nebo ne, p. Fischer by v ni nebyl, pokud by vcas dostal svym zavazkum. Pokud jeho veritele maji pochyby o svych investicich, je jejich svatym pravem pozadovat vyreseni situace, v tomto pripade exekuci.
0/0
6.8.2003 8:44

kolja

Re:
to máte pravdu, dluhy se mají platit. Nějak jsem ale nepostřehl, že by to v nedávé době platilo i na KB
0/0
6.8.2003 9:25

Toleda

Re:
Takže jenom proto budeme platit zase? Navíc u KB se jednalo právě o dluhy Fischerů a podobných - tj. nesplácených....
0/0
6.8.2003 9:35

neo

1 mil Cehu ma dovcu
pres cestovni kancelare.. z toho mel Fischer 30% .. to uz za to stoji se o tenhle kolac poprat ne?..
kdo nekdy vyuzil super sluzeb Cedoku urcite se bude tesit na dovolenou s touto v budoucnu JEDINOU velkou cestovkou v CR.. :-(
0/0
6.8.2003 8:33

Pepula

Re:
No, myslím, že cestovat s první správou STB s komunistickým prominentem, vekslákem panem Šimáněm by mělo být pod úroveň slušného člověka...Estébák Šimáně vlastní Čedok...
0/0
6.8.2003 9:03

C.Wolfowitz

hmmmm
Inu, nejužitečnější senátor... (bývalý samozřejmě)...
0/0
6.8.2003 8:29

Bono

inu, globalizovaný globátor C. Wolfowitz.
(na věčné věky kapitalismu)
0/0
6.8.2003 13:52

Standa

nechápu
už snad vůbec nic. Pokud někdo podniká tak, že najednou dluží na všechny strany 500 milionů, tak asi nebude všechno košer. Dluhy by se měly platit. Ať je to Pepek nebo Jarda. Já se spíš dovím bankám, jak lehce a s čím souhlasem (?) prodávají pohledávky za zlomek ceny ?! To bych já mohl přijít do banky, půjčit si 100 tisíc a za rok říct sorry, já vám vrátím 50. Pozor, dluhy nemíním provozní úvěr !
0/0
6.8.2003 8:20

Petra

JEN DO NĚHO
Moc mě mrzí, kolik komentářů se přidává na stranu supů, kteří chtějí tuto renomovanou cestovku zlikvidovat. Podle toho, jak se chovají největší věřitelé je už nad slunce jasné, že jde pouze a pouze o vytlačení konkurence z tolik  ekonomicky slibného a přitom právně neuhlídatelného trhu v naší republice. Jen do něj, až ho zlikvidujeme, budeme hledat dalšího, aby se tu náhodou neroztahoval někdo, kdo je trochu bohatší, chytřejší a "nedej Bože" poctivně naivní, že půjčené peníze mají tvořit další peníze, aby se ekonomika mohla dál rozvíjet. Proč bychom se my, generace zmrzačená socialismem, měli přizpůsobovat době a úspěšným podnikatelům. Raději je budeme likvidovat, však ta generace po nás si své místo na hnoji, který ji tu necháme nějak poradí.
0/0
6.8.2003 8:05

Eman

Re:
Vyborne, Petro! Naprosty souhlas!
0/0
6.8.2003 8:14

Prodigy

Re: No ano, ale
na druhou stranu dluhy se musí platit.On bohužel uzavřel s KB atd. nějaké smlouvy a nyní není schopen je plnit. Kdyby byl, , tak by si na něj nikdo nemohl dovolovat. Prostě to neukočíroval, to se stává.
0/0
6.8.2003 8:26

Petra

Re:
Četl jste ty Smlouvy? Určitě tam jsou prohlášení, dle kterých může banka od smlouvy odstoupit, a věřte mi (pracuji v bance), že  není v rozporu s právem ČR chovat se jako "hovado".
0/0
6.8.2003 8:36

Toleda

Re:
Pokud pracujete v bance, tak asi také víte, že od smlouvy se může odstoupit, pokud dlužník neplní řádně - např. je pozadu se splátkami... "Jen tak" si odstoupit nikdo nemůže. Viz asi tak 2-3. ročník jakékoliv právnické fakulty...
0/0
6.8.2003 9:25

Petra

Re:
Kéž by platila teorie 2-3. ročníků právnických fakult. To by se tu žilo.
0/0
6.8.2003 11:32

Toleda

Re:
To není teorie - to je znění právního textu aktuálně platných zákonů... A v zákonech se nehledá spravedlnost ale právo - padni komu padni... Ale stačí na to i obyčejný selský rozum... Ať si každý představí sám sebe na místě KB, jak mu Fischer dluží cca 400 mil Kč a zároveň on dluží stejné peníze někomu jinému... Pokud je takový grand, že je ochoten a schopen to platit ze svého, tak ať jde p. Fischerovi klidně pomoc...
0/0
6.8.2003 12:19

stabil

Re:
Co to meles, to je prave ten volny trh... konkurence ma problem, tak se toho nekdo snazi vyuzit... Fischer jen doplatil na celosvetovou recesi... Firmy vznikaji a zanikaji... Nebo ty snad jen tak podnikas na dluh..?
0/0
6.8.2003 8:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.